اخبار دیگران

مراقبت های بعد از عمل جراحی ایمپلنت

مراقبت های بعد از عمل جراحی ایمپلنت باید بلافاصله پس از درمان و با دقت اعمال شوند تا درصد موفقیت عمل بالا رفته و زمان دوره نقاهت به حداقل برسد. ایمپلنت دیجیتال یک درمان نسبتا تهاجمی بوده و متخصصین با تجربه در این زمینه بر این باور هستند که قبل از جراحی هر دو طرف یعنی بیمار و دندانپزشک باید آمادگی کامل و لازم را داشته باشند.

عوارض پس از جراحی نیز باید در نظر گرفته شود و البته این موارد در افراد مختلف متفاوت می باشد. بدون مراقبت های صحیح بعد از جراحی ایمپلنت، ممکن است بهبودی به تأخیر بیفتد. برای مثال لازم است که به مدت چندین هفته غذاها را نرم تر بخورید و در ناحیه ای به غیر از ایمپلنت بجوید. در ادامه با مهمترین دستورالعمل های پس از ایمپلنت آشنا خواهید شد و این اطمینان به شما داده خواهد شد که بهبودی پس از جراحی سریع و عاری از هرگونه عارضه است.

مراقبت های بعد از عمل جراحی ایمپلنت کدامند؟

این مراقبت ها خود به چندین بخش تقسیم می شوند که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

– مراقبت های روز جراحی

پس از اینکه عمل جراحی به پایان رسید سعی کنید برای باقیمانده این روز این موارد را با دقت رعایت کنید:

  • تف نکنید. از دستمال برای پاک کردن دهان خود استفاده کرده و یا در صورت نیاز بزاق خود را قورت دهید.
  • از نی برای نوشیدن استفاده ننمایید و نوشیدنی خود را مستقیم از فنجان یا لیوان مصرف کنید.
  • سیگار نکشید.
  • انگشتان و زبان خود را از ناحیه جراحی دور کنید.
رسومات شب یلدا برای عروس و داماد همراه با فال حافظ شب یلدا

توجه داشته باشید که عدم مراقبت های اولیه بعد از عمل جراحی ایمپلنت، و فشار دادن ناحیه جراحی می تواند لخته خونی را که در حال شکل گیری است از بین ببرد و باعث خونریزی شود. همچنین، سیگار کشیدن می تواند احتمال عفونت را افزایش دهد.

– خونریزی

برخی از خونریزی های جزئی بعد از جراحی ایمپلنت دندان انتظار می رود. اما معمولا آنها به سرعت فروکش کرده و ظرف یک یا دو ساعت بعد متوقف می شود. شما می توانید یک تکه گاز را با فشار به مدت 30 تا 45 دقیقه روی ناحیه جراحی نگه دارید.

– ورم بعد از ایمپلنت

اکثر بیماران پس از جراحی در دهان مقداری تورم را تجربه خواهند کرد. ممکن است آن خفیف یا شدید باشد و البته برای هر بیمار متفاوت است. تورم ممکن است چند روز طول بکشد. برخی کبودی ها نیز ممکن است روی صورت ایجاد شوند.

– رژیم غذایی

یکی از مهمترین بخش های مراقبت بعد از عمل جراحی ایمپلنت مرتبط با رژیم غذایی است. شما می توانید به محض از بین رفتن بی حسی موضعی، از غذاهای نرم مانند سیب زمینی پخته، ماکارونی، پنیر، سوپ یا تخم مرغ استفاده کنید.

به محض اینکه احساس کردید بهتر شده اید می توانید رژیم معمولی را از سر بگیرید. با این حال، لطفاً سعی کنید به طور مستقیم در محل های کاشت چیزی را نجوید.

– بهداشت دهان

بهداشت دهان و دندان نیز یکی دیگر از مراقبت های بعد از عمل جراحی ایمپلنت است. شما می توانید شستشوی دهان را با مقداری آب نمک گرم (1 قاشق چایخوری نمک در 8 اونس آب گرم) شروع کنید. همچنین می توانید دندانهای خود را به طور معمول مسواک بزنید، اگرچه در نزدیکی محل های جراحی باید بسیار مراقب باشید.

ورم بعد از تزریق فیلر چانه تا چند روز باقی می ماند؟

– دهانشویه بعد از ایمپلنت

دهانشویه می تواند تأثیر مطلوبی بر کاهش هالیتوز یا بوی بد دهان، باکتری های مولد پوسیدگی و آفت های دهانی داشته باشد. بهترین دهانشویه برای ایمپلنت محصولی است که فاقد الکل بوده و بهترین تأثیر را بر جای بگذارد. دهانشویه های درمان به دلیل خاصیتی که در کاهش پلاک های دندانی و عفونت دارند مناسب ترین گزینه به شما می روند. با رعایت موارد دیگر نگران هزینه ایمپلنت دندان که پرداخت کرده اید نخواهید بود.

– مدیریت درد

متأسفانه اکثر جراحی های دهان با درد همراه هستند. پس مدیریت درد نیز یکی از مراقبت های مهم بعد از عمل جراحی ایمپلنت به شمار می رود. اگر شما به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن حساسیت ندارید، توصیه می شود که قبل از اینکه تأثیر بی حسی از بین برود آن را مصرف کنید. تب بعد از ایمپلنت نیز یکی از عوارض احتمالی این جراحی است.

در صورت بروز تب و لرز شما می توانید با دندانپزشک خود مشورت کرده و داروهای مورد نیاز را دریافت کنید. دندانپزشکان همچنین ممکن است آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت را نیز برای به حداقل رساندن عفونت تجویز نمایند. همچنین از متخصص مربوطه سوال کنید که بعد از ایمپلنت چند روز آنتی بیوتیک بخورید.

– فعالیت

یکی دیگر از مراقبت های بعد از ایمپلنت مربوط به فعالیت شما است. شما می توانید پس از قطع داروهای مسکن و عدم درد، فعالیت های عادی خود را از سرگیرید. در مورد ورزش نیز لازم به ذکر است که فعالیت خود را به تدریج افزایش دهید.

تجربه اقامت در لوکس ترین هتل نمک آبرود

توجه داشته باشید که رعایت دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت الزامی است و آنها به گونه ای طراحی شده اند که شما هر چه بهتر و سریع تر بهبود یابید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا