اخبار حاشیه بازیگران

مرضیه برومند هم تغییر شغل داد

 هیات مدیره خانه سینمای ایران مرضیه برومند فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران  را بعنوان مدیر عامل خانه سینمای ایران برگزید.در متن ارسالی خانه سینما آمده است :مرضیه برومند با بیش از چهل سال سابقه ی فعالیت ، در تئاتر ، تلویزیون و سینمای ایران یکی از مهمترین زنان تاثیر گذار ایرانی  است .هیات مدیره خانه سینمای ایران به نمایندگی از چامعه اصناف سینمایی با ابراز خشنودی از پذیرش این پیشنهاد از سوی خانم مرضیه برومند ،  امیدوار است این انتخاب زمینه ی بهبود وضعیت جامعه سینماگران ایران را فراهم سازد.

مرضیه برومند هم تغییر شغل داد

مرضیه برومند هم تغییر شغل داد

مرضیه برومند متولد 17 خرداد ماه سال 1330 در تهران است. او تا 4 سالگی به دلیل ماموریت پدرش در شهرستان خوی زندگی می کرد. برومند بعد از 4 سالگی دوباره همراه با خانواده به زادگاه خود تهران بازگشت و در خیابان دلگشا، خیابان کلانتری تا 18 سالگی زندگی کرد. او بعد از 18 سالگی در چهار راه آب سرداب خیابان ایران شمالی زندگی کرد.

خونه مادربزرگه»، «مدرسه موشها» و بسیاری از کارهای عروسکی تلویزیون هم ساخته مرضیه برمند کارگردان سینما و تلویزیون است که راضیه برومند در آنها صدا پیشگی کرده است و البته سریالهایی چون «کتابفروشی هدهد»، «زی زی گولو» و «همه بچههای من» هم از جمله آثاری است که به قلم راضیه برومند نگاشته شده است و مرضیه برومند آن را به تصویر کشیده است.

مرضیه برومند هم تغییر شغل داد

خانواده مرضیه برومند

3 تا خواهر و دو برادر دارد، که احترام و راضیه نیز بعنوان مجری و گوینده فعالیت میکردند، احترام همسر مرحوم داوود رشیدی و طاهره خواهر کوچکترش همسر پدر عروسکی ایران عادل بزدوده است.
پدر من آدم بسیار بافرهنگ و علاقه مند به ادبیات و شعر بود.
پایه علاقه ما به ادبیات را پدرم پایه گذاری کرد مادرم خیلی خلاق بود اگر درس می خواند حتما هنرمند بنامی می شد ایشان در شکل گرفتن شخصیت هنری ما نقش مهمی داشت.
خواهر :احترام، مجری تلویزیون و بازیگر، همسر داوود رشیدی، مادر لیلی رشیدی می باشد.
خواهر :راضیه، عروسک گردان و مجری؛ همسر بهرام شاه محمدلو می باشد.
خواهر :طاهره، قهرمان بدمینتون و مربی، همسر عادل بزدوده می باشد.
برادر :مرتضی طراح داخلی مبلمان و چرم است.
برادر :مجتبی در سازمان برنامه و بودجه بوده است.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
آیا میدانستید این خانم همسر جواد هاشمی است ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا