اخبار دیگران

هتل سنتی عتیق اصفهان هتلی دنج و زیبا

باز هم اصفهان نصف جهان و باز هم سفری خاطره‌انگیز و جذاب به دل تاریخ و فرهنگ ایران زمین. اصفهان میزبان توریست‌ها و میهمانان بسیاری از سرتاسر دنیا است. به همین خاطر اقامتگاه‌های مناسب جهت استراحت، برای مهمانان خود تعبیه کرده است. در اصفهان، هتل‌هایی وجود دارند که هریک از دیگری در تامین رفاه و امنیت گردشگران سبقت گرفته‌اند. این هتل‌ها دارای سابقه‌هایی طولانی در میزبانی کردن از مهمانان شهر هستند. هتل سنتی عتیق اصفهان یکی از این هتل‌هایی است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

چنانچه علاقمندید معماری دوره صفویه را بطور واضح در یک شهر از نزدیک ملاحظه نمایید، به اصفهان بروید. با اینکه مدرنیته در اصفهان حل شده است اما تاریخ  از این شهر حذف نگشته. شما می‌توانید تقابل این دو عنصر را به‌خوبی در این شهر ببینید. اقامت در بهترین هتل های اصفهان قطعا این تجربه را شیرین‌تر می‌کند.

تاریخچه هتل سنتی عتیق اصفهان

پیشینه هتل سنتی عتیق اصفهان به دوران قاجاریه اشاره دارد. درست در شهریور ماه سال ۱۳۸۲ بود که این هتل با شماره ثبتی ۱۰۲۲۶ در گروه آثار ملی ایران ثبت گشت. در گذشته برای شهر اصفهان تقسیم‌بندی محله‌ای صورت گرفته بوده که اصفهان را به ۶ محله تقسیم می‌کرد. محله‌هایی شامل باغ کاران، لنبان، کلان، چنبلان، جویباره و دردشت که همگی با هم تشکیل‌دهنده این شهر بزرگ بودند.  براساس این تقسیمات، هتل سنتی عتیق اصفهان در محله دردشت یا شهشهان واقع شده بود.

هتل سنتی عتیق اصفهان خانه‌ای قدیمی با ۱۱۸۲ متر مربع وسعت است. هتل دارای ۳ شاه نشین، اتاق‌هایی با‌ معماری حجاب‌دار، ۳ سرداب، با حیاطی مرکزی که کاملا متقارن و درونگرا آن را طراحی کرده‌اند، می‌باشد. این هتل از چشم‌اندازی موزه مانند برخوردار بوده و در عین تاریخی بودن، مجهز به وسایل کاملا مدرن است. با داشتن محیطی آرامش‌بخش، بدون شک تجربه‌ای کاملا متفاوت را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. این هتل پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۲ افتتاح گشت و از همان سال افتخار میزبانی عموم را برعهده گرفت.

لیست کامل کاربردهای تست رغبت سنج استرانگ

معماری هتل سنتی عتیق اصفهان

هتل سنتی عتیق اصفهان از سبک خانه‌های سنتی پیروی کرده و متشکل از بیرونی و اندرونی می‌باشد. ورودی خانه دارای ۳ هشتی می‌باشد که کاربندی‌های ساده و یک راهروی طویل با پیچش‌هایی کاملا قائم دارد. این راهرو بسیار دعوت کننده است.

راهروی ورودی، متشکل از ۲ بخش می‌باشد. یک قسمت آن می‌تواند به اندرونی هتل برسد و بخش دیگر آن دارای دسترسی مطلوبی به قسمت بیرونی هتل است. تزئینات تالار اندرونی خانه شامل نقاشی‌های شیر و شکر و گچبری‌هایی بسیار چشم‌نواز می‌باشد. این تالار دارای طاقچه‌هایی بلند با قوس‌های جناغی کار شده است.

در بخش فوقانی گوشواره‌هایی را می‌یابید که بواسطه ارسی ۳ لنگه به تالار مشرف می‌گردند. در برابر این گوشواره‌ها، بهارخواب وجود داشته که در اصل، تشکیل‌دهنده بخش فوقانی فضاهای زیرین است. شاه نشین بواسطه ارسی ۵ لنگه امکان اشراف به حیاط اندرونی را دارد.

پوشش این قسمت تویزه‌ای می‌باشد و با تزئینات مزین به تزئینات مقرنس‌کاری می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. تالار بیرونی هم از تزئینات مقرنس و نقاشی‌های شی و شکر و گچبری‌هایی بسیار شکیل برخوردار است.

همچنین هتل دارای ارسی‌هایی ۳ لنگه روبه حیاط اندرونی و ارسی‌هایی ۵ لنگه روبه حیاط بیرونی نیز است. هتل سنتی عتیق اصفهان در حیاط خود از ۲ آبنما برخوردار می‌باشد. به‌واسطه این ۲ آبنما در تابستان، هوای بسیار مطلوب و خنکی در مجموعه جریان دارد.

سرداب‌خانه هم در میان این دو حوض واقع گشته که خنکی هوای مجموعه را چند برابر می‌کند. در اطراف حیاط دیوارهایی کشیده شده‌اند، که دارای رخ بام بوده و به تزئینات فیروزه‌ای یا گشنیزی مزین هستند. هتل سنتی عتیق اصفهان در دل بافت سنتی اصفهان قرار گرفته و قدمت ۲۰۰ ساله آن تاییدی بر تاریخی بودن آن می‌باشد.

مسیر پیشرفت کمدی در تلویزیون و سینمای ایران

آدرس هتل سنتی عتیق اصفهان

 موقعیت قرارگیری این هتل در قلب بافت تاریخی شهر اصفهان و در همسایگی مسجد جامع عتیق این شهر می‌باشد. هتل دسترسی خوب و مطلوبی به مراکز تفریحی و تجاری شهر داراست.

 آدرس هتل: خیابان ابن سینا، کوچه ۳۷، کوچه مسجد شمس

صبحانه هتل سنتی عتیق اصفهان

هتل سنتی عتیق اصفهان که از بهترین هتل های اصفهان بوده با معماری منحصربه‌فردش توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. همانطورکه می‌دانید صبحانه وعده غذایی بسیار مهمی است که به هیچ عنوان نباید از آن گذشت. هتل عتیق با ارائه این وعده گام مهمی در جهت رفاه حال مهمانانش برداشته است.

امکانات هتل سنتی عتیق اصفهان

هتل سنتی عتیق اصفهان با ۳ طبقه، دارای معماری کاملا کلاسیک بوده و ۳۰ اتاق در آن تعبیه شده است. در این هتل ۲ اتاق یک تخته، ۱۲ اتاق بصورت ۲ تخته، ۱۰ اتاق ۳ تخته، ۵ اتاق ۴ تخته و یک سوئیت ۴ تخته قاجار فراهم گشته است.

هتل بطور کلی می‌تواند ۸۰ گردشگر را بپذیرد. تمامی اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام می‌باشند و تنها یک سرویس بهداشتی ایرانی در حیاط مجموعه قرار گرفته ‌است. این هتل تلفیقی حرفه‌ای از معماری سنتی و امکانات مدرن را با هم داراست. به این ترتیب توانسته موجبات رفاه و راحتی مهمانان خود را بطور مطلوب فراهم کند.

سایر امکانات هتل عتیق اصفهان

در ادامه توضیح امکانات هتل لازم است ذکر کنیم، که هتل جهت رفاه حال مسافران خود، مجهز به پارکینگ غیرمسقف می‌باشد. پرسنل مجرب هتل، کاملا به زبان انگلیسی و ترکی مسلط هستند و مشکلی بابت پذیرش گردشگران خارجی در این هتل وجود نخواهد داشت.

کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی

اینترنت وای فای کاملا رایگان، سیستم سرمایش و گرمایش کاملا مدرن، راهنمای مهمانان، همینطور راهنمای محلی تور گردشگری، همگی ازجمله امکانات دیگر این هتل می‌باشد. هتل سنتی عتیق اصفهان در حال حاضر اقدام به پخت و سرو غذا نمی‌کند؛ به همین خاطر معمولا مسافران محترم می‌توانند به رستوران‌های مجاور و نزدیک هتل برای صرف غذا مراجعه نمایند.

فاصله جاذبه‌های گردشگری تا هتل سنتی عتیق اصفهان چقدر است؟

مسجد جامع عتیق اصفهان

فاصله هتل عتیق اصفهان تا مسجد جامع عتیق 0.6 کیلومتر می‌باشد. مسجد جامع اصفهان یا مسجد عتیق از جمله قدیمی‌ترین بناهای تاریخی نصف جهان است. براساس کاوش‌های باستان‌شناسی در این محل نشانه‌هایی پیدا شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد این مسجد قبل از زمان تسلط اعراب بر ایران به عنوان آتشکده مورد استفاده بوده.

مسجد عتیق ازجمله مکان‌های مذهبی مهم به شمار می‌آید. کشف کردن باقیمانده پایه یک ستون با تزیینات دوره ساسانیان تاییدیست بر وجود بنایی قبل از اسلام در این نقطه. بعد از وارد شدن اسلام به ایران و روی کار آمدن حکومت‌های اسلامی، احتمالا بنای اولیه مسجد به قرن ۱ و ۲ هجری و زمان عباسیان برمی‌گردد. در قرن سوم هجری محراب آن تخریب گشت و جهت قبله مسجد جامع اصفهان تغییر یافت. همینطور کتابخانه‌ای در مسجد ساخته شد که کتب معتبر آن دوران، داخل آن نگهداری می‌شد.

میدان نقش جهان

فاصله هتل عتیق اصفهان تا میدان نقش جهان ۲.۵ کیلومتر است. قبل از زمان صفویه در مکان میدان، باغی زیبا به نام «نقش جهان» وجود داشت. نام این باغ از شهری در آذربایجان گرفته شده بود که آن شهر امروزه نخجوان شناخته می‌شود.

پارتیشن شیشه ای | مهمترین نکات انتخاب "پارتیشن شیشه ای" قبل از خرید

حمدالله مستوفی در سفرنامه خود اصفهان را اینطور وصف می‌کند: میدان امام در شمال اصفهان و در قلب مجموعه تاریخی شهر واقع شده است. این میدان زمانی دولت‌خانه شاهان صفوی بوده است. باشکوه‌ترین دوران تاریخی این میدان به دوره شاه عباس صفوی برمی‌گردد. با انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان، شاه عباس بناهای تاریخی این میدان را بنا نمود. اینگونه رونق اقتصادی و گسترش بازار در آن اتفاق افتاد. میدان تازه بنا شده را در این زمان میدان نو می‌گویند.

جمع‌بندی

اصفهان به دلیل بناها و شاهکارهای معماری منحصربه‌فردش شهرتی جهانی دارد و از نظر تاریخی بسیار غنی می‌باشد. در طول تاریخ شهر اصفهان چندین بار پایتخت سلسله‌های گوناگون بوده است؛ از همین رو پر از آثار تاریخی زیباییست که بازدید از آن‌ها بدون شک بسیار لذت‌بخش می‌باشد.

لازم به یادآوری است که بگوییم اصفهان، معروف به نصف جهان بوده و بسیار زیباست. زیبایی شهر آنقدر است که با یکبار سفر به آن نمی‌توانید از تمامی آنچه که این شهر وجود دارد، بازدید کنید. در این شهر تنها مناطق تاریخی و گردشگری باعث محبوبیت شهر نشده است. وجود مردم خون‌گرم و فرهنگ اصیل این منطقه هم باعث جذب مسافران بسیاری از سراسر جهان به سمت این شهر می‌گردد. این مسافران می‌توانند جهت اقامت به هتل سنتی عتیق اصفهان مراجعه کنند.

منبع:

https://www.iranhotelonline.com/blog/post-3720/معرفی-هتل-سنتی-عتیق-اصفهان—هتلی-دنج-و-زیبا-در-قلب-شهر-اصفهان/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا