اخبار حاشیه بازیگران

سر و وضع عجیب علی صادقی در هتلی در دبی

تصویری بسیار عجیب و غریب با چهره و استایلی بسیار غیرقابل باور و موهایی ژولیده و بلند از علی صادقی بازیگر سریالهای طنز در هتلی زیبا در دبی منتشر شد.

سر و وضع عجیب علی صادقی در هتلی در دبی

استایل عجیب علی صادقی در دبی

سر و وضع عجیب علی صادقی در هتلی در دبی

بیوگرافی علی صادقی

در بیوگرافی علی صادقی آمده است: وی متولد 10 آذر 1359 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

علی صادقی از بازیگران توانا در عرصه کمدی سینما و تلویزیون کشورمان است. او از سن بسیار کم فعالیتش را در تلویزیون شروع کرد. از همان ابتدا طنّازی و شیرینی خاصی در بازی نقش‌هایش داشت.او بازی راحتی دارد و حتی گاهی اوقات بدون دیالوگ و تنها با یک نگاه تاثیر خوبی بر بیننده می‌گذارد و با حرکات و دیالوگ‌های بداهه‌ای که استفاده می‌کند و قرار گرفتنش در موقعیت‌های مختلف سبب خنده مخاطب می‌شود.صادقی تاکنون فیلم‌ها و سریال‌های زیادی را بازی کرده و بدون شک یکی از بهترین کمدین‌های کشورمان به شمار می‌آید.در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی علی صادقی داشته باشیم.

در بیوگرافی علی صادقی لازم به ذکر است: او فارغ التحصیل فوق دیپلم کامپیوتر می باشد که زبان بدن و نوع بازیگری اش در عرصه طنز او را متمایز از دیگران کرده و حالا عاشق پلی استیشن است

بیوگرافی خانواده علی صادقی

در بیوگرافی علی صادقی درباره ی خانواده اش میخوانیم: او در یک خانواده 5 نفره در در مرکز آموزشی و درمانی طرفه ، در شهر تهران به دنیا آمد. او مادری خانه‌دار دارد و پدرش به شغل تراش‌کاری مشغول بود. او فرزند دوم خانواده و دارای یک خواهر کوچکتر و برادری بزرگتر از خود است. این بازیگر توانای کشورمان در کودکی شیطنت زیادی داشت. یک لحظه آرام نمی‌گرفت و در اصطلاح به او می‌گفتند از دیوار راست بالا می‌رود.

عکسی دیده نشده از علی صادقی و خانواده طنزش

ازدواج و وضعیت تاهل علی صادقی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی علی صادقی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

علی صادقی در حال حاضر مجرد است. پیشتر شایعاتی در خصوص ازدواج او در فضای مجازی پخش شد که با تکذیب این بازیگر خوش انرژی کشورمان ادامه پیدا نکرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که او در سن بسیار کم ازدواج کرد، اما زندگی متاهلی او دوام زیادی نداشت. علی صادقی در چهل تیکه گفت در حال حاضر مجرد بوده و تنها زندگی می‌کند.

شایعه شده بود که با ملیکا زارعی (خاله شادونه) ازدواج کرده است که در برنامه شام ایرانی این شایعه را تکذیب کرد.این شایعه به دلیل بازی در سریال متهم گریخت مطرح شد و در این سریال آنها نقش زن و شوهر داشنند. علی صادقی این موضوع را تکذیب کرد و البته هیچ عکس دو نفره ای هم از این دو منتشر نشده است.

ریحانه پارسا تابع قوانین جمهوری اسلامی شد

علایق و حقایقی درباره علی صادقی

در ادامه بیوگرافی علی صادقی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

علاقه علی صادقی به سفر

در بیوگرافی علی صادقی بهتر است بدانید او در زمان‌های بیکاری همیشه به سفر رفته و این کار باعث خوب بودن حالش می‌شود. علی صادقی در شب آهنگی گفت:

برایم فرقی نمی‌کند به سفر داخلی بروم یا خارجی. سفر به هر کجا که باشد حالم را خوب می‌کند. برای من سفر کردن همیشه لذت بخش است به همین خاطر هر زمان فرصی ایجاد می شود برای رفتن به سفر استفاده می کنم

داخلی یا خارجی بودن سفر اهمیت چندانی ندارد اما در ایران به شیراز و کیش علاقه دارم

علاقه علی صادقی به موسیقی

در بیوگرافی علی صادقی آمده است :او به موسیقی و نوازندگی بسیار علاقه دارد و از شنیدن موسیقی بسیار لذت می برد.میگوید از قدیم به گیتار برقی علاقه داشتم و موزیک الکترونیکی بدون کلام می ساختم و از وقتی کم کار شدم با یکی از دوستانم آهنگ کردیم و به وزارت ارشاد بردیم

اما می گویند چون نوازنده ندارید مجوز کنسرت نمی دهند

علی صادقی از فوتبال تا زندگی در استرالیا

در بیوگرافی علی صادقی میخوانیم: اهل ورزش های مختلف مانند شنا، اسکی و اتومبیلرانی است. او هیچ گاه به فوتبال و بدنسازی علاقه نداشته است.

وی میگوید: اصلا به بازی فوتبال و دیدن آن علاقه ای ندارم ، ایده آل زندگی ام داشتن مزرعه در استرالیا همراه با نگهداری از گاو است

خوبی اخلاقم اینه که هرگز دروغ نمی گویم و بدی رفتار هم اینه که خیلی رک هستم

علی صادقی از اقاقیا تا کارتون مورد علاقه

در بیوگرافی علی صادقی بهتر است بدانید: در بین کارهایش بازی در سریال آقاقیا سال 82 را بیشتر از همه دوست دارد

بزرگترین آرزویش عاقبت بخیریست و در زندگی از موسیقی بیشتر از هر چیزی لذت می برد ، در کودکی عاشق برنامه کودک کارتون عروسکی ارگ و جیرجیر، بن و سباستین، گامبا و یونیکو اسب شاخدار بود

رژیم غذایی و بدنسازی علی صادقی

خیلی اهل توجه به غذایی که می خورم نیستم مگر در این حد که تازه باشد و مسموم نشوم ، اسکی ، اتومبیلرانی و شنا را خیلی دوست دارم اما بدنسازی جذابیتی برایم ندارد

تیپ و ظاهر علی صادقی

منکر این نمی شوم که تنوع در لباس پوشیدن را دوست ندارم یک جورایی خیلی لباس باز هستم و سبک خودم را دارم

مهناز افشار به سیم آخر زد

اهل مد روز نیستم اما به یکسری مسائل مثل رنگ ها اهمیت می دهم و اگر بدون کلاه باشم انگاری چیزی کم دارم یا گم کرده ام

تیپ علی صادقی

شغل دوم علی صادقی

در بیوگرافی علی صادقی آمده است: آقای بازیگر به عنوان شغل دوم فروشگاه فروش کامپیوتر و لوازم کاربردی آن را دارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که آقای صادقی دو سوپر مارکت بزرگ در نقاط مختلف تهران باز کرده است.

علاقه علی صادقی پلی استیشن

زیاد کتاب نمی خوانم ، بازی با ایکس باکس و پلی استیشن جای خود را دارد تا دلتان بخواهد فیلم می بینم هر سبکی را هم دوست دارم اما اکشن و کمدی بیشتر بابا میلم است

موسیقی و نسبت علی صادقی با رضا صادقی

موسیقی عشق من است ، می گویم عشق چون اگر ههمه روزم را با موسیقی پر کنم بازهم خسته نمی شوم به همین خاطر می خواهم در آینده جدی تر دنبالش کنم

موسیقی مورد علاقم الکترونیک است و گهگاهی هم در خانه قطعاتی برای دل خودم می سازم که اگر شرایطش پیش بیاد یک آلبوم بی کلام روانه بازار می کنم

حتما اینو بنویسید که با رضا صادقی هیچگونه نسبتی ندارم

دلیل شباهت نقش های علی صادقی به هم

علی صادقی در این مورد می گوید:

لطفا اگر می‌خواهید در مورد بازی من انتقاد کنید یک‌طرفه به قاضی نروید! بارها به این سوال جواب داده‌ام که چرا بازی‌هایم تفاوت خاصی با هم ندارند. یک نفر باید این تفاوت را بخواهد. من که به زور نمی‌توانم یقه کارگردان را بگیرم و بگویم بگذار من متفاوت بازی کنم. اصلا چند نفر ریسک می‌کنند با پیشنهاد متفاوتی سمت من بیایند؟  گاهی طرف آمده و گفته آقای صادقی می‌خواهم کاملا متفاوت باشی و من هم شروع کرده‌ام نوع دیگری خودم را نشان بدهم اما چند سکانس نگذشته می‌گوید علی‌جان خودت باش و همان کارها را انجام بده. فیلمسازها همیشه دنبال تکرار چیزهای امتحان پس داده هستند. علی صادقی نمی‌تواند در این میانه انقلاب بکند. تغییر که زورکی نیست. شما فیلم «شوخی‌های خدا» را که ببینید متوجه می‌شوید این توانایی در من هست اما آن فیلم هم در زمانی که باید پخش و دیده نشد.

بازی علی صادقی در نقش طنز

علی صادقی در مورد بازی در سریال های کمدی و نقش طنز می گوید:

برعکس نظر دوستان، بازی طنز اصلا لودگی و سطحی نیست. اصلا کار راحتی نیست. کار در طنز بسیار سخت است. اتفاقا اینکه فکر کنید طرف می‌آید جلوی دوربین چند تا جمله می‌گوید و شکلکی درمی‌آورد و می‌رود نیست. اگر اینطور بود همه بازیگران طنز به یک اندازه مخاطب داشتند. خود من هم در این سال‌ها همه تکیه‌کلام‌هایی که گفته‌ام، نگرفته و فقط بعضی‌هایش گل کرده است.  اتفاقا بازی طنز بسیار دشوار است. نمی‌خواهم مقایسه کنم اما به بزرگان این سبک هم نگاه کنید، می‌بینید کارهای چاپلین بعد از این همه سال شما را از خنده روده‌بر می‌کند اما کار کمدین‌های جدید مانند بن‌استیلر بعد از یکی، ‌دو بار دیدن، آن تازه بودنش را از دست می‌دهد. خب چه چیزی هست که چاپلین دیگر تکرار نشد؟ به نظرم دست‌کم گرفتن طنز یک‌جور توهین و ساده‌انگاری است.

دستمزد زیاد علی صادقی

عده‌ای معتقدند صادقی دستمزد زیادی دریافت می‌کند. او در این خصوص گفته رقم قرار داد برایم مهم است اما بیشتر از آن عوامل و بازیگر روبه‌رو اهمیت دارد.

علی صادقی در خندوانه

صادقی در مصاحبه‌ای که با سایت خبر آنلاین داشت عنوان کرد:

چندین بار از طرف برنامه خندوانه به عنوان استندآپ کمدین دعوت شدم. اما روحیه خودم برای خنداندن مردم خوب نیست.

شروع فعالیت هنری علی صادقی

در بیوگرافی علی صادقی آمده است: از کودکی به بازیگری علاقه زیادی داشت. او همیشه در مدرسه نقش‌های متفاوتی را بازی می‌کرد.سال 1370 در 11 سالگی بطور اتفاقی در مدرسه ، توسط امیر سماواتی کارگردان برای بازی در فیلم “آفتاب عالم تاب” انتخاب شد و پس از تست جلوی دوربین رفت.

مهناز افشار پس از سالها دوباره به بازیگری باز میگردد

علی صادقی حرفه ای در تلویزیون و سینما

علی صادقی بازیگر فیلم و سریال‌های کمدی کشورمان کار تصویر خود را به صورت حرفه ای با یک سریال جنگی آغاز کرد. سریال به‌یاد ماندنی «بهترین تابستان من» اولین اثر او به عنوان بازیگر در تلویزیون بود و بعد از تجربه موفق در سریال “پشت کنکوری ها” که در سال 1381 پخش و باعث شهرت آقای بازیگر شد، در سال 81 با فیلم “روایت سه گانه” وارد سینما شد.

علی صادقی در سریال بهترین تابستان من
علی صادقی در سریال بهترین تابستان من
علی صادقی در سریال پشت کنکوری ها
علی صادقی در سریال پشت کنکوری ها
علی صادقی در فیلم روایت سه گانه
علی صادقی در فیلم روایت سه گانه

شهرت علی صادقی

در بیوگرافی علی صادقی بهتر است بدانید او در سال 82 با “کوچه اقاقیا” به کارگردانی رضا عطاران دیده شد.این سریال خاطره‌انگیز علی صادقی را به عنوان نسل جدید بازیگران جوان به مخاطب معرفی کرد.

علی صادقی در کوچه اقاقیا
علی صادقی در کوچه اقاقیا

یکسال بعد سال 83 با سریال “خانه به دوش” رضا عطاران در کنار آناهیتا همتی به اوج شهرت رسید و سال 84 نیز با “متهم گریخت” در خاطرات مردم حک شد

خانه به دوش از سریال‌های پرطرفدار ماه رمضان در سال 1383 بود که انقلابی در سریال‌های مناسبتی به وجود آورد. خانواده آقا ماشالا برای پرداخت بدهی‌های خود دچار مشکل شدند. آقا ماشالا توسط یک شرکت قلابی برای کار روانه خارج از کشور می‌شود. اما خبر ندارد که این شرکت کلاهبردار، زندگی او را تغییر خواهد داد.

علی صادقی و مریم امیر جلالی در کنار آناهیتا همتی - پشت صحنه سریال خانه به دوش
علی صادقی و مریم امیر جلالی در کنار آناهیتا همتی – پشت صحنه سریال خانه به دوش
علی صادقی در متهم گریخت
علی صادقی در متهم گریخت

از آن به بعد علی صادقی در دیگر سریال‌های مناسبتی رضا عطاران حضور فعال داشت. این امر سبب شد نامش برای همیشه به عنوان بازیگر کمدی کشورمان در ذهن مخاطب ثبت شود.

همکاری این دو بازیگر موفق سینما و تلویزیون فیلم‌ها و سریال‌های خاطره‌انگیزی را به یادگار گذاشته است.

ماجرای دوست پسر سحر قریشی چیست ؟

در ادامه بیوگرافی علی صادقی مروری میکنیم بر آثار ماندار او در تلویزیون.با ما در ادامه همراه باشید.

علی صادقی در سریال دردسر والدین

«دردسر والدین» در لیست سریال‌های اولیه علی صادقی قرار دارد. او در این سریال خاطره‌انگیز نقش فرزند مهران مدیری را بازی می‌کرد. با وجود سن پایین علی‌ صادقی در دردسر والدین، این سریال را باید یکی از کارهای موفق او دانست.

دردسر والدین قصه زندگی مرد و زنی را به نمایش درآورد که همسرانشان فوت شده و آن‌ها با فرزندان خود زندگی می‌کنند. دعوای دو پسر در مدرسه سبب آشنایی پدر و مادرشان با هم شده و این آشنایی به علاقه و ازدواج ختم می‌شود.

علی صادقی در سریال دردسر والدین
علی صادقی در سریال دردسر والدین

علی صادقی در سریال سه در چهار

«سه در چهار» سریالی با محوریت خانواده بود که در سال 1386 از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال در مورد زندگی دو باجناق است که همراه با خانواده خود در فکر ایجاد شغل جدیدی بودند. علی صادقی فرزند یکی از باجناق‌ها بار کمدی سریال را به دوش می‌کشید. او در سریال پرطرفدار سه در چهار کنار بازیگران بزرگی همچون «محمد کاسبی»، «نادیا دلدارگلچین»، «مجید صالحی»، «مهران رنجبر» و «شهره لرستانی» بازی کرده است.

علی صادقی در سریال سه در چهار
علی صادقی در سریال سه در چهار

علی صادقی در مجموعه خوش نشین ها

یکی دیگر از مجموعه های به یاد ماندنی علی صادقی خوش نشین ها است.خوش‌نشین‌ها، یک مجموعه طنز به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام است. این سریال به سفارش گروه فیلم و سریال شبکهٔ سوم تلویزیون ایران تولید و در آبان ماه سال ۱۳۸۹ به روی آنتن این شبکه رفتدر خلاصه داستان خوش نشین ها آمده است :آفاق (مرجانه گلچین) همراه دانیال پسرش (علی صادقی) و سارا دخترش(حدیثه تهرانی) از سفر برمی‌گردند. دلهره از زمانی شروع می‌شود که اردشیر (سیروس گرجستانی) همسر آفاق که قرار بوده‌است به استقبال آن‌ها بیاید نیامده است. آن‌ها به ناچار با تاکسی به خانه می‌روند اما متوجه می‌شوند که اردشیر در آنجا هم نیست. صدری (حمید لولایی) دوستش هم از محل اردشیر اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. آرام آرام مفقود شدن اردشیر برای خانواده‌اش ماجراهایی می‌آفریند که اتفاقات سریال خوش نشین‌ها را رقم می‌زند …

واقعیت حیرت آوری که در مورد هواداران محمدرضا گلزار فاش شد
علی صادقی و سیروس گرجستانی در مجموعه خوش نشین ها
علی صادقی و سیروس گرجستانی در مجموعه خوش نشین ها

علی صادقی در سریال ما فرشته نیستیم

سریال «ما فرشته نیستیم» یکی دیگر از سریال‌های کمدی صادقی به‌شمار می‌آید. این سریال به کارگردانی فلورا سام در نوروز 1393 از شبکه تهران پخش شد. علی صادقی در این سریال نقش یک فرد زندانی را بازی کرده که به دلایلی متهم شده است. او در زمینه کارهای کامپیوتری استعداد زیادی دارد. همین امر سبب می‌شود که او را در لیست افراد زندانی قرار دهند تا برای یک کار بزرگ به مرخصی قبل از عید برود.

علی صادقی در سریال ما فرشته نیستیم
علی صادقی در سریال ما فرشته نیستیم

علی صادقی در سریال تعطیلات رویایی

تعطیلات رؤیایی نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به تهیه‌کنندگی مجید اوجی و کارگردانی علیرضا امینی و به نویسندگی احسان جوانمرد است که نوروز ۱۳۹۷ از شبکه دو سیما پخش شد.در خلاصه ی این سریال میخوانیم: داستان دو برادر به نام‌های رحیم و رستم را به تصویر می‌کشد که در شیراز سکونت دارند. برادر کوچک‌تر که وضع مالی بهتری دارد سال پیش برای تعطیلات عید خانواده رحیم را که یک معلم بازنشسته است به ترکیه دعوت کرده و برادر بزرگتر را صدد جبران است و می‌خواهد امسال خانواده رستم را با هزینه خودش به کیش ببرد. غافل از اینکه آن‌ها قصد سفر به پاریس را دارند. این دو برادر که هر کدام در مسیر علم و ثروت به موفقیت‌هایی رسیده‌اند و در ایام نوروز با خانواده‌هایشان در مهمانسرایی در کیش اقامت می‌کنند و در کیش اتفاقات‌های سخت و شیرین رخ می‌دهد که همین اتفاقات سرآغاز ماجراهای جالب و دیدنی است.

علی صادقی در این سریال در نقش ابی تور لیدر کمپ خوش درخشیده است.

علی صادقی در کنار دیگر بازیگران سریال تعطیلات رویایی
علی صادقی در کنار دیگر بازیگران سریال تعطیلات رویایی

علی صادقی در سریال نون خ

سریال نوروزی «نون خ» در عید 1398 از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال پرطرفدار که در نوروز آن سال لقب پربیننده‌ترین سریال نوروزی را از آن خود کرد در 3 فصل ساخته شد. علاوه بر فصل اول علی صادقی در نون خ 3 هم حضور داشت. داستان این سریال در مورد فردی به نام نورالدین خانزاده است. او به همراه دختران و داماد خود شخصیت‌های اصلی سریال هستند.

علی صادقی در سریال نون خ

گفتگوی خواندنی با علی صادقی

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی علی صادقی مصاحبه ای که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

چرا علی صادقی تا این اندازه محبوب شده است؟
من خودم چنین فکری نمی کنم و اگر این محبوبیت ایجاد شده فقط لطف مردم است و بس. آن قدر به من لطف دارند که من هم دوستشان دارم. البته نه همه آدمها را، فقط آنهایی را که دوستم دارند (خنده).

حمایت عجیب و غریب نوید محمدزاده از فوتبالیست پرحاشیه

از همان اول دوست داشتید بازیگر حرفه ای بشوید یا صرفاً علاقه داشتید و بعد پیش آمد؟

خیلی دوست داشتم بازیگر بشوم، اما چون محیط را  نمی شناختم به خودم می گفتم حالا به عنوان تفریح این کار را می کنم. اما حالا که به شناخت رسیده ام، جدی تر هم شده ام. کم کم زوایای پنهان کار هم برایم باز شد.

اعتقاد دارید که برای روی غلتک افتادن، باید هر نقش خوب و بدی را بپذیرید یا از همان اول با وسواس، نقش هایتان را قبول می کنید؟

اصلاً عملی نیست که از همان اول از روی وسواس پیش رفت. در هر کار حرفه ای  نه فقط سینما  اولش باید کمی کوتاه بیایی. اما اینکه می گویم کوتاه آمده ام به این معنی نیست که هر فیلمنامه بدی را قبول کرده باشم.

فکر می کنید شهرتتان به عنوان بازیگر، روی رفتار بازیگران طنز مثل خودتان تأثیر گذاشته؟
آنهایی را که می شناسم بله، ولی خیلی ها را هم نمی دانم. اگر خوب است ان شاء الله بیشتر از این تأثیر بگذارد، ولی اگر بد است خدا کند هیچ گونه تأثیری نگذارد.

اصلاً نظر کلی تان در باره مفهوم شهرت چیست؟
هر کس بگوید شهرت را دوست ندارم، دروغ می گوید. همه دوست دارند پیش اطرافیانشان به یک خصلت، معروف باشند. شهرت،‌ دوست داشتنی است. ولی هر چیز دوست داشتنی یک سری محدودیت می آورد.

شهرت باعث می شود راحت نباشی، حصار خصوصی زندگی را کوچک و کوچک تر می کند تا می رسد به ابعاد خانه ای که در آن زندگی  می‌کنی و چند تا دوست به تعداد انگشتان دست.

شهرت با خودش پیامدهای تلخ و شیرین می آورد. تلخی ها بیشتر است یا شیرینی ها؟
بستگی به سرشت و ظرفیت آدم دارد که چه قدر بتواند شهرت را هضم کند. من دوستش دارم. اگر هم محدودیتی دارد، من راضی ام. با همه چیزش هم کنار آمده ام.

خیلی ها نگران استفاده نابجای بازیگران مشهور از شهرت بیش از حدشان هستند. نظر شما در این باره چیست؟

ما هنرمندیم. کاش بیشتر به ما اعتماد می‌ شد و فرصت داشتیم تا بیش از این در مسیر کمک به فرهنگ این مملکت حرکت می ‌کردیم. به هر حال کشور ما اینجاست و همگی باید هر چه در توان داریم، خرج پیشرفت و قدرتش کنیم. این یکی از دلایلی است که خوشحال می ‌شوم.

عکس عجیبی از ازدواج مهرانه مهین ترابی

در کنار این همه آرزو، نهایت راه بازیگری برای علی صادقی کجاست؟ افق هدف هایش کجاست؟

افقی در کار نیست. بیشتر ترجیح می‌ دهم به لحظه و اکنون فکر کنم؛ اینکه در هر وضع و شرایطی که هستم، بهترین واکنش را نشان دهم و مناسب ‌ترین تصمیم را بگیرم.

این طوری قدم به قدم پیش خواهم رفت تا آینده، چنان که واقعاً وجود دارد، خودش را در لحظه خاص به من نشان دهد.

سعی می‌ کنم به زندگی ‌ام فرصت تغییر بدهم. همواره به نظرم رسیده که آدم ‌های شجاع و هوشیار، از تغییرات زندگی ‌شان به عنوان یک فرصت استفاده می‌‌کنند در حالی که آدم ‌های ضعیف، مجبورند با تغییرات زندگی به عنوان تهدید کنار بیایند.

دلم می ‌خواهد جوری زندگی کنم که همیشه از دسته اول باشم.

چند سال اخیر هنرمندانی در کار طنز خوش درخشیدند، اما کارهای شما بیش از برخی همکارانتان به چشم آمد.هنور احساس می کنم خیلی راه تا مرحله ای که  می‌خواهم برسم باقی مانده است. هنوز بعد از هر سکانسی از عملکرد خودم ناراضی هستم.

اما باور کنید برای هر کاری که انجام می دهم انرژی فراوانی به کار می برم. چون رضایت مخاطب برایم ارزشمند است. مردم نیز این موضوع را به خوبی درک می کنند.

به این نکته فکر کرده اید که بخشی از محدودیت‌ها در زمینه جایگاهتان به عنوان یک ستاره به شما تحمیل می شود، اینکه مجبور شوید قالب مورد تأیید هوادارانتان را حفظ کنید؟

شاید، باید تلاش ‌های بیشتری در این زمینه به خرج دهم. شاید، باید تماشاگران سینما را برای تماشای شمایل ‌های تازه ‌ای از خودم آماده کنم. دلم می ‌خواهد به عنوان یک بازیگر و در عین حال یک ستاره  زندگی ‌‌های دیگری را هم تجربه کنم.

یک انسان همیشه آماده انتقاد از چیزهایی‌ است که تجربه ‌شان نکرده‌ و امیدوارم بازیگری، امکان انتقاد کردن را از من بگیرد، حد اقل در مواردی که از راه بازیگری تجربه ‌شان می‌ کنم.

راز مردمی بودنتان در چیست؟
مردم را خیلی دوست دارم و همیشه سعی کرده ام به تشویق های آنها پاسخ مثبت بدهم.

انتقادی که قدیمی ترها نسبت به بازیگران جوان هم نسل شما وارد می کنند، این است که جوان ها کمتر برای آموختن قواعد بازیگری تلاش می کنند. چه جوابی برای این انتقاد دارید؟

این قدیمی ترها و پیشکسوتان را که می گویید، من  نمی‌شناسم، چون هر وقت پای صحبت های آنها نشسته ام، این حرف را نشنیده ام. اما همه جا از آنها چنین چیزهایی نقل شده است. همیشه موقع رودررو شدن، ملاحظه هایی وجود دارد.

آیا میدانستید آنا نعمتی یک دختر دیگر هم دارد ؟

به هر حال نمی توان منکر این مسئله شد که ورود جوانان باعث تحول سینمای ایران شده، بخصوص از لحاظ اقتصادی.

من نمی گویم سینما مدیون این  جوان‌هاست، ولی حد اقل باید کمکشان کنند.

در میان بازیگران جوان، مطمئن باشید هر کس در حال رشد است، بالقوه چیزی درون خودش دارد. تا وقتی این نیروی بالقوه در حال تجدید شدن است، این رشد ادامه دارد. وقتی تمام شد، پایین می آید.

فکر می کنید همه بازیگرها می توانند نقش آدم های مثبت را بازی کنند؟
شاید، اما اگر کسی پر از عقده و کینه باشد، نمی ‌تواند نقش یک آدم‌ خوب را خوب بازی کند.

شما می ‌بینید آدم ‌هایی که ماندگار هستند مانند استاد پرویز پرستویی و استاد جمشید مشایخی، ‌چه قدر بین مردم دوست ‌داشتنی و محبوب هستند. این آدم ‌‌ها هرگز نمی ‌توانند درون شان شخصیت بدی داشته باشند.

وقتی استاد مشایخی دیالوگ‌‌هایشان را می‌ گویند، آن قدر آرامش دارند که این آرامش در بطن وجود من مخاطب هم رسوخ می‌ کند.

چه تعریفی از ستاره در ذهن دارید؟ به نظر شما برای ستاره بودن باید چه مشخصاتی داشت؟

ستاره یعنی یکی از آدم های همین جامعه که در کنار ما رشد کرده و در حال و هوای ما نفس کشیده، ولی به دلایل مختلف بیشتر از بقیه مردم دوستش دارند.

حالا این دوست داشتن می تواند به هنر آن فرد مربوط باشد یا توانایی های ورزشی یا حضورش در عرصه سیاست و علم و دانش و مسائل این چنینی. به هر حال ستاره یعنی یکی از خودمان که بیشتر از بقیه، او را می شناسیم و بیشتر دوستش داریم.

ملاک قبول کردن نقش برایتان فقط فیلمنامه است؟
نه، اصلاً. من حتی به تدوین و گریم فیلم هم اهمیت  می‌دهم.

در همه کارهای سینما هم سرک می کشم و کنجکاوی می کنم تا یاد بگیرم. حتی وقتی که قبل از شروع فیلم به سازندگان آن پیشنهادهایم را می گویم، راجع به گریمور آن هم صحبت می کنم.

به هر حال روال کار این است که از دفتری با من تماس می گیرند و برای کار دعوتم  می‌کنند.

اولین سئوالم این است که کارگردان فیلم چه کسی است؟
بعضی وقت ها ممکن است همین اسم کارگردان باعث شود که بهانه ای بیاورم و عذرخواهی کنم. اگر نه که سناریو را می فرستند و خواندن آن است که همه چیز را مشخص می کند و تکلیف کار معلوم می شود.

حمایت عجیب و غریب نوید محمدزاده از فوتبالیست پرحاشیه

کارگردان های ما بر اساس سابقه و توانایی شان رده بندی دارند و کارگردان تاپ و درجه یک ،از کارگردان درجه دو و درجه چهار جداست. اما آنها را هم باید نسبت به فیلمنامه ای که می خواهند بسازند سنجیید.

مثلاً اینکه او قبلاً در این ژانر کار کرده یا می خواهد سبکش را عوض کند؟ و اگر کار کرده، فیلم هایش در چه سطحی بوده اند؟

البته این مسئله هم هست که بعضی از کارگردان ها کار جدیدی می کنند یا اصلاً تازه کار هستند و بعضی وقت ها هم پیش آمده که این تجربه ها تبدیل به فیلم موفق شده اند.

اما من بعد از مسیری که در سینما طی کرده و جایی که رسیده ام، دلم نمی خواهد ابزار تجربه کردن دیگران بشوم. پس دنبال فیلمی می گردم که فیلمنامه و کارگردان و عواملش این اطمینان را به من بدهند که فیلم خوبی از آب در بیاید.

بازیگران معروف و محبوب سینمای ایران به دلیل فروش خوب فیلم هایشان موقعیت متفاوتی در سینمای ایران پیدا کرده اند. این موقعیت متفاوت چه امکانات و مزایایی در اختیار بازیگرهای معروف می گذارد؟

بعضی وقت ها ستاره های سینما امکان انتخاب بهتر و بیشتری دارند.

شاید بتوانند بخشی از شرایط تولید را کنترل و نظارت کنند و در نهایت روی کیفیت محصول نهایی تأثیر بگذارند. از نظر مالی هم طبیعتاً دستمزدهایی می گیرند که با دیگر اهالی سینما قابل مقایسه نیست.

هرچند همین جا به همه خوانندگان اطمینان می‌دهم که دستمزدهای سینمای ایران در مقابل آمار و ارقام تجارت امروز ایران اصلاً و ابداً قابل گفتن نیست!

اگر فیلمنامه ای نظرتان را جلب کند و بدانید که توانایی پرداخت در حد دستمزد معمول شما را ندارد، حاضرید به خاطر فیلم از دستمزدتان بگذرید؟

مطمئناً. شکی نیست. البته اگر مطمئن شوم که مشکل بودجه دارند. چون این هم از مشکلات فرهنگ ماست که همه دم از نداری می زنیم. همیشه برای هم از قرض و بدهکاری و بیچارگی می گوییم.

یک نفر از ماشین بیست میلیونی پیاده می شود و می آید برایتان یک ربع درباره پنجاه تومان گران شدن یک پاکت سیگار، آه و ناله می‌کند!

همین فرهنگ عمومی را در تهیه کنندگان مان هم می بینیم که همیشه از بدهکاری و ضرر کردن فیلم قبلی و نرسیدن فروش و این حرف ها دم می زنند.

اما اگر بدانم که واقعاً کمبود بودجه دارند و به فیلم هم علاقه مند بشوم، حتی سفید هم امضا می کنم. اصلاً قصد من چه در سینما و چه در تلویزیون، اقتصادی نیست.

واقعیت حیرت آوری که در مورد هواداران محمدرضا گلزار فاش شد

بالأخره من هم مخارجی دارم و به پولی که می گیرم نیاز دارم. اما هدفم از بازی در فیلم، آن پولی که می گیرم نیست. ضمن اینکه در مقابل آن، برای کسب درآمد هم حاضر نیستم تن به بازی در هر فیلمی بدهم.

این مشکلات اقتصادی سینما که گفتید، با همه اثرات منفی اش، تبدیل به بهانه ای هم شده که همه ضعف های فیلم های ما را توجیه کند؟

بله، این مسئله هست که همه چیز را به گردن کمبود امکانات می اندازیم. کارگردان اگر نتوانسته فیلم خوبی بسازد، فوراً می گوید امکانات نداشته است.

در حالی که همه، شرایط و امکانات او را می دانند و هیچ کس هم توقع ندارد که او با این امکانات، «ماتریکس» بسازد. اما این کمبود امکانات بهانه ای شده برای ساده سازی.

در سینمای هالیوود می‌بینیم که در هر صحنه، نماهای متفاوت و متعددی استفاده می شود که بعد از تدوین، تبدیل به یک سکانس عالی عالی می شوند.

اما فیلمساز ما ساده ترین کار را می کند؛ دوربین را روی سه پایه می گذارد و یک لانگ شات می گیرد، بعد کلوزآپ کسانی را که حرف می زنند، می گیرد و بالأخره هم با لانگ شات دوباره از آنها که بلند می شوند و می روند، سکانسش را تمام می کند.

این ساختار ضعیف را دیگر  نمی‌توان به گردن کمبود امکانات و مشکلات اقتصادی انداخت.

مسئله دیگر این است که کارگردان های بسیار با سواد و با شعوری داریم که فیلم های ضعیفی می سازند.

اساساً در سینمای ما این مسئله زیاد دیده می شود.

خیلی پیش آمده که من فیلم بسیار ضعیفی دیده و پیش خودم فکر کرده ام کارگردانی که این فیلم را ساخته چه قدر بی سواد است یا اصلاً از دنیا بی خبر است. ولی بعداً که با خود او آشنا شده ام، دیده ام که فهم و سواد خیلی بالایی هم دارد.

راستی چرا علی صادقی هیچ وقت در كارهایش گریم ندارد. در واقع همیشه با همین سر و شكل ظاهر می‌شوی؟

گریم شدن برای من كار سختی است. برای همین هم همیشه سعی می‌كنم با چهره واقعی خودم ظاهر شوم.

به عنوان آخرین سوال اهل سفر کردن هستيد يا مطالعه؟
بيشتر، سفر. حوصله کتاب خواندن ندارم!

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا