اخبار حاشیه بازیگران

دلیل بچه دار نشدن رضا عطاران و همسرش فاش شد

رضا عطاران بازیگر طناز سینما و تلویزیون در گفتگویی از دلیل بچه دار نشدنش پس از گذشت سالها از ازدواجش گفت، از ابتدا هم با همسرم بر فرزنددار نشدن توافق کردیم.

چرا رضا عطاران بچه دار نشد ؟

چرا رضا عطاران بچه دار نشد ؟

چرا رضا عطاران بچه دار نشد ؟

نبودن بهتر از بودن

درباره فرزنددار نشدن وی صحبتهای زیادی طرح شده بود و از جمله عدم علاقه عطاران به سروصدای کودکان خردسال. عطاران اما در گفتگویی با زندگی ایده آل در این باره می گوید:نبودن بهتر از بودن است. شما وقتی هستید درگیر مسائل و اختلافات می شوید. وقتی نباشید خب دیگر نیستید.

بچه خیلی دوست دارم اما…

وی ادامه می دهد:من بچه خیلی دوست دارم و وقتی بچه های مردم را می بینم حسودی ام میشود که اینقدر دوست داشتنی، باحال و زیباترین موجودات روی زمین هستند. اگر قرار را بر بودن یا نبودن بگذارید به نظرم نبودن بهتر است.عطاران خاطرنشان می سازد:از ابتدا هم با همسرم هم عقیده بودیم و از قبل از ازدواج هم به صورت جدی بر فرزنددار نشدن توافق کردیم.

بیوگرافی رضا عطاران

حتما برای شما هم جالب است بدانید بازیگر و کارگردان محبوبتان کجا به دنیا آمده و اوایل زندگی‌اش را چگونه گذرانده است. در ادامه به بررسی بیوگرافی رضا عطاران می‌پردازیم.

اصالت رضا عطاران

در بیوگرافی رضا عطاران آمده است بازیگر خوب سینما و تلویزیون در بیستمین روز از اردیبهشت ماه 1347 در یکی از محله های قدیمی شهر مشهد بنام خیابان «ضد» متولد شد، او علاوه بر بازیگری در زمینه های دیگر مثل کارگردانی، فیلم نامه نویسی و خوانندگی نیز فعالیت دارد.

رضا عطاران در نوجوانی

میزان تحصیلات رضا عطاران

در بیوگرافی رضا عطاران درباره تحصیلات او میخوانیم : رضا عطاران بعد از اینکه دیپلم خود را در رشته اقتصاد گرفت برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و در دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران رشته طراحی صنعتی را انتخاب کرد و به تحصیل پرداخت.او در کنار بازی ، خوانندگی و کار تدوین هم کرده است.

وی در مصاحبه‌ای انتخاب این رشته دانشگاهی را صحبت خانواده و فامیل دانست و این نکته را نیز بیان کرد که رشته طراحی صنعتی را به نوعی تنها به دلیل بودن در دانشکدهٔ هنرهای زیبا انتخاب کرده‌است.

او بخاطر علاقه اش به هنر و بازیگری دانشگاه را رها کرد و به سینما روی آورد و با بازی در تئاتر حسن حامد در نمایش موش عاشق فعالیت هنری خود را در سال 1361 آغاز نمود.

عکس قدیمی رضا عطاران در تئاتر

قد رضا عطاران

در بیوگرافی رضا عطاران آمده است قد او 170 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده رضا عطاران

در بیوگرافی رضا عطاران در مورد خانواده او امده است :رضا از پدر و مادری گنابادی در بخش کاخک در فلکه ضد (15 خرداد) شهر مشهد به دنیا آمد ، دو خواهر بزرگ و یک برادر کوچکتر ناتنی دارد.

مادر رضا عطاران کیست؟

مادرش چند ماه پس از تولد او در زلزله 7/1 ریشتری کاخک زیر آوار ماند و فوت شد و اطلاعاتی از او منتشر نشده است.پدر او ذبیح‌الله عطاران دربارهٔ شوق و علاقه او نسبت به بازیگری گفته‌است: «چرا دروغ بگویم اولش بله! مخالف بودم، هم درکی از این رشته نداشتم و با خودم می‌گفتم که کار خوبی نیست، هم عقلم کم بود، اما وقتی شوق رضا را نسبت به هنر و بازیگری دیدم، گفتم: خیلی خوب بابا جان به کارت برس»

همسر رضا عطاران

از نکات پر جستجو بیوگرافی رضا عطاران وضعیت تاهل اوست. رضا عطاران در سال 1373 با خانم فریده فرامرزی بازیگر سینما ازدواج کرده ولی تا کنون دارای فرزند نشده اند. فریده فرامرزی یکی از بازیگران سینما است که توانسته برای بازی در فیلم صندلی خالی نامزد سیمرغ بلورین نقش مکمل زن جشنواره فجر شود. رضا عطاران درباره علت بچه دار نشدنش می گوید:

اگر قرار را بر بودن یا نبودن بگذارید به نظرم نبودن بهتر است. از ابتدا هم با همسرم هم عقیده بودیم و از قبل از ازدواج هم به صورت جدی بر فرزند دار نشدن توافق کردیم.

شاید برایتان جالب باشد تعریف بازیگر خوب و با اخلاق كشورمان را در مورد خوشبختی بدانید:
«هر چه قدر كه در زندگی پیش می‌روم احساس می‌كنم هر اندازه ازخودگذشتگی بیشتر باشد، تو بتوانی مسایلی را كه به نظرت چیزهای خوبی نیست، تحمل كنی، هم خودت از زندگی بیشتر لذت می‌بری و هم اطرافیان و خانواده‌ات از زندگی در كنار تو خوشحال و راضی‌اند. پول چیز خوبی است اما به خوشبختی ربطی ندارد و به تنهایی نمی‌تواند ضامن خوشبختی خانواده باشد. قصه خوشبختی ما هم، این چنین بود.»

فریده فرامرزی همسر رضا عطاران

بیوگرافی همسر رضا عطاران

فریده فرامرزی متولد 29 مهر 1350 می باشد که در فیلم صندلی خالی و سریال بزنگاه سال 87 و فیلم استراحت مطلق 1393 ایفای نقش کرده است

ببینید محسن افشانی چه مادر جوانی دارد

همسر رضا عطاران فریده فرامرزی

علایق و حقایقی درباره رضا عطاران

در ادامه بیوگرافی رضا عطاران علایق و حقایقی درباره ی او را میخوانیم. او نقاش و خطاط بسیار ماهری است و گهگاهی مجسمه سازی هم می کند به فوتبال علاقه عجیبی دارد و جز افرادی بود که فوتبال هنرمندان را پایه گذاری کرد. از فوتبالیست ها با مهرداد میناوند دوستی قدیمی و نزدیکی دارد.

سیگار و گیاهخواری

سیگاری است و جالب است بدانید فقط سیگار بهمن میکشد البته به سلامتی خود اهمیت میدهد و مدتی است مانند همسر خود گیاهخواری را شروع کرده است.

رضا عطاران در حال سیگار کشیدن

ازدواج سوم پدرش

وقتی مادرم فوت کرد؛ پدرم باز هم ازدواج کرد همسر دوم شان هم فوت کرد و برای بار سوم ازدواج کرد و در حال حاضر با ایشان در مشهد زندگی می کند.

رابطه رضا عطاران با مهران مدیری

گفته می شد عطاران با مهران مدیری قهر است، اما خودش می گوید کاراکترهاش و نوع کارهایش را دوست ندارد به همین دلیل در کارهای او بازی نمی کند. اما می گوید از خدایش است مدیری در کارهای او بازی کند.

رضا عطاران و مهران مدیری

علاقه رضا عطاران به کلاه

تا جایی که یادم می آید کلاه را همیشه داشتم حتی زمانی که ساعت خوش کار می کردیم، به کلاه علاقه داشتم تا اینکه کچلی ام بیشتر و علاقه منم به کلاه بیشتر شد.

شوخی مریلا زارعی با رضا عطاران

خوش قولی رضا عطاران

درباره رضا عطاران می گویند در کار بسیار خوش قول است و خیلی کم غر می زند. حتی همین امروز هم درست رأس ساعت سه که قرار داشتیم اینجا بودید و توانستیم کاملا این مسئله خوش قول بودن را حس کنیم. همه این تعریف های مثبتی که از من می شنوید در نتیجه علاقه من به کار است، چون کار را دوست دارم بنابراین خوش قول هستم و اگر ساعت چهار صبح هم از من بخواهند، می روم سر کار. البته برای سر وقت رسیدن به اینجا اصلا چنین دلیلی نداشتم (می خندد) گاهی هم یک بدجنسی هایی هم می کنم و مثلا دیر می روم.

علت کار نکردن رضا عطاران در تلویزیون

مغزم دیگر نمی کشد و فقط کارهای کوتاه را می توانم انجام دهم در سینما کل یک فیلم 90 دقیقه است و تایم فیلمبرداری هم نهایتا دو ماه. در سریال اما باید زمان زیادی صرف کرد. همان طور که خودتان هم گفتید مثل «کوچه اقاقیا» یک جایی ممکن است خسته شوم و حالم خراب شود.

رضا عطاران غریبه با تکنولوژی

او زیاد با تکنولوژی و فضای مجازی و اینها کاری ندارد ، البته سال 1392 جواد عزتی خیلی زورکی برایش اینستاگرام باز کرد که حالا بیش از 6 میلیون فالوور دارد

رضا عطاران و رابطه با فضای مجازی

زمانی کامنت ها را می خواندم ولی از زمانی که فحش می نویسند، دیگر نمی خوانم چون مثلا اولش کلی تعریف می خوانم و می بینم همه نوشته اند ایول، دمت گرم، چه بازی خوبی. بعد یکهو بعد از این همه تعریف، می رسم به یک فحش بد که اثر کل آن قبلی ها را خراب می کند.»

اماکن فروشگاه سروش صحت را پلمپ کرد

عطاران کماکان ماشین ندارد و از ماشین خوشش هم نمی آید

به نظرم دنیا ارزش خیلی گیر دادن و توجه به جزییاتش ندارد، بنابراین من هم سعی می کنم خیلی به این چیزها توجه نکنم. برای همین جمله اول فیلم «خوابم میاد» را خیلی دوست دارم. این که وقتی راحت ترین راه زندگی کردن را پیدا کنیم ،آن موقع است که خوشبختیم. خودم با گوشی خودم اسنپ نمی گیرم چون نمی خواهم شماره ام پخش شود اما مثلا الان که بخواهم بروم از شماها می خواهم برایم اسنپ بگیرید.»

فیلم زیاد می بینم

خیلی کم کتاب می خوانم. یک زمانی این جزء ایده های فکری من بود که هر چیزی بخوانم روی کارهایم تاثیر می گذارد اما هر چه در دنیای واقعی ببینم خودم راجع به تاثیر آن تصمیم می گیرم. مسائل زندگی روزمره و آدم های معمولی خیلی مستندتر و واقعی تر هستند و اگر بخواهم آن را نمایش بدهم هم جذاب تر است و هم منحصرا برای خودم می شود. یک دوره ای جزء نمایش و پزم بود که می گفتم فقط «بیگانه» آلبر کامو را خوانده ام (می خندد) البته بعدها گفتم که «کافکا در کرانه» موراکامی را هم خوانده ام و تعداد کتاب هایم شد دو تا. اما اگر درباره دیدن فیلم جایی صحبت کرده ام، همین الان می گویم که دروغ گفته ام، فیلم می بینم.

سعی کنیم خوشبخت باشیم

به نظرم همه می توانند این طوری زندگی کنند. وقتی که تو را مجبور کنند در جایی مثل یک اتاق یک در یک زندگی کنی، بالاخره می توانی خودت را تطبیق دهی و احساس خوشبختی کنی. به نظرم ما کاملا به اجبار توی این دنیا هستیم و خب این هم مثل همان زندگی توی یک اتاق است. می توانیم سعی کنیم خوشبخت باشیم. آمادگی اش را دارم. به خاطر شرایط مالی و اجتماعی خانواده ام، قبلا توی زندگی ام شرایطی را تجربه کرده ام که باعث شده همیشه فکر کنم هر اتفاقی ممکن است برایم بیفتد. برای همین آمادگی اش را دارم.

یره تو خجالت نمی کشی ؟!

پدرش تعریف می کند اولین تئاتری که رضا در آن ایفای نقش کرد موش عاشق نام داشت که در مشهد بروی صحنه رفت

وقتی نمایش را به همراه خواهرش دیدم به او گفتم یره (یارو) تو خجالت نمی کشی این همه دختر تو نمایش کم بود که عاشق موش شدی ؟! (با خنده)

غذای مورد علاقه رضا عطاران

در بیوگرافی رضا عطاران از زبان خواهر ش فاطمه عطاران که دو سال از آقا رضا بزرگتر است میخوانیم: رضا عاشق غذاهای سنتی است که بین این غذاها کوکوسبزی و قرمه سبزی را ترجیح می دهد.

هر وقت مشهد می آید ما بسیج می شویم برای او آنچه که دوست دارد را فراهم کنیم.

بله من تنبلم

من کمی دیر به حرکت در می آیم و اصلا حس انجام بعضی کارها را ندارم یا اینکه سعی می کنم برای برخی کارها جایگزین راحت تری پیدا کنم

کارگردانی یا مو‌هایم را می‌گیرد یا سفید می‌کند

گرایش و علاقه اصلی من به بازیگری است تا کارگردانی و نویسندگی؛ آن هم به دلیل وجود کلمه «بازی» در بازیگری که اسمش رویش است. بازیگری برای من مثل یک سرگرمی است که تنها در یک بخش مسئولیت پیدا می‌کنی اما وقتی کارگردان باشی، مسئولیت تمام جزئیات کار بر گردن توست.

عکس لو رفته از همسر اول علی دایی در لندن

واقعا بد از هر کاری که کارگردانی‌اش برعهده من است، از موهای سفیدی که در سر و صورتم پدیدار می‌شوند و کچلیای که بیشتر می‌شود، پی به فشار کار، فکر و مسئولیت زیادی که پشت سر گذاشته‌ام می‌برم. وقتی کارگردانی، باید حواست به همه جا باشد اما وقتی قرار است بازی کنی، مثل بازی‌های دوران بچگی‌ات می‌ماند که انگار از همه چیز و همه کس فارغ می‌شوی و احساس خوشحالی داری؛ بازیگری برای من یک راه فرار خوب از مشکلات خانه و زندگی است؛ اصلا برای فرار از زندگی سراغ بازیگری آمدم.

فیلم من و خاطرات دوران کودکی‌ام

بخش زیادی از دوران کودکی‌ام را در «خوابم می‌اد» به تصویر کشیدم؛ مثل‌‌ همان صحنه‌ای که سرهنگی در کوچه‌مان زندگی می‌کند و چون از نظر مالی وضعیت خوبی دارد، توانسته در آن زمان تلویزیون بخرد و هفته‌ای یک بار که کارتون یا برنامه‌های جالب از تلویزیون پخش می‌شود، اجازه می‌دهد اهل محل به خانه‌اش بیایند و تلویزیون ببینند. البته خاطراتی از این دست خیلی زیاد دارم اما باید از آن‌هایی استفاده می‌کردم که به ماجرای داستانمان می‌خورد و قصه را پیش می‌برد.

چون داستان ما، درباره ترس رضا (کاراک‌تر اصلی فیلم)، به خاطر دزدی‌ای که باید انجام بدهد و این مسائل بود بنابراین باید توسط عناصری که در کار وجود داشت داستان را پیش می‌بردیم، به همین دلیل نمی‌توانستم بسیاری از خاطرات دوران کودکی‌ام را در این فیلم به کار ببرم. بیشتر سعی کردم آن بخش‌هایی که به داستانمان نزدیک است را به کار ببرم، مثل آن بخشی که از خانه همسایه‌مان دزدی می‌کنم یا آن دختر همسایه که در فیلم می‌بینیم و…

من اعتراف می‌کنم

درباره اینکه می‌گویید در زندگی واقعی خودم هم اتفاق افتاده به دلیل مسئله‌ای دست به دزدی بزنم یا نه باید بگویم جدی‌ترین موردش همانی بوده که در فیلم می‌بینیم، وگرنه الان همه به شوخی می‌گویند برویم بانک بزنیم پولدار شویم و…؛ الان بیشتر شوخی است! نه اینکه بگویم من خیلی آدم سالم یا درستکاری‌ام، واقعیتش این است که از دزدی بیزارم.

البته دزدی و کارهای دیگر از جمله چیزهایی هستند که همه آدم‌ها به نوعی زمینه انجامش را دارند و ممکن است همه‌مان در آینده بر اثر اتفاقی که نمی‌دانیم چیست، دست به کارهایی از این جنس بزنیم. شرایط خیلی چیز‌ها را عوض می‌کند و بار‌ها در اطرافمان آدم‌هایی را دیده‌ایم که شاید خودشان هم تصور نمی‌کرده‌اند روزی مجبور شوند دست به کارهایی بزنند که از جنس خلاف هستند اما این اتفاق برایشان افتاده! هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و تنها این خود آدم‌ها هستند که می‌فه‌مند در درونشان چه اتفاقی در حال رخ دادن است. شاید بسیاری باشند که از نظر خودشان انسان‌های مثبت، سالم و درستکاری هستند اما وقتی در جایگاه، پست یا محبوبیت قرار می‌گیرند و شرایطشان عوض می‌شود، دیگر آن آدم سابق نباشند و کارهایی بکنند که خودشان هم از خودشان توقع نداشته‌اند!

در هر وضعی باشم، راضی‌ام

بیشترین خصوصیات مشترک بین من و کاراکترهایی که تا امروز بازی کرده‌ام، به کاراکترم در فیلم «هوو» مربوط می‌شود که احساس می‌کردم بیشترین درصد نزدیکی با روحیات و شخصیت واقعی خودم را دارد؛ البته منظورم این نیست که کارهایی که آن کاراک‌تر می‌کرد را من هم انجام می‌دهم! بلکه حال و هوایی که آن آدم داشت مثل راحت بودن، مهم نبودن مال و منال دنیا آنقدر که دوست ندارد هیچ چیز در میان باشد و حتی از اینکه پول به دستش بخورد بدش می‌آید، اینکه دوست دارد در حال زندگی کند و از هر اتفاقی که می‌افتد حتی اگر بد‌ترین هم باشد، لذت ببرد و… همیشه یک مثال دارم که با تکرارش در ذهنم، سعی می‌کنم خودم را از شرایط موجود راضی نگه دارم؛ با این مضمون که اگر شرایط دنیا به گونه‌ای بود که بعد از متولد شدنم می‌انداختنم در یک اتاق ۲ در ۲ متری باز هم سعی می‌کردم بهم خوش بگذرد!

عکس لو رفته از هدی زین العابدین در آغوش یک مرد جوان

رضا عطاران در فیلم هوو

از هیچ کس مشاوره نمی‌گیرم اما به همه مشاوره می‌دهم!

متاسفانه هیچ وقت برای کارهایی که تصمیم دارم بسازم از کسی مشاوره نمی‌گیرم و یک جورهایی آدم خودرایی هستم اما همیشه سعی می‌کنم به دیگران برای کار‌هایشان مشاوره بدهم. البته این خصوصیت، فقط هنگام انتخاب بازیگر و سایر عوامل وجود دارد وگرنه وقتی کار شروع می‌شود، از تک تک نظرات و پیشنهادات بازیگران و دیگر عوامل ‌‌نهایت استفاده را می‌کنم.

اصلا هم بهم برنمی خورد یک نفر هنگام کار نظر بدهد چون همیشه بهترین اتفاق‌ها در همین گفت‌و‌گو‌ها و ردوبدل کردن نظر‌ها رخ می‌دهد. شاید نصف اتفاق‌های خوب همین فیلم «خوابم می‌اد»، به من تعلق نداشته باشد! چون حین کار مدام پیشنهاداتی مطرح می‌شد که اگر احساس می‌کردم خوب است، در اجرا خوب درمی آوردمش.

دوست داشتم در «درباره الی…» بازی کنم

چند جا بدون هیچ تعارفی گفته‌ام دوست داشتم در «درباره الی…» اصغر فرهادی بازی می‌کردم یا همیشه به بازی‌های درخشان مرحوم خسرو شکیبایی غبطه خورده‌ام. خسرو شکیبایی به خاطر شخصیت وجودی‌اش خیلی خاص بود. همیشه یاد گرفته‌ام از ایشان و دیگران چیزهای خوب وجودشان را بیرون بکشم و به خودم اضافه کنم تا یکی شوم مثل خودشان.

شروع فعالیت هنری رضا عطاران

شروع از 13 سالگی

در بیوگرافی رضا عطاران آمده است کار تئاتر را از سال 1360 وقتی 13 ساله بود با مرحوم حسن حامد از تئاتر مشهد شروع کرد و تا سال 1371 به مدت 11 سال چهر ه اش شناخته تر شد.

بخاطر اینکه پدرش کارمند دفتر ترمینال اتوبوسرانی ایران پیما بود او هم مدتی در ترمینال کار بلیط فروشی کرده است.

ورود به تلویزیون و شهرت

در بیوگرافی رض عطاران میخوانیم : اولین کار رضا عطاران مجموعه تلویزیونی «بیداران» به کارگردانی اصغر عبداللهی در سال 69 است،اما سریال «پرواز 57» که از اولین سریال‌های طنز پس از انقلاب بود، به کارگردانی مهران مدیری باعث دیده شدن عطاران شد. این سریال از شبکه یک سیما پخش می‌شد و مخاطبان زیادی داشت.

پرواز 57:

عطاران در سال 1369 با بازی در مجموعه تلویزیونی بیداران به کارگردانی اصغر عبداللهی برای اولین بار در تلویزیون دیده شد و پس از آن با ایفای نقش در سریال پرواز 57 و ساعت خوش مهران مدیری به شهرت رسید و در عرصه بازیگری پیشرفت کرد. سریال پرواز 57 یکی از نخستین سریال های طنز بعد از انقلاب بود که توسط مهران مدیری و در سال 1372 ساخته و از شبکه اول سیما به نمایش گذاشته شد و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. رضا عطاران در کنار نصرالله رادش، سعید آقاخانی و حمید لولایی در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

ساعت خوش:

ساعت خوش نام یک سریال طنز است که در سال 1373 توسط مهران مدیری ساخته و از شبکه اول سیما پخش شد و با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو گردید. رضا عطاران در این فیلم با رضا شفیعی جم، سعید آقاخانی، ارژنگ امیرفضلی و نادر سلیمانی هم بازی بود.

بازیگران سریال ساعت خوش

چهارمین اثر تلویزیونی رضا عطاران که در آن به عنوان بازیگر حضور داشت سریال «دنیای شیرین» است. این سریال در سال 1376 به کارگردانی بهروز بقایی برای برنامه کودک و نوجوان شبکه یک ساخته شد.

اولین تجربه کارگردانی رضا عطاران

در بیوگرافی رضا عطاران تجربه های کارگردانی بسیاری آمده است که در ادامه چند مورد از آنهارا مرور میکنیم:

مجید دلبندم :

عطاران بعد از بازی در سریال های سال خوش، سرزمین سبز و دنیای شیرین، در سال 1378 اولین فعالیت خود در زمینه کارگردانی را با مجموعه تلویزیونی مجید دلبندم رقم زد. عطاران در این سریال علاوه بر کارگردانی و نویسندگی به عنوان بازیگر هم حضور داشت. مجید دلبندم داستان عروسکی دست دراز به نام مجید است که با شیرین کاری هایش هر بار ماجرای تازه ای را خلق می کند. این سریال در گروه کودک و نوجوان تولید شده و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، یوسف تیموری، زیبا بروفه ، جواد رضویان و مجید صالحی از دیگر بازیگران این مجموعه طنز میباشند.

آیا بچه دار شدن الناز حبیبی صحت دارد ؟

رضا عطاران در مجید دلبندم

شهرت در کارگردانی با سریال های پر مخاطب

آقای عطاران در ادامه فعالیت کارگردانی در سال 1379 قطار ابدی را ساخت ، او از سال 1376 تا 1382 سریال های سیب خنده، ستاره ها را به طور حرفه ای ساخت و عرضه کرد. در سال ۱۳۸۲ عطاران در مجموعه کمدی کوچه اقاقیا، علاوه بر بازیگر، کارگردان و نویسنده نیز بود.

رضا عطاران در فیلم کوچه اقاقیا

عطاران در سال ۱۳۸۰ در زیر آسمان شهر مشاور کارگردان و نویسنده بود. مهران غفوریان کارگردان و تهیه‌کننده زیر آسمان شهر در مورد این سریال و حضور عطاران گفته: «چون برنامه‌هایی که ساخته بودم با استقبال خوبی روبه‌رو شده بودند، تلویزیون با من یک قرارداد بست تا یک کاری تولید کنم و خودم نیز تهیه‌کننده باشم. من به سراغ رضا عطاران رفتم و گفتم می‌خواهم کاری بسازم که خیلی سروصدا کند. رضا هم قبول کرد و چندماه مدام درگیر نوشتن متن کار بودیم و رضا خیلی برای کار زحمت کشید و همه کاراکترها را او خلق کرد. رضا عطاران خالق زیر آسمان شهر است»

کارگردانی سریال های پرمخاطب مناسبتی

خانه به دوش:

وی سال بعد در مجموعه خانه به‌دوش علاوه بر بازیگری، نویسندگی و کارگردانی هم انجام داد. خانه بدوش یکی دیگر از سریال های پر بیننده رضا عطاران است که در سال 1383 ساخته و در ماه رمضان از شبکه سوم سیما به نمایش گذاشته شد. عطاران با این سریال وارد عرصه تولید سریال های مناسبتی ماه رمضان شد و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.این مجموعه به‌طور کلی داستانی ساده داشت؛ اما به مسائل اجتماعی مانند بی‌پولی، زیاده‌خواهی و جهل نیز می‌پرداخت.از مجموعهٔ خانه به‌دوش به‌عنوان اثری یاد می‌شود که منطبق بر اصول کمدی و طنزآمیز است اما قصه‌ای سخیف و ابتدایی دارد.موفقیت خانه به‌دوش، باعث شد تا از این سبک ساخت سریال برای برنامه‌های جدید نیز استفاده شود.

رضا عطاران در خانه بدوش

متهم گریخت:

عطاران بعد از سریال خانه بدوش مجموعه متهم گریخت را در سال 1384 گارگردانی کرد، این سریال به نویسندگی سعید آقاخانی در ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش شد و با استقبال خوبی هم روبرو گردید. سیروس گرجستانی، علی صادقی و مریم امیرجلالی از دیگر بازیگران این مجموعه طنز بودند، رضا عطاران پس از آن سریال ترش و شیرین را برای پخش در نوروز 1386 ساخت و در آن کارگردانی، بازیگری و خوانندگی کرد.  او همچنین در سال 87 با ساخت سریال بزنگاه توانست توجه هوادارانش را بار دیگر به خود جلب نماید.

رضا عطاران در متهم گریخت

خداحافظی عطاران با تلویزیون با بزنگاه

رضا عطاران در سال ۱۳۸۷ مشاور کارگردان فیلم سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی بود.در همین سال عطاران سریال بزنگاه را به‌عنوان ویژه برنامه ماه رمضان برای پخش از شبکه سه ساخت. او در این سریال بازیگر و کارگردان بود.

عطاران که با ساخت سریال های پر مخاطبی مثل خانه به دوش، متهم گریخت و ترش و شیرین توانسته بود هواداران زیادی را به خود جلب کند و مردم را برای لحظات کوتاهی شاد نماید با ساخت سریال طنز و دیدنی بزنگاه از تلویزیون خداحافظی کرد و علیرغم پیشنهاداتی که از سوی صدا و سیما دارد ولی تا کنون خبری از همکاری او با صدا و سیما اعلام نشده است. عطاران علت دوری از تلویزیون را خستگی اعلام کرده است. بزنگاه با بازی مرجانه گلچین، حمید لولایی و علی صادقی در سال 1387 توسط رضا عطاران ساخته و در ماه رمضان همان سال از شبکه سوم سیما مهمان خانه های مردم بود.

آیا این کودک فرزند دوم نیوشا ضیغمی است ؟

رضا عطاران در بزنگاه

در ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ از طرف شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نامه ای به مدیریت این سازمان فرستاده شد که در آن به دلیل انتقادات شدید مردم و هنجارشکنی‌ها، این سریال توقیف شد. اگر چه روابط عمومی شبکه سه ساعاتی بعد در اطلاعیه ای ذکر کرد که پخش این مجموعه ادامه خواهد داشت و متوقف نمی‌شود. با اینکه در حال حاضر هم پیشنهادهایی به او از صدا و سیما برای ساخت می‌شود، اما تابه‌حال خبری رسمی از همکاری عطاران با صدا و سیما منتشر نشده‌است. او دلیل دوری خود از تلویزیون را خستگی عنوان کرده‌است.

ورود عطاران به سینما

سیندرلا:

رضا عطاران در سال 1376 با بازی در فیلم سینمایی کلید ازدواج به کارگردانی داوود موثقی برای اولین بار پا به عرصه سینما گذاشت. سیندرلا عنوان دومین کار سینمایی عطاران بود که در سال 1380 رقم خورد. او در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون رامبد جوان و مرحوم پوپک گلدره به ایفای نقش پرداخت. عطاران بعد از آن در فیلم هایی مثل کلاه قرمزی و سروناز، هوو و کلاهی برای باران فعالیت بازیگری اش را در سینما ادامه داد.

کلاهی برای باران:

کلاهی برای باران عنوان فیلمی به کارگردانی مسعود نوابی است که در سال 1385 ساخته و در سینماهای کشور به نمایش گذاشته شد. عطاران در این فیلم به همراه جواد رضویان، حدیث فولادوند و مهران غفوریان به ایفای نقش میپردازد، داستان فیلم درباره دو دزد به نام های ابی و جلال با بازی عطاران و رضویان است که در یکی از شبهایی که به دزدی میروند با صحنه خودکشی دختری به نام باران روبرو میشوند و او را به همراه مادرش به بیمارستان میبرند و نجات پیدا میکند و همین موضوع ماجراهای جالبی را در فیلم بوجود می آورد.

هنرنمایی رضا عطاران و جواد رضویان در فیلم سینمایی کلاهی برای باران

در میان نقدهای فیلم کلاهی برای باران، از عطاران به‌عنوان کسی یاد شده که «با بهره‌مندی از بازی همیشه روان و راحتش و نیز به‌مدد دیالوگ‌های خوبی که برایش نوشته شده‌است، توانسته گلیم خود را از آب بیرون کشد و با وجود شخصیت پردازی نه چندان چشمگیرش، برای بیننده قابل باور باشد.»

خروس جنگی:

سال ۱۳۸۶ سال پرکاری برای عطاران بود. او در این سال پنج فیلم سینمایی با نام‌های تیغ‌زن، قرنطینه، خروس جنگی، توفیق اجباری و تسویه‌حساب بازی کرد.

ماجرای ازدواج مینا جعفرزاده و بهمن زرین پور و مهریه ی عجیب او!

عطاران در فیلم خروس جنگی مورد توجه قرار گرفت و درخشید.

مصطفی محمودی، منتقد سینمای ایران، این فیلم را دارای فیلمنامه‌ای پر از غلط دانست و بیان داشت که کل داستان می‌خواهد به ضرب‌المثل «هر کسی را بهر کاری ساختند» اشاره داشته‌باشد. او دلیل موفقیت این فیلم را عطاران دانست و بیان داشت که موفق بودن فیلم در گیشه مدیون رضا عطاران است.

رضا عطاران در خروس جنگی

نیش زنبور:

عطاران بعد از درخشش در فیلم سینمایی خروس جنگی ، با بازی در نیش زنبور بازی متفاوتی را از خود نشان داد، او در این فیلم با بازیگرانی مثل رضا کیانیان، مریلا زارعی و ژاله صامتی همبازی بود. این فیلم داستان دو کلاهبردار به نام های اسد و رضا را روایت میکند که با صحنه سازی از پیرزنان ثروتمند پول میگیرند و از این راه امرار معاش میکنند.

نیش زنبور عطاران بعد از درخشش در فیلم سینمایی خروس جنگی ، با بازی در نیش زنبور بازی متفاوتی را از خود نشان داد، او در این فیلم با بازیگرانی مثل رضا کیانیان، مریلا زارعی و ژاله صامتی همبازی بود. این فیلم داستان دو کلاهبردار به نام های اسد و رضا را روایت میکند که با صحنه سازی از پیرزنان ثروتمند پول میگیرند و از این راه امرار معاش میکنند.

دربارهٔ این فیلم گفت: «از همان ابتدای ساخت فیلم نیش زنبور هدفمان این بود که از سایر فیلم‌های کمدی که در سال‌های اخیر اکران شده بودند فاصله بگیریم. می‌خواستیم فیلمی که می‌سازیم یک فیلم سطحی نباشد و فکر می‌کنم تا حد زیادی هم موفق شده‌ایم.»این فیلم پس از ۷۲ روز نمایش در ۲۵ سینما در مجموع ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروش داشت.

المیرا دهقانی حسابی با این رنگ مویش عوض شد

ورود آقایان ممنوع:

عطاران در سال ۱۳۸۹ در فیلم اسب حیوان نجیبی است بازی کرد.او در این فیلم نقش فردی را بازی می‌کند که خود را جای یک سرگروهبان جازده‌است. نقش عطاران در این فیلم با دیگر بازی‌هایش متفاوت است؛ او در این فیلم از جنب‌وجوش کمتری برای ارائهٔ نقش برخوردار است.او پس از این فیلم در همان سال در ورود آقایان ممنوع نیز به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در سال ۱۳۹۰ نمایش داده شد و عطاران را در بازیگری به تثبیت رساند.منتقدان راجع به این فیلم نظران مختلفی داشتند. مسعود فراستی از جمله منتقدینی بود که نقد مثبتی برای این فیلم ارائه کرد. به‌دلیل بازی عطاران در فیلم‌های اسب حیوان نجیبی است و ورود آقایان ممنوع، تندیس لبخند زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد مراسم اختتامیهٔ دومین جشن لبخند آفتاب به او تعلق گرفت.

ویشکا آسایش و رضا عطاران در ورود آقایان ممنوع

خوابم می آد:

در سال 1390 عطاران فیلمی به نام خوابم می آد را ساخت، او در این فیلم به عنوان بازیگر هم حضور داشت و برای بار دوم نقش یک معلم را بازی کرد. اکبر عبدی در این فیلم نقش یک زن سالخورده را ایفا میکند که حال و هوای طنز و مفرحی را برای تماشاچی ایجاد میکند. مریلا زارعی و ویشکا آسایش از دیگر بازیگران این فیلم هستند، رضا عطاران در این فیلم توانست سیمرغ بهترین کارگردان بخش نگاه نو را از جشنواره فیلم فجر دریافت نماید.

 رضا عطاران در سکانسی از خوابم می آد

بی خود و بی جهت:

بی خود و بی جهت به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال 1391 ساخته و در سینماهای کشور به نمایش درآمد، رضا عطاران در این فیلم در کنار احمد مهرانفر، نگار جواهریان و پانته آ بهرام به ایفای نقش پرداخت. عطاران برای بازی در این فیلم موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران شد. او یک سال بعد در فیلم سینمایی دهلیز به کارگردانی بهروز شعیبی به ایفای نقش پرداخت و توانست برای بار دوم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن انجمن منتقدان را از آن خود کند.

 رضا عطاران، احمد مهران فر و نگار جواهریان در فیلم بی خود و بی جهت

طبقه هساث:

طبقه هساث به کارگردانی کمال تبریزی در سال 1392 ساخته و در سینماهای سراسر کشور به نمایش گذاشته شد، رضا عطاران در این فیلم در کنار بهاره رهنما، پیمان قاسمخانی و آزاده صمدی به ایفای نقش پرداخت و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. پیمان قاسمخانی علاوه بر بازیگری در این فیلم نویسندگی آن را هم به عهده داشت، این فیلم درباره مردی به نام کمالی است که همسرش را بعد از فوت در یک قبر دو طبقه دفن میکند اما فروشنده قبر که مردی کلاهبردار بوده طبقه دوم قبر را که متعلق به آقای کمالی بوده به فرد دیگری فروخته و حالا یک مرد غریبه در کنار همسرش دفن شده، حالا آقای کمالی به هر دری میزند تا قبر را پس بگیرد و همین موضوع ماجراهای جالبی را به همراه می آورد.

رضا عطاران و آزاده صمدی و هوتن شکیبا در فیلم طبقه هساث

استراحت مطلق:

استراحت مطلق عنوان فیلمی است که رضا عطاران در آن به همراه همسرش فریده فرامرزی به ایفای نقش پرداخت. تماس بدنی عطاران و همسرش فریده فرامرزی در این فیلم حاشیه های زیادی را به همراه آورد طوری که قرار شد برخی از سکانس ها از فیلم حذف گردد تا اجازه اکران به آن داده شود ولی بخاطر کوتاه بودن فیلم این امکان وجود نداشت و از همین رو عبدالرضا کاهانی دربرابر این خواسته ایستادگی کرد و ابراز داشت این دو بازیگر با هم نسبت زن و شوهری دارند. سرانجام این فیلم در سال 1393 در سینماهای سراسر کشور به نمایش گداشته شد، ترانه علیدوستی از دیگر بازیگران این فیلم است. داستان فیلم درباره زنی است که به تهران مهاجرت کرده و در راه سفر با همسر سابقش که فردی پرخاشگر است روبرو میشود.

نوید محمدزاده با تیپ عجیب در یک مراسم

رضا عطاران و ترانه علیدوستی در فیلم استراحت مطلق

رضا عطاران سود آورترین بازیگر سینما

رضا عطاران با بازی در فیلم های طبقه هساث، رد کارپت و کلاشینکف و سود آوری 1.6 میلیاردی در سینمای ایران لقب سود آورترین بازیگر را در سال 1393 از آن خود کرد. او همچنین در سال 1393 در فیلم نهنگ عنبر نقش ارژنگ صنوبر را بازی کرد، این فیلم به کارگردانی سامان مقدم ابتدا قرار بود در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید ولی این اتفاق نیافتاد و در اواخر اردیبهشت سال 1394 در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو شد. عطاران بعد از نهنگ عنبر در دو فیلم موفق گینس و من سالوادور نیستم به ایفای نقش پرداخت.

رضا عطاران و حسام نواب صفوی در نهنگ عنبر

فیلم های اخیر رضا عطاران

نهنگ عنبر 2:

او در سال 1394 با فیلم نه چندان موفق دراکولا به سینماهای کشور آمد و با نقدهایی از سوی منتقدان روبرو شد و پس از آن در نهنگ عنبر 2 بازی کرد. این فیلم در سال 1394 ساخته و در 20 اردیبهشت 1396 در سینماهای کشور به نمایش گذاشته شد و با فروش 20 میلیاردی خود عنوان یکی از پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرد. این فیلم دنباله داستان فیلم نهنگ عنبر را روایت میکند که ارژنگ بعد از چهل سال انتظار بالاخره رویا را بدست آورده و برای برگزاری عروسی راهی شما میشود و در راه به یادآوری خاطرات گذشته میپزدازد.

 رضا عطاران و مهناز افشار در نمایی از فیلم نهنگ عنبر 2

مصادره:

پس از موفقیت رضا عطاران در فیلم سینمایی نهنگ عنبر دو، او در سال 96 در دو فیلم مصادره و هزارپا به ایفای نقش پرداخت. مصادره اولین تجربه کارگردانی مهران احمدی است که علاوه بر کارگردانی به عنوان بازیگر هم در این فیلم حضور دارد. داستان فیلم درباره مردی به نام اسماعیل یارجانلو با بازی رضا عطاران است که یکی از کارمندان اداره ساواک میباشد، او با پولی که در بلیط بخت آزمایی برنده شده یک زمین در عباس آباد میخرد ولی بعد از انقلاب مجبور به فرار از کشور میشود و وکالت زمینش را به دوستش میسپارد و همین موضوع ماجراهای زیادی را برای او بوجود می آورد.

رضا عطاران و هومن سیدی در سکانسی از مصادره

هزارپا:

عطاران در سال 1396 پس از بازی در مصادره در فیلم سینمایی هزارپا به ایفای نقش پرداخت و برای دومین بار با مهران احمدی همبازی شد. هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داوودی توانست با فروش30 میلیاردی خود در گیشه های سینماهای سراسر کشور رکورد پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص دهد. جواد عزتی، لاله اسکندری و سارا بهرامی از دیگر بازیگران این فیلم هستند. رضا هزارپا و دوستش منصور که از طریق کیف قاپی روزگار میگذرانند متوجه دختر پولداری میشوند که نذر کرده با یک جانباز ازدواج کند. رضا که یک پای خود را در تصادف از دست داده تصمیم میگیرد خود را یک جانباز جا بزند و دل آن دختر را بدست آورد تا بتواند با او ازدواج نماید.

بازی رضا عطاران و جواد عزتی در فیلم سینمایی هزارپا

فعالیت عطاران در سال ۱۳۹۷ بازی در فیلم زیرنظر به کارگردانی مجید صالحی بود. او همچنین در این فیلم مشاور کارگردان نیز بود. این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد، زیرنظر از نظر برخی منتقدان با جملاتی چون «تمام شخصیت‌هایی که در زیر نظر حضور دارند، یک بیمار جنسی محسوب می‌شوند و حتی یک انسان عادی در طول فیلم یافت نمی‌شود» نقد شد.[اما در نقدهایی دیگری چون «شوخی‌های جنسی کمدی زیر نظر برخلاف اثری چون رحمان ۱۴۰۰، سخیف نیستند و با ماهیت فیلم کاملاً همخوانی دارند» نیز دریافت کرد.

آیا این کودک فرزند دوم نیوشا ضیغمی است ؟

رضا عطاران در فیلم زیر نظر

پروژه‌های آینده رضا عطاران

عطاران قرار است در فیلم‌های آزاد مثل هوا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، انفرادی به کارگردانی مسعود اطیابی و روشن به کارگردانی روح‌الله حجازی حضور داشته باشد.

علاقه رضا عطاران به موسیقی

جالب است بدانید که رضا عطاران تیتراژ سریال‌های «کوچه اقاقیا»، «متهم گریخت»، «سه در چهار» و فیلم‌های سینمایی «ورود آقایان ممنوع» و « خروس جنگی» را خودش خوانده است. یکی دیگر از عرصه‌های هنری که رضا عطاران در آن فعالیت می‌کند، خوانندگی است.هر كس كه كار‌های عطاران را دنبال می‌كند می‌داند كه او به موسیقی و خوانندگی هم علاقه دارد. صدایی كه پر از صمیمیت است و خیلی خوب می‌‌توانی با آن ارتباط برقرار كنی.

از او در مورد علاقه‌اش به موسیقی می‌پرسم كه درجواب می‌گوید: «كارهایی كه در زمینه موسیقی انجام داده‌ام را نمی‌توان به حساب دانش موسیقی من گذاشت، بلكه شاید می‌‌توان علاقه‌ام به موسیقی را دلیل این كارها دانست. در آن زمان كه خوانده‌ام، احساس كرده‌ام. چیزی كه قرار است خوانده شود، خیلی به درجه كیفی صدا و درست خواندن مرتبط نیست و بیشتر احساس است كه باید برانگیخته شود. مثل سریال «متهم گریخت» كه با آقای مدرس خواندیم و یا ترانه «كوچه اقاقیا»، كه خودم خیلی آن را دوست دارم. شما وقتی این ترانه‌ها را گوش می‌دهید، شاید صدای من خیلی فالش باشد، اما چون صمیمیت در كار دیده می‌شود، كسی احساس نمی‌كند كه دارد صدای بدی می‌شنود.»

رضا عطاران و علی صادقی

علی صادقی یكی از بازیگران ثابت كارهای عطاران است، عطاران می‌گوید: علی خیلی بچه خوبی است و روحیه طنازی دارد كه این روحیه به كار او هم منتقل می‌شود و اگر یك جمله را صد نفر بگویند علی یك جوری آن را ادا می‌كند كه از همه جالب‌تر می‌شود با این‌كه تلاشی هم نمی‌كند، دلیل اصلی حضور او در كارهای من، همین موضوع است.

رضا عطاران و علی صادقی

از احمد پورمخبر تا حلیمه سعیدی

رضا عطاران چهره‌های زیادی را به جامعه بازیگری معرفی كرده است. از احمد پورمخبر بگیرید تا حلیمه سعیدی(سوری خانم) كه این روزها كارشان هم خوب در سینما و تلویزیون گرفته است و شاید به نوعی موفقیت خود را مدیون عطاران هستند.

عطاران در این مورد می‌گوید: «ایده از قبل برنامه‌ریزی شده‌ای برای معرفی بازیگران جدید ندارم. در كار و بر اساس شخصیت‌هایی كه در فیلمنامه حضور دارند از آدم‌هایی كه احساس می‌كنم به آن شخصیت‌ها نزدیك هستند و همچنین به انسان‌های معمولی نزدیك‌ترند، استفاده می‌كنم، ولی متاسفانه از این آدم‌ها یك جاهایی استفاده می‌شود كه زیاد مناسب نیست، فقط به این دلیل كه مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند از آنها استفاده می‌شود و در نهایت نتیجه خوبی هم نخواهد داشت.

تصویر رسانه‌ای رضا عطاران

رضا عطاران در میان افراد مختلف مورد نقدهای متفاوتی قرار گرفته‌است.

علی سرتیپی دربارهٔ شخصیت وی می‌گوید: «عطاران آدم گزینشی است. گاهی اوقات برای دل خودش کار می‌کند؛ مثلاً در فیلم خانم یایا که از نظر من فیلم جذابی نیست بازی می‌کند. شاید چون کاهانی را دوست داشته یا به هر دلیل دیگر. من تهیه‌کننده دراکولا بودم. این فیلم را هم عطاران دلی ساخت.»

ویشکا آسایش در مورد او می‌گوید: «بدون اینکه کار خاصی بکند، آدم‌ها دوست دارند به او نگاه کنند» رضا درستکار، متقد سینما وی را بازیگری با شخصیت کاریزماتیک می‌دانند که گاهی در فیلم‌هایی چون هزارپا می‌درخشد و در فیلم‌هایی مثل دراکولا شکست می‌خورد.

منوچهر هادی نیز وی را بازیگری طنز با جنسی متفاوت می‌داند که در کنار نجابتی که در وجود اوست باعث می‌شود ناخودآگاه حد و مرزها را نگه داشته باشد و مانع از این شود که کار به لودگی بکشد.

افتتاح مغازه جیگرکی فریبا نادری و همسرش در تهران

محمدحسین فرح‌بخش نیز در مورد او می‌گوید: «عطاران یک چهره منحصربه‌فرد است. بازیگری که می‌تواند موقعیت‌های طنزآمیز بیست درصدی را به مراتب بالاتر ارتقا دهد.»

مسعود فراستی در خصوص روند بازیگری عطاران و بازیگری او بیان داشته‌است: «عطاران در دوره ای در فیلم‌های تلویزیونی اش کمدین بود. هرچه که گذشت کپی بازی‌های خودش شد و باعث شد عقب برود. سخیف یعنی کمدی که در ثانیه نه شما را غافلگیر کند، نه تیز باشد، نه اثر موقعیتی و شخصیتی روی شما بگذارد، بلکه یک راحت الحلقوم کمیک باشد که تنها در لحن خلاصه می‌شود.»

ماجرای جالب عاشقی مجید واشقانی در اتوبوس بین راهی

عطاران در سال ۱۳۹۷ پول‌سازترین بازیگران سینمای ایران لقب گرفت. سه فیلم هزارپا، مصادره و خانم یایا توانستند در مجموع ۵۶ میلیارد و ۷۵۱ میلیون تومان فروش داشته باشند.

وی در خصوص تعبیر این لقب برای خودش گفت: «از ترکیب پول‌سازترین بازیگر بدم می‌آید. به نظر من وقتی می‌گویید پولساز مثل این است که دربارهٔ یک دستگاه حرف می‌زنید که دارد برای خودش یا هر کسی پول‌سازی می‌کند، در حالی که واقعاً سینمای ما در این حد نیست و همه ساله شاید فقط چند فیلم هستند که هزینه‌شان را درمی‌آورند.»

سریال‌های عطاران در میان مردم دارای محبوبیت خاصی است؛ به صورتی که در رمضان ۱۳۹۹، متهم گریخت پس از سال‌ها همچنان پر مخاطب‌ترین سریال این ماه قرار گرفت.

حواشی رضا عطاران

رضا عطاران در نشست فیلم سینمایی طبقه هساث در جشنواره بین المللی فیلم فجر، در جواب به این سوال که «آیا شما برای خنداندن مردم حاضر هستید دست به هر کاری بزنید و تصور می شود که نوعی ساختار شکنی برای خنداندن مردم در اجراهای شما دیده می‌شود» این گونه گفت که: «من خیلی از اوقاتم را با مردم و در میان آنها سپری می کنم و ماشین آن‌ ها سوار می ‌شوم؛ آن‌ها را می‌بینم و خلاصه با مردم در تعامل نزدیک هستم.

رضا عطاران در نشست خبری

در این تعاملات همه مردم عزیز از من درخواست دارند  و می‌گویند کاری بساز تا ما بخندیم. به ‌نظرم نیاز جامعه امروز ما در ایران خندیدن است. حتی یکی از دوستان منتقد چند وقت پیش در جایی عنوان کرده بود که رضا عطاران برای اینکه مردم را بخنداند حاضر است شلوارش را هم پایین بکشد! او در مورد این انتقاد بر خودش گفته بود که من حاضرم برای خنداندن مردم کشورم شلوارم را هم پایین بکشم».

این گفته رضا عطاران باعث شد تا با واکنش های متفاوتی رو به رو شود.

از جمله جمشید مشایخی بازیگر مشهور ایرانی که از قبل از انقلاب تا زمان مرگش در عرصه هنر کشورمان فعالیت داشت، از این حرف رضا عطاران انتقاد کرد و گفت: «آقای رضا عطاران اگر می‌خواهید مردم را بخندانید و می خواهید آنها شاد باشند بهتر است از بالای یک درخت چنار بپرید که مردم بخندند نه اینکه آن سخن زشت را به کار ببرید که من از گفتنش شرم دارم.»

رضا عطاران هم در طی یک مصاحبه که با احسان علیخانی در ویژه برنامه نوروزی شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران داشت، نسبت به ماجرای صحبت ‌هایش در نشست خبری فیلم سینمایی طبقه هساث که جنجال ‌ها و انتقادات زیادی را در پی داشته بود گفت که همه این ماجرا یک سوء تفاهم بوده است.

ممنوع الکاری

بعد از پخش مجموعه ساعت خوش تمام بازیگران بخاطر اینکه از شهرت آنها کاسته شود تا 3 سال ممنوع الکار شدند اما عطاران بعد از 1/5 سال رفع ممنوعیت شد.

می گوید در دوران ممنوعیت با وانت آبی برای سوپر مارکت ها وسایل توزیع می کرد تا بتواند گذران زندگی کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا