اخبار دیگران

معرفی روش های درمان هموروئید و مقایسه آن ها

یکی از بیماری های شایع و دردناک مقعد، بواسیر است. این عارضه همه گروه های سنی را تهدید می کند و بر خلاف تصور خیلی ها، تنها افراد مسن به آن مبتلا نمی شوند. به همین دلیل همه خانم ها و آقایانی که به هموروئید مبتلا شده اند یا در معرض ابتلا به آن هستند، باید با استفاده از روش های خانگی، سنتی یا لیزر به پیشگیری و درمان هموروئید بپردازند. این افراد باید بدانند که این عارضه خود به خود درمان نمی شود و باید تحت نظر پزشک به درمان آن بپردازند.

آشنایی با هموروئید و انواع آن

هموروئید یا بواسیر از بیماری های رایج نشیمنگاهی است و زمانی ایجاد می گردد که رکتوم تحت فشار قرار گیرد، بنابراین رگ های اطراف مقعد نازک شده و دچار متورم می گردند. این بیماری با درد، خارش، خونریزی و… همراه است و نشستن را برای فرد مبتلا سخت می کند. به طور کلی بواسیر یا هموروئید را به دو نوع کلی تقسیم بندی می کنند که به شرح زیرند:

  • بواسیر داخلی: بواسیر داخلی در قسمت تحتانی رکتوم اتفاق می افتد. این نوع بواسیر با چشم دیده نمی شود. از آنجایی که در قسمت انتهای رکتوم رگ های عصبی کمتری وجود دارد، بواسیر داخلی دردی نیز برای فرد مبتلا ایجاد نمی کند. از جمله علائم شایع این نوع بواسیر وجود خون بر روی مدفوع، بافت برجسته و صورتی مانند که از دهانه مقعد خارج می شود و می توان آن را به داخل مقعد فرو برد.
  • بواسیر خارجی: بواسیر خارجی را می بینید چرا که خارج از مقعد ایجاد می گردد. این نوع بواسیر در زیر پوست مقعد ایجاد می شود جای که عصب های زیادی دارد، به همین دلیل درد زیادی برای بیمار ایجاد می کند. برخی از علائم هموروئید خارجی شامل خارش در اطراف و ناحیه مقعدی، ایجاد درد در ناحیه مقعد، ایجاد توده های در اطراف مقعد و وجود خون بر روی مدفوع است.
حرف آخر ابتدایی (لاماس): آموزش متفاوت دروس ابتدایی با هیجان و کارتون

درمان هموروئید با لیزر

لیزر از جمله درمان های قطعی و جدید برای از بین بردن بواسیر به شمار می آید، این روش درمان هموروئید از 20 سال پیش در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجایی که لیزردرمانی بواسیر نتایج مثبتی برای بیمار به دنبال داشته، به همین دلیل مورد توجه بسیاری از پزشکان و بیماران جهت درمان بواسیر قرار گرفته است.

 دکتر هموروئید با استفاده از لیزردرمانی بدون کمترین خطر و خیلی سریع می تواند این عارضه نشیمنگاهی را از بین ببرد. درمان هموروئید با لیزر در واقع نوعی عمل سرپایی محسوب می گردد که رگ های هموروئیدی با اشعه لیزر و بی حسی موضعی برداشته می شود و دیگر نیاز به بی هوشی بیمار و استفاده از تیغ جراحی نیست.

زمانی که رگ های آسیب دیده مقعد تحت تابش مستقیم و یکنواخت اشعه لیزر قرار می گیرند، بدون هیچ گونه درد و خونریزی کاملا از بین خواهند رفت. درمان هموروئید با لیزر برای انواع هموروئید بیرون زده، خونی، ترومبوز و… مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت نتایج مثبت لیزردرمانی در انواع این هموروئیدها یکسان گزارش شده است.

البته موارد مختلفی نیز بر اثر بخشی این شیوه درمان تاثیر دارند که از جمله آنها می توان به میزان تخصص و مهارت دکتر هموروئید، نوع دستگاه لیزر، نحوه مراقبت بعد از عمل بیمار و… را نام برد.

مزایای لیزر هموروئید

لیزردرمانی هموروئید نسبت به جراحی سنتی آن فواید بی شماری به همراه دارد. به همین دلیل در ادامه برخی از مزایای درمان هموروئید با لیزر را بیان می کنیم:

  • بیمار در این شیوه درمان هموروئید به مطب دکتر رفته و کاملا سرپایی به درمان این عارضه می پردازد. دکتر هموروئید کپسول های مخصوصی در ناحیه مقعد می گذارد که موجب بی حسی موضعی این ناحیه می شود و بدین ترتیب در مطب و بدون بستری بیمار به درمان بواسیر می پردازد.
  • با توجه به این که بیمار بستری نمی شود، بدون هیچ استراحت مطلق می تواند دوباره به محل زندگی و کار خود باز گردد.
  • مدت زمان انجام عمل لیزر کمتر از نیم ساعت است.
  • بعد از عمل لیزر هموروئید نیازی نیست قسمت های درمان را پانسمان کرد.
  • لیزردرمانی بواسیر موجب هیچ گونه آسیبی به نواحی اطراف مقعد نخواهد شد.
  • با این شیوه درمان درصد بازگشت هموروئید بسیار کم است.
  • درمان هموروئید با لیزر کمترین عوارض را به دنبال دارد و مانند جراحی سنتی بیمار دچار عفونت، درد، خونریزی، بی اختیاری و… نمی گردد.
کنگره بین المللی مشترک درماتولوژی زیبایی و لیزر برگزار شد | رونمایی از دستگاه جوانسازی FraxPro کمپانی Candela

هزینه لیزر هموروئید

بسیاری از بیماران می خواهند بدانند اگر بیماری بواسیر را با لیزر درمان کنند، هزینه آن چقدر می شود؟! می توان گفت هزینه لیزر هموروئید خود براساس عوامل مختلفی تعیین می گردد. به طور کلی هموروئید به چهار دسته کلی تقسیم می شود و اگر هموروئید بسیار پیشرفت کند، به طوری که به نوع های 3 و چهار رسیده باشد، درمان آن به هزینه بیشتری احتیاج دارد.

سابقه دکتر هموروئید و شهرت آن نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه لیزر درمانی هموروئید است. هر چقدر دکتر و متخصص هموروئید از مهارت و دانش بیشتری برخوردار باشد، بیماران می توانند با خیال راحت، اما باصرف هزینه بیشتر به درمان عارضه بواسیر بپردازند.

دستگاه لیزر استفاده شده جهت درمان بیماری، مدت زمان بستری بیمار، خصوصی یا دولتی بودن مرکز درمان، استفاده از  پوشش های درمانی و… همگی از عوامل دخیل بر هزینه لیزر هموروئید به شمار می آیند.

سایر روش های درمان هموروئید

درمان هموروئید با لیزر به عنوان روشی نوین و قطعی محسوب می شود، اما جهت درمان هموروئید برخی از روش های جراحی سنتی هنوز در موارد محدود مورد استفاده قرار می گیرند. می توان این روش ها را به صورت زیر نام برد:

  • هموروئیدکتومی بسته
  • هموروئیدکتومی باز
  • رابربند
  • استاپلر

نتیجه گیری

بواسیر یکی از بیماری های رایج است که بسیاری از مبتلایان به دلیل حجب و شرم از درمان آن سرباز می زنند، اما باید در اسرع وقت به درمان این بیماری بپردازند تا مانع از پیشروی آن گردند. دکتر هموروئید با تخصص و علم بالای که دارد، می تواند با استفاده از شیوه های درمانی نوین همانند استفاده از لیزر به درمان صد در صدی این بیماری بپردازد. درمان هموروئید با لیزر از بهترین راه های است که بیماران بدون خطر و هیچ گونه عوارضی می توانند سلامت خود را بازیابند.

مقایسه و رزرو هتل استانبول و هتل تبریز

برگرفته از وب سایت کلینیک درمان هموروئید ماه درمان  https://mahdarman.com/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا