اخبار حاشیه بازیگران

آیا میدانسیتید این بازیگر مشهور زن اول خسرو شکیبایی بود ؟

تانیا جوهری در سال 1348 وقتی 19 ساله بود با خسرو شکیبایی 25 ساله ازدواج کرد اما ازدواج این دو فقط 10 سال دوام داشت.تانیا جوهری بعد از جدایی از خسروشکیبایی دیگر ازدواج نکرد و مجرد ماند. او از بازیگران مشهور قدیمی سینمای ایران است.

تانیا جوهری همسر اول خسرو شکیبایی

تانیا جوهری همسر اول خسرو شکیبایی

تانیا جوهری همسر اول خسرو شکیبایی

بیوگرافی تانیا جوهری

تانیا جوهری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1329 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار تانیا جوهری می‌توان به بازیگری در سریال راویان اخبار، سریال گل پامچال و فیلم شیش و بش اشاره کرد.

تانیا جوهری نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1356 در 27 سالگی در سریال لحظه به کارگردانی محمد صالح علا بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال راویان اخبار، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای تانیا جوهری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون ویدا قهرمانی، جمیله شیخی، مهری ودادیان و مهین دیهیم را تجربه کرد.

تانیا جوهری در سال 1367 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم تانیا جوهری در این سال، بازیگری در سریال راویان اخبار به کارگردانی حمید لبخنده، داریوش مؤدبیان، رضا بابک، مرضیه برومند، هوشنگ توکلی و اسدالله ایمن محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی تانیا جوهری بازی در سریال راویان اخبار بوده است. تانیا جوهری سال 1367 در 38 سالگی در سریال راویان اخبار نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حمید لبخنده همکاری داشته است. تانیا جوهری توانست با بازی در سریال راویان اخبار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر رضا بابک، احمد آقالو، فردوس کاویانی و بهروز مسروری بر تجارب او افزود.

باورتان میشود این آقای بازیگر برادر ایرج طهماسب است ؟

تانیا جوهری همسر اول خسرو شکیبایی

تانیا جوهری کیست ؟

تانیا جوهری علاوه‌بر سریال راویان اخبار، سال 1370 در 41 سالگی در سریال گل پامچال نیز بازی کرده است. تانیا جوهری این‌بار با محمدعلی طالبی یعنی کارگردان سریال گل پامچال و هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا، ستاره جعفری، داوود رشیدی و کیومرث ملک‌مطیعی همکاری داشت.

در این سال‌ها تانیا جوهری با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران فاطمه طاهری با 4 مرتبه، محبوبه بیات با 3 مرتبه، مهوش وقاری با 3 مرتبه، مهری مهرنیا با 3 مرتبه و محمود جعفری با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با تانیا جوهری داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی تانیا جوهری آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. تانیا جوهری را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 62% آثار وی تلویزیونی و 38% آثارش سینمایی است. در واقع تانیا جوهری از مجموع 21 اثری که در کارنامه دارد، در 13 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال بازگشت پرستوها، سریال دستی بر آتش، سریال دبیرستان خضراء، سریال آشپزباشی و قبله عالم، سریال بی‌بی‌یون، سریال فاصله، سریال گل پامچال، سریال نیمه پنهان ماه، سریال راویان اخبار، سریال سایه همسایه، سریال طاق نصرت، سریال مخمصه و سریال لحظه نام‌های و در 8 اثر در سینما با نام‌های فیلم شیش و بش، فیلم حسرت دیدار، فیلم جدال بزرگ، فیلم حکایت آن مرد خوشبخت، فیلم زمان از دست رفته، فیلم پرواز پنجم ژوئن، فیلم آوار و فیلم بازجویی یک جنایت بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 68 ساله و بیوگرافی تانیا جوهری آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی تانیا جوهری و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار تانیا جوهری در منظوم سر بزنید. همه 21 اثر مهم تانیا جوهری در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار تانیا جوهری در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر تانیا جوهری در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی تانیا جوهری درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی تانیا جوهری بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال راویان اخبار محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی تانیا جوهری کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم جدال بزرگ محسوب می‌شود.

اتفاق نگران کننده ای که برای نجمه جودکی رخ داد چیست ؟
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا