اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردبازیگران هالیوودفیلم خارجی

معرفی فیلم تار از نامزدهای جوایز اسکار 2023 در بخش بهترین فیلم

تار (tar) فیلمی درام به نویسندگی و کارگردانی تاد فیلد است که در ۲۰۲۲ منتشر شد. این فیلم داستان زندگی و زوال آهنگساز-رهبر تخیلی پرآوازه، لیدیا تار، را دنبال می‌کند که توسط کیت بلانشت به تصویر کشیده شده‌است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم تار و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم تار منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم تار چه کسی است؟

کارگردان فیلم تار تاد فیلد است.

فیلم تار کی میاد؟

تار در ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ برای نخستین بار در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد. این فیلم در ۷ اکتبر در سینماهای منتخب ایالات متحده به‌وسیلهٔ فوکس فیچرز اکران شد.

موضوع فیلم تار چیست؟

فیلم تار داستانی نیمه‌زندگی‌نامه‌ای است که بر اساس دوران نوجوانی اسپیلبرگ و سال‌های اولیهٔ فیلم‌سازی او ساخته شده و در فیلم از طریق داستان فیلم‌ساز جوان مشتاق، سمی فیبلمن، که کشف می‌کند چطور قدرت فیلم‌ها می‌تواند به او کمک کند تا حقیقت خانوادهٔ ناکارآمدش و اطرافیانش را ببیند، روایت می‌شود.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم تار چیست؟

کیت بلانشت در نقش اصلی و نوئمی مرلان، نینا هوس، سوفی کائور، جولیان گلاور، آلن کوردانر و مارک استرانگ دیگر بازیگران فیلم هستند.

مشخصات فیلم تار

نام فیلمتار tar
کارگردانتاد فیلد
تهیه‌کننده
  • تاد فیلد
  • الکساندرا میلچان
  • اسکات لمبرت
فیلمنامه نویستاد فیلد
موسیقیهیلدور گودنادوتیر
کشور سازندهایالت متحده ، آلمان
ژانردرام
توزیع‌کنندهفوکس فیچرز (ایالات متحده)
یونیورسال پیکچرز (بین‌الملل)
تاریخ‌های انتشار۱ سپتامبر ۲۰۲۲ (ونیز)
۷ اکتبر ۲۰۲۲ (ایالات متحده)
۲۳ فوریه ۲۰۲۳ (آلمان)
مدت زمان
۱۵۸ دقیقه
شرکت‌های تولید
  • کمپانی فیلم استاندارد
  • امجگ پروداکشنز
فروش گیشه۴٫۷ میلیون دلار

معرفی فیلم خانواده فیبلمن

لیست بازیگران فیلم تار

  • کیت بلانشت در نقش لیدیا تار
  • نینا هوس
  • نوئمی مرلان
  • مارک استرانگ
  • سوفی کائور
  • جولیان گلاور
  • آلن کوردانر
  • سیلویا فلوت

لیست بازیگران فیلم تار

عوامل فیلم تار

  • کارگردان: تاد فیلد
  • تهیه‌کننده:تاد فیلد، الکساندرا میلچان، اسکات لمبرت
  • فیلمنامه‌نویس: تاد فیلد
  • موسیقی: هیلدور گودنادوتیر
  • فیلم‌بردار: فلوریان هوفمایستر
  • تدوین‌گر: مونیکا ویلی
معرفی سریال 1923 پیش‌درآمد Yellowstone

معرفی تاد فیلد کارگردان فیلم تار

ویلیام تاد فیلد (انگلیسی: William Todd Field؛ زادهٔ ۲۴ فوریهٔ ۱۹۶۴) بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است. او فیلم‌های در اتاق خواب (۲۰۰۱) با بازی سیسی اسپیسک و بچه‌های کوچک (۲۰۰۶) با بازی کیت وینسلت را کارگردانی کرده و این دو فیلم نامزد دریافت هشت جایزهٔ اسکار بوده‌است.

حرف های سازندگان فیلم تار TAR

تاد فیلد: یک آپاراتچی در یک سینمای ارزان قیمت بودم

کارگردانانی که واقعا الهام‌بخش من شدند کسانی مانند جرج روی هیل، آلن جی کاپولا، رابرت ردفورد با مردم معمولی (Ordinary People) و استیون اسپیلبرگ بودند. من همه فیلم‌های اسپیلبرگ را دیده بودم. من یک آپاراتچی در یک سینمای ارزان قیمت بودم. بنابراین بدون اغراق احتمالا باید مهاجمان صندوق گمشده (Raiders of the Lost Ark) را حدود ۳۵۰ بار دیده باشم.

اما وقتی به عنوان یک بازیگر به نیویورک نقل مکان کردم و به جشنواره فیلم نیویورک رفتم همه چیز برای من واقعا تغییر کرد. من در آنجا عجیب‌تر از بهشت (Stranger Than Paradise) جیم جارموش را دیدم. اولین فیلم برادران کوئن یعنی دهشت‌زده (Blood Simple) را دیدم. همچنین در آنجا مروری بر آثار تروفو در جریان بود. همه این‌ها مثل کشف یک سیاره دیگر بود.

این فیلمنامه برای فقط یک هنرمند یعنی کیت بلانشت نوشته شده است. اگر او نه می‌گفت، فیلم هرگز ساخته نمی‌شد. یک فیلم‌بین، چه آماتور و غیره، از این موضوع متعجب نخواهد شد. هرچه باشد او یک استاد عالی است. با این وجود، زمانی که ما در حال ساختن فیلم بودیم، مشاهده واقع‌گرایی و مهارت فوق بشری کیت چیزی واقعا حیرت‌انگیز بود. امتیاز همکاری با هنرمندی با این استعداد چیزی است که نمی‌توان آن را به شکل مناسبی توصیف کرد. از هر نظر این فیلم کیت است.

ماجرای کامل ازدواج مهناز افشار چه بود؟

کیت بلانشت: اوایل صحبت‌های ما به شدت کاربردی بود

زمانی که یک فیلمنامه عالی را می‌خوانید سوالات زیادی به وجود می‌آید. همچنین اطلاعات زیادی وجود دارد که لزوما در اولین خواندن به راحتی قابل دسترس نیستند. اما وقتی شروع به واکاوی فیلمنامه می‌کنید مصالح زیادی را در آن پیدا می‌کنید. بنابراین تاد چیز زیادی به من نگفت. اوایل صحبت‌های ما به شدت کاربردی بود. زیرا قبل از اینکه حتی گام‌های اول را برای این نقش بردارم پیش‌زمینه‌های زیادی وجود داشت که باید انجام می‌دادم تا بتوانم صحنه‌ها را بازی کنم و یا بتوانم به شخصیت خود نزدیک شوم. منظورم فقط مسائل تکنیکی مانند صحبت به زبان آلمانی نیست. زبان موسیقیایی و اینکه تسلط خود بر خواندن موسیقی را دوباره احیا کنم و همچنین مرور مجدد پیانو… . بنابراین در ابتدا همه چیز بسیار کاربردی بود.

معرفی فیلم تار

فیلم تار، سومین اثر نویسنده و کارگردان گزیده‌کار تاد فیلد، با هنرنمایی خیره‌کننده کیت بلانشت، یکی از مدعیان نامزدی در اسکار است.
کیت بلانشت در مجموع ۶ بار نامزد جایزه اسکار شده و ۲ بار آن را تصاحب کرده است. بازیگری که به عنوان یکی از بهترین استعدادهای بازیگری در صنعت سینمای معاصر خود را ثابت کرده است. او با ۲ جایزه اسکار برای فیلم‌های هوانورد و جاسمین غمگین و عضویت در فرانچایزهای عظیمی مانند ارباب حلقه‌ها و ایندیانا جونز، قصد ندارد به این زودی‌ها کارنامه بازیگری خود را به پایان برساند. جدیدترین فیلم بلانشت با همکاری کارگردان بچه‌های کوچک (Little Children)، تاد فیلد که اولین فیلم خود در ۱۶ سال گذشته را عرضه کرده، تحسین منتقدان را برانگیخته است.

داستان فیلم تار

تار که داستانش در دنیای بین‌المللی موسیقی کلاسیک اتفاق می‌افتد بر شخصیتی به نام لیدیا تار متمرکز است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان و رهبران ارکستر زنده دنیا و اولین رهبر زن ارکستر بزرگ آلمانی شناخته می‌شود. فیلمی که به بررسی ماهیت متغیر قدرت و تاثیر آن در دنیای مدرن ما می‌پردازد.

معرفی سریال سایه باز جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی

از خلاصه داستان تار اینطور بنظر می‌رسد که لیدیا تار یک شخصیت آیکونیک واقعی است که هر کسی قبل از دیدن داستانش باید با او آشنا باشد، اما در حقیقت تار یک داستان کاملا تخیلی را به تصویر می‌کشد. این فیلم به نوعی تفسیری از شیوه نگاه کردن ما به زندگی هنرمندان و افراد مشهور و بررسی عمیقی از فرایند خلاقیت آن‌ها و تاثیری که فداکاری‌شان بر سلامت روان و ذهن آن‌ها می‌گذارد خواهد بود. در واقع می‌توانیم این را استنباط کنیم که شخصیت لیدیا تار، مانند بسیاری از بزرگ‌ترین ذهن‌های خلاق تاریخ، یک کمال‌گرای سرسخت است که برای یافتن تعادلی سازنده بین زندگی موسیقیایی و شخصی خود تقلا می‌کند.

داستان فیلم تار

تولید

در آوریل ۲۰۲۱ اعلام شد که کیت بلانشت قرار است در این فیلم که نویسنده و کارگردان آن تاد فیلد است، ایفای نقش کند. در ماه سپتامبر، نینا هوس و نوئمی مرلان به گروه بازیگران اضافه شدند و هیلدور گودنادوتیر به عنوان آهنگساز فیلم انتخاب شد.

فیلم‌برداری در اوت ۲۰۲۱ در برلین آغاز شد. مارک استرانگ در مصاحبه‌ای که در ماه اکتبر با گاردین انجام داد اعلام کرد که فیلم‌برداری صحنه‌های این فیلم را به پایان رسانده‌است. در ماه نوامبر، گزارش شد که سوفی کائور، جولیان گلاور، آلن کوردانر و سیلویا فلوت به بازیگران پیوستند.

انتشار فیلم تار

فیلم تار TAR در اوایل سپتامبر در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و با تحسین پرشور مخاطبان و تشویق‌های ایستاده ۶ دقیقه‌ای آن‌ها روبرو شد. واکنش مثبتی که بنظر نمی‌رسد اتفاقی باشد، زیرا فیلم نقدهای بسیار مثبتی نیز دریافت کرده است. فیلم تار یک مدعی جدی برای نامزدی اسکار و موفقیت در فصل جوایز است. فیلمی که شاید سومین جایزه اسکار بلانشت را برای او به ارمغان بیاورد. اگرچه اولین نمایش تار اول سپتامبر در جشنواره فیلم ونیز بود، اما اولین اکران محدود فیلم تقریبا یک ماه پس از آن یعنی در ۷ اکتبر و اکران گسترده‌تر آن در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ آغاز شد.

فرهاد آئیش ؛ از پدرِ خودخواهش تا علت بچه دار نشدن و فکر کردن به خودکشی

دانلود فیلم تار

پوستر فیلم تار

پوستر فیلم تار

تریلر فیلم تار

اولین تریلر منتشر شده از تار با مدت زمان یک و نیم دقیقه جزئیات بسیار کمی از داستان آن را افشا می‌کرد. تریلر دوم فیلم چیزهای بیش‌تری از آن را نشان می‌دهد اما به این معنی نیست که جزئیات داستان واضح‌تر شده باشد. این تریلر فیلمبرداری عالی فلوریان هوفمایستر را نشان می‌دهد که سفر لیدیا برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین آهنگساز تاریخ مدرن را در مسیری پر از تصویرپردازی‌های سورئال و ترس وجودی مجسم می‌کند.

سومین و آخرین تریلر تار از ۲ تای دیگر مدت زمان بیش‌تری دارد و کامل‌ترین نگاه به داستان فیلم را نشان می‌دهد، جایی که می‌بینیم شهرت بحق و معتبر لیدیا در آستانه نابودی است.

بیوگرافی بازیگران فیلم تار

کیت بلانشت در نقش لیدیا تار

کاترین الیز بلانشت کارگردان، تهیه کننده و از برترین بازیگران زن هالیوود است. او در تاریخ 14 مه 1969 از مادری استرالیایی و پدری آمریکایی زاده شد. مادرش بساز و بفروش و معلم و پدرش فرماندهٔ ارشد نیروی دریایی ایالات متحده بود که بعدها به کار تبلیغات رو آورد. سال 1979 پدرش سکته کرد و کیت به همراه برادر و خواهرش تحت سرپرستی مادرشان بزرگ شدند. کیت دوران دبیرستان را در مدرسه گرامر دختران ایوانهو و سپس در کالج خانم های متدیست گذراند. در 20 سالگی مدتی را در یک آسایشگاه مشغول به کار شد. برای دوره لیسانس رشته اقتصاد و هنرهای زیبا در دانشگاه ملبورن را انتخاب کرد اما پس از مدتی ترک تحصیل کرد و برای سفر به مصر رفت. در آنجا به او پیشنهاد شد تا برای نقشی جزیی در فیلم بوکس مصری به نام Kaboria حضور پیدا کند. این اولین تجربه بازیگری او به شمار می آمد.پس از این تجربه به ملبورن رفت و با اجرای چندین تئاتر از جمله لا ماما بازیگری را بصورت جدی آغاز کرد. سپس به سیدنی رفت و در رشته کارشناسی هنرهای زیبا از موسسهٔ ملی هنرهای دراماتیک فارغ التحصیل شد. او سال 1996 با اندرو آپتون (نمایشنامه نویس و کارگردان) اشنا شد. آن ها سال 1997 با یکدیگر ازدواج کردند که حاصل این ازدواج سه پسر به نام ها داشیل جان، رومن رابرت، ایگناتیوس مارتین هستند. آن ها دختری به نام ایدیت ویوین پاتریشیا را در سال 2015 به فرزندی گرفتند. کیت و خانواده اش مدت ها در انگلستان زندگی میکردند اما در سال 2006 به سیدنی نقل مکان کردند.

معجزه زندگی بهاره افشاری چه بود؟

کیت بلانشت در نقش لیدیا تار

نوئمی مرلان

نوئمی مرلانت (Noémie Merlant) بازیگر، نویسنده و کارگردان فرانسوی متولد 1988 است. از کودکی به تمرین آواز پرداخت. سپس از ۶ تا ۱۰ سالگی رقص مدرن و پس از آن رقص کلاسیک را فرا گرفت و در این رشته فارغ‌التحصیل شد. در سال ۲۰۰۶ به پاریس رفت و در صنعت مد به عنوان مانکن شروع به فعالیت کرد. او شانس همکاری با طراحان بزرگی در پاریس، نیویورک، میلان، توکیو و هامبورگ را داشت. در این سفرها تلاش کرد که دانشش را در زبان انگلیسی افزایش دهد. پس از آن با شرکت در آزمون ورودی کور فلوران موفق شد به این مدرسه راه یابد و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ در رشته بازیگری تحصیل کند. او در فیلم های «شکیرا» و «پرچم های کاغذی» بازی کرده است.

نوئمی مرلان

نینا هوس

نینا هوس بازیگر آلمانی است که در ۷ جولای ۱۹۷۵ به دنیا آمد. او از سال ۱۹۹۶ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. نینا هوس در تئاتر ملی اشتوتگارد فعالیت کرده است. او عضو هیئت داوران جشنواره های فیلم لوکارنو، برلین و ونیز بوده است.
نینا هوس تاکنون جوایز و افتخارات فراوانی کسب کرده است که از میان آنها می توان به جایزه خرس نقره ای از سوی جشنواره بین المللی فیلم برلین، جایزه بهترین بازیگری از سوی جوایز دوربین طلایی برلین و جایزه بهترین بازیگر زن از سوی جشنواره بین المللی فیلم مونترال اشاره کرد.
نینا هوس سابقه فعالیت در آثاری همچون شکست خورده، خواهر کوچک من، خون پلیکان و هوملند را در کارنامه هنری خود دارد.

نینا هوس

نقد و نمرات فیلم تار

تار با تحسین گستردهٔ منتقدان مواجه شد و نقش‌آفرینی بلانشت و کارگردانی فیلد را ستایش کردند. افتتاحیهٔ این فیلم در جشنوارهٔ فیلم ونیز با تشویق شش دقیقه‌ای تماشاگران مواجه شد.در وبسایت بازبینی‌خوانی راتن تومیتوز، ٪۹۸ از ۵۴ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۸٫۵/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «تار با رهبری و اجرای بی‌نقص کیت بلانشت، به طرز درخشانی روی جنبه‌های ناهماهنگ قدرت برافراشته از شهرت تمرکز می‌کند.» این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۲۴ منتقد امتیاز ۹۲ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «تحسین همگانی» است.

معرفی فیلم اکشن آمریکایی کیفر (Retribution 2023)

نقد و نمرات فیلم تار

مروری بر نظر منتقدان درباره فیلم تار

هالیوود ریپورتر | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

دیوید رونی | تار نقطه اوج دیگری را در کارنامه هنری بلانشت رقم می‌زند – بسیاری احتمالا آن را بزرگ‌ترین موفقیت او بشمار می‌آورند -. همچنین تار توضیحی متقاعدکننده برای این موضوع است که چرا باید امیدوار باشیم که فیلم بعدی فیلد ۱۶ سال طول نکشد. این اثر یک هنرمند نابغه است.

ورایتی | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

اوون گلیبرمن | این فیلم از لحاظ درام، بصری و خلاقیت، خیره‌کننده است. فیلمی که یک داستان بی‌رحمانه اما صمیمی از هنر، هوس، قدرت و وسواس را به تصویر می‌کشد.

Reelviews | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

جیمز براردینلی | تار بر اساس یک داستان واقعی ساخته نشده است اما از صداقت احساسی و خردمندانه‌ای بهره می‌برد که باعث می‌شود از بی‌شمار فیلم‌های زندگینامه‌ای ساخته شده برای مصرف انبوه، واقعی‌تر بنظر برسد.

گاردین | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

پیتر بردشاو | مطمئن نیستم که تمام ترفندها، اشاره‌ها و جلوه‌گری‌های متفاوت و جذاب فیلم به شکل رضایت‌بخش کنار هم قرار می‌گیرند، اما چه عملکرد خارق‌العاده‌ای از کیت بلانشت را شاهد هستیم.

بوستون گلوب | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

مارک فینی | تار جاه‌طلبانه، غیرمعمول، قدرتمند و در نهایت ناامیدکننده است. حماسه‌ای پراحساس که همچنین نگاهی دقیق به موسیقی کلاسیک و برداشتی غیرمتعارف از جنبش من ‌هم در جهان است.

آبزرور | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

رکس رید | آثار تاد فیلد از اولین فیلم بلندش در سال ۲۰۰۱، درام خانوادگی هوشمندانه و درخشان در اتاق خواب (In the Bedroom) با حضور سیسی اسپیسک و تام ویلکینسون، محدود اما حیرت‌انگیز، نفس‌گیر و فرامونش‌نشدنی بودند. در حالیکه تار اینطور نیست.

حضور مهناز افشار در کنسرت گوگوش

نقد و بررسی مفصل فیلم تار

نقد و بررسی مفصل فیلم تار از سایت اسکرین اینترنشنال

تیم گریرسن | هنرمند بودن در سال ۲۰۲۲ چگونه است؟ تاد فیلد به عنوان نویسنده و کارگردان در سومین فیلم بلند خود جسورانه می‌کوشد به این سوال جامع پاسخ بدهد. فیلمی که داستان یک آهنگساز و رهبر ارکستر مشهور را روایت می‌کند که درون یک بحران وجودی خوابگردی می‌کند. کیت بلانشت در این پرتره شخصیت اسرارآمیز، استثنایی است. تار با اعتماد به اینکه می‌توانیم بدون یک نقشه، راه خود را پیدا کنیم ما را ساکن دنیای پیچیده شخصیت اصلی خود می‌کند، زیرا این فیلمی است که مکانیسم درونی زندگی‌ای را به تصویر می‌کشد که به آهستگی در حال فروپاشی است. اگرچه سحر و افسون جذاب تار در یک سوم پایانی خود شروع به ناپدید شدن می‌کند، اما با اینحال این یک فیلم بی‌نظیر درباره یک فرد خلاق است که نه احساس ترهم به خود می‌کند و نه خود بزرگ‌بینی دارد. در حقیقت، یکی از نقاط قوت فیلم این است که هرگز کاملا مشخص نمی‌شود که فیلد درباره قهرمان پیچیده‌اش چه فکری می‌کند.

بلانشت نقش این هنرمند چیره‌دست را کمی با لحن متکبرانه بازی می‌کند، اگرچه تار همه چیز را از یک فاصله کم نظاره می‌کند که به هر یک از تعاملات لیدیا منصفانه بودن جذابی می‌بخشد. فیلم در مقدمه خود، صراحت تقریبا بی‌احساسی در صحنه‌های مربوط به لیدیا دارد و همچنین به شکل ظریفی روی سیاست‌های اداری و سخنرانی‌های دانشگاهی مانور می‌دهد

اولین فیلم فیلد از زمان بچه‌های کوچک در سال ۲۰۰۶ که در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد، در ماه اکتبر در ایالات متحده اکران شد و از اوایل سال آینده در بریتانیا روی پرده می‌آید. بلانشت در اینجا در کنار گروهی از بازیگران نقش مکمل فوق‌العاده شامل نینا هوس و نوئمی مرلان قرار می‌گیرد، هرچند که این بازیگر برجسته برنده جایزه اسکار نقش اصلی را به عهده دارد. این درام ۱۵۸ دقیقه‌ای با ریتم و لحن سنجیده خود برای همه سلیقه‌ها مناسب نخواهد بود، اما علی رغم انحرافات گاه و بیگاه، تار باید بطور قابل توجهی برای انبوه ماجراجویان سینمای هنری تامل برانگیز باشد.

معرفی فیلم جاده خاکی ؛ اولین فیلم پناه پناهی

لیدیا تار (کیت بلانشت)، برنده EGOT (افرادی که برنده هر چهار جایزه امی، گرمی، اسکار و تونی شده‌اند) که در برلین به همراه شارون و دختر کوچکش پترا زندگی می‌کند، آدمی پرآوازه در دنیای کلاسیک است. او برای به صحنه بردن یک اجرای جاه‌طلبانه از سمفونی شماره پنج مالر خود را آماده می‌کند. فیلد لیدیا را در حالی دنبال می‌کند که ارکسترش را تمرین می‌دهد، با دستیار وفادارش فرانچسکا (نوئمی مرلان) مشورت می‌کند و مسئولیت‌های خود را به عنوان یک مادر انجام می‌دهد (وقتی که پترا در مدرسه مورد قلدری قرار می‌گیرد، لیدیا شخصا و مستقیما به این موضوع رسیدگی می‌کند).

کیت بلانشت نقش این هنرمند چیره‌دست را کمی با لحن متکبرانه بازی می‌کند، اگرچه تار همه چیز را از یک فاصله کم نظاره می‌کند که به هر یک از تعاملات لیدیا منصفانه بودن جذابی می‌بخشد. فیلم در مقدمه خود، صراحت تقریبا بی‌احساسی در صحنه‌های مربوط به لیدیا دارد و همچنین به شکل ظریفی روی سیاست‌های اداری و سخنرانی‌های دانشگاهی مانور می‌دهد. حتی در طول یک سکانس تک برداشتی طولانی خیره‌کننده که در آن لیدیا با یک دانش‌آموز رنگین‌پوست که باخ را بخاطر مشکلاتش رد می‌کند وارد بحث می‌شود، تار دست خود را درباره اینکه باید درباره لیدیای مطمئن و با اعتماد به نفس چطور فکر کنیم رو نمی‌کند.

این کیفیت غیر قضاوت گرایانه به شکل ماهرانه‌ای به حس و حال راز‌آمیز غیرقابل توضیح فیلم و حتی اتمسفر تهدیدآمیز آن می‌افزاید. همانطور که جنبه‌های متفاوت زندگی شخصی و حرفه‌ای لیدیا در کانون توجه قرار می‌گیرد، پرتره‌ای غنی از زندگی زنی خلق می‌شود که هر چه بیش‌تر با او وقت می‌گذرانیم جذابیت بیش‌تری پیدا می‌کند. اما از آنجایی که به هر بخش وزن یکسانی داده می‌شود – خودکشی یک همکار سابق و مشکلات لیدیا در خواب – تار ما را نسبت به اینکه به کجا می‌رود کنجکاو نگه می‌دارد. لیدیای بسیار سخت‌گیر که همه چیز را تحت کنترل دارد خودش چیزی شبیه یک معما است که برای مرعوب کردن اطرافیانش به استعداد خود تکیه می‌کند.

علت کارگری امیر آقایی در یک تراشکاری در کودکی چه بود؟

فاش کردن پیچش‌های داستانی‌ای که فیلم را در مسیری غیرمنتظره قرار می‌دهند غیراخلاقی است، اما باید گفت که فیلد با ظرافت بیش‌تری نسبت به آنچه که اغلب در سینما اتفاق می‌افتد، با چهره‌های مشهور امروزی مواجه می‌شود. اگرچه تار به شکل مختصری به رسانه‌های اجتماعی و فرهنگ کنسل (نوعی مدرن از تبعید که در آن فرد از حلقه‌های اجتماعی یا حرفه‌ای – چه آنلاین چه رسانه‌های اجتماعی – طرد می‌شود) اشاره می‌کند، اما به شکل تازه‌ای از اظهارنظرهای ارتجاعی و نسنجیده اجتناب می‌ورزد. در عوض فیلم به بررسی روش‌هایی می‌پردازد که هنرمندان معاصر در حوزه عمومی با انتقادات درباره رفتارشان مواجه می‌شوند. اما فیلد بجای ارائه یک بیانیه متظاهرانه، به اودیسه لیدیا اجازه می‌دهد تا کنکاشی متفکرانه باشد درباره اینکه چه چیزی باعث خلاقیت می‌شود و اینکه چگونه افراد مشکل دار پشت خلاقیت‌های خود پنهان می‌شوند – و یا نمی‌شوند -.

نینا هوس که نقش شارون را ایفا می‌کند – یک نوازنده ویولن در ارکستر لیدیا – از او حمایت می‌کند. زیرا او هرچند با اکراه یاد گرفته است که شکست‌های فراوان او را بپذیرد. همچنین مرلان به عنوان دستیار مشتاق لیدیا که امیدوار است روزی خودش رهبر ارکستر شود فقط مقداری شور و شوق ملال‌آور را به ارمغان می‌آورد. تار که هوشمندانه و بدیع ساخته شده است چندان با مجازات لیدیا همدردی نمی‌کند بلکه مجذوب بارقه غیرقابل وصف در برخی آدم‌ها برای هنرمند بودن است، حتی زمانی که همه چیز در اطراف آن‌ها در حال فروپاشی بنظر می‌رسد. فیلم گاهی از رمق می‌افتد، اما مانند لیدیا بی‌وقفه به جلو حرکت می‌کند.

ناگفته های زندگی هنری حسن زارعی بازیگر سریال آفتاب پرست

امتیازهای فیلم تار (تا زمان انتشار مطلب)

وبسایتمیانگین امتیاز
IMDB۷.۹ از ۱۰
کاربران متاکریتیک۸ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز۹۱ درصد بر اساس ۲۲۰ نقد
کاربران راتن تومیتوز۷۲ درصد
منتقدان متاکریتیک۹۱ درصد براساس ۴۷ نقد

جوایز و نامزدی‌های فیلم تار

جشنوارهتاریخ مراسمجایزهدریافت‌کنندهنتیجه
جشنواره فیلم ونیز۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲شیر طلاییتاد فیلدنامزدشده
جام ولپی بهترین بازیگر زنکیت بلانشتبرنده
شیر دگرباشیتاد فیلدنامزدشده
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا