اخبار حاشیه بازیگران

جواد عزتی کارگردان شد

جواد عزتی بازیگر سینما و تلویزیون که در این سال‌ها عمدتاً در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی، نقش‌های جدی را ایفا کرده است، به نظر می‌رسد قصد دارد کارگردانی سینما را هم تجربه کند.

کارگردانی جواد عزتی

کارگردانی جواد عزتی

او که در کار‌های اخیر خود مانند فیلم سینمایی «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی و «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان هم سهمی فراتر از یک بازیگر در مرحله نوشتن فیلمنامه داشته است، این بار با همکاری کامران حجازی در مقام تهیه‌کننده برای کارگردانی فیلم سینمایی «تمساح خونی» درخواست پروانه ساخت داده است.

در صورت صدور پروانه ساخت برای این فیلم سینمایی جواد عزتی هم وارد فهرست بازیگرانی می‌شود که می‌تواند در مقام کارگردان فیلم‌اولی تجربه‌ای متفاوت را به نام خود ثبت کند.

با توجه به فاصله گرفتن عزتی در مقام بازیگر از فیلم‌های کمدی در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد علاقه‌مندی او برای ساخت فیلم در مقام کارگردان هم بیشتر نزدیک به سینمای جدی با سوژه‌های اجتماعی باشد.

کامران حجازی که درخواست پروانه ساخت «تمساح خونی» به تهیه‌کنندگی او در سامانه سازمان سینمایی ثبت شده است، پیش از این در مقام تهیه‌کننده در فیلم‌های «مرد بازنده» و «کت چرمی» با جواد عزتی همکاری داشته و در سریال «زخم کاری» هم مجری طرح بوده است.

کارگردانی جواد عزتی

جواد عزتی در کت چرمی

اولین پوستر از فیلم « کت چرمی » با بازی جواد عزتی رونمایی شد.فیلم « کت چرمی » راهی جشنواره فیلم فجر شده است.فیلم سینمایی « کت چرمی » به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی از تازه‌ترین محصولات بنیاد سینمایی فارابی و مؤسسه ایوان آفرینش، مراحل تولید خود را به پایان رساند تا با رونمایی از لوگو موشن فیلم، برای حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خود را آماده کند.

جواد عزتی در کت چرمی

پیری جواد عزتی در کت چرمی

در عکسهایی که از فیلم سینمایی کت چرمی منتشر شده است چهره جواد عزتی با گریم مسن تر از خودش و موهایی جوگندمی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

پیری جواد عزتی در کت چرمی

پیری جواد عزتی در کت چرمی

پیری جواد عزتی در کت چرمی

بیوگرافی جواد عزتی

محمد جواد عزتی بدون شک یکی از تواناترین بازیگران سینمای ایران به‌شمار می‌رود که نقش‌آفرینی‌های او را در نقش‌های مختلف بارها و بارها تماشا کرده‌ایم. بازی زیبای او در نقش‌هایی بسیار متفاوت باعث شد تا خیلی سریع سر زبان‌ها بیفتد و به یکی از بازیگران سرشناس تبدیل شود. در بیوگرافی جواد عزتی آمده است او متولد20 دی 1360 بازیگر اهل ایران و فارغ التحصیل تئاتر از هنرستان سوره است.

گلزار در آغوش همسر خواننده مشهور

تیپ نارنجی جواد عزتی کنار ساحل

جواد عزتی اصالتا اهل کجاست؟

شاید برای مخاطبان سوال باشد که جواد عزتی اصالتا اهل کجاست؟در ادامه بیوگرافی جواد عزتی باید گفت که پدر و مادر او تهرانی هستند و عزتی متولد تهران است.

خانواده جواد عزتی

درگذشت پدر جواد عزتی در روز پدر

پدر و برادر جواد عزتی

درگذشت برادر جواد عزتی

جواد عزتی چندی است که عزادار شده. چرا که مهدی عزتی برادر جواد عزتی در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ به دلیل ایست قلبی در گذشت.

پدر جواد عزتی نیز در ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ در گذشته بود.

وضعیت تاهل و ازدواج جواد عزتی

مه لقا باقری همسر جواد عزتی

در ادامه بیوگرافی جواد عزتی میخوانیم او و همسرش مه لقا باقری از زوج های جوان دنیای هنر هستند که زندگی مشترک خود را از سال 1385 آغاز نموده اند. این زوج هنری که هر دو از بازیگران سینما ، تلویزیون و تئاتر هستند از طریق فعالیت بازیگری با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کردند.

جواد عزتی که این روزها یکی از سوپراستارهای عرصه بازیگری در کشورمان است در چند پروژه مشترک با همسرش نقش آفرینی کرده و سریال زخم کاری آخرین فعالیت این زوج می باشد.

جواد عزتی و همسرش

سن همسر جواد عزتی

یکی از نکات قابل توجه و پرحاشیه در بیوگرافی جواد عزتی اختلاف سنی اش با همسرش است.

جواد عزتی بیستمین روز از دی ماه سال 1360 متولد شد و همسرش مه لقا باقری هم متولد خردادماه سال 1360 و چند ماه از آقای بازیگر بزرگتر می باشد.

مه لقا باقری همسر آقای بازیگر فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر است و تئاترهای بسیاری را به روی صحنه برده است. او در سریال قهوه تلخ ، باغ مظفر، دردسرهای عظیم، زخم کاری و فیلم سینمایی موفق «شنای پروانه» با همسرش همبازی بود.

این زوج هنری در فیلم شنای پروانه نقش زن و شوهر را ایفا می کردند.

ماجرای آشنایی جواد عزتی و همسرش

در ادامه بیوگرافی جواد عزتی میخوانیم او بعد از گرفتن دیپلم از هنرستان سوره ترجیح داد بجای رفتن به دانشگاه ، شبانه روزی تمرین کند و بیشتر خودش را محک کند

بسیاری از دانشجویان رشته تئاتر سال های 78 تا 83 او را از همان روزها می شناسند

مه‌لقا باقری در دوران تحصیلش در دانشگاه سوره، کارگردانی می‌خواند. یک روز او از جواد عزتی درخواست می‌کند تا در تئاتری که خودش کارگردانی‌اش را می‌کند بازی کند. آقای عزتی به دلیل مشغله نمی‌تواند با خانم باقری همکاری کند ولی قول تابستان آینده را می‌دهد و درست در همان تابستانی هم که قولش را داده بود همکاری این دو نفر در نمایش ساحره سوزان شکل می‌گیرد.

ماجرای اسید پاشی به گلشیفته فراهانی در خیابان چیست ؟

آشنایی‌ و همکاری این دو نفر ادامه‌دار شده و بالاخره منجر به پیشنهاد ازدواج آقای عزتی می‌شود. در نهایت مه‌لقا باقری و جواد عزتی در سال ۸۵ با هم نامزد می‌کنند.

جواد عزتی و مه لقا باقری

علایق و حقایقی درباره جواد عزتی

در ادامه بیوگرافی جواد عزتی مروری میکنیم بر علایق و حقایق زندگی او. جواد عزتی صاحب یکی از رستوران‌های ترنج در خیابان میرداماد است و یک کارگاه نجاری نیز دراختیار دارد؛ علاقه زیاد او به کارهای فنی مانند جوشکاری و نجاری باعث می‌شود تا زمان زیادی را در کارگاه خود سپری کند.

علاقه جواد عزتی به کار هنری

مدرسه که می رفتم فیلم های کمدی جری لوییس از جمله «بیماری قلابی Living It Up»که در سال ۱۹۵۴ توسط نورمن تاروگ کارگردانی شده را دوست داشتم که بعدا دو برادر بزرگم من را با سینما آشنا کردند .یادم است فیلم «گلنار» را هفت بار در سینما و «اجاره نشین ها» را توی ویدیوی خانگی دیدم.

علاقه جواد عزتی به مسافرکشی

از نکات جالب و تعجب برانگیز بیوگرافی جواد عزتی علاقه او به مسافرکشی است.جواد عزتی میگوید: عاشق مسافرکشی هستم تا جایی که چند وقت پیش رفتم تاکسیرانی یک ماشینی ثبت نام کنم که اونا هم تعجب کردند ولی ندادند.

من عشق می ورزم اصلا اینکه آدم های مختلف میشینن تو ماشین و باهاشون حرف می زنم.

آشپزی هیئتی

من زیاد غذا درست می کنم و البته رستوران هم زیاد می روم حتی سابقه تهیه غذا با حجم بالا را هم دارم ، مثلا برای 300 یا 400 نفر غذا درست کرده ام.

سر این دیگ های هیئتی کار کرده ام و برای تعداد بالا برنج بار گذاشتم.

مهم است چی می خورم

اصولاً غذا خوردن برای من خیلی مهم است یعنی مهم است كه چه می ‌خورم ، مثلا اگر میگو دوست نداشته باشم مطمئناً یک صبح تا شب آنقدر میگو می ‌خورم تا دوست داشته باشم چون برایم لازم است

همیشه راضی ام

من اصولا همیشه راضی ام چون فکر می کنم آدم باید با عشق زندگی کند ، اصلا همه رنگ زندگی بسته به این است که با عشق زندگی کنی …

چرا نیوشا ضیغمی این روزها محجبه شده است ؟

شغلم را دوست دارم و کارم را با عشق انجام می دهم و رنگ زندگی است برای همین همیشه راضی ام.

کارهای مورد علاقه جواد عزتی

از بین کارهایی که تا امروز انجام داده ام ، سریال های مثل هیچ کس و بی مقدمه را خیلی دوست دارم اما هنوز هم مثل روز اول پر انرژی هستم.

جواد عزتی بازیگر پرفروش

در سال 1396 فیلم «آینه بغل» با فروش نزدیک به 21 میلیارد تومان و فیلم «اکسیدان» نزدیک به 11 میلیارد تومان در گیشه ، جواد را تبدیل به پرفروشترین بازیگر سال کرد.

فوتبال دوست ندارم

اصلا فوتبالی نیستم ، آخرین بازی که دیدم نیمه دوم بازی ایران و استرالیا بود که آن هم اتفاقی شد ! نمی دانستم بازی مهم دارم می بینم.

فاصله از موبایل

هر چیزی که به موبایل ربط داشته باشد من سعی می کنم کمترین وقت را برایش بگذارم و حتی خانه که می روم موبایلم از جیبم خارج نمی شود

تجربه کار با همه را دارم

من باید خدا را شکر کنم که توانسته ام تا به امروز با کارگردان های مختلف کار کنم چون در ایران این اتفاق براحتی نمی افتد

کسی که با آقای اسعدیان کار می کند دیگر از سمت آقای مدیری پیشنهاد دریافت نمی کند یا کسی که با مهران مدیری کار می کند دیگر از کمال تبریزی و هومن سیدی به او پیشنهاد کار نمی دهند

حالا یا از خوش شانسی من بوده یا زرنگی من که به هر حال برای یک بازیگر اتفاق خوبی است (باخنده)

در فکر سیمرغ

امکان ندارد بازیگری به سیمرغ فکر نکند ، من بارها و بارها همه جا گفتم خود سینمای ایران برایم بسیار مهم و ارزشمند است

ما سینمای شکوهمندی داریم که باید به آن افتخار کنیم و بزرگترین اتفاق برای سینمای ایران همین جشنواره فجر است پس طبیعتا در کارها به سیمرغ فکر می کنم

کشف استعداد ساعد سهیلی توسط جواد عزتی

همچنین برای اولین بار، استعداد بازیگری ساعد سهیلی توسط جواد عزتی (به عنوان بازیگردان) کشف شد و وی نخستین کار حرفه‌ای خود را به واسطهٔ جواد عزتی با فیلم تلویزیونی «میان ماندن و رفتن» شروع کرد.

ساعد سهیلی در کنار جواد عزتی

خاطره بسیار جالب جواد عزتی

چند وقت پیش تو یه ماشینم یه چیز من جا موند و در قفل شد همه ریختن یه کمکی بکنن منم بخاطر اینکه زود تر به تئاترم برسم خیلی استرس داشتم بگم باورتون نمیشه 15 نفر با کلی ادعا داشتن بازش میکردن یهو یه آقایی اومد گفت آقا عزتی بزار من درو باز کنم! گفتم آقا 15 نفر دارن درستش میکنن!!! باز گفت:آقا بزار من درستش کنم! گفتم:عزیز من اینا همه دارن تلاش میکنن تا بازش کنن باز برگشت گفت:آقا عزتی من دزدم!!! اگه اجازه بدی من ایکی ثانیه برات بازش میکنم.

ماجرای شکست عشقی مازیار لرستانی پس از تغییر جنسیتش

خلاصه ما هر چی خواهش کردیم مردم کنار نرفتن و اون مجبور شد محکم داد بزنه بگه آقایون من دزدم اجازه بدین من درو بازش میکنم کار آقای عزتی راه بیوفته.

شروع فعالیت هنری جواد عزتی

در بیوگرافی جواد عزتی آمده است او در ۱۵ سالگی وارد حرفه تئاتر شد که داستان جالبی پشت این موضوع قرار دارد. بنابر گفته‌های خودش در دوران دبیرستان، یک آزمون بازیگری می‌دهد و به‌خاطر همان آزمون همراه‌ با چند دانش‌آموز دیگر یک گروه تئاتر تشکیل می‌دهند که بعدها متوجه شدند آن آزمون بازیگری به‌هیچ‌وجه رسمی نبوده و تنها قصد کلاهبرداری از آن‌ها را داشته‌اند.

جواد عزتی در تئاتر

بااین‌حال پس از این داستان جواد عزتی دل‌سرد نمی‌شود و با اراده‌ای محکم‌تر تصمیم می‌گیرد مسیر بازیگری در تئاتر را دنبال می‌کند. او درابتدا در تئاترهای خیابانی به ایفای نقش می‌پرداخت و به‌دلیل استعداد بالای خود خیلی سریع توانست به اجرا در سالن‌های تئاتر برسد و اولین بار سال 1375 وقتی 15 ساله بود در یک خانه فرهنگ بعد از تست وارد یک گروه تئاتر شد و از آنجا با نمایش های خیابانی و کودک شروع بکار کرد.

جواد عزتی میگوید : تقریبا هیچ بوستانی در تهران نیست که در آن تئاتر خیابانی اجرا نکرده باشم.

تئاتر خیابانی جواد عزتی

او پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاهِ سوره در رشته تئاتر این رشته را خیلی حرفه‌ای‌تر دنبال کرد.

جواد عزتی در جلوی دوربین

در بیوگرافی جواد عزتی میخوانیم بعد از 6 سال تجربه تئاتر سال 1381 به دعوت سعید آقاخانی با مجموعه «قصه های شبانه» بعنوان بازیگر و صداپیشه عروسک اولین بار جلوی دوربین رفت.

شروع فعالیت حرفه‌ای جواد عزتی

پس از ورود به تلویزیون، در سال ۱۳۸۳ در ۲ سریال طنز به‌ایفای نقش پرداخت. ابتدا در سریال «من یک مستاجرم» به کارگردانی پریسا بخت‌آور و نویسندگی شادمهر راستین حضوری مختصر داشت و پس از آن توانست نقش پررنگ‌تری را در سریال «کمربندها را ببندیم» بازی کند. این سریال به نویسندگی پیمان قاسم‌خانی، خشایار الوند و امیرمهدی ژوله و به کارگردانی مهدی مظلومی از شبکه سه سیما روی آنتن رفت.

آیا سارا حاتمی واقعا با لیلا حاتمی نسبتی دارد ؟
جواد عزتی در سریال من یک مستاجرم
جواد عزتی در سریال کمربندها را ببندیم

شهرت جواد عزتی در کنار بزرگان

احتمالا مهم‌ترین نقش‌آفرینی جواد عزتی و شروع شهرت اش با چهارمین تجربه تلویزیونی اش در سریال «باغ مظفر» مربوط می‌شود. یکی از سریال‌های مهران مدیری که در سال ۱۳۸۵ به نویسندگی سروش صحت، پیمان و مهراب قاسم‌خانی و خود مهران مدیری در ماه مبارک رمضان از شبکه سه پخش شد.

پس از سریال باغ مظفر بود که رفته‌رفته استعداد بسیار بالای جواد عزتی موردتوجه بسیاری از اهالی سینما قرار گرفت و توانست نقش‌های بسیار مهم‌تری را ایفا کند. یکی از این نقش‌ها به سریال «قرارگاه مسکونی» مربوط می‌شود که در نوروز سال ۱۳۸۷ از شبکه پنج سیما روی آنتن رفت.کارگردانیاین فیلم را سید جواد رضویان بر عهده داشت. این سریال که هنرمندان مشهور زیادی از جمله مهران رجبی، محسن قاضی‌مرادی، علی صادقی و صد البته جواد عزتی در آن حضور داشتند به داستان فرار چند سرباز از پادگان به خاطر نداشتن مرخصی در شب سال نو پرداخته بود.

جواد عزتی در قرارگاه مسکونی

شاید یکی از جذابترین اجراهای جواد عزتی مربوط‌ به سریال «قهوه تلخ» باشد. جواد عزتی با بازی در نقش شخصیت بابا اِتی که شخصیتی بسیار مسن به‌شمار می‌رفت توانست تحسین تمام منتقدین و حتی افرادی که از او خوششان نمی‌آمد را به‌دست آورد. ایفای نقشی بسیار سخت و به‌یادماندنی که شخصیت بابا اِتی را به یکی از بامزه‌ترین و مهم‌ترین شخصیت‌های سریال قهوه تلخ تبدیل کرد.

جواد عزتی در سریال قهوه تلخ

نقش های موفق جواد عزتی

پس از همکاری موفقیت‌آمیز با مهران مدیری در باغ مظفر بار دیگر شاهد ایفای نقش او در سریال جدید این کارگردان برجسته ژانر طنز بودیم. حضور جواد عزتی در سریال «مرد هزار چهره» با اینکه بسیار کوتاه بود ولی راه را برای همکاری‌های بعدی او و مهران مدیری هموارتر کرد.

پس از نقش‌هایی که در سریال «آرزوهای شیرین، سریال گنج مظفر، سریال مثل هیچ‌کس و فیلم طلا و مس» ایفا کرد، در سال ۱۳۸۹ در سریال قهوه تلخ حضور پیدا کرد.قهوه تلخ سریالی به کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی خشایار الوند و امیرمهدی ژوله برای نمایش خانگی تهیه شد.

جواد عزتی در فیلم طلا و مس

پس از حضور بسیار موفقیت‌آمیز درمجموعه قهوه تلخ، حضور او در سینما بسیار پررنگ‌تر شد و در سال ۱۳۸۹ در فیلم‌هایی مانند «آفریقا و همه‌چی آرومه» به‌ایفای نقش پرداخت که البته هر دوی این فیلم‌ها در سال ۱۳۹۱ منتشر شدند.

شغل فردین در اواخر عمرش چه بود ؟
جواد عزتی در فیلم آفریقا

از نقش‌های موفق و بسیار متفاوت جواد عزتی می‌توان به نقش او در نقش شخصیت احمد در فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» اشاره کرد که در سال ۱۳۹۲ اکران شد که همین موضوع به همه ثابت کرد هنرنمایی جواد عزتی به نقش‌هایی خاص محدود نمی‌شود.

جواد عزتی در فیلم فرشته ها باهم می آیند

او در سال ۱۳۹۳ در فیلم «در مدت معلوم» نقش‌آفرینی کرد که در سال ۱۳۹۴ اکران و در سال ۱۳۹۵ در نمایش خانگی دردسترس قرار گرفت.

جواد عزتی در فیلم در مدت معلوم

فیلم «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی یکی دیگر از فیلم‌های موفق جواد عزتی به‌شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۳ در کشور‌های آلمان، اسپانیا و ایران فیلم‌برداری و درنهایت در سال ۱۳۹۷ اکران شد. وی برای بازی در این فیلم در جشنواره فیلم چلسی در آمریکا جایزه بهترین بازیگر مرد را به‌دست آورد.

جواد عزتی در فیلم پارادایس

از دیگر فیلم‌های موفق او می‌توان به فیلم «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی محصول سال ۱۳۹۵ و دیگر فیلم جواد عزتی و امیر جعفری به نام «اکسیدان» محصول سال ۱۳۹۶ به کارگردانی حامد محمدی اشاره کرد.

جواد عزتی در فیلم اکسیدان

همچنین فیلم «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی نیز از او در همان سال اکران شد.

قبل از اینکه به پرفروش تین فیلم‌های جواد عزتی برسیم می‌توانیم به فیلم‌هایی مانند فیلم «چهار انگشت»، فیلم «ما همه باهم هستیم»، فیلم «مغز استخوان» و فیلم «جهان با من برقص» نیز اشاره کنیم که می‌توانند از دیگر نقش‌آفرینی‌های موفق عزتی باشند.

کارهای پر فروش جواد عزتی

به عقیده بسیاری از اهالی سینما و دوست‌داران فیلم‌های سینمایی، فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و نویسندگی امیر برادران نه‌تنها بهترین فیلم جواد عزتی به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او جلوی دوربین محسوب می‌شود.

جواد عزتی در فیلم هزارپا

فیلم هزارپا محصول سال ۱۳۹۷ با حضور بازیگرانی مانند رضا عطاران، سارا بهرامی، امیرمهدی ژوله و شهره لرستانی درکنار جواد عزتی توانست به فروش بسیار عالی ۳۸ میلیارد تومان دست پیدا کند که این فیلم را به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران تبدیل کرده است.

داستان فیلم درباره شخصیت‌های رضا نیازی با نقش‌آفرینی رضا عطاران و دوستش منصور با بازی جواد عزتی جریان دارد؛ شخصیت‌هایی که با دزدی و کیف‌قاپی زندگی خود را ادامه می‌دهند و روایت آن‌ها را می‌توانیم در این فیلم مشاهده کنیم.

تیپ لاکچری روناک یونسی در تولدش

حضور جواد عزتی در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به فیلم هزارپا ختم نمی‌شود.

نقش‌آفرینی او در هفتمین فیلم پرفروش سینمای ایران یعنی فیلم «آینه بغل» محصول سال ۱۳۹۶ یکی دیگر از حضورهای موفقیت‌آمیز او در سینمای ایران را شکل داده است. این فیلم به کارگردانی منوچهر هادی و با نویسندگی بابک و میثم کایدان داستان شخصیت مرتضی با هنرنمایی جواد عزتی را به‌تصویر می‌کشد که در سه روز اول فروش خود توانست به فروش یک میلیارد و دویست میلیون تومانی دست یابد و رکورد فیلم‌های فروشنده و ساعت ۵ عصر را بشکند.در نهایت این فیلم توانست فروش عالی ۲۱ میلیارد تومانی را تجربه کند.

جواد عزتی در فیلم آینه بغل

عزتی در این فیلم درکنار بازیگرانی مانند محمدرضا گلزار،‌ یکتا ناصر و همسرش مه‌لقا باقری به ایفای نقش پرداخت.

فیلم «لاتاری» دیگر نقش‌آفرینی عزتی در همان سال بود که مانند آینه بغل با استقبال زیادی همراه شد. پرمخاطب‌ترین فیلم در تاریخ جشنواره فجر یعنی لاتاری به پسر جوانی پرداخته که نامزدش در دبی به شکل مشکوکی خودکشی کرده و او به دنبال پیدا کردن راز پشت پرده‌ی این اتفاق است.

عزتی برای چندمین بار با امیر جعفری در فیلم «چهار انگشت» همکاری کرد که نتیجه‌ی آن مانند دفعات قبلی خوب از آب درآمده و سبب فروش نزدیک به 10.7 میلیارد تومانی این فیلم کمدی شد.

جواد عزتی در فیلم چهارانگشت

فیلمهای جواد عزتی با جوایز بسیار

از فیلم‌های پرفروش جواد عزتی عبور کنیم و به فیلم‌هایی از او برسیم که جوایز بسیاری را کسب کرده‌اند.

با فیلم «ماجرای نیم‌روز» شروع کنیم که روایت‌گر داستان ترورهای سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۱۳۶۰ و اتفاقات برکناری ابوالحسن بنی‌صدر است.

جواد عزتی در فیلم ماجرای نیمروز

این فیلم در سال ۱۳۹۵ اکران شد و توانست پس از فروش ۷ میلیارد تومانی، در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم سال، جایزه بهترین فیلم سال از نگاه تماشاگران و جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس را به خود اختصاص دهد. جواد عزتی برای بازی در نقش شخصیت صادق نامزد کسب جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد در جشنواره فجر بود که درنهایت دستش از این جایزه کوتاه ماند.

از دیگر فیلم‌های پرافتخار جواد عزتی می‌توان به فیلم «خورشید» محصول سال ۱۳۹۸ اشاره کرد که در اسفند ۱۳۹۹ اکران شد.

جواد عزتی در فیلم خورشید

داستان این فیلم به مشکلات کودکان کار می‌پردازد و درباره نوجوانی به اسم علی جریان دارد که از طرف یک مرد برای پیدا کردن یک زیرخاکی به‌دنبال آن می‌رود.

حال مجری ممنوع التصویر صدا و سیما بد است

جواد عزتی در این فیلم درکنار بازیگرانی مانند علی نصیریان و طناز طباطبایی به ایفای نقش پرداخته است. فیلم خورشید در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر توانست در بخش‌هایی مانند بهترین فیلم سال، بهترین فیلم‌نامه، بهترین طراحی صحنه و بهترین عکس سیمرغ بلورین را کسب کند. این فیلم همچنین در هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در سال ۲۰۲۰ در بخش بهترین فیلم سال نامزد کسب جایزه شیر طلایی بود که درنهایت نتوانست آن را کسب کند. این فیلم در مراسم اسکار سال ۲۰۲۱ به‌عنوان نماینده کشور ایران حضور داشت.

فیلم« تنگه ابوقریب» از دیگر کارهای این ستاره است که بر اساس داستانی واقعی از جنگ تحمیلی ساخته و در سی و ششمین جشنواره‌ی فیلم فجر اکران شد و توانست پنج جایزه و شش نامزدی را از آن خود کند و به دومین فیلم از نگاه تماشاگران بدل شود.

جواد عزتی در فیلم تنگه ابوقریب

سریال زخم کاری و پروژه‌های آینده جواد عزتی

سریال زخم کاری چهارمین همکاری جواد عزتی با محمد حسین مهدویان است که از روی رمان بیست زخم کاری اقتباس شده که خود از رمان مکبث نوشته‌ی ویلیام شکسپیر الهام گرفته است. پخش این سریال پانزده قسمتی از اواسط خرداد سال جاری با حواشی زیادی آغاز شد و چندی پیش به اتمام رسید. همچنین فعلا تصمیمی مبنی بر ساخت فصل دوم سریال زخم کاری گرفته نشده است.

جواد عزتی در فیلم زخم کاری

این ستاره غیر از سریال زخم کاری در چهار فیلم دیگر هنرنمایی کرده که اولین آنها آتابای به نویسندگی و کارگردانی نیکی کریمی است. عزتی در این فیلم که داستان عاشق شدن مردی میان‌سال در میان مشکلات فراوان را روایت می‌کند با هادی حجازی‌فر و سحر دولتشاهی هم‌بازی است. فیلم آتابای در جشنواره‌ی فیلم فجر سال ۹۸ برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد اما پس از گذشت دو سال خبری از اکران عمومی گستره و پخش دیجیتالی آن نیست.

دومین فیلم دوزیست به کارگردانی برزو نیک‌نژاد است که جواد عزتی نقش اول آن را بر عهده دارد. این فیلم نیز مانند آتابای در فجر به نمایش گذاشته شد و همچنان خبری از اکران و پخش آن در شبکه‌ی نمایش خانگی نیست. از دیگر کارهای این بازیگر که ساخت آنها به اتمام رسیده می‌توان به فیلم مغز استخوان به کارگردانی حمیدرضا قربانی اشاره کرد که بزودی در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم ونکوور به نمایش در خواهد آمد. از مهم‌ترین ستارگان این فیلم که در کنار جواد عزتی حضور دارند می‌توان به پریناز ایزدیار و بابک حمیدیان اشاره کرد.

آیا آزاده صمدی هم کشف حجاب کرده است ؟

جواد عزتی در فیلم دوزیست

فیلم بعد از اتفاق به کارگردانی پوریا حیدری و تهیه کنندگی شهاب حسینی نیز میزبان جواد عزتی است که هنوز تاریخ پخش مشخصی ندارد. این فیلم داستان کودکی را روایت می‌کند که رویای فوتبالیست شدن را در سر دارد. رضا کیانیان، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، نیما شعبان‌نژاد، علی انصاریان و صد البته جواد عزتی از بازیگران این فیلم هستند.

شما در حال مطالعه بیوگرافی جواد عزتی در بازیگرآنلاین هستید.برای مشاهده آلبوم تصاویر او با ما در ادامه همراه باشید.

فیلم‌شناسی جواد عزتی

در ادامه بیوگرافی جواد عزتی مروری میکنیم بر فیلم ها و آثار آقای بازیگر.با ما همراه باشید.

جواد عزتی در سینما

نقش‌آفرینی در فیلم
سالعنواننقشتوضیحات
۱۳۸۷طلا و مسدوست سید
۱۳۸۹آفریقاشهرام
۱۳۸۹همه چی آرومه
۱۳۹۰همبازی
۱۳۹۱همه‌چیز برای فروش
۱۳۹۱جابه‌جا
۱۳۹۲کلاشینکفپسر زینال
۱۳۹۲فرشته‌ها با هم می‌آینداحمد
۱۳۹۲شیار ۱۴۳شاهرخ
۱۳۹۳تگرگ و آفتاب
۱۳۹۳در مدت معلوم (فی المدت المعلوم)میثم
۱۳۹۴زاپاسسعید
۱۳۹۴پارادایسپژمان
۱۳۹۴هفت معکوسشهروز
۱۳۹۵خرگیوشبهنود
۱۳۹۵اکسیداناصلان
۱۳۹۵ماجرای نیمروزصادق
۱۳۹۶آینه بغلمرتضی
۱۳۹۶هزارپامنصور
۱۳۹۶تنگه ابوقریبمجید
۱۳۹۶لاتارینیما بیگی
۱۳۹۶پیلوتسعید
۱۳۹۷ما همه با هم هستیممجید
۱۳۹۷جان‌داریاسر
۱۳۹۷چهار انگشتنادر ایستاده
۱۳۹۷ماجرای نیمروز: رد خونصادق
۱۳۹۷جهان با من برقصاحسان
۱۳۹۸دوزیستعطا
۱۳۹۸آتاباییحیی
۱۳۹۸مغز استخوانمجید
۱۳۹۸شنای پروانهحجت
۱۳۹۸خورشیدامیر رفیعی
۱۳۹۹بعد از اتفاق

جواد عزتی در تلویزیون

نقش‌آفرینی در تلویزیون
سالعنواننقشتوضیحات
۱۳۸۱قصه‌های شبانه
۱۳۸۳من یک مستأجرم
۱۳۸۳کمربندها را ببندیمکمک خلبان
۱۳۸۵بی مقدمه
۱۳۸۵باغ مظفرهومن/دکتر برزو
۱۳۸۶مرد هزارچهرهپدر بزرگ/مجری
۱۳۸۶آرزوهای شیرین
۱۳۸۷قرارگاه مسکونیسیامک
۱۳۸۷مثل هیچ‌کس
۱۳۸۸لطفا دور نزنیم
۱۳۸۸ته تغاریفیلم تلویزیونی
۱۳۸۹چاردیواریناصر
۱۳۸۹چاووش بهار
۱۳۸۹بن‌بست یلدافیلم تلویزیونی
۱۳۸۹میان ماندن و رفتنفیلم تلویزیونی
۱۳۸۹–۱۳۹۰سه دونگ، سه دونگمسعود
۱۳۹۰سپید مثل ستاره
۱۳۹۱نیشفیلم تلویزیونی
۱۳۹۱وقت بزرگ شدنهفیلم تلویزیونی
۱۳۹۱نامه‌های خیسفیلم تلویزیونی
۱۳۹۱دست بالای دستسعید
۱۳۹۱هفت‌سین
۱۳۹۲دودکشحاج آقا انصاری
۱۳۹۲سرزمین مادریقاسممتوقف شد
۱۳۹۳پشت درهای بستهفیلم تلویزیونی
۱۳۹۳دردسرهای عظیملطیف همکار
۱۳۹۴دردسرهای عظیم ۲لطیف همکار
۱۳۹۵بیمار استانداردامید
شباهت باور نکردنی مازیار لرستانی به پدرش
نقش‌آفرینی در شبکهٔ خانگی
سالعنواننقش
۱۳۸۶گنج مظفرحبیب
۱۳۸۹قهوه تلخبابا اِتی
۱۴۰۰زخم کاریمالک مالکی
جواد عزتی در تئاتر
سالنمایشکارگردانمکان
۱۳۹۶زندانی خیابان دوممه‌لقا باقریتماشاخانه ایرانشهر
۱۳۹۲پسران آفتابسیامک صفریتئاتر شهر (سالن اصلی)
شایعاترحمان سیفی آزادتماشاخانه ایرانشهر
۱۳۸۹قاتل بی رحم هسه کارلسونمسعود رایگان
۱۳۸۵جولیوس سزارمسعود دلخواهتالار مولوی
۱۳۸۲ساحره سوزانمه‌لقا باقری

جوایز و نامزدی‌های جواد عزتی

در ادامه بیوگرافی جواد عزتی مروری میکنیم بر جوایز و نامزدی های او.

سالجشنوارهردهکار نامزد شدهنتیجه
۱۳۹۵جشنواره رنگین کمان چینبهترین بازیگر مرد کمدیزاپاسنامزدشده
جشنواره چلسی آمریکابهترین بازیگر مردپارادایسبرنده
۱۳۹۵جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نقش مکمل مردماجرای نیمروزنامزدشده
۱۳۹۷بهترین بازیگر نقش مکمل مردماجرای نیمروز: رد خوننامزدشده
۱۳۹۸بهترین بازیگر نقش مکمل مردآتاباینامزدشده
۱۳۹۴جشن حافظبهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونیدردسرهای عظیمنامزدشده
۱۳۹۵بهترین بازیگر مرددر مدت معلومنامزدشده
۱۳۹۶بهترین بازیگر مردماجرای نیمروزبرنده
۱۳۹۷بهترین بازیگر مردلاتارینامزدشده
۱۳۹۸بهترین بازیگر مردهزارپانامزدشده
۱۳۹۹بهترین بازیگر مردماجرای نیمروز: رد خوننامزدشده
۱۳۹۶جشن خانه سینمابهترین بازیگر نقش مکمل مردماجرای نیمروزنامزدشده
۱۳۹۷جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومتبهترین بازیگر مردتنگه ابوقریبنامزدشده
۱۳۹۷جشن انجمن منتقدان و نویسندگانبهترین بازیگر مردتنگه ابوقریبنامزدشده
۱۳۹۸جشنواره بین‌المللی فیلم شهربهترین بازیگر مردماجرای نیمروز: رد خوننامزدشده

صفحه اینستاگرام جواد عزتی

جواد عزتی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر قریب به340 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی جواد عزتی و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی جواد عزتی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی جواد عزتی، به اینستاگرامش مراجعه کنید.آدرس اینستاگرام جواد عزتی javadezzati@ می باشد و قریب به 4 میلیون دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام جواد عزتی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا