اخبار حاشیه بازیگران

نقاشی عجیب از آناهیتا درگاهی همه را شوکه کرد

 در این نقاشی آناهیتا درگاهی خودش را در لباس و ترکیبی ترکمنی به تصویر کشیده است.زیبایی این نقاشی همه مخاطبین آناهیتا درگاهی را شوکه کرد.

نقاشی عجیب از آناهیتا درگاهی همه را شوکه کرد

نقاشی عجیب خاص آناهیتا درگاهی

نقاشی عجیب از آناهیتا درگاهی همه را شوکه کرد

فعالیت های هنری آناهیتا درگاهی

در بیوگرافی آناهیتا درگاهی آمده است که وی در ۷بهمن ماه سال۱۳۶۶ در تهران به دنیا آمد. آموزش هنر نقاشی را از هفت‌سالگی با تشویق های پدرش از همان دوران کودکی نزد عباس کاتوزیان، نقاش بنام، آغاز کرد. او از همان سن، مراتب این حرفه را طی کرد و تاکنون، در ایران و چند کشور دیگر، چندین نمایشگاه انفرادی برپا کرده و در چندین نمایشگاه گروهی حضورِ فعال داشته‌است.

همچنین، طراحی گرافیکی پوسترهای زیادی را بر عهده داشته‌است. او، در کنار فعالیت در عرصهٔ نقاشی و بازیگری، تهیه‌کنندگی موزیک‌ویدئوی پردهٔ آخر از رضا کیانیان را عهده‌دار بوده‌است. درگاهی تهیه‌کنندهٔ یکی از کنسرت‌های آرین کشیشی نیز بوده‌است

 

مدرک دانشگاهی آناهیتا درگاهی

در بیوگرافی آناهیتا درگاهی آمده است که وی تحصیلات خود را در رشتهٔ هنر ادامه داد و کارشناسی‌اش را در رشتهٔ گرافیک و کارشناسی ارشدش را در رشتهٔ نقاشی از دانشگاه هنر تهران دریافت کرد.

شروع بازیگری آناهیتا درگاهی

از نکات جالب بیوگرافی آناهیتا درگاهی فعالیت او در عرصهٔ سینما و تئاتر، به‌عنوان بازیگر است. او نخستین دوره‌های بازیگری را نزد فرزاد مؤتمن گذراند. مؤتمن در سال ۱۳۹۴ او را برای بازی در فیلم خود با عنوان آخرین بار کی سحر را دیدی؟ برگزید.

پوستر فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟ با حضور آناهیتا درگاهی

ازدواج حنجالی آناهیتا درگاهی

از نکات پر جستجو بیوگرافی آناهیتا درگاهی همسر وی است.آناهیتا درگاهی تا بحال دوبار ازدواج کرده است. ازدواج اول او یک تجربه ناموفق در کنار محمد پروین بود و همسر فعلی او اشکان خطیبی بازیگر کشورمان است.

تیپ مشکی آناهیتا درگاهی

او در دی‌ماه ۱۳۹۵ با اشکان خطیبی، بازیگر، مجری، خواننده و کارگردان تئاتر، ازدواج کرد.

اناهیتا درگاهی در کنار همسرش اشکان خطیبی

محمد پروین همسر اول آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی سال 93 با داستان جدیدی در زندگی شخصی اش مواجه شد و آن ازدواج با پسر مشهورترین چهره فوتبالی ایران بود.آناهیتا درگاهی در کنار محمد و علی پروین

محمد پروین پسر علی پروین فوتبالیست و مربی پیشین کشورمان است که سال 93 زندگی مشترکش را با آناهیتا درگاهی آغاز کرد اما این زندگی مشترک دوام چندانی نداشت و یکسال بعد یعنی در سال 94 این زوج از هم جدا شدند. پروین بارها در نمایشگاه های نقاشی وی شرکت کرد و همواره وی عزیز کرده خانواده او بود.این زوج صاحب فرزند نبودند.

حمایت عجیب و غریب نوید محمدزاده از فوتبالیست پرحاشیه

نظر علی پروین درباره ازدواج آناهیتا درگاهی با پسرش

علی پروین در این خصوص گفت که پسرم محمد عاشق شده بود و می بایست ازدواج می کرد. اسطوره پرسپولیس در شرح بیشتر گفت: «ماجرای آشنایی و ازدواج محمد و آناهیتا به ‌قول معروف ماجرای یک دل نه صد دل عاشق شدن بود، ما هم وقتی دیدیم این دو جوان به هم علاقه دارند سخت‌گیری نکردیم و تصمیم‌گیری درباره زندگی شان را به خودشان واگذار کردیم.»

محمد پروین گفت که بر خلاف بسیاری از والدین که تمایل دارند تا فرزندان شان را زود به خانه بخت بفرستند، من و مادر محمد خیلی برای این که محمد را به خانه بخت بفرستیم، عجله ای نداشتیم اما وقتی که علاقه آنها را دیدیم، مخالفت هم نکردیم.

بعد از ازدواج آناهیتا درگاهی با محمد پروین، بنا به آنچه که علی پروین گفته بود، محمد بیش از پیش به فوتبال توجه نشان داد و خیلی هم به زندگی چسبیده بود و به قول پدرش دیگر ولخرجی نمی کرده و پولهایش را جمع می کرده. مثلا در این خصوص علی پروین گفته بود پسرم برای خرید ماشین بسیار هزینه می کرد، اما بعد از ازدواج با ماشین های مدل پایین تر مثل ۲۰۶ هم به راحتی رفت و آمد می کند!

از علی پروین پرسیده شده بود که آیا درست است که عروس پیش پدر شوهر عزیز است؟ او در پاسخ گفته بود که همه، چه فرزندانم و همسر فرزندانم، برای من مثل هم عزیز هستند و مهم دور هم بودن هست و در این راستا من خانه ام را چند طبقه ساخته ام و هر طبقه را به یکی از فرزندانم اختصاص داده ام که همه دور هم باشیم.

گفتنی است که علی پروین خودش در سن ۲۹ سالگی ازدواج کرده است و مانند پسرش، همسر خود را بنا به نظر خودش انتخاب کرده است.

ازدواج مجدد آناهیتا درگاهی

ازدواج آناهیتا درگاهی با اشکان خطیبی

هنوز زمان زیادی از ماجرای جدایی آناهیتا درگاهی و محمد پروین نگذشته بود که خبر ازدواج اشکان خطیبی در رسانه ها منتشر شد.ماجرای پیچیده طلاق وی هنوز از تب‌وتاب نیفتاده بود کـه خبری مبنی بر ازدواجش با اشکان خطیبی منتشر شد. پس از مدتی آن‌ دو بارها درکنار هم دیگر دیده شدند و این مهر تائید و پایانی بود بر تمام ماجراها. آناهیتا درگاهی سال 95 پای سفره عقد با اشکان خطیبی نشست و راهی خانه بخت شد.

صمیمیت حمید فرخ نژاد با این خواننده آمریکایی پس از مهاجرتش

خبر ازدواج آناهیتا درگاهی و اشکان خطیبی، توسط اشکان خطیبی در برنامه دورهمی رسانه ای شد و این بازیگر جوان در برنامه خندوانه از ورود آناهیتا درگاهی به زندگی اش ابراز خوشحالی کرد و از علاقه اش به او گفت.

اشکان خطیبی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون با حضور در برنامه خندوانه اعلام کرد با آناهیتا درگاهی ازدواج کرده است او در این مورد گفت : ما کم کم به هم علاقه مند شدیم، آخرشم دل منو دزدید و ازدواج کردیم.

این زوج هنرمند زندگی عاشقانه ای در کنار هم دارند و از زوج های بی حاشیه و پر انرژی دنیای هنر هستند.

نظر آناهیتا درگاهی درباره‌ی زندگی متاهلی

آناهیتا درگاهی: من یک شوهر بسیار روشنفکر و آدم حسابی دارم و بنابراین دیگر به دوران مجردیم فکر نمی کنم و از وقتی که با اشکان ازدواج کرده ام حالم خوب است. کلی حرف با او دارم و هر کاری به من پیشنهاد می شود درباره اش با اشکان صحبت می کنم و حرف های مشترک زیادی با هم داریم. اشکان گوش های شنوایی برای شنیدن حرف هایم دارد.

آناهیتا درگاهی اوقات فراغتش را با همسرش میگذراند و در کنار او فیلم می بیند ، سفر میرود و ورزش میکند.

فعالیت های آناهیتا درگاهی در حوزه هنر

نقاشی

درگاهی تاکنون سه نمایشگاه انفرادی از آثار هنری خود در کاخ نیاوران و گالری سیحون و فرمانیه برپا کرده‌است. همچنین، در سه نمایشگاه گروهی در موزهٔ هنرهای زیبای کاخ سعدآباد، گالری کمال‌الملک و جم آرت گالری دبی شرکت داشته‌است. آخرین نمایشگاه نقاشی وی با نام «فصل من کجاست» در گالری آریانا برپا شد.

کشف حجاب همسر علی دایی در روز تولدش

تیپ مشکی اناهیتا درگاهی در کنار همسرش اشکان خطیبی

بازیگری

آناهیتا درگاهی فعالیت در سینما را با فیلم جنایی آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (به کارگردانی فرزاد مؤتمن، ۱۳۹۴) آغاز کرد. این فیلم در پنج بخشِ جشنوارهٔ فیلم فجر نامزد جایزه شد و همین تأثیر به‌سزایی در دیده شدن آناهیتا درگاهی داشت.

درگاهی سپس در فیلم زرد (مصطفی تقی‌زاده، ۱۳۹۵) بازی کرد. بعد از آن در فیلم‌های داستان سیاوش (امیر اسکندری، ۱۳۹۶)، چشم‌وگوش‌بسته (فرزاد مؤتمن، ۱۳۹۷)، سودابه (محمدعلی سجادی، ۱۳۹۷)، درخت بنفش (امین اصلانی، ۱۳۹۸) و نیلگون (حسین سهیلی‌زاده، ۱۳۹۸) ایفای نقش کرد.

رامبد جوان فیلمی با نام قانون مورفی را ساخته است که آناهیتا درگاهی یکی از این بازیگران است که در این فیلم ایفای نقش دارد.

آناهیتا درگاهی در نمایش خانگی

آناهیتا درگاهی بعد از آغاز بازیگری در سینما و حضور در صحنه تئاتر تجربه بازی در یک سریال نمایش خانگی را در کارنامه هنری اش دارد.

سریال ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان در سال 96 اولین تجربه بازیگری آناهیتا درگاهی در شبکه نمایش خانگی بود.

آناهیتا درگاهی در سریال ممنوعه ایفاگر نقش طلا بود و با چهره ای متفاوت به ایفای نقش در این سریال پرداخت.

موهای سبز او در این سریال تیپ جدیدی به او داده است.

گریم متفاوت آناهیتا درگاهی در سریال ممنوعه

آناهیتا درگاهی در این سریال با بازیگرانی همچون میلاد کی‌مرام، نیکی کریمی، امیرحسین آرمان، بهاره افشاری،شیدا یوسفی، فاطمه گودرزی، امیر جعفری و آتیلا پسیانی هم‌بازی شده است. ممنوعه با خوانندگی تیتراژ مسیح و آرش وارد نمایش شبکه خانگی شده است.

بازی آناهیتا درگاهی در تئاتر

آناهیتا درگاهی بعد از ازدواج با اشکان خطیبی به دنیای بازیگری در تئاتر هم راه یافت و با چند نمایش روی صحنه رفت.

اولین تجربه بازیگری آناهیتا درگاهی در تئاتر مربوط به سال 96 است و این بانوی هنرمند تجربه چند بازی در کنار همسرش اشکان خطیبی یا در نمایش هایی به کارگردانی او را دارد.

درگاهی در تئاتر، در نمایش‌های در انتظار آدولف (به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی)، سه خواهر (محمدحسن معجونی، ۱۳۹۶)، ده سال تنهایی (اشکان خطیبی)، قحطی‌زدگان (اشکان خطیبی، ۱۳۹۸) و چندین نمایش دیگر نیز بازی کرده‌است.بازی آناهیتا درگاهی در تئاتر

او به غیر از موسیقی و بازیگری گاهی نمایش ‌ نامه‌ های انگلیسی را هم به فارسی ترجمه می‌ کند و مدیرگروه موسیقی ترافیک نیز هست.

کار عجیب پژمان بازغی برای مردم خوی جنجال آفرین شد

گریم آناهیتا درگاهی در صحنه ای از تئاتر

حواشی طلاق آناهیتا درگاهی

بعد از اکران فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» در جشنواره بسیاری از خبرگزاری‌ها خبر بازیگر شدن وی را با تیتر «عروس علی پروین بازیگر می‌شود» پوشش دادند. همین باعث شد تا آناهیتا درگاهی واکنش نشان داده و خبر طلاق خود را صراحتاً اعلام کند.

وی گفت: «من یک سال است که از محمد پروین جداشده‌ام و در حال حاضر هیچ نسبت و ارتباطی به ایشان و خانواده‌شان ندارم و نخواهم داشت.»

اما نکته جالب تکذیب این خبر توسط محمد پروین بود. پسر علی پروین اظهار داشت که طلاق نگرفته و روحش هم از این ماجرا خبر ندارد.

محمد پروین در واکنش به خبر طلاق گفت :

اتفاقا به خودم هم زنگ زدند و ماجرای این خبر و طلاق را گفتند اما من اصلا طلاق نگرفتم روحم هم از این ماجرا خبر ندارد و بهتر است مخاطبان مجددا در این خصوص حدس بزنند.

با رسانه ای شدن این خبر و ایجاد حواشی متعدد مربوط به ماجرای مهریه و خبرهایی که گفته میشد آناهیتا درگاهی برای مهریه خانه 300 میلیونی محمد پروین را فروخت ، محمد پروین دست به تکذیب این خبر زد و نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد اما چندی بعد این خبر تایید شد و به ماجرای جدایی این زوج خاتمه داد.

آناهیتا درگاهی با خانواده همسر سابقش

آناهیتا درگاهی با خانواده همسر سابقش

میزان مهریه آناهیتا درگاهی و محمد پروین

آناهیتا درگاهی پس از اقدام به طلاق، برای نقد کردن مهریه خود از محمد پروین، خانه ۳۰۰ میلیونی او را فروخت. انتشار این خبر باعث شد که محمد پروین اعلام کند که من همسرم را دوست دارم و هیچ وقت او را طلاق نمی دهم. این ماجرای آنها همینطور ادامه داشت تا اینکه خبر طلاق رسمی محمد پروین و آناهیتا درگاهی منتشر و رسانه ای شد.

همبازی شدن آناهیتا درگاهی با حسین پاکدل

نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس قرار است که روی صحنه برود، بازیگران اش معرفی شدند.

در این نمایش که بر اساس شنیده ها قرار است از اواخر دی‌ ماه امسال در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود، حسین پاکدل، مارال فرجاد، بانیپال شومون، سام کبودوند، آناهیتا درگاهی و امیر باباشهابی ایفای نقش دارند.

ماشین بهنوش طباطبایی چیست ؟

علی شمس مدتی پیش نمایشی با نام «مدیترانه» را که یک اثر در مورد بحران مهاجرت است را در کشورهای مختلف اروپایی به روی صحنه برده بود. همچنین او نویسندگی و کارگردانی آثاری چون «قلعه انسانات»، «داستان‌های میان رودان»، «شبی از شب‌های تهران مسافری» و «شب دشنه‌های بلند» عهده دار بوده است.

حضور آناهیتا درگاهی در قانون مورفی

اخیرا رامبد جوان فیلمی با نام قانون مورفی را ساخته است که آناهیتا درگاهی یکی از این بازیگران است که در این فیلم ایفای نقش دارد.

آناهیتا درگاهی در اکران فیلم قانون مورفی

آناهیتا درگاهی بدون اشکان خطیبی در اکران «قانون مورفی»

این بازیگر در مراسم اکران فیلم قانون مورفی بدون همسرش حضور یافته است و همین هم باعث حساسیت برخی از رسانه های خبری شده است و عکس ساده و بدون آرایش او را منتشر کرده اند و به عنوان یک سوژه او را دنبال کرده اند!

فعالیت های آناهیتا درگاهی در اینستاگرام

در آخر نیز مروری داریم بر صفحه خانم آناهیتا درگاهی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، او در حال حاضر 662K فالوور دارد و این رقم روز بـه روز در حال افزایش می باشد.همچنین 357 پست اینستاگرام دارد.

صفحه اینستاگرام آناهیتا درگاهی

نگاهی بر تصاویر منتشر شده از آناهیتا درگاهی

تیپ طوسی آناهیتا درگاهیتیپ مشکی آناهیتا درگاهی در اکران فیلم چشم و گوش بسته

آناهیتا درگاهی با لباس سفید و شال مشکی

تیپ مشکی آناهیتا درگاهی در اکران فیلم شهرقصه

تیپ مشکی آناهیتا درگاهی با ماسک

عکس باحجاب آناهیتا درگاهی با چادر

صحبت های آناهیتا درگاهی و همسرش

ابتدای گفتگو را با یکی شدن بعد از ازدواج آغاز کنیم. خانم درگاهی! به نظر شما زندگی متاهلی بهتر است یا زندگی مجردی؟ کدامیک را بیشتر می پسندید؟

آناهیتا درگاهـی : هر کدام ویژگی های خاص خودش را دارد ولی زندگی متأهلی مسئولیت های مخصوص به خودش را دارد؛ البته پرسیدن این سوال مقداری دیر است برای این که یک سال از ازدواج من و اشکان گذشته است!

از شیرینی اش بگویید. زندگی متأهلی شیرین تر است یا زندگی مجردی؟

آناهیتا درگاهـی : من یک شوهر بسیار روشنفکر و آدم حسابی دارم و بنابراین دیگر به دوران مجردیم فکر نمی کنم و از وقتی که با اشکان ازدواج کرده ام حالم خوب است. کلی حرف با او دارم و هر کاری به من پیشنهاد می شود درباره اش با اشکان صحبت می کنم و حرف های مشترک زیادی با هم داریم.

ماجرای پلمپ رستوران رضا رشیدپور در کیش چه بود ؟

اشکان گوش های شنوایی برای شنیدن حرف هایم دارد.

پس داشتن حرف مشترک بین زن و شوهر را باید یکی از علل دوام زندگی مشترک بدانیم؟

آناهیتا درگـاهی : من هم این را قبول دارم و اگر یک بار دیگر به دنیا بیایم، همین رویه را در بحث انتخاب درست همسر دنبال می کنم.

آقای خطیبی! شما هم وارد بحث شوید و درباره مزایای مجردی و متاهلی بگویید.

خطیبی: من اصولا آدم تجرد نیستم؛ ممکن است زندگی مجردی لحظات خوشی موقتی زیادی نسبت به زندگی روتین زناشویی داشته باشد اما آن چیزی که به عنوان سعادت و خوشی مداوم تعریف شده در زندگی متآهلی خودش را نشان می دهد. انسان ها قبل از ازدواج موجودات ناقصی هستند و این ازدواج است که باعث تکامل آنها است.

آیا این یک مانیفست است؟ یعنی می توان گفت که همه آدم ها با ازدواج امل می شوند؟

خطیبی: منظورم بیشتر ناظر بر شریک زندگی است. به عنوان آدمی که دلش می خواهد به سعادت برسد معتقدم از طریق انفرادی نمی توان به آن رسید و این نیاز آدمی است که شریکی داشته باشد که در کنارش هم به تکامل برسد و هم به آرامش.عکسی از آناهیتا درگاهی با دختری با لباس بلوچی

… از این منظر آیا می توان ازدواج سفید که این روزها در جامعه و بین برخی از هنرمندان باب شده را توجیه کرد؟

خطیبی: اصلا نمی دانم چه الگویی در ایران جواب می دهد و چه جواب نمی دهد و بهتر است وارد مباحث کلان جامعه شناسی نشوم.

بیوگرافی جک نیکلسون ؛ پسر بد هالیوود و علت کناره گیری او از بازیگری

درگاهی: من به شدت فمینیست هستم و ترجیح می دهم راجع به این قضیه صحبت نکنم.

… یعنی فکر می کنید ازدواج سفید ویژگی های ضد زن دارد؟

درگاهی: وقتی دو نفر به هم علاقه مند هستند باید این مسئله در دراز مدت ادامه داشته باشد و نه فقط در یک مدت کوتاه. ازدواج سفید چند معنی دارد و از آن سوء تعبیر و سوء استفاده های زیادی می شود. وجود زن در جهان هستی، مقدس است و مردان باید قدردان هر آن چیزی باشند که زن زندگی شان برای شان انجام می دهد.

سر و وضع عجیب علی صادقی در هتلی در دبی

آیا سوء تعبیر از ازدواج سفید را افراد سنتی انجام می دهند؟

درگاهی: دوست ندارم زیاد وارد این قضیه بشوم چون ممکن است حجم سوء تعبیرها بیشتر و بیشتر شود.

خطیبی: اول تعبیرت را از ازدواج سفید به من بگو تا من نظرم را بیان کنم.

این که زن و مردی بدون ازدواج رسمی مدتی در کنار هم زندگی کنند و ببینند می توانند با هم به تفاهم برسند و در ادامه ازدواج کنند یا نه.

خطیبی: فکر نمی کنم این رویه را عرف اجتماعی در ایران قبول کند. البته موافقم که ازدواج سفید در ایران وجود دارد ولی مسئله اینجاست که فارغ از غلبه نوعی مدرنیته ظاهری در زندگی ایرانیان همچنان عرف ایرانیان این نوع زندگی را قبول ندارد.

درگاهی: به نظرم معاشرت کردن قبل از ازدواج چیز خوبی است و خوشبختانه در سال های اخیر جا افتاده است و باعث شناخت بیشتر آدم ها می شود.

خطیبی: درست است اما من فکر می کنم کلیت قضیه ازدواج سفید خیلی چرک شده است؛ شاید به دلیل همان سوء استفاده ها و سوء تعبیرها.

خاصیت ما ایرانی هاست که هر پدیده اجتماعی را از فرط استفاده نادرست به چرکی و بن بست می رسانیم.

خطیبی: البته فقط خاصیت ما ایرانی ها نیست، این تابع عصری است که ما در آن زندگی می کنیم. در روزگار ما این قدر تعابیر مختلف درباره ارتباطات جوانان با مسائل جنسی مخلوط شده که بسیاری از مفاهیم را از تعریف واقعی اش دور کرده است. بنابراین من ترجیح می دهم به سنت ها و عرف جامعه پایبند بمانم.

درگاهی: زن ملعبه نیست. حضور زن در جهان هستی، مقدس است و باید تا می توانیم این مفهوم را به جامعه گوشزد کنیم.

خانم درگاهی! درباره جنس فمینیسمی که به آن اعتقاد دارید صحبت کنید.

درگاهی: تعریفم خاص خودم است. من به احترام به زنی که بتواند در جامعه فعالیت داشته باشد و بتواند طوری زندگی کند که محتاج کسی نباشد؛ معتقدم. نکته مثبت همین است.

از شغل جدید ابوالفضل پورعرب چه میدانید ؟

آیا بعد از ازدواج استقلال مالی تان را حفظ کردید؟ مخارج زندگی را چطور تامین می کنید؟ به صورت پنجاه – پنجاه یا منطبق با عرف؟

درگاهی: بله! فکر می کنم این مسائل خصوصی است و نباید با حرف زدن درباره آن پیش جامعه الگوی لازم الاجرا گذاشت. باید به خواسته های زنان احترام گذاشت و اجازه داد این خود زوج ها باشند که درباره زندگی شان تصمیم بگیرند.

خطیبی: منظورم از استقلال فردی در زندگی مشترک این است که هر یک از طرفین منبع درآمدی خود را داشته باشند و خودشان باشند که درباره اداره زندگی تصمیم بگیرند.

به هر حال منطبق با همان عرف، استقلال مالی داشتن زنان به مذاق خیلی از مردان خوش نمی آید؟

خطیبی: چون دوست ندارند همسرشان به لحاظ مالی از آنها بی نیاز باشد و این نیز خود می تواند ریشه در مسائل روانشناختی – جامعه شناختی داشته باشد.

خانم درگاهی! چقدر تحت تاثیر افکار همسرتان هستید؟

درگاهی: قبل از این که با اشکان آشنا بشوم فعالیت های هنریم را انجام می دادم. اشکان هنرمندی است که در عرصه های مختلف فعالیت می کند. بازیگری تنها استعدادش نیست و خصیصه خوب اشکان این است که پشت سر کسی حرف نمی زند و دنبال شوآف نیست و سرش توی کار خودش است و زندگی اش را می کند و به همین دلیل در زندگی من تاثیرگذار است.

آقای خطیبی! در این سال ها در عرصه های مختلف هنری فعالیت کرده اید، دلیل این رویکرد روحیه تنوع طلبی تان است یا حس کمال گرایی؟

خطیبی: کمال گرایی تضادی با نوع طلبی ندارد. عرصه هایی که من در این چند ساله در آنها فعالیت داشته ام، عرصه های مرتبطی با هم هستند. حتی شغل مدیریتی که در پردیس چارسو داشتم بستگی نزدیک با سینما و هنر دارد. ممکن است پرداختن به برخی از این عرصه ها کمی من را از راهم منحرف کرده باشد اما تنوع طلبی من بر بستری ثابت است.

بعد از این که مدیریت پردیس چارسو را قبول کردید، کت و شلوارپوش شدید و با موهای کوتاه دیده می شدید، در حالی که در گذشته ظاهرتان خیلی متفاوت تر بود.

کنایه تند و تیز نازنین بیاتی در فضای مجازی جنجالی شد

خطیبی: من جوان ترین مدیر سینمایی بودم و در یک مقطع دو ساله یک پردیس سینمایی ناشناخته در مکانی نه چندان مطلوب را جزو سه پردیس مطرح تهران کردم و تنها مدیری بودم که در برخی از روزها با لباس غیررسمی هم سر کار می رفتم.

… اما ظاهرتان همیشه مرتب و رسمی بود.

خطیبی: زیاد به این قضیه فکر نکرده ام که هدف گذاری شده به آن بپردازم و به نظرم اتفاقی بوده است و ناشی از ناخودآگاهی که همه ما داریم.

خانم درگاهی! خیلی ها منتظر بودند که شما را با اکران «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» در سینما ببینند اما به نظر می آید بازیگر بدشانسی باشید چون فیلم تان دو سال بعد از تولید هنوز اکران نشده.

درگاهی: یکی از دلایلی که سینما را زیاد دوست ندارم همین اکران نشدن و یا دیر اکران شدن فیلم ها است. به هر حال بازیگر وقتی کاری انجام می دهد دلش می خواهد بازخورد مخاطب را بسنجد و این اکران های دیرهنگام حس و حال را از بازیگر می گیرد.

… به خصوص که اگر فیلم اکران می شد بیشتر شما را در سینما می دیدیم.

درگاهی: در بحث اکران تهیه کننده و نوع عملکردش مهم است. فیلم با اکران شدن در معرض نظرات مختلف قرار می گیرد و همه دوست دارند نتیجه زحمات شان را ببینند. چند ماه قبل «داستان سیاوش» را بازی کردم و امسال چهار پیشنهاد بازی در سینما داشتم که قبول شان نکردم. البته من خیلی دغدغه بازی در سینما ندارم و دوستدارم نقش دلخواهم را بازی کنم.

نقش دلخواه شما چه ویژگی هایی دارد؟

درگاهی: نقشی که خصیصه های متفاوتی داشته باشد که تابع مود یا شرایط روحیم در آن مقطع است، مثلا الان با اجرای تئاتر حالم خوب است.

در نمایش «در انتظار آدلف» در کنار اشکان خطیبی بازی می کردید که نقش «وینسنت» یک مرد عصبانی را بازی می کرد؟ آیا اشکان در زندگی عادی هم عصبانی می شود؟

درگاهی: اشکان اصلا اهل عصبانیت نیست و تا به حال صدایش بالا نرفته است. «وینسنت» اصولا یک مرد وحشی است.

آیا میدانستید همسر سابق مرجانه گلچین قاتل است ؟

آیا اشکان خطیبی اهل سورپرایز کردن است؟

درگاهی: بله، کار اصلیش همین است.آناهیتا درگاهی در کنار مستانه مهاجر

چه کارهایی انجام می دهد؟

درگاهی: اولین سورپرایز اشکان شیوه خواستگاری کردنش بود. آخرین سورپرایزش مربوط به نمایش «ده سال تنهایی بود» که مدت ها مشغول نوشتن این متن بود و نقشی درخشان را برای من نوشت!

دوست دارید در سینما هم مثل تئاتر با هم همبازی بشوید؟

خطیبی: چند پیشنهاد داشتیم که قبول شان نکردیم.

به چه دلیل قبول نکردید؟

خطیبی: هنوز آمادگی بازی در سینما را پیدا نکرده ایم و میانه ام با سینمای این روزها خوب نیست. الان از فضای سینمای ایران بیزار شده ام.

خانم درگاهی! بهترین هدیه ای که اشکان به شما داده چه هدیه ای بوده است؟

درگاهی: اشکان هدیه های خوب زیادی به من داده است. بهترین هدیه اش همان نمایشنامه ای بود که برایم نوشت.

اوقات فراغت را چگونه می گذرانید؟

خطیبی: فیلم می بینیم، سفر می رویم و ورزش می کنیم.

درگاهی: علاوه بر این تفریحات، نقاشی می کنم.عکس پرتره آناهیتا درگاهی با شال قهوه ای

کارنامه هنری آناهیتا درگاهی

فیلم های سینمایی آناهیتا درگاهی

سینما شهر قصه (کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری، 1398)
نیلگون (حسین سهیلی زاده، 1398)
درخت بنفش (امین اصلانی، 1398)
سودابه (محمدعلی سجادی، 1397)
چشم وگوش بسته (فرزاد مؤتمن، 1397)
قانون مورفی (رامبد جوان، 1397)
همدیگر (علی زرنگار، 1396) (فیلم کوتاه)
داستان سیاوش (امیر اسکندری، 1396)
زرد (مصطفی تقی زاده، 1395)
آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (فرزاد مؤتمن، 1394)

سریال های نمایش خانگی آناهیتا درگاهی

سریال ممنوعه (به کارگردانی امیر پورکیان، 1396–1397)

نمایش های آناهیتا درگاهی

نفرین قحطی زدگان (به کارگردانی اشکان خطیبی)، تماشاخانهٔ ایرانشهر، سالن استاد سمندریان، خرداد 1398
ارباب پونتیلا (بر اساس تئاتر روایی کمدیِ ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی، اثر برتولت برشت، به کارگردانی میکائیل شهرستانی)
نمایشنامه خوانی مدرسهٔ شبانه (اثر هارولد پینتر)
وقتی خروس غلط می خوانَد (علی شمس)
در انتظار آدولف (علیرضا کوشک جلالی)
سه خواهر (اثر آنتون چخوف، به کارگردانی محمدحسن معجونی)، تماشاخانهٔ پالیز، خرداد 1396
کنسرت تئاتر ده سال تنهایی (اشکان خطیبی)

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا