اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

نگاهی به زندگی شخصی و هنری ویل اسمیت؛ قدرتمندترین بازیگر مرد هالیوود

در این بخش بیوگرافی ویل اسمیت از بازیگران مرد معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی ویل اسمیت که لقب قدرتمندترین بازیگر مرد هالیوود را از آن خود کرده است، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی ویل اسمیت آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

ویل اسمیت متولد چه سالی است؟

ویلارد کارول اسمیت جونیور زادهٔ ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸ است.

ویل اسمیت فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

ویل اسمیت فعالیت خود را از سال 1986 آغاز کرد.

بهترین فیلم های ویل اسمیت کدام‌اند ؟

از میان بهترین فیلم های ویل اسمیت می‌توان به فیلم در جستجوی خوشبختی ، فیلم من افسانه هستم (I Am Legend) و فیلم مردان سیاه پوش اشاره کرد.

جدیدترین فیلم ویل اسمت کدام است؟

در سال ۲۰۲۱ ویل اسمت در فیلم شاه ریچارد (King Richard) بازی کرده است که برای این نقش نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

خلاصه بیوگرافی ویل اسمیت

نام اصلیویلارد کارول اسمیت دوم
نام هنریویل اسمیت
دیگر نام هاد فرش پرینس
تاریخ تولد۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸ ‏(۵۴ سال)
محل تولدفیلادلفیا، پنسیلوانیا، ایالات متحده
پیشه
  • بازیگر
  • تهیه‌کنندهٔ فیلم
  • رپر
سالهای فعالیت۱۹۸۶–اکنون
همسر
  • شری زامپینو (ا. ۱۹۹۲–۱۹۹۵)
  • جیدا پینکت اسمیت (ا. ۱۹۹۷)
فرزندان3 فرزند
قد187 سانتی متر

بیوگرافی ویل اسمیت

بیوگرافی ویل اسمیت

ویل اسمیت (Will Smith) یکی از مشهورترین هنرپیشه‌های هالیوودی است که بیشتر به دلیل بازی در نقش‌های کمدی و اکشن مورد توجه دوستداران سینمای هالیوود قرار گرفت. هرچند که او کار خود را ابتدا به عنوان خواننده رپ و هیپ هاپ آغاز کرد و در دهه 80 میلادی نیز به موفقیت خوبی در این زمینه دست یافت، اما شهرت و ثروت کنونی خود را مدیون ایفای نقش‌های جذاب، روان و شیرین خود است.

ویلارد کارول اسمیت جونیور (Willard Carroll Smith Jr.) با نام هنری ویل اسمیت، در 25 سپتامبر سال 1968 میلادی (3 مهر 1347) در فیلادلفیا آمریکا متولد شد.

عکس کودکی ویل اسمیت

اسمیت در سال 2007 میلادی موفق شد لقب قدرتمندترین بازیگر مرد هالیوود را از آن خود کند. مجله فوربز در گزارش خود از ثروتمندترین بازیگران جهان، از ویل اسمیت به عنوان ثروتمندترین بازیگر مرد جهان یاد کرده است. لازم به ذکر است که تا کنون فیلم های ویل اسمیت موفق به فروش‌های گسترده در گیشه‌های جهانی شده‌اند. اسمیت تا کنون هفت بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب، سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده و دارنده چهار جایزه گرمی، یک اسکار و یک گلدن گلوب است.این‌ هنرپیشه‌ سیاه‌ پوست‌ نه‌ تنها در عرصه‌ سینما بلکه‌ در صحنه‌ خوانندگی‌ نیز حضوری‌ پررنگ‌ دارد. ویل‌ اسمیت‌ یکی‌ از هنرپیشه‌ هایی‌ است‌ که‌ با تبعیض‌ نژادی‌ در آمریکا مبارزه‌ میکند و تاکنون‌ چندین‌ بار دست‌ به‌ فعالیت‌ های‌ بشر دوستانه‌ به‌ ویژه‌ برای‌ سیاه‌ پوستان‌ زده‌ است‌. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از بیوگرافی ویل اسمیت خواهیم پرداخت.

عکس هایی از الهام حمیدی با چادر در سینمای ایران

بیوگرافی خانواده ویل اسمیت

در بیوگرافی ویل اسمیت درباره ی خانواده اش میخوانیم: در یک‌ خانواده‌ متوسط جامعه‌ در پنسیلوانیا در آمریکا چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. مادر او کارولین برایت مدیر مدرسه‌ای در فیلادلفیا و پدرش ویلارد کارول اسمیت بازنشسته نیروی هوایی ارتش آمریکا بود.

ویل فرزند دوم این خانواده است و خواهر بزرگتری به نام پاملا و خواهر و برادری دوقلو و کوچک‌تر از خود دارد.

ویل‌ اسمیت در کودکی‌ میگفت‌: “من‌ سیاه‌ پوست‌ نیستم‌. من‌ تاریک‌ و کثیفم‌.” در واقع‌ او احساس‌ میکرد رنگ‌ سیاه‌ پوستش‌ به‌ دلیل‌ کثیفی‌ می باشد و در دنیای‌ کودکی‌ اش‌ مرتب‌ به‌ حمام‌ میرفت‌ و بدنش‌ را با لیف‌ و صابون‌ محکم‌ می شست‌ تا رنگ‌ پوستش‌ تغییر کند. اما به‌ مرور متوجه‌ شد او کثیف‌ نیست‌ بلکه‌ از نژاد سیاه‌ پوستان‌ می باشد ویل‌ اسمیت از زمانی‌ که‌ وارد مدرسه‌ شد طعم‌ تبعیض‌ نژادی‌ را چشید.

والدین ویل اسمیت هنگامی که او 13 ساله بود از یکدیگر جدا شدند، اما تا سال 2000 جدایی خود را رسمی نکرده و در این سال به طور رسمی طلاق گرفتند. پس از اتمام دوران دبیرستان، اسمیت بورسیه علمی از دانشگاه MIT دریافت کرد، اما آن را قبول نکرد؛ چراکه به خوانندگی رپ علاقه داشته و قصد داشت یک رپر موفق شود. اسمیت بعدها در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با وجود نمرات بالا در آزمون‌های هوش دبیرستان هرگز قصد تحصیل در دانشگاه را نداشته است.

ازدواج و وضعیت تاهل ویل اسمیت

بیشترین جستجوها در بیوگرافی ویل اسمیت درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ویل اسمیت در سال 1992 با شری زامپینو (Sheree Zampino) اولین همسر خود ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پسری به نام تری اسمیت است که در همین سال متولد شد. زندگی مشترک اسمیت و زامپینو در سال 1995 یعنی تنها سه سال پس از ازدواجشان به پایان رسید و از یکدیگر جدا شدند.

طلاق توافقی از همسر قبلیش ” شری اسمیت ” برایش بسیار گران تمام شد! مبلغی معادل ۹۰۰.۰۰۰ دلار را یکجا به شری پرداخت کرد و ماهانه ۲۴.۰۰۰ دلار هم بابت هزینه فرزندانش به او می پردازد.

ویل اسمیت و همسر اولش شری زامپینو

پس از آن ویل با همسر فعلی خود یعنی جیدا کورن پیکت (Jada Koren Pinkett) ازدواج کرد. جیدا و ویل اولین بار سر صحنه سریال The Fresh Prince of Bel-Air با یکدیگر آشنا شدند. جیدا برای شرکت در تست بازیگری این سریال و گرفتن نقش مقابل ویل اسمیت در این سریال نام نویسی کرده بود، هرچند برای ایفای این نقش انتخاب نشد. مدتی بعد این دو باری دیگر در سریال تلویزیونی A Different World با یکدیگر مواجه شدند.

سرگرمی جالب همسر پیمان قاسم خانی در هواپیما

ویل اسمیت به جیدا علاقه‌مند بود، اما به دلیل اینکه در آن زمان با همسر اول خود زندگی می‌کرد تصمیم گرفت تا جیدا را به فراموشی بسپرد. سرانجام پس از جدایی از همسر اولش با جیدا ملاقات کرد و اندکی بعد نیز طی مراسمی ساده با هم ازدواج کردند. زندگی مشترک ویل اسمیت و همسرش تا کنون ادامه یافته است. ویل اسمیت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تا پایان عمر از همسر خود حمایت خواهد کرد و هرگز یکدیگر را ترک نخواهند کرد. حاصل ازدواج دوم اسمیت پسر و دختری به نام‌های جیدن و ویلو است. جیدن اسمیت پسر دوم ویل اسمیت به تازگی فعالیت خود را به عنوان خواننده آغاز کرده و توجهات زیادی را نیز به خود جلب کرده است. جیدن مانند پدرش علاوه بر موسیقی، در زمینه بازیگری نیز فعالیت دارد. فیلم After Earth یک فیلم ویل اسمیت و پسرش است که در سال 2013 منتشر شد. این پدر و پسر در سال 2006 و در فیلم The Pursuit of Happyness نیز در کنار هم نقش‌آفرینی کردند. دختر ویل اسمیت، ویلو نیز در فیلم I Am Legend محصول 2007 در کنار پدرش نقش‌آفرینی کرد.

ویل اسمیت در کنار همسرش

جیدا، همسر ویل اسمیت، در سال 2018 اعلام کرد دچار نوعی ریزش مو شده است و علیرغم آزمایش‌های فراوان نتوانسته است علت آن را کشف کند. البته او گفت این احتمال وجود دارد که این ریزش مو به‌خاطر استرس زیاد باشد. به هرحال بیماری همسر ویل اسمیت باعث شد که جیدا کل موهایش را بتراشد. او در دسامبر 2021 ویدیویی از سر تراشیده خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و گفت: «اکنون فقط می‌توانم بخندم. باید سرم را می‌تراشیدم تا کسی فکر نکند جراحی مغز یا چنین چیزی داشته‌ام. من و این ریزش مو قرار است با هم دوست باشیم. تمام.» عکس همسر ویل اسمیت را می‌توانید در بالا مشاهده کنید.

علایق و حقایقی درباره ویل اسمیت

در ادامه بیوگرافی ویل اسمیت مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او. با ما همراه باشید.

  • معمولاً نقش پلیس یا مامور را بازی میکند.
  • در سال ۱۹۹۸ یکی از ۵۰ انسان زیبای جهان انتخاب شد.
  • بعنوان یک چهره مردمی اجرای جشن تحلیف رئیس جمهور ” بیل کلینتون ” را برای جوانان بر عهده داشت.
  • بازی در نقش ” نئو ” در فیلم ” ماتریکس ” را رد کرد!
  • اولین رپری بوده که نامزد اسکار شده.
  • اسپانیایی را مثل انگلیسی روان صحبت میکند.
  • برای بیشترین حضور در در سه فرش قرمز در عرض ۱۲ ساعت صاحب رکورد گینس شد ولی این رکورد را به دو بازیگر دیگر باخت.
  • یکبار اعلام کرده برای رد نقش ” نئو ” در ” ماتریکس ” جهت بازی در ” غرب غرب وحشی ” پشیمان شده.
  • میزبان مراسم اهدای جوایز فیلم ام تی وی در سال ۱۹۹۴ بوده.
  • قبل از ” برد پیت ” برای نقش ” آقای اسمیت ” در فیلم ” آقا و خانم اسمیت ” در نظر گرفته شده بود.
  • طرفدار پر پرو پا قرص گروه هوی متال Soilwork است.
  • در اکتبر ۲۰۰۵ به علت آتش سوزی مجبور به ترک خانه اش در کالیفرنیا شد.
  • در سال ۱۹۹۸ در یکی از رپ هایش گفت: محمد علی او را ” بزرگترین ” خطاب خواهد کرد و دو سال و نیم بعد او در فیلم ” علی ” شخصیت ” محمد علی ” ( بوکسر سیاه پوست ) را بازی کرد!
  • شخصیت او در فیلم ” مردان سیاه پوش ” در حقیقت سیاه پوست نبود و قبل از او چند بازیگر سفید پوست برای این نقش در نظر گرفته شده بود از جمله ” کریس او دانل ” و ” دیوید شویمر “.
  • از میهمانان عروسی پرخرج ” تام کروز ” و ” کیتی هولمز ” در ایتالیا بود.
  • قبل از بیست سالگی میلیونر بود!
  • طرفدار کشتی حرفه ای است.
  • شطرنج باز خوبی هم است.
  • او و دخترش هر یک فیلمی داشتند که در روز ۲ جولای همزمان اکران می شد فیلم ویل ” هانکوک ” بود و فیل دخترش” کیت کیترج: یک دختر آمریکایی “
بازیگران ایرانی روی فرش قرمز برلیناله/ از حجاب گلشیفته تا لباس نامتعارف فرشته حسینی

میلیونر 20 ساله

جالب است که بدانید اولین سریال تلویزیونی ویل اسمیت هنگامی که او تنها 21 سال داشت منتشر شد و زمینه شهرت او را فراهم کرد، اما ویل پیش از اینکه در سینما و تلویزیون مطرح شود در سن 20 سالگی به یک میلیونر موفق تبدیل شده بود. او از طریق استفاده از استعداد خود در زمینه رپ و انتشار آهنگ‌های گوناگون به ثروتی میلیون دلاری دست یافته بود.

ایده‌آل گرایی افراطی

ویل اسمیت در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که تا مدتی پیش، علاوه بر حفظ دیالوگ‌های نقش خودش، دیالوگ بازیگران مقابل خود را نیز حفظ می‌کرده تا راحت‌تر بتواند عکس‌العمل خود را با آنان مطابقت دهد. او عنوان کرده است که به عنوان یک ایده‌آل گرا، در همه کارهای خود چنین وسواس دقیقی را به خرج می‌دهد.

نابغه روبیک

یکی دیگر از استعدادهای ویل اسمیت که از نظرها دور مانده، توانایی حل مکعب روبیک در کمتر از چند ثانیه است. اکثر مردم از هوش بالای ویل اسمیت بی‌خبر هستند. به دلیل بازی او در فیلم‌های کمدی، کمتر کسی تصور هوش فزاینده‌ای را از این بازیگر داشته است. ویل تنها کسی در خانواده خود است که توانایی حل مکعب روبیک را در مدت زمان کمی دارد.

نابغه روبیک

آقای جولای

اکثر رسانه‌ها و مطبوعات از لقب آقای جولای (Mr July) برای ویل اسمیت استفاده می‌کنند. دلیل آن امری ساده است؛ چراکه بیشتر فیلم‌های موفق ویل اسمیت در ماه جولای اکران شده‌اند. در واقع تاکنون هر کدام از فیلم های ویل اسمیت که در تابستان اکران شده‌اند، موفق به شکستن رکورد فروش جهانی شده است.

بهترین فیلم های ترسناک جهان که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

تا کنون فرزندانش را تنبیه نکرده است

شاید جالب باشد که بدانید ویل اسمیت یکی از معدود افرادی است که هیچ اعتقادی به تنبیه فرزندان خود ندارد. اسمیت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سیاست تربیتی او و همسرش در قبال فرزندانشان با دیگران اندکی متفاوت است. آنان به فرزندان خود آموخته‌اند که خودشان مسئول زندگی شخصی خود هستند و خطاها و اشتباهات آنان به خودشان مربوط است. ویل اسمیت و همسرش بر این عقیده هستند که هرچه افراد جوان‌تر باشند، باید کنترل بیشتری روی زندگی خود داشته باشند و تنبیه و مجازات برای فرزندان مغایر با اصول فکری آنان است.

ویل اسمیت و فرزندانش

جنجال در مراسم اسکار ۲۰۲۲

در ۲۷ مارس ۲۰۲۲ در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار، کریس راک، کمدین آمریکایی و یکی از اهدا کنندگان برنامه، با جیدا پینکت اسمیت، همسر ویل اسمیت که به دلیل بیماری موهای سرش ریخته، شوخی کرد و گفت:«جیدا، دوستت دارم، جی.آی. جین ۲، بی‌صبرانه منتظر دیدنش هستم» سپس ویل اسمیت به روی صحنه رفت و به او سیلی زد. حاضران در مراسم ابتدا تصور کردند که این اتفاق بخشی از یک شوخی و نمایشی بوده‌است. ویل اسمیت بعداً وقتی به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم شاه ریچارد اعلام شد روی صحنه از آکادمی و حاضرین عذرخواهی کرد، او بعد از گذشت چند روز از کریس راک نیز عذرخواهی کرد.

گفته می‌شود این حرکت ویل اسمیت ممکن است دستاوردهای چند دهه‌ای او به عنوان یک ستاره محبوب و بازیگر باکیفیت را زیر سوال ببرد. اداره پلیس لس آنجلس اعلام کرده که کریس راک از او شکایت نکرده است.

به دلیل این سیلی در مراسم اسکار ویل اسمیت در ۲ آوریل ۲۰۲۲ از آکادمی اسکار استعفا داد و رئیس آکادمی نیز استعفای او را پذیرفت، اما آنها به تحقیقات خود در این باره ادامه دادند، در نهایت هیئت مدیره آکادمی، در تاریخ ۸ آوریل۲۰۲۲ ضمن عذرخواهی از راک و بینندگان تلویزیونی اعلام کردند که وی را به مدت ۱۰ سال از حضور در برنامه‌های خود محروم می‌کنند. اسمیت نیز گفته است رفتارش غیر قابل توجیه است و به تصمیم آکادمی احترام می‌گذارد.او باری دیگر در تاریخ ۲۹ ژوئیه از اقدام خود در مراسم اسکار، عمیقا اظهار پشیمانی کرد.

همچنین نتفلیکس و سونی پیکچرز اینترتینمنت پروژه های فعلی خود با اسمیت را معلق کردند.

سیلی ویل اسمیت در مراسم اسکار

شروع فعالیت هنری ویل اسمیت

در این بخش از بیوگرافی ویل اسمیت به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

خوانندگی ویل اسمیت

ویل اسمیت کار خود را به عنوان خواننده سبک هیپ هاپ در دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد.او به دوست دوران کودکی خود جف که در آن سال‌ها به عنوان دی‌جی جیزی جف فعالیت می‌کرد پیوست و با کمک او به اجرا و ضبط آهنگ‌های هیپ‌هاپ می‌پرداخت. نام هنری اسمیت در این گروه دو نفره The Fresh Prince بود و با این نام به ضبط تک آهنگ‌های هیپ هاپ می‌پرداخت.

تجربیات زندگی مائده طهماسبی از آلمان و آمریکا تا ایران و شهرتش

اولین تک آهنگ گروه دونفره DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince در سال 1985 توسط کمپانی تهیه موسیقی فیلادلفیا منتشر شد. پس از آن با دریافت بازخوردهای مثبت اسمیت و جیزی جف تصمیم گرفتند تا فرد دیگری را به عنوان بیت باکسر به گروه خود اضافه کنند و در همین راستا کلرنس هولمز به گروه آنان پیوست. تک آهنگ I Dream of Jeannie سبب شد تا ویل اسمیت به عنوان یک رپر مورد توجه قرار گرفته و سبک و سیاق خاص رپ او مورد تحسین قرار گیرد. به مرور و با دریافت بازخوردهای بهتر، توجه کمپانی‌های ضبط موسیقی تراز اول به این گروه هیپ‌هاپی جلب شد و راه برای تولید آلبوم آنان هموارتر از پیش به نظر می‌رسید.

خوانندگی ویل اسمیت

اولین آلبوم گروه DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince با نام Rock The House در سال 1987 منتشر شد و در سراسر جهان بارها شنیده شد؛ به بطوریکه در رتبه چهارم 100 آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت. علاوه بر این آلبوم Rock The House موفق شد تا جایزه گرمی بهترین رپر مرد در سال 1989 را برای ویل اسمیت به ارمغان بیاورد. موفقیت این آلبوم ثروت قابل توجهی برای اسمیت به همراه داشت.

در سال‌های 1988 و 1989 اسمیت از درآمد بالایی بهره‌مند شده بود که مالیات آن را پرداخت نمی‌کرد و همین امر سبب شکایت اداره مالیات آمریکا از او شد. به سبب این شکایت مقدار قابل توجهی از اموال او توقیف شدند. انتشار خبر تخلف مالیاتی اسمیت شبکه تلویزیونی NBC را به فکر ساختن سریالی با سبک سیتکام در مورد زندگی ویل اسمیت انداخت. عاملی که زمینه ورود اسمیت را به سینمای هالیوود فراهم کرد.

ورود به دنیای بازیگری

ورود ویل اسمیت به دنیای بازیگری

در دهه ۱۹۹۰ همزمان با افزایش شهرتش به عنوان خواننده، به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده وارد تلویزیون و سینما شد و بسیار موفق عمل کرد و سرعت به یکی از ستاره‌های سیاهپوست پولساز هالیوود تبدیل شد.

فعالیت بازیگری اسمیت از بازی در نقش خودش در سیتکام شبکه ان‌بی‌سی یعنی The Fresh Prince of Bel-Air آغاز شد. این سریال طرفداران زیادی پیدا کرده و برای چند فصل ادامه پیدا کرد. ویل اسمیت که با بازی در این سریال به حرفه بازیگری علاقه‌مند شده بود، به مطالعه زندگی تاثیرگذارترین هنرپیشه‌های هالیوود پرداخت و هدفی بزرگ را در سر پروراند. او هدف جدید زندگی خود را پیدا کرده بود: تبدیل شدن به بهترین بازیگر مرد جهان.

اولین نقش جدی او در سینما با فیلم درام Six Degrees of Separation آغاز شد.

ناگفته های زندگی شخصی و هنری حسین یاری و تصاویر دیدنی او

«برای پاول، هر شخصی یک در جدید به سمت یک دنیای جدید حساب می‌شود.» دلالال هنری ممتاز و برجسته‌ای به نام فلان و اویزا میزبان یک ضیافت شام هستند. در طی این مهمانی مرد جوانی به نام پاول که غرق در خون بود، جلوی در آن‌ها ظاهر می‌شود. او ادعا می‌کند که یکی از دوستان فرزندانشان است؛ کسانی که در آیوی لیگ تحصیل می‌کنند. به همین طریق هم می‌تواند راه خود را به خانه‌ی آن‌ها باز کند. اما زمانی‌که این زن و شوهر هویت واقعی و حقیقت اصلی پاول را می‌فهمند، او را از خانه بیرون می‌اندازند. هنگامی که این زوج در حال تعریف کردن داستان پاول برای دوستان خود هستند، متوجه می‌شود که اصلا نمی‌توانند حضور او را از یاد ببرند. در سال ۱۹۹۰ نمایشی با همین نام توسط جان گوئیر اجرا شده بود که نامزد دریافت جایزه پولیتزر هم شد؛ این فیلم براساس همین نمایش ساخته شده است.

البته داستان اصلی، با الهام از زندگی واقعی دیوید همپتون نوشته شده است؛ مرد کلاهبردار و دزدی که چندین نفر را در دهه ۱۹۸۰ متقاعد کرده بود که پسر بازیگر مشهور به نام سیدنی پوآتیه است. در سال ۱۹۸۳ بود که زوجی با نام خانوادگی الیوت، به راز کلاهبرداری همپتون پی بردند و مسبب دستگیر شدن او شدند. این زوج داستان را به دوست نویسنده خود یعنی جان گوئیر توضیح دادند و همین باعث شد که چنین نمایشنامه و فیلمنامه‌ای از دل این ماجرا بیرون بیاید. این فیلم نامزد دریافت ۶ جایزه شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه اسکار و گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر زن اشاره کرد. منتقدان سراسر دنیا بعد از تماشای آن، فیلم را مورد تحسین قرار دادند؛ آن‌ها اعتقاد داشتند با اینکه ضعف‌هایی دارد، اما به‌لطف کارگردانی جذاب و بازی‌های فوق‌العاده به موفقیت زیادی رسیده است.

ویل اسمیت در فیلم شش درجه جدایی
ویل اسمیت در فیلم شش درجه جدایی

مدتی بعد از آن اسمیت با ایفای نقش در فیلم اکشن پسران بد در سال 1995 تکانی عظیم به گیشه آن روزهای هالیوود داد. طبق گزارش‌های متعدد فروش فیلم پسران بد در گیشه‌های آمریکا از مرز 65 میلیون دلار عبور کرد.

این فیلم سینمایی داستان دو پلیس مواد مخدر میامی را روایت می‌کند. وقتی یک محموله هروئین به ارزش 100 میلیون دلار از آن‌ها دزدیده می‌شود، این دو نفر حسابی در دردسر می‌افتند. این فیلم پس از انتشار نظرات متفاوتی از سوی منتقدین دریافت کرد. فیلم پسران بد فروش خوبی در باکس آفیس داشت و توانست نظر بینندگان زیادی را به خود جلب کند. دو دنباله نیز برای این فیلم ساخته شدند که یکی در سال 2003 (فیلم Bad Boys II) و دیگری در سال 2020 (فیلم Bad Boys for Life) منتشر شد.

ویل اسمیت در فیلم پسران بد
ویل اسمیت در فیلم پسران بد

در سال 1997 اکشن کمدی مردان سیاهپوش با بازی ویل اسمیت و تامی لی جونز به فروشی حدود 589 میلیون دلار دست یافت و تحسین‌های بسیاری از سوی منتقدان دریافت کرد. فیلم مردان سیاهپوش یکی از محبوب‌ترین فیلم های ویل اسمیت است که او را به عنوان یک استعداد جدی در این زمینه معرفی کرد.

مشکلات فیزیک خاص بهرام افشاری برای او در بازیگری!

اسمیت در سال 1998 در فیلم دشمن ملت به ایفای نقش پرداخت.دشمن ملت فیلمی در ژانر اکشن و مهیج است. داستان فیلم در مورد یک وکیل دادگستری به نام رابرت کلیتن دین (با بازی اسمیت) است که برای خرید به فروشگاهی می‌رود، اما خودش نمی‌داند که به طور ناخواسته وارد بازی خطرناکی شده است. نواری ویدیویی حاوی صحنه قتل یک سناتور برجسته به دست یکی از ماموران سازمان امنیت به نام توماس رینولدز به طور نامعلومی در ساک خرید رابرت کلیتن جاسازی می‌شود. طولی نمی‌کشد که توماس رینولدز به تعقیب رابرت کلیتن دین می‌پردازد تا نوار را به دست آورد.

ویل اسمیت در فیلم دشمن ملت
ویل اسمیت در فیلم دشمن ملت

او یک سال پس از آن نیز در فیلم وسترن Wild Wild West حضور پیدا کرد.جالب است بدانید که او برای بازی در این فیلم، پیشنهاد ایفای نقش نئو در فیلم ماتریکس را رد کرد. با اینکه فیلم Wild Wild West به موفقین چندانی دست نیافت، اسمیت بعدها اعلام کرد که از این کارش پشیمان نیست چرا که او هرگز نمی‌توانست نقش نئو را به خوبی کیانو ریوز بازی کند.

اسمیت سپس در سال 2001 در فیلم بیوگرافی علی نقش محمد علی، بوکسور سنگین وزن را ایفا کرد. ویل اسمیت و جان ویت برای ایفای نقش در این اثر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد و همچنین بهترین بازیگر مکمل مرد در مراسم آکادمی اسکار شدند. به‌صورت کلی این اثر نامزد دریافت ۳۷ جایزه شد که ۱۰ مورد آن‌ها را از آنِ خود کرد؛ از جمله بهترین بازیگر مرد از مراسم بت، بهترین صداگذاری، بهترین بازیگر مکمل مرد، بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین فیلمنامه از مراسم بلک ریل، بهترین فیلم و بهترین بازیگر مکمل مرد از مراسم ایمیج و غیره.

ویل اسمیت در فیلم علی
ویل اسمیت در فیلم علی

او سپس در فیلم Bad Boys II محصول 2003 حضور پیدا کرد. علیرغم نظر منفی منتقدان، این فیلم فروش خوبی در گیشه داشت. ویل اسمیت در سال‌های بعد نیز در فیلم‌هایی چون I, Robot و Shark Tale ایفای نقش کرد. این فیلم‌ها نیز اگرچه در جلب توجه منتقدان ناموفق بودند، عملکرد خوبی در باکس آفیس داشتند.

من، ربات که ترکیبی از ژانر علمی-تخیلی و اکشن است، در سال 2035 روایت می‌شود؛ زمانیکه در یک دنیای دیستوپیایی، ربات‌ها شغل‌های دولتی را تصاحب کرده‌اند. در چنین شرابطی کارآگاه دل‌اسپونر (با بازی اسمیت) سعی دارد راز پشت خودکشی یک محقق آمریکایی را کشف کند. دل‌اسپونر معتقد است که یک ربات انسان‌نما این محقق را به قتل رسانده است.

ویل اسمیت در فیلم من، ربات
ویل اسمیت در فیلم من، ربات

فیلم در جستجوی خوشبختی محصول سال 2006 در ژانر زندگینامه‌ای، شرح زندگی کریس گاردنر کارآفرین مطرح آمریکایی است که پیش از رسیدن به شهرت و ثروت زندگی سختی را پشت سر گذاشته است. این فیلم داستان برهه‌ای از زندگی گاردنر را شرح می‌دهد که یک سال بی‌خانمان بوده است. نقش کریس گاردنر در این فیلم را ویل اسمیت به خوبی ایفا کرده و این اثر را به یکی از تاثیرگذارترین آثار خود تبدیل کرده است. نکته جالب این فیلم حضور پسر ویل اسمیت، جیدن به عنوان بازیگر نقش فرزند کریس گاردنر است. ترکیب پدر و پسری خاص این دو شیرینی خاصی به فیلم در جستجوی خوشبختی اعطا کرده است.

فرهاد آئیش ؛ از پدرِ خودخواهش تا علت بچه دار نشدن و فکر کردن به خودکشی
ویل اسمیت در فیلم در جستجوی خوشبختی
ویل اسمیت در فیلم در جستجوی خوشبختی

فیلم I Am Legend محصول سال 2007 و در ژانر علمی تخیلی و ترسناک است. بازیگرانی چون ویل اسمیت، آلیس براگا (Alice Braga) و دش میهوک (Dash Mihok) در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم زامبی من افسانه هستم با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته ریچارد ماتیسون و در مورد همه‌گیری ویروسی عجیب است که در سال 2010 تمام انسان‌ها را مبتلا به هاری کرده است. بر اثر ابتلای افراد به این ویروس، آنان از حالت انسانی خود خارج شده و خویی وحشی می‌گیرند. تنها فردی که از این ویروس جان سالم به در برده است دکتر نویل (با بازی ویل اسمیت) است که تمام تلاش خود را می‌کند تا دارویی برای این بیماری کشف کند.

ویل اسمیت در فیلم من افسانه هستم
ویل اسمیت در فیلم من افسانه هستم

ویل اسمیت در سال 2008 در فیلم ابرقهرمانی Hancock حضور پیدا کرد. این فیلم نیز از فیلم‌های پرفروش این بازیگر محسوب می‌شود. در سال 2012 و با بازی در فیلم مردان سیاه‌پوش 3، اسمیت اعلام کرد که دیگر در فیلم‌های این فرنچایز بازی نمی‌کند و حضور در سه فیلم برایش کافیست.

ویل اسمیت در فیلم مردان سیاه پوش ۳
ویل اسمیت در فیلم مردان سیاه پوش ۳

اسمیت در سال 2013 در فیلم After Earth بازی کرد. فیلمی که نه فروش خوبی داشت و نه در جلب نظر منتقدان موفق بود. اسمیت این فیلم را به‌عنوان «دردناک‌ترین شکستش در حرفه بازیگری» توصیف کرد. او پس از این شکست بزرگ، یک سال و نیم از دنیای بازیگری فاصله گرفت.

پس از اکران فیلم فضایی ویل اسمیت با نام After Earth که یک شکست به تمام معنا بود، اسمیت با فیلم تمرکز دوباره به سینما بازگشت. این فیلم موفقیت خوبی در باکس آفیس کسب کرد و نظرات منفی و مثبت مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرد. داستان فیلم تمرکز، از بهترین فیلم های کمدی ویل اسمیت، درباره یک کلاهبردار است که درست حین انجام یک پروژه، با زنی خطرناک که در گذشته با او در ارتباط بوده روبه‌رو می‌شود. تماشای این فیلم کمدی ویل اسمیت را از دست ندهید.

ویل اسمیت در فیلم تمرکز
ویل اسمیت در فیلم تمرکز

بعد از ایفای نقش در فیلم بیوگرافی ورزشی نسبتا موفق Concussion، در سال 2016 اسمیت در فیلم جوخه خودکشی بازی کرد. فیلمی که علیرغم فروش بسیار بالا، مورد انتقاد شدید منتقدان قرار گرفت. فیلم بعدی اسمیت که مورد انتقاد منتقدان سینمایی قرار گرفت نیز، فیلم Collateral Beauty بود که برخلاف فیلم قبلی او، در گیشه نیز عملکرد چندان خوبی نداشت.

معرفی سریال محرک؛ پربیننده‌ترین سریال کره‌ای در هولو و دیزنی پلاس

حضور اسمیت در فیلم‌های پرفروش با عناوینی چون علاءالدین محصول 2019 ادامه پیدا کرد.این لایو اکشن موزیکال، فانتزی و درام با بودجه ۱۸۳ میلیون دلاری خود، توانست درآمدی ۱ میلیارد دلاری داشته باشد و به یکی از آثار پرفروش سال ۲۰۱۹ تبدیل شود. این مورد از فهرست بهترین فیلم های ویل اسمیت، نظرات متنوعی را از منتقدان دریافت کرد. برخی‌ها آن را دوست داشتند و از موسیقی، طراحی لباس و هنرنمایی اسمیت، مسعود و اسکات تعریف کردند؛ اما برخی‌های دیگر نسبت به سبک کارگردانی ریچی، فناوری سی‌جی‌آی و همچنین شخصیت‌پردازی جعفر و ایفای آن توسط ماروان کنزاری منتقد بودند. با وجود تمام این مسائل، از آنجایی که دیزنی با فروش خیلی زیاد این اثر موفقیت بزرگی را چشیده بود، تصمیم گرفت که دنباله‌ای را هم برای آن تولید کند؛ دنباله‌ای که همین حالا هم مراحل ساخت خود را طی می‌کند. به‌صورت کلی این فیلم نامزد دریافت ۴۸ جایزه شده بود که درنهایت ۹ مورد آن‌ها را دریافت کرد.

ویل اسمیت در فیلم علاءالدین

او در همین سال در فیلم Gemini Man نیز حضور پیدا کرد. این فیلم علاوه بر جلب نظرات منفی منتقدان، در گیشه نیز شکست خورد.

کتاب زندگینامه و فیلم کینگ ریچارد

ویل اسمیت در سال 2020 کتاب خودزندگینامه خود را با همکاری مارک منسون (Mark Manson) منتشر کرد. منسون نویسنده کتاب مشهور «هنر ظریف بیخیالی» است. این کتاب روی سفر خودشناسی اسمیت و رابطه او با پدرش تمرکز می‌کند. دو سال پس از آن نیز، اسمیت اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم شاه ریچارد دریافت کرد.

داستان این فیلم ورزشی درام و بیوگرافی درباره ریچارد ویلیامز، پدر و مربی بازیکنان تنیس مشهور، ونوس و سرنا ویلیامز است. این فیلم مورد رضایت منتقدانی قرار گرفت که فیلمنامه و بازیگری اسمیت، الیس و سیدنی را تحسین کردند.

فیلم شاه ریچارد توسط انجمن فیلم آمریکا به‌عنوان یکی از ده فیلم برتر سال انتخاب شد و شش نامزدی اسکار را از آن خود کرد. شاه ریچارد، فیلم جدید ویل اسمیت ۲۰۲۱، جوایز اسکار و گلدن گلوب را برای این بازیگر بااستعداد به ارمغان آورد. با همه‌ی این‌ها، این عنوان از فیلم های سینمایی ویل اسمیت در گیشه فروش چندان خوبی نداشت.

ویل اسمیت در فیلم شاه ریچارد
ویل اسمیت در فیلم شاه ریچارد

لیست آثار هنری ویل اسمیت

در ادامه بیوگرافی ویل اسمیت باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم

سالعنوانبه عنوان
بازیگرتهیه‌کنندهنویسنده
۱۹۹۲جایی که آن روز تو را می‌گیردآرینهنه
۱۹۹۳ساخت آمریکاآرینهنه
شش درجه جداییآرینهنه
۱۹۹۵پسران بدآرینهنه
۱۹۹۶روز استقلالآرینهنه
۱۹۹۷مردان سیاه‌پوشآرینهنه
۱۹۹۸دشمن ملتآرینهنه
۱۹۹۹غرب وحشی وحشیآرینهنه
۲۰۰۰افسانه بگر ونسآرینهنه
۲۰۰۱علیآرینهنه
۲۰۰۲وقت نمایشنهآرینه
مردان سیاه‌پوش ۲آرینهنه
۲۰۰۳پسران بد ۲آرینهنه
تلاش کن یا بمیرنهآرینه
۲۰۰۴دختر جرسیآرینهنه
من، رباتآریآرینه
The Seat Fillerنهآرینه
نجات چهرهنهآرینه
داستان کوسهآرینهنه
۲۰۰۵هیچآریآرینه
۲۰۰۶ATLنهآرینه
در جستجوی خوشبختیآریآرینه
۲۰۰۷من افسانه هستمآرینهنه
۲۰۰۸هنکاکآریآرینه
قرارداد انسانینهآرینه
زندگی مخفی زنبورهانهآرینه
لیک‌ویو تراسنهآرینه
هفت پوندآریآرینه
۲۰۱۰بچه کاراته‌کارنهآرینه
۲۰۱۲این یعنی جنگنهآرینه
مردان سیاه‌پوش ۳آرینهنه
۲۰۱۳پس از زمینآریآریآری
گوینده ۲: افسانه ادامه داردآرینهنه
۲۰۱۴افسانه زمستانآرینهنه
آنینهآرینه
۲۰۱۵تمرکزآرینهنه
ضربه مغزیآرینهنه
۲۰۱۶جوخه انتحارآرینهنه
زیبایی موازیآرینهنه
۲۰۱۷درخشانآرینهنه
۲۰۱۹دانش‌آموز سال ۲آرینهنه
علاءالدینآرینهنه
ددزآرینهنه
مرد ماه جوزاآرینهنه
جاسوسان نامحسوسآرینهنه
۲۰۲۰پسران بد تا ابدآریآرینه
زندگی در یک سالنهآرینه
۲۰۲۱شاه ریچاردآریآرینه
TBAرهاسازی Films that have not yet been releasedآرینهنه
نگاهی به فیلم پایان بازی جدیدترین فیلم احمد عبداللهیان بلوچی

جوایز و افتخارات ویل اسمیت

سالمراسمجایزهبرای فیلم
2022اسکاربهترین بازیگر مردKing Richard
2022بفتابهترین بازیگر نقش اول مردKing Richard
2022جایزه انتخاب منتقدانبهترین بازیگر مردKing Richard
2022گلدن گلوببهترین بازیگر مرد در فیلم درامKing Richard
2022انجمن بازیگران فیلمبازیگر نقش اول مرد برجستهKing Richard
2005جوایز سزارسزار افتخاری

صفحه اینستاگرام ویل اسمیت

ویل اسمیت ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 1449 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی ویل اسمیت و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی ویل اسمیت و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی ویل اسمیت ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام ویل اسمیت @willsmith میباشد و قریب به 63 میلیون دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا