اخبار بازیگران

ترلان پروانه با چهره جدیدش غوغا کرد

ترلان پروانه بازیگر جوان و مشهور سینمای ایران با انتشار عکسی از خود که چهره جدید و غمگینی در آن دارد، جمله ناامیدانه‌ای در حاشیه‌اش نوشته است.او با انتشار این پست در فضای مجازی غوغا کرد.

ترلان پروانه با چهره جدیدش غوغا کرد

چهره جدید ترلان پروانه

ترلان پروانه با چهره جدیدش غوغا کرد

بیوگرافی ترلان پروانه

ترلان پروانه با وجود سن کمش کارنامه پروپیمانی در سینما و تلویزیون دارد. از کودکی جلوی دوربین قرار گرفته و حالا در آستانه بیست‌ و سه سالگی از خاک‌ صحنه خورده‌های این حرفه به‌حساب می‌آید.

دوام ترلان در سینما و تلویزیون از ویژگی‌های قابل‌توجه اوست. دختران و پسران زیادی در کودکی یا نوجوانی فرصت حضور جلوی دوربین را پیدا کرد، اما پس از مدتی دیگر اثری از آثارشان هویدا نبود. ترلان نه‌تنها دچار این زوال نشده بلکه روزبه‌روز در حال پیشرفت است.

او درمجموعه‌های تلویزیونی زیادی به ایفای نقش پرداخته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «زیر تیغ»، «ارمغان تاریکی» و «تا ثریا» اشاره کرد. برای مطالعه ی بیوگرافی ترلان پروانه با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

در بیوگرافی ترلان پروانه میخوانیم: او متولد 18 تیر 1377 در شیراز ، بازیگر سینما و تلویزیون است

ترلان پروانه در گذر زمان

قد ترلان پروانه

در بیوگرافی ترلان پروانه آمده است قد او 165 سانتی متر است.

قد بلند ترلان پروانه

تحصیلات ترلان پروانه

در بیوگرافی ترلان پروانه آمده است : او تحصیلکرده لیسانس رشته گرافیک می باشد که از سه سالگی از تبلیغات شامپو جلوی دوربین رفت و حالا در کنار علاقه خود به رقص باله ، بازیگری هم می کند

ترلان پروانه علی‌رقم علاقه‌اش به بازیگری قصد ندارد این حرفه را به‌عنوان رشته و حرفه اصلی دنبال کند.در بیوگرافی ترلان پروانه او می‌گوید بازیگری را قطعاً کنار نگذاشته اما در درسش را در رشته دیگری ادامه خواهد داد. زیرا معتقد است سینما و بازیگری امن و قابل‌اعتماد نیست و نمی‌توان روی آن حساب کرد. او در پاسخ به سؤال خبرنگار که از او پرسید، چرا تحصیلاتش را در شته هنرهای نمایشی ادامه نمی‌دهد، گفت: «قصد بی‌احترامی به کسانی که در این حوزه تحصیل‌کرده‌اند، ندارم ولی این چند سالی را که گذرانده‌ام، برای من خیلی آکادمیک‌تر است. استادان و افراد حرفه‌ای سینمایی که با آن‌ها کار کرده‌ام، برای من خیلی آکادمیک‌تر بوده‌اند تا اینکه بخواهم در دانشگاه دروسی را در این حوزه بگذرانم. فکر نمی‌کنم حالا این کار را انجام دهم به خاطر همین، رشته دیگری را انتخاب کردم و زمان به من اجازه نمی‌دهد که بخواهم در دانشگاه این رشته را دنبال کنند. شاید رشته‌ای که الآن می‌خوانم را تمام کردم و کمی زمان گذشت به آن فکر کنم.»

بیوگرافی خانواده ترلان پروانه

در بیوگرافی ترلان پروانه درباره خانواده اش میخوانیم: پدر مهندس و مادرش پریسا ابولحسنی، خانه‌دار و علاقمند به بازیگریست و تنها یک بنام عرفان دارد که از خودش 2/5 سال بزرگتر است.

مهران غفوریان ، بازهم چالش نقش جدی اینار در فیلم بی سر و صدا
عکس سلفی ترلان پروانه با پدرش

رابطه ترلان با برادرش بسیار صمیمی است و در بسیار از محافل هنری همره با او دیده می‌شود.

ترلان پروانه و برادرش

حمایت‌های مادر ترلان پروانه

ساعت‌ها حضور در صحنه فیلم‌برداری و انجام کار حرفه‌ای برای یک دختربچه به‌مراتب دشوار خواهد بود. شاید اگر حمایت‌های مادر نبود ترلان در همان کودکی عطای بازیگری را به لقایش می‌بخشید و مانند دیگر بچه‌ها کودکی‌اش را می‌کرد. مادر او در تمام روزهای کاری در کنارش و در پشت صحنه حضور داشت. حتی روزهای که خود امکان حضور پیدا نمی‌کرد حتماً پرستاری همراه او می‌فرستاد.

ترلان می‌گوید مادرم حتی اسباب‌بازی‌هایم را سر صحنه می‌آورد تا کودکانه‌هایم را هم داشته باشم.

کودکی ترلان پروانه

در ادامه بیوگرافی ترلان پروانه میخوانیم: با ورود ترلان به مدرسه کار کمی پیچیده‌تر هم می‌شد. ترلان هفت‌ساله حالا سر از سریال‌های تلویزیونی درآورده بود. سال بعد هم در سینما. با این‌همه در تمام این سال‌ها سعی کرده تحصیلش را هم به‌صورت جدی پیش ببرد و در این امر موفق بوده است.

در کنار همه این‌ها ترلان در کلاس‌های آموزشی متفرقه زیادی هم حضور پیدا می‌کرد. کلاس‌های هنری، ورزشی و … همچون پیانونوازی و اسکیت سواری و ورزش‌های مختلف دیگر. او با حمایت‌های پدر و مادر و به کمک برنامه‌ریزی منظم توانسته تاکنون همه این‌ها را در کنار هم پیش ببرد.

ترلان پروانه می‌گوید آموزش‌های مختلف را به خاطر پیشرفت در حرفه بازیگری دیده است و برای موفقت در این کار از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

ترلان پروانه و مادرش پریسا فروغی

ازدواج و وضعیت تاهل ترلان پروانه

بیشترین جستجوها در بیوگرافی ترلان پروانه درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

شایعه ازدواج ترلان پروانه با ارسلان قاسمی !

شایعات ازدواج و رابطه و این‌طور حرف‌ها دامان این بازیگر کم سن‌وسال‌ها را گرفته است. مخصوصاً در سال‌های اخیر. مدت‌ها بود که اخباری مبنی برای رابطه وی با ارسلان قاسمی منتشر می‌شد. حتی برخی خبر از نامزدی و ازدواج این دو می‌دادند. اما این خبر توسط هردوی آن‌ها و مادر ترلان پروانه نیز تکذیب شد.خانم ابولحسنی هم اعلام کرد که ترلان و ارسلان تنها در چند فیلم در مقابل یکدیگر گرفتند ولا غیر. او همچنین گفت، درصدد شکایت از سایت‌هایی که این خبر را اعلام کردند، بر خواهد آمد. اما ماجرا همین‌جا ختم به خیر نشد.

ارسلان قاسمی هم گفت:

عاشق یک نفر دیگه هستم الان هم در زندگی ام هستو اصلا هم از اینکه بخواهم اسمم را کنار ترلان پروانه ببینم خارج از کار دوست ندارم.

چرا صدف طاهریان کشف حجاب کرد؟
ترلان پروانه در کنار ارسلان قاسمی

ترلان پروانه در کنار ارسلان قاسمی

ارتباط ترلان پروانه با سعید عزت الهی

خبر ازدواج ترلان پروانه و سعید عزت اللهی در جشنواره فیلم فجر و تماشای فیلم ترلان پروانه ایجاد شد. ماجرا از نظرات ترلان پروانه و سعید عزت اللهی در صفحه اینستاگرام یکدیگر آغاز شد که جرقه ای در ذهن مردم ایجاد کرد که با حضور سعید عزت اللهی در جشنواره فجر این جرقه قدرت گرفت.

دلیل حذف سارا و نیکا از پایتخت 7 چیست؟

سعید عزت اللهی در رابطه با این خبر مصاحبه ای انجام داد و ولی ترلان پروانه در جواب فقط به یک پست کوتاه که قطعه شعری بود اکتفا کرد.

ترلان پروانه نیز در اینستاگرام خود نوشت :

هرکس بد ما به خلق گوید

ما چهره ز غم نمیخراشیم

ما خوبی او به خلق گوییم

تا هر دو دروغ گفته باشیم

واکنش خانم ابوالحسنی به این خبر هم همانند قبلی بود و عنوان کرد که پس از مشورت با وکیلشان حتماً از مراجع قانونی نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

سعید عزت اللهی و ترلان پروانه
سعید عزت اللهی و ترلان پروانه

صحبت عجیب سعید عزت اللهی

سعید عزت اللهی در واکنش به ارتباط خود با ترلان پروانه گفت:من کاری به ایشان ندارم. بیشتر از یک ماه در ارتباط بودیم اما ایده آل من نبود.هیچ وقت برایم مهم نبود و نیست.

عزت اللهی در پاسخ به سوالی که برخی می گویند سعید استاد عاشق شدن است پاسخ داد:من دست روی هر کسی نمی گذارم. اما دوست ندارم با احساسات کسی بازی کنم.افرادی که این کار می کنند اسم خودشان را می گذارند بچه زرنگ.

تکذیب ارتباط ترلان پروانه و فرشاد احمدزاده

خانم پروانه در نهایت بدون اشاره به فیلم لو رفته خود و احمدزاده عنوان کرد هیچگونه رابطه ای بین من و این دو ورزشکار نبوده و پدر و مادر پیگیر این حاشیه ها هستند

او می گوید در ارتباط با حاشیه سازان نیز اقدام‌ های موثری داشتند که اگر بخواهم بگویم چه اتفاقاتی رخ داده است چندان جالب نخواهد بود

فرشاد احمدزاده در واکنش به شایعات پیرامون ازدواجش با ترلان پروانه در تلگرام نوشت:قضاوت کار خداست، من با هیچ کس فامیل نمیشم.

علایق و حقایقی درباره ترلان پروانه

در ادامه بیوگرافی ترلان پروانه مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

ورزش ترلان پروانه

در بیوگرافی ترلان پروانه کمی از حواشی او دور میشویم و به دیگر فعالیت‌های دختر جوان سینما و تلویزیون بپردازیم. همان‌طور که گفتیم ترلان از کودکی در رشته ورزش مختلفی تعلیم دیده است. بسکتبال را به‌صورت حرفه دنبال می‌کند. علاقه زیادی هم به سوارکاری و دوچرخه‌سواری دارد.

ترلان پروانه درحال سوارکاری

در ادامه بیوگرافی ترلان پروانه آمده است :او همچنین مقطعی در دوره‌های باله در آب شرکت کرده اما به دلیل مشغله کاری موفق به ادامه آن نشده است.

چشمان سام درخشانی چه رنگی است؟

ترلان همه‌فن‌حریف در رشته اسکیت نیز مدعی است. او یک قهرمانی استان را هم در این رشته به دست آورده است. یک‌بار هم هنگام اسکیت سواری دچار حادثه شد و بینی و فکش شکست. پروانه با گفتن این موضوع اعلام کرد که جراحی بینی‌اش به خاطر آن شکستگی‌ها بوده و نه زیبایی. این در جواب کسانی بود که مدعی بودند او جراحی‌های زیبایی انجام داده و زیبایی کاملاً طبیعی ندارد.

ترلان پروانه عاشق کلم بروکلی

نمی‌دانم ایراد این مطلب در یک متن بیوگرافی ترلان پروانه تا چه حد ضروری است. اما بالاخره شاید سلیقه غذایی بازیگران هم برای برخی جالب‌توجه باشد. پس اگر برای کسی جالب است باید بگوییم خانم پروانه عاشق سبزیجات است و در وعده‌های غذایی‌ام از سبزیجات زیاد استفاده می‌کند. در میان سبزیجات هم کلم بروکلی مامان پزش را خیلی دوست دارد. خودش هم هرازگاهی آشپزی می‌کند و در طبخ پاستا به مهارت رسیده است.

اوقات فراغت ترلان پروانه

در بیوگرافی ترلان پروانه او در مورد چگونگی گذراندن اوقات فراغتش می‌گوید: «من این‌قدر سرکار هستم یا درس دارم که دیگر وقتی برای تفریح باقی نمی‌ماند. اما کتاب خواندن و فیلم دیدن را خیلی دوست دارم. عاشق فیلم‌های ژانر وحشت هستم. یک‌بار هم فیلمی به نام «عروس غریبه» در این ژانر بازی کردم که پخش نشده.»

عمل زیبایی ترلان پروانه

برخی کشیدگی چشم‌های ترلان پروانه به سمت بالا را حاصل جراحی زیبایی عنوان کردند اما ترلان پروانه در واکنش به شایعه عمل زیبایی چشم هایش گفت: هیچ عمل زیبایی انجام نداده و چهره‌اش کاملا طبیعی است و این در عکس‌های کودکی او نیز کاملا مشهود است.

عکس کودکی ترلان پروانه

عنوان زیبا ترین زن جهان برای ترلان پروانه

اخیرا وب سایت خارجی TC Candler فهرست 100 زن زیبای جهان را در سال 2020 منتشر کرده است . جالب است بدانید در این فهرست ترلان پروانه بازیگر کشورمان رتبه ی 88 را از آن خود کرده است که این عنوان برای دختری در سن و سال ترلان یکی از موفقیت های بزرگ به شمار می آید

سال گذشته نیز ترلان نامزد قرار گرفتن در لیست زیباترین زنان جهان شد اما نهایتا نامش وارد این لیست نشد

وبسایت TC Candler هر ساله و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، فهرستی ۱۰۰ نفره از زیباترین زنان و مردان دنیا را معرفی می کند.

ترلان پروانه در عرصه مدلینگ

ترلان پروانه مدتی است کارهای مدلینگ لباس هم انجام می‌دهد. او با دو برند مطرح کمرون زیگزال و ویدآل همکاری می‌کند. برند کمرون زیگزال لباس‌های افراد مشهور را طراحی می‌کند ضمن اینکه این برند لباس‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ را نیز طراحی کرده است.

معرفی و نقد و بررسی سریال کره ای های کوکی (High Cookie 2023)

ترلان پروانه در عرصه مدلینگترلان پروانه در عرصه مدلینگترلان پروانه در عرصه مدلینگ

افق بازیگری ترلان پروانه

افق بازیگریم افقی است پهناور ، نامحدود و بدون مرز ؛ در واقع باید گفت اهداف من به‌عنوان یک بازیگر پرتعداد هستند که سعی می ‌کنم آنها را دسته ‌بندی کنم

بعد از تعیین هدف‌ها ، انتخاب مسیر درست هم اهمیت دارد با انتخاب مسیر مناسب می ‌توان به طرف هدف ‌هایی که انتخاب کرده‌ایم قدم برداشت

شروع فعالیت هنری ترلان پروانه از تیزر تبلیغاتی

ترلان پروانه یک جورایی تا چشم باز کرد خودش را در دنیای هنر دید. در سال 1380 تنها سه سالش بود که خانمی در فرودگاه از وی خوشش آمد و پیشنهاد حضور او در یک تیزر تبلیغاتی را به مادرش داد. مادر او هم که علاقه زیادی به بازیگری داشت و خودش هم تجربه بازی در تئاترهای دانشجویی را داشت، از این پیشنهاد استقبال کرد. حتی خود ترلان هم آن روزها را به یاد نمی‌آورد.

ترلان پروانه در برنامه آموزشی

در بیوگرافی ترلان پروانه جالب است بدانید وی در مدت هفت ماه حضور خود در تبلیغات در 114 تیزر جلوی دوربین رفت تا اینکه به برنامه های آموزشی شبکه جام جم و شبکه یک دعوت شد

شروع بازیگری ترلان پروانه

همان‌طور که گفتیم ترلان پروانه کارش را با حضور در تیزرهای تبلیغاتی آغاز کرد. بعد از آن‌هم برنامه‌ها و آیکون‌های کوتاه آموزشی تلویزیون و … . اما برای اولین‌بار در سال 1383 در سریال‌های تلویزیونی نقش‌آفرینی کرد. او آن سال در 4 سریال حضور پیدا کرد. «جایزه بزرگ»، «خوش‌غیرت»، «101 راه برای ذله کردن پد و مادرها» و «شبی از شب‌ها». بعد از آن‌ها تقریباً یکی از انتخاب اول‌های کارگردانان برای بازی در نقش دختربچه را داشت. او هم مانند هر کودک دیگر در اکثر آثار تکرار می‌شد. اما به‌تدریج سبک و سیاق خاص خود را پیدا کرد و در نقش‌های اصلی‌تر و متفاوت دیده شد.

ترلان پروانه در فیلم جایزه بزرگ
ترلان پروانه در فیلم جایزه بزرگ
ترلان پروانه در فیلم خوش غیرت
ترلان پروانه در فیلم خوش غیرت
ترلان پروانه در فیلم 101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها
ترلان پروانه در فیلم 101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها
ترلان پروانه در فیلم شبی از شب‌ها
ترلان پروانه در فیلم شبی از شب‌ها

او در سال‌های اخیر بسیار گزیده‌کارتر شده و وسواس زیادی در انتخاب نقش به خرج می‌دهد. «ملکوت»، «شاید برای همه اتفاق بیفتد»، «گذر از رنج‌ها»، «سرزمین کهن»، «چرخ‌وفلک» و … از دیگر آثار تلویزیونی او می‌باشند.

ترلان پروانه در پشت صحنه سریال ملکوت
ترلان پروانه در پشت صحنه سریال ملکوت
ترلان پروانه در سریال «گذر از رنجها»
ترلان پروانه در سریال «گذر از رنجها»
ترلان پروانه در سرزمین کهن
ترلان پروانه در سرزمین کهن
ترلان پروانه در سریال چرخ‌وفلک
ترلان پروانه در سریال چرخ‌وفلک

ترلان پروانه در زیر تیغ

در بیوگرافی ترلان پروانه میخوانیم: در سریال زیر تیغ در سال 84 در حالی که 7 ساله بود در کنار فاطمه معتمد آریا کسب تجربه کرده است

ترلان پروانه میگوید: «زیر تیغ» هم یکی از سختترین تجربه های کاری من بوده و هم یکی از بزرگترین شانسهای زندگی کاری ام. یادم هست در دفتر آقای هنرمند بودیم. در راه پله او را دیده و گفتم شما چقدر شبیه آقای پرستویی هستید. از همان جا آقای هنرمند از برخورد من خوششان آمد و من را برای «زیر تیغ» انتخاب کردند. خانوادهام هم از این که قرار بود من کاری را با پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، فریبا جودیکار، نگار جواهریان و … بازی کنم فوقالعاده خوشحال بودند. فقط آن صحنهای که اول فیلم پدرم خواب میدید من به دار آویخته شدم، برای مادرم خیلی سخت بود.

معرفی فیلم جنگ جهانی سوم نماینده ی ایران در اسکار

یادم هست موقع ضبط آن صحنه هم خیلی اذیت شدم. آقای پرستویی زیر طنابدار ایستاده بودند و به محض اینکه من را پایین میآوردند بغلم میکرد. خیلی ناراحت بود من که دختر بچه کوچکی بودم و ۵–۴ سال بیشتر نداشتم باید این صحنه را بازی میکردم. من را با یک تاپ کشی به شاخه درخت وصل کرده بودند و فشار کشها قسمتهایی از تنم را کبود کرده بود. مادرم هم وقتی این صحنه را دید خیلی ناراحت شد مخصوصا که یاد عذاب من موقع فیلمبرداری افتاد. اما در کل «زیر تیغ» را خیلی دوست داشتم و گروه بسیار خوبی داشت مخصوصا آقای پرستویی و خانم معتمدآریا خیلی مهربان بودند.

ترلان پروانه در سریال زیر تیغ
ترلان پروانه در سریال زیر تیغ

ترلان پروانه در سریال کوبار

سریال کوبار مجموعه تلویزیونی بود که در سال 97 از تلویزیون پخش شد . داستان سریال کوبار مربوط به یک معلم جوان بود که به ناچار مجبور می شود به مدت یکسال در دبیرستان دورافتاده کوهستانی زندگی کند، آشنایی او با پزشکی که در ان منطقه به تنهایی زندگی می کند داستان کوبار را شکل می دهد.
ترلان پروانه در سریال کوبار
ترلان پروانه در سریال کوبار

ترلان پروانه در سینما

در بیوگرافی ترلان پروانه میخوانیم: «چپ‌دست» به کارگردانی آرش معیریان اولین حضور سینمای پروانه بود. او در همان سال 4 پیشنهاد سینمایی دیگر داشت و اوایل راه را متراکم آغاز کرد. بعد از آن‌هم تقریباً هرسال در یکی دو اثر سینمایی دیده شده است.

«نصف مال من، نصف مال تو» با استقبال خوبی در میان کودکان و نوجوانان روبه‌رو شد و نقش زیادی در محبوبیت وی ایفا کرد. وی حضور متفاوتی در فانتزی منحصربه‌فرد جواد هاشمی «آهوی پیشونی سفید» داشت و در پنج نقش مختلف بازی کرد. ترلان پروانه برای همان فیلم توانست اولین جایزه سینمایی خود یعنی پروانه زرین بهترین بازیگر دختر را دریافت کند.

ترلان پروانه در فیلم نصف مال من، نصف مال تو
ترلان پروانه در فیلم نصف مال من، نصف مال تو
ترلان پروانه در آهوی پیشونی سفید
ترلان پروانه در آهوی پیشونی سفید

بعد از آن‌هم در آثار همچون «زندگی مشترک آقای محمود و بانو»، «شیفت شب»، «فراری»، «گشت 2»، «جاده قدیم»، «آهوی پیشونی سفید 2» و … نقش‌آفرینی کرد. «آهوی پیشونی سفید» و «فراری» تنها فیلم‌های بودند که ایفای نقش اول آن‌ها به عهده ترلان بود. نقش اول‌هایی که به‌خوبی از عهده آن‌ها برآمد. ترلان پروانه سابقه حضور در سه تئاتر را نیز داد.

کلیپ هایی از خوانندگی رویا نونهالی داور عصر جدید
ترلان پروانه در فیلم زندگی مشترک آقای محمود و بانو
ترلان پروانه در فیلم زندگی مشترک آقای محمود و بانو
ترلان پروانه و نیکی کریمی در فیلم «شیفت شب»
ترلان پروانه و نیکی کریمی در فیلم «شیفت شب»
ترلان پروانه در فیلم فراری
ترلان پروانه در فیلم فراری
ترلان پروانه و ساعد سهیلی در فیلم «گشت 2»
ترلان پروانه و ساعد سهیلی در فیلم «گشت 2»
ترلان پروانه در فیلم جاده قدیم
ترلان پروانه در فیلم جاده قدیم

ترلان پروانه در مجموعه نمایش خانگی “رقص روی شیشه”

در بیوگرافی ترلان پروانه آمده است: او در سریال رقص روی شیشه به کارگردانی مهدی گلستانه و تهیه کنندگی پیمان جعفری به ایفای نقش پرداخته است. این سریال در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

ترلان پروانه در سریال رقص روی شیشه با بازیگرانی همچون: بهرام رادان، مهتاب کرامتی، امیر آقایی، میترا حجار، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین، حامد کمیلی، ستاره اسکندری، سحر قریشی و … همبازی شده است

ترلان پروانه در رقص روی شیشه
ترلان پروانه در رقص روی شیشه

شما در حال مطالعه بیوگرافی ترلان پروانه در بازیگرآنلاین هستید. برای اطلاعات بیشتر با ما در ادامه همراه باشید.

مصاحبه خواندنی با ترلان پروانه

چطور شد وارد سینما و تلویزیون شدی؟

نخستین کار من در سال ٨٣ بود که در یک فیلم سینمایی بازی کردم.قبل از آن هم کار تلویزیونی انجام داده بودم.در واقع بعد از بازی در یک سریال، بازی در سینما به من پیشنهاد شد و در فیلم «کرکس» معیریان بازی کردم.

در آن زمان شما شش ساله بودی؟

بله.

البته نمی شود در آن سن علاقه ای شکل گرفته باشد، ولی از معدود بچه هایی هستی که در سن پایین وارد سینما شدی و به صورت مستمر ادامه دادی.

این علاقه بعدها چگونه به وجود آمد؟ در آن سن، معنا و مفهوم علاقه را متوجه نمی شدم و نمی دانستم که این علاقه هست یا اسم دیگر می توان روی آن گذاشت.ولی به نظر من کسی که علاقه مند نباشد، نمی تواند ادامه دهد، چون جامعه سختی های خودش را دارد و گرچه یک دختر شش ساله بودم اما به مرور این سختی ها را تحمل کردم با وجود سختی هایی که وجود داشت، رفته رفته علاقه ام بیشتر شد.اما چون کارم را دوست داشتم، سعی کردم این کار را حرفه ای ادامه دهم.

همه چیز در مورد فیلم حادثه الناز شاکردوست

آدم های سینمایی کسی بوده که روی راهنمایی هایش در روند کاری ات تاثیر گذاشته باشد و باعث شود از جایی به بعد در کارنامه کاری ات تحولی اتفاق بیفتد؟

خدا را شکر شانس خیلی خوبی که داشتم این بود که از سنین پایین با بازیگران و کارگردان های خیلی خوب و حرفه ای کار کنم.این موضوع به من خیلی کمک می کرد.هر کاری که انجام می دادم، برای من یک دوره بازیگری بود.معمولا کسانی که از سن پایین کار بازیگری را شروع می کنند، معمولا به خاطر سروزبان داشتن یا زیبایی شان است.من هیچ وقت دوست نداشتم بگویند به خاطر زیبایی بازیگر شده ام و اصلا دلم نمی خواست این اتفاق برایم بیفتد.در کنار نقش ها و برداشت های مختلفی که داشتم به مطالعه هم پرداخته ام.در این چند سال اخیر سعی کردم که نسبت به گذشته، گزیده تر کار کنم و نقش هایی بازی کنم که هر کدام چالشی برای من داشته باشد.

پشت پرده ماجرای دستگیری مهتاب نصیرپور فاش شد

چه چیزهایی برایت ملاک و معیار است؟ فیلمنامه، بازیگران یا عوامل؟

به نظر من هر کاری به خاطر کار گروهی که انجام می شود، ارزش هایی دارد، ولی برای من، همه اینها در کنار یکدیگر مهم بود.به خاطر اینکه یک کار خوب، نتیجه زحمت کل عوامل، شامل بازیگران، کارگردان، فیلمنامه و… است ولی بیشتر از همه اینها، برای من فیلمنامه خیلی مهم بوده است.همان طوری که قبلا گفتم، دوست داشتم نقش هایی را که به عهده می گرفتم، برای من چالش داشته باشد.چالش از این نظر که نقشم متفاوت باشد، به شکلی که قبلا کار نکرده باشم.اما جدا از فیلمنامه، در مرحله بعدی به همه چیز نگاه می کردم که شامل کل گروه و شیوه کار هم می شد.

بچه ها در سینما تا یک سنی نقش های کلیشه ای بازی می کنند.مگر اینکه خیلی سر و زبان دار باشند.

در نهایت بازی گرفتن از بچه ها در سینما و تلویزیون ما خیلی معنا ندارد و همه چیز به استعداد بچه متکی است. اتفاقا تا جایی که دنبال می کنم، برای من جالب است که در سن پایین، گرفتن بازی خیلی جالب استو این کار خیلی خالصانه تر است.این تفاوت به خاطر همین است، تا زمانی که کودک هستید، خالصانه این کار را انجام می دهید.به خاطر دارم که در چهار سالگی ام به من می گفتند که فلان جمله را بگویم و آن جمله را با حس ترلان کوچک بیان می کردم.ولی وقتی که آدم بزرگ شد می فهمد که می تواند این نقش را تجزیه و تحلیل کند.این همان حرفه ای شدن است.اگر کسی بتواند ادامه دهد، تلاش کند و مسیر خودش را برود اگر توانایی این را داشته باشد، می تواند نقش های زیادی بازی کند.فکر نمی کنم که این به خود آن کودک برگردد.چون آن کودک مقصر نیست، شاید به خاطر فیلمنامه است.دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.

در این سال ها کارگردان یا بازی گردانی بوده که از شما به صورت حرفه ای بازی بگیرد و حوصله و صبر ویژه ای داشته باشد؟

معمولا کارگردان ها خودشان با بچه ها کار می کنند.مگر اینکه یک کارگردان خیلی با دستیارش راحت باشد و کار را به او بسپارد، ولی تا آنجا که من کار کرده ام، معمولا کارگردان با من کار و صحبت کرد و در سن چهار تا پنج سالگی، متنی را که می خواستم کار کنم، ابتدا با دستیار و بازیگر کار می کردم، بعد با کارگردان صحبت می کردم.

ماجرای توهین مریم امیرجلالی به گیاهخواران چه بود؟

بین این کارگردان ها، آیا کسی بود که با دنیای کودکان، خوب آشنایی داشته باشد و شما را بهتر از سایرین بفهمد؟

نمی توانم نام ببرم.هر کاری را که انجام داده ام، به شکلی برای من جالب بوده است.از مواردی که به خاطر دارم، آقای بهروز شعیبی بود که نخستین کارش را داشت می ساخت و البته از نخستین کارهای من هم بود.در کل با هر کدام از کارگردان ها کار کرده ام، خاطره بدی ندارم و تجربه های خوبی در کار کردن با آنها کسب کرده ام.

از سال ٨5 تا ٨٩ کمتر کار کردی، دلیل این کم کاری چه بود؟

اتفاقا آن موقع اوج کار من بوده است.سال ٨٨ عنوان بهترین بازی هنری را دریافت کردم.در آن موقع با آقای بهزادی کار می کردم و در دوره ای که با ایشان کار کردم، پیشنهادشان این بود که بعد از این اتفاق، گزیده تر کار کنم.

کسانی که از سن پایین شروع به این کار می کنند معمولا دوران بلوغ، دوران تغییر است. این تغییر هم به لحاظ روحی و روانی و هم به لحاظ ظاهری است.

در این دوران برای شما چنین چیزی اتفاق نیفتاد؟ پیشنهادها کمتر نشد؟

این اتفاق برای من نیفتاد.چند وقت پیش کارگردانی را دیدم که در سال ٨٣ یا ٨٢ با ایشان کار کرده بودم، به من می گفتند که هیچ تغییری در این سال ها نکرده ام.هنوز همان ترلان کوچک را می بیند که از نظر ظاهری هیچ تغییری نکرده ام.من متوجه این نمی شوم.بقیه هم که مرا می بینند، می گویند که زیاد تغییر نکرده ام.جزو آن استثناهایی بوده ام که این تفاوت از کودکی به بزرگی زیاد مشهود نبوده است.

فکر می کنم که فیلم «فراری»، تنها فیلمی است که نقش اول آن را بازی کردی.

شاید به خاطر فیلمنامه این فیلم است و این نقش خیلی باز بود.سایر نقش هایی که کار کرده ام، همیشه یا نقش مکمل بوده یا نقش سه و چهار.مثل «زندگی مشترک آقای محمود و بانو»، کلا در این کار، پنج بازیگر حضور داشتند.برای من این کار ملاک نبود.حتی زمانی که فیلمنامه را به من دادند که مطالعه کنم، به من گفته شد که بین دو نقش هستم.من آن نقشی را انتخاب کردم که کمتر حضور داشت، ولی تاثیر بیشتری داشت.در واقع نقش اصلی را انتخاب نکردم، به خاطر اینکه می دانستم که تاثیر این نقش بیشتر خواهد بود.نظر من همیشه این طور بوده که نقش های زیاد برایم ملاک نبوده اند.نقش های دیگری که تاثیرگذار تر بود، برای من خیلی جالب تر بوده اند.دوست داشتم نقش هایی که چالش بیشتری داشتند، بیشتر کار کنم.

طرفداری عجیب پانته آ بهرام از استقلالی ها

تصمیمی برای ادامه این حرفه به صورت آکادمیک ندارید؟

قصد بی احترامی به کسانی که در این حوزه تحصیل کرده اند، ندارم ولی این چند سالی را که گذرانده ام، برای من خیلی آکادمیک تر است.استادان و افراد حرفه ای سینمایی که با آنها کار کرده ام، برای من خیلی آکادمیک تر بوده اند تا اینکه بخواهم در دانشگاه دروسی را در این حوزه بگذرانم.فکر نمی کنم حالا این کار را انجام دهم به خاطر همین، رشته دیگری را انتخاب کردم و زمان به من اجازه نمی دهد که بخواهم در دانشگاه این رشته را دنبال کنند.شاید رشته ای که الان می خوانم را تمام کردم و کمی زمان گذشت به آن فکر کنم.

می دانیم که شما این روزها سخت مشغول درس خواندن هستید. آیا این موضوع لطمه ای به کارتان نمی زند؟

از کودکی با این مساله رو به رو بودم چون درس و ادامه تحصیل برایم اهمیت بسیاری دارد. از همان ابتدا با برنامه ریزی که خانواده برایم داشتند با مشکل رو به رو نشدم و همین امر باعث شد من هم کارهایم را با برنامه ریزی جلو ببرم و خدا را شکر تا حالا لطمه ای نزده است.

در حال حاضر چه رشته ای را تحصیل می کنی؟

طراحی لباس.

برای فیلم فراری چگونه انتخاب شدی؟

برای این کار به دفتر آقای داوود نژاد رفتم.ابتدا از من سوال کردند که اهل کجا هستم و با چه لهجه ای صحبت می کنم.به ایشان گفتم که شیرازی هستم، اما شمالی را به صورت حرفه ای صحبت می کنم.چون در سریال آقای حسن پور به لهجه شمالی کار کرده بودم، از من خواستند که شمالی صحبت کنم.صحبت کردم، ولی به من نگفتند که نقش من قرار است با لهجه شمالی باشد.بعد هم گفتند که با من تماس خواهند گرفت.گفتند بهتر از من برای این نقش پیدا نمی کنند و دوست دارند که با من کار کنند.در این مدت می شنیدم که به آموزشگاه های مختلف بازیگری رفته اند و فراخوان داده بودند.خیلی استرس داشتم.با اینکه به من گفته بودند که خوب هستم، ولی می دیدم که خیلی ها برای این کار تلاش می کنند.نگران بودم از اینکه دیگری را برای این نقش پیدا کنند و من این نقش را از دست بدهم.بعد از دو هفته با من تماس گرفتند که به دفترشان بروم و قضیه جدی تر شد.

همسر بهنوش بختیاری چه کسی است؟ + ماجرای طلاق

بازی کردن، روبه روی تنابنده چطور بود؟

آقای تنابنده خیلی خیلی برای این نقش به من کمک کردند.خیلی دوست داشتم که با ایشان کار کنم.برای اینکه این کار برای من خیلی سخت بود.پشت صحنه آن، برای من دانشگاه بود، کارنامه کاری من با آقای داوودنژاد، کارنامه دیگری بود.در کارهای سخت، مهم تر از هر چیز بازیگر مقابل شما است؛ اینکه چگونه بتواند به شما انرژی بدهد.اگر این طور نباشد، آن سختی آنقدر به شما غالب خواهد شد که نمی توانید نقش تان را به درستی اجرا کنید.آقای تنابنده آنقدر انرژی خوبی داشتند که آن شرایط سخت را توانستیم پشت سر بگذاریم.

بازی محسن تنابنده و ترلان پروانه در فیلم فراری
بازی محسن تنابنده و ترلان پروانه در فیلم فراری

بازار تبلیغات هم که حسابی گرم شده، نظر شما در این مورد چیست؟ اگر پیشنهاد خوبی داشته باشید به آن فکر می کنید؟

در فروش حرفه ای، تبلیغات حرف اول را می زند که خدا را شکر در کشور ما تبلیغات بجا و درست انجام می شود. پیشنهادات زیادی داشته ام اما به آنها فکر نکرده ام. فعلا که برنامه ای در این زمینه ندارم.

با توجه به اینکه هر کسی چهره خود را بهتر از بقیه می شناسد، آیا در گریمی که گریمور انجام می دهد نظر هم می دهید؟

قبل از گریم شخصیت را آنالیز می کنم، با کارگردان و گریمور صحبت می کنیم و به یک نتیجه واحد می رسیم. درواقع گریم باید به نقش نزدیک باشد نه به چهره فرد! و کلا به نظر من گریم و لباس تاثیر زیادی در شکل گیری نقش دارند.

برای مراقبت از پوست تان بعد از گریم اقدام خاصی می کنید؟

بله، صددرصد. قبل و بعد از گریم مراقبت می کنم. وسایل خاص برای خودم دارم، از مرطوب کننده های خوب استفاده می کنم، کرم ضدآفتاب به طور مداوم می زنم و از همه مهم تر بخورهای طبیعی هم برای پاکسازی استفاده می کنم.

زیبا بودن چقدر می تواند در پیشرفت بازیگرها تاثیر داشته باشد؟ آیا اصلا تاثیری دارد؟

زیبایی نسبی است. پیشرفت بازیگرها به مسائل مهم تری بستگی دارد. به نظرم بهتر است از جذابیت صحبت کنیم.

آیا شما برای گریم از لوازم شخصی استفاده می کنید؟ آیا اصلا این کار رواج دارد؟

من وسایل و لوازم شخصی اولیه دارم، برای بعضی از گریم های خاص که وسایل ویژه ای نیاز هست آنها را تهیه می کنم، نمی توان گفت این کار همیشه رواج دارد یا نه! اما دیده ام که بعضی از بازیگران از لوازم شخصی خود برای گریم استفاده می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا