اخبار دیگران

سفر به پایتخت فرهنگی روسیه

سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه، شهری شلوغ و پر جنب و جوش با جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر، تجربیات زیادی را به گردشگران تور روسیه و بازدیدکنندگانی که به دنبال غرق شدن در فرهنگ جذاب روسیه هستند، ارائه می‌دهد.

در سال 1703 سن پترزبورگ توسط پیترکبیر تاسیس شد و از آن پس به عنوان پایتخت روسیه محسوب می‌شد. امپراطوران سلسله رومانوف در این شهر باشکوه که از نظر جغرافیایی نزدیک به اروپا بود زندگی می کردند و از آنجا بر کشور حکومت می‌کردند.

اگرچه اکنون مسکو پایتخت روسیه می‌باشد، اما سن پترزبورگ به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه شناخته شده است. این شهر در سه سال متوالی به دلیل اینکه پایتخت فرهنگی شماره یک اروپا بوده جایزه بین المللی World Travel Awards را برای “مقصد پیشرو شهر فرهنگی جهان” ، برنده شده است.

 این شهر که در عصر روشنگری تأسیس شد، شهری بود که جرقه شکوفایی فرهنگی روسیه را زد و در اوج شکوفایی خود، تئاتری با بزرگترین صحنه جهان و یکی از اولین موزه‌های اروپا و بیش از 50 قصر داشت. قدم زدن در امتداد کانال‌های شهر که در حاشیه آن کاخ‌هایی تا افق کشیده شده‌اند، نمونه از معماری شگفت انگیز این شهر است. به همین دلیل، کل مرکز شهر سن پترزبورگ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

سن پترزبورگ، با معماری خاص و ویژه خود که تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است، یکی از زیباترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. این شهر زیبایی خود را نه تنها به معماران روسی، بلکه مدیون معماران فرانسوی و ایتالیایی است.

چطور می توان در بازار کار فیبروز ابرو موفق شد؟

 وقتی صحبت از سن پترزبورگ می‌شود اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسد، موزه هرمیتاژ (آرمیتاژ)، باله در سطح جهانی، اپرا و کنسرت‌های کلاسیک است. برای افرادی که عاشق هنر و فرهنگ هستند، سن پترزبورگ اغلب در صدر فهرست شهرهایی است که می خواهند ببینند. گذشته از گردشگری و تفریح، سن پترزبورگ میزبان رویدادهای شرکتی و نمایشگاه‌های گروهی نیز می باشد. مرکز همایش با مشتریان شرکتی سروکاردارد و مرکز توریستی، سفرهای تفریحی فردی را انجام می دهد.

موزه ارمیتاژ،یکی از بزرگ‌ترین اقامتگاه‌های سلطنتی، از هفت قصر به هم پیوسته تشکیل شده است و می‌توان گفت که با اختلاف بسیار ،جالب‌ترین موزه‌ای است که با بیش از 3 میلیون شی بزرگ‌ترین مجموعه هنری جهان را بعد از لوور در خود جای داده است. این بدان معناست که اگر برای هر اثر هنری 1 دقیقه وقت بگذارید، نزدیک به شش سال در آنجا خواهید ماند. موزه به دو طبقه تقسیم می شود که شامل دسته بندی با موضوعات از قبیل: فرهنگ روسی، فضای داخلی کاخ، هنر فرانسوی قرن 15 تا 18، هنر اسپانیایی، هنر آلمانی، هنر بریتانیا، هنر فلاندری، هنر هلندی ، هنر ایتالیایی، قرون وسطی اروپا، هنر عشق اروپایی، آثار باستانی یونانی و رومی، مصر باستان و خاور نزدیک باستان است.

اگرچه مسکو ممکن است به داشتن بزرگترین مجموعه ی باله جهان ببالد، اما، سن پترزبورگ هنوز هم پیروز صحنه تئاتر روسیه است. صادقانه می توان گفت که باله‌های بزرگ روسی مانند زیبای خفته (1890)، دن کیشوت و فندق شکن (1892)و دریاچه قو (1895) را در صحنه تئاتر ماریینسکی، جایی که قرن‌ها پیش برای اولین بار به نمایش درآمدند، ببینید و در محیط مجلل تئاتر خصوصی تزار، با نت‌های هیجان‌انگیز شاهکارهای کلاسیک استراوینسکی و عاشقانه اپراهای چایکوفسکی غرق احساسات خود شوید.

دلیل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز چیست؟

نویسندگان سنت پترزبورگ را مکانی اسرارآمیز توصیف کردند که در روح انسان نفوذ می کند و آن را دگرگون می کند. کسانی که به ادبیات روسیه علاقه مند هستند، رد پای معتبرترین نویسندگان روسیه مانند داستایفسکی، پوشکین و گوگول را میتوانند در موزه ها و بناهای باستانی مشاهده کنند همچنین زرق و برق زندگی و شخصیت‌ آنها در تورهای ادبی که شما را به کافه‌هایی مجلل مانند سالن‌های رقص و بازارهای کشاورزان کارگری می‌برد، قابل رویت است.

سن پترزبورگ شهری بسیار جهانی است، قطعاً به همین دلیل است که هزاران توریست و مسافر را جذب می‌کند. این شهر برای مسافران کنجکاو، فعالیت‌های متنوعی دارد. سرگرمی، ورزش، موسیقی و فعالیت‌های ماجراجویانه‌ی زیادی برای جوانان که شامل اسکیت، دوچرخه سواری و موتورسواری می‌شود.

زبان مردم سن پترزبورگ روسی است، اما در مرکز شهر، جایی که گردشگران در آن رفت و آمد می‌کنند، کارکنان رستوران‌ها، کافه‌ها، موزه‌ها و مغازه‌ها مردمی را می‌بینید که به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند که یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود. این شهر همچنین دارای اقامتگاه های مقرون به صرفه برای اقامت گردشگران است.

مسافران تور روسیه می‌توانند به کمک کارشناسان فروش آژانس آرزوی سفر پارسیان و با تکیه بر تبحر این گروه ،برای اخذ ویزای توریستی روسیه، انتخاب بهترین تور و هتل محل اقامتشان در این شهر اقدام نمایند.

سفر به روسیه از طریق رزرو تورهای تفریحی و گردشگری ممکن است و می‌توانید با به همراه داشتن مدارک لازم از طریق ارتباط با کارشناسان فروش آژانس آرزوی سفر پارسیان برای رزرو تورهای ترکیبی و تک روسیه مانند تور مسکو،تور سن پترزبورگ و تور ترکیبی مسکو سن پترزبورگ اقدام نمایید.

معرفی شرکت اشناب نماینده رسمی گیربکس کوپلینگ در ایران
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا