اخبار حاشیه بازیگران

این عکس طناز طباطبایی و خانواده اش حسابی حاشیه ساز شد

عکسی از طناز طباطبایی در کنار خواهر و مادرش منتشر شد که برای کاربران بخاطر شبیه نبودن آنها به یکدیگر بسیار عجیب به نظر رسید و حسابی حاشیه ساز شد.

این عکس طناز طباطبایی و خانواده اش حسابی حاشیه ساز شد

طناز طباطبایی و خانواده اش

این عکس طناز طباطبایی و خانواده اش حسابی حاشیه ساز شد

طلای سریال یاغی کیست؟

سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی،یکی از سریال های جدید در نمایش خانگی است که در سال 1401 منتشر شد.

این سریال درباره زندگی پسری به نام جاوید با بازی علی شادمان است که از محله های پائین شهر تهران بوده و با وجود مشکلات بسیار خود را به صاحب باشگاه کشتی به نام بهمن خان معرفی می کند و مسیر زندگی خود را تغییر می دهد اما گذشته سخت او را رها نکرده و موانع بسیاری را برای او ایجاد می کند.

طناز طباطبایی در این سریال نقش طلا مطلا همسر بهمن خان با بازی پارسا پیروزفر را ایفا می کند و امیر جعفری، عباس جمشیدی فر، آبان عسکری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، جواد خواجوی، الیکا ناصری، مهدی حسینی نیا و ناهید مسلمی دیگر بازیگران این سریال می باشند.

به بهانه ی حضور او در این سریال نگاهی به بیوگرافی این بازیگر انداخته ایم.با ما همراه باشید.

در بیوگرافی طناز طباطبایی آمده است: او در 20 اردیبهشت 1362 در محله ی نیاوران متولد شد . وی در محیطی هنری و فرهنگی بزرگ شده است و پدرش در حوزه موسیقی فعالیت دارد. طناز نیز از همان کودکی به موسیقی علاقه پیدا کرد و نواختن گیتار را آموزش دید و در کنار آن نیز نقاشی می‌کرد.

کودکی طناز طباطبایی

در ادامه بیوگرافی طناز طباطبایی میخوانیم : علاوه بر این دو حوزه، به بازیگری و سینما نیز علاقه‌مند بود، اما تا پایان تحصیلات در دوره متوسطه به سینما ورود نکرد و توجه خود را به درس و مدرسه معطوف کرد. او دانش آموخته رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران است. او در کلاسهای آزاد بازیگری شرکت کرده بود که هنوز یک ماه از کلاسهایش نگذشته بود برای بازی در جوانی انتخاب شد و اولین بازی خود را در سال 80 انجام داد.

عکس قدیمی طناز طباطبایی

دوستان اندک و گزيده‌ای دارم. بـه روانشناسي عشق مي‌ورزم. انسان دلير و آينده نگري هستنم و از زندگي عادي کينه دارم. در اوقات فراغت خود بـه گالري‌هـای عکس و نقاشي مي‌روم، همينطور فيلم تماشا مي‌کنم و کتاب مي‌خوانم. زياد آدم معاشرتي نيستم. منطق خاص خودم را دارم و براساس آن عمل مي‌كنم،‌ حالا مي‌خواهد بقيه خوششان بيايد يا نيايد و كمي عصبي هستم.

قد طناز طباطبایی

در بیوگرافی طناز طباطبایی آمده است قد او 162 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده طناز طباطبایی

در بیوگرافی طناز طباطبایی درباره ی خانواده ی او آمده است : طناز طباطبایی بسيار اهل خانه و خانواده اسـت، مادرش را بسيار دوست دارد و بـه او شديدا وابسته اسـت، تنها خواهر کوچک تر او ليلا نام دارد و بـه خواهرش خيلي علاقه‌مند اسـت، خواهر طناز طباطبایی در سينما هيچ فعاليتي ندارد، بلكه شغل اصلی او مترجمی زبان اسـت.

کشف حجاب لیلی رشیدی هم سوژه شد

پدر طناز طباطبایی در عرصه تجارت آدم بسيار موفقي اسـت و در زمينه‌ی موسيقي نیز فعاليت دارد، طناز کارگرداني تئاتر خوانده، با موسيقي آشنايي دارد و گيتار مي‌زند، مدتي هم کار نقاشي مي‌کرد و کم و بيش نزد پدرش در عرصه بازرگاني فعاليت مي‌کند.

خانواده طناز طباطبایی

خانواده‌ای دارم کـه هميشه بـه مـن چند گزينه مي‌دهند و مي‌گويند انتخاب کن و هيچ‌گاه دست و پايم را براي انجام کاري نمي‌بندند. پدرم پس از انتخاب این راه بـه مـن گفت :دوست ندارم تـو از کوچه و بازار بازيگر شوي. دوست دارم تحصيلات آکادميک داشته باشي و تصميم گرفتم در دانشگاه کارگرداني نمايش و تئاتر بخوانم

وضعیت ازدواج و همسر طناز طباطبایی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی طناز طباطبایی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.ایشان مجرد است و قبلا بر این باور بود که ازدواج باعث محدودیت فعالیت هنری اش شده است ولی حالا نظر او تغییر کرده است.

اصلا بـه ازدواج فکر نمیکنم و اگر فرزندي هم داشته باشم بيشتر از خودم دوستش نخواهم داشت. بـه شدت از پير شدن هراس دارم و دوست دارم هميشه جوان و شاداب باشم. نه تنها از پيرشدن جسم کـه از پيرشدن فکر نيز مي‌ترسم و از يک جا ماندن و بيهوده بودن متنفرم.

هیچ وقت نگران نیستید برای مادر شدن دیر شود؟

این حرفی کـه هم اکنون می خواهم بگویم خیلی حرف رادیکالی اسـت شاید خیلیها با مـن مخالف باشند و البته خیلی مسئله شخصی اسـت، ولی تصورم این اسـت کـه با ازدواج و بچه‌دار شدن و با هر چیزی کـه از این دست بـه مـن اضافه میشود، انگار کـه مـن یک مرحله عقب می روم و این حس کهنگی بـه مـن دست خواهد داد کـه حالا دیگر هم اکنون تمام شدم و بچه‌ام از مـن مهم‌تر اسـت.

هم اکنون خودت نباید غذا بخوری و اول باید بچه‌ات را سیر کنی. همین حالا جیب خودت ممکن اسـت خالی باشد اما جیب بچه‌ات باید پر باشد. خودت نباید فلان کار را کنی کـه شوهرت بتواند فلان کار را کند. همین حالا مجبوری کار نکنی چون بچه کوچک داری و… راستش را بخواهید مـن یک ذره خود‌خواهم، نه خیلی خود‌خواهم. این خیلی خود‌خواه بودن و ترس از کهنه شدن باعث می شود کـه محتاط باشم.

ماجرای تصادف وحشتناک روشنک گرامی در اکباتان چه بود ؟

علاقه به ازدواج بعد از 30 سالگی

ازدواج قابل برنامه ریزی نیست اصولا زنان وقتی سی سالگی را رد می کنند کمی آرام تر می شوند و جدی تر به زندگی شخصی و خانوادگی فکر می کنند. شاید الان نزدیک یک سال و خورده ای باشد که برای من هم آن اتفاق افتاده که دوست دارم فامیلی و خانواده خودم را داشته باشم. این حس خیلی غریزی است و فکر می کنم هر زنی هم آن را تجربه می کند. ولی در مورد ازدواج من به این هم باور دارم که جزو تقدیر هر آدمی است. یعنی آن حرف هایی که از قدیم می گفتند آن کسی که قسمت تو باشد وقتی بیاد خواستگاری دهنت بسته می شود من فکر می کنم این درست است. بنابراین فکر نمی کنم ازدواج امر قابل برنامه ریزی باشد و مثلا شما بتوانید برنامه ریزی کنید که همسری پولدار یا خوش تیپ و … داشته باشید.

از طرفی من در هیچ کجای زندگی ام بحث ظواهر و مادیات برایم پر رنگ نیست و بیشتر عشق و علاقه برایم مهم است مطمئن هستم وقتی زمانش برسد آن مردی می آید که همه چیز بین مان چفت و جفت و درست می شود و درست پیش می رود. زندگی خوشبخت و شاد تنها تصویر من از زندگی زناشویی است و امیدوارم به امید خدا برایم اینطور بشود.

علایق و حقایقی درباره طناز طباطبایی

در ادامه بیوگرافی طناز طباطبایی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره خانم بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

مـن از گالری گردی، تماشای آثار هنری، تماشای فیلم تئاتر، کتاب خواندن و سفر ذهن و روحم را تغذیه می کنم تا بتوانم در کارم خلاق تر باشم. این ها بـه اضافه ورزش یوگا کـه پای ثابت برنامه روزانه زندگی مـن هستند.

حساسیت طناز طباطبایی در انتخاب لباس

نکته ای که باورش در بیوگرافی طناز طباطبایی سخت است این است که وی طرفدار پر و پا قرص سادگیست.

مـن هیچوقت طراح خاصی برای همه ی لباس هایم نداشتم. خودم را خوب می شناسم و می‌دانم چـه بپوشم بیشتر بهم می‌آید و طرفدار جدی سادگی هستم. روی حساب همه ی این‌ها انتخاب هایم را خودم انجام می‌دهم و از طراح هـای مختلف کـه کارهای متفاوتی دارند خرید می کنم.

ولی همیشه در همه ی آنها یک ویژگی بوده کـه بـه مدل و سبک و سلیقه مـن نزدیک بوده. مـن در مورد مد و لباس برخلاف خیلی ها کـه برندباز هستند و برند برای شان مهم اسـت ، این چیزها اهمیت ندارد و تنها مهم این اسـت لباسم ساده باشد و بتواند مدت زمان طولانی ازآن زیاد استفاده کنم. یعنی اینطوری نباشد کـه یکبار بپوشم و بعد در کمد خاک بخورد. مـن دوست دارم یک دست لباس را بارها بپوشم.

شقایق نوروزی ماجرای آزار جنسی اش را افشا کرد

سادگی در پوشش طناز طباطبایی

طناز طباطبایی دوستدار تازگی

همیشه دوست دارم همه ی چیز تازه باشد. این خیلی خطرناک اسـت چون فکر میکنم اگر یک روزی کهنه شوم و بـه این باور برسم کـه کهنه شدم دچار افسردگی خیلی حاد می شوم کـه حتی ممکن اسـت بلایی سر خودم بیاورم. همه ی آرزوی زندگی‌ام هم همین اسـت کـه خداوند این تازگی را از مـن نگیرد.

طناز طباطبایی و آهسته و پیوسته قدم بر برداشتن

بیشترین چیزی کـه برایم مهم بوده این اسـت کـه مثل نقاشی باشم کـه اول باید نقاشی کلاسیک را بیاموزد و انجام دهد و مثلاً یک کوزه را درست طراحی کند و بکشد و بعد بـه آرامی بـه نقاشی حرفه ای و ماندگار تبدیل شود.

در مورد بازیگری هم مـن همین نظر را داشتم کـه اگر بـه آرامی قدم بر دارم و رشد کنم جایم محکم تر و تثبیت شده تر خواهد بودو خودم از خودم راضی تر خواهم بود. مـن هیچوقت فکر نمی کنم کـه تثبیت شدم و ماندم و تمام نمی‌شوم.

طناز طباطبایی و معيارهای انتخاب نقش

ويژه بودن کاراکتر اسـت و يکسري حرف‌هايي کـه کاراکترهاي ديگر نمي‌توانند آنها را بزنند. شيوه انتخاب ثابتي يا شيوه کار ثابتي ندارد. بـه گفته خودش:”بستگي بـه فيلمنامه دارد” بازي در نقش يک سگ قطعا تجربه ای متفاوت براي هر بازيگري اسـت. ديدن بازي ستاره‌ای معروف در نقش يک سگ هم تجربه ای متفاوت براي علاقمندان بـه بازيگري و هنرهاي نمايشي اسـت.

تاثیر گریم در بازی طناز طباطبایی

مـن بعنوان بازیگر باید بازی خودم را بکنم گاهی گریم هم میتواند کمک کند. چهره پردازی در جایگاه خودش خیلی خوب اسـت و میتواند کمک کند، اما بعنوان بازیگر خیلی اعتقاد ندارم چهره پردازی بـه بازی کمک کند.

گریم طناز طباطبایی

تاثیر بازیگر مقابل طناز طباطبایی

از نظر طناز طباطبایی بازی نقش مقابل تاثیر زیادی روی او دارد و درباره تجربه در مقابل بازیگران کاربلد می گوید کاملا این احساس را می کردم کـه این عزیزان انرژی هـای زیادی بـه مـن هم منتقل میکنند، لذا ناخودآگاه اگر بازی مـن نقص داشت. یک دفعه ده پله بالا می آمدم بخاطر این کـه مـن هم پاسخ این انرژی رابه همان شدت می دادم.

طناز طباطبایی درباره کارهایش می گوید:طبق معمول افرادی کـه برای کارشان تلاش می‌کنند نسبت بـه آن کار غیرت نشان میدهند. پس در جایگاه نقد کردن نیستم زیرا بکار خود غیرت دارم و در موردش نمیتوانم صحبت کنم، بهتراست این نقد و بررسی ها رابه دیگران واگذارم.

گردنبد گرانقیمت مهناز افشار سوژه شد

طناز طباطبایی به هیچ چیز جز بازیگری فکر نمی کند

بـه هیچ تجربه دیگری جز بازیگری فکر نمی کنم چون باورم این اسـت کـه یک کار انجام بده اما آن یک کار را درست انجام بده. شاید چون یک کم کمال گرا هستم از انجام کارهای نصف و نیمه و غیر حرفه ای خوشم نمی‌آید.

همیشه من انتخاب می کنم

اعتقاد من در کل زندگی این است که همیشه این من هستم که انتخاب می کنم. زمانی که من فیلم «سیزده » هومن سیدی را دیدم همان جا انتخاب کردم که روزی در نقشی مناسب در یکی از فیلم های هومن سیدی بازی کنم. برای این که آن فیلم را خیلی دوست داشتم. این انتخاب برای من اینجوری شکل می گیرد. یعنی انتخاب در زندگی من اینطور است که مثلا می گویم دو سال دیگر یا چهار سال دیگر با فلان آدم کار می کنم و این اتفاق می افتد.

یا می گویم من این نقش را دوست دارم و می خواهم و بعد به آن می رسم. من باور دارم انسان اگر اعتقاد داشته باشد به هر چیزی که از خدواند بخواهد می رسد. حالا کارها و نقش هایی هم بوده که من انتخاب نکردم اما به سر راهم قرار گرفته و اتفاقا خیلی هم برایم خوب بوده مثل «هیس دخترها فریاد نمیزنند ». چون من اصلا به «هیس … » فکر نکرده بودم ولی حتما در مسیر من باید قرار می گرفت که یک دنباله ای را با خودش بیاورد و یک راهی را به سمت خواسته هایم باز بکند.

قبل از خشم و بعد از خشم

به نظر من فیلم «خشم و هیاهو » یک فیلم تجاری نیست. شاید قصه ذهن مخاطب را به این سمت ببرد چرا که داستان عشق و خیانت است که تماشاچی با آن ارتباط برقرار می کند. اما هومن سیدی با انتخاب و اجرای ساختاری متفاوت و عجیب و غریب آن را از یک فیلم تجاری متمایز کرده است. اینجا دیگر این ساختار متفاوت برای تماشاچی آشنا نیست.

بنابراین فیلمی است که هم از المان های تجاری استفاده کرده و هم اثری هنری و قابل اعتنا به لحاظ فرم و محتوا است. یادم هست وقتی فیلمنامه را به من دادند طاقت نیاوردم به خانه برسم و تو ماشین جلوی منزل خواهرم پارک کردم و متن را تا آخر خواندم. وقتی به صحنه دادگاه رسیدم رنگم پرید اینقدر که هیجان زده شده بودم از متن خوب و نقش درستی که ترسیم شده بود. قصه را خیلی دوست داشتم و خوشم آمد. بعد با آقای سیدی صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم که ما اصلا قرار نیست شهلا جاهد را بسازیم و من او را بازی کنم.

یوسف تیموری جانشین احسان علیخانی شد

قرار است او یک کاراکتر دیگری به نام حنا باشد که حتی این اسم هم از جای دیگری وام گرفته شده بود. برای من مهم این بود که نشان بدهیم کارکترها در یک موقعیت یکسری رفتارها ازشان سر می زند و دقیقا در همان موقعیت می توانند یکسری رفتارهای دیگر داشته باشند. برای همین ما هر دو کاراکتر اصلی را در فیلم از چند زاویه و با رفتارهای متفاوت در یک موقعیت مشابه می بینیم.

همینطور شخصیت ها در بازجویی ها زاویه دید و نگاه خود را به پارتنرشان داشتند. نهایتا وقتی فیلم را در اولین اکرانش دیدم خودم خیلی راضی بودم. حتی به آقای سیدی گفتم مسیر بازیگری من به لحاظ تکنیکال و به لحاظ خود بازیگری واقعا به قبل از «خشم و هیاهو » و بعد از آن تقسیم می شود. برای این که همیشه من یک کاراکتر را با یک رویکرد بازی کرده بودم. اما اینجا در واقع یک نفر را با سه نقش و سه رویکرد بازی کردم.

طناز طباطبایی در خشم و هیاهو

معرفت طناز طباطبایی در رفاقت

وفاداری را نسبت به دوستانش به حد کمال می رساند تا جایی که در خوشی و ناخوشی آنها را ترک نمی کند و برای خوشحال کردنشان کم نمی گذارد

از دوستان اندک تا فیلم دیدن

در بیوگرافی طناز طباطبایی میخوانیم : دوستان اندک و گزیده ای دارم ، زیاد آدم معاشرتی نیستم ، به روانشناسی عشق می ورزم و انسان آینده نگر و جسوری هستم و از زندگی عادی متنفرم

اوقات فراغتم به گالری های عکاس و نقاشی می روم و همینطور کتاب می خوانم و فیلم می بینم

نسبت طناز طباطبایی با بهنوش طباطبایی

در بیوگرافی طناز طباطبایی آمده است او هیچ نسبتی با بهنوش طباطبایی دیگر بازیگر زن و مرحوم علی طباطبایی (بازیگر) ندارد و صرفا یک تشابه اسمی می باشد

نسبت طناز طباطبایی با بهنوش طباطبایی

جنجال بارداری طناز طباطبایی

خانم طباطبایی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد، اما انتشار عکسی از اضافه وزن او (عکس بالا) شائبه بارداری اش را منتشر کرد که صحت ندارد و خبر دروغ فضای مجازی می باشد.

جنجال بارداری طناز طباطبایی

لجبازی سالی یکبار

دوستانش می گویند شاید در سال یک یا نهایت دوبار طناز لجباز می شود اما خودش معتقد است این لجبازی بسته به شرایط گاهی پر رنگ و ادامه تر هم می شود

تغییر چهره این بازیگر قبل از انقلاب در گذر زمان

از عارف تا روحانی

طناز طباطبایی از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، با امضاء طوماری همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف محمدرضا عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد.

او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ نیز بار دیگر جز هنرمندانی بود که از نامزدی حسن روحانی حمایت کرد.

سیمرغی که ندادند

من سر فیلم سینمایی هیس دخترهای فریاد نمی زنند 1391 فکر می کردم حداقل برای بازیگر نقش اول جشنواره فجر نامزد می شوم اما نشدم

آن نامزدی در نخستین حضورهای من در جشنواره فیلم فجر می توانست راه را برای من باز کند یا دلگرمی برایم باشد

بیماری مادرش

دو تا فرشته مادرم را نجات دادند متاسفانه سال گذشته مادرم دچار بیماری شدند. اتفاق تلخی برای من بود. اما خدا را شکر مامانم حال شان خیلی بهتر است؛ ما دو تا فرشته پیدا کردیم؛ پرستارو فیزیوتراپ مادرم دو نفری در کنار پدرم قرار گرفتند و عامل اصلی بهبود مادرم شدند و خدا را شکر مادرم هر روز
بهتر شد. الان سمت چپ بدن که از کار افتادگی پیدا کرده بود تقریبا تا حدود زیادی بهتر شده و کارایی اش را به دست آورده است. خدا را شکر هر روز هم بیشتر رو به بهبود می رود.

زندگی حرفه ای طناز طباطبایی و ورود به عرصه بازیگری

در بیوگرافی طناز طباطبایی آمده است : طناز پس از پایان تحصیلات دوره متوسطه تصمیم گرفت به دنبال علاقه خود یعنی بازیگری برود و پدرش نیز در این راه او را تشویق کرد تا بازیگری را به صورت اصولی یاد بگیرد. به همین دلیل در سال 1379 در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا ثبت‌نام کرد و در این کلاس با الفبای بازیگری آشنا شد.

طناز طباطبایی در سریال جوانی

هنوز یک ماه از کلاس‌های بازیگری طناز نگذشته بود که به علت استعداد و توانایی‌اش برای بازی در سریال «جوانی» به کارگردانی سعید سلطانی انتخاب شد و در مقابل دوربین او قرار گرفت. این سریال از شبکه سوم سیما پخش شد و تجربه خوبی را برای او که بازیگری تازه‌کار بود، رقم زد.

طناز طباطبایی در سریال جوانی
طناز طباطبایی در سریال جوانی

طناز طباطبایی با حضور در سریال جوانی توانست مهارت بازیگری خود را به نمایش بگذارد. همین موضوع سبب شد تا دو سال بعد یعنی در سال 1382 برای بازی در سریال «رانت‌خوار» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده انتخاب شود و برای دومین مرتبه در یک مجموعه تلویزیونی حضور پیدا کند. این عنوان از سریال های طناز طباطبایی ویژه ماه رمضان بود و از شبکه پنج به نمایش درآمد.

رابطه شهره سلطانی و مازیار لرستانی پس از تغییر جنسیتش چیست ؟

طناز طباطبایی در سینما

طناز پس از ایفای نقش در دو سریال تصمیم گرفت فعالیت خود در سینما را آغاز کند و تنها به آثار تلویزیونی محدود نشود. در سال 1383 وقتی 21 سال داشت در فیلم سینمایی «دیشب باباتو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدرعاملی حضور پیدا کرد و برای اولین بار در سینما به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم با نام خودش حضور داشت و نقش نسبتا کوتاهی را بازی کرد.

طناز طباطبایی در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا
طناز طباطبایی در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا

طناز طباطبایی پس از حضور در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا در چندین فیلم سینمایی دیگر نیز به ایفای نقش پرداخت و نقش‌های کوتاهی را بر عهده داشت. در این میان باری دیگر در یک سریال حضور پیدا کرد و در رسانه ملی دیده شد.

طناز طباطبایی در سریال در چشم باد

«در چشم باد» یکی دیگر از آثار تلویزیونی طناز طباطبایی است که در سال‌های اولیه ورود خود به سینما و تلویزیون در آن حضور پیدا کرد. طناز در این سریال در مقابل دوربین مسعود جعفری جوزانی قرار گرفت و در چندین قسمت به ایفای نقش پرداخت. در چشم باد در سال 1385 از شبکه یک سیما به نمایش درآمد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

طناز طباطبایی در سریال در چشم باد
طناز طباطبایی در سریال در چشم باد

شهرت طناز طباطبایی با سریال میوه ممنوعه

همین ایفای نقش‌های کوتاه به تدریج موجب دیده شدن این هنرمند توسط کارگردانان دیگر و دریافت پیشنهادهای کاری بهتر برای طناز شد. او در سال 1386 در سریال پرطرفدار «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی حضور پیدا کرد و این بار یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده داشت. طباطبایی در این سریال در نقش «غزاله فتوحی» دختر استاد علی نصیریان ظاهر شد و بازی بسیار هنرمندانه‌ای را از خود به نمایش گذاشت. میوه ممنوعه یکی از بهترین سریال های طناز طباطبایی است که به واسطه آن به شهرت و محبوبیت رسید و در میان مردم شناخته شد.

طناز طباطبایی در سریال میوه ممنوعه
طناز طباطبایی در سریال میوه ممنوعه

طناز طباطبایی در طنز پرانتز باز

طناز پس از سریال میوه ممنوعه، چند پیشنهاد کاری برای ایفای نقش در سینما دریافت کرد. او در سه فیلم سینمایی به کارگردانی فرزاد موتمن حضور پیدا کرد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. او در سال 1388 در سریال تلویزیونی «پرانتز باز» به کارگردانی کیومرث پوراحمد حضور پیدا کرد و یکی از نقش‌های اصلی این سریال بود. پرانتز باز از شبکه تهران به نمایش درآمد و تجربه موفق دیگری در تلویزیون را برای این هنرمند رقم زد.

طناز طباطبایی در طنز پرانتز باز

طناز طباطبایی در صداها

طناز طباطبایی در سال 1387 برای بازی در فیلم «صداها» به کارگردانی فرزاد موتمن برای نخستین بار نامزد دریافت جایزه شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. او برای بازی در این فیلم، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از سومین دوره جشن انجمن منتقدان سینمای ایران دریافت کرد. این جایزه اولین تقدیر از طناز در طول دوره بازیگری‌اش بود و پس از آن نیز به واسطه حضور در فیلم‌های بهتر و نقش‌های پررنگ‌تر جوایز بیشتری دریافت کرد.

حمایت عجیب و غریب نوید محمدزاده از فوتبالیست پرحاشیه
طناز طباطبایی در فیلم صداها
طناز طباطبایی در فیلم صداها

طناز طباطبایی در مرهم

طناز طباطبایی در سال 1389 در فیلم سینمایی «مرهم» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد حضور پیدا کرد و استعداد بازیگری خود را در کاراکتر یک دختر معتاد به نمایش گذاشت. او در این فیلم، بازی حرفه‌ای و هنرمندانه‌ای از خود برجای گذاشت و برنده دیپلم افتخار از سوی پنجمین جشن منتقدان سینما شد. پس از آن نیز در چندین فیلم سینمایی دیگر از جمله «پریناز» به کارگردانی بهرام بهرامیان و «گزارش یک جشن» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا حضور پیدا کرد که متاسفانه هر دو فیلم از سوی وزارت ارشاد توقیف شدند.

طناز طباطبایی در مرهم
طناز طباطبایی در مرهم

هیس دخترها فریاد نمیزنند نقطه عطف کارنامه هنری طناز طباطبایی

اما مهم‌ترین فیلم طناز طباطبایی که نقطه عطف کارنامه هنری او محسوب می‌شود فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» است. او در این فیلم در مقابل دوربین پوران درخشنده قرار گرفت و نقش دختری را ایفا کرد که در کودکی مورد تعرض جنسی قرار گرفته و اکنون به جرم قتل در زندان است. طناز طباطبایی برای بازی در کاراکتر «شیرین» در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد، اما موفق به دریافت این جایزه نشد.

طناز طباطبایی در هیس دخترها فریاد نمیزنند
طناز طباطبایی در هیس دخترها فریاد نمیزنند

طناز طباطبایی پس از حضور در فیلم سینمایی هیس در چندین فیلم درخشان دیگر نیز به ایفای نقش پرداخت و در مقابل دوربین کارگردانان مطرح سینما قرار گرفت. این هنرمند در چندین سریال دیگر حضور پیدا کرد که در نمایش خانگی منتشر شدند و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند. سریال های طناز طباطبایی در شبکه نمایش خانگی دو سریال «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم و سریال کمدی «شاهگوش» به کارگردانی داوود میرباقری هستند که به ترتیب در سال‌های 1391 و 1392 ساخته شدند.

طناز طباطبایی در شاهگوش
طناز طباطبایی در شاهگوش

آخرین اثر هنری طناز طباطبایی

او اکنون یکی از بهترین بازیگران زن سینما و تلویزیون است که در فیلم‌های پرفروشی حضور داشته و جوایز ارزشمند بسیاری کسب کرده است. آخرین حضور او در سینمای ایران نیز مربوط به بازی در دو فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی است. طناز طباطبایی در شنای پروانه نقش کوتاه اما مهمی داشت و برای بازی در آن برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او در شنای پروانه با جواد عزتی همبازی بود و در نقش همسر امیر آقایی گنده لات محله حضور داشت و بازی درخشانی از خود ارائه داد.

ماجرای دزدی وحشتناکی که از بهنوش بختیاری شد چه بود ؟
طناز طباطبایی در فیلم شنای پروانه
طناز طباطبایی در فیلم شنای پروانه
طناز طباطبایی در خورشید
طناز طباطبایی در خورشید

همچنین سریال یاغی، به کارگردانی محمد کارت، سریال جدیدی است که طناز طباطبایی در آن ایفای نقش می کند.

او با انتشار یک استوری در اینستاگرامش شخصیت طلا در سریال یاغی را بسیار آموزنده دانست و از اعتماد محمد کارت تشکر کرد.

این سریال که طناز طباطبایی، نقش طلا را ایفا می‌کند برگرفته از رمان «سالتو» به نویسندگی مهدی افروز منش است. قسمت هشتم سریال «یاغی» روز گذشته پخش شد و به دنبال آن طناز طباطبایی با انتشار یک استور در اینستاگرامش نوشت:

«طلای من، نقشی که بهم یاد داد خودم برای خودم بس باشم، تجربه‌ای به غایت دلچسب. مرسی از اعتمادت برادر خلاق من.»

طناز طباطبایی در سریال یاغی
طناز طباطبایی در سریال یاغی
طناز طباطبایی در سریال یاغی
طناز طباطبایی در سریال یاغی

طناز طباطبایی در سریال یاغی

فیلمی که هیچوقت اکران نشد

این سکانس مربوط به فیلمی است که سه بازیگر زن مشهور طناز طباطبایی ، سحر دولتشاهی و مهناز افشار بازی کرده اند. جالب است بدانید که این فیلم کاملا غیر قابل اصلاح و امکان نمایش آن صفر است. «این فیلم درباره سه دختر خیابانی است که در خانواده ای زندگی می کنند که پدر خانواده مظهر بی غیرتی است و در خانه پارتی تدارک می بیند و دخترانش را مجاب می کند که زودتر به خانه برای حضور در جشن باز گردند مادر خانواده هم سهمی در این ماجرا دارد.

فیلمی که اکثر سکانس های آن جنجالی است : دزدی، فحاشی، لوندی، شوخی های رکیک جنسی و اعمال منافی عفت عمومی در فیلم به وفور دیده می شود. فیلمی که مدت زیادی است در وزارت ارشاد برای بازبینی شورای پروانه نمایش ارایه شده است ولی هیچ تصمیمی برای فیلم گرفته نشده و احتمالا اعضای شورای پروانه نمایش با دیدن فیلم شوکه شده اند».

طناز طباطبایی در ارداتمند نازنین، بهاره، تینا
طناز طباطبایی در ارداتمند نازنین، بهاره، تینا

اما طناز طباطبایی میگوید: فیلم، «ارداتمند نازنین، بهاره، تینا »، به کارگردانی آقای کاهانی است. آنجا اصلا یک طناز دیگر می بینید. اینها سه تا دختر هستند که شغل شان مدلینگ است اما در واقع پولی هم از این کار در نمی آورند و برای فان و خوش گذرانی ماجرا است که درگیر آن شدند. برای همین عکاسی می کنند و مشغول مدلینگ هستند. فیلم فضای عجیبی دارد و برای من دوست داشتنی است. اینکه نتیجه این فیلم چه بشود یا مردم دوست داشته باشند و تماشا کنند یا نه را من هنوز نمی دانم اما می دانم برای من تراپی خوبی بود. برای اینکه از روزی که ما کار را شروع کردیم برای من اتفاق متفاوتی بود.

حادثه وحشتناکی که برای مرجانه گلچین سر فیلمبرداری افتاد

من یک بخشی در وجودم دارم که خیلی جدی و مدیر و سخت است. این فیلم این بخش وجود من را کاملا شکست و در بازیگری من خیلی تاثیر گذاشت. من در این فیلم یک آدم رها و روی ابرها هستم. آقای کاهانی هم در ظاهر و گریم و همه اینها انگشت گذاشته بود و انتخاب های بامزه و درستی می کرد که به فضای فیلم و این کاراکترها می آمد. من نوید یک فیلم متفاوت دست کم از بین کارهای خودم تا امروز را می دهم. همینطور فکر می کنم جزو بهترین های آقای کاهانی هم خواهد بود. امیداورم در گیشه هم موفق باشد.

علاقه طناز طباطبایی به سینما

بيشتر بـه سينما علاقمند اسـت و عاشق پرده نقره ايست. بنظر او سينما سبک بازي و ژانرو مدل متفاوتي از بازي را مي‌طلبد، نمي توان اين دو رابا هم مقايسه کرد زيرا شبيه بـه هم نيستند.

بازی طناز طباطبایی در تئاتر

تجربه بازی در تئاتر را داشته اسـت. دراین رابطه میگوید:” فضای تئاتر نسبت بـه سینما بـه مـن اجازه تجربه بیشتری میدهد. بـه اضافه این کـه مـن آن تجربیاتی کـه برای ورود و شناخت و یادگیری بازیگری در مدیوم سینما و تلویزیون لازم داشتم را پیدا کردم. مـن هنوز مدیوم تئاتر را خوب نمی‌شناختم و کمی با آن برخورد سینمایی می کردم.

اما در کارها یک شب هایي با تماشاچی بی واسطه حرف میزنم و این تجربه نفس بـه نفس بودن با تماشاگر را واقعا دارم لمس میکنم.” او بـه اصل ” کم دیده شدن ولی خوب دیده شدن” بسیار معتقد اسـت. و ترجیح میدهد ۱۰ نفر مخاطب در تئاتر داشته باشد اما همان ده نفر متفاوت بودن نقش وی را تایید کنند تا در سینما مخاطبی میلیونی داشته باشد و آن طور کـه باید و شاید عمل نکند.

طناز طباطبایی و بازی نقش یک سگ

بازی در نقش یک سگ قطعا تجربه ای متفاوت در کارنامه کاریش به حساب می‌آید. دیدن بازی ستاره‌ای مشهور در نقش یک سگ هم تجربه‌ای متفاوت برای علاقمندان به بازیگری و هنرهای نمایشی است. وی با بازی در نقش «میلو» سگ محبوب «تن تن» روی دیگری از توانایی هایش را به نمایش گذاشت.

نمایش «تن تن و راز قصر موندوس» به کارگردانی آروند دشت آرای در تماشاخانه ایرانشهر با حضور جمعی از تواناترین بازیگران تئاتر روی صحنه رفت .

طناز طباطبایی و بازی نقش یک سگ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا