اخبار حاشیه بازیگران

جنجال جدید سام درخشانی با انتشار خبر ازدواج مجددش پس از ماه محرم

سام درخشانی در واکنش به انتشار ویدیو عقد آریایی محمدرضا گلزار و بهرام رادان به شوخی در اینستاگرام تردز نوشته که زمان او عقد آریایی نبوده و حالا می‌خواهد بعد از محرم دوباره عقد کند!

ازدواج مجدد سام درخشانی

ازدواج مجدد سام درخشانی

آیا سام درخشانی قرار است برای بار سوم پدر شود ؟

اخیرا عکسی از سام درخشانی و فرزندش در فضای منتشر شد که شایعه ای مبنی بر تولد فرزند سوم وی در سوئد را به همراه داشت اما صحت یا عدم صحت آن تایید نشده است.

آیا سام درخشانی قرار است برای بار سوم پدر شود ؟

بیوگرافی سام درخشانی

سام درخشانی اهل کجاست

در بیوگرافی سام درخشانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان میخوانیم او 31 تیر سال 1354 در خیابان ولیعصر تهران متولد شد و بزرگ شده همان منطقه است.

سام درخشانی دیپلم رشته تجربی دارد و با وجود قبولی در دانشگاه در رشته تئاتر از ادامه تحصیل انصراف داد.او از کلاس بازیگری وارد تلویزیون شد و حالا علاوه بر بازی، کار اجرا هم می کند.

عکس قدیمی سام درخشانی

قد سام درخشانی چقدر است؟

در بیوگرافی سام درخشانی آمده است قد او 183 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده سام درخشانی

در بیوگرافی سام درخشانی درباره ی خانواده ی او آمده است: این هنرمند کشورمان در خانواده ای پنج نفره به دنیا آمد و پسر بزرگ خانواده است و یک خواهر کوچکتر به نام پانته آ که نقاش است و یک برادر به نام شهریار دارد.

پدر مرحومش مغازه دار و مادرش فهیمه کولاتج خانه دار بود.

عکس سام درخشانی و پدرش

یازدهم مرداد سال 1387، جمعه غم انگیزی را برای وی رقم زد ، پرویز درخشانی پدر سام که چند روزی را به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری بود در این روز و در شصت سالگی به دیار باقی شتافت.

ماجرای رفتن شقایق فراهانی از ایران چیست ؟

مادرش می گوید: سام حتی در دوران بچگی اش هم هيچ شيطنت و آزاری برای ما نداش.پسرم بی‌ دردسر بود از همان بچگی دوست داشت بازيگر شود آنقدر به اين رويايش فكر كرد تا سرانجام به آن رسيد

سام درخشانی و مادرش

ازدواج سام درخشانی و عسل امیرپور

مادر سام درخشانی هنرمند پرطرفدار کشورمان در یک مصاحبه از آرزویش برای ازدواج پسرش سام صحبت کرده بود و این خواسته بالاخره در مهرماه سال 94 به ثمر نشست.

سام درخشانی 26 خرداد ماه سال 1394 خبر ازدواجش را به صورت رسمی اعلام کرد و عسل امیرپور همسر آقای بازیگر است.

سام: 10 سال پیش زمانی که سریال «سال‌های برف و بنفشه» را بازی می‌کردم، وقتی در مصاحبه‌ها نظرم را درباره ازدواج می‌پرسیدند، جوابم این بود که ازدواج اتفاقی است که باید در زندگی آدم‌ها پیش بیاید و هیچ ربطی به سن و سال ندارد. هنوز هم همین حرف را می‌زنم و به نظرم برای ازدواج، آدم باید قلابش گیر کند. من متولد 1354 هستم و عسل متولد 1362. به نظر خودم اختلاف بین 5 تا 8 سال اختلاف سنی خوبی برای یک ازدواج است. البته از همان ابتدا تصمیم من برای ازدواج از سن 35 سالگی به بعد بود. از 35 سالگی به بعد نگاه من یک نگاه جست‌وجوگرایانه بود و نیم‌نگاهی به این موضوع داشتم که فرد مورد نظرم را برای ازدواج پیدا کنم ولی هیچ وقت این موضوع را بروز نمی‌دادم و چراغ خاموش پیش می‌رفتم!

سام درخشانی و همسرش عسل

ماجرای آشنایی سام درخشانی و همسرش عسل امیرپور

از نکات خواندنی بیوگرافی سام درخشانی ماجرای آشنایی او با همسرش است. من و عسل یک دوست خانوادگی مشترک داشتیم كه ما را برای یک ‌مهمانی خانوادگی دعوت كرد در آن ‌مهمانی با عسل آشنا شدم و این آشنایی ادامه پیدا كرد

پیشنهاد میلیاردی یک شبکه ماهواره ای به الهام چرخنده

بعد از مدتی خانواده‌ه ای ما نیز با هم رفت‌ و‌ آمد پیدا كردند و این باعث شناخت بیشتر ما نسبت به اخلاق و روحیات همدیگر و در نهایت منجر به ازدواج ما شد

جالب است بدانید که خطبه عقد این زوج توسط سید محمد خاتمی خوانده شد.

عقد سام درخشانی و همسرش عسل امیرپور توسط خاتمی

بیوگرافی عسل امیرپور همسر سام درخشانی

همسر سام درخشانی کیست؟

عسل امیرپور همسر سام درخشانی لیسانس بازیگری دارد و یا یک مراسم ساده زندگی مشترکش را در کنار سام درخشانی آغاز کرد و در اغلب مراسم های ویژه هنری در کنار همسرش حضور دارد و این زوج زندگی عاشقانه ای در کنار هم دارند.عسل امیرپور همسر سام درخشانی

عسل امیرپور نام دارد و متولد سال 1362 است؛ او به عنوان مربی بدنسازی مشغول به كار است ولی تحصیلاتش را در رشته نقاشی تا مقطع لیسانس پشت‌ سر گذاشته؛ بنابراین نقاشی می‌كند و اتفاقا جالب است بدانید كه خواهر سام‌ درخشانی هم نقاش است و به گفته سام، حالا خانه آنها تبدیل به یك گالری نقاشی شده است.

شایعه ازدواج سام با نرگس محمدی

حضور نرگس محمدی و سام درخشانی در جام جهانی برزیل و انتشار عکس های دونفره این شایعه را به وجود آورد که این دو با هم ازدواج کرده اند.

شایعه ازدواج سام درخشانی با نرگس محمدی

فرزندان سام درخشانی

سام درخشانی یک دختر و پسر به نام های برکه و برسام دارد.

سام درخشانی در کنار دخترش برکه

سام درخشانی دو سال بعد از ازدواجش برای اولین بار در 22 آذرماه سال 1396 پدر شد و دخترش برکه به دنیا آمد.برکه متولد کانادا می باشد

برسام پسر سام درخشانی است که 1 مهر 1399 متولد شد و آقای بازیگر برای دومین بار پدر شدن را تجربه کرد.

ارتباط الناز شاکردوست با این بازیکن پرسپولیس چیست ؟

تولد برسام پسر سام درخشانی

علایق و حقایقی درباره سام درخشانی

در ادامه بیوگرافی سام درخشانی مروری میکنیم بر علایق و حقایق زندگی او. با ما همراه باشید.

سام درخشانی رابطه بسیار خوبی با بسیاری از هنرمندان دارد اما رفاقت دیرینه او با کامبیز دیرباز و پژمان بازغی زبانزد همه اهالی دنیای هنر و طرفداران او است.

سام درخشانی در کنار کامبیز دیرباز و پژمان بازغی

تیم مورد علاقه سام درخشانی

در بیوگرافی سام درخشانی امده است او یک فوتبال دوست دو آتیشه و طرفدار استقلال است.

او در یک برنامه ورزشی قبل از دربی روی آنتن زنده صمیمیترین دوست خود پژمان بازغی رو با عنوان لنگی خطاب کرد که مدتی این موضوع برای وی جنجالی شد

سام درخشانی و پرچم استقلال

شغل دوم سام درخشانی

چند سال پیش یک عطر فروشی راه انداختم اما با بالا رفتن دلار و گران شدن اجناس نتوانستم ادامه بدهم و به نوعی شكست خوردم و در بیزنس سرخورده شدم

بعد از مدتی تصمیم گرفت رستوران داری کند و الان رستوارن دارد. اسم رستورانش خونه است و آدرس آن حدود پارک آب و آتش در تهران است.

سام درخشانی در رستورانش

از اسکی تا اسب سواری

ورزش محبوب من از دوران کودکی اسکی بود و هر وقت فرصت می‌ کردم به پیست‌ های مختلف اسکی می‌ رفتم.

بعدها به فوتبال هم علاقه‌ مند شدم و حتی در رده‌ های باشگاهی هم در این رشته ورزشی فعالیت کردم، علاوه بر این سوار کاری رو هم بصورت حرفه ای دنبال میکنم.

تفریحات

تفریحات مشترکم با عسل در واقع معاشرت‌ هایی است كه داریم.

خانمم یک ورزشكار حرفه‌ ای است و به عنوان مربی فعالیت می‌ كند و هر دونفرمان به ورزش علاقه داریم، مسافرت هم  از علاقه‌ مندی‌ ها هر دو نفرمان است.

محسن افشانی در شهرک غرب ربوده شد

فیلم دیدن را دوست داریم و با هم خیلی فیلم می‌ بینیم البته گاها پیش آمده كه عسل وسط فیلم خوابش برده …

پیاده روی با خواجه امیری

نزدیک منزل ما یک پارک است که اکثر اوقات من و همسرم با احسان خواجه امیری و همسرش که همسایه ما هستند برای پیاده روی آنجا می رویم.

عکس سام درخشانی و احسان خواجه امیری

دستپخت

زیاد اهل آشپزی نیستم اما دست پختم را دوست دارند.

برنجی كه دم می‌ كنم عطرش تا سر كوچه می‌ رود یا مثلا خورش مرغ و آلویی كه از مادرم یاد گرفتم، بسیار عالی است طوری كه هركسی می‌ آید می‌ گوید لطفا آن را درست کن.

فرار از یک ازدواج سنتی

سام: شرایط امروز دیگر شرایطی نیست که خواستگاری‌ها خیلی به صورت سنتی برگزار شود؛ یعنی بشخصه ازدواج سنتی را برای خودم در نظر نداشتم. دوست داشتم وقتی قرار است ازدواج کنم، همراه با شور و عشق و علاقه‌مندی باشد. اینکه فرد مورد نظرم را پیدا کنم، اشتراکات و تفاهم‌ها را بین خودمان پیدا کنیم و با علاقه‌ای که بین‌مان به وجود می‌آید، ازدواج کنیم.

خواستگاری بدون دسته‌گل

همیشه از قدیم می‌گفتم كه من چند كار را در زندگی‌ام انجام نمی‌دهم، یكی اینكه دسته گل به دست بگیرم و با مادرم بروم خواستگاری. . . اصلا خودم را نمی‌توانستم در چنین شرایطی تصور كنم. اینكه من كت و شلوار پوشیده در یك جمع سرد و ساكت نشسته باشم و آن وسط یك نفر سرفه كند، آن یكی از هوا بگوید و. . . كه خدا را شكر این اتفاق به خاطر آشنایی و رفت‌وآمد دوخانواده نیفتاد. خواستگاری ما اصلا شبیه خواستگاری نبود، یك ‌مهمانی شام خودمانی بود كه نهایت 20 دقیقه آخر ‌مهمانی در مورد مراسم‌ صحبت كردیم.

آیا این کودک فرزند سحر دولتشاهی و همایون شجریان است ؟

البته برای این ‌مهمانی، گل بردیم ولی قبل از اینكه به آنجا برویم من گل را سفارش داده بودم و از طریق یكی از دوستان كه لطف كردند، گل را به خانه پدر عسل فرستادم. در نهایت من گل دست نگرفتم. (باخنده) دوم اینكه اصلا دوست نداشتم ماشین عروس را ببرم گلفروشی و با گل تزیین كنم و همه در خیابان دنبال من راه بیفتند و بوق بزنند.

البته دوستان اشتباه برداشت نكنند. منظور من این نیست كه كار بدی است ولی برای شخص من جذابیت ندارد. همیشه با خود می‌گفتم اگر كسی می‌خواهد عروسی بگیرد چه بهتر كه یك ‌مهمانی دورهمی با اقوام نزدیك و كسانی كه در دایره زندگی‌اش حضور و تاثیر دارند، برگزار كند؛ نه اینكه یك ‌مهمانی بزرگ بگیرد، به هزار نفر هم شام بدهد كه شاید به همه هم خوش نگذرد و در آخر هم هزار حرف دربیاید ولی از آنجا ‌كه عسل دوست داشت، عروسی گرفتیم.

شروع فعالیت هنری سام درخشانی

سال 1373 که 19 ساله بود وارد کلاس های بازیگری مرحوم سمندریان شد سپس از تئاتر شروع کرد و در چند کار تصویری هم تجربه کوتاهی بدست آورد

در نهایت زمانی که تصمیم داشت برای مدلینگ راهی ترکیه شود به سریال “شب زدگان” در سال 78 دعوت شد که همین مجموعه مسیر هنری اش را تغییر داد

از سینما تا شهرت

در سال 1379 که 25 ساله بود با فیلم دلباخته اولین بازی خود را در سینما تجربه کرد تا اینکه با سریال با من بمان سال 79 و خانه پدری سال 80 به شهرت رسید.

واقعا مهدی پاکدل از بازیگری خداحافظی کرده است ؟

نقش های ماندگار سام درخشانی

سام درخشانی را اغلب مخاطبان دنیای هنر با سریال های تلویزیونی و نقش های ماندگارش در تلویزیون می شناسند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

سام درخشانی در سریال نابرده رنج

سریال نابرده رنج به کارگردانی علیرضا بذرافشان سال 1390 در شبکه سه سیما روی آنتن رفت و روایتگر داستانی از سالهای دهه شصت و زمان جنگ بود. سام درخشانی و کامبیز دیرباز دو شخصیت اصلی قصه این سریال با نام های عماد و اسد را تشکیل میدادند.

سام درخشانی در سریال نابرده رنج

سام درخشانی در سریال پژمان

سام درخشانی در سال 1392 در سریال پژمان به کارگردانی سروش صحت به ایفای نقش پرداخت و این سریال پیرامون زندگی پژمان جمشیدی ستاره فوتبال ایران بود.

این هنرمند کشورمان در سریال پژمان بازیگر نقش وحید مدیر برنامه های پژمان بود و با بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه خواه، شقایق دهقان، ویدا جوان و… همبازی بود.

سام درخشانی در سریال پژمان

سام درخشانی در سریال آوای باران

سریال آوای باران به کارگردانی حسین سهیلی زاده سال 1392 روی آنتن شبکه سه سیما رفت و بازی متفاوت سام درخشانی در این سریال و در کنار الهام چرخنده او را مورد توجه بسیاری از مردم قرار داد و بر شهرتش افزود.

سام درخشانی در سریال آوای باران

سام درخشانی در سریال گسل

سریال گسل به کارگردانی علیرضا بذرافشان سال 1396 روی آنتن شبکه یک سیما رفت و سام درخشانی یکی از نقش های ماندگارش را در این سریال ایفا کرد.

سام درخشانی در این سریال بازیگر نقش ارشیا مبتنی محافظ وزیر منابع و انرژی است و بازی در این سریال یکی از نقش آفرینی های متفاوت سام درخشانی محسوب میشود.

لباس لب ساحلی بهنوش طباطبایی حسابی سوژه شد

سام درخشانی در سریال گسل

فیلم های مشترک سام درخشانی و پژمان جمشیدی

سام درخشانی و پژمان جمشیدی را میتوان از زوج های هنری سینمای ایران دانست که تجربه همکاری با یکدیگر را در چند فیلم و سریال دارند.

این دو بازیگر محبوب و دوست داشتنی سالهاست با یکدیگر رفاقت دارند و جدا از همکاری های مشترک زیادی که در سینما و تلویزیون با یکدیگر داشته اند، در خارج از عالم هنر نیز ارتباط خانوادگی نزدیکی با یکدیگر دارند، اخیرا حضور این دو نفر با هم در برنامه هم رفیق با اجرای شهاب حسینی لحظات شاد و زیبایی به وجود آورد و سام درخشانی در قسمتی از مصاحبه اش در این برنامه گفت که دوست دارد، پژمان هم ازدواج کند تا ارتباط خانوادگی آنها با یکدیگر ادامه داشته باشد.

سام درخشانی و پژمان جمشیدی در پژمان

سریال پژمان به کارگردانی سروش صحت و نویسندگی پیمان و مهراب قاسمخانی سال 92 روی آنتن شبکه سه سیما رفت و سام درخشانی و پژمان جمشیدی در این سریال در کنار هم به ایفای نقش پرداختند.

پژمان جمشیدی در سریال پژمان ایفاگر نقش خودش یعنی پژمان جمشیدی و بازیکن فوتبال بود و سام درخشانی مدیر برنامه های او در این سریال بود.

سام درخشانی و پژمان جمشیدی در پژمان

سام درخشانی و پژمان جمشیدی در خوب بد جلف 1 و 2

سام درخشانی و پژمان جمشیدی بار دیگر در فیلم سینمایی خوب بد جلف با هم همبازی شدند. خوب بد جلف فیلمی به کارگردانی پیمان قاسمخانی بود که فصل اول آن سال 94 اکران شد و دومین فصل آن سال 98 و 99 به سینماها آمد.

سام درخشانی و پژمان جمشیدی در فیلم سینمایی خوب بد جلف در نقش خودشان جلوی دوربین رفتند.

ماشین فوق لاکچری مهرداد صدیقیان چیست ؟

سام درخشانی و پژمان جمشیدی در خوب بد جلف 1 و 2

سام درخشانی و پژمان جمشیدی در تگزاس 1 و2

یکی دیگر از فیلم های مشترک سام درخشانی و پژمان جمشیدی فیلم سینمایی تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی است.

فصل اول فیلم تگزاس در سال 96 و تگزاس 2 در سال 97 اکران شد و سام درخشانی و پژمان جمشیدی اثر مشترک دیگری را در این فیلم خلق کردند.

سام درخشانی و پژمان جمشیدی در تگزاس 1 و2

ورود سام درخشانی به اجرا

درخشانی از اسفند 98 وقتی 44 ساله بود با مسابقه ایران اولین تجربه اجرا در تلویزیون را بدست آورد.

سام درخشانی در مسابقه ایران

فیلم‌شناسی سام درخشانی

در ادامه بیوگرافی سام درخشانی مروری میکنیم بر فیلم ها و آثار آقای بازیگر با ما همراه باشید.

سینما

سالنام فیلمکارگرداننقش
۱۳۹۸مرده خورصادق دقیقی
نیلگونحسین سهیلی زاده
خوب بد جلف ۲: ارتش سریپیمان قاسم خانیسام درخشانی
۱۳۹۷پالتو شتریعلی میرزاییفرید
تگزاس ۲مسعود اطیابیساسان کریمی
پاستاریونیسهیل موفقرامین راستین
تخته گازمحمد آهنگرانیسلیمان مردانی
۱۳۹۶دشمن زنکریم امینیخسرو
خجالت نکشرضا مقصودیحشمت
تگزاسمسعود اطیابیساسان کریمی
۱۳۹۵خوب بد جلفپیمان قاسم خانیسام درخشانی
۱۳۹۴هوسمحمد خراط زادهاربابی
۱۳۹۳باجبهمن گودرزیرضا
عروس برفیسیروس الوندسروان امیر حسین فتحی
۱۳۹۲ارثیه پرماجرارسول محمدیسهیل
۱۳۹۱مسیر روشنحسن آخوندپوروحید
۱۳۸۹سرسپردهبهمن گودرزیاردلان
۱۳۸۸دلواپسیبهمن گودرزیقاسم رحیمی
پسری شبیه بابامیلاد کزازیسیامک عظیمی
تکیه بر خورشیدحسین سحرخیزمهرداد
۱۳۸۷شکار روباهمجید جوانمردسهراب آزاد
نطفه شومکریم آتشیرضا مرادی
آنجا که زاده شدممسعود آب پرورنوید شایان
ردپایی در بزرگراهحسین تبریزیسرگرد کریمی
۱۳۸۶عروس زندانپرند زاهدیسروان علی رضایی
به نام گل سرخفیاض موسویمسعود آذری
۱۳۸۴صحنه جرم ورود ممنوعابراهیم شیبانیحامد مظاهری
شهر آشوبیدالله صمدی
۱۳۸۳جدا افتادهداوود موثقیشهرام کی مرام
۱۳۷۹دلباختهخسرو معصومیآریاچی
۱۳۷۸طلسم طلاییسعید اکبریان
نوید محمدزاده راهی ژنو شد

تلویزیون

سالنام مجموعهکارگرداننقشپخش
۱۳۷۸شب‌زدگانامیرحسین قهراییشبکه تهران
۱۳۷۹با من بمانحمید لبخندهنادرشبکه سه
همسفرقاسم جعفریشبکه سه
۱۳۸۰خانه پدریفریدون حسن پورامیرشبکه تهران
۱۳۸۱دریایی‌هاسیروس مقدمشبکه پنج
۱۳۸۴روزهای اعتراضحسین سهیلی زادهشبکه دو
۱۳۸۵ما چند نفرفیاض موسویمازیارشبکه یک
سال‌های برف و بنفشهسعید سلطانیعلی فلاحشبکه سه
۱۳۸۶ساعت شنیبهرام بهرامیانفرهادشبکه یک
۱۳۸۷روزهای زیباجواد افشاررضاشبکه تهران
۱۳۸۸در چشم بادمسعود جعفری جوزانیحسین طاهریشبکه یک
خسته‌دلانسیروس الوندشبکه یک
۱۳۸۹دارا و ندارمسعود ده‌نمکینصرت منوچهریشبکه تهران
۱۳۹۰نابرده رنجعلیرضا بذرافشانعماد پنجولیشبکه سه
۱۳۹۰شهر دقیانوسمهرداد خوشبختمحسنشبکه یک
مثل شیشهجواد مزدآبادیکاوه صمدیشبکه یک
۱۳۹۱راستش را بگومحمدرضا آهنجسهرابشبکه یک
رؤیای گنجشک‌هاراما قویدلکیاشبکه دو
۱۳۹۲پژمانسروش صحتوحیدشبکه سه
ماتادورفرهاد نجفیمسیح احمدیشبکه یک
دولت مخفیراما قویدلرزمندهشبکه دو
آوای بارانحسین سهیلی زادهنادر توتونچیشبکه سه
۱۳۹۳همه چیز آنجاستشهرام شاه‌حسینیفرهاد فانیشبکه سه
۱۳۹۴پشت بام تهرانبهرنگ توفیقیآهی امیرعلیشبکه سه
زاویه هفتممحمود معظمیمنصورشبکه سه
۱۳۹۵هشت و نیم دقیقهشهرام شاه‌حسینیاحسان تاجیکشبکه دو
۱۳۹۶گسلعلیرضا بذرافشانارشیا مبتنیشبکه یک
لیسانسه‌ها ۲سروش صحتسام درخشانیشبکه سه

شبکه نمایش خانگی

سالنام سریالکارگرداننقش
۱۳۹۳شام ایرانیسروش صحتخودش
۱۳۹۹خوب، بد، جلف: رادیواکتیومحسن چگینی
شبهای مافیاسعید ابوطالب
قبله عالمحامد محمدیافشین چمن زار
باورتون میشه این خانم جوان مادر سوگل طهماسبی باشه ؟

صفحه اینستاگرام سام درخشانی

سام درخشانی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر قریب به340 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی سام درخشانی و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی سام درخشانی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی سام درخشانی، به اینستاگرامش مراجعه کنید.آدرس اینستاگرام سام درخشانی samderakhshani@ می باشد و قریب به 3.2 میلیون دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام سام درخشانی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا