اخبار بازیگران

مهران غفوریان از خالکوبی جدیدش رونمایی کرد

مهران غفوریان بازیگر سینما و تلویزیون به مناسبت تولد چهار سالگی دخترش هانا اسم دخترش را روی بازوی خود خالکوبی کرد.

مهران غفوریان از خالکوبی جدیدش رونمایی کرد

مهران غفوریان از خالکوبی جدیدش رونمایی کرد

مهران غفوریان از خالکوبی جدیدش رونمایی کرد

بیوگرافی مهران غفوریان

در بیوگرافی مهران غفوریان آمده است : مهران غفوریان متولد 3 شهریور 1353 در تهران، بازیگر است.از مهم‌ترین آثار مهران غفوریان می‌توان به بازیگری در سریال شوخی کردم، سریال زیر آسمان شهر و سریال زن‌بابا اشاره کرد.

فارغ التحصیل لیسانس رشته نقاشی از دانشگاه آزاد می باشد، از 18 سالگی فعالیت خود را شروع کرد و با نقش بهروز خالی بند مشهور شد و حالا کارگردانی هم می کند

قد مهران غفوریان

در ادامه بیوگرافی مهران غفوریان آمده است قد او 184 سانتی متر است.

مهران غفوریان از خالکوبی جدیدش رونمایی کرد

کودکی مهران غفوریان

در بیوگرافی مهران غفوریان درباره تپل بودن او در کودکی میخوانیم: «من وقتی به دنیا آمدم شش کیلو بودم و چون عکس‌های کودکی‌ام مربوط به دوران قبل انقلاب است و لباس زیادی به تن نداشته‌ام، قابل پخش نیست.»

او درباره علاقه‌اش به تئاتر در دوران کودکی توضیح داد: «آن زمان بیشتر به درآمد تئاتر فکر می‌کردم، یادم هست با جعبه های پفک صحنه نمایش عروسکی درست می‌کردم و برای هر نمایش دو تومان می‌گرفتم.»

بیوگرافی خانواده مهران غفوریان

در بیوگرافی مهران غفوریان درباره خانواده اش آمده است : در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد و بزرگ شده تهرانسر و محله دریاست ، پدرش ناخدای نیروی دریایی و اهل تهران و مادرش معلم و اهل تبریز است.

مهران غفوریان و مادرش
مهران غفوریان و مادرش

در ادامه بیوگرافی مهران غفوریان میخوانیم : او همیشه در مصاحبه‌های خود عنوان می‌کند که پدرش بسیار منظم و اهل انضباط بود اما در عین‌حال تمامی تیپ‌های بازیگری‌اش را از روی شخصیت پدرش می‌ساخت. همچنین ایشان نقاش و خطاط ماهری بودند. در زمینه آواز و نواختن تار با مهارت زیادی عمل می‌کردند.

مهران غفوریان یک برادر به اسم مهدی دارد که 5 سال از وی بزرگتر می باشد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته موسیقی انجام داده است.

مهران غفوریان و برادرش
مهران غفوریان و برادرش

پدرش سالها افسر نیروی دریایی بوده و در سال 1372 فوت کرده است.

ازدواج و همسر مهران غفوریان

بیشترین جستجوها در بیوگرافی مهران غفوریان درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست. مهران غفوریان در 13 دی ماه 1393 وقتی 40 ساله بود با دختری بنام آرزو ازدواج کرد.آشنایی آنها در یک پاساژ شروع شد.

همسر مهران غفوریان از اهالی سینما نیست و تا قبل از آشنایی‌اش با او، این بازیگر موفق عرصه کمدی را نمی‌شناخت. مهران غفوریان در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که همین ویژگی همسرم مرا به آشنا شدن با او ترغیب کرد

مهران غفوریان و همسرش

او خبر نامزدی اش را در برنامه گلخانه همان سال رسانه ای کرد، این زوج در نهایت بعد از 4 سال در بهمن 97 صاحب یک دختر بنام هانا شدند.

نکاتی جالب درباره گری اولدمن بازیگر معروف هالیوود و مروری بر فیلم هایش

مهران غفوریان و همسر و دخترش

ازدواج یعنی تغییر بزرگ

در بیوگرافی مهران غفوریان آمده است : بعضی‌ها می‌گویند بعد از ازدواج تغییر نمی‌کنند اما به نظرم این خودش یک جور نقص است؛ چون ازدواج شرایط زندگی و حتی فکر تو را نسبت به مسائل عوض می‌کند. مگر می‌شود آدم تغییر نکند!؟ شما کارهایی را انجام می‌دهید که فکرش را هم نمی‌کردید و برعکسش هم هست، یعنی کارهایی را که قبلا می‌کردید، دیگر انجام نمی‌دهید. البته درست است که آدم کلا عوض نمی‌شود اما به هر حال تغییراتی رخ می‌دهد. البته برای من این تغییرات به سمت خوبی بوده است

دوست داشتم دخترم «هانا» در ایران متولد شود

در بیوگرافی مهران غفوریان در جواب بـه این کـه چرا مانند اکثر سلبریتی ها دخترش در بيرون از کشور متولد نشده گفت: مـن و همسرم هردو دوست داشتیم فرزندمان در ایران متولد شود. شرایط و امکانات رفتن بـه کشور هـای خارجی را داریم اما خب مـا دوست نداشتیم.

مهران غفوریان و دخترش

علایق و حقایقی درباره مهران غفوریان

در ادامه بیوگرافی مهران غفوریان مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره آقای بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

خصوصيات اخلاقی مهران غفوریان

در بیوگرافی مهران غفوریان میخوانیم : من برخلاف شخصيت هايي كه در بازي مي كنم، خيلي جدي ام و در زمان كار با جديت تمام كارهايم را دنبال مي كنم . كساني كه با من كار كرده اند از خصوصيات اخلاقي من با خبر هستند ولی در كل سعي مي كنم هر كاري را در زمان خودش انجام دهم.

ورزش کار بودن مهران غفوریان

وقتی صحبت از ورزش می‌ شود بیشتر مردم در ذهن شان یک نوع خاص از اندام و هیکل می‌ آید و اگر برای مثال من بگویم ورزش می‌ کنم کسی باور نمی‌ کند

در بیوگرافی مهران غفوریان میخوانیم : اما واقعیتش من هم مدتی به شکل کاملا جدی ورزش را دنبال می‌ کردم و همراه برادرم رشته‌ های رزمی را یاد گرفتم و توانستم تا مدارج خوبی هم در کاراته بالا بروم ، خیلی هم خوب پیش رفتم اما بعد از مدتی رهایش کردم. بدی کار بازیگری این است که شما نمی‌توانید برنامه منظمی داشته باشید و از خیلی از کارها که دوست‌شان دارید، می‌مانید. روزی دوست داشتم قهرمان هنرهای رزمی بشوم و عاشق لباس‌های این رشته بودم. من ذاتا استعداد چاقی دارم و به همین دلیل خیلی دوست دارم ورزش را در کارهای روزمره خودم قرار دهم ولی معمولا خیلی در این کار موفق نبوده‌ام.

دلیل ازدواج نکردن مهراوه شریفی نیا و ماجرای لو رفتن عکس های او

ورزش کار بودن مهران غفوریان

سخت گیری مهران غفوریان در انتخاب غذا

مهران غفوریان با توجه به اینکه به هیکل او می خورد که به هیچ غذایی دست رد نمی زد اما با حضور در برنامه شام ایرانی این را ثابت نمود که بسیار سخت گیر در انتخاب غذا می باشد و برایش ریزه کاری های بسیاری مهم می باشد.

برند و لباس مارک دار

مارک‌ باز نیستم و به نظرم هر چیزی که به من می‌‌ آید حتی اگر از برند معروفی نباشد خوب است من دوست ندارم خیلی پول برای لباس هزینه کنم و ترجیحم لباسی است که در آن راحت باشم

رویای نمایشگاه نقاشی در سر مهران غفوریان

هنوز هم گاهی نقاشی می‌ کشم

من اصلا از نقاشی وارد هنر شدم و بعد به بازیگری پرداختم کارم هم خیلی خوب بود یک زمانی فکر می‌ کردم تابلوهای مختلفی کار کنم و نمایشگاه بگذارم ولی نشد

شاید بعدها این کار را انجام بدهم

صدای خوب خوانندگی

برادرم، مهدی دنبال موسیقی رفت ولی من دنبال هنر پدرم یعنی نقاشی رفتم. پشیمان نیستم. استعداد موسیقی نداشتم. صدای خوب خوانندگی هم نداشتم اما به شدت به موسیقی علاقه دارم و کارهای برادرم را دوست دارم

صداقت شرط اول رفاقت

آدم می‌تواند به راحتی با آدم‌های زیادی آشنا شود اما رفاقت، زیاد اتفاق نمی‌افتد. من از دوستان زیادی ضربه خورده‌ام که فکرش را هم نمی‌کردم. به نظرم شرط اول و آخر رفاقت، وجود صداقت و روراستی است. الان خیلی راحت به هم دروغ می‌گوییم و مهم نیست اعتمادها از بین برود. برای همین خیلی‌ها را می‌شناسم ولی دوستان زیادی ندارم.

توهین به مهران غفوریان

آقای بازیگر در جشن حافظ سال 1396 یکی از دوستانش را با پوشش پتو جلوی دوربین خبرنگاران فرستاد و عنوان کرد این طرح پیشنهادی من است. هدف او اعتراض به خبرنگاری بود که از همسرش با مانتوی جلوباز عکس گرفت. این کار آقای بازیگر در فضای مجازی سروصدا به پا کرد و عده‌ای معتقد بودند او حجاب را مسخره می‌کند.

لباس اعتراضی مهران غفوریان در جشنواره فجر

آقای بازیگر دراین خصوص عنوان کرد:

من به هیچ‌وجه این کار را نمی‌کنم و باید بدانید که خانواده خودم و همسرم حجاب برتر (چادر) را انتخاب کرده‌اند. پس این حرف‌ها و تیترها فقط یک توهین به من است و آن را نمی‌پذیرم.

مهران غفوریان خنداننده برتر شبکه نسیم

رامبد جوان بین کمدین های خندوانه مسابقات استندآپ کمدی اجرا نمود که در مرحله نهایی مهران غفوریان و امیرمهدی ژوله توانستند به صورت مشترک به رتبه اول دست پیدا کنند

به نظرم اتفاقی که در خندوانه افتاد یک ماجرای بی‌سابقه بود. رامبد جوان شکل خوبی از کمدی را در کارش خلق کرد که باعث جلب مخاطب شد. این حس صمیمیت فضای برنامه و اینکه ما باید زنده و با توانایی خودمان به تنهایی مردم را بخندانیم یک جور محک زدن خودمان هم بود. فکر نمی‌کردم اینقدر مورد استقبال واقع شود. البته من سعی کردم با خود و خانواده‌ام شوخی کنم که به کسی برنخورد. این برنامه‌ها باعث نزدیک‌تر شدن مردم با بازیگران می‌شود. اساسا خنداندن مردم مهم‌ترین مساله بوده وگرنه جنبه مسابقه‌اش بین بچه‌ها اصلا مطرح نبود. خوشحالم که توانستم برای لحظاتی دل مردم را شاد کنم.

مهران غفوریان در خندوانه

قهر مهران غفوریان با خندوانه و رامبد جوان

اما درسال 1397: در مرحله اول از مسابقه ادابازی در خندوانه، مهران غفوریان باید با نقاشی بـه هم تیمی اش بنفشه خواه عبارت «همه ی کاره و هیچ کاره» را میرساند. خلاصه نتوانست و غفوریان و بنفشه خواه باختند. در گفتگوی بعد از مسابقه مهران غفوریان رو بـه دوربین خندوانه گفت کـه دیگر در مسابقه ادابازی شرکت نمی کند و بـه نوعی با برنامه رامبد قهر کرد.

ماجرای مسلمان شدن ماهایا پطروسیان چه بود؟

مهران غفوریان در خندوانه

دوستان صمیمی مهران غفوریان

در انتخاب دوستانم خیلی تحقیق می‌کنم، سعی می کنم افرادی را به ‌عنوان دوست انتخاب کنم که از طرفشان لطمه نخورم و روند زندگی‌ ام را مختل نکنند‌

در بیوگرافی مهران غفوریان آمده است : سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار، یوسف تیموری، امین حیایی، محسن تنابنده و پیمان قاسم‌ خانی از جمله دوستان بسیار خوب و صمیمی‌ من هستند

شغل دوم مهران غفوریان

در بیوگرافی مهران غفوریان آمده است : غفوریان غیر از بازیگری و کارگردانی صاحب یک فروشگاه بزرگ آجیل و شیرینی است. او این فروشگاه را در سال 1389 افتتاح کرد که با نام آجیل و شیرینی مهران غفوریان مشغول به کار است و با استقبال خوب مردم مواجه شد

آجیل فروشی مهران غفوریان

کاهش وزن 53 کیلویی مهران غفوریان!

من 53 کیلو لاغر کردم ولی خیلی ها از من میپرسن که چکار کردید، معدتونو کوچیک کردید؟ رودتونو درآوردید؟ دهنتونو بستید؟

ماجرای لاغری مهران غفوریان

او درمورد تغییر ظاهری و لاغری چشمگیر خود گفت: از آنجایی کـه مفصل ران مـن از بین رفته اسـت، وزن زیاد برای درد پاهایم بد اسـت و دکتر می گوید باید ٢٠ تا ٣٠ کیلو وزنم را کاهش دهم اما این مقدار کاهش وزن کار سهولت نیست. مـن یک‌بار بـه تصمیم خودم جراحی زیبایی لاغری انجام دادم کـه بیشتر سایز مـن کم شد تا وزن اما در کل مـن زیاد غذا نمی‌خورم.

لاغری مهران غفوریان

شایعه اعتیاد مهران غفوریان

چندی پیش شایعه شده بود که مهران غفوریان اعتیاد دارد. او با حضور در برنامه «من و شما» با مجری‌گری آرش ظلی‌پور در خصوص این شایعات گفت:

کسانی که این حرف‌ها را در مورد من می‌زنند هیچ‌وقت نمی‌بخشم. ما بازیگرها اگر مدتی کم‌کار باشیم شایعات زیادی در مورد ما بیرون می‌آید. من هم فقط مدتی کم‌کار شدم و بازی در هر نقشی را نمی‌پذیرم. این مسئله باعث شد تا بگویند که من اعتیاد دارم و حتی جایی خواندم نوشته بود مهران از کمپ ترک اعتیاد فرار کرد.

راه حل مشكلات مردم از نظر مهران غفوریان

مشكلات مردم با صداقت درست می شود. كسی كه صداقت در زندگی اش وجود نداشته باشد با مشكلات زیادی روبه رو می شود. اما كسی كه با صداقت زندگی اش را بچرخاند مشكلی در زندگی اش بـه وجود نخواهد آمد.

حال خوب مهران غفوریان و مردم

به نظرم هر کسی باید کار خودش را انجام بدهد و در ژانر خودش درست حرکت کند. من که بازیگر طنزم بهتر است در همین رشته باشم. من دوست دارم یک نقش جدی بازی کنم اما ترجیح می‌دهم طنز خوب بازی کنم. همه چیز بستگی به این دارد که چه کسی تو را انتخاب کند و در چه کاری به خدمت بگیرد. قطعا من می‌توانم جدی و تلخ هم بازی کنم و این تجربه را به صورت محدود داشتم اما طنز چیزی است که واقعا دوست دارم چون هم حال خودم را خوب می‌کند و هم حال مردم را

بیوگرافی کامل آنجلینا جولی ستاره ی زیبای هالیوود از کودکی تا به امروز

شرط مهران غفوریان برای قبول نقش ها

زمانی كه كاری بـه مـن پیشنهاد می شود نخستین شرط مـن برای حضور در آن فبلم یا سریال، فیلم نامه و كارگردان خوب اسـت. اگر این امكانات فراهم شود با كمال میل نقش را می پذیرم و بازی می كنم.

برخورد مهران غفوریان با مردم

مردم ایران مردمان هنرمندی هستند و همیشه بـه مـا لطف دارند مـا را كه در خیابان یا مكان هاي عمومی می‌بینند استقبال می كنند و محبت خودشان را از مـا دریغ نمی كنند. آرزو می كنم كه بتوانم با كارهایی كه انجام میدهم گوشه اي از محبت هاي مردم را جبران كنم.

ساخت سریالی برای دغدغه هاي جوانان

متاسفانه مـن هرروز جوانان زیادی رابه چشم میبینم کـه وقتشان هرز می رود و اتلاف میشود و زندگی‌شان در مسایل خیلی کوچک و کم ارزشی مثل کار با موبایل، کامپیوتر، مهمانی رفتن و چرخیدن با اتومبیل در خیابان‌ها و آهنگ گوش دادن خلاصه می شود.

فرض کنیم اگر زندگی یک دختر خانمی با این مسایل کم ارزش و بیهوده سپری شود، فردا این دختر چگونه می تواند بعنوان یک مادر و یا یک همسر ایده‌آل در زندگی ایفای نقش کند. یا یک پسر چطور می تواند فرد موثری در جامعه باشد و حرفه‌اي یاد بگیرد و زندگی آینده خود و خانواده‌اش را تامین کند.

طنز واقعی از نظر مهران غفوریان

بنظر مـن طنز درست، طنزی اسـت کـه بازتابی از مسایل واقعی در آن وجود داشته باشد. البته همین فضا ایجاد کردن هم باید با خلاقیت باشد. اخیرا فیلمی را دیدم کـه در آن ناصرالدین شاه قاجار با یک موبایل بازی میکرد و یک خانم قاجار هدفن داشت و یکیدیگر لپتاپ و…

معرفی فیلم چشم آبی روشن اثری جدید با بازی کریستین بیل

خلاصه با این چیزها سعی کرده بودند طنز بسازند. مـا باید روی یک موضوعی کار کنیم کـه درست باشد، بعنوان مثال گوشی اپل دست یک فرد قدیمی میـــخواهد چـه موقعیت کمدی ایجاد کند؟ دیدم کـه انها بوسیله مترو از تهران قدیم بـه تهران جدید می آیند.

کار خوب از نظر مهران غفوریان

کار «سیگنال موجود است» یک کار فانتزی اما با سر و شکلی آبرومند است. مهدی مظلومی دنبال این نیست که به زور هر چیزی بخواهد مخاطب را بخنداند. نوع کمدی آن را دوست داشتم و به نظرم نقشم در آن به شکل جالبی درآمده است. همیشه از بازی در نقش آدم‌هایی که کار نکرده‌ام استقبال می‌کنم

همکاری متوالی مهران غفوریان با مدیری

خوشحالم از اینکه در سال‌های اخیر چندین‌بار با مهران مدیری همکاری کرده‌ام. مهران کارهایی می‌سازد که شما نمی‌توانید آن‌ها را قبول نکنید. جنس بازی هر کدام از ما را می‌شناسد و نقش‌هایی که به افراد می‌دهد، بهترین انتخاب است. شرایط کار با او همیشه عالی است و همه کارهایش را می‌بینند. در این شرایط معلوم است که دوست دارم با او همکاری داشته باشم. فکر خوبی پشت کارهای مدیری است و نظم کارهایش مثال زدنی است. کارها و تیمش درجه یک هستند و انرژی زیادی به بازیگر می‌دهد. هر بار آنقدر نقش پیشنهادی‌اش جذاب است که آدم ناخودآگاه جذب می‌شود. کارهای آیتمی هم تنوع بازی خوبی به بازیگر می‌دهند و برای همین دوست دارم با مهران باشم

مهران غفوریان و مهران مدیری

علاقه مهران غفوریان به کارگردانی

در بیوگرافی مهران غفوریان درباره ی علاقه اش به کارگردانی میخوانیم : به اندازه‌ ای که به کارگردانی علاقه‌ مندم،‌ بازیگری را دوست ندارم

بیوگرافی علی نصیریان مرد هزار نقش سینما؛ از کودکی تا به امروز

در اصل کارگردانی کردن با بازی خودم را بیشتر از هر چیزی دوست دارم ! ‌‌زمان کارکردن خیلی‌ جدی هستم و از آنجا که توقع مردم از من بالاست همانقدر هم من از آن‌ ها توقع دارم

دلم می خواهد با خیالی آسوده و با فکرهای بزرگ‌ کارهایم را بسازم

اعتیاد مهران غفوریان به سیگار

در بیوگرافی مهران غفوریان آمده است : خیلی وقته تصمیم گرفتم ترک کنم اما هنوز کامل ترک نکردم ولی سیگار کشیدن را خیلی کم کردم. هرچند که فکر میکنم کسی نمیدانست که سیگار میکشم و الان همه فهمیدند

اعتیاد مهران غفوریان به سیگار

عمل جراحی پای مهران غفوریان در خرداد ماه 1396

مهران غفوریان در اواخر خرداد ماه سال 96 به علت وجود توده ای در پای چپ خود مجبور به جراحی شد و عمل وی با موفقیت انجام شد . وی توضیحانی در خصوص بیماری اش داده است.

عمل قلب باز مهران غفوریان در مهر ماه 1400

در بیوگرافی مهران غفوریان آمده است : غفوریان در ۲۶ مهر ۱۴۰۰، سر صحنه سریال نیسان آبی دچار سکته قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان، روز بعد تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت.

همسر او در این باره اعلام کرد که:

امروز (دوشنبه) حدود ساعت 12 ظهر مهران عزیزم دچار عارضه قلبی (سکته) شد و با آمبولانس به بیمارستان قلب جماران انتقال داده شد… فردا (سه شنبه) عمل قلب باز روی مهران انجام می‌شه، عاجزانه از شما مردم مهربون می‌خوام که برای سلامتیش دعا کنید.

خوشبختانه طبق صحبت‌های آشنایان و دوستان این هنرمند، عمل قلب آقای غفوریان با موفقیت انجام شد.

عمل قلب مهران غفوریان

خداحافظ رودربایستی

شاید کمی دیر متوجه شدم اما فهمیدم که لزومی ندارد به هر پیشنهادی، جواب مثبت بدهم. خیلی وقت‌ها اواسط کار متوجه می‌شدم از آن پیشنهاد اولیه کلی فاصله دارد و توی ذوقم می‌خورد اما ادامه می‌دادم چون به تعهد کاری معتقد هستم و اینکه کار در هر حال باید به پایان برسد. اما حالا خجالت و رودربایستی را کنار گذاشته‌ام. مهم نیست به کسی بربخورد. مهم این است که دیگر اشتباه قبل را تکرار نکنم. کلا سعی کرده‌ام در سال‌های اخیر نه تنها در کار بلکه در زندگی شخصی هم تغییرات عمده‌ای در خود ایجاد کنم

شروع فعالیت هنری مهران غفوریان

علاقه مهران غفوریان به هنر از کودکی

عاشق فیلم‌های اکشن مخصوصا رمبو و راکی بودم، وقتی وارد هنرستان شدم به سمت بازیگری گرایش پیدا کردم. «باز مدرسه‌ام دیر شد» را خیلی دوست داشتم و به دلیل اینکه تپل بودم من را به آقای عبدی تشبیه می‌کردند.»

فیلم شوماه با هنرنمایی فاطمه معتمدآریا آماده نمایش شد

در زمان دبیرستان شاهد احمدلو که الان بازیگر و کارگردان سینماست، همکلاسی‌ ام بود از طرفی من هم علاقه شدیدی به بازیگری داشتم

سال 1371 بود که شاهد می‌ خواست یک فیلم برای جشنواره سوره بسازد به هر حال این فیلم با همکاری جفتمون ساخته شد و در اصفهان برنده جایزه اول شد که برایمان باورکردنی نبود

شروع حرفه ای مهران غفوریان

مهران غفوریان در سال 1373 در سن 20 سالگی برای برنامه آیتمی«جنگ 39» تست داد. این برنامه در آن زمان به کارگردانی «داریوش کاردان» ساخته می‌شد. مهران غفوریان توانست در تست این برنامه پذیرفته شود و این ماجرا آغاز فعالیت حرفه‌ای او در تلویزیون بود.

من به مدت چهارماه سر صحنه می رفتم، گریم می‌شدم ولی به من نقش نمی‌دادند، حسین رفیعی، بیژن بنفشه‌خواه و رحمان سیفی آزاد از همه بیشتر بازی می‌کردند. تا اینکه یکی از آیتم ها را خیلی خوب بازی کردم و بعد از آن نقش من در آیتم ها بیشتر شد

مهران غفوریان در برنامه جنگ 39
مهران غفوریان در برنامه جنگ 39

مهران غفوریان در سال 1378 در 25 سالگی در سریال “این چند نفر” به کارگردانی خودش بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شوخی کردم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مهران غفوریان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون بیژن بنفشه‌خواه، رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیرفضلی و فلامک جنیدی را تجربه کرد.

مهران مدیری در سریال این چند نفر
مهران مدیری در سریال این چند نفر

شما در حال مطالعه بیوگرافی مهران غفوریان در بازیگرآنلاین هستید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

شهرت مهران غفوریان

مهران غفوریان بعد از بازی در برنامه آیتمی 39 در برنامه‌های نوروز 75 و گل‌های 76 حضور داشت.

امیرحسین مدرس اجرای آن را برعهده داشت و رضا عطاران هم متن کارها را می‌نوشت. جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی و بیژن بنفشه‌خواه هم در بخش نمایشی بازی می‌کردند.

این برنامه‌ها تا حدودی او را به مخاطبین تلویزیون شناساند. اما ساخت سریال خاطره‌انگیز «زیر آسمان شهر» با بازی و کارگردانی مهران غفوریان در سال 1380 او را به‌عنوان یکی از طنزپردازان موفق تلویزیون به مخاطب معرفی کرد.

چون برنامه‌هایی که ساخته بودم با استقبال خوبی روبه‌رو شده بودند، تلویزیون با من یک قرارداد بست تا یک کاری تولید کنم و خودم نیز تهیه‌کننده باشم.

من به سراغ رضا عطاران رفتم و گفتم می‌خواهم کاری بسازم که خیلی سروصدا کند. رضا هم قبول کرد و چندماه مدام درگیر نوشتن متن کار بودیم و رضا خیلی برای کار زحمت کشید و همه کاراکترها را او خلق کرد. رضا عطاران خالق زیر آسمان شهر است.»

مهران غفوریان در این سریال با بازی در نقش به‌یاد ماندنی «بهروز خالی‌بند» برای همیشه در یاد طرفدارانش ثبت شد. تا جایی‌که هنوز هم برخی از طرفدارانش، او را با نام بهروز خالی‌بند به‌یاد می‌آورند.

مهران غفوریان این‌بار با هنرمندانی چون حمید لولایی، کامران ملک‌مطیعی، ملکه رنجبر و نصرالله رادش همکاری داشت.
مهران غفوریان در زیر آسمان شهر
مهران غفوریان در زیر آسمان شهر

مهران غفوریان در سال 1392 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم مهران غفوریان در این سال، بازیگری در فیلم کالسکه به کارگردانی آرش معیریان و سریال شوخی کردم به کارگردانی مهران مدیری محسوب می‌شود.

زندگینامه هومن حاجی عبداللهی چپ دست
مهران غفوریان در فیلم کالسکه
مهران غفوریان در فیلم کالسکه

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مهران غفوریان بازی در سریال شوخی کردم بوده است. مهران غفوریان سال 1392 در 39 سالگی در سریال شوخی کردم نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مهران مدیری همکاری داشته است. مهران غفوریان توانست با بازی در سریال شوخی کردم تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر کمند امیرسلیمانی، مهران مدیری، نادر سلیمانی و نیما فلاح بر تجارب او افزود.

طنز آیتمی شوخی کردم یکی از سریال‌های نمایش خانگی است که مهران غفوریان در نقش پیرزن بازی متفاوتی از خود نشان می‌دهد. او در آیتم‌های مختلف این بخش نقش متهم، مادر متهم و یک پیرزن بامزه را بازی کرده است.

مهران غفوریان در سریال شوخی کردم
مهران غفوریان در سریال شوخی کردم

مهران غفوریان در سریال در حاشیه

در حاشیه عنوان سریال تلویزیونی طنزی به کارگردانی مهران مدیری است که در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای، در ابتدا برای شبکه تهران (5) تهیه شد ولی در نهایت در نوروز 1394 از کانال 3 سیما به نمایش درآمد.بازیگران سریال در حاشیه و خلاصه داستان آن + عکس

این مجموعه تلویزیونی چهارمین سریال مهران مدیری در دههٔ 1390 و اولین سریال او پس از بازگشت به تلویزیون است که با حاشیه‌هایی که از سوی جامعه پزشکان گریبانگیر آن شد زودتر از موعد از روی آنتن کنار رفت.

مهران غفوریان در این سریال در نقش دکتر بهروز عشقی هنرنمایی کرده است.

بازیگران سریال در حاشیه و خلاصه داستان آن + عکس

مهران غفوریان درباره عدم توفیق سریال «در حاشیه» نسبت به کارهای قبلی مدیری گفت: «شرایط خیلی سخت است و رقبای ما در شبکه های ماهواره‌ای و در سینمای دنیا بسیار قوی هستند و مخاطبین سلیقه‌شان تغییر کرده است. باید ما بتوانیم متناسب با ذائقه آن‌ها کارهای خوب‌تری بسازیم. من در سری جدید «زیر آسمان شهر» همه تلاشم را در این زمینه خواهم کرد.»

بیوگرافی علی نصیریان مرد هزار نقش سینما؛ از کودکی تا به امروز
مهران غفوریان در سریال در حاشیه
مهران غفوریان در سریال در حاشیه

تجربه متفاوت در سریال قورباغه و خاتون

امروزه مهران غفوریان بعد از لاغری شدید و عجیب خود بازی در نقش‌های جدیدی را می‌پذیرد. این نقش‌های جدی باعث تعجب و گاها مخالفت مخاطبین زیادی شده‌اند.

مهران غفوریان در قورباغه نقش جدی بازی کرده است. این سریال نمایش خانگی را باید اولین حضور او به‌عنوان بازیگر نقش جدی دانست. آقای بازیگر با ظاهر جدید خود توانست به‌خوبی از پس این نقش بربیاید.

مهران غفوریان در سریال شوخی کردم
مهران غفوریان در سریال شوخی کردم

مهران غفوریان در خاتون هم به بازی در یک نقش جدی پرداخته است. این سریال نمایش خانگی که به‌تازگی پخش فصل اول آن به اتمام رسید طرفداران زیادی دارد. غفوریان در قسمت آخر فصل اول سریال خاتون کنار مهران مدیری و نگار جواهریان بازی کرد. طرفداران این بازیگر محبوب منتظر ادامه بازی او در سریال خاتون هستند.

مهران غفوریان در سریال خاتون
مهران غفوریان در سریال خاتون

در این سال‌ها مهران غفوریان با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران مهران رجبی با 11 مرتبه، بهنوش بختیاری با 10 مرتبه، سید جواد رضویان با 9 مرتبه، علی صادقی با 8 مرتبه و مجید صالحی با 8 مرتبه بیشترین همکاری را با مهران غفوریان داشته‌اند.

مهران غفوریان در سینما

اولین تجربه حضور مهران غفوریان در سینما بازی در فیلم شارلاتان بود

فیلم «شارلاتان» کار خوبی بود و من تا قبل از بازی در آن نمی‌دانستم که کپی یک فیلم فارسی است و حتی نمی‌دانستم نقش چه کسی را بازی می‌کنم.

راستش را بخواهید پولی که می‌دادند خیلی می‌چسبید و در مدت ۱۰ روز پول کار در یک سریال را می‌گرفتم، البته بعد از یک دوره‌ای از بازی در این فیلم‌ها صرف نظر کردم.

مهران غفوریان در فیلم شارلاتان
مهران غفوریان در فیلم شارلاتان

کارگردانی و بازیگری های چشم گیر مهران غفوریان

با اینکه مهران غفوریان را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. مهران غفوریان علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان کارگردان، تهیه کننده و مجری نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

از سال 1376 بود که برنامه گل ها را ساخت و پس از آن حرف تو حرف، سپس در برنامه 1377، با مهران مدیری هم بازی شد، سپس این چند نفر را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام هژیرها معروف شده بود. بعد از آن هم، زیر آسمان شهر را ساخت که آغازی شد برای پخش هر شب سریالها در تلویزیون. با موفقیت این مجموعه وی مبادرت به ساخت سری دوم و سوم آن نمود.

نکاتی جالب درباره گری اولدمن بازیگر معروف هالیوود و مروری بر فیلم هایش

غفوریان سپس در سال 82 شروع به ساخت یک سریال نود شبی دیگر به نام «ورود ممنوع، ممنوع» کرد که ساخت این مجموعه پس از پخش چند قسمت از سوی مدیر وقت گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما متوقف شد.

پس از آن وی بیشتر به بازی در فیلم های سینمایی و سریالهای تلویزیونی مشغول شد و تنها یک فیلم ویدئویی به نام «من پلیس نیستم» ساخت. تا اینکه در سال 95 در هنگام ساخت سریال همسایه ها پس از شکستن پای آرش معیریان کارگردان سریال و انصراف او از ادامه کار، غفوریان کارگردانی کار را به عهده گرفت و فیلمبرداری را از اول آغاز نمود.

مجری گری مهران غفوریان

مهران غفوریان در برنامه اعجوبه ها در قامت مجری

مهران غفوریان مجری برنامه استعدادیابی اعجوبه ها می‌باشد. او شخصیت شوخ‌طبعی دارد و استفاده از این وجه شخصیتش چـه در ارتباط با شرکت‌کنندگان و چـه در ارتباط با تماشاگران، باعث شده مخاطب شاهد لحظات بامزه‌اي در برنامه باشد. غفوریان در ارتباط برقرار کردن با کودکان هم موفق اسـت و گفت‌ و گوی خوبی میان آن‌ها شکل میگیرد

مجری گری مهران غفوریان

فیلم‌شناسی مهران غفوریان

در ادامه بیوگرافی مهران غفوریان مروری میکنیم بر آثار سینمایی و تلویزیونی آقای بازیگر.با ما همراه باشید.

فیلم های سینمایی مهران غفوریان

  • ۱۳۹۷: ما همه با هم هستیم (کمال تبریزی)
  • ۱۳۹۶: داش آکل (محمد عرب)
  • ۱۳۹۶: خالتور (آرش معیریان)
  • ۱۳۹۶: ما خیلی باحالیم (بهمن گودرزی)
  • ۱۳۹۵: آس و پاس (آرش معیریان)
  • ۱۳۹۵: ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا (عبدالرضا کاهانی)
  • ۱۳۹۴: ناردون (فریدون حسن‌پور)
  • ۱۳۹۴: ۵۰ کیلو آلبالو (مانی حقیقی)
  • ۱۳۹۳: مجرد ۴۰ ساله (شاهین باباپور)
  • ۱۳۹۲: کالسکه (آرش معیریان)
  • ۱۳۹۱: جابه‌جا (علی توکل‌نیا)
  • ۱۳۸۹: پیتزا مخلوط (حسین قاسمی جامی)
  • ۱۳۸۹: سه نفر روی خط (خسرو ملکان)
  • ۱۳۸۹: فوتبالی‌ها (سیامک خواجه‌وند)
  • ۱۳۸۸: پرواز مرغابی‌ها (علی شاه‌حاتمی)
  • ۱۳۸۸: حلقه‌های ازدواج (شاهین باباپور)
  • ۱۳۸۸: شیر و عسل (آرش معیریان)
  • ۱۳۸۵: دختر میلیونر (اکبر خامین)
  • ۱۳۸۵: زن بدلی (مهرداد میرفلاح)
  • ۱۳۸۵: کلاهی برای باران (مسعود نوابی)
  • ۱۳۸۳: انتخاب (تورج منصوری)
  • ۱۳۸۳: شارلاتان (آرش معیریان)
  • ۱۳۷۶: کلید ازدواج (داوود موثقی)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا