اخبار دیگران

چگونه هنرمندانه وبسایت خود را بهینه کنیم؟

با گسترش استفاده از فضای مجازی، رقابت در این حوزه بسیار سخت و تنگاتنگ شده است. برای برد در این رقابت باید از تکنیک هایی برای افزایش بازدید از وبسایت خود استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات سئو بروی لینک کلیک کنید و در ادامه مطلب همراه ما باشید.

اهمیت بهینه سازی سایت

از مهم‌ترین مزایای بهینه سازی وب سایت افزایش بازدید است. امروزه افراد برای جستجوی مطالب مختلف حتی در حیطه سلامتی به موتورهای جستجوگر رجوع می کنند. بنابراین قرارگیری را در بین 3 تا 5 جستجوی اول هر موتور جستجوگر باعث چندین برابر شدن اعتبار و شهرت شما می شود. گفته می شود تفزایش 20 درصدی وب سایت می تواند به افزایش 200 درصدی فروش در بستر آن منجر شود.

ابزارهای بهینه سازی سایت

امروزه ابزارهای مختلفی به وجود آمده‌اند که کار بهینه سازی سایت را برای ما بسیار راحت کرده است. چند مورد از این ابزارها شامل موارد زیر می شود:

  • Qualaroo: عملکرد این ابزار بر اساس میزان بازدید از وبسایت شما است. با کمک این ابزار می توانید یک بخش مربوط به نظرسنجی را در صفحه خود قرار دهید. جمع آوری این نظرات به شما در افزایش کیفیت و بهینه سازی وب سایت کمک شایانی می کند.
  • Picreel: عملکرد این ابزار بر اساس پوشش پاپ-آپ است. با کمک picreel می توانید زیباترین پاپ0آپ ها را خلق کنید. افزایش جذابیت آن باعث جلب مخاطب بیشتری می شود. نصب و استفاده از این برنامه بسیار راحت است.
  • Ahrefs: ahref از برنامه های مبتنی بر قواعد سئو است. با کمک این برنامه می توانید لینک بسازید و رتبه سایت خود را در بین سایت های مشابه جستجو کنید. این برنامه در دسته بهترین ایزار برای بهینه سازی قرار می گیرد.
  • Moz: اگر به دنبال یک ابزار رایگان برای بهینه سازی وبسایت خود هستید، moz بهترین گزینه پیش رو است. تمرکز اصلی این برنامه بر یافتن کلمات کلیدی است. با پیدا کردن جذاب‌ترین کلمات کلیدی، میزان بازدید از صفحه شما بسیار بیشتر خواهد شد.
برگزاری آزمون sat ترکیه توسط توران آکادمی

روش های بهینه سازی سایت

روش های بسیار متعددی برای بهینه سازی سایت وجود دارد. در ادامه با چند مورد از موثرترین این روش ها آشنا می کنیم.

  • تشخیص هدف کاربر از مشاهده وبسایت شما: هرچقدر شناخت شما از مخاطبین و نیاز آن ها بیشتر شود، مطالب مرتبط‌تری در سایت خود بارگزاری می کنید. این کار باعث افزایش بازدید این مخاطبین خواهد شد.
  • دسته بندی مطالب: به جای نوشتن مطالب پشت سر هم، از تکنیک های مختلف دسته بندی استفاده کنید. این کار باعث منظم دیده شدن وبسایت شما خواهد شد. در نتیجه، مخاطب راحت‌تر به مطلب مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کند و به درک بهتری از آن می رسد.
  • افزایش سرعت بارگذاری مطالب: کاربر سایت بسیار عجول است. در نتیجه به دنبال وب سایت هایی می گردد که سریع‌تر او را به هدف مدنظر او برساند. سعی کنید از تصاویری با حجم پایین‌تر استفاده کنید تا سریع‌تر دانلود شوند. تمامی افزونه های اضافی را از وب سایت خود حذف کنید تا دسترسی به آن سریع‌تر شود.
  • استفاده از قالب های حرفه‌ای طراحی سایت: با کمی جستجو در موتورهای جستجوگر متوجه وجود قالب های متعددی خواهید شد. قالب انتخابی توسط شما بایستی به سرعت لود شود. هم چنین به مرتب بودن کدنویسی آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • از عدم وجود خطای 404 مطمئن شوید: اگر صفحه‌ای را از وبسایت برداشته باشید، برای مخاطب خطای 404 ارسال می شود. خطای 404 به معنی وجود نداشتن صفحه مورد نظر است.
  • برگزاری وبینار آفلاین: وبینارهای آفلاین را به صورت کاملا رایگان در سایت خود بارگذاری کنید. در نتیجه افراد زیادی به دیدن آن مشتاق خواهند شد و سایت شما به میزان زیادی بهینه می شود.
تعمیر تخصصی و فروش مستقیم لوازم و قطعات یدکی ولوو سواری

آموزش بهینه سازی سایت فروشگاهی

بهینه سای سایت های مختلف با توجه به نوع کاربری‌شان می تواند متفاوت باشد. یکی از مهم‌ترین آموزش های بهینه سازی مربوط به بهینه سازی سایت فروشگاهی می شود.

از مهم‌ترین نکات در بهینه سازی سایت فروشگاهی، روش هایی است که برای بهتر نشان داده شدن محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه افراد بیشتری به سایت شما جذب شده و ثبت سفارش می کنند.

  • توجه خاص به کلمات کلیدی: در ابتدا لازم است یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار خود پیدا کنید. استفاده از تنوع بالای کلمات کلیدی در افزایش نرخ فروش شما تاثیر چشمگیری دارد.
  • سعی کنید در حوزه محصولاتی که توسط سایت شما به فروش می رسند، مقالات مفیدی را به انتشار بگذارید. قبل از نوشتن مقاله، علاقه عمده مشتریان خود را بشناسید و ببینید آن ها در موتورهای جستجوگر بیشتر به دنبال چه مطالبی درباره محصول هستند. این گونه، مقاله شما ارزش بیشتری را پیدا خواهد کرد.
  • انتشار کتاب الکترونیکی: کتاب های الکترونیکی مرتبط را در سایت خود قرار دهید. برای این کار می توانید همان مقاله نوشته شده را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید. این کتاب ها قابلیت ویروسی شدن شدیدی دارند. پس از ویروسی شدن وارد سایت های مختلفی می شوند و از آن جا هم قابل دانلود است. بنابراین بازدید از سایت شما در یک زمان کوتاه چندین برابر می شود.

مشکلات بهینه سازی سایت

در هنگام انجام فرایند بهینه سازی سایت ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. بیشتر آن ها توسط خودتان قابل حل هستند. به چند مورد از این مشکلات توجه کنید.

  • سایت ایندکس نمی شود: از نشانه های ایندکس نشدن، عدم نمایش سایت شما با وارد کردن نام برندتان در موتورهای جستجوگر است. ممکن است سایت شما توسط ربات هایی بسته شده باشد.
  • مطالب با سرعت پایین لود می شوند: اگر تصاویر را به صورت فشرده بارگذاری نکرده باشید یا سئوی سایت شما دارای مشکلات فنی باشد، سرعت لود به شدت پایین می آید.
معرفی ژانر سریال کمدی و سریال فانتزی

در صورت بروز مشکلات پیچیده‌تر می توانید آن را با یک متخصص در حوزه طراحی سایت در میان بگذارید تا به زودی برطرف شود. عدم رفع این حالات می تواند به وب سایت شما آسیب زیادی وارد کند.

سخن پایانی

با وجود تمام مطالب گفته شده به اهمین بهینه سازی وبسایت و مشکلات رایج در این حوزه پی برده‌ایم. بهینه سازی سایت به برترین شدن در حوزه مورد نظر کمک فراوانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا