اخبار دیگران

بروکر فارکس واسطه بازارهای مالی

بروکر فارکس یا همان واسطه های بازارهای مالی را بعد از این مقاله بهتر و با دقت بالاتری انتخاب خواهید کرد.

انتخاب بروکر (broker) یا کارگزاری اولین قدم برای شروع فعالیت در بازار فارکس است؛ اما بروکر چیست و چه نقشی در معاملات بازار فارکس دارد؟ این موضوعات را در این مقاله با جزئیات کامل توضیح داده‌ایم. همچنین در همین مقاله به شما خواهیم گفت که ویژگی‌های یک کارگزاری قابل اعتماد و مناسب چیست و کاربران داخل ایران در انتخاب کارگزاری باید چه موارد دیگری را مد نظر قرار دهند. در ضمن لیستی از بهترین کارگزاری‌های فارکس و بهترین کارگزاری‌ها برای ایرانیان را به شما معرفی خواهیم کرد. پس لطفاً همراه ما بمانید و اطلاعات مفیدی در خصوص Forex Broker به دست بیاورید.

Broker فارکس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بازار فارکس یک بازار بزرگ در سطح بین‌المللی است. در این بازار همه می‌توانند به خرید و فروش آیتم‌های مختلف بپردازند و معاملات سود آوری را برای خود رقم بزنند؛ اما فارکس مکان خاصی ندارد و معاملات آن باید از طریق بروکر یا همان کارگزاری‌ها انجام شود.

به طور کلی Broker به شخص یا شرکتی گفته می‌شود که در معاملات مختلف نقش واسطه را ایفا می‌کنند و به نوعی به معامله‌گران خدمات مالی ارائه می‌دهد. خدمات کارگزاری‌ها به فراهم کردن امکان معامله محدود نمی‌شود. بلکه با خدماتی همچون آموزش، مشاوره و برنامه‌ریزی به سرمایه‌گذاران جهت انجام معاملات کم ریسک و سودآور کمک می‌کنند. این واسطه‌ها در ازای خدماتی که به خریدار و فروشنده ارائه می‌دهند، هزینه‌هایی به صورت کارمزد، اسپرد یا کمیسیون دریافت می‌کنند.

کار در ارتفاع در پیچ رولپلاک سنگ نما با طناب به همراه نکات کاربردی

کارمزد کارگزاری

دستمزد کارگزاری‌ معمولاً به صورت درصدی از خرید یا فروش شاخص یا نماد مورد معامله تعیین می‌شود. البته گاهاً بعضی از کارگزارها در کنار کمیسیون، مبالغ ثابتی هم به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند.

به طور کلی می‌توان گفت که محل اصلی درآمد کارگزاری‌های فارکس از معاملات یا باز ماندن پوزیشن‌ها به دست می‌آید. کارمزدها ممکن است به صورت اسپرد، کمیسیون یا سوآپ باشند. برخی از کارگزاری‌ها نسبت به سایرین دستمزدهای متعارف و پایین‌تری دریافت می‌کنند. هرچه کارمزد کارگزاری کمتر باشد، به تبع آن درآمد تریدرها هم بیشتر خواهد بود؛ بنابراین کارمزد یکی از معیارهای معامله‌گران در انتخاب کارگزاری محسوب می‌شود.

نقش Broker در بازار فارکس

Brokerها یا همان کارگزاری‌ها در خصوص بازار و تجارت فارکس نقش اساسی و ویژه دارند. در بازار فارکس بیش از 250 آیتم و نماد معاملاتی از قبیل سهام، انرژی، کالاهای اساسی، ارزهای دیجیتال و … خرید و فروش می‌شود. سرمایه‌گذاران برای انجام هرگونه معامله در بازار فارکس به کارگزاری‌ها نیاز خواهند داشت.

معامله‌گران تجارت فارکس به چند گروه تقسیم می‌شوند. دسته‌ اول و کلان بانک‌ها هستند و به دنبال آن شرکت‌های تجاری، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی قرار می‌گیرند. بروکر کوچکترین عضو این بازار بوده و در پایین‌ترین سطح این تقسیم‌بندی قرار دارد. Brokerها مکانی برای انجام معاملات فارکس در سطح خرده فروشی هستند.

بروکر فارکس یک نهاد غیر بانکی است که امکان معاملات گوناگون را برای معامله‌گران فراهم می‌کند. از آنجایی که تعداد کارگزاری‌های بازار فارکس زیاد است، این کارگزاری‌ها برای جذب مشتری با هم در رقابت هستند. از این رو سعی می‌کنند خدمات و تشویقی‌های بهتر و بیشتری به کاربران ارائه کنند. اعتبار و امنیت کارگزاری‌های فارکس مستلزم ویژگی‌های متعددی است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ اما بهتر است قبل از آن با خدمات کارگزاری‌های فارکس آشنا شوید.

کیف پول من چیست؟

خدمات کارگزاری فارکس

  • در کارگزاری‌های فارکس امکان انجام معاملات در سطح جهانی و به صورت 24 ساعته فراهم است. به عبارتی معاملات فارکس محدودیت مکانی و زمانی ندارد.
  • تعداد زیادی از کاربران فارکس معامله‌گران خرد یا همان تریدرها هستند. این افراد غالباً مبتدی و تازه کارند. از این رو خدمات کارگزاری‌ها شامل خدمات آموزش فارکس به افراد مبتدی و تازه کار نیز می‌شود.
  • راهنمایی و مشاوره فارکس در خصوص انواع معاملات قابل انجام در این بازار یکی دیگر از خدمات کارگزاری‌های فارکس است.
  • پشتیبانی و پاسخگویی قوی
  • راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه ثبت‌نام در فارکس و افتتاح حساب در کارگزاری مربوطه
  • راهنمایی جهت خرید و فروش ارز یا نماد معاملاتی خاص

ویژگی‌های بروکر معتبر و قابل اطمینان

همانطور که گفتیم تعداد بروکرهای فارکس بسیار زیاد است؛ اما به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران، فقط چند مورد از آن‌ها به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند. از طرفی به دلیل رواج تجارت فارکس در ایران و محدودیت‌های موجود، فضا برای کلاهبرداری و سوءاستفاده در این زمینه فراهم شده است. به همین دلیل یکی از چالش‌های معامله‌گران در بازار فارکس یافتن کارگزاری مطمئن و قابل اعتماد است.

خوشبختانه تنها با بررسی چند نکته‌ اساسی و مهم می‌توان بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را پیدا کرد. در ادامه این نکات را بیان کرده و در خصوص هرکدام توضیحات مختصری را ارائه کرده‌ایم.

بررسی رگوله بروکرو رزومه آن

مهم‌ترین معیاری که اعتبار بروکر فارکس را تضمین می‌کند، برخورداری رزومه قوی است و اینکه یک رگوله معتبر برای آن ثبت شده باشد. اطلاعات در مورد رزومه را با یک تحقیق ساده و با توجه به فعالیت‌های مستمر آن کارگزاری می‌توان به دست آورد. این مطلب را هم بدانید که رگولاتور (Regulator) به نهاد نظارتی مالی‌ گفته می‌شود که فعالیت‌های کارگزاری‌ها را نظارت و کنترل می‌کند. از این حیث تحت نظارت بودن یک کارگزاری توسط رگوله معتبر و قانونی به آن کارگزاری اعتبار می‌بخشد.

از پایتخت تا درباره الی، لیدوماتریپ همراه پروژه های سینمایی برای اجاره‌ی لوکیشن

رگولاتوری‌های متعددی از قبیل  NFA، CFTC، FCA، PRA، ASIC، SFBC، BaFIN، AMF، IIROC، CySec در سراسر جهان در حال فعالیت هستند. کارگزاری‌های مختلف معمولا رگولاتوری فعال در کشور خود را دریاف می‌کنند. کارگزاری‌های فارکس فعال در ایران غالباً در دو رگولاتوری FSA و CySec ثبت شده‌اند.

پشتیبانی و پاسخگویی قوی به زبان فارسی

از آنجایی که معاملات در تجارت فارکس در سطح بین‌المللی است و به تبع آن ممکن است پیچیدگی‌های متعددی در خصوص این معاملات وجود داشته باشد. پشتیبانی و پاسخگویی سریع کارگزاری خصوصاً به زبان فارسی برای کاربران ایرانی یک مزیت به حساب می‌آید.

با توجه به آنچه گفته شد قبل از ثبت‌نام در بروکر فارکس حتماً با پشتیبانی آن تماس بگیرید و در خصوص نحوه و روند پاسخگویی مطمئن شوید؛ چرا که پشتیبانی ضعیف و گاهاً غیرمحترمانه در زمان بروز مشکلات احتمالی معاملات، دردسرهای جدی برایتان به همراه خواهد داشت. توصیه می‌کنیم که در خصوص انتخاب کارگزاری بحث پشتیبانی را در اولویت قرار دهید و کارمزد پایین را به کیفیت پاسخگویی ترجیح ندهید.

ارائه حساب آزمایشی

یکی از راه‌های تشخیص اعتبار بروکر فارکس خدمات ویژه و مناسب ‌آن‌ها به کاربران است؛ بنابراین تقریباً تمامی کارگزاری‌های فارکس با ارائه یک حساب آزمایشی مجازی تحت عنوان Demo سعی در جلب اعتماد کاربران و معامله‌گران دارند. حساب آزمایشی به کاربران این فرصت را می‌دهد تا بدون اینکه پول واقعی در میان باشد به انجام معاملات بپردازند. این معاملات تمرینی نحوه عملکرد و کارایی کارگزاری مربوطه را برای کاربران روشن می‌سازد.

سرویس‌دهی مبتنی بر تکنولوژی  (پلتفرم‌ مناسب)

یک بروکر کامل و جامع علاوه بر خدمات اساسی کارگزاری‌ها باید پلتفرم‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهد. پلتفرم‌ها ممکن است تحت وب یا یک اپلیکیشن موبایلی و کامپیوتری باشند. این اپلیکیشن‌ها با برنامه‌های تحت وب باید با انواع گجت‌ها سازگاری داشته باشند و به عبارتی دسترسی کاربران به آن‌ها راحت و آسان باشد.

­نمایشگر صنعتی

 سابقه کاری

سابقه کاری و زمان شروع فعالیت در بازار فارکس برای یک بروکر اهمیت زیادی دارد و به نوعی در اعتبار بخشیدن تأثیرگذار است. البته این قضیه به هیچ‌وجه معنی قابل اعتماد نبودن کارگزاری‌های تازه کار نیست. اما تجربه و سابقه کاری کارگزاری هم در راهنمایی و ارائه خدمات به کاربران تأثیر مثبت دارد؛ هم اینکه از این طریق بهتر می‌توان در مورد آن کارگزاری  قضاوت کرد.

جفت ارزها و نمادها

گفتیم که بروکر بستری برای معاملات نمادهای مشخصی در سطح بین‌المللی است. اگر شما قصد ورود به بازار فارکس را دارید، باید این کار را از طریق یک کارگزاری کامل و همه جانبه انجام دهید. به عبارتی شما باید در خصوص اینکه آیا کارگزاری مورد نظر نمادهای متنوعی را پوشش می‌دهد یا خیر؟ اطمینان حاصل کنید. نمادهای معاملاتی در بازار فارکس شامل موارد زیر است:

  • جفت ارزهای ماژور (Major)، مینور (Minor)، کراس (Cross) و اگزوتیک (Exotic)
  • کالاهای اساسی از قبیل: گندم، پنبه، شکر، ذرت، قهوه و ….
  • سهام شرکت‌های بزرگ از قبیل Google، Apple و ….
  • رمز ارزهای بیت کوین (bitcoin) و آلتکوین (altcoin)
  • و ….

سرعت معاملات

سرعت اجرای دستورها در پلتفرم‌های معاملاتی فارکس یکی از معیارهای مهم و اساسی در انتخاب بهترین بروکر فارکس است. کاربران تمایل دارند معاملات با سرعت انجام شود؛ بنابراین هرچند که پلتفرم‌های تمامی کارگزاری‌ها مشترک است و سرعت آن‌ها نیز یکی است؛ اما کارگزاری‌ها با تبیین کردن یک یا چند سرور قدرتمند می‌توانند سرعت اجرای دستورات و معاملات را به حداکثر برسانند. در این صورت پتلفرم‌های معاملاتی حرفه‌ای شده و سرعت معاملات بیشتر خواهد شد.

کاربردهای ماژول های VoIP مرکز تلکام ایران

بونوس‌ها؛ طرح‌های تشویقی جذب‌کننده

گفتیم که تعداد زیادی بروکر فارکس در سراسر دنیا به معامله‌گران فارکس فعالیت‌های مشابهی ارائه می‌دهند. البته هرکدام برای جذب کاربران بیشتر به طرح و اجرای ایده‌های خلاقانه می‌پردازند. طر‌ح‌های تشویقی کارگزاری فارکس یکی از این ایده‌های خلاقانه به شمار می‌رود. کارگزاری‌ها خدمات تشویقی گوناگونی را در قالب بونوس‌های خوش آمدگویی، بونوس واریز، بونوس معامله و … به کاربران تازه وارد یا تمامی کاربران خود ارائه داده و از این طریق تلاش می‌کنند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

سایت رتبه‌بندی بروکر فارکس

اکنون که با بروکرها، نحوه‌ عملکرد، ویژگی‌ها و معیارهای انتخاب یک بروکر معتبر در بازار فارکس آشنا شده‌اید، بهتر است با اسم و مشخصات هرکدام از آن‌ها آشنا شوید. البته به دلیل اینکه کاربران ایرانی فقط با تعداد محدودی از این کارگزاری‌ها می‌توانند کار کنند، در اینجا تنها به ذکر نام آن‌ها بسنده کرده‌ایم. برای آشنایی با انواع بروکر فارکس کافیست به سایت تجارت فارکس مراجعه کنید و مطالب کامل‌تری در خصوص کارگزاری موردنظرتان به دست بیاورید.

بروکرهای فارکس توسط وب‌سایت‌های متعددی رتبه‌بندی شده‌اند. این رتبه‌بندی بر اساس معیارها و تحقیقات وسیعی انجام شده است. در حال حاضر کارگزاری‌های فارکس بروکرز، چورز، فارکس آرمی، ایکس امپایر، ارانته، الپاری و … در شمار معتبرترین کارگزاری‌های فارکس قرار می‌گیرند. برخی دیگر از کارگزاری‌های مشهور و معتبر فارکس را در لیست زیر نام برده‌ایم:

  • کارگزاری آمارکتس
  • کارگزاری لایت فایننس
  • کارگزاری ارانته (Errante)
  • کارگزاری الپاری (alpari)
  • و ….

باز هم یادآور می‌شویم که از بین لیست بالا فقط ارانته، الپاری و چند مورد محدود دیگر به کاربران ایرانی خدمات می‌دهند؛ بنابراین برای ورود به بازار فارکس بهتر است در خصوص کارگزاری‌هایی که در ایران فعالیت دارند، اطلاعات کسب کنید.

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای سنتی

بروکر ایرانی فارکس

برای انتخاب بهترین بروکر فارکس در ایران باید علاوه بر معیارهای کلی موارد دیگری از قبیل پشتیبانی به زبان فارسی، آموزش فارکس، مشاوره و راهنمایی در خصوص معاملات فارکس، ثبت‌نام آسان در کارگزاری و … را مورد توجه قرار دهید. در ادامه برخی از کارگزاری‌های فارکس محبوب و معتبر در ایران را معرفی کرده‌ایم.

ارانته (Errante)

بر اساس بررسی‌های انجام شده و نظرسنجی از تریدرهای با سابقه در بازار فارکس، بروکر ارانته بیشترین تطابق را با یک کارگزاری معتبر، قابل اعتماد و جامع دارد. این کارگزاری در میان ایرانیان بسیار محبوب است؛ زیرا هم اعتبار بالایی دارد و هم با ارائه‌ خدمات متنوع به زبان فارسی دید روشنی از معاملات فارکس را برای کاربران خصوصاً کاربران تازه کار ایجاد کرده است. به علاوه کارمزد این کارگزاری بسیار پایین بوده و از طرفی امکان واریز و برداشت ریالی برای کاربران راحت و آسان صورت می‌گیرد.

قابلیت حذف سوآپ، ثبت‌نام آسان و سریع، رگولاتوری معتبر و تنوع نمادهای سهام و شاخص بورس مزایای دیگر بروکر ارانته هستند. البته در این کارگزاری نمی‌توان نماد معاملاتی اختصاصی ایجاد کرد که از نظر برخی کاربران این مورد ایراد و محدودیت کارگزاری ارانته محسوب می‌شود. ساعات محدود پشتیبانی فارسی و حداکثر اهرم 500 از دیگر محدودیت‌های این کارگزاری هستند.

جمع بندی

با توجه به آنچه گفته شد لازمه‌ انجام معاملات در بازار فارکس ثبت‌نام در بروکر فارکس است. Broker یا کارگزاری‌های فارکس در چگونگی روند معاملات فارکس نقش چشم‌گیری دارند. لذا معامله‌گران باید در انتخاب کارگزاری حساس بوده و معتبرترین و بهترین کارگزاری را انتخاب نمایند.

سرامیک کف | قیمت سرامیک کف پذیرایی مدرن در کاشیران

برای انتخاب بهترین کارگزاری فارکس باید معیارها و ویژگی‌های کارگزاری خوب را بدانید و با تحقیق و مطالعه در خصوص کارگزاری‌های مختلف بهترین گزینه را انتخاب کنید. سایت تجارت فارکس و بهره‌مندی از مطالب آموزشی در خصوص تجارت فارکس می‌تواند در این زمینه موثر باشد. امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا