اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

نگاهی به زندگی سخت شارلیز ترون ستاره هالیوود و ماجرای قتل پدرش

در این بخش بیوگرافی شارلیز ترون از بازیگران زن معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی شارلیز ترون که یکی از از برجسته‌ترین نام‌های هالیوود تا به امروز و یکی از پردرآمدترین بازیگران زن جهان است ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی شارلیز ترون آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

شارلیز ترون چند سال سن دارد؟

شارلیز ترون متولد 7 اوت 1975 (16 مرداد 1354) و 46 ساله است.

خانه شارلیز ترون کجاست؟

شارلیز ترون در حال حاضر ساکن لس آنجلس است.

اصالت شارلیز ترون کجایی است؟

او از خانواده‌ای آفریقایی است، اما اصالت پدر و مادر شارلیز ترون، ترکیبی است از هلندی، فرانسوی و آلمانی. آن‌ها از خانواده فرانسویانی هستند که به آفریقا مهاجرت کرده‌اند.

شارلیز ترون فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

شارلیز ترون از سال 1995 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی شارلیز ترون

نام اصلیشارلیز ترون Charlize Theron
تاریخ تولد۷ اوت ۱۹۷۵ ‏(۴۷ سال)
محل تولدبنونی، استان ترانسفال، آفریقای جنوبی
شهروندیآفریقای جنوبی، ایالات متحده
پیشهبازیگر، تهیه‌کننده
سالهای فعالیت۱۹۹۵–اکنون
شریک های زندگی
  • استوارت توانسند (۲۰۰۲–۲۰۰۹)
  • شان پن (۲۰۱۳–۲۰۱۵)
فرزندان2 فرزند
قد177 سانتی متر

بیوگرافی شارلیز ترون

بیوگرافی شارلیز ترون

آیا می‌دانستید شارلیز ترون، این بازیگر و تهیه‌کننده زیبا و ثروتمند هالیوودی، اهل آفریقای جنوبی است؟ یا درباره دوران کودکی سخت او چیزی شنیده‌اید؟ شگفتی‌های حوادث زندگی این بازیگر محبوب، کمتر از فیلم‌هایی که بازی می‌کند، نیست. برای خواندن سرگذشت جذاب و خواندنی و بیوگرافی شارلیز ترون همراه ما باشید.

بیوگرافی شارلیز ترون را این گونه شروع می‌کنیم: شارلیز ترون متولد 7 اوت 1975 (16 مرداد 1354) در شهر بنونی از استان ترانس‌وال (که از سال 1994 استان گائوتنگ نام گرفته) کشور آفریقای جنوبی است.او یکی از بازیگران زن با بیشترین دستمزد بوده و جوایز مختلفی از جمله یک جایزهٔ اسکار و یک جایزهٔ گلدن گلوب برنده شده‌است. مجلهٔ تایم در سال ۲۰۱۶ او را به‌عنوان یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار در جهان انتخاب کرد.

کودکی شارلیز ترون

ترون در مدرسه ابتدایی پوتفونتین (Laerskool Putfontein) شرکت کرد، دوره‌ای که در طی آن او گفته‌است که خوب پیش نمی‌رفت.

او در طول دوران کودکی اغلب با یرقان مریض می‌شد و آنتی‌بیوتیک‌هایی که به او داده شد باعث پوسیدگی دندان‌های پیش بالای شیری او شد (که باید با جراحی برداشته می‌شد) و دندان‌ها تا زمانی که او تقریباً ده سال داشت رشد نکردند.

ترون در ۱۳ سالگی به مدرسه شبانه‌روزی فرستاده شد و تحصیلات خود را در مدرسه ملی هنر در ژوهانسبورگ آغاز کرد.

آفریکانس زبان اول شارلیز ترون

در بیوگرافی شارلیز ترون جالب است بدانید او دو زبانه است. اگرچه این بازیگر به زبان انگلیسی مسلط است، اما زبان اول او آفریکانس است، یک گویش آفریقای جنوبی که از هلندی وام گرفته شده است. او می‌گوید که با تماشای سریال‌های تلویزیونی زبان انگلیسی را یاد گرفته است. تا اینکه با بلیط یک طرفه‌ای که مادرش برایش خریده بود به لس آنجلس رفت و وارد صنعت فیلمسازی شد و موفق شد در سال۲۰۰۷ در سن ۳۲ سالگی شهروند آمریکا شود. او تابعیت آفریقای جنوبی خود را حفظ کرد.

عکس کودکی شارلیز ترون

رقص و مدلینگ

در ادامه بیوگرافی شارلیز ترون میخوانیم: شارلیز ترون همیشه می‌خواست به یک بالرین معروف تبدیل شود. از ۴ سالگی در کلاس‌هایی برای یادگیری این هنر شرکت کرد. در ۱۳ سالگی، با آرزوی بالرین شدن، در یک مدرسه شبانه روزی ژوهانسبورگ که در رشته باله تخصص داشت پذیرفته شد. حتی بعد از نقل مکان به آمریکا در مدرسه باله جافری در نیویورک ثبت نام کرد. اما خیلی زود مجبور شد رویاهای خود را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو رها کند.

در سن شانزده سالگی وارد عرصه مدلینگ شد. وارد شدن او به این عرصه، با برنده شدن او در یک مسابقه مدلینگ محلی در سالرنو و معرفی شدن او برای یک قرارداد مدلینگ یک ساله همراه بود. این اتفاق باعث شد که شارلیز ترون و مادرش به ایتالیا مهاجرت کنند. ترون در این سال در سراسر اروپا کار مدلینگ را دنبال می‌کرد. او به همراه مادرش سپس، به دو شهر نیویورک و میامی آمریکا رفتند.

در نیویورک او در مدرسه باله جفری ثبت نام کرد، تا این‌که به دلیل مصدومیت زانو باله را کنار گذاشت. شارلیز خاطرات آن روزها را در سال 2008 این‌گونه به یاد می‌آورد:

«من سه روز برای مدلینگ به نیویورک رفتم و بعد، یک سالی را در زیرزمین آپارتمان یکی از دوستانم که پنجره نداشت، گذراندم. من خرد شده بودم، من به کلاس باله جفری می‌رفتم و حالا زانوهایم از کار افتاده بود. فهمیدم که دیگر نمی‌توانم برقصم و دچار افسردگی شدیدی شدم. مادرم از آفریقای جنوبی آمد و گفت: یا می‌فهمی که باید چکار کنی و یا به خانه برمی‌گردی، چون در آفریقای جنوبی هم می‌توانی غصه بخوری».

معرفی سریال رازآلود 1899 ؛ اثری جدید از سازندگان دارک که مخاطبان را مجذوب خود کرد!

قد و وزن شارلیز ترون

در بیوگرافی شارلیز ترون بهتر است بدانید شارلیز ترون 177 سانتی متر قد و 54 کیلو وزن دارد.

بیوگرافی خانواده شارلیز ترون

در بیوگرافی شارلیز ترون درباره ی خانواده اش آمده است: او تنها فرزند گردا (با نام تولد ماریتز) و چارلز ترون (۲۷ نوامبر ۱۹۴۷–۲۱ ژوئن ۱۹۹۱) است. شغل پدر و مادرش راه‌سازی بود.

دانیل ترون، رهبر نظامی جنگ بوئر دوم، عموی بزرگ او بود.

او از یک خانواده آفریکانر است و اصل و نسب او شامل هلندی و همچنین فرانسوی و آلمانی است. اجداد فرانسوی او اوگنوهای اولیه در آفریقای جنوبی بودند. «ترون» (در اصل Théron) یک نام خانوادگی اکسیتانی است که در آفریکانس به صورت [trɔn] تلفظ می‌شود.

او در مزرعه والدینش در بنونی، نزدیک ژوهانسبورگ بزرگ شد.بزرگ شدن در مزرعه ای با حیوانات او را به مدافع حقوق حیوانات تبدیل کرده است. او حتی برای یک تبلیغ کمپین PETA که علیه استفاده از خز بود در کنار سگش ژست گرفت.

شارلیز ترون و پدر و مادرش
شارلیز ترون و پدر و مادرش

قتل پدر شارلیز ترون به دست مادرش

از نکات خواندنی در بیوگرافی شارلیز ترون ماجرای قتل پدر اوست. هنگامی که چارلیز ۱۵ ساله بود پدرش او و مادرش را در حال مستی تهدید کرد. او الکلی بود و در آن روز سرنوشت ساز به همسر و فرزندش حمله فیزیکی کرد و حتی با اسلحه به سمت آنها شلیک کرد. مادر چارلیز در تلاشی برای محافظت از خودش و فرزندش ، اسلحه او را گرفت، به او شلیک کرد و او را کشت. این تیراندازی از نظر قانونی دفاع از خود بوده است و مادرش هیچ اتهامی نداشت. بعد از این اتفاق ترون به دوستانش گفت که پدرش در یک تصادف رانندگی فوت کرده است. او نمی‌خواست مردم بدانند که وضعیت خانوادگی‎اش چقدر بد بوده است. هرچند امروز، چارلیز سعی نمی‌کند این حقیقت را پنهان کند، اما ترجیح می‌دهد از آن صحبت نکند.

ازدواج و وضعیت تاهل شارلیز ترون

بیشترین جستجوها در بیوگرافی شارلیز ترون درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

اولین رابطه عمومی ترون با بازیگر کریگ برکو بود که از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ با او قرار داشت.

ترون تا اکتبر ۲۰۰۱ به مدت سه سال با استیون جنکینز خواننده گروه راک ثرد آی بلایند رابطه داشت. برخی از ترانه‌های سومین آلبوم این گروه به بررسی احساسات جنکینز در نتیجهٔ جدایی آنها می‌پردازد.

ترون در سال ۲۰۰۱ پس از آشنایی با بازیگر ایرلندی استوارت تاونسند در صحنهٔ فیلمبرداری سریال به‌دام‌افتاده رابطهٔ خود را با او آغاز کرد. این زوج در لس آنجلس و ایرلند با هم زندگی می‌کردند. این زوج در اواخر ۲۰۰۹ از هم جدا شدند.

در دسامبر ۲۰۱۳، ترون با بازیگر آمریکایی شان پن آشنا شد. این رابطه در ژوئن ۲۰۱۵ به پایان رسید.

شارلیز ترون در کنار شان پن
شارلیز ترون در کنار شان پن

در بیوگرافی شارلیز ترون بهتر است بدانید او دو فرزند را به فرزندی پذیرفته‌ است: یک دختر به نام «جکسون» در مارس ۲۰۱۲ و یک دختر دیگر، به نام «آگوست» در ژوئیه ۲۰۱۵. او گفته که از دوران کودکی و از زمانی که از پرورشگاه‌ها و تعداد زیاد کودکان در آنها آگاه شد به فرزندخواندگی علاقه پیدا کرد. ترون در آوریل ۲۰۱۹ فاش کرد که جکسون که در آن زمان هفت‌ساله بود، یک دختر ترنس است. او در مورد دخترانش گفت: «آنها همان‌طور که هستند به دنیا آمدند و این تصمیم من نیست که زمانی که هر دو بزرگ شوند دقیقاً در کجای دنیا خودشان را پیدا کنند و چه کسی باشند.»

شارلیز ترون و فرزندانش

علایق و حقایقی درباره شارلیز ترون

در ادامه بیوگرافی شارلیز ترون مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

او از بازیگران زن سوزان ساراندون و سیگورنی ویور الهام گرفته‌است.

او تحسین خود از تام هنکس را به عنوان یک «عشق» توصیف کرده‌است و بسیاری از فیلم‌های او را در دوران جوانی تماشا کرده‌است.بازیگران هالیوود در مجلات آفریقای جنوبی هرگز نمایش داده نشدند، بنابراین ترون هرگز نمی‌دانست که هنکس چقدر مشهور است تا زمانی که به ایالات متحده نقل مکان کرد، که به عنوان عاملی برای نگرش «بی‌آلایش و خاکی‌بودن» ترون نسبت به شهرت استنباط شده‌است.ترون پس پایان فیلمبرداری آن کاری که می‌کنی! امضای هنکس را روی فیلمنامه‌اش گرفت. او بعداً جایزه گلدن گلوب سیسیل بی. دمیل در سال ۲۰۲۰ را به او تقدیم کرد، که در آن هنکس فاش کرد که از روزی که ترون را ملاقات کرد، تحسین متقابلی برای حرفهٔ او داشت.

حواشی شهاب حسینی که منجر به بستن صفحه ی اینستاگرامش شد چه بود؟

ترون در سال ۲۰۱۸ گفت که در سی سالگی به دلیل عصبانیت به درمان رفت و متوجه شد که این به دلیل ناامیدی او از بزرگ شدن در طول آپارتاید آفریقای جنوبی است، که در ۱۵ سالگی به پایان رسید.

در بیوگرافی شارلیز ترون بهتر است بدانید با استفاده از هیپنوتیزم درمانی موفق به ترک سیگار خود گردید

تصویر یک گل را روی پای راستش و یک ماهی را پشت پای راستش خالکوبی کرده‌است

به ورزشهای فوتبال و بسکتبال علاقه زیادی دارد. همچنین تیم بسکتبال محبوبش، هچون بسیاری از ستارگان هالیوود لس آنجلس لیکرز است

همچون افرادی چون لئوناردو دی کاپریو و بیلی باب تورنتون، شارلیز نیز دچار بیماری اختلال وسواسی جبری است.

در بیوگرافی شارلیز ترون جالب است بدانید در سال ۲۰۰۵، وقتی مادرش ازدواج کرد، منابع به اشتباه گزارش دادند که شارلیز قرار است ازدواج کند. به همین دلیل عکاسان زیادی به خانه وی هجوم آوردند. بسیاری نیز با بالگرد بالای منزل وی پرواز کردند تا از مراسم فیلمبرداری کنند که بعداً متوجه شدند اشتباه کرده‌اند. شارلیز نیز از این اتفاق بسیار ناراحت شده بود.

شارلیز ترون روی جلد مجلات

عکس او در شماره ماه ژانویه 1999 مجله Vanity Fair به عنوان ونوس جذاب سفید (White Hot Venus) روی جلد مجله چاپ شد. شارلیز ترون همچنین، روی شماره ماه مه مجله Playboy نیز ظاهر شد. البته، عکس‌هایی که سال‌ها قبل، در زمان فعالیت خود در عرصه مدلینگ گرفته بود، باعث شد ترون از این مجله شکایت کند.

ثروت

در بیوگرافی شارلیز ترون آمده است که او از ثروتمندترین بازیگران هالیوودی است. ثروت شارلیز ترون حدود 160 میلیون دلار آمریکا برآورد شده است. او در سال 2007 آپارتمانی به ارزش 2.76 میلیون دلار در زمان اوج حباب مسکن این کشور خریداری کرد که بعدها آن را با یک میلیون دلار ضرر به قیمت 1.7 میلیون دلار به فروش رساند. این پنت هاوس دوبلکس پنجره‌های بزرگی رو به شهر لس آنجلس و سه تراس وسیع دارد.

کارهای خیریه

در بیوگرافی شارلیز ترون او سابقه زیادی در کارهای خیریه دارد طوری‌که برای مثال در یک مقاله در سال ۲۰۰۹ در مجله یو اس آمریکا، مقاله‌ای با عنوان «ستارگان درخشان» چاپ شد که در آن از ۸ فرد مشهوری که به طرق مختلف به افراد نیازمند کمک می‌کنند نام برده شده بود که نام شارلیز ترون نیز در آن وجود داشت.

پروژه توسعه آفریقای جنوبی

سال‌های زیادیست که ترون بنیادی را با نام “پروژه توسعه آفریقای جنوبی توسط شارلیز ترون” را به وجود آورده‌است. هدف این پروژه، کمک به مردم و به‌خصوص کودکان آفریقایی است و به آن‌ها آموزش‌های لازم برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری ایدز را می‌دهد. این پروژه تاکنون کمک شایانی به مردم آفریقا کرده‌است و ترون را نامزد جایزه ماندلا کرده‌است که به کسانی اهدا می‌شود که بیشترین تلاش را برای مردم کشور آفریقا داشته‌اند. برای مثال، وی بیش از آغاز جام جهانی فوتبال در کشورش، چندین زمین فوتبال را در مناطقی که در آن امکان فوتبال بازی کردن برای کودکان نیست، احداث کرد.

پیام‌آور صلح سازمان ملل

در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۰۸، ترون از طرف دبیرکل سازمان ملل، «بان کی مون» به عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شد.وظیفه ترون در این سازمان، تلاش جهت پیشگیری از ایدز، دفاع از حقوق زنان و پایان دادن به خشونت علیه زنان است.

کمک به زلزله زدگان هاییتی

در شرایطی که در اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی، زلزله‌ای در هاییتی به وقوع پیوست، ترون در کنار تعداد زیادی از افراد سرشناس در مراسم‌های خیریه مختلف که برای کمک به مردم هاییتی برگزار می‌شد، شرکت می‌کرد.

برای مثال وی در برنامه «امید برای هاییتی» که توسط جرج کلونی برگزار شد، شرکت کرد. این یک برنامه تلویزیونی بود که افراد سرشناس به تلفن‌های مردمی که قصد کمک کردن داشتند، جواب می‌دادند. طبق آمار، از طریق این برنامه، بیش از ۳۰ میلیون دلار جمع‌آوری شد .

و یا در مراسمی که “پل هگیس” آن را ترتیب داده بود. در این مراسم حدود ۱۰۰ نفر از اهالی هالیوود حضور داشتند و قرار بود هر فرد ۵ هزار دلار کمک کند اما افرادی چون “پنه لوپه کروز”، “نیکول کیدمن”، “جاش برولین” و ترون بسیار بیشتر از این مقدار کمک کردند تا در مجموع بیش از ۴ میلیون دلار از این طریق جمع‌آوری شود.

شروع فعالیت هنری شارلیز ترون

در این بخش از بیوگرافی شارلیز ترون به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

ترون با بلیط یک طرفه‌ای که مادر برایش خریده بود، به لس‌آنجلس برگشت و تصمیم گرفت وارد فیلمسازی شود. او در طول ماه‌های اول با 300 دلاری که مادرش به او داده بود، امورات خود را می‌گذراند. زندگی او با چک‌هایی که مادرش از نیویورک برایش می‌فرستاد، می‌گذشت. او به نقطه‌ای رسید که برای زنده ماندن، از سبد رستوران، نان می‌دزدید.

ارتباط کتایون ریاحی با نوه های فردین چیست ؟

روزی او برای نقد کردن چکی به بانک رفته بود، اما به دلیل خارجی بودن چک، نمی‌توانست آن را نقد کند. مسئول استعدادیابی، جان کرازبی، پشت سر او بود و آن را برایش نقد کرد. این شاید بزرگ‌ترین خوش شانسی زندگی شارلیز ترون باشد که مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر داد.

بعد از اینکه مجبور شدم رقصیدن را کنار بگذارم، برای بازیگری به لس آنجلس رفتم اما چون نتوانسته بودم کاری پیدا کنم، مادرم پول کرایه خانه‌ام را برایم فرستاده بود و برای نقد کردنش، به یک بانک در بلوار هالیوود رفتم. اما مسئول بانک چکم را نقد نمی‌کرد که باعث عصبانیتم شد. بعد از آن، مردی بنام جان کراسبی کارت ویزیتش را به من داد و از من خواست که با وی تماس بگیرم. فکر می‌کردم دروغگوست اما بعداً معلوم شد که این فرد، استعداد یاب است. وی مرا به چند نفر معرفی کرد و کارم شروع شد.

آغاز کار

در بیوگرافی شارلیز ترون اولین فیلم او، فیلم «بچه‌های مزرعه ۳» محصول ۱۹۹۵ بود شارلیز جوان که ۱۹ سال داشت، در این فیلم نقش کوتاه و بدون دیالوگی را داشت. با وجود نقدهای مختلفی که به این فیلم شد، ترون به دلیل زیبایی و صحنه‌ای که در آن با تری هاچر مبارزه می‌کرد، توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند.

اما اولین فیلمی که وی در آن نقش مهمی داشت، دومین فیلمش بود. فیلم «۲ روز در دره» محصول سال ۱۹۹۶ بود که وی در نقش هلگا بازی کرد. در سال ۱۹۹۶، شاهد حضور ترون در فیلم That Thing You Do به‌کارگردانی تام هنکس نیز بودیم که به گفته خودش، نقش مهمی در بازیگر شدن وی داشت.

او بعدها هنگام تست دادن برای فیلم درام اروتیک Showgirls توسط یوهانا ری، به مسئول استعدادیابی، جی جی هریس (J. J. Harris) معرفی شد. خود ترون از این‌که هریس چقدر به توانایی‌های او ایمان دارد، شگفت‌زده می‌شد. هریس فیلم‌ها و فیلمنامه‌هایی در ژانرهای مختلف برای ترون پیدا می‌کرد و از او می‌خواست که تهیه‌کننده شود. او به مدت 15 سال بعد، تا زمان مرگش مدیر برنامه ترون بود.

از زمان کودکی، همیشه به دیدن فیلم‌های تام هنکس می‌نشستم و واقعاً دوستش داشتم. وقتی‌که تام هنکس مرا برای بازی در نقش کوتاهی از فیلمش انتخاب کرد، بخودم گفتم که «اگر وی (تام هنکس) مرا شایسته بازی در فیلمش می‌داند، پس می‌توانم در این شغل (بازیگری) موفق شوم» و کارم را جدی گرفتم.

۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲

در ادامه بیوگرافی شارلیز ترون میخوانیم: در سال ۱۹۹۷ ترون در ابتدا در فیلم Trial and Error حضور داشت و پس از آن توانست فرصت بازی در کنار آل پاچینو را در فیلم وکیل مدافع شیطان محصول ۱۹۹۷ بدست بیاورد. این فیلم، اولین فیلم مهم ترون بود. «تیلور هاکفورد»، اولین کارگردانی بود که برای داشتن وی تلاش زیادی کرد و خود، مسئولین کمپانی سازنده را متقاعد کرد که ترون بیشتر از یک چهره‌است و توانایی بازی کردن دارد. ترون در فیلم در نقش مری آن بازی کرد. زن کوین لوماکس (کیانو ریوز) که وکیل بسیار ماهریست. ترون ۲۲ ساله، برای بازی در این فیلم، نامزد نخستین جایزه دوران کاری خود شد. وی نامزد جایزه بهترین بازیگر زن فیلم درام از جشنواره فیلم بلک‌باستر شد.

در طی سال‌های ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ نیز شاهد حضور ترون در فیلم Celebrity، فیلم Mighty Joe Young، فیلم The Astronaut’s Wife با بازی جانی دپ و فیلم The Cider House Rules، بودیم که با اینکه در بسیاری از این آثار نقش‌های مهمی را بر عهده داشت، اما آثار شاخصی در کارنامه او محسوب نمی‌شدند و او نیاز به اثری داشت که از آن به‌عنوان یک اثر به یادماندنی یاد شود.

در سال ۱۹۹۹، ترون در فیلم قوانین خانه سایدر محصول ۱۹۹۹ بازی کرد. فیلم جزو بهترین فیلم‌های سال ۱۹۹۹ میلادی بود و توانست نامزد ۷ جایزه اسکار -از جمله اسکار بهترین فیلم سال- شود که در نهایت دو جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (مایکل کین) را برد. داستان فیلم دربارهٔ جوانی بنام هامر (توبی مگوایر) است که در پرورشگاه و توسط دکتری بنام لارچ (کین) بزرگ می‌شود. ترون در این فیلم که بیش از ۸۸ میلیون دلار فروش داشت، در نقش کندی به بازی پرداخت. زنی جوان که بخاطر جدایی از همسرش که به جنگ رفته، با هامر رابطه پیدا می‌کند.

در همان سال، جیمزگری با تلاش زیاد، مسئولین سازنده فیلم «محوطه» را راضی کرد تا بتواند از ترون در فیلمش استفاده کند. در واقع‌گری یکی از تأثیرگذارترین افراد در حرفه کاری ترون محسوب می‌شود. در این فیلم که نامزد جایزه بهترین فیلم سال جشنواره کن شد، مارک والبرگ و خواکین فونیکس نیز حضور داشتند.

سختی های نقش شمر سریال مختارنامه از زبان بازیگرش

در بیوگرافی شارلیز ترون شروع قرن جدید هم خیلی تغییری در کارنامه ترون ایجاد نکرد و شاهد حضور وی در فیلم Reindeer Games با بازی بن افلک، فیلم The Yards به‌کارگردانی جیمز گری و با بازی واکین فینیکس و مارک والبرگ، فیلم Men of Honor، فیلم The Legend of Bagger Vance با بازی ویل اسمیت و مت دیمون، فیلم The Curse of the Jade Scorpion به‌کارگردانی وودی آلن و فیلم Trapped بودیم.

شارلیز ترون در فیلم بازی‌های گوزن ها (Reindeer Games)
شارلیز ترون در فیلم بازی‌های گوزن ها (Reindeer Games)

در مردان افتخار، نقش کوتاهی را به عنوان همسر رابرت دنیرو به عهده داشت و در افسانه بگر ونس، همبازی ویل اسمیت و مت دیمون شد. فیلمی که رابرت ردفورد آن را کارگردانی کرد.

در سال ۲۰۰۰، ترون مجدداً با کیانو ریوز همبازی شد. این دو در نسخه بازیسازی شده نوامبر شیرین همبازی هم شدند. ترون در این فیلم در نقش سارا بازی کرد و فیلم بیش از ۶۵ میلیون دلار فروش داشت. همچنین این دو برای این فیلم، نامزد جایزه تمشک طلایی برای بدترین بازیگران فیلم بازسازی شده، شدند. در طی ۲ سال بعد، ترون در «۱۵ دقیقه»، مجدداً همسر دنیرو شد.

ترون در «۱۵ دقیقه» در سال ۲۰۰۱ نقش کوچکی دارد و البته خوش‌شانس بود که این فیلم در اوایل دوران حرفه‌ای او ساخته شد. این اکشن مهیج، گروهی از بازیگران تاثیرگذار را در اختیار دارد که همه آن‌ها به نوعی حیف و میل می‌شوند و رابرت دنیرو نیز یکی از آن‌هاست که استعدادش در یک رویه پلیسی معمولی هدر می‌رود. در این فیلم، دو قاتل از جنایات خود فیلم‌برداری و پخش می‌کنند تا به شهرتی هر چند زودگذر برسند. این فیلم‌ به طرز ناامیدکننده‌ای قدیمی و پوسیده است و اکشن آن بیش از حد قابل پیش‌بینی است که بخواهد هیجان‌انگیز باشد و در واقع حتی بعید است که بهترین طرفداران ترون نیز این فیلم قدیمی را که سعی دارد اژ آثار مرتبط با قاتلان زنجیره‌ای در دهه ۹۰ میلادی الگوبرداری کند تماشا نمایند.

شارلیز ترون در فیلم ۱۵ دقیقه (15 Minutes)
شارلیز ترون در فیلم ۱۵ دقیقه (15 Minutes)

۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵

در بیوگرافی شارلیز ترون سال ۲۰۰۳ سالی بود که سرانجام شاهد حضور شارلیز ترون در آثاری بودیم که درواقع به سکوی پرتاب او به آثار بهتری شد. ترون در ابتدا در فیلم The Italian Job به‌کارگردانی اف گری گری و با بازی مارک والبرگ، جیسون استاتهام و ادوارد نورتون، به ایفای نقش پرداخت که از جمله محبوب‌ترین بازی‌های وی نیز به حساب می‌آید. فیلم در مجموع بیش از ۱۷۵ میلیون دلار فروش داشت و تا سال ۲۰۰۸، پرفروش‌ترین فیلم ترون محسوب می‌شد.

شارلیز ترون در فیلم شغل ایتالیایی (The Italian Job)
شارلیز ترون در فیلم شغل ایتالیایی (The Italian Job)

در این سال، پتی جنکینز، با دیدن فیلم وکیل مدافع شیطان، تصمیم گرفت تا نقش اول فیلم هیولا را به ترون بدهد. فیلم براساس واقعیت بود و داستان نخستین قاتل سریالی زن در تاریخ آمریکا را روایت می‌کند. ترون در نقش این زن (ایلین وورنوس) بازی کرد. کسیکه چند روز قبل از آغاز فیلمبرداری فیلم، اعدام شده بود. ترون ۲۷ ساله، برای بازی در این نقش، نامه‌هایی که ایلین در طی ۱۲ سال زندانی بودنش برای یکی از دوستانش نوشته بود را خواند و ۳۰ پوند به وزنش اضافه کرد.

در صحبت‌هایی که با پتی داشتم، هرگز به این مسئله که باید به وزنم اضافه کنم اشاره نشد. اما بعد از خواندن نامه‌های آیلین، متوجه شدم که وی از بدنش راضی نبود. برای همین به پتی گفتم که می‌خواهم به وزنم اضافه کنم. ایلین چاق نبود و مسئله این نبود. منتها من اگر می‌خواستم با بدن خودم بازی کنم، نمی‌توانستم خودم را با احساسی که وی داشته‌است هماهنگ کنم و مطمئن هستم که بیننده نیز چنین احساسی می‌داشت. این چنین کارهایی مرا بیشتر به وی نزدیک کرد

همچنین ترون ابروهای خود را تراشید و از دندان مصنوعی استفاده کرد تا بتواند خود را از نظر چهره، به ایلین وورنوس نزدیک تر کند.

نکته‌ای که دربارهٔ هیولا وجود دارد، این است که همه چیز آن واقعیست. خوشبختانه برای ساخت فیلم، بودجه کمی در اختیار داشتیم و فقط پول گرفتن دندان مصنوعی را داشتیم. به همین علت، برای اینکه خودم را شبیه آیلین کنم، باید واقعاً چنین کاری با خود انجام می‌دادم و نمی‌توانستیم از جلوه‌های ویژه استفاده کنیم. به همین علت فیلم کاملاً طبیعی شد

بازی فراموش نشدنی ترون در این فیلم، نقدهای بسیار مثبتی را برای وی به همراه داشت. راجر ایبرت دربارهٔ بازی ترون در فیلم گفته بود:

بدون شک با یکی از بهترین اجراها در تاریخ سینما روبرو هستید. این اولین بار در تاریخ دوران نقدم بود که بخاطر بازی وی در فیلم، فراموش کردم که نت برداری کنم! مسئولین اسکار اگر جایزه بهترین بازیگر سال را به ترون ندهند، باید خود را بازنشسته کنند چراکه این بهترین بازی و بهترین فیلم سال است

آپاراتچی از تبریز به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه یافت

همچنین استفان هولندز در نیویورک تایمز بازی ترون در فیلم را «فراموش ناشدنی» دانسته بود. ریچارد روپر شارلیز را شایسته دریافت یک جایزه اسکار می‌دانست. گلن کنی، بازی ترون را با بازی رابرت دنیرو در گاو خشمگین مقایسه کرده بود و نوشته بود «از زمان بازی دنیرو در «گاو خشمگین»، تاکنون هیچ بازیگری چنین کاری با بدن خود برای بازی در یک فیلم نکرده بود». راجر فریمن نیز دربارهٔ بازی ترون در فیلم گفته بود:

می‌خواهم بگویم که بازی ترون فوق العادست. این بازی کامل، به راحتی می‌تواند وی را نامزد جشنواره‌های بزرگ کند. حتی می‌تواند برایش یک اسکار به همراه داشته باشد. حقیقت این است که بازی وی در این فیلم، اینقدر خوب و کامل است

در نهایت نیز ترون برای این فیلم، نامزد جوایز زیادی شد. از جمله، توانست اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول سال ۲۰۰۴ را بدست بیاورد و به شهرت جهانی برسد. ترون همچنین به نخستین شخص آفریقایی که در رده بازیگران موفق به کسب جایزه اسکار می‌شود، تبدیل شد. بعد از دریافت اسکار نیز، برای شرکت در جشن‌های محلی به آفریقا رفت و در کشور خود مهمان افتخاری نلسون ماندلا در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۰۴ بود. ماندلا دربارهٔ ترون گفته بود:

وی (ترون)، مجدداً آفریقا را بر روی نقشه جهان، نمایان کرد. حتی کسانیکه دوست ندارند قبول کنند که کشوری بنام آفریقای جنوبی وجود دارد، با دیدن وی، الان قبول می‌کنند که چنین کشوری وجود دارد و باید به این خاطر، از وی تشکر کرد. افرادی زیادی هستند که هنوز فکر می‌کنند آفریقا بمانند زمان آپارتاید است اما افرادی چون وی نشان می‌دهند که آفریقا دیگر آن کشور گذشته نیست و یک کشور جدید است و به همین دلیل، ما مردم این کشور، از وی سپاس‌گزاریم.

شارلیز ترون در فیلم 2003 Monster یا هیولا
شارلیز ترون در فیلم 2003 Monster یا هیولا

شما در حال مطالعه بیوگرافی شارلیز ترون در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در سال ۲۰۰۴، ترون در فیلم زندگی و مرگ پیتر سلرز که داستان زندگی پیتر سلرز، کمدین معروف انگلیسی بود، بازی کرد. وی برای بازی در این فیلم، مجدداً نامزد جایزه گلدن گلوب، و اینبار جایزه بهترین بازیگر زن مکمل سال شد. علاوه بر این، وی نامزد جایزه امی نیز شد چراکه فیلم، یک فیلم تلویزیونی بود. ترون در فیلم در نقش همسر سوم سلرز بازی کرد. دیگر فیلم آن سال ترون نیز، «سر در ابرها» بود که زندگی ۳ دوست در زمان جنگ جهانی را روایت می‌کند.

در سال ۲۰۰۵، ترون در ایان فلاکس بازی کرد. فیلمی از روی انیمه معروف ژاپنی که البته با استقبال منتقدین همراه نشد و یک شکست کامل تجاری بود. ترون در نقش ایان فلاکس بازی کرد. وی برای بازی در این فیلم، ۳ ماه تمریناتی چون ژیمناستیک را پشت سر گذاشت بود اما در حین ساخت فیلم، دچار مصدومیت از ناحیه گردن شد و فیلمبرداری فیلم برای چند هفته، به تعویق افتاد. به گفته سازندگان فیلم، اکثر سکانس‌های فیلم را، خود ترون بازی کرد و از بدل استفاده نکرد. همچنین در این سال، وی در ۵ قسمت از فصل سوم سریال معروف انحصار زندگی به بازی پرداخت.

شارلیز ترون در فیلم ایان فلاکس (Aeon Flux)
شارلیز ترون در فیلم ایان فلاکس (Aeon Flux)

سرزمین شمالی دیگر فیلم سال ۲۰۰۵ ترون بود که دومین نامزدی اسکار را برای وی رقم زد و سومین نامزدی گلدن گلاب پیاپی را برای وی به ارمغان آورد هر چند که وی نتوانست این جوایز را ببرد. این فیلم نیز که براساس واقعیت بود، روایت گر نخستین دادگاه مقابله با خشونت جنسی علیه زنان در تاریخ آمریکاست که ترون در نقش جوسی آیمز -که این دادگاه بخاطر وی ایجاد می‌شود- و در کنار بازیگرانی چون فرانسیس مک‌دورمند و وودی هارلسون بازی کرد. همچنین در حالیکه ترون تازه‌وارد دهه سوم زندگی خود شده بود، ستاره خود را در بلوار مشاهیر هالیوود بدست آورد تا نامش در تاریخ سینما، به ثبت برسد.

۲۰۰۷ تاکنون

در بیوگرافی شارلیز ترون او در سال ۲۰۰۶ فیلمی را برای نمایش نداشت و در سال ۲۰۰۷ با فیلم در دره الاه به سینما بازگشت. فیلم که داستان دلیل مفقود شدن یکی از سربازان آمریکایی برگشته از افغانستان است، سیاسی‌ترین فیلم ترون است. وی در این فیلم در نقش یک کاراگاه بازی می‌کند که به پدر یک سربازان گمشده آمریکایی کمک می‌کند تا راز مفقود شدن پسرش را برملا کند. پل هگیس کارگردان فیلم است و تامی لی جونز دیگر بازیگر فیلم است که نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد سال نیز شد.

لاله مرزبان و دوستان صمیمی اش در باشگاه

نبرد در سیاتل محصول 2007 فیلمی اکشن-مهیج و سیاسی درباره واقعه‌ای است که در سال ۱۹۹۹ در شهر سیاتل اتفاق افتاد، جایی که هزاران معترض به معضل روزافزون نابرابری در آمریکا اعتراض کردند. ترون در نقش الا، یک مخالف جدی معترض به سازمان تجارت جهانی و کمک آن به شکاف طبقاتی، ایفای نقش می‌کند.

این فیلم به کارگردانی دوست‌ ترون، استوارت تاونسند، یک بازسازی دراماتیک از وقایع رخ داده در جریان آن اعتراضات است، از جمله اینکه وقتی اوضاع از یک اعتراض مسالمت‌آمیز به یک شورش در خیابان‌ها تبدیل می‌شود، شهر سیاتل وضعیت اضطراری ملی اعلام می‌کند.

شارلیز ترون در فیلم نبرد در سیاتل (Battle In Seattle)
شارلیز ترون در فیلم نبرد در سیاتل (Battle In Seattle)

در سال ۲۰۰۸، در فیلم هنکاک به بازی پرداخت. هنکاک در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروش کرد و چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۸ شد. تاکنون، این پرفروش‌ترین فیلمیست که ترون در آن بازی کرده‌است. ویل اسمیت در نقش اصلی فیلم و در نقش ابرقهرمانی به نام هنکاک به بازی می‌پردازد؛ که بعد از نجات جان شخصی بنام ری (جیسون بتمن)، وارد بخش جدیدی از زندگیش می‌شود. ترون در نقش همسر ری به بازی می‌پردازد که از اواسط فیلم، نقشش بیشتر و مهم‌تر می‌شود.

شارلیز ترون در فیلم هنکاک (Hancock)
شارلیز ترون در فیلم هنکاک (Hancock)

دشت سوزان دیگر فیلم ترون در سال ۲۰۰۸ بود. یک فیلم مستقل و درام به کارگردانی “خولیرمو آریاگاً که علاوه بر ترون، کیم باسینگر نیز در آن بازی کرد.

جاده محصول ۲۰۰۹، فیلم دیگری است که از ترون اکران شده‌است که وی نقش بسیار کوتاهی در فیلم دارد. داستان فیلم که براساس رمان بسیار موفق جاده نوشته کورمک مک‌کارتی، ساخته شده، دربارهٔ تلاش پدر و پسری برای زنده ماندن پس از نابودی زمین است. ترون نیز در نقش مادر بازی می‌کند.

در ادامه بیوگرافی شارلیز ترون آمده است: ترون سپس بخاطر زندگی شخصی خود، به مدت ۳ سال بازیگری را کنار گذاشت و در سال ۲۰۱۱ بر سر صحنه فیلمبرداری فیلم بزرگسالان جوان ظاهر شد. داستان فیلم دربارهٔ نویسنده‌ای با بازی ترون است که برای نابود کردن ازدواج دوست پسر دوران دبیرستانش (پاتریک ویلسون)، به زادگاهش می‌رود تا بتواند مجدداً با وی رابطه برقرار کند. جیسون ریتمن کارگردان فیلم است و فیلم از روز ۱۶ دسامبر سال ۲۰۱۱، در آمریکا اکران خواهد شد. نقدهای اولیه فیلم بسیار مثبت بوده‌اند و گفته می‌شود که ترون برای بازی در این فیلم، می‌تواند سومین نامزدی اسکار خود را بدست بیاورد.

پرومتئوس، دیگر فیلم ترون است که در حال سپری کردن مراحل پس از تولید خود است تا در تابستان سال ۲۰۱۲ اکران شود. صحبت‌هایی دربارهٔ اینکه فیلم پیش‌درآمدی بر سری فیلم‌های بیگانه است، وجود دارد که سازندگان فیلم از جمله ریدلی اسکات، کارگردان فیلم، این موضوع را رد کرده‌اند. خود ترون نیز در این مورد گفت:

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این فیلم پیش‌درآمدی بر بیگانه‌است که چنین نیست. این یک فیلم کاملاً مستقل است که داستان قبل از فیلم بیگانه ۱ را روایت نمی‌کند

با این حال، داستان فیلم بمانند سری فیلم‌های قبلیست. داستان دربارهٔ گروهی از دانشمندان است که برای یک مأموریت به فضا می‌روند و با چیزی مواجه می‌شوند که زندگیشان را دگرگون می‌کند. شارلیز در این فیلم، در نقش مردیت ویکرز بازی می‌کند که این پروژه را اداره می‌کند. ترون دربارهٔ این نقش می‌گوید:

مردیت ویکرز، متفاوت‌ترین شخصیتی است که تاکنون در نقش آن بازی کرده‌ام. وی کت و شلوار می‌پوشد و اداره‌کننده این پروژه است. در ابتدا یک شخصیت بسیار خشک است که تنها به پول اعتقاد دارد اما تنها در اواخر فیلم، شخصیت واقعی خودش را نشان می‌دهد

دیگر فیلم ترون، سفیدبرفی و شکارچی است که برداشتی متفاوت از داستان سفیدبرفی است. شارلیز در فیلم در نقش مادرخوانده سفیدبرفی (ملکه) بازی می‌کند. ترون برای بازی در این فیلم، فیلم جی‌ادگار کلینت ایستوود را رد کرد. ترون دلیل انتخاب این فیلم را چنین بیان کرده بود:

اینکه یک فرصت باشد که بتوانید چیزی که مردم خیلی خوب می‌شناسند را به کل تغییر دهید، می‌تواند خیلی جالب باشد

کریستن استوارت نیز در این فیلم در نقش سفیدبرفی بازی خواهد کرد و فیلم قرار است تا تابستان سال ۲۰۱۲ میلادی، اکران شود. همچنین طبق گفته تهیه‌کنندگان فیلم، این فیلم ۳ گانه خواهد بود و این اولین قسمت از این سری فیلم است.

شارلیز ترون در فیلم سفید برفی و شکارچی (Snow White And The Huntsman)
پشارلیز ترون در فیلم سفید برفی و شکارچی (Snow White And The Huntsman)

پس از بازی در فیلم A Million Ways to Die in the West و فیلم Dark Places، ترون در فیلم Mad Max: Fury Road نقش آفرینی کرد که بازی او توانست مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار بگیرد و حتی باعث شد تا فیلم مستقل شخصیت فیوریسا نیز تایید شود که آینده این فیلم هنوز مشخص نیست.

شارلیز در مکس دیوانه: جاده خشم در کنار تام هاردی به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در سال ۲۰۱۵ اکران شد و به موفقیت رسید.

بازیگران ایرانی طرفدار پرسپولیس را بشناسید + عکس و فیلم
شارلیز ترون در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)
شارلیز ترون در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

«شکارچی: جنگ زمستان» اساسا اثری بالغ‌تر (و کسل‌کننده‌تر) نسبت به انیمیشن «یخ‌زده» است و فیلمی کاملا بیهوده محسوب می‌شود که بیش از حد به جذابیت ترون و همبازی‌اش امیلی بلانت متکی است. طرح داستان قابل پیش‌بینی و صحنه‌های اکشن تکراری است و بیشتر بازیگران اصلی ضعیف هستند اما بازی ترون به عنوان شرور فیلم، به تنهایی «شکارچی: جنگ زمستان» را نجات می‌دهد.

شارلیز ترون در فیلم شکارچی: جنگ زمستان (The Huntsman: Winter’s War)
شارلیز ترون در فیلم شکارچی: جنگ زمستان (The Huntsman: Winter’s War)

در ادامه بیوگرافی شارلیز ترون شاهد ورود او به مجموعه سریع و خشمگین و بازی در فیلم The Fate of the Furious به‌عنوان شخصیت منفی بودیم که اولین فیلم یک میلیاردی ترون نیز است. ترون نقش سیفر، یک جنایت‌کار باهوش را بازی می‌کند که النا (السا پاتاکی) و پسرش را می‌دزد تا دام را در مقابل گروه خودش قرار دهد.

وقتی دام می‌فهمد پسر النا پسر خودش هم هست، درباره‌ی این مأموریت تجدید نظر می‌کند و با کمک رالدو (سلستینو کورنیل) و مگدالن (هلن میرن) ضد حمله‌ای علیه سیفر انجام می‌دهد. ترون نقش خود را در سریع و خشن ۹ در سال ۲۰۲۱ دوباره تکرار خواهد کرد.

شارلیز ترون در فیلم سرنوشت خشمگین (The Fate Of The Furious)
شارلیز ترون در فیلم سرنوشت خشمگین (The Fate Of The Furious)

در سال ۲۰۱۷ در ابتدا شاهد حضور ترون در فیلم Atomic Blonde به‌کارگردانی دیوید لیچ بودیم و با اینکه انتظارات زیادی از این فیلم اکشن جاسوسی بود، اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و در حال حاضر وضعیت دنباله این فیلم نیز روشن نیست. ترون را در نقش یک مأمور MI6 بی‌رحم و بسیار بد معرفی می‌کند که در دوران جنگ سرد قصد انجام مأموریت خطرناکی را در برلین دارد.

لورین بروتون (ترون) برای تحقیق درباره‌ی یک قتل مرموز و شناسایی جاسوسان خائن به آلمان اعزام می‌شود. در طول مسیر، بروتون تعداد زیادی افراد مسلح را که برای کشتن او فرستاده شده‌ بودند، از پا درمی‌آورد.

شارلیز ترون در فیلم بلوند اتمی (Atomic Blonde)
شارلیز ترون در فیلم بلوند اتمی (Atomic Blonde)

در بیوگرافی شارلیز ترون سال ۲۰۱۸ نیز سال متفاوتی برای او بود و هرچند فیلم Gringo به اثری چندان خوبی در کارنامه ترون تبدیل نشد، اما بازی وی در فیلم Tully به‌کارگردانی جیسون ریتمن با تحسین منتقدان مواجه شد و توانست برای چهارمین‌بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

«گرینگو» یک کمدی اکشن متوسط ​ که در آن، دیوید اویلوو در نقش تاجری بازی می‌کند که برای به دست آوردن سریع مقدار زیادی پول، وانمود می‌کند که ربوده شده است اما اوضاع از کنترل خارج می‌گردد و او درگیر دنیای جنایتکاران مکزیکی می‌شود. ترون در کنار آماندا سیفرید و جوئل اجرتون در یک فیلم معمولی اما قابل قبول بازی می‌کند که برای طرفداران «پاین‌اپل اکسپرس» و «ساخت آمریکا» جذاب خواهد بود. لحن و ریتم فیلم بین عناصر اکشن و صرفا خشونت‌‌آمیز تغییر می‌کند اما «گرینگو» به هر حال فیلمی است که ارزش یک‌بار دیدن را دارد.

شارلیز ترون در فیلم گرینگو (Gringo)
شارلیز ترون در فیلم گرینگو (Gringo)

در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد حضور ترون در فیلم Long Shot و انیمیشن The Addams Family بودیم، اما بازی در نقش مگین کلی در فیلم Bombshell به‌کارگردانی جی روچ بار دیگر تحسین منتقدان و تماشاگران را به‌همراه داشت و نه‌تنها وی برای پنجمین‌بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و برای سومین‌بار نامزد دریافت جایزه بفتا شد، بلکه او سرانجام و پس از سال‌ها و برای سومین‌بار دوباره نامزد دریافت جایزه اسکار شد، اما در هر سه مراسم ناکام ماند.

شارلیز ترون در Bombshell

ترون در فیلم نگهبانان قدیمی محصول 2020 هم نقش‌آفرینی کرده‌ است. این فیلم یک اکشن ابرقهرمانی درباره گروهی از مزدوران با توانایی درمان مرموزی است که در مأموریتی در خاورمیانه به سر می‌برند. این فیلم آن‌قدر با استقبال گسترده در نتفلیکس مواجه شد که خیلی زود خبر ساخت دنباله‌ی آن هم اعلام شد.

ترون در نقش آندروماش اسکایی بازی می‌کند که یک جنگجوی باستانی است و از جاودانگی و قدرت جسمی نفوذ‌ناپذیر خود برای انجام کارهای خطرناک استفاده می‌کند. با این حال، وقتی کوپلی جنایتکار (چیوتل اجیوفور) تیم اندی را فریب می‌دهد و ماهیت واقعی آن‌ها را افشا می‌کند، اندی باید به تیم نیل (کیکی لاین) بپیوندد تا جلوی کوپلی را بگیرد، عامل نفوذی را از بین ببرد و از منشا مخفی تیم محافظت کند.

شارلیز ترون در فیلم نگهبانان قدیمی (The Old Guard)
شارلیز ترون در فیلم نگهبانان قدیمی (The Old Guard)

فرانچایز سینمایی «سریع و خشمگین» با هر قسمت جدید به تدریج پوچ‌تر و بی‌معنی‌تر می‌شود و «سریع و خشمگین ۹» در سال ۲۰۲۱ هم که طرفداران مدت‌ها منتظرش بودند، باز هم به همین روند ادامه داد. «سریع و خشمگین ۹» نتوانست کیفیت آثار قبلی را تکرار کند، زیرا داستان آن علی‌رغم تلاش بازیگران بزرگش کاملا مسخره بود. با این اوصاف، حتی یک فیلم «سریع و خشمگین» نیز نسبت به بسیاری از فیلم‌های اکشن جدی‌تر، چیزهای بیشتری برای ارائه دارد و ترون، جان سینا، وین دیزل و باقی اعضای همیشگی گروه به وضوح در این دنباله‌ی بهترین اجراهای خود را بروز می‌دهند.

همه چیز درباره زندگی شخصی سپیده خداوردی و ماجرای طلاقش + عکس های دیدنی

شارلیز ترون در دکتر استرنج

فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)، یکی از جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی مارول محسوب می شود.شارلیز ترون (Charlize Theron) با انتشار تصویری از خودش در اینستاگرام حضورش در دنیای سینمایی مارول را تایید کرده است. در دنیای سینمایی مارول شارلیز ترون قرار است نقش کلیا را بازی کند. در صحنه پس از تیتراژ فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون»، کلیا با دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) در خیابان روبه‌رو می‌شود. کلیا به دکتر استرنج می‌گوید که فعالیت‌های او در داخل مولتی‌ورس باعث ایجاد تعدی و تهاجم در بین جهان‌ها شده است که ظاهرا اتفاق خوبی نیست. در ادامه، کلیا پورتالی را به بعد تاریکی، خانه خودش، باز می‌کند و از دکتر استرنج می‌خواهد تا برای جبران صدماتی که وارد کرده، به او کمک کند و دکتر استرنج نیز موافقت می‌کند.

شارلیز ترون در دکتر استرنج

سایر فعالیت‌های هنری شارلیز ترون

تلویزیون

در بیوگرافی شارلیز ترون بهتر است بدانید تاکنون در ۳ فیلم/سریال تلویزیونی بازی کرده‌است.

ابتدا در سال ۱۹۹۷ و در فیلم «محرمانه هالیوود» به بازی پرداخت که این فیلم برای نمایش در تلویزیون ساخته شد. ژانر فیلم کمدیست و بازیگرانی چون اولماس در آن بازی می‌کنند.

در ادامه شارلیز در یک فیلم دیگر که برای نمایش در تلویزیون ساخته شده بود، به ایفای نقش پرداخت. نام فیلم زندگی و مرگ پیتر سلرز بود و محصول سال ۲۰۰۴. داستان فیلم دربارهٔ پیتر سلرز، کمدین معروف انگلیسیست و شارلیز ترون در نقش «بریت ایکلند»، همسر دوم سلرز به ایفای نقش پراخته است. علاوه بر ترون، بازیگرانی چون جفری راش (در نقش سلرز) و استنلی توچی نیز در فیلم به بازی پرداخته‌اند. استفان هاپکینز کارگردان اثر است. فیلم با استقبال منتقدین روبه رو شد و توانست در قسمت بهترین فیلم ساخته شده برای تلویزیون، برنده جایزه گلدن گلوب شود. ترون نیز برای بازی در این فیلم، نامزد گلدن گلوب و جایزه امی شد که نتوانست برنده آن‌ها شود.

در سال بعد ترون در ۵ قسمت از سریال معروف «پرورش شکست‌خورده (مجموعه تلویزیونی)» به بازی پرداخت. فیلم یکی از برترین و محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ آمریکاست و شارلیز در فصل سوم و پایانی آن، در ۵ قسمت ابتدایی و در نقش ریتا ظاهر شد. فیلم در ژانر کمدی بود و بازیگرانی چون «جیسون بتمن» در آن به ایفای نقش پرداختند.

صداپیشگی

در سال ۲۰۰۶، شارلیز در یک قسمت از انیمیشن/سریال «مرغ آهنی» صداپیشگی کرد. وی در ۳ نقش «مادر دانیل»، «مادر» و «شخص منتظر» و در آخرین قسمت از فصل دوم آن حضور داشت که اولین تجربه صداپیشگی وی بود.

در سال ۲۰۰۹ نیز ترون در انیمیشن «پسر آسترو» به صدا پیشگی پرداخت. وی در نقش «راوی» صداپیشگی کرد و اولین شخصی در انیمیشن بود که صحبت کرد. غیر از ترون، افراد دیگری جون فردی هایمور، نیکلاس کیج و کریستن بل نیز در این انیمیشن صدا پیشگی کردند.

موزیک ویدئو

در سال ۲۰۱۰، شارلیز در موزیک ویدئو «تیراندازی» از «براندان فلوورس» حضور پیدا کرد. این نخستین تک آهنگ فلورس و نخستین موزیک ویدئویی بود که شارلیز ترون در آن حضور داشت. در این ویدئو، ترون، جان فلورس را چندین بار نجات می‌دهد.

تهیه‌کننده

ترون از سال ۲۰۰۳ و با فیلم «هیولا» کار تهیه‌کنندگی را آغاز کرد. فیلم با بودجه‌ای ۸ میلیونی ساخته شد و در نزدیک به ۱۷۰ روز اکران خود، در مجموع نزدیک به ۳۵ میلیون دلار فروش داشت و کاملاً موفق بود.

۳ سال بعد و در سال ۲۰۰۶، شارلیز تهیه‌کنندگی یک مستند با نام «شرق هاوانا» را بر عهده گرفت. فیلم در مجموع تنها دو هفته اکران داشت و به ۱۲ هزار دلار فروش رسید که برای یک مستند، رقم متوسطی است.

در سال ۲۰۰۸، شارلیز ترون تهیه‌کنندگی فیلم «خوابگردی» را به عهده گرفت. این فیلم نیز در مجموع ۹ هفته اکران خود، تقریباً ۱۷۷ هزار دلار فروش داشت که رقم بسیار پایینیست.

در نهایت فیلم «دشت سوزان» که ترون مدیر اجرایی فیلم بود. گفته می‌شود که بودجه ساخت فیلم، حدود ۲۰ میلیون دلار بوده‌است که با توجه به فروش ۲۰۰ هزار دلاری خود در طی ۷۰ روز، کاملاً شکست خورده‌است.

همچنین شارلیز قرار است تا تهیه‌کنندگی یک سریال بنام «شکارچی ذهن» را بر عهده داشته باشد. این سریال از طریق شبکه اچ بی او پخش خواهد شد و دیوید فینچر کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت. گفته می‌شود که ترون جز تهیه‌کنندگان فیلم جدید خود با عنوان «حوان بالغ» است.

به علاوه ترون حق ساخت ۲ فیلم «فلورنس عربستان» و «دو چشم خیره» را در اختیار دارد و قرار است تهیه‌کنندگی این دو فیلم را نیز بر عهده داشته باشد.

پرستو صالحی عمل زیبایی اش را تکذیب کرد

مجری‌گری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال

در دسامبر ۲۰۰۹، شارلیز به عنوان مجری، در مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ در شهر کیپ‌تاون حضور داشت. وی در مراسم تمرین، به شوخی وقتی توپی که مربوط به کشور فرانسه بود را برداشت، نام کشور ایرلند جنوبی را به جای آن خواند که متلکی بود بخاطر صعود فرانسه به جام جهانی، به وسیلهٔ گل مردودش. البته این شوخی باعث نگرانی بعضی مسئولین فیفا شده بود که شاید وی اینکار را در مراسم اصلی و جلوی میلیون‌ها بیننده نیز انجام دهد که این اتفاق رخ نداد.

لیست آثار هنری شارلیز ترون

در ادامه بیوگرافی شارلیز ترون باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

سینما

 
سالعنوان فیلمنقشتوضیحات
۱۹۹۵کودکان مزرعه ۳: برداشت شهریEli’s Followerتک‌جلوهفیلم ویدئویی
۱۹۹۶۲ روز در درهHelga Svelgen
آن کاری که می‌کنی!Tina Powers
۱۹۹۷آزمون و خطاBillie Tyler
وکیل‌مدافع شیطانMary Ann Lomax
۱۹۹۸ستاره مشهورSupermodel
جو یانگ نیرومندJill Young
۱۹۹۹همسر فضانوردJillian Armacost
قوانین خانه سایدرCandy Kendall
۲۰۰۰بازی‌های گوزن قطبیAshley Mercer
محوطهErica Stoltz
افسانه بگر ونسAdele Invergordon
مردان افتخارGwen Sunday
۲۰۰۱نوامبر شیرینSara Deever
نفرین عقرب یشمیLaura Kensington
۱۵ دقیقهRose Heam
۲۰۰۲به‌دام‌افتادهKaren Jennings
بیدار شدن در رنوCandy Kirkendall
۲۰۰۳کسب‌وکار ایتالیاییStella Bridger
هیولاآیلین وورنوسهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۴سر در ابرهاGilda Bessé
۲۰۰۵سرزمین شمالیJosey Aimes
ایان فلاکسایان فلاکسهمچنین در بازی ویدئویی
۲۰۰۶شرق هاواناتهیه‌کنندهمستند
۲۰۰۷در دره الاهDet. Emily Sanders
نزاع در سیاتلElla
۲۰۰۸خوابگردیJoleen Reedyهمچنین تهیه‌کننده
هنکاکMary Embrey
دشت سوزانسیلویاهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۹جادههمسر
پسر فضاییراوی (صدا)
۲۰۱۱بزرگسال جوانMavis Gary
۲۰۱۲سفیدبرفی و شکارچیQueen Ravenna
پرومتئوسMeredith Vickers
۲۰۱۴یک میلیون راه برای مردن در غربAnna
۲۰۱۵جاهای تاریکLibby Dayهمچنین تهیه‌کننده
مکس دیوانه: جاده خشمامپراتور فیوریوسا
۲۰۱۶آخرین چهرهورن پترسونفیلم‌برداری
کوبو و دو تارMonkey (صدا)
شکارچی: جنگ زمستانQueen Ravennaفیلم‌برداری
مغز در آتشتهیه‌کننده
۲۰۱۷سرنوشت خشمگینسایفر
بلوند اتمیلورینهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۸گرینگوالن مارکینسونهمچنین تهیه‌کننده
تالیمارلوهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۹تیری در تاریکیشارلوت فیلدهمچنین تهیه‌کننده
راز جنایتتهیه‌کننده اجرایی
خانواده آدامزمورتیسیا آدامزهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
بامب‌شلمیگن کلیهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۰نگهبانانی از دیربازAndy / Andromache of Scythiaهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۱اف۹سایفر
۲۰۲۱خانواده آدامز ۲مورتیسیا آدامز
۲۰۲۲دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگیکلیا
۲۰۲۲مدرسه خیر و شرلیدی لسو
۲۰۲۳فست اکسسایفر
TBAنگهبانانی از دیرباز ۲اندی

تلویزیون

سالعنواننقشتوضبحات
۱۹۹۷محرمانه هالیوودسالیتله‌فیلم
۲۰۰۰پخش زنده شنبه شبمیزبانقسمت: “شارلیز ترون / پل سایمون”
۲۰۰۴زندگی و مرگ پیتر سلرزبریت اکلاند۲۰۰۵ – نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن
۲۰۰۵ – نامزد جایزه جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل زن
۲۰۰۵پرورش شکست‌خوردهریتا۵ قسمت
۲۰۰۶مرغ رباتمادر دانیل/مادر/شخص منتظر (صدا)قسمت: “Book of Corrine”
۲۰۱۴پخش زنده شنبه شبمیزبانقسمت: “شارلیز ترون / بلک کیز”
۲۰۱۷اورویلPria Lavesqueقسمت: “Pria”
۲۰۱۷–۲۰۱۹شکارچی ذهنتهیه‌کننده اجرایی؛ ۱۹ قسمت

صداپیشگی

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۰۶مرغ رباتمادر دانیل/مادر/شخص منتظریک قسمت
۲۰۰۹پسر فضاییراوی‘دوستان ما’

موزیک ویدیو

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۱۰تیراندازینجات دهنده مرموز و خطرناکخواننده:براندان فلاورز

تهیه‌کننده

سالنام فیلمجزئیات
۲۰۰۳هیولا
۲۰۰۶شرق هاوانامستند
۲۰۰۸خوابگردی
۲۰۰۹دشت سوزان
۲۰۱۱بزرگسال جوان

مجری

سالمراسمجزئیات
۲۰۰۹جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰مراسم قرعه کشی مرحله نهایی

جوایز و افتخارات شارلیز ترون

در بیوگرافی شارلیز ترون بهتر است بدانید او تاکنون (اکتبر ۲۰۱۰) در مجموع ۵۱ بار نامزد دریافت جایزهای مختلف برای بازی در فیلم‌هایش شده که توانسته ۲۵ جایزه را بدست بیاورد که مهم‌ترین آن اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم هیولا است. مروری بر برخی از این جوایز در جدول زیر.

سالبرای فیلمجایزهبخشنتیجه
۱۹۹۸جو یانگ نیرومند (فیلم ۱۹۹۸)جایزه ساترنبهترین بازیگر نقش مکمل زننامزدشده
۱۹۹۹The Cider House Rulesجایزه بامبیShooting Star: Femaleبرنده
جایزه ستلایتبهترین بازیگر نقش مکمل زن – Dramaنامزدشده
جایزه انجمن بازیگران فیلمOutstanding Performance by a Cast in a Motion Pictureنامزدشده
جوایز برگزیده نوجوانانFilm – Choice Actressنامزدشده
۲۰۰۱نوامبر شیرینجایزه تمشک طلاییWorst Actressنامزدشده
۲۰۰۳هیولاجایزه اسکاربهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
بفتاکاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
Central Ohio Film Critics Association Awardبهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
انجمن منتقدان فیلم شیکاگوبهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
جایزه انجمن منتقدان پخش‌کننده فیلمبهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورثبهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
جایزه گلدن گلوببهترین بازیگر نقش اول زن – Motion Picture Dramaبرنده
جایزه ایندیپندنت اسپیریتBest Female Leadبرنده
Irish Film & Television AwardBest International Actressنامزدشده
Las Vegas Film Critics Society Awardبهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
انجمن منتقدان فیلم لندنActress of the Yearنامزدشده
Los Angeles Film Critics Association AwardBest Actressنامزدشده
جایزه سینمایی ام‌تی‌ویBest Female Performanceنامزدشده
جایزه سینمایی ام‌تی‌ویBest Kissنامزدشده
هیئت ملی بازبینی فیلمBest Breakthrough Performance by an Actressبرنده
جامعه ملی منتقدان فیلمبهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
حلقه منتقدان فیلم نیویورکبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
New York Film Critics Online Awardsبهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
جامعه آنلاین منتقدان فیلمبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
حلقه منتقدان فیلم سان‌فرانسیسکوبهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
جایزه ستلایتبهترین بازیگر نقش اول زن – Motion Picture Dramaبرنده
جایزه انجمن بازیگران فیلمOutstanding Performance by a Female Actor in a Leading Roleبرنده
جشنواره بین‌المللی فیلم برلین (tied with کاتالینا ساندینو مورنو for ماریا سرشار از برکت)بهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
حلقه منتقدان فیلم ونکووربهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
۲۰۰۴زندگی و مرگ پیتر سلرزجایزه گلدن گلوببهترین بازیگر نقش مکمل زن – Series, Miniseries, or Television Filmنامزدشده
جایزه امی ساعات پربینندهOutstanding Supporting Actress in a Miniseries or Movieنامزدشده
جایزه انجمن بازیگران فیلمOutstanding Performance by a Female Actor in a Miniseries or Television Movieنامزدشده
۲۰۰۵سرزمین شمالیجایزه اسکاربهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
بفتاکاندیدای نقش اول زننامزدشده
جایزه انجمن منتقدان پخش‌کننده فیلمبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورثBest Actressنامزدشده
جایزه گلدن گلوببهترین بازیگر نقش اول زن – Motion Picture Dramaنامزدشده
جایزه ستلایتبهترین بازیگر نقش اول زن – Motion Picture Dramaنامزدشده
جایزه انجمن بازیگران فیلمOutstanding Performance by a Female Actor in a Leading Roleنامزدشده
انجمن منتقدان فیلم سنت لوئیسبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
حلقه منتقدان فیلم ونکووربهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
انجمن منتقدان فیلم منطقه واشینگتن، دی.سی.بهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
حلقه زنان منتقد فیلمBest Female Images in a Movieبرنده
حلقه زنان منتقد فیلمبهترین بازیگر نقش اول زنبرنده
۲۰۰۸هنکاکجایزه ساترنبهترین بازیگر نقش مکمل زننامزدشده
۲۰۰۹دشت سوزانجایزه ساترنبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
۲۰۱۱بزرگسالان جوانCentral Ohio Film Critics Association Awardبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
جایزه انجمن منتقدان پخش‌کننده فیلمبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورثبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
جامعه منتقدان فیلم دیترویتبهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
انجمن منتقدان فیلم جورجیابهترین بازیگر نقش اول زننامزدشده
جایزه گلدن گلوببهترین بازیگر نقش اول زن – Motion Picture Musical or Comedyنامزدشده
هیئت ملی بازبینی فیلمبهترین بازیگر نقش اول زن (runner-up)نامزدشده
جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگزChairman’s Vanguard Awardبرنده
جایزه ستلایتبهترین بازیگر نقش اول زن – Motion Pictureنامزدشده
۲۰۱۲پرومتئوسجوایز برگزیده نوجوانانChoice Summer Movie Star: Femaleنامزدشده
جایزه برگزیده مردمFavorite Dramatic Movie Actressنامزدشده
سفیدبرفی و شکارچیجایزه برگزیده مردمFavorite Dramatic Movie Actressنامزدشده
جایزه ساترنبهترین بازیگر نقش مکمل زننامزدشده
جوایز برگزیده نوجوانانChoice Movie Hissy Fitبرنده
جوایز برگزیده نوجوانانChoice Movie Villainنامزدشده
جوایز برگزیده نوجوانانChoice Summer Movie Star: Femaleنامزدشده
۲۰۱۵یک میلیون راه برای مردن در غربجایزه تمشک طلاییWorst Actressدر جریان
جایزه تمشک طلاییWorst Screen Combo (with ست مک‌فارلن)در جریان
ماجرای زندانی شدن مهتاب نصیرپور در اوین چه بود؟

صفحه اینستاگرام شارلیز ترون

شارلیز ترون ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 500 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی شارلیز ترون و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی شارلیز ترون و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی شارلیز ترون ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام شارلیز ترون @charlizeafrica میباشد و بیش از 7 میلیون و 100 هزار دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا