اخبار دیگران

تور کازان؛ بایدها و نبایدهای سفر به کازان

کازان پایتخت جمهوری تاتارستان در روسیه یکی از شهرهای پرجمعیت این کشور محسوب می‌شود. شرایط آب و هوایی، وجود مراکز صنعتی و بازرگانی و همین‌طور مراکز فرهنگی و تاریخی؛ تور کازان را به یکی از پرطرفدارین تورهای گردشگری تبدیل کرده است.

تلاقی شهر کازان با فرهنگ‌های اروپایی و آسیایی باعث شده است تا این شهر مملو از آثار تاریخی و قدیمی باشد. به هم پیوستن دو رود ولگا و قازانکا به زیبایی‌های این شهر افزوده است.

معرفی کشور روسیه

روسیه کشوری است که در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع شده است. این کشور به اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس آرام، دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک دسترسی دارد. جمهوری روسیه را بزرگترین کشور جهان می‌دانند به‌طوری که از شرق تا غرب این کشور در حدود ۹ ساعت اختلاف زمانی وجود دارد.
روسیه با کشورهای کره‌شمالی، چین، مغولستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، اوکراین، بلاروس، لتونی، استونی، فلاند و نروژ مرز زمینی دارد.

روسیه به لحاظ آب و هوایی در تابستان‌ها معتدل است و زمستان‌های سردی دارد. آب و هوای مناطق ساحلی و اقیانوسی روسیه نیز سرد است. بنابراین اگر قصد سفر به این کشور و تهیه تور کازان را دارید، بهتر است برای فصل بهار و تابستان برنامه‌ریزی انجام دهید.

اهمیت تور کازان

کازان یا قازان یکی از شهرهای مهم توریستی روسیه است که در بین گردشگران، طرفداران بسیاری دارد. این شهر در سالیان اخیر به لحاظ ورزشی نیز شناخته شده است. باشگاه فوتبال روبین کازان و باشگاه والیبال زنیت کازان از تیم‌های متمول روسی محسوب می‌شوند که به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند.

سفال های دوست داشتنی

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری در تور کازان

اگر قصد دارید تور کازان را برای سفر به روسیه انتخاب کنید، باید با جاذبه‌های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شوید:

1- مسجد قُل‌شریف

قُل‌شریف یا کول‌شریف را بزرگترین مسجد روسیه معرفی می‌کنند. قدمت این مسجد به قرن شانزدهم برمی‌گردد. در گذشته‌های دور اکثریت قوم تاتار مسلمان بودند، هرچند که بعد از تصرف تاتارستان توسط روس‌ها بخشی از آن‌ها مجبور به مهاجرت یا تغییر دین به مسیحیت شده‌اند، اما هنوز هم درصد عظیمی از ساکنین این شهر مسلمان هستند.

2- دریاچه گلوبوی

عبور رودخانه‌های وُلگا و قازانکا از شهر کازان به زیبایی آن افزوده است. حتماً در تور کازان به دیدن دریاچه آبی گلوبوی بروید. طبیعت سرسبز اطراف این دریاچه و دمای خنک، آن را به یکی از مراکز گردشگری پرطرفدار کازان تبدیل کرده است.

3- قلعه تاریخی کرملین

در تور کازان از مناطق تاریخی این شهر دیدن کنید. قلعه کرملین یک ارگ تاریخی در تاتارستان است که حدود ۲۰ سال پیش به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت گردید.

4- معبد همۀ ادیان

نمادی از معماری اماکن مذهبی همۀ ادیان است که در سال ۱۹۹۴ساخته شده است. در این معبد آثاری از معماری‌های مذهبی ادیان مختلف و سابقه پیدایش آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

5- پل میلینیوم جاذبه گردشگری تور کازان

این پل کابلی از بلندترین پل‌های ساخته شده در روسیه است که بر روی رودخانه کازانکا قرار گرفته است.

6- صومعه و برج اسپاسکایا

در ارگ کرملین، شاهد صومعه‌ای تاریخی هستیم. هرچند کلیسای آن در سال ۱۹۳۰ تخریب شد، اما برج ساعت آن همچنان باقی مانده است.

7- موزۀ سبک زندگی شوروی

در این موزه اشیایی از دوران حکومت شوروی وجود دارد که بازدیدکنندگان اجازۀ لمس و مشاهده آن‌ها را از نزدیک دارند.

8- کاخ کشاورزان

در تور کازان، یکی از جاذبه‌های گردشگری این کاخ معروف است که حدود ۱۷ هزار مترمربع مساحت دارد. گردشگران امکان قدم زدن در این باغ را دارند. در مرکز کاخ یک درخت از جنس برنز وجود دارد که نمادی از باروری شهر قازان محسوب می‌شود.

9- خیابان بائومان

یکی از مراکز فعال شهر کازان است که در آن هتل‌ها، رستوران‌ها و بناهای تاریخی بسیاری قرار گرفته‌اند. اگر قصد خرید سوغاتی از کازان را دارید، حتما از خیابان بائومان دیدن کنید.

10- محله قدیمی تاتارها

اگر قصد دارید تا در تور کازان با قلب تاریخی این شهر آشنا شوید به محلۀ قدیمی تاتارها بروید. البته علاوه‌بر این محله در موزۀ ملی تاتارستان نیز می‌توانید با فرهنگ قوم تاتار بیشتر آشنا شوید.

چگونه در دانشگاه‌های قبرس شمالی درس بخوانیم؟

تور کازان را برای چه زمانی برنامه‌ریزی کنیم؟

اگر قصد سفر به کازان روسیه را دارید باید به فصل و آب و هوای این شهر توجه کنید:

بهار: برف در فصل بهار در شهر کازان شروع به ذوب شدن می‌کند و هوا به تدریج رو به گرمی می‌رود. در این دوران شاهد رویش شکوفه‌ها و برگ‌های درختان هستیم. در بهار شهر کازان به‌نسبت خلوت است و شاهد ازدحام گردشگران و مسافران نیستیم؛
تابستان: برای سفر به کازان بهترین فصل تابستان است، زیرا گرمای هوا در حد مطلوبی قرار دارد. در این فصل دمای آب دریاچه ملایم بوده و امکان انجام تفریحات آبی وجود دارد. تابش آفتاب تابستانی، شکوه بیشتری به بناهای تاریخی می‌دهد؛
پاییز: کازان شهری سرسبز و پر از درخت است. بنابراین پاییز آن نیز جلوه‌ای متفاوت دارد. در این فصل هنوز هوا زیاد سرد نشده است و البته قیمت‌های تور کازان تا حدود زیادی کاهش یافته است؛
زمستان: زمستان روسیه و شهر کازان سرد است. البته در این فصل هتل‌ها، مراکز اقامتی، بلیط هواپیما و مراکز دیدنی و تفریحی بسیار ارزان خواهند بود. اگر به فصل زمستان و مشاهدۀ برف علاقه دارید، کازان در زمستان یک مقصد مناسب برای شما خواهد بود. ولی اگر به سرما علاقه ندارید توصیه ما به شما سفر با تور عمان در زمستان است.

نکات مهم برای سفر به کازان روسیه

1. ویزای توریستی کازان: در صورتی که قصد دارید تور کازان را برای سفر خود انتخاب کنید باید نسبت به تهیۀ ویزای توریستی اقدام کنید؛
2. فرودگاه‌های کازان و مسیر سفر: قازان دارای سه فرودگاه است. فرودگاه بین‌المللی کازان بزرگترین فرودگاه این شهر است. برای رفتن به کازان روسیه شما باید ابتدا به مسکو رفته و سپس از این طریق خود را به کازان برسانید. شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی پروازهایی از ایران به روسیه را در طول هفته انجام می‌دهند. برای رسیدن از تهران به مسکو با هواپیما حدود ۴ ساعت زمان نیاز دارید؛
3. قیمت تور کازان: قیمت سفر به کازان به معیارهای مختلفی بستگی دارد:
  1. فصل سفر به کازان؛
  2. مدت زمان اقامت در این شهر؛
  3. انتخاب شرکت هواپیمایی و کلاس پروازی؛
  4. کیفیت هتل و خدمات آن؛
  5. بازدید از مراکز تفریحی و اقامتی؛
  6. نوع غذا در رستوران‌ها.
    در هنگام بررسی قیمت تور کازان به کیفیت خدمات آژانس مسافرتی توجه کنید. همیشه ارزان بودن مزیت محسوب نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای مسافرتی روسیه و کازان با ما تماس بگیرید؛
4.  واحد پول تاتارستان: در کازان، روبل روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکثر مردم این شهر با زبان روسی یا تاتاری صحبت می‌کنند. در زمان رزرو تور کازان سعی کنید از خدمات تور لیدر استفاده کنید تا در سفر دچار مشکل نگردید.

سخن پایانی

تور کازان یکی از تورهای اروپایی محسوب می‌شود که قیمت مناسبی دارد. در این سفر شما با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی مواجهه می‌شوید. قرارگیری کازان در کنار رودخانه کازانکا، مناظر بکر و زیبایی را ایجاد کرده است که گردشگران را مجذوب خود می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور کازان و سایر تور ها ازجمله تور مالزی، بالی و … و همچنین نحوه ی رزرو این تورها با مشاورین ما در آژانس مسافرتی لیانا پرواز تماس حاصل نمایید.

نکاتی  در مورد خرید انواع سخت‌ افزار و ملزومات لازم برای بهبود کارایی سیستم های کامپیوتری

برگرفته از وب سایت https://www.lianaparvaz.com/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا