اخبار حاشیه بازیگران

جذابیت این بازیگر قبل انقلاب در سن 78 سالگی

عکسی جالب و دیده نشده از منوچهر وثوق یکی از جذاب ترین بازیگران سینمای قبل انقلاب در سن 78 سالگی منتشر شد که نشان می دهد او همچنان زیبایی چهره اش را حفظ کرده بوده است.

جذابیت این بازیگر قبل انقلاب در سن 78 سالگی

جذابیت این بازیگر قبل انقلاب در سن 78 سالگی

جذابیت این بازیگر قبل انقلاب در سن 78 سالگی

بیوگرافی منوچهر وثوق

عباس رضایی وثوق در ۱۴ بهمن ۱۳۲۲ ۱۳۲۲ در خیابان ری تهران چشم بر دنیا گشود. او تحصیلاتش را در دبیرستان بَدِر سپری کرد. از نوجوانی به ورزش علاقه داشت و در رشتهٔ دو میدانی فعالیت می‌کرد. وی در این زمان به همراه سعید قائم‌مقامی به بازیگری در تئاتر روی آورد و برای سازمان‌هایی نظیر پیشاهنگی و شیر و خورشید به اجرای تئاتر می‌پرداخت. با تشکیل «گروه تئاتر کاوه» توسط سعید قائم‌مقامی، منوچهر وثوق نیز به همراه این گروه همکاری خود را با اجرای تئاترهای زنده، با تلویزیون ملی ایران آغاز کرد. او فعالیت در سینما را از سال ۱۳۴۳ با بازی در فیلم جاهل‌ها و ژیگول‌ها آغاز کرد.

جذابیت این بازیگر قبل انقلاب در سن 78 سالگی

پس از آن نخستین نقش اول خود را در فیلم مرد نامرئی ایفا کرد و پس از بازی در فیلم چرخ بازیگر به کارگردانی مهدی امیرقاسم خانی در سال ۱۳۴۷ به شهرتِ بیشتر رسید. او در بیش از ۹۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت. حق و ناحق، زرخرید و زخم خنجر رفیق از آخرین فیلم‌هایی بودند که وی تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران در آن‌ها بازی کرد. او که پس از انقلاب ۱۳۵۷ ممنوع‌الکار شده بود، بازیگری را در تئاتر‌های لاله‌زار ادامه داد اما پس از مدتی به همراه عدهٔ دیگری از هنرمندان، به دادگاه زندان اوین احضار و پس از بازجویی و ارائهٔ تعهد آزاد شد اما هرگز اجازه و امکان ادامهٔ فعالیت‌های هنری به او داده نشد. منوچهر وثوق سرانجام ایران را ترک و به انگلستان مهاجرت کرد. او در سال‌های نخست ورود به لندن در نمایش واریته آخوندی به تهیه‌کنندگی رضا فاضلی و کارگردانی رضا سرکوب بازی کرد.بیوگرافی منوچهر وثوق از زندگی حرفه ای تا ازدواج و همسران

زندگی لاکچری گلزار در دبی لو رفت
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا