اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

ماجرای جالب ازدواج و ورود میرطاهر مظلومی به عرصه ی بازیگری

در این بخش بیوگرافی میرطاهر مظلومی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی میرطاهر مظلومی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال نون خ میشناسیم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی میرطاهر مظلومی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

اولین فیلمی که میرطاهر مظلومی در آن ایفای نقش کرده کدام است؟

اولین تجربه سینمایی مظلومی فیلم ساقی است که در سال ۱۳۸٠ ساخته شد.

میرطاهر مظلومی متولد چه سالی است؟

میرطاهر مظلومی متولد 7 اسفند 1353 است.

میرطاهر مظلومی علاوه بر بازیگری در چه عرصه ای فعالیت می کند؟

او علاوه بر بازیگری در عرصه دوبله و صداپیشگی نیز فعال است.

میرطاهر مظلومی عرصه دوبله را از چه زمانی آغاز کرد؟

این هنرمند سال ۸۳ حضور در عرصه دوبله را با فیلم فرزند آغاز کرد.

خلاصه بیوگرافی میرطاهر مظلومی

نام اصلیمیرطاهر مظلومی
تاریخ تولد7 اسفند 1353
محل تولدتهران
تحصیلاتلیسانس رشته تئاتر
پیشهدوبلور، بازیگر
سالهای فعالیت۱۳۶۷–تاکنون
همسرشهلا مقدم
فرزندانیک دختر به نام ستایش

بیوگرافی میرطاهر مظلومی

بیوگرافی میرطاهر مظلومی

بیوگرافی میرطاهر مظلومی را این گونه شروع می‌کنیم :
میرطاهر مظلومی (زادهٔ ۱۳۵۳ در تهران اصالتا اهل اردبیل) صداپیشه و بازیگر اهل ایران است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر می باشد، با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد سپس در جلوی دوربین و در نهایت با دوبلور استعدادهای خود را به نمایش گذاشت.

سریال در انتهای شب با هنرنمایی پارسا پیروزفر در فیلمنت

عکس جوانی میرطاهر مظلومی

بیوگرافی خانواده میرطاهر مظلومی

من در یک خانواده کاملا مذهبی به دنیا آمدم و برادر من سالها در عراق اسیر بود.ایشان جانباز جنگ هشت سال دفاع مقدس می باشد و همه درس های زندگی را من از خود برادرم، پدرم و علی الخصوص مادرم یاد گرفتم.
این چهره میرطاهر مظلومی در دوبله، رادیو، تئاتر، تلویزیون و سینما فعال است.

ازدواج و وضعیت تاهل میرطاهر مظلومی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی میرطاهر مظلومی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

میرطاهر مظلومی متاهل است و همسرس شهلا مقدمی نام دارد. این زوج در سال ۱۳۷۷ ازدواج کردند و در سال ۱۳۸۴ صاحب دختری به نام ستایش شدند. خانم مقدمی متولد سال ۱۳۵۸ و دارای لیسانس حسابداری است. او در مورد همسرش میرطاهر می‌گوید: روزی که من با میرطاهر ازدواج کردم هنوز او به شهرت نرسیده بود و من بیشتر به خاطر اخلاق و شخصیت والایی که داشت به وی علاقمند شدم. شهرت و محبوبیت هنری او در طول زندگی مشترک مان اتفاق افتاد.

میرطاهر مظلومی در کنار همسر و فرزندش

ماجرای آشنایی میرطاهر مظلومی و همسرش از این قرار بود که با هم محله ای بودند و به شکل کاملا سنتی ابتدا خواستگاری بین مادرها مطرح شد و میرطاهر مظلومی به همراه ولی الله مومنی از دوبلورهای کشورمان و خانواده به خواستگاری همسرش رفت و این ازدواج بدون مشکل شکل گرفت.

میرطاهر مظلومی از زبان همسرش

 ارتباط با مردم
وقتی مردم را می بینم که نسبت به میرطاهر ابراز لطف و محبت می کنند، خوشحال می شوم، چون معتقدم هنرمند متعلق به مردم است و اگر مردم نباشند هنرمند هم نمی تواند در عرصه هنری که دوست دارد فعالیت کند. وقتی به میرطاهر کاری پیشنهاد می شود از من می خواهد تا سناریو را بخوانم و درباره نقشی که قرار است ایفا کند، نظر بدهم. وقتی هم کار مورد قبولش واقع شد به او کمک می کنم تا بتواند نقش خود را حفظ کند و مقابل دوربین به بهترین شکل ارائه بدهد

بیوگرافی تام هنکس ، ستاره پولساز هالیوود از کودکی تا به امروز

در انتخاب نقش یاور شوهرم هستم
تا وقتی دخترمان به دنیا نیامده بود، من به خاطر علاقه به همسرم سر لوکیشن اغلب کارهایش می رفتم و تمرینات او و همکارانش را می دیدم، ‌اما از وقتی بچه دار شدیم، به خاطر مسئولیتی که نسبت به فرزند خود حس می کنم، دیگر فرصت پیدا نکرده ام سر لوکیشن بروم.

شیوه های تعامل من و همسرم
میرطاهر مظلومی با وجودی که هیکل درشتی دارد، زیاد اهل غذا نیست. در خانه هم به ندرت غذا درست می کند، اما هر وقت به مسافرت می رویم جوجه کباب های خوشمزه ای درست می کند.

من و میرطاهر، در روزهای تولد و سالگرد ازدواج به یکدیگر کادو می دهیم و با این کار حس خوبی را به هم منتقل می کنیم. این حسی را که برای همدیگر ارزشمند هستیم. چقدر خوب است که تمام زن و شوهرها در سالروز تولد یا ازدواج شان همین کار را انجام بدهند و شیرینی زندگی مشترک را بیشتر کنند. میرطاهر مظلومی مردی مهربان، باگذشت و خنده رو است. هرگز کینه از کسی به دل نمی گیرد. من هم از او آموخته ام که خطاها و اشتباهات دیگران را نادیده بگیرم و وقتی این اتفاق می افتد، حس می کنم انگار تازه متولد شده ام.

ارزیابی فعالیت هنری میرطاهر مظلومی
میرطاهر مظلومی در کار دوبله، رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد. من به شخصه بیشتر علاقمندم که در سینما، آن هم در ژانر طنز فعالیت کند چون مردی شوخ طبع، خنده رو و با نشاط است و وقتی در کار طنز هم بازی می کند، ‌ برای من آدمی معمولی است، اما موقع بازی در ژانر جدی برایم موجودی غریبه می شود چرا که متضاد با شخصیتی است که از او می شناسم. فیلم های سینمایی «عشق من شهلا و ساقی»، همین طور سریال نرگس و تئاتر «ملاقات بانوی سالخورده» بخشی از کارهای میرطاهر مظلومی است که به آنها علاقه بیشتری دارم.

عکس هایی از شباهت الناز حبیبی و امیلیا کلارک در کنار هم

شغل میرطاهر مظلومی را دوست دارم
از نظر من، تفکر و اندیشه بازیگری، تعالی انسان است. تنها ناراحتی من در رابطه با شغل بازیگری این که زمان معینی ندارد. میرطاهر مظلومی صبح، شب و حتی در روزهای تعطیل ناچار است سر کار باشد و اگر برای کار به شهرستان بروئد، مشکل تنهایی مرا بیشتر رنج می دهد. همسر یک مرد هنرمند باید بتواند مسائل بیرون از خانه را نیز درک کرده و با درک خود برای همسرش آرامش ایجاد کند. هنرمند هر چه بیشتر نزد مردم محبوب می شود، بیشتر مدیون مردم است و باید فراموش نکند که مردم موجب رشد و پیشرفت او شده اند.

من حرفه همسرم (میرطاهر مظلومی)  را عاشقانه دوست دارم و آرزومندم یک روز در عرصه بازیگری جایگاه واقعی خودش را پیدا کند و جایزه اسکار بگیرد. گاهی میرطاهر در دوبله به جای سارقی حرف می زده و من همان موقع به او گفته ام که از نظر من کارش تصنعی است. البته نقش را خوب و طبیعی بازی می کند، اما با توجه به شناختی که از او دارم نمی توانم نقش منفی را از او بپذیرم.

شیرین ترین لحظات زندگی ما شیرین ترین و لذت بخش ترین لحظات زندگی من و میرطاهر مظلومی زمانی است که در کنار دخترمان ستایش هستیم. من و دخترم به نواختن موسیقی علاقه داریم و برای اینکه در این هنر پیشرفت کنیم به کلاس موسیقی می رویم.

خاطره در یاد ماندنی
زمانی که من و میرطاهر تازه ازدواج کرده بودیم، میرطاهر مرتباً می گفت که به ماهی خیلی علاقمند است و اگر هر روز هم ماهی بخورد سیر نمی شود. من چون تازه ازدواج کرده بودم، یک تکه گوشت سفید را که توی یخچال بود و فکر می کردم گوشت مرغ است برای تهیه غذا به کار بردم و با آن قیمه بادمجان پختم. نگو که آن گوشت، ماهی بوده است. میرطاهر چنان خوشحال شد که فکر کرد من از پس حرف هایش توجه داشته ام برای تامین نظر او قیمه بادمجان را هم با ماهی درست کرده ام.

زیبا کرمعلی از رتبه 8 کنکور تا شهرت با لاتاری

علایق و حقایقی درباره میرطاهر مظلومی

در ادامه بیوگرافی میرطاهر مظلومی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او. با ما همراه باشید.

زیاد اهل غذا نیستم

آقای مظلومی می‌گوید علی رغم هیکل درشتی که دارم، خیلی اهل غذا نیستم و در خانه هم کم پیش می‌آید غذا درست کنم؛ ولی در مسافرت همیشه جوجه کباب‌های خوشمزه‌ای درست می‌کنم. او می‌گوید غذای مورد علاقه ام ماهی است، به طوری که اگر هر روز ماهی بخورم سیر نمی‌شوم.

دختر در کلاس موسیقی

شیرین ترین و لذت بخش ترین لحظات زندگی من و همسرم زمانی است که در کنار دخترمان ستایش هستیم

همسر و دخترم به نواختن موسیقی علاقه دارند و برای اینکه در این هنر پیشرفت کنند به کلاس موسیقی هم می روند

فعالیت در دوبله

من کماکان کار دوبله را با عشق انجام می‌ دهم و معتقدم دوبله، بازیگری و صداپیشگی مانند زنجیر به یکدیگر متصل بوده و به نوعی کامل‌ کننده هم هستند

سال‌ هاست عضو انجمن گویندگان فیلم هستم و به جای شخصیت‌ های معروف صحبت کردم تلاشم بر این است که فعالیت در حوزه صدا و تصویر را همگام با هم جلو ببرم

تئاتر شرافت بازیگری

اینکه می گویند تئاتر حیاط خلوت بازیگرات است درک نمی کنم تئاتر شرافت بازیگر است و بازیگران برای بازگشت به تعادل و شرایط آرمانی باید تئاتر کار کنند

شروع فعالیت هنری میرطاهر مظلومی

در این بخش از بیوگرافی میرطاهر مظلومی به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

میرطاهر مظلومی از چهره های همه فن حریف دنیای هنر است که در زمینه بازیگری سینما و تلویزیون و تئاتر، گویندگی رادیو و حضور در عرصه دوبله حضور فعالی را تجربه کرده است.

معرفی سریال آمریکایی بنیاد Foundation

این هنرپیشه کشورمان فارغ التحصیل تئاتر است و فعالیت هنری خود را با شرکت در کلاس های مرحوم حمید سمندریان آغاز کرد و در سال 1367 اولین بار در یک تئاتر حرفه ای در تالار مولوی روی صحنه رفت.

در جلوی دوربین

بعد از چندین سال تئاتر سال 1387 اولین تجربه خود را با سریال قصه های فلانی به کارگردانی ارژنگ امیر فضلی در جلوی دوربین بدست آورد

او بصورت حرفه ای از سال 1380 با فیلم ساقی وارد سینما شد سپس در سریال خاکستر و باد بازی کرد تا اینکه با سریال پرونده های مجهول در همین سال مشهور شد

او در فیلم‌ هایی به نام های دو عروس در سال ۱۳۹۴، ماهی و برکه در سال ۱۳۹۷، ایران برگر در سال، ۱۳۹۳ آتیش بازی در سال ۱۳۹۲، مروارید در سال ۱۳۹۱، گشت ارشاد در سال ۱۳۹۰، پایان نامه در سال ۱۳۸۹، شرقی در سال ۱۳۸۷، ساقی در سال، ۱۳۸۰ و خیلی از فیلم های دیگر نقش آفرینی کرده است که حضور پررنگ او را در تمامی فیلم ها می توانیم ببینیم و او یکی از کسانی می باشد که فعالیت‌ های بی شماری را انجام می‌ دهد و فقط به حرفه بازیگری بسنده نکرده است.

حضور میرطاهر مظلومی در عرصه دوبله

میرطاهر مظلومی علاوه بر بازیگری در عرصه دوبله و صداپیشگی نیز فعال است و سه سال بعد از اولین تجربه سینمایی اش یعنی سال 83 حضور در عرصه دوبله را با فیلم فرزند آغاز کرد و سالهاست که عضو انجمن گویندگان فیلم است و در فیلم های زیادی به جای شخصیت های اصلی صحبت کرده است.

نگین معتضدی برای بار دوم ازدواج کرد

این هنرمند کشورمان علاقه زیادی به حرفه دوبله دارد و معتقد است که دوبله، بازیگری و صداپیشگی مانند زنجیر به یکدیگر وصل هستند و به عبارتی مکمل یکدیگرند.

ایشان دوبلوری بسیاری از مجموعه های تلویزیونی و فیلم هایی مانند افسانه زورو در سال ۱۳۸۵ و بابی در سال ۱۳۸۶، قلب اجاره در سال ۱۳۸۷، پدر پرافتخار من در سال، ۱۳۸۸ تایتانیک در سال، ۱۹۹۷ فیل شاه در سال ۱۳۹۷، مرد عنکبوتی در سال ۲۰۰۲ و خیلی از مجموعه های دیگر را انجام داده است.

میرطاهر مظلومی در عرصه دوبله

لیست آثار هنری میرطاهر مظلومی

در ادامه بیوگرافی میرطاهر مظلومی باید بگوییم در لیست های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم سینمایی

  • بانک زده‌ها (۱۴۰۱)
  • شهر گربه‌ها (۱۳۹۹)
  • گشت ارشاد ۳ (۱۳۹۹)
  • زن‌ها فرشته‌اند ۲ (۱۳۹۸)
  • سگ بند (۱۳۹۸)
  • ماهی و برکه (۱۳۹۷)
  • ایکس‌لارج (۱۳۹۷)
  • سامورایی در برلین (۱۳۹۷)
  • دینامیت (۱۳۹۷)
  • مصادره (۱۳۹۶)
  • جنجال در عروسی (۱۳۹۴)
  • دو عروس (۱۳۹۴)
  • نیم (۱۳۹۴)
  • ایران برگر (۱۳۹۳)
  • فصل بلوغ (۱۳۹۳
  • آتیش‌بازی (۱۳۹۲)
  • رستاخیز (۱۳۹۲) در نقش ولید بن عقبه حضور افتخاری
  • کالسکه (۱۳۹۲)
  • متل قو (۱۳۹۱)
  • مروارید (۱۳۹۱)
  • صداست که می‌ماند (۱۳۹۰)
  • گیرنده (۱۳۹۰)
  • گشت ارشاد (۱۳۹۰)
  • یکی برای همه (۱۳۹۰)
  • شبکه (۱۳٨٩)
  • پایان‌نامه (۱۳۸۹)
  • روشنی صبحدم (۱۳۸۹) در عنوان بندی نیامده
  • شیش و بش (۱۳۸۹)
  • زمهریر (۱۳۸۸)
  • اخراجی‌ها ۲ (۱۳۸۷)
  • پاتو زمین نذار (۱۳۸۷)
  • شرقی (۱۳۸۷)
  • کارناوال مرگ (۱۳۸۷)
  • نظام از راست (۱۳۸۷)
  • وقتی همه خوابیم (۱۳۸۷)
  • دل‌شکسته (۱۳۸۶)
  • دایناسور (۱۳۸۶)
  • ابراهیم خلیل‌الله (۱۳۸۴)
  • به نام پدر (۱۳۸۴)
  • شاه خاموش (۱۳۸۲)
  • عشق فیلم (۱۳۸۱)
  • ساقی (۱۳۸۰)

مجموعه تلویزیونی

  • ۱۳۷۸ قصه‌های فلانی (ارژنگ امیرفضلی)
  • ۱۳۸۰ خاکستر و باد (جهانبخش لک)
  • ۱۳۸۰ پرونده‌های مجهول (جمال شورجه)
  • ۱۳۸۱ روزهای بیادماندنی (همایون شهنواز)
  • ۱۳۸۲ چهل سرباز (محمد نوری‌زاد)
  • ۱۳۸۴ پدرخوانده (محمدرضا ورزی)
  • ۱۳۸۵ بچه‌های هور (عبدالله باکیده)
  • ۱۳۸۵ نرگس (سیروس مقدم)
  • ۱۳۸۵ آدمخوار (جواد مزدآبادی)
  • ۱۳۸۶ روزگار قریب (کیانوش عیاری)
  • ۱۳۸۶ مدار صفر درجه (حسن فتحی)
  • ۱۳۸۷ بزرگمرد کوچک (مسعود رسام)
  • ۱۳۸۷ عمارت فرنگی (محمدرضا ورزی)
  • ۱۳۸۸ عبور از پاییز (مسعود شاه‌محمدی)
  • ۱۳۸۸ دفترخانه شماره ۱۳ (سیدوحید حسینی)
  • ۱۳۸۸ کلانتر ۳ (محسن شاه‌محمدی)
  • ۱۳۸۹ قفسی برای پرواز (یوسف سیدمهدوی)
  • ۱۳۸۹ خانه بی‌پرنده (کاظم معصومی)
  • ۱۳۹۰ بچه‌ها نگاه می‌کنند (حمیدرضا صلاحمند)
  • ۱۳۹۰ سی‌امین روز (جواد افشار)
  • ۱۳۹۰ تا ثریا (سیروس مقدم)
  • ۱۳۹۰ دختری به نام آهو (قدرت‌الله صلح‌میرزایی)
  • ۱۳۹۱ چمدان (خسرو ملکان)
  • ۱۳۹۲ بوی باران (حسین تبریزی)
  • ۱۳۹۲ رخنه (حسین تبریزی)
  • ۱۳۹۴ کیمیا (مجموعه تلویزیونی) (جواد افشار)
  • ۱۳۹۵ آرام می‌گیریم (روح‌الله سهرابی)
  • ۱۳۹۵ پرستاران (علیرضا افخمی)
  • ۱۳۹۵ قصه‌های تبیان (گروه کارگردانان)
  • ۱۳۹٩ نون خ۲ (سعید آقاخانی)
  • ١۴٠٠ صبح آخرین روز (حسین تبریزی)
  • ١۴٠٠ خودخواسته (علیرضا بذرافشان)
مروری بر پروژه های گرانقیمت و توقیف شده کمال تبریزی

فیلم تلویزیونی

نام فیلمسالکارگردان
باور آرامش۱۳۹۲شهره لرستانی

مجموعه نمایش خانگی

نام فیلمسالکارگردان
قهوه تلخ۱۳۹۰مهران مدیری
سال‌های دور از خانه۱۳۹۸مجید صالحی
هیولا۱۳۹۸مهران مدیری
شام ایرانی۱۳۹۹سعید ابوطالب
شب‌های مافیا۱۳۹۹سعید ابوطالب
جوکر۱۴۰۰احسان علیخانی
جناب عالی١۴٠١عادل تبریزی

دوبله

  • فرزند (۱۳۸۳)
  • دکتر استاکمن و اوروکو ساکی در کارتون لاک‌پشت‌های نینجا (۱۳۸۳)
  • آخرین قهرمان حادثه‌ای (۱۳۸۳)
  • فراموش شده (۱۳۸۴)
  • تبهکار (۱۳۸۵)
  • گمشده در فضا (۱۳۸۵)
  • نیرنگ باز (۱۳۸۵)
  • باربر درجه یک (۱۳۸۵)
  • قاتلین جایگزین (۱۳۸۵)
  • ریگ روان (۱۳۸۵)
  • کلید اسرار (۱۳۸۵)
  • افسانه زورو (۱۳۸۵)
  • همت (۱۳۸۵)
  • باجگیرها (۱۳۸۵)
  • بریم برادر (۱۳۸۵)
  • فرزندان من (۱۳۸۵)
  • سفر فلیسیا (۱۳۸۵)
  • وعده (۱۳۸۵)
  • جنگجویان آسمانی و زمینی (۱۳۸۵)
  • نوع دیگر وفاداری (۱۳۸۵)
  • الدورادو (۱۳۸۶)
  • بابی (۱۳۸۶)
  • مردی در مقابل (۱۳۸۶)
  • هری پاتر و شاهزاده دورگه’در نقش آلبوس دامبلدور
  • روزی روزگاری در آمریکا (۱۳۸۶)
  • خاطرات رنج‌آور (۱۳۸۶)
  • کودک (۱۳۸۶)
  • قلب اجاره‌ای (۱۳۸۷)
  • انسان در برابر انسان (۱۳۸۷)
  • آرسنیک و تور کهنه (۱۳۸۷)
  • آخرین تلاش‌های شهردار (۱۳۸۷)
  • آخرین هورا (۱۳۸۷)
  • بهترین دوست انسان (۱۳۸۷)
  • آقای بروکس (۱۳۸۸)
  • پدر پرافتخار من (۱۳۸۸)
  • تایتانیک (۱۹۹۷)
  • پدر به دانشگاه می‌رود (۱۳۸۸)
  • لعنتی‌های بی‌آبرو (۱۳۸۸)
  • جانی یا قاتل زنجیره‌ای (۱۳۸۸)
  • ترس از ارتفاع (۱۳۸۹)
  • انیمیشن بتمن: زیر شنل قرمز (۱۳۸۹) (در استودیو آفتاب عالم تاب) در نقش جوکر
  • یوسف هور (۱۳۹۱)
  • فیلشاه(۱۳۹۷)
  • کاپیتان زیرشلواری(۲۰۱۷)در نقش کاپیتان
  • مرد عنکبوتی (۲۰۰۲)
  • مرد عنکبوتی ۲ (۲۰۰۴)
  • جنگوی زنجیرگسسته (۲۰۱۲)
  • دره روشنایی (The Valley of Light محصول ۲۰۰۷)

صفحه اینستاگرام میرطاهر مظلومی

میرطاهر مظلومی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 222 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی میرطاهر مظلومی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی میرطاهر مظلومی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی میرطاهر مظلومی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام میرطاهر مظلومی @mirtahermazloumi میباشد و قریب به 84 هزار دنبال کننده دارد.

ماجرای ازدواج اول سارا خوئینی ها در 16 سالگی با چنگیز وثوقی
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا