اخبار حاشیه بازیگران

بازگشت محمدرضا فروتن با یک سریال جنجالی

تهیه‌کننده فیلم‌های «آه سرد»، «درب» و «چرا گریه نمی‌کنی؟» با ارائه توضیحی درباره زمان‌بندی اکران این فیلم‌ها از پخش سریال «عقرب عاشق» با بازی محمدرضا فروتن در شبکه نمایش خانگی از تیرماه خبر داد.

محمدرضا فروتن در عقرب عاشق

محمدرضا فروتن در عقرب عاشق

محمدرضا فروتن در عقرب عاشق

آیا میدانستید این خانم همسر محمدرضا فروتن است ؟

محمدرضا فروتن در سال 1380 وقتی 33 ساله بود با خانم سحر ابراهیمی ثابت ازدواج کرد. خبرهای غیر موثقی در مورد جدایی فروتن از همسرش منتشر شده که توسط هیچکدام تایید یا رد نشده است.

آیا میدانستید این خانم همسر محمدرضا فروتن است ؟

آیا میدانستید این خانم همسر محمدرضا فروتن است ؟

 

بیوگرافی محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن یک بازیگر موفق و مطرح است که در دهه هفتاد، دقیقا در اوج هنر و کارش، تبدیل به جوان اول و سوپراستار سینمای ایران شد. این بازیگر با‌سابقه و مطرح ایرانی هنوز هم در عرصه بازیگری خوش می‌درخشد. محمدرضا فروتن صدای خوبی هم دارد و این روز‌ها علاوه بر سینِما و تلویزیون، می‌توانید شاهد فعالیت‌های او در عرصه خوانندگی هم باشید. در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی محمدرضا فروتن داشته باشیم.

در بیوگرافی محمدرضا فروتن آمده است: وی متولد 7 دی 1347 در تهران ؛ بازیگر ، خواننده و صداپیشه است

عکس کودکی محمدرضا فروتن

قد محمدرضا فروتن

در بیوگرافی محمدرضا فروتن بهتر است بدانید قد او 176 سانتی متر است.

تحصیلات

در بیوگرافی محمدرضا فروتن لازم به ذکر است او فارغ التحصیل دکترای رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد می باشد که از 26 سالگی با سریال وارد عرصه هنری شد.

از همان دوران كودكی و نوجوانی ، عشق به دنيای هنر و بازيگری را در وجودم احساس می كردم اما نمی دانم چرا خانواده و اطرافيانم اصرار داشتند كه پزشک شوم

به همين دليل و برخلاف ميلم باطنی ام رشته تجربی را انتخاب كردم و دیگر تا دکترای روانشناسی رفتم

رشته تحصيلی ام كمک بسياری به من كرد تا در كارم موفق‌ تر شوم چرا كه به اين موضوع پی بردم اين فقط جسم انسان نيست كه بايد تغذيه شود و نياز به رسيدگی دارد بلكه روح انسان نيز نياز به پرورش و تغذيه دارد

بیوگرافی خانواده محمدرضا فروتن

در بیوگرافی محمدرضا فروتن درباره ی خانواده اش میخوانیم: او در خانواده‌ای نسبتا مذهبی و سنتی متولد شده است. طبق گفته‌های محمدرضا فروتن در خندوانه او فرزند آخر خانواده است و 4 خواهر بزرگتر از خود دارد که همشان بعد از مرگ مادرش ، برایش مادری کردند

دوران نوجوانی ام ، خيلی بازيگوش و شيطان بودم و اصلا اهل درس و كتاب و مدرسه نبودم طوری كه خاطرم هست در همان سال اول دبيرستانم تجديد آوردم

محمدرضا فروتن به همراه خانواده اش

ازدواج و وضعیت تاهل محمدرضا فروتن

بیشترین جستجوها در بیوگرافی محمدرضا فروتن درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

محمدرضا فروتن در سال 1380 وقتی 33 ساله بود با خانم سحر ابراهیمی ثابت ازدواج کرد.

زن سابق کوروش تهامی هم کشف حجاب کرد
محمدرضا فروتن در کنار همسرش

علایق و حقایقی درباره محمدرضا فروتن

در ادامه بیوگرافی محمدرضا فروتن مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

کتاب خوانی

با وجودی كه مشغله‌ های كاری و فكری زيادی دارم اما هميشه سعی می كنم كتاب‌ هايی با مضمون ‌روان‌ شناسی يا مربوط به حيات معنوی انسان را حتما بخوانم

علاقه به ادبیات

با اينكه به ادبيات علاقه داشتم اما از آن خيلی دور بودم ، اخيرا می خواهم بر ادبيات متمركز شوم و دوست دارم در كلاس‌ ها و جلسات مثنوی خوانی شركت کنم

پختگی نقش هایم

همیشه بازی هایم سوای نسبت و ارتباطی که با نقش دارد حاصل تجربیات زندگی خودم بوده و همینطور که خودم تغییر کردم بازی سینمایی من هم تغییر کرد

فکر می کنم همینطور که خودم در زندگی چیزهایی را فهمیده ام بازی ام نیز چیزهایی را فهمیده و با من بزرگ شده است

ممنون رنج هایم هستم

ممنون رنج ها و دردهای زندگی ام هستم ، ممنون آن اتفاقاتی هستم که خیلی ناگوار بود ولی چقدر خوب شد که اتفاق افتاد

ممنون آتشی هستم که در زندگی ام بود و از دلش رد شدم ، مرا سوزاند و پخته کرد ، همه آها را خیلی دوست دارم و باعث شد من ساخته شوم

ماجرای تغییر جنسیت

از نکات جنجالی در بیوگرافی محمدرضا فروتن ماجرای تغییر جنسیت اوست. شنبه شب، ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ خبری مبنی بر تغییر جنسیت محمدرضا فروتن در فضای مجازی از سوی یک خبرنگار حوزه رسانه، در توییتر و پس از آن سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این خبر طوفان خبری شدیدی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و مردم عادی به وجود آورد.

بنابر ادعای برخی کاربران در توییتر، عمل تغییر جنسیت فروتن، دو ماه قبل از انتشار این خبر در آلمان صورت گرفته بوده‌است. بسیاری از مردم در شوک این خبر غیرقابل باور فرو رفتند و بازار حرف و حدیث‌های پیرامون این موضوع در فضای مجازی داغ بود. بسیاری از افراد معتقد بودند که این خبر شایعه‌ای بیش نیست و با توجه به سن محمدرضا فروتن و عکس‌هایی که پیش از این از همسر محمدرضا فروتن منتشر شده بود این خبر را غیرممکن دانستند. برخی دیگر نیز با نشر مسائل خصوصی زندگی دیگران، بدون اجازه خود آنان، به شدت مخالفت کرده و این کار را تجاوز به حریم شخصی افراد دانستند.

علی احمدنیا سردبیر سابق اصلاحات نیوز افشا کرده طی صحبتی که با یکی از بستگان آقای فروتن داشته خبر تغییر جنسیت ایشان را تایید کردند.

پناه فرهاد بهمن گفته است: محمدرضا فروتن سال ها برای تولد سحر برنامه ریخت ، در اوج شهرت رفت روانشناسی خوند ، آروم نشونه های سحر رو نشون داد تا اوجش در مانکن .حالا دیگر وقت تولد سحری بود که 51 سال در کالبد محمدرضا مخفی بود ، اسمش در تاریخ ما می مونه و شهامتش الهام بخش خیلی های دیگر خواهد بود

دلتنگی این روزهای ثریا قاسمی برای کیست ؟

حرف‌های ضد و نقیض در مورد این خبر تا چندین ساعت ادامه داشت تا اینکه ابتدا وکیل محمدرضا فروتن و سپس خود او در صفحه رسمی اینستاگرامشان این خبر را تکذیب کرده و به شایعات پایان دادند.

خبر تغییر جنسیت محمدرضا فروتن

وکیل او نوشت:

از آنجاییکه بسط و توزیع اخبار کذب مصداق بارز نشر اکاذیب بوده و قابلیت تعقیب کیفری و حقوقی داشته لذا درخواست دارم از نشر اکاذیب پرهیز بفرمایید

«هموطنان عزیزم

خبری که شب گذشته در مورد من در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی منتشر شده‌است دروغ و به دور از حقیقت است. ضمن احترام به تمامی تفاوت‌های جنسیتی، خبر منتشر شده را به تمامی تکذیب می‌کنم. حق پیگیری و شکایت از رسانه‌ها و اشخاصی که چنین اطلاعات نادرستی را بدون هرگونه تحقیق و کاوش در سطح جامعه منتشر می‌کنند برای خویش محفوظ می‌دانم.»

تکذیبیه محمدرضا فروتن

شروع فعالیت هنری محمدرضا فروتن

در بیوگرافی محمدرضا فروتن او درباره ی شروع فعالیت هنری اش میگوید: سال 1371 در 24 سالگی به واسطه یکی از دوستانم بنام اکبر اصفهانی که عکاس فیلم و سریال بود به بهرام کاظمی برای نقش کوتاهی در فیلم هدف معرفی شدم

پس از اجرای نخستین پلان فیلم هدف سال 1373 و تشویق كاظمی ، به كلاس های آزاد بازیگری رفتم و زیر نظر حمید سمندریان آموزش دیدم.

بازی او در یکی از قسمت‌های مجموعه تلویزیونی سرنخ (قسمت تماشاخانه) به قدری تأثیرگذار بود که چند دقیقه بعد از پخش از تلویزیون، پیشنهاد بازی در فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی به او می‌شود

در بیوگرافی محمدرضا فروتن لازم به ذکر است او مانند بسیاری از هنرپیشه‌های مطرح فروتن نیز فعالیت خود را از سن تئاتر آغاز کرد و از نقش‌های ابتدایی و پیش پا افتاده کار خود را شروع کرده است. اما اولین بازی جدی او در تئاتر و پس از معروفیت‌اش مربوط به سال 1379 است. محمدرضا فروتن در این سال در تئاتر رومئو و ژولیت به کارگردانی علی رفیعی نقش آفرینی کرده است.

شهرت محمدرضا فروتن

در بیوگرافی محمدرضا فروتن آمده است: وی با بازی در فیلم‌های مرسدس و اعتراض به شهرت رسید و سپس فیلم‌های قرمز، دو زن، متولد ماه مهر، زیر پوست شهر و شب یلدا، زن دوم او را به یک بازیگر مطرح در سینمای ایران تبدیل کردند.

محمدرضا فروتن در فیلم مرسدس از مسعود کیمیایی
محمدرضا فروتن در فیلم اعتراض

در بیوگرافی محمدرضا فروتن بهتر است بدانید او برای بازی در قرمز از هفدهمین جشنواره فیلم فجر و برای بازی در شب یلدا از پنجمین جشن خانه سینما جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

آیا گلزار برای عید به تلویزیون می آید ؟
محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی در فیلم قرمز

زوج هنری فروتن و هدیه تهرانی در فیلم قرمز پس از زوج خسرو شکیبایی و بیتا فرهی در هامون دومین زوج سینمایی تاریخ سینمای ایران بوده‌اند که برنده سیمرغ بلورین نقش اول مرد و زن سال شده‌اند.

در بیوگرافی محمدرضا فروتن در سال ۱۳۷۷ دو فیلم پرفروش اول سال، فیلم‌های قرمز و دو زن با بازی فروتن بودند که هر دو فیلم در شمار آثار پرسروصدا و جریان‌ساز آن دهه بوده‌اند.

محمدرضا فروتن در فیلم دو زن

بعد از اکران مرسدس در سال 1376 تا پایان دهه 70 و اوایل دهه 80 او سوپراستاری سینمای ایران را نیز توأمان با مورد توجه بودن از سوی مردم و البته منتقدان تجربه کرد و عنوان موفق ترین بازیگر مرد اواخر این دهه بدون شک در اختیار محمدرضا فروتن بود که مجموعه ای از بهترین و مطرح ترین فیلم های آن سال ها را به عنوان جوان اول سینما خصوصاً در نقش های عاشق عصیانگر یا بازی سراسر ستایش شده اش در جاودان فیلم شب یلدا تجربه کرد.

محمدرضا فروتن و الهام چرخنده در فیلم سینمایی شب یلدا

فروتن توانسته در طی سال های اخیر مورد تشویق جشنواره ها و جوایز نیز قرار بگیرد و همچنان خودش را با وجود نزدیک شدن به سومین دهه فعالیتش در سینما به عنوان یکی از ستارگان مطرح سینمای ایران با کارنامه ای از بازی های خوب و قابل توجه که می تواند همچنان بدرخشد نگه داشته است.

بنا به گفته خودش:«از اولین سال های فعالیتش تا به امروز همواره سعی کرده درست انتخاب کند، فیلم های گیشه ای بازی نکند و با انتخاب های خاص، سنجیده و حساب شده برای حرفه و کارش ارزش قائل شود.» محمدرضا فروتن با مسیر و هدف مشخصی وارد سینمای ایران شد که همواره این مسیر رو به رشد را حفظ کرده و به دور از حواشی و با پشت کار و جدیت به راهش ادامه می دهد.

محمدرضا فروتن که از بهترین شاگردان استاد سمندریان بود، بازی‌های خود را در نقش‌های درجه چندم و کم اهمیت شروع کرد. با استعداد زیادی که او در ایفای نقش‌های ریز و درشتش از خود بروز داد، همزمان با شروع موج جوان‌گرایی در سینمای ایران، نام این بازیگر هم خیلی زود بر سر زبان‌ها افتاد. او در سال ۱۳۹۰ در اولین سریال تلویزیونی خود به نام از یاد رفته سه نقش متفاوت را ایفا کرد. این سریال توانست بینندگان زیادی را به خود جلب کند.

محمدرضا فروتن در سریال از یاد رفته

محمدرضا فروتن در سریال مانکن

مانکن یک مجموعهٔ نمایشی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی، محصول سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در شبکهٔ نمایش خانگی است. این سریال در ۲۶ قسمت به قلم بابک کایدان نگاشته شده‌است.

مانکن یک درام اجتماعی است که در خلاصهٔ داستان آن آمده‌است همیشه عشق‌های بزرگ و زیبا، دشمنان بزرگ و مخوف داشته‌اند.سریال «مانکن» به نابرابری اقتصادی طبقه‌های مختلف جامعه و قیاس افراد توانمند نسبت به طبقهٔ کم درآمد جامعه می‌پردازد. کاوه (امیرحسین آرمان) و همتا (نازنین بیاتی) رابطهٔ عاشقانه‌ای را آغاز کرده‌اند، اما مشکلات اجتماعی و اقتصادی باعث می‌شود در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شوند .

ارتباط پیمان معادی با این دختر جوان چیست ؟

محمدرضا فروتن از بازیگران نقش اول این سریال است که در نقش اخگر هنرنمایی کرده است. نقش آفرینی اخیر محمدرضا فروتن در سریال مانکن اولین ایفای نقش او در سریال‌های شبکه نمایش خانگی بود و به نوعی با بازی در مانکن به شبکه پرطرفدار نمایش خانگی نیز قدم گذاشت و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

محمدرضا فروتن در سریال مانکن

خوانندگی محمدرضا فروتن

در بیوگرافی محمدرضا فروتن جالب است بدانید او در عرصه ی موسیقی هم فعالیت میکند.

من همیشه رویای خواندن را در سر داشتم حتی قبل از اینکه بازیگر شوم اما به جز مادرم که همیشه مشوق من بوده‌ اند بقیه اعضای خانواده‌ام مشوقم نبودند

در فیلم شب یلدا سال 1379 خواندم و بسیار از این کار لذت بردم تا اینکه در پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی مرحوم دکتر افشین یداللهی را دیدم و در مورد عشقم به خواندن با ایشان صحبت کردم

ایشان گفتند می ‌خواهی برایت ترانه بگویم ؟ من هم استقبال کردم و از همانجا همکاریمان شکل گرفت که نتیجه‌اش آلبوم می‌ فهممت سال 95 شد

خوانندگی محمدرضا فروتن

خوانندگی محمدرضا فروتن

گفتگوی خواندنی با محمدرضا فروتن

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی محمدرضا فروتن مصاحبه ای که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

به عنوان اولین سوال بفرمائید که متولد چه سالی هستید؟
متولد 1347
از چه سالی وارد سینما شده‌اید؟ 
به صورت حرفه‌ای از سال 1373 در مجموعه تلویزیونی سرنخ .

در این فیلم‌هایی که تا به حال ایفای نقش کردید کدام یک را بیشتر پسندیدید؟
«اعتراض» و «فریاد» را بیشتر از فیلم‌های دیگرم دوست دارم .

چندین سال است که حضور موفق در سینما داشتید، راز ماندگاری شما در چه بود؟

لطف خدا و این‌که خواسته‌ام خود واقعی‌ام باشم. من با احساس‌های نابم از کارم بیشتر لذت برده‌ام تا این‌که خواسته باشم کار کنم.
به نظر شما چهره بازیگر اثری در ماندگاری وی دارد؟
 بستگی به چیزی دارد که با آن شروع کرده باشد. اگر از ابتدای کارش چهره خوبی داشته حفظ آن موثر است، اما خودتان بهتر می‌دانید که اصل کار برقراری ارتباط با مخاطب است و بس .
دوست دارید برای بازیگران جوان الگو باشید؟

در هیچ زمینه‌ای به خصوص در حیطه بازیگری دوست ندارم هرگز به عنوان الگو مطرح شوم. من آمده‌ام کار خودم را انجام بدهم. اعتقاد دارم دوستان بازیگر لطف و علاقه داشته‌اند که این کار را انجام می‌دهند. من چندان علاقه‌ای به بازی خودم ندارم که فکر کنم بتوانم به صورت الگو برای بازیگران جوان مطرح شوم. یک بازیگر در صورتی در کارش موفق می‌شود که رجوع کند به احساسات ناب و توانایی خودش و در کنار آن بتواند نکات جدیدی به مخاطبش انتقال دهد. الگو برداری صرف چه به لحاظ گویشی و چه به لحاظ شخصیتی او را از این خواسته‌اش دور می‌کند.

مریم مومن با انتشار این عکس کلی فالوور گرفت

چگونه نقش‌هایتان را انتخاب می‌کنید؟

من همیشه با دلم و از طریق کشف و شهود انتخاب‌هایم را انجام داده‌ام و خیلی دوست داشتم ببینم محمد‌رضا فروتن بعد از بازی در برخی فیلم‌ها سقوط می‌کند یا نه، البته الان چندان از بازی در فیلم‌هایی نظیر«بازنده» و «مجرد‌ها» پشیمان نیستم. اما از بازی در دو فیلم «هشت پا» و «ملاقات با طوطی» راضی نیستم. اگر چه از آشنایی با داوود نژاد و کار با او بسیار خوشحالم ولی متاسفانه در این دو کار با فیلمنامه‌ای از قبل نوشته شده رو ‌به رو نبودیم و این امر یکی از دلایل ناکامی این دو فیلم است.
به عنوان یک منتقد تا به حال کار‌های خودتان را نقد کرده‌اید؟
صد در صد.
چهره‌ات را در فیلم‌های کمدی هم دیدیم آیا باز هم در فیلم‌های کمدی ایفای نقش می‌کنید؟
اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم حتما قبول می‌کنم .
آیا دوست دارید با فیلم سازان خاصی کار کنید ؟
جاهایی مجبور شدم دست به واکنش‌های عصیان آمیز در قبال خودم و حرفه‌ام بزنم. در این مقطع احساس کردم آن کار‌هایی را که دوست داشته‌ام به من پیشنهاد شود، نشده. ودر کار‌های خوبی هم که به من پیشنهاد می‌شد طوری برخورد می‌کردند که احساس کردم برخورد حرفه‌ای و خوبی نیست. بنابراین در آن مقطع تصمیم گرفتم در فیلمی بازی کنم که جنبه‌های مالی آن هم برایم مهم بود. در این میان کار در چنین فیلم‌هایی محکی بود برای این‌که ببینم آیا ماندگاری‌ام در گرو کار با برخی فیلم‌سازان است یا نه؟ شاید اصلا واکنشم اشتباه بود، اما الان فکر می‌کنم بهتر این بود و صبر می‌کردم و تن به بازی در این نوع فیلم‌ها نمی‌‌دادم.
چه پیشنهادی جهت رونق گرفتن سینما و فعالیت اهالی سینما دارید؟
صادق‌تر شدن، واقعی‌تر شدن و سالم‌تر شدن

کمی هم از سختی‌های کار سینما بگویید؟

من به کارعشق ورزیده‌ام و با عشق کارم را انجام داده‌ام وقتی کاری با عشق باشد سختی‌ها راحت‌تر می‌شود.

از دنیای این روزهایتان برایمان بگویید.

دارم خودم را برای امتحاناتم و آلبوم بعدی‌ام آماده می‌کنم.

چرا رشته روان‌شناسی را انتخاب کردید؟

من قبل از اینکه وارد سینما شوم، روان‌شناسی بالینی خوانده بودم و بعد از ۱۷سال دوری از فضای دانشگاه دوباره و به تشویق دکتر افشین یداللهی درسم را تا مقطع دکتری ادامه دادم و خوشحالم که این کار را انجام دادم چون این شروع دوباره خیلی برایم هیجان‌انگیز بود و دیدم که اتفاقا امکان ادامه‌اش خیلی آسان است.

الناز شاکردوست بدل آنجلینا جولی شد

فاصله‌ای که این سال‌ها ایجاد شده بود برایتان سخت نبود؟

نه اصلا، برعکس شیرین هم بود و در وجودم آن را احساس می‌کردم. می‌خواستم کیفیت و سطح زندگی‌ام را بالا‌تر ببرم و وقتی دوباره و در یک مقطع بالاتر وارد دانشگاه شدم درس‌ها و کلاس‌ها خیلی برایم دوست‌داشتنی بودند. به‌هرحال از این اتفاق خیلی راضی هستم.

شما در حال مطالعه بیوگرافی محمدرضا فروتن در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بعد از تحصیل دوباره در رشته روان‌شناسی نگاهتان به زندگی و انتخاب نقش‌ها چقدر تغییر کرد؟

من دوست داشتم حین اینکه در سینما هستم درسم را بخوانم بنابراین از سینما دور نشدم و نقش‌هایی را بازی کردم که بعضی از آنها به درسم و فضای رشته‌ام نزدیک بود مثل نقشی که در فیلم « عادت نمی‌کنیم » داشتم و خب بعضی دیگر از نقش‌هایم خیلی مرتبط نبودند مثل نقشم در فیلم نگار به کارگردانی رامبد جوان که فقط دوست داشتم به خاطر خود رامبد جوان این تجربه را کسب کنم چون خیلی آدم پرانرژی‌ای است و کارهایش همیشه فضای شادی دارند.

امروز نگاهتان در مورد نقشی که در فیلم قرمز داشتید، چیست؟

امروز هم همان نگاه را دارم. من در این فیلم نقش یک آدم پارانویید را بازی کردم و سعی کردم در نقشم این اختلال روان‌شناسی را نشان دهم.

فکر می‌کنید گسستگی و دلواپسی‌های جامعه امروز نشات‌گرفته از چیست؟

برای مثال در دنیای امروز خیانت و اعتیاد بسیار زیاد شده و خانواده‌های زیادی از این موضوع رنج می‌برند. وقتی نیازهای فرد در دنیای واقعی برآورده نمی‌شود به‌تبع به فانتزی‌های رو می‌آورد که یکی از آنها اعتیاد است. این افراد هیجان‌ها و رویاهایشان را با قرار گرفتن در این دنیای خیالی به دست می‌آورند. اعتیاد برای آنها مسکنی است که بتوانند از مشکلات دور بمانند و فرار کنند. در مورد خیانت هم بحث گسترده است. اگر یک انسان خودش را بشناسد و صداقت داشته باشد، چه با خودش و زندگی و چه با اطرافیان، معمولا این کار را نخواهد کرد. البته لازم به ذکر است که تعریف و تعبیر خیانت در همه جای دنیا یکی است ولی در نهایت فرد با این کار صدمه زیادی به خود و خانواده‌اش می‌زند که باید هزینه‌های آن را بپردازد.

دانستن غصه‌های مردم چقدر برایتان مهم و البته شنیدنی است؟

بیشتر این همدلی برایم جذاب است؛ اینکه بتوانم بخشی از آنها باشم چون در خیلی از شرایط خاص زندگی خودم آدم‌هایی بودند که من را شنیدند و درک کردند و به همین دلیل خیلی ممنون آنها هستم، افرادی مثل دکتر افشین یداللهی، در هر حال دوست دارم به بهترین نحو مراجعانم را درک و مشکلشان را حل کنم.

رونمایی مریم معصومی از لباس عروس لاکچریش

فکر می‌کنید درگیر مشکلات آنها خواهید شد؟ منظورم از نظر روانی است.

اساسا فکر می‌کنم اگر بعد عاطفی‌ای این وسط نباشد آن رابطه‌ای که باید شکل نمی‌گیرد و اگر من تنها به فکر خودم باشم نمی‌توانم راهکار خوبی برای فرد مقابلم ارائه بدهم ولی وقتی به اصل خودم برمی‌گردم می‌بینم غصه دیگران غصه من هم هست. به نظرم همه ما متعلق به یک تنه درخت هستیم و ریشه‌مان یکی است. به‌هرحال خوشحالم که مساله دیگران برایم مهم است و می‌توانم با آنها همدل شوم.

چرا خیلی از افراد جامعه از کمبود اعتماد به‌نفس درست و سازنده محروم هستند؟

چون در کودکی آنها را سرکوب کرده‌اند و به آنها بها داده نشده است. برای مثال در مدارس ژاپن نزدیک به ۳سال به آنها مهارت زندگی و برخورد با دیگران را می‌آموزند در حالی که در مدارس ما فقط به نمره و معدل تکیه می‌کنند و از همین جا اعتماد کردن به خود و دیگران در دنیای کودکی خراب می‌شود.

می‌شود گفت محمدرضا فروتن تمام روزهای زندگی‌اش را زندگی کرده است؟

تقریبا، من در حال حاضر در دورانی هستم که قدر زندگی را بیشتر از همیشه می‌دانم و احساس می‌کنم زندگی را خیلی دوست دارم و آنقدر در این چند ساله همه چیز خوب پیش رفته است که اگر خداوند بخواهد من را به عالم دیگری ببرد، آماده هستم.

از آلبوم اخیرتان یعنی «می‌فهممت» بگویید. اصلا چه شد که دوست داشتید خوانندگی را نیز تجربه کنید؟

من همیشه رویای خواندن را در سر داشتم، حتی قبل از اینکه بازیگر شوم، اما به جز مادرم که همیشه مشوق من بوده‌اند بقیه اعضای خانواده‌ام مشوقم نبودند. به همین دلیل مسیر زندگی من هم به سوی دیگری کشیده شد تا اینکه قرار شد در فیلم «قرمز» بخوانم که در نهایت نشد و بابک امینی به جای من خواند و دوباره سر فیلم «شب یلدا» این اتفاق افتاد و این بار خواندم و بسیار از این کار لذت بردم تا اینکه در پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی دکتر افشین یداللهی را دیدم و در مورد عشقم به خواندن با ایشان صحبت کردم و ایشان گفتند می‌خواهی برایت ترانه بگویم؟ من هم استقبال کردم و از همان جا همکاری ما با هم شکل گرفت که نتیجه‌اش شد آلبوم «می‌فهممت».

دوست داشتید ترانه‌هایتان چه مضمونی داشته باشند؟

دوست داشتم حالت‌های مختلف انسان را روایت کند؛ اینکه وقتی خوشحال، غمگین یا سردرگم است چگونه با خدا حرف می‌زند و وقتی ترانه «می‌فهممت» را دکتر پای تلفن برای من خواندند بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و به همین دلیل هم اسم این ترانه را برای آلبومم انتخاب کردم.

عکس هایی از شباهت سحر دولتشاهی و کلر دانس

این آلبوم آن چیزی شد که می‌خواستید؟

این خانم بدل خارجی سحر قریشی است

بله، خدا را شکر راضی هستم.

هیچ وقت خودتان خدا را از نزدیک دیده‌اید؟

هر آن چیزی که در اطراف ما وجود دارد نشانه‌ای از خداوند است و همین که در تمام سختی‌ها و پیچ و خم‌های زندگی حواسش به ما هست، یعنی خدا وجود دارد و ما را می‌فهمد و درک می‌کند.

شما سوپراستار بودن را نیز تجربه کرده‌اید. این تجربه چه حسی برایتان به دنبال داشت؟

من این‌گونه این مساله را نگاه نمی‌کنم. اتفاقا در آن زمان انگار حواسم به خودم نبوده است و با افرادی کار می‌کردم که هر چند در عرصه سینما نامی بودند اما دنیایشان با دنیای من فرق داشت. به‌هرحال اگر قرار باشد امروز بعضی از کارهایم را دوباره خودم بسازم، قطعا جور دیگری خواهم ساخت ولی به جرات می‌توانم بگویم امروز که درسم را بیشتر خواندم و موسیقی هم کار کردم بیشتر به خودم نزدیک شده‌ام تا محمدرضا فروتن آن سال‌ها.

عکس سیاه سفید محمدرضا فروتن

لیست آثار هنری محمدرضا فروتن

در ادامه بیوگرافی محمدرضا فروتن بازیگر مانکن باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی

سالفیلمکارگرداننقش
۱۳۷۳هدفبهرام کاظمی
آخرین بندرحسن هدایت
۱۳۷۴فاتحبهرام ری‌پور
ماه و خورشیدمحمدحسین حقیقی
۱۳۷۶مرسدسمسعود کیمیاییاسی
۱۳۷۷فریادمسعود کیمیایی
دو زنتهمینه میلانیحسن
قرمزفریدون جیرانیناصر ملک
۱۳۷۸زیر پوست شهررخشان بنی‌اعتمادعباس
اعتراضمسعود کیمیاییرضا
متولد ماه مهراحمدرضا درویشدانیال
۱۳۷۹شب یلداکیومرث پوراحمدحامد احمدزاده
۱۳۸۰رقص با رؤیامحمود کلاری
۱۳۸۱ملاقات با طوطیعلیرضا داوودنژادمجید
بر باد رفتهصدرا عبداللهی
۱۳۸۲سربازهای جمعهمسعود کیمیایی
شاه خاموشهمایون شهنواز
۱۳۸۳هشت‌پاعلی‌رضا داوودنژادامیر
مجردهااصغر هاشمیمنوچهر
باغ‌های کندلوسایرج کریمیکاوه
بازندهقاسم جعفری
۱۳۸۴به‌آهستگیمازیار میریمحمود
نوک برجکیومرث پوراحمد
وقتی همه خواب بودندفریدون حسن‌پورنصیر
خاک سردرضا سبحانی
۱۳۸۵اتوبوس شبکیومرث پوراحمدفاروق
حس پنهانمصطفی رزاق‌کریمیامیر
۱۳۸۶کنعانمانی حقیقیمرتضی
زن دومسیروس الوند
۱۳۸۷پای پیادهفریدون حسن‌پور
محاکمه در خیابانمسعود کیمیایینکویی
پستچی سه بار در نمی‌زندحسن فتحی
شبانه‌روزامید بنکدار، کیوان علیمحمدیسلیمان
میزاکحسینعلی لیالستانیگل برا
عیار ۱۴پرویز شهبازی
دعوتابراهیم حاتمی‌کیازینال
۱۳۸۸چهل سالگیعلیرضا رئیسیانفرهاد
دیگریمهدی رحمانیابراهیم
دموکراسی تو روز روشنعلی عطشانینیک ذات
۱۳۸۹خیابان‌های آرامکمال تبریزی
۱۳۹۰بی خداحافظیاحمد امینی
قصه‌هارخشان بنی‌اعتمادعباس
پیمانمجید فهیم‌خواهپیمان
تجریش ناتمامپوریا آذربایجانی
چارسوفرهاد نجفی
۱۳۹۱هیچ‌کجا هیچ‌کسابراهیم شیبانیمهران
دلتنگی‌های عاشقانهرضا اعظمیانمنوچهر
۱۳۹۲متروپلمسعود کیمیاییامیر
طبقه هساثکمال تبریزی
سایه روشنفرزاد مؤتمن
فصل انارمحسن شرفی‌نیا
۱۳۹۳شیفت شبنیکی کریمیفرهاد
خنده‌های آتوساعلیرضا فرید
۱۳۹۴آااادت نمی‌کنیمابراهیم ابراهیمیاناحمدرضا
نگاررامبد جوانپیمان
نقطه کورمهدی گلستانهخسرو
۱۳۹۵مردادبهمن کامیار
۱۳۹۶آقای سانسورعلی جبارزاده
۱۳۹۷تولدت مبارکسمیه زارعی‌نژاد
سمفونی نهممحمدرضا هنرمندکامبیز امینی/بردیا امینی
۱۳۹۸نیلگونحسین سهیلی‌زاده
فصل ماهی سفیدقربان نجفی
مهناز افشار در چهارشنبه سوری چه کرد ؟
محمدرضا فروتن و بهرام افشاری در فیلم سینمایی آقای سانسور
محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی در فیلم سینمایی تجریش ناتمام
محمدرضا فروتن و میترا حجار در فیلم دلتنگی های عاشقانه

فیلم های تلویزیونی

سالفیلمکارگردانتوضیحات
۱۳۸۹چشم آفتابحسن لفافیانپخش از شبکه سه سیما
۱۳۸۸ذهن برتربهروز مفیدپخش از شبکه تهران
۱۳۸۷۵:۲۸علی‌رضا بذرافشانپخش از شبکه یک سیما
۱۳۸۷خرده جنایت‌های زن و شوهریفرهاد آییشپخش از شبکه چهار سیما

سریال های تلویزیونی

سال تولیدنام مجموعهکارگردانپخش
۱۳۸۹سرزمین مادریکمال تبریزی۱۳۹۲
۱۳۸۹–۱۳۸۸از یاد رفتهفریدون حسن‌پور۱۳۹۰
۱۳۸۱روزهای بیاد ماندنیهمایون شهنواز

تورج منصوری

۱۳۸۲
۱۳۷۵سرنخکیومرث پوراحمد۱۳۷۵

در نمایش خانگی

سال تولیدنام مجموعهکارگرداننقش
۱۴۰۰جزیرهسیروس مقدم
۱۳۹۸مانکنحسین سهیلی‌زادهاخگر کوهسنگی
۱۳۹۱رالی ایرانیآرش معیریان

تئاتر

  • رومئو و ژولیت (به کارگردانی علی رفیعی)، تالار وحدت، ۱۳۷۹

صداپیشگی

  • گویندگی برنامه‌های رادیویی زیباشناسی و یکی بود یکی نبود از رادیو فرهنگ، ۱۳۸۶
  • گویندگی برنامه رادیویی چهار فصل از رادیو جوان، ۱۳۸۷
  • گویندگی برنامه تلویزیونی همین حوالی از شبکه سه سیما، ۱۳۸۹
  • دوبله نقش طاهر رحیم در فیلم گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی، ۱۳۹۲
  • قصه‌خوانی برنامه قصه ظهر جمعه از رادیو ایران، ۱۳۹۴
  • بازی در نمایش رادیویی مجردها از رادیو نمایش، آذرماه ۱۳۹۹

خوانندگی

  • آهنگ فیلم متروپل، ساختهٔ مسعود کیمیایی، ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
  • آلبوم می‌فهممت، ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ (ترانه‌سرا: افشین یداللهی، آهنگ‌ساز: بابک زرین، تنظیم‌کنندگان: سیروان خسروی، بابک زرین، امیرمیلاد نیکزاد، رضا تاج‌بخش، نوازندگان: همایون نصیری، کریم قربانی، بابک ریاحی‌پور، رضا تاج‌بخش، علی جعفری پویان، میثم مروستی، فیروز ویسانلو، یاشار خسروی، میلاد عالمی)
  • اینستاگرام ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ (ترانه‌سرا: اندیشه فولادوند، آهنگ‌ساز: کارن همایونفر، تنظیم: احسان بیرقدار)
  • هیهات ۲ شهریور ۱۳۹۸ (ترانه‌سرا: اندیشه فولادوند، آهنگ‌ساز: کارن همایونفر، گیتار: فیروز ویسانلو، تنظیم: احسان بیرقدار)
  • نفس بکش ۱۲ آبان ۱۳۹۸ (ترانه‌سرا: اندیشه فولادوند، آهنگ‌ساز: کارن همایونفر، تنظیم: احسان بیرقدار)
  • ژنتیک ۱۰ دی ۱۳۹۸ (ترانه‌سرا: اندیشه فولادوند، آهنگ‌ساز: کارن همایونفر، تنظیم: احسان بیرقدار)

جوایز و افتخارات محمدرضا فروتن

  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مرسدس – ۱۳۷۶
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از هفدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم قرمز – ۱۳۷۷
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از بخش بین‌الملل بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم به آهستگی – ۱۳۸۴
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم کنعان – ۱۳۸۶
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم عیار ۱۴ – ۱۳۸۷
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم چهل سالگی -۱۳۸۸
  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین دوره جشن خانه سینما برای بازی در فیلم قرمز – ۱۳۷۸
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از چهارمین دوره جشن خانه سینما برای بازی در فیلم زیر پوست شهر – ۱۳۷۹
  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم شب یلدا – ۱۳۸۰
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم به آهستگی – ۱۳۸۵
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یازدهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم اتوبوس شب – ۱۳۸۶
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از چهاردهمین جشن خانه سینما برای فیلم دیگری – ۱۳۸۹
  • بهترین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم قرمز – ۱۳۷۸
  • سومین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم زیر پوست شهر – ۱۳۷۹
  • بهترین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم شب یلدا – ۱۳۸۰
  • نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در دومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی برای بازی در فیلم کنعان – ۱۳۸۷
  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی برای بازی در فیلم عیار ۱۴ – ۱۳۸۸
  • برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن دنیای تصویر برای بازی در فیلم شب یلدا
  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی برای بازی در فیلم فصل ماهی سفید – ۱۳۹۸
  • نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام برای بازی در سریال مانکن از جشن حافظ – ۱۳۹۹
جوایز و افتخارات محمدرضا فروتن

صفحه اینستاگرام محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 156 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی محمدرضا فروتن و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی محمدرضا فروتن و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی محمدرضا فروتن ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام محمدرضا فروتن @mohammadrezaforoutan میباشد و 381 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام محمدرضا فروتن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا