اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

نگاهی به زندگینامه و فعالیت های هنری تیموتی شالامی ستاره ی جوان هالیوود

در این بخش بیوگرافی تیموتی شالامی از بازیگران مرد معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی تیموتی شالامی که بیشتر او را با استایل های متفاوتش میشناسند، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی تیموتی شالامی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

تیموتی شالامی زادهٔ ۲۷ دسامبر ۱۹۹۵ و ۲۷ سال است.

تیموتی شالامی فعالیت خود را از سال 2007 آغاز کرد.

تیموتی شالامی مجرد است و در حال حاضر با ایزا گونزالس رابطه دارد.

خلاصه بیوگرافی تیموتی شالامی

نام اصلیتیموتی هال شالامی
نام هنریتیموتی شالامی
تایخ تولد۲۷ دسامبر ۱۹۹۵ ‏(۲۷ سال)
محل تولدنیویورک سیتی، ایالات متحده
شهروندیایالات متحده، فرانسه
محل تحصیلدانشگاه کلمبیا
دانشگاه نیویورک
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۲۰۰۷–اکنون
قد178 سانتی متر

بیوگرافی تیموتی شالامی

بیوگرافی تیموتی شالامی

تیموتی شالامی با موهای ژولیده، نگاه بسیار عمیق، استایل منحصر به‌فرد و بازیگری فوق‌العاده جذابش یکی از پرطرفدارترین و پرآوازه‌ترین بازیگران هالیوود در سال‌های اخیر است.تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) که در سال گذشته بخاطر بازی در فیلم تلماسه (Dune) بیشتر از همیشه بر سر زبان‌ها افتاد و قرار است در آینده او را در نقش ونکا (Willy Wonka) ببینیم، یک بازیگر جوان آمریکایی است که همیشه با بازی در نقش‌های مختلف خودش را به چالش می‌کشد و در هر ژانری تحسین منتقدان و طرفدارانش را از آن خود می‌کند. در ادامه با بیوگرافی تیموتی شالامی همراه ما باشید تا درباره زندگی شخصی این بازیگر توانمند و حقایق کمتر شنیده شده درباره او اطلاعات بیشتری به‌دست آورید.

تیموتی شالامی در تاریخ 27 دسامبر 1995 (6 دی ماه 1374) در منهتن، نیویورک متولد شد.

کودکی تیموتی شالامی

او از مؤسسهٔ هنرهای جوانان فارغ‌التحصیل شده‌است و با توصیه‌ها و مشورت‌های کلیر دانس همبازی‌اش در سریال میهن مستقیماً پس از دبیرستان برای حضور در دانشگاه کلمبیا ثبت نام کرد. اما پس از گذشت یکسال و بخاطر راحت‌تر پیگیری کردن حرفهٔ بازیگری‌اش به دانشگاه نیویورک رفت.

شالامی شهروندی فرانسوی-آمریکایی دارد.

در بیوگرافی تیموتی شالامی جالب است بدانید که او که با فک استخوانی بسیار زیبایش معروف است، در سال 2021 چهارمین نفر از 100 چهره‌ی برتر جهان شد.

بیوگرافی خانواده تیموتی شالامی

در بیوگرافی تیموتی شالامی درباره ی خانواده اش آمده است: در خانواده نیکول فلندر (Nicole Flender)، دلال املاک و رقصنده سابق برادوی، و مارک شالامی (Marc Chalamet)، سردبیر یونیسف متولد شد. او یک خواهر بزرگتر به نام پائولین دارد که بازیگری فرانسوی است و در پاریس زندگی می‌کند.

رضا عطاران و حسن معجونی با دفتر یادداشت به نمایش خانگی می آیند
تیموتی شالامی و مارک شالامی
تیموتی شالامی و مارک شالامی

خواهر تیموتی شالامی نیز بازیگر و نویسنده است. طبق گزارش IMDb، او چندین عنوان بازیگری و نویسندگی به نام خود دارد، از جمله فیلم پادشاه جزیره استاتن King of Staten Island (2020) و سریال تلویزیونی The Sex Lives of College Girls. پائولین در فرانسه زندگی می‌کند.

خانواده‌ی تیموتی شالامی
خانواده‌ی تیموتی شالامی

در بیوگرافی تیموتی شالامی بهتر است بدانید او از طرف پدرش نیمه فرانسوی و از طرف مادرش نیمه آمریکایی یهودی است. رادمن فلندر (Rodman Flender)، عموی مادری او فیلم ساز، امی لیپمن (Amy Lippman)، عمه او تهیه کننده و نویسنده تلویزیونی، و فیلمنامه نویس فقید، هارولد فلندر (Harold Flender) پدربزرگ مادری تیموتی چالامت بود. با بررسی زندگی نامه تیموتی شالامی و پی بردن به چنین خانواده هنرمندی، درخشش این بازیگر در فیلم‌هایش زیاد هم دور از تصور یا موضوعی عجیب نیست. استعدادش کاملا ذاتی است و هنر از کودکی بخشی جدانشدنی از زندگی‌اش بوده است. تیموتی شالامی و مارک چالامت ، پدر و پسر، هردو فرانسوی هستند.

ازدواج و وضعیت تاهل تیموتی شالامی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی تیموتی شالامی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

خیلی از طرفداران پس از دیدن فیلم مرا با نامت صدا بزن درباره گرایش تیموتی شالامی کنجکاو می‌شوند. پاسخ صد در صدی برای این سوال وجود ندارد ولی تیموتی شالامی در گذشته با دختر مدونا و دختر جانی دپ رابطه داشته است و حتی مدتی خبر قرار گذاشتن تیموتی شالامی و ایزا گونزالس در صدر خبرها بود، پس درحال حاضر نمی‌توان گفت که تیموتی شالامی همجنسگرا است!

تیموتی شالامی در سال 2020 از لیلی رز دپ جدا شد. آن‌ها بین سال‌های 2018 تا 2020 با هم قرار می‌گذاشتند. تیموتی در شماره ماه مه مجله بریتانیایی ووگ این جدایی را تایید کرد. کمی بعد شایعه شده بود که تیموتی شالامی با بازیگر ایزا گونزالس قرار می‌گذارد. این بازیگر 30 ساله مکزیکی بیشتر به خاطر بازی در فیلم های Baby Driver و Fast And Furious Presents: Hobbs and Shaw و Alita: Battle Angel شناخته می‌شود.

تیموتی شالامی و ایزا گونزالس
تیموتی شالامی و ایزا گونزالس

علایق و حقایقی درباره تیموتی شالامی

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

تیموتی چالامت و فوتبال

تیموتی شالامی اعتراف کرده‌است که در کودکی آرزویش بازیگری نبوده، بلکه رویایش فوتبالیست شدن بوده است. او تابستان‌های کودکی خود را در روستایی در فرانسه می‌گذراند و در آنجا به مربیگری کودکانی که در آنجا زندگی می‌کردند، می پرداخت. او فقط 13 سال داشت و از کودکان 6 تا 10 ساله مراقبت می‌کرد.

او حامی مادام‌العمر نیویورک نیکس و تیم فوتبال سن-اتین فرانسه است.

زندگی خصوصی لیلا برخورداری بازیگر نقش کبری در خواب و بیدار + عکس های دیدنی او

تیموتی شالامی برای نقش مرد عنکبوتی تست داده است

در مراسم جوایز انجمن منتقدان لس آنجلس در سال 2018، زمانی که تیموتی چالامت در حال دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم Call Me By Your Name بود، داستانی را در مورد تست بازیگری برای Spider-Man: Homecoming به اشتراک گذاشت. زمانی که مارول در جستجوی یک بازیگر جدید برای نقش مرد عنکبوتی بود، تیموتی شالامی از این فرصت استفاده کرد و برای شخصیت محبوب اسپایدرمن تست بازیگری داد اما رد شد. خوشبختانه همه چیز جوری پیش رفت تا این نقش به تام هالند رسید و ما شاهد بازی تیموتی چالامت در فیلم Call Me By Your Name بودیم. اثری که همه چیز را برای تیموتی و حتی سینمای هالیوود عوض کرد.

به همان دبیرستانی رفته است که بازیگر آنسل الگورت در آن بود

در بیوگرافی تیموتی شالامی بهتر است بدانید تیموتی و آنسل هر دو در دبیرستان موسیقی و هنرهای نمایشی Fiorello H. LaGuardia در شهر نیویورک شرکت کردند. این مدرسه با نام‌های معروف و فارغ‌التحصیلان برجسته از جمله رابرت دنیرو (Robert De Niro)، جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston) و نیکی میناژ (Nicki Minaj)، غریبه نیست. این دو ستاره هنوز دوستان خوبی هستند.

در کودکی و نوجوانی تابستان ها را در فرانسه می گذراند

اگر بیوگرافی تیموتی شالامی را بررسی کرده باشید می‌دانید که او دو تبار انگلیسی و فرانسوی دارد و تابستان‌ها را با خانواده‌اش در سفر به فرانسه می‌گذراند. پدربزرگ و مادربزرگش از طرف پدرش در Le Chambon-sur-Lignon، روستایی فرانسوی دو ساعت دورتر از لیون (Lyon) زندگی می‌کنند، و تیموتی می‌گوید تقسیم وقتش بین فرانسه و خانه‌اش در نیویورک منجر به کمی مسائل هویتی بین‌فرهنگی شده بود که روی زندگی‌اش تاثیر گذاشته است.

بازیگر مورد علاقه او واکین فینیکس است

هنگام مصاحبه تیموتی شالامی با فرانک اوشن (Frank Ocean) برای V Man، خاطرنشان کرد که بازیگر جوکر، واکین فینیکس (Joaquin Phoenix)، بازیگر مورد علاقه اوست:

پنج یا شش هنرمند وجود دارند که من واقعاً سعی می‌کنم ردپای آنها را به صورت خلاقانه دنبال کنم، اما در بخش بازیگری، واکین برای من شماره یک است.

تیموتی شالامی و هری استایلز

1 نوامبر 2018 روزی که مجله بریتانیایی i-D مصاحبه‌ای جذاب بین هری استایلز عضو گروه سابق OneDirection و تیموتی شالامی منتشر کرد، نام این دو ستاره پرطرفدار دنیای موسیقی و سینما در گوگل ترند شد. نشریات مختلف از Vanity Fair گرفته تا Lainey Gossip و Jezabel مصاحبه را با عناوین گیج‌کننده‌ای مانند «دوست پسرم و پسرم با هم گفتگو می‌کنند» دوباره منتشر کردند. طرفداران در همه جا برخی با شادی و برخی با بهت خبرها را دنبال می‌کردند تا ببینند آیا این تنها یک مصاحبه ساده است یا قرار است خبرهای شوکه کننده‌تری بشنوند. همانطور که مجله i-D آن را بیان کرد، گفت‌وگوی بین «جذاب ترین بازیگر روی کره زمین» و «جذاب ترین ستاره موسیقی پاپ» کاملا هوس انگیز است. اما این اتفاق تنها یک مصاحبه ساده بود و تیموتی شالامی و هری استایلز بارها در مناسبت‌های مختلف کنار هم دیده شدند درحالی که دوستان خوبی به‌نظر می‌رسیدند.

سیر تا پیاز سریال یاغی با حضور درخشان پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی

نام او را اشتباه تلفظ می کنیم

تیموتی شالامی در نیویورک به دنیا آمد و بزرگ شد، اما در رگ‌های تیموتی شالامی و مارک چالامت پدرش، خون فرانسوی‌ها در جریان است. نام او فرانسوی است و از نظر فنی آن‌طور که همه می‌گویند تلفظ نمی‌شود. او در مصاحبه خود با فرنک اوشن گفت:

تلفظ واقعی اسم من تیمو تای Timo-tay است. اما من نمی‌توانم از مردم بخواهم که من را اینگونه صدا کنند. البته تلفظ درست نام Timothée Chalamet «تی.مو.تی شا.لا.میی» است.

فرانسوی را روان صحبت می کند

همان‌طور که پیش‌تر در بیوگرافی تیموتی شالامی گفتیم، تیموتی از سمت پدری فرانسوی است و بدیهی است که ممکن است تا حدودی فرانسوی بلد باشد. با این حال، او در واقع به دو زبان انگلیسی و فرانسوی کاملا مسلط است. تیموتی شالامی همیشه از جنبه فرانسوی خودش لذت می‌برد. حتی یکبار گفته است که گاهی به زبان فرانسوی خواب می‌بیند!

برای فیلم پسر زیبا (Beautiful Boy) وزن کم کرد

تیموتی چالامت در سال 2018 در فیلم Beautiful Boy استودیوی آمازون بازی کرد. او نقش یک فرد معتاد به مواد مخدر را بازی کرد و حین آماده شدن برای فیلم، در نهایت 18 پوند وزن کم کرد. در ابتدا قرار بود حدود 15 پوند وزن کم کند، اما پس از مدتی بدنش با رژیم غذایی جدید خود سازگار شد و به کاهش وزن ادامه داد. این همان فیلمی است که نامزدی جایزه اسکار تیموتی شالامی را برای او به ارمغان آورد.

تیموتی یکی از طرفداران نه چندان پنهان هیو جکمن است

کم پیش آمده است که جایی مصاحبه با تیموتی شالامی باشد و او در مورد تحسین بسیاری از هنرمندان دیگر کم گذاشته باشد. او علاقه‌ای عمیق به موسیقی دارد و البته بسیاری از بازیگران دیگر را به عنوان الگوی خود می‌بیند. شالامی در یک میزگرد با حضور بازیگران بسیاری اعتراف کرد:

من هیو جکمن (Hugh Jackman) را در هزار نمایش برادوی دیده‌ام.

او سال‌هاست که سلبریتی‌های زیادی را تحسین کرده است و اعتراف می‌کند: «سخت است که در کنارشان احساس متفاوتی نداشته باشی!».

مروری بر فیلم ها و آثار ماندگار مهشید جوادی از آنام تا بچه مهندس

او با استیو کارل که بت او نیز هست همکاری کرده است

اگر از طرفدارهایی باشید که بیوگرافی تیموتی شالامی را دنبال می‌کنند احتمالا از علاقه او به سریال دفتر (The Office) باخبر هستید. تیموتی در فیلم  پسر زیبا در سال 2018، با کارل همبازی شد. در این فیلم استیو کارل در نقش پدر شخصیت شالامی بازی می‌کند. تیموتی شالامی اعتراف کرده که سال‌ها از طرفداران سریال The Office بوده‌است و می‌گوید:

من با استیو کارل کار می‌کنم و احساس می‌کنم خوش‌شانس‌ترین بچه دنیا هستم.

اگر تیموتی شالامی بازیگر نبود

وقتی از او پرسیده شد که اگر  به عنوان بازیگر تیموتی شالامی بازی نمی‌کرد چه می‌کرد، تیموتی چالامت پاسخی ساده و خنده دار داشت: «هیچی. بیکاری». برای او، بازیگری به عنوان یک انتخاب نبود، در ذهنش این چیزی بود که باید انجام می‌داد.

او را در نقش ونکا خواهیم دید

آخرین بار در سال 2005، جانی دپ، بازیگر برجسته، در فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی با بازی خیره کننده‌اش تبدیل به ونکا شد. و حالا قرار است تیموتی شالامی را در اقتباسی دیگر از کتاب کودکان چارلی و کارخانه شکلات سازی (Charlie and the Chocolate Factory) نوشته رولد دال (Roald Dahl) ببینیم. اگر پیج تیموتی شالامی را دنبال می‌کنید پستی از او با گریم و لباس‌هایش در این نقش را دیده‌اید.

فعالیت‌های دیگر تیموتی شالامی

تیموتی با توجه به شغل پدرش بسیار سعی می‌کند در امور انسان دوستانه فعالیت کند. از جمله­ فعالیت‌های او می‌توان به بازی در فیلم کمدی-رمانتیک “یک روز بارانی در نیویورک” اشاره کرد که براساس سو استفاده‌ی جنسی از وودی الن ساخته شده‌است، و درآمد آن صرف امور خیریه LGBT نیویورک شده‌است. اقدام جدید او که به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌است طراحی یک هودی بوده‌است که در راستای اهداف انسان دوستانه تولید شد.

تیموتی شالامی در صنعت مد

تیموتی که از طرفداران طراحی­‌های حیدر اکمن (Haider Ackermann)  است و تا به حال در فرش ­قرمز‌ها با طراحی‌های او دیده شده‌است، او به طراحی هودی برای آزادی زنان کشور افغانستان پرداخت که عکس چشمان گلشیفته نیز روی آن قرار‌دارد. درآمد این هودی‌ها صرف حمایت از حقوق زنان و کودکان افغان خواهد‌شد. به گفته‌ی خود تیموتی این هودی پیام‌آور صلح و آزادیست و گلشیفته نیز در طی انتشار پستی از این هودی رو­نمایی و خواستار حمایت از زنان افغان شد. روی آستین راست این هودی نوشته شده‌است: ” افغانستان آزاد”.

تیموتی شالامی و حیدر آکرمن یک هودی در راستای حمایت از حقوق زنان افغان طراحی کردند
تیموتی شالامی و حیدر آکرمن یک هودی در راستای حمایت از حقوق زنان افغان طراحی کردند

تیموتی و فشن ­پایدار

تیموتی در اینترنت مانند یک چراغ عمل می‌کند که با هر اوت­ فیتی به فرش ­قرمز قدم می‌گذارد، همه جا را روشن می‌کند و تمام صحبت‌ها راجع به او می‌شود. چرا که از طرفداران برند‌هاییست که با مد ­پایدار همراه هستند. مثلا استلا مک‌­کارتنی یکی از برند‌های مورد علاقه اوست یا لباس‌های برند پرادا که از پلاستیک‌های مصرف شده ساخته شده‌اند.

معرفی کامل کنعان ایمیرزالی‌اوغلو بازیگر معروف ترک و مروری بر آثارش

تیموتی شالامی از طرفداران مد پایدار است

تیموتی در فرش قرمز‌ها

یکی از مواردی که باعث شده‌است تیموتی جزو افرادی باشد که به شدت در فرش قرمز‌ها توجه‌ها را جلب می‌کند، این است که او بدون استایلیست تمام اوت­‌فیت‌ها را خودش انتخاب می‌کند. او سلیقه‌ای مدرن و متفاوت دارد و کاملا به استایل خودش آگاه است و می‌داند که دقیقا چه چیزی را انتخاب کند تا همه را به خود خیره کند. در ادامه چند استایل تاثیر‌گذار از او خواهیم دید.

  • برای فیلم پسر زیبا لباسی از الکساندر مک کویین Alexander Mcqueen در فرش‌قرمز سال 2018 پوشید.

تیموتی در فرش قرمز‌ها

  • برای فیلم “زنان‌کوچک” لباسی از حیدر آکرمن (Haider Ackermann) در هفتاد و ششمین جشنواره‌ی فیلم ونیز که در سال 2019 برگزار شد، پوشید.

تیموتی در فرش قرمز‌ها

  • برای فیلم “پسر‌زیبا” در مراسم گلدن­ گلاب در سال 2019 با لباسی از برند لویی‌ویتان حاضر‌ شد.

تیموتی در فرش قرمز‌ها

  • در فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان در سال 2019 در لباسی از برند S.R. Studio La Ca حاضر شد که به خاطر برق­لبش به شدت مورد‌ توجه قرار گرفت.

تیموتی در فرش قرمز‌ها

  • در مراسم کن سال  برای 2021 فیلم Dune در لباسی از حیدر آکرمن (Haider Ackermann) ظاهر‌ شد.

تیموتی در فرش قرمز‌ها

  • در فرش قرمز فیلم Dune در سال 2021 در لباسی از برند الکساندر مک‌کویین حاضر‌ شد.

تیموتی در فرش قرمز‌ها

  • تیموتی شالامی بازیگر خوش استایل 26 ساله با لباسی سفارشی از حیدر آرکرمن روی فرش قرمز جشنواره ونیز 2022 قدم گذاشت. تیموتی برای اکران اولیه فیلم «استخوان‌ها و همه» روز جمعه در این جشنواره شرکت کرد.

تیموتی در فرش قرمز‌ها

Timothée Chalamet رانندگی کردن را در مجموعه فیلم Beautiful Boy یاد گرفت

تیموتی چالامت در فیلم 2018 Beautiful Boy در کنار استیو کارل بازی کرد. طبق نمایه‌ای در سال 2020 در GQ، تیموتی رانندگی کردن را در صحنه فیلمبرداری فیلم پسر زیبا یاد گرفت، زیرا مجبور بود صحنه‌هایی را فیلمبرداری کند که شخصیتش در آن رانندگی می‌کرد.

شروع فعالیت هنری تیموتی شالامی

در این بخش از بیوگرافی تیموتی شالامی به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

تیموتی شالامی، بازیگری حرفه ای خود را به عنوان یک بازیگر کودک در چندین فیلم تبلیغاتی و دو فیلم کوتاه ترسناک با نام های دندان و دلقک آغاز کرد. اولین حضور تلویزیونی او در سال 2009 با بازی در نقش یک قربانی قتل به نام اریک فولی در یک قسمت از سریال تلویزیونی نظم و قانون انجام شد. سپس، نقش کوتاهی در یک فیلم تلویزیونی با نام لیا دوست داشتنی ایفا کرد.

ماجرای جالب ازدواج و ورود میرطاهر مظلومی به عرصه ی بازیگری

در سال ۲۰۱۱ او در تئاترهای خارج از برادوی آغاز بکار کرد. او در سال 2011 در تئاتری به نام داستان ها در نقش پسری به نام نیکولاس ایفای نقش کرد. نقش آفرینی استثنایی او در این تئاتر مورد تحسین منتقد تئاتر New York Daily News قرار گرفت.

در سال 2012، تیموتی شالامی در دو سریال نقش آفرینی کرد؛ یکی در نقش لوک با عنوان رنج های سلطنتی و دیگری به عنوان فین والدن در سریال جاسوسی سرزمین مادری. علاوه بر این، حضور او در فیلم های سینمایی با فیلم مردان، زنان و کودکان به کارگردانی جیسون ریتمن بود که به یک شکست در گیشه و از سوی منتقدان تبدیل شد.

با این وجود، او نظرات مثبتی برای بازی خود در نسخه جوان تر سم در فیلم کمدی با عنوان بدترین دوستان به دست آورد. با این وجود، برترین نقش آفرینی او به عنوان یک بازیگر هنگام بازی در نقش تام کوپر جوان، فرزند شخصیت اصلی با نقش آفرینی متیو مک کانهی در فیلم پرفروش علمی-تخیلی میان ستاره ای بود.

این فیلم با موفقیت قابل توجهی در گیشه همراه بود و بازی گروه بازیگران مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در سال 2015، تیموتی شالامی در فیلم فانتزی-ترسناک یک و دو به عنوان یکی از شخصیت های اصلی، یک پسر 16 ساله به نام زک نقش آفرینی کرد، که به گفته‌ی تیموتی، او منتظر تحولی نو در حرفه‌ی بازیگری با بازی در این فیلم بوده‌است.

تیموتی شالامی در فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)
تیموتی شالامی در فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)

در سال ۲۰۱۵ او با بازی در فیلم «یک و دو» در نقش زک بازی کرد. این فیلم در جشنوارهٔ فیلم برلین به نمایش درآمد. در ۲۰۱۵ در فیلم عاشق کوپرها باش در کنار دایان کیتون و جان گودمن ایفای نقش کرد که تحسین چندی از منتقدان را در پی‌داشت.

او همچنین در فیلم سینمایی خانم استیونز (۲۰۱۶) بازی کرد و مورد تحسین قرار گرفت و استیون هولدن منتقد نیویورک تایمز او را با جیمز دین مقایسه کرد.

تیموتی شالامی در فیلم خانم استیونز
تیموتی شالامی در فیلم خانم استیونز

او در سال ۲۰۱۷ با بازی در فیلم‌های لیدی برد به کارگردانی گرتا گرویگ، متخاصمان از اسکات کوپر و نهایتاً با بازی در نقش اول فیلم لوکا گوادانینو به نام مرا با نام خودت صدا بزن توجهٔ بسیار زیادی را به خود جلب کرد. داستان این فیلم راجع به پسر جوانیست، که در دهه‌ی 1980 میلادی در ایتالیا زندگی می‌کند و عاشق مردی به نام اولیور که دانشجوست و برای مدتی با خانواده­‌ی او زندگی می‌کند، می‌شود. او برای این نقش نواختن پیانو و گیتار را آموخت. در این فیلم بر اساس گفته‌های نقادان فیلم، تیموتی عملکردی بی‌سابقه داشته‌است. بازی بی‌سابقه‌ی او باعث شده که نقش‌آفرینی سایر بازیگران در این فیلم نیز زیبا به نظر بیاید و به شخص فکر می‌کنم این فیلم ارزش تماشا شدن را، آن هم برای چندین بار دارد. چرا که او در این نقش به مثابه‌ی یک شخص پر‌احساس که بدون در‌نظر گرفته‌ شدن کلیشه‌های جنسیتی و اجتماعی خود واقعی‌اش را به‌ نمایش گذاشته‌است، بازی می‌کند. در لحظاتی که اولیور را می‌بیند و یا با او همراه می‌شود و حتی در آخر فیلم در لحظه‌ای که تلفنی با او روبه‌رو می‌شود، طوری احساسات لطیف را منتقل می‌کند که حس درونی او نسبت به اولیور آشکار می‌شود و ناخود‌آگاه بیننده را در احساسات خود شریک می‌کند.

علت معلولیت الیکا عبدالرزاقی چیست؟
تیموتی شالامی در فیلم مرا با نامت صدا بزن (Call Me By Your Name)
تیموتی شالامی در فیلم مرا با نامت صدا بزن (Call Me By Your Name)

برای بازی در فیلم گوادانینو او تحسین منتقدان و اصحاب رسانه را برانگیخت و نامزد جایزه‌های اسکار، گلدن گلوب، اتحادیهٔ بازیگران سینما، بفتا و انتخاب منتقدان بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. او سومین بازیگر مرد جوان نامزد شده در این شاخه و جوان‌ترین از سال ۱۹۳۹ است؛ در ادامهٔ ۲۰۱۷ در فیلم «شب‌های داغ تابستانی» ظاهر شد؛ و در پایان سال ۲۰۱۷ لیدی برد به کارگردانی گرتا گرویگ در کنار سیرشا رونان ایفای نقش کرد.

تیموتی شالامی در فیلم شب های داغ تابستان

تیموتی شالامی در فیلم لیدی برد (Lady Bird)
تیموتی شالامی در فیلم لیدی برد (Lady Bird)

در سال ۲۰۱۸، شالامی تنها در فیلم پسر زیبا بازی کرد. او برای بازی در این نقش در هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.این فیلم بر اساس خاطرات پسری با همین نام ساخته شده است.

تیموتی شالامی در فیلم پسر زیبا
تیموتی شالامی در فیلم پسر زیبا

او همچنین در کنار سلنا گومز در فیلم وودی آلن با عنوان یک روز بارانی در نیویورک و هنری پنجم انگلستان در فیلمی با عنوان پادشاه نقش آفرینی کرد.

تیموتی شالامی در فیلم یک روز بارانی در نیویورک
تیموتی شالامی در فیلم یک روز بارانی در نیویورک

پادشاه بهترین فیلم تیموتی شالامی در سبک تاریخی است. در این فیلم او نقش شاهزاده هال را بازی می‌کند. پسر بزرگ پادشاه انگلیس که علاقه‌ای به تاج و تخت ندارد اما پس از مرگ پدرش با عنوان هنری پنجم و کاملا ناخواسته به تاج و تخت می‌رسد و با این‌که کاملا با جنگ و خون‌ریزی مخالف است و تمام سعیش بر این است که کشورش در صلح باشد، طی دسیسه‌هایی مجبور می‌شود کشورش را طی جنگ با فرانسه همراه دوست و همراه قدیمی‌اش سر جان فالستاو با بازی “Joel Edgerton” رهبری کند. اگر بین فیلم های تیموتی شالامی دنبال اثری هستید که در آن این بازیگر توانمند با لهجه بریتیش و موهایی کوتاه، برخلاف اکثر نقش‌های دیگرش شما را باری دیگر محو صفحه نمایش کند، فیلم پادشاه تیموتی شالامی را از دست ندهید.

بیوگرافی داریوش ارجمند
تیموتی شالامی در فیلم پادشاه (The King)
تیموتی شالامی در فیلم پادشاه (The King)

دومین اثر او در سال 2019 بازی در فیلم زنان کوچک بود.زنان کوچک یک فیلم درام منحصر‌به فرد است که بر اساس رمان محبوب لوئیزا می آلکوت به همین نام ساخته شده است. این فیلم حول محور چهار خواهر می‌چرخد که هر کدام مصمم هستند زندگی‌شان را طبق شرایط و تصمیمات خودشان بگذرانند. در این اقتباس جدید از شاهکار لوئیزا می آلکوت، تیموتی شالامی دوباره با گرتا گرویگ و سائورس رونان که با آن‌ها در فیلم لیدی بازی کرده بود، همکاری کرده است. در این فیلم تیموتی شالامی و اما واتسون نیز در کنار یکدیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

تیموتی شالامی در فیلم زنان کوچک (Little woman)
تیموتی شالامی در فیلم زنان کوچک (Little woman)

در 12 دسامبر سال 2020، شالامی میزبان یک قسمت از سریال کمدی Saturday Night Live با حضور گروه E Street و بروس اسپرینگستین بود.

در سال 2021، او به عنوان یک دانشجوی انقلابی در فیلم کمدی-درام وس اندرسون با عنوان اعزام فرانسوی بازی کرد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن در 12 ژوئیه 2021 به نمایش درآمد.

تیموتی شالامی در فیلم The French Dispatch
تیموتی شالامی در فیلم The French Dispatch

بالا را نگاه نکن جدیدترین فیلم تیموتی شالامی و جنیفر لارنس، ماجرایی غم‌انگیز را با کمدی‌ترین حالت ممکن به تصویر می‌کشد. در این فیلم جنیفر لارنس در نقش یک دانشجوی دکتری بازی می‌کند که حین تحقیقاتش ستاره دنباله‌داری را کشف می‌کند و طی محاسباتش با استاد خود (لئوناردو دی‌کاپریو) متوجه می‌شود تنها 6 ماه و 14 روز تا برخورد این جسم بزرگ 10 کیلومتری با زمین فرصت باقی مانده است. 6 ماه تا نابودی تمام کره زمین و انقراض همه چیز! و فیلم تلاش این استاد و دانشجو برای متقاعد کردن رییس جمهور آمریکا و دیگر قدرتمندان برای نجات کره زمین را به تصویر می‌کشد.

تیموتی شالامی در فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up)
تیموتی شالامی در فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up)

دنیس ویلنوو، فیلمساز کانادایی، بنای یادبود فیلم سینمایی علمی تخیلی “تلماسه” را با بازسازی دوباره احیا می‌کند. تلماسه، فیلم سینمایی تیموتی شالامی به نویسندگی و کارگردانی دیوید لینچ در سال 1984، که خود از رمانی به همین نام که در سال 1965 منتشر شده، اقتباس شده‌است.

“تلماسه” فیلم تیموتی شالامی و زندیا به بررسی ماجراهای پل آتریدس در سیاره خشکی به نام آراکیس می‌پردازد که می‌خواهد انتقام خانواده خود را بگیرد. قسمت اول این فیلم اواخر 2021 اکران شد و بازخورد مثبتی از منتقدان دریافت کرد. در سری اول این فیلم که از جدیترین فیلم های تیموتی شالامی است، شاهد دلیل رفتن پاول به آراکیس و اتفاقاتی که پس از سفر به این سیاره بر ای او و خانواده‌اش رقم می‌خورد هستیم. برای دیدن ادامه ماجرای فیلم جدید تیموتی شالامی و سرنوشتی که قرار است برایش در آن سرزمین برهوت و مرموز رقم بخورد باید منتظر دو بخش بعدی فیلم بمانیم. شنیده‌ها حاکی از این است که قسمت دوم این فیلم در پاییز 2023 منتشر خواهد شد.

جنجال جدید محمدرضا گلزار در اینستاگرام چیست ؟
تیموتی شالامی در فیلم تلماسه (Dune)
تیموتی شالامی در فیلم تلماسه (Dune)

معرفی فیلم هایی که تیموتی شالامی بازی کرده را با جدیدترین فیلم این بازیگر که در سال 2022 منتشر شده ادامه می‌دهیم. این عنوان از برترین فیلمهای تیموتی شالامی اثری عاشقانه و جاده‌ای است که بر اساس رمانی با همین نام و به قلم کامیل دی‌آنجلیس (Camille DeAngelis) ساخته شده است. در این فیلم عاشقانه تیموتی شالامی با یک زوج آدم‌خوار همراه می‌شویم که به همراه هم دل به جاده می‌زنند و به مرور زمان بیشتر و بیشتر به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند.

فیلم استخوان‌ها و همه از آثار موفق تیموتی شالامی است که پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. یکی از نکات این فیلم که مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت، ترکیب ژانر‌های مختلف با یکدیگر بود. منتقدان همچنین ایفای نقش شالامی و تیلور راسل و کارگردانی و سینماتوگرافی فیلم را تحسین کردند. اگر قصد دانلود فیلم های تیموتی شالامی را دارید، فیلم استخوان‌ها و همه را فراموش نکنید.

تیموتی شالامی در فیلم استخوان‌ها و همه (Bones and All)
تیموتی شالامی در فیلم استخوان‌ها و همه (Bones and All)

طبق اخبار منتشر شده تیموتی شالامی قرار است فیلم زندگی باب دیلن خواننده معروف را بسازد و خود به عنوان بازیگر اصلی در نقش باب دیلن هنرنمایی خواهد کرد.باب دیلن 81 ساله خواننده و ترانه‌سرای مشهور آمریکایی به عنوان یکی از بهترین ترانه‌سرایان تمام دوران شناخته می‌شود. موسیقی او در دهه شصت میلادی تاثیرات سیاسی، فرهنگی و هنری بسزایی داشته‌اند.سوپراستار 26 ساله تیموتی شالامی ماه پیش تایید کرد که این فیلم با عنوان «Going Electric» همچنان در مراحل ساخت است.با این حال کارگردان این فیلم در سوپرایزی کریسمسی به طرفداران این فیلم اطلاع داد که عنوان این فیلم به «A Complete Unknown» تغییر پیدا کرده است.

تیموتی شالامی در نقش باب دیلن

لیست آثار هنری تیموتی شالامی

در ادامه بیوگرافی تیموتی شالامی باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۱۴مردان، زنان و کودکاندنی ونس
میان‌ستاره‌ایجوانی تام کوپر
بدترین دوستانجوانی سم
۲۰۱۵یک و دوزک
خاطرات آدرالجوانی استفان الیوت
عاشق کوپرها باشچارلی کوپر
۲۰۱۶خانم استیونزبیلی میتمن
۲۰۱۷مرا با نامت صدا کنالیو پرلمن
شب‌های داغ تابستاندنیل میدلتون
لیدی بردکایل ایچیبل
متخاصمانفیلیپ دی‌جاردین
۲۰۱۸پسر زیبانیک شف
۲۰۱۹یک روز بارانی در نیویورکگتسبی ولز
پادشاههنری پنجم
زنان کوچکتئودور «لوری» لارنس
۲۰۲۱گزارش فرانسویزفرعلی
تل‌ماسهپل اتریدیز
مردی به نام اسکات
خودشمستند
بالا رو نگاه نکنکوئنتن
۲۰۲۲استخوان‌ها و همهلیهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۳تلماسه: بخش دوFilms that have not yet been releasedپل اتریدیزپس تولید
وانکاFilms that have not yet been releasedویلی وانکاپس‌تولید
تمام نکات خواندنی بیوگرافی سام درخشانی و ماجرای ازدواج او با عسل امیرپور

تلویزیون

 
سالنامنقشیادداشت
۲۰۰۹نظم و قانوناریک فولیقسمت: “تعهد”
عاشق لیاجیکفیلم تلوزیونی
۲۰۱۲دردهای سلطنتیلوک۴ قسمت
۲۰۱۲میهنفین والدن٨ قسمت
۲۰۲۰ما همینیم که هستیمرهگذرقسمت: “همین‌جا، همین الان”
۲۰۲۰پخش زنده شنبه شبمیزبانقسمت: “تیموتی شالامی و بروس اسپرینگستین”

صحنه

 
سالنامنقشیادداشت
۲۰۱۱بلندهانیکلاس کلارکتئاتر مک‌گین/کازاله
۲۰۱۶پسر ولخرججیم کوینباشگاه تئاتر منتهن

جوایز و افتخارات تیموتی شالامی

Chalamet برای بازی در فیلم Call Me by Your Name نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او همچنین نامزد جایزه بفتا، جایزه گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران سینما و جایزه فیلم منتخب منتقدان، همه برای بهترین بازیگر مرد شد. در همان فصل جوایز، شالامی برای نقش مکمل در فیلم لیدی برد به رسمیت شناخته شد و نامزد دریافت جایزه فیلم منتخب منتقدان برای بهترین گروه بازیگری و جایزه انجمن بازیگران نمایشگر برای اجرای فوق‌العاده توسط بازیگران در یک فیلم سینمایی همراه با بقیه شد. از بازیگران. برای کارش در Beautiful Boy، او نامزد جایزه گلدن گلوب، جایزه بافتا، جایزه انجمن بازیگران نمایشگر، و جایزه انتخاب منتقدان، همه برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

سالجایزهفیلمشاخهنتیجه
۲۰۱۷بفتاخودشجایزه ستاره نوظهورنامزدشده
مرا با نامت صدا کنبهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
اسکاربهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
گلدن گلوببهترین بازیگر مرد فیلم درامنامزدشده
۲۰۱۸اتحادیه بازیگران سینمابهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۱۸انتخاب منتقدینبهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
۲۰۱۹پسر زیبابهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده

صفحه اینستاگرام تیموتی شالامی

تیموتی شالامی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 107 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی تیموتی شالامی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی تیموتی شالامی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی تیموتی شالامی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام تیموتی شالامی @tchalamet میباشد و بیش از 18 میلیون و 200هزار دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا