اخبار دیگران

تشخیص کفش چرم اصل و تقلبی

همه ما دوست داریم یک جفت کفش چرم طبیعی بسیار راحت داشته باشیم اما اگر روش تشخیص کفش چرم اصل و تقلبی را بلد نباشیم هرگز به این آرزوی خود نخواهیم رسید. متأسفانه سودجویان زیادی در بازار هستند که می‌خواهند اجناس تقلبی خود را با نام جنس اصلی به شما بفروشند و سود کلانی از این معامله به دست آورند، پس ما شما را به مطالعه این مطلب آموزشی مفید دعوت می‌کنیم.

حس بویایی خود را به کار بگیرید!

یکی از بهترین راه‌های تشخیص کفش چرم اصل و طبیعی، بو کردن آن است. کفشی که از چرم طبیعی یا همان پوست حیوانات تهیه و تولید شده باشد بوی تندی می‌دهد، بویی شبیه بوی بدن حیوانات! در صورتی که اگر چرم مصنوعی را بو کنید فقط کمی بوی پلاستیک احساس خواهید کرد. پس اگر پس از بوییدن کفش بوی مواد شیمیایی به مشامتان خورد، شک نکنید که محصولی تقلبی در دستان شماست!

از حس بینایی خود استفاده کنید!

اگر حس بویایی شما تعریفی ندارد اصلاً نگران نباشید خداوند به هر فردی پنج حس داده است که یکی از آن‌ها بینایی است، چشم‌های خود را باز کنید و به خوبی به سطح چرم نگاه کنید. اگر قسمت روی کفش دارای طرح‌های غیریکنواخت یا بافت ناموزون و غیرتکراری بود، خوشحال باشید که چرمی طبیعی را انتخاب کرده‌اید.

اگر نمی‌دانید بگذارید بگوییم که چرم مصنوعی به صورت صنعتی از پلیمری با نام پلی‌یورتان یا همان پیو ساخته می‌شود، در کارخانه نیز برای شکل دادن به چرم مصنوعی از الگوهای تکراری استفاده می‌کنند پس طبیعی است که طرح و بافت چرمی که توسط کارخانه‌ها تولید می‌شود یکنواخت و تکراری باشد.

کسب درآمد از سایت Smule اسمول

از چراغ‌قوه گوشی استفاده کنید!

شاید تعجب کنید اما شما به گوشی خود برای خرید کفش چرم اصل نیاز پیدا خواهید کرد. چراغ‌قوه آن را روشن کنید و نور را به سطح چرم بتابانید. اگر چرم به طور غیریکنواخت آن را منعکس کرد مطمئن باشید که انتخاب شما درست است و کفش از چرم اصل و طبیعی ساخته شده است. پس اگر در زیر نور بعضی از قسمت‌ها مات و بعضی‌ دیگر شفاف بودند، آن محصولی که در دست دارید از پوست حیوانات ساخته شده است.

اما چرم مصنوعی نور را به صورت کاملاً یکنواخت بازتاب می‌کند و خود را افشا می‌نماید. این خود دلیل زیبایی و جذابیت چرم طبیعی است زیرا جلوه‌ای مصنوعی ندارد و اگر از آن در مجالس و مهمانی‌ها استفاده کنید با ایجاد سایه روشن بر روی خود، استایل شما خاص و زیبا می‌کند.

چرم کفش را لمس کنید!

کفش چرم اصل بافتی بسیار نرم و لطیف دارد پس اگر آن را لمس کنید متوجه نرمی آن خواهید شد. البته توجه کنید که نرمی چرم‌های طبیعی سنگین، نیمه سنگین و سبک با یکدیگر متفاوت است. یعنی اگر کفش شما از چرم گاو درست شده باشد کمی سفت‌تر از کفش‌هایی است که با چرم بزی تولید می‌شوند.

در هنگام لمس چرم طبیعی احساس گرما به شما منتقل می‌شود در صورتی که چرم مصنوعی به دلیل ماهیتی که دارد حرارت را به دست شما منتقل نکرده و احساس سردی و سختی را در فرد ایجاد می‌کند. البته این روش نیاز به کمی دقت دارد و هر کسی نمی‌تواند از آن استفاده کند.

3روش لورفته باورنکردنی افزایش فالوور اینستاگرام

توجه کنید که ما این روش را به افراد مبتدی پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا چرم‌های مصنوعی زیادی با بافت نرم و سبک تولید می‌شوند حتی اگر این روش را به کار می‌برید باید در کنار آن از یکی دیگر از ترفندهایی که تا به حال معرفی کردیم یا در ادامه معرفی خواهیم کرد نیز استفاده کنید.

آستر کفش آن را لو می‌دهد!

یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص کفش چرم اصل و طبیعی نگاه کردن به داخل آن است. توصیه می‌کنیم قسمتی از کفش‌ را که آستر ندارد پیدا کرده و به خوبی آن را بررسی کنید، پشت چرم طبیعی به صورت پرزدار و زبر است. در حالی که چرم تقلبی یا مصنوعی در قسمت پشت خود بافتی شبیه پارچه دارند که تاروپود آن قابل تشخیص است.

لبه‌های کفش چرم را بررسی کنید!

اگر از چرم طبیعی در تولید کفش استفاده شده باشد برش لبه‌های کنار زیپ یا بند به صورت کامل مشخص است اما در چرم مصنوعی ابتدا لبه را به داخل تا و سپس می‌دوزند. البته ممکن است چرم مصنوعی را در لبه برش زده و آن را با رنگ مخصوص لعاب داده باشند. در هر دو صورت شما می‌توانید جنس اصل از تقلبی را شناسایی کرده و هزینه‌ای بی‌مورد به فروشنده سودجو پرداخت نکنید.

آبپاشی کنید!

بله یک روش ساده و آسان تشخیص چرم اصل و تقلبی پاشیدن چند قطره آب بر روی محصول است. اگر آبی که بر روی کفش ریختید جذب شد در خرید آن کفش شک نکنید! چرم طبیعی سریعاً آب را جذب خواهد کرد اما اگر آب بر روی کفش سُر خورده و به زمین افتاد از همان راهی که آمده‌اید، بازگردید و نگذارید فروشنده به شما جنس تقلبی بفروشد!

راهنمای خرید انواع تجهیزات آرایشگاهی از تولید کننده

البته این را هم باید گوشزد کنیم که برای انجام این آزمایش چند قطره آب کافی است زیرا مقدار زیاد آب بر روی چرم لکه‌ای ایجاد می‌کند که مطمئناً صدای فروشنده را درمی‌آورد!

به کفش فشار وارد کنید!

اگر می‌خواهید فروشنده به شما اعتراضی نکنید و سریعاً راست و دروغ گفته‌های او را متوجه شوید قسمتی از کفش را فشار دهید. اگر بافت چرم کمی جمع و چروک شد که هر چه فروشنده گفته راست است و به او قیمتی که می‌گوید را پرداخت و کفش را خریداری کنید.

اما اگر تغییر محسوسی بر روی کفش مشاهده نکردید یک نگاه جانانه به فروشنده کرده، کفش را به دستش دهید و از مغازه خارج شوید! بله پاسخ کسی که به شما دروغ می‌گوید و قصد دارد جنس تقلبی را به مشتریان بفروشد همین است.

به وزن کفش توجه کنید!

برای استفاده از این روش باید به سایر نکات هم توجه کنید. اگر بین دو مدل کفش مانده‌اید و نمی‌دانید کدام اصلی و کدام‌یک تقلبی است زیره و سایر قسمت‌های آن‌ دو نیز شبیه به هم است با دست وزن آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. وزن چرم طبیعی از قطعه‌ای هم‌اندازه خودش که به صورت صنعتی تولید شده است، بیشتر می‌باشد.

پس اگر چرم طبیعی استفاده می‌کنید کفش شما کمی سنگین‌تر از کفش‌های تقلبی ساخته شده از چرم مصنوعی است. این تفاوت وزنی بسیار کم است و پا را در هنگام راه رفتن اذیت نمی‌کند به همین دلیل در ابتدای این قسمت اشاره کردیم که برای به کارگیری این روش باید دقت بالایی داشته باشید.

چگونه ست مبلمان اداری مناسب انتخاب کنیم؟

به آتش بکشید!

اگر فروشنده‌ای مصر بود که محصولی که ارائه می‌کند اصل است و بر آن تأکید داشت از او بخواهید که کفش را به آتش بکشد! البته که هیچ فروشنده حتی آن‌هایی که جنس اصل ارائه می‌کنند این کار را انجام نخواهد داد. اما از شوخی گذشته خواستیم آخرین راه تست چرم طبیعی و مصنوعی را نیز به شما معرفی کنیم.

چرم اصل در برابر حرارت مقاوم است و به سختی می‌سوزد، بوی چرم اصل سوخته شبیه به بوی کز خوردن مو است. در صورتی که چرم مصنوعی سریع می‌سوزد و جمع شده و از بین می‌رود. این راه را هم برای حسن ختام مطلب به شما ارائه کردیم و در اصل کاربرد چندانی ندارد.

بهترین و مطمئن‌ترین روش تشخیص کفش چرم اصل و تقلبی

اگر تمام روش‌هایی که به شما پیشنهاد کردیم را مطالعه کرده و باز هم احساس می‌کنید نمی‌توانید چرم طبیعی را از نوع مصنوعی آن تشخیص دهید تنها یک راه برای شما باقی می‌ماند: خرید از فروشگاه معتبر و برندهای شناخته شده محصولات چرمی!

این مراکز معتبر و برندهایی مانند چرم نفیس هرگز اعتبار خود را با فروختن اجناس تقلبی مخدوش نمی‌کنند و همواره بر این باور هستند که مشتریان فقط یک بار از آن‌ها خرید نمی‌کنند. حفظ مشتری و کسب رضایت او هدف اول این برندها و فروشگاه‌های شناخته شده است.

پس در این بازار داغ اجناس تقلبی به شما توصیه می‌کنیم به هر فروشنده‌ای اعتماد نکنید اگر می‌خواهید جنس اصلی و باکیفیت خریداری کنید و با استفاده از آن در استایل خود در میان خانواده و دوستانتان بدرخشید، کمی بیشتر هزینه کرده و محصولات برند خریداری نمایید.

ناگفته هایی از زندگی لیلا حاتمی و ماجرای عاشقی او تا دردسرهای سیاسی اش

چرم نفیس در کنار همه محصولات خود اعم از کیف، کفش، پوشاک، اکسسوری‌های زنانه و مردانه شناسنامه محصول که در آن نوع چرم مصرفی و شیوه صحیح استفاده یا مراقبت از آن ذکر شده است را هم به مشتریان خود ارائه می‌کند. پس یک بار خوب هزینه کرده و سال‌ها از خرید خود لذت ببرید.

کلام آخر

در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا شما را در زمینه خرید محصولات چرم اصل و تقلبی و نحوه تشخیص آن‌ها یاری کنیم امیدواریم که به هدف خود رسیده و کمکی هر چند کوچک به شما خوانندگان عزیز کرده باشیم. از اینکه زمان کوتاهی را صرف مطالعه این مطلب آموزشی که توسط افراد متخصص و باتجربه در زمینه چرم به رشته تحریر درآمده است کردید، از شما بی‌نهایت سپاسگزاریم.

منبع:

https://nafisleatherco.net/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا