اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردبازیگران هالیوودسریال خارجی

معرفی سریال دامر – هیولا | روایت قتل های یک قاتل سریالی (بر اساس داستان واقعی)

Monster: The Jeffrey Dahmer Story

سریال هیولا: داستان جفری دامر (Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story) مجموعهٔ تلویزیونی محدود آمریکایی برای نتفلیکس است که در رابطه با زندگی قاتل زنجیره‌ای جفری دامر ساخته شده‌است. این سریال که یک سریال در ژانر تریلر جنایی و درام زندگی‌نامه‌ای است، توسط رایان مورفی و ایان برنن ساخته شده است. اینجا خبرهای مربوط به سریال هیولا: داستان جفری دامر و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال هیولا: داستان جفری دامر منتشر شده می‌خوانید.

خالق سریال هیولا: داستان جفری دامر چه کسی است؟

سریال هیولا: داستان جفری دامر توسط رایان مورفی و ایان برنن ساخته شده است.

سریال هیولا: داستان جفری دامر چند قسمت دارد؟

سریال هیولا: داستان جفری دامر در 10 قسمت ساخته شده است.

سریال هیولا: داستان جفری دامر چه زمانی منتشر شده است؟

سریال هیولا: داستان جفری دامر ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲، از طریق نتفلیکس منتشر شد.

داستان سریال هیولا: داستان جفری دامر چیست؟

این مجموعه در مورد جفری دامر و چگونگی تبدیل او به یکی از بدنام‌ترین قاتلان زنجیره‌ای در آمریکا است. قتل‌های او بین سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۹۱ در بخش بث، شهرستان سومیت، اوهایو، آلیس غربی، ویسکانسین، و میلواکی، ویسکانسین انجام می‌شد. همچنین بررسی می‌کند که چگونه بی‌کفایتی و بی‌تفاوتی پلیس در انجام جنایات او نقش داشته‌است.

مشخصات سریال هیولا: داستان جفری دامر

نام سریالهیولا: داستان جفری دامر
سازندهرایان مورفی
ایان برنن
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
ژانرتریلر جنایی
درام زندگی‌نامه‌ای
موسیقینیک کیو
وارن الیس
تولیدکننده‌هانتفلیکس
پراسپکت فیلمز
رایان مورفی پروداکشنز
توزیع کننده هاسرویس استریمینگ نتفلیکس
تاریخ انتشار اولیه۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲
رده سنیمناسب برای سنین بالای 17 سال

دانلود رایگان سریال هیولا: داستان جفری دامر

دانلود رایگان سریال هیولا: داستان جفری دامر

سریال هیولا: داستان جفری دامر در 10 قسمت در تاریخ 21 سپتامبر 2022 برابر با 30 شهریور 1401 عرضه شد و در هفته اول پخشش، به رتبه اول پلتفرم نتفلیکس رسید.

دانلود رایگان سریال هیولا: داستان جفری دامر

لیست بازیگران سریال هیولا: داستان جفری دامر

  • ایوان پیترز در نقش جفری دامر ، قاتل زنجیره ای
  • ریچارد جنکینز در نقش لیونل دامر، پدر جفری
  • مولی رینگوالد در نقش شری دامر، همسر دوم لیونل و نامادری جفری
  • نیسی نش در نقش گلندا کلیولند، همسایه جفری
  • مایکل در نقش کاترین دامر، مادربزرگ جفری و مادر لیونل آموخت.
  • مایکل بیچ در نقش دنیس مورفی
  • دیا نش در نقش ساندرا اسمیت
  • شان جی براون در نقش تریسی ادواردز
  • کولبی فرنچ در نقش پاتریک کندی
  • مک برانت در نقش رابرت راوث
  • گرانت هاروی در نقش رلف مولر
  • متیو آلن در نقش جوزف گابریش
  • اسکات مایکل مورگان در نقش جان بالسرزاک
  • جاش براتین در نقش جوانی لیونل دامر
  • ساوانا براون در نقش جوانی جویس دامر
  • نیک ای. فیشر در نقش کودکی جفری دامر
  • تنز مک کال در نقش جوانی دیوید دامر
  • کامرون کاوپرثوایت در نقش استیون هیکز
  • پنه لوپه آن میلر در نقش جویس دامر
  • وینس هیل-بدفورد در نقش استیون تومی
  • نیگل گیبز در نقش جسی جکسون
  • بلیک کوپر گریفین در نقش چارلز
  • دیلون برنساید در نقش رونالد فلاورز
  • مت کوردوا در نقش کارآگاه راس

بازیگران سریال دامر - هیولا: داستان جفری دامر

عوامل سریال هیولا: داستان جفری دامر

  • سازنده: رایان مورفی، ایان برنن
  • موسیقی: نیک کیو، وارن الیس
  • تهیه‌کننده‌های اجرایی: رایان مورفی، ایان برنن، جنت ماک، کارل فرانکلین، الکسیس مارتین وودال، اریک کوتون، ایوان پیترز
  • تهیه‌کننده‌ها: دیوید مک‌میلان، متیو هارت، تاد کوبراک، رایلی اسمیت، لو ایریش، رشاد رابینسون، ریچارد جنکینز
  • فیلم‌برداری: جیسون مک‌کورمیک
  • تدوین‌گر: استفانی فیلو

معرفی سریال هیولا: داستان جفری دامر

هر بار که یک سریال یا برخی اوقات مستندی درباره یک قاتل سریالی پخش می‌شود، علاوه‌بر وحشتی که ایجاد می‌کند، این طرز تفکر را به وجود می‌آورد که «خب، دیگر بدتر از این وجود ندارد؛ این وحشی‌ترینِ آنها بود.» اما واقعیت این است که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، مشخص می‌شود که طرز تفکر ما اشتباه بوده است؛ دنیا نامردتر و بی‌رحمانه‌تر از آن است که بگذارد ما به همین آرزوی کوچک دلخوش باشیم. خداروشکر آنقدر هم این دسته سریال‌ها مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد که سازندگان کار و زندگی خود را ول کردند و به‌طرز عجیبی به ژانر جنایات واقعی علاقمند شدند.

ماجرای ازدواج سحر قریشی و مهدی طارمی چه بود؟

سریال هیولا: داستان جفری دامر هم یکی دیگر از آن مجموعه‌ها به شمار می‌رود که توجه خیلی‌ها به آن جلب شده است. جنایات وحشتناکی که دامر مرتکب شد، در سال ۱۹۷۸ آغاز شدند و تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشتند. او در طی این سال‌ها، در کنار تمام جرائم ریز و درشتی که مرتکب شد، فقط ۱۶ فقره قتل در پرونده خود داشت. این پرونده‌ی ترسناک چه در زمان خودش و چه تا به امروز، آنقدر مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته بود که بارها و بارها آثار مختلفی براساس آن ساخته شد؛ اما هیچکدام از آنها مثل این سریال نتفلیکس مورد توجه مخاطبان تلویزیونی، منتقدان و دیگر افراد قرار نگرفت.

معرفی سریال هیولا: داستان جفری دامر

داستان سریال هیولا: داستان جفری دامر

سریال هیولا: داستان جفری دامر ، ماجرای یکی از بدنام‌ترین و وحشتناک‌ترین قاتلان زنجیره‌ای آمریکا را روایت می‌کند؛ ماجرایی که عمدتا از زاویه دید قربانیان جفری دامر حکایت می‌شود. این سریال بیشتر از هر چیزی، عمیقا روی بی‌کفایتی و بی‌تفاوتی نیروهای پلیس تمرکز می‌کند که به این ساکن بومی ویسکانسین اجازه می‌دهد تا یک قتل زنجیره‌ای چندین ساله را انجام دهد. همانطور که بالاتر هم گفته شد، جفری دامر ۱۶ نفر را به کام مرگ کشاند. اما این سریال حداقل ۱۰ مورد را نمایش می‌دهد که به واسطه‌ی آنها دامر تقریبا دستگیر، ولی در نهایت رها شد.

روایت سریال هیولا: داستان جفری دامر به ترتیب زمان (خطر اسپویل)

۱۹۵۹- لیونل و جویس دامر صاحب یک فرزند پسر می شوند

در سال ۱۹۵۹، مشخص می شود جویس باردار شرایط روانی بسیار نامناسبی دارد و لیونل از این موضوع بیم دارد که داروهای بسیاری که همسرش مصرف می کند شاید بر نوزاد به دنیا نیامده اثرگذار باشند. در سریال هیولا: داستان جفری دامر بخش زیادی از اتفاقاتی که در کودکی برای دامر رخ می دهد نادیده گرفته می شود. در کنار آسیب فتق کمری که در سریال به تصویر کشیده می شود، پاهای دامر نیز در چهار ماه اول زندگی اش در قالب گذاشته می شوند و تا سن شش سالگی نیز مجبور بود از کفی در کفش هایش استفاده کند. علاوه بر مشکلات روانی مادرش، خانواده دامر بارها نقل مکان کرد. وقتی دامر ۸ ساله بود خانواده او به خانه ای نقل مکان می کند که در سریال می بینیم. این سومین خانه آن ها در عرض دو سال بود و ششمین خانه والدینش از زمانی که با هم ازدواج می کردند. علیرغم این دشواری ها، دامرها یک فرزند دیگر نیز داشتند و جفری اجازه یافت که برادر کوچکترش را دیوید نامگذاری کند.

جفری دامر

۱۹۶۶- جفری دامر توسط پدرش با اصول تاکسیدرمی آشنا می شود

جفری ۶ ساله بود که بعد از بازگشت به خانه متوجه می شود مادرش دست به خودکشی زده است. مادر و پدرش رابطه بسیار بدی داشته و دائماً با هم مشاجره می کردند. در این دوران است که جفری بچه وزغ ها را گرفته و با ریختن روغن موتور در شیشه نگهداری شان آن ها را می کشد. بدرفتاری با حیوانات در کودکی چیزی است که در اغلب قاتلان سریالی دیده می شود. بعد از مدتی جفری و لیونل جسد یک موش خرما را زیر خانه جدیدشان پیدا می کنند و آنجاست که علاقه او به تاکسیدرمی آغاز می شود.

بیوگرافی کامل مانی رحمانی

بعد از اینکه دامر از بیرون آوردن استخوان از اطراف خانه شان هیجان زده می شود، از پدرش، لیونل، می پرسد که اگر استخوان مرغ را داخل مایع سفید کننده بیندازند چه می شود. لیونل که شیمی دان بود از این سوال خوشحال شده و فکر می کند که این سوال نشانه کنجکاوی علمی پسرش است و به او نشان می دهد که چطور می توان با حفظ ایمنی با استخوان های حیوانان کار کرد. در کنار تکنیک های تاکسیدرمی که در سریال می بینیم، جفری بعدها از این تکنیک های نگهداری روی قربانیان انسانی اش نیز استفاده می کند.

وقتی دامر ۱۳ ساله بود، جنازه یک سگ را به یک درخت میخکوب می کند، سرش را بر سر چوب کرده و دوستانش را به تماشای این شاهکار خود دعوت می کند. از ۱۴ سالگی به بعد دامر مرتباً در مدرسه الکل می نوشد و اغلب بطری های این مشروبات که خود از نام «دارو» برایشان استفاده می کند را در کاپشن ارتشی نگهداری می کند. علیرغم نمرات ضعیفش، دامر بهره هوشی نسبتاً بالایی داشته و یک تنیسور بسیار بااستعداد بود.

پدر و مادر جفری دامر
پدر و مادر جفری دامر

۱۹۷۷- لیونل و جویس از هم جدا می شوند

جفری نوجوان در می یابد که تمایلات همجنسگرایانه دارد. او شروع به ورزش کردن و جمع آوری مجلات فیتنس و بدنسازی می کند. او همچنین بعد از یک سفر ماهیگیری کشف می کند که علاقه ای وسواس گونه به امحا و احشا دارد. علیرغم خوشمزگی و تمایل به شوخی در این دوره، جفری در مدرسه شاگرد محبوبی نیست و مهارت های اجتماعی اندکی دارد و همکلاسی هایش او را پسری عجیب و غریب می دانند. جفری دائماً در مورد بیهوش کردن یک دونده مرد و تجاوز به او رویاپردازی می کند. او بارها پشت بوته ها قایم شده و تلاش می کند که به این دونده حمله کند اما هر بار نقشه اش را رها می کند. لیونل و جویس وارد یک طلاق پردردسر می شوند. جویس موفق می شود که حضانت برادر جفری، دیوید، را بدست آورد و جفری از این طلاق راضی نیست.

۱۹۷۸- جفری اولین قتلش را مرتکب می شود

به خاطر طلاق، لیونل و جویس از خانه خانوادگی شان رفته و جفری برای ماه ها تنها می ماند. اعتیاد جفری به الکل تشدید می شود و در ادامه یک مسافر سرجاده ای به نام استیون هیکس را سوار ماشینش می کند. او به هیکس قول می دهد که او را به کنسرت ببرد اما وی را متقاعد می سازد که قبل از آن به خانه او سری بزنند. در ادامه جفری با یک دمبل به او حمله کرده و بعد از زدن ضربه ای به سر هیکس، او را خفه می کند. در ادامه، آنطور که در سریال به تصویر کشیده می شود، جنازه او را سلاخی کرده و تکه های آن را در اطراف خانه پدری اش رها می کند. مدت کوتاهی بعد لیونل با زنی به نام شاری ازدواج کرده و او را به دیدار جفری در اوهایو می آورد. در آگوست ۱۹۷۸، جفری در دانشگاه ایالتی اوهایو ثبت نام می کند اما به دلیل اعتیاد به الکل مدت کوتاهی بعد از دانشگاه بیرون می آید.

جفری دامر در زندان

۱۹۷۹- جفری در ارتش ایالات متحده ثبت نام می کند

در سال ۱۹۷۹ جفری دامر به ارتش پیوسته و برای تبدیل شدن به امدادگر آموزش می بیند. در این دوران است که دامر با آرام بخش ها آشنا می شود.

نقش جاریه مرحوم ماهچهره خلیلی در مختارنامه

۱۹۸۱- جفری به خانه مادربزرگش نقل مکان می کند

به خاطر اعتیاد جفری به الکل، او از ارتش اخراج می شود. بعد از اخراج از ارتش، جفری به میامی بیچ، فلوریدا نقل مکان کرده و در یک اغذیه فروشی مشغول به کار می شود. اعتیادش به الکل همچنان برایش دردسرساز است و خیلی زود دیگر پولی برای خرج کردن ندارد. در سپتامبر، با پدرش تماس گرفته و از او می خواهد که به خانه شان در اوهایو بازگردد. در دسامبر ۱۹۸۱، لیونل جفری را به وست الیس، ویسکانسین می فرستد تا با مادربزرگش کاترین زندگی کند.

این دوره از زندگی جفری دامر بخش زیادی از داستان سریال هیولا: داستان جفری دامر را به خود اختصاص می دهد. جفری در این دوره شغل های متعددی دارد، از جمله کار در یک قصابی و یک مرکز اهدای خون. در دوران زندگی با مادربزرگش، جفری مانکنی را از یک فروشگاه سرقت کرده و به خانه مادربزرگش آورده و از آن استفاده جنسی می کند. مادربزرگش خیلی زود این مانکن را پیدا کرده و آن را به آشغال دانی می اندازد که با اعتراض و خشم جفری مواجه می شود. در اوایل سال ۱۹۸۲، جفری به خاطر بیرون انداختن اندام تناسلی اش در پارکی در ویسکانسین بازداشت می شود.

۱۹۸۷- دامر در خانه مادربزرگش سه مرد را به قتل می رساند

جفری در حمام عمومی میلواکی شروع به مسموم کردن مردان همجنسگرا با مواد مخدر و تجاوز به آن ها می کند. بعد از اینکه یکی از این مردان در نتیجه اوردوز تا سر حد مرگ پیش می رود، جفری دیگر اجازه پیدا نمی کند به این حمام عمومی وارد شود. در نوامبر ۱۹۸۷، جفری دومین قربانی اش به نام استیون تومی را در هتل امباسدور در میلواکی به قتل می رساند. او با یک چمدان بزرگ موفق می شود جنازه را از هتل خارج کند. در سریال نتفلیکس دیده می شود که دامر در مراسم تدفین یک پسر نوجوان ۱۸ ساله به نام دانیل چیژک شرکت می کند.

او بعدها به قبرستان بازگشته و تلاش می کند تابوت او را بیرون بیاورد که البته به دلیل سخت بودن زمین موفق نمی شود. از سال ۱۹۸۷ به بعد، جفری بارها در خانه مادربزرگش مردان سیاهپوست را مسموم کرده و به قتل می رساند. او در زیرزمین جنازه ها را مثله کرده و از طریق کیسه های زباله، تکه های بدن آن ها را به بیرون از خانه منتقل می کند. او بعدها اعتراف کرده که با جنازه های قربانیان آزمایش انجام می داده، برخی از قسمت های جنازه را جوشانده و برخی دیگر را داخل اسید گذاشته است. او در خانه مادرش سه نفر را به نام های ریچارد گوررو، آنتونی سیرز و جیمز دوکستیتور به قتل می رساند. مادربزرگش هر روز بیش از پیش به نوه اش مشکوک می شود. او متوجه بویی ناخوشایند از زیرزمین شده و یک محراب شیطانی کوچک که توسط جف ساخته شده را کشف می کند.

در ادامه جفری مردی به نام رونالد فلاورز را به خانه آورده و قهوه اش را مسموم می کند. اما جفری موفق نمی شود این قربانی اش را به قتل برساند زیرا مادرش به یکباره وارد ماجرا می شود. بعدها رونالد می گوید که اگر کاترین نبود، جفری دامر او را نیز به قتل رسانده بود. جفری در ادامه به درخواست مادربزرگش رونالد را سوار یک اتوبوس می کند و در نهایت از زندان سر در می آورد. او نزد پلیس می رود اما آن ها اقدامی علیه جفری دامر نمی کنند که ادعاهای قربانی را رد می کند. در این دوره است که جفری به یک نوجوان لائوسی به نام سومساک سینتاسوفون تجاوز می کند که دستگیری و محکوم شدن به یک سال زندان را برای وی در پی دارد. قاضی اما به درخواست خانواده قربانی توجهی نکرده و می گوید که می خواهد شانس دوباره ای به جف بدهد پس در حکمی که صادر می کند سختگیری ندارد.

تیپ جنجالی همسر دانیال حیکمی

۱۹۹۱- جفری دستگیر می شود

در می ۱۹۹۰، جفری به آپارتمان شماره ۲۱۳ در کوچه ۹۲۴ شمالی خیابان بیست و پنجم نقل مکان می کند. در این دوره است که دامبر ۱۱ قربانی دیگر را به قتل می رساند. اکثریت این مردان از اقلیت های نژادی بودند و مفقود شدنشان دائماً توسط پلیس میلواکی نادیده گرفته می شد. بعد از یک آشنایی تصادفی بیرون از یک مغازه مشروب فروشی، دامر نوجوانی ۱۴ ساله به نام کونراک سینتاسومفون که برادر کوچکتر قربانی قبلی اوست را به آپارتمانش می کشاند، با این وعده که در قبال گرفتن چند عکس به او پول می دهد. او این پسربچه را مسموم کرده و در تلاش برای تبدیل کردنش به یک زامبی مطیع، سعی می کند با یک مته برقی جمجمه او را سوراخ کند.

کونراک بیدار شده و در حالت نیمه هوشیاری فرار می کند. علیرغم مواجهه با همسایه ها و حضور پلیس در محل، کونراک نزد جفری برگردانده می شود، که مدعی است دوست کونراک همجنسگراست. پلیس درخواست همسایه جفری به نام گلندا کلیولند برای بررسی سن پسربچه قربانی را نادیده گرفته و کل آپارتمان را جستجو نمی کند که ظاهراً به احساس ناخوشایندشان نسبت به تمایلات جنسی دامر بوده است. در ادامه جفری در یک کافه با مدلی به نام تونی هیوز آشنا می شود و بعد از مدتی رابطه، در آپارتمانش او را به قتل می رساند.

در این حین، گلندا کلیولند بارها صداها و بوهای مشکوکی از آپارتمان جفری حس کرده و به پلیس و مالک خانه گزارش می دهد. پلیس بارها درخواست های همسایه جفری را نادیده می گیرد اما در نهایت گزارش به صاحب خانه باعث می شود که از او  خواسته شود خانه را تخلیه کند. جف در کافه کلاب ۲۱۹ با تریسی روبرو می شود و با قصد کشتنش او را به خانه می آورد. تریسی موفق می شود در درگیری با جف پیروز شده و از آپارتمان فرار کند. او به پلیس مراجعه می کند و بعد از جستجوی خانه توسط پلیس است که دامر دستگیر می شود.

۱۹۹۲- دادگاه جفری دامر و محکومیتش

هیئت منصفه درخواست وکلای جفری برای دیوانه اعلام کردن او را رد کرده و خانواده قربانیان نیز در دادگاه صحبت های تاثیرگذاری ایراد می کنند. بدین ترتیب جفری دامر به ۱۵ بار حبس ابد محکوم می شود. جفری دامر گفت از آنجایی که حرکت کردن در جریان رابطه جنسی با قربانیانش را دوست نداشت شروع به مسموم کردن آن ها کرد و شرکای جنسی اش را به چشم یک شیء می دید. او می خواست قربانیانش را به برده های جنسی مطیعی تبدیل کند. اولین قربانی اش که روی او «تکنیک مته کاری» را به کار برد یازدهمین قربانی اش بود که ارول لیندزی نام داشت. بعد از مسموم کردن و تجاوز به قربانیان، دامر سوراخی در جمجمه آن ها ایجاد کرده و ترکیبی از اسید و آب داغ به قسمت جلوی سر آن ها تزریق می کرد.

برخی از قربانیان بعد از این شکنجه نیز زنده می ماندند اما در ادامه جفری آن ها را می کشت. او با خانواده برخی از قربانیانش تماس گرفته و از آن ها می خواست که دیگر دنبال فرزندشان نگردند. هفت جمجمه قربانیان پوست کنده شده و همراه با دو اسکلت کامل قرار بود روی میزی که دامر از آن برای عکس گرفتن از قربانیان استفاده می کرد قرار بگیرند. او می خواست جمجمه های ۴ قربانی دیگر که سرشان در یخچال پیدا شد را نیز به این مجموعه اضافه کند. دامر در مجموع به دنبال ۱۲ جمجمه از ۱۷ قربانی اش بود که تا زمان دستگیری موفق به جمع آوری ۱۱ جمجمه شده بود.

معرفی فیلم نگهبان شب آخرین اثر رضا میرکریمی

قربانیان جفری دامر

۱۹۹۴- کریستوفر اسکارور در زندان جفری دامر را می کشد

در زندان، جفری دائماً نامه ها و کمک های مالی از طرفدارانش دریافت می کند. او از شهرتی که یافته لذت می برد و دیگر زندانی ها را با ران مرغ و سس کچاپ اذیت می کند. این حرکات باعث خشم کریستوفر اسکارور می شود که بعد از مراجعه به کتابخانه زندان با جنایت های دامر آشنا می شود. او خود را وسیله ای برای انتقام مقدس به خاطر قربانیان این قاتل سریالی می بیند. یکی از زندانیان در گروه کُر زندان سعی می کند با بریدن گلوی جفری به زندگی او پایان دهد اما موفق نمی شود. پدر و مادر جفری مورد توجه رسانه ها قرار گرفته و در تلویزیون ظاهر می شوند. لیونل کتابی با نام A Father’s Story می نویسد که علیرغم نقدهای خوب، فروش چندانی ندارد.

خانواده های قربانیان سعی می کنند تمام تلاش خود را برای انتفاع مالی خانواده دامر از ماجرای جنایات او انجام دهند. یک فعال ساخت و ساز محلی به نام جوزف زیلبر تمام دارایی ها و متعلقات دامر را خریداری کرده و می سازند تا از خریده شده و فروختنشان به مجموعه داران جلوگیری کند. در زندان، جفری دامر به بخشش الهی باور پیدا کرده و تصمیم می گیرد غسل تعمید داده شود. مراسم در همان روزی که یک قاتل سریالی دیگر به نام جان وین گیسی اعدام می شود، در داخل زندان صورت می گیرد.

بعد از اینکه در ماجرای قتل بیش از ۱۵ نفر در ژانویه ۱۹۹۲ گناهکار شناخته شد- و البته قتل دیگری که در ماه می همان سال به او نسبت داده شد- قتل هایی که با خوردن گوشت قربانیان و رابطه جنسی با جنازه ها همراه بود، جفری دامر به ۱۶ بار حبس ابد محکوم شده و به زندان کلمبیا در پورتیج، ویسکانسین منتقل شد. در ۲۸ نوامبر ۱۹۹۴ و در حدود دو سال پس از زندانی شدن بود که جنازه دامر روی کف زمین در سرویس بهداشتی باشگاه ورزشی زندان پیدا شد در حالی که صدمات شدیدی به سر او وارد شده بود.

او و دو تن از هم بندی هایش به نام های جسی اندرسون و کریستوفر اسکارور در جریان تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام باشگاه زندان تنها گذاشته شده بودند و در همین زمان بود که اسکارور با یک میله فلزی به دامر و اندرسون حمله کرد. اگر چه هم دامر و هم اسکارور در هنگام پیدا شدن هنوز زنده بودند اما در نهایت در اثر جراحات ناشی از این حمله جانشان را از دست دادند. اسکارور بعدها به نگهبانان زندان گفت که برای قتل این دو نقشه ای از پیش تعیین شده نداشت اما «خدا به من گفت که این کار را انجام دهم». برخی بر این باورند که این قتل ها در واقع با انگیزه های نژادی صورت گرفت، زیرا اسکارور سیاه پوست و دو هم بندی او که کشته شدند سفید پوست بودند و گذشته از آن، قربانی دو هم بندی او مردان سیاه پوست بودند، انگیزه ای که هیچگاه تایید نشد.

علت کم کاری لیلی رشیدی چیست؟

در ۱۵ می ۱۹۹۵، کریستوفر اسکارور به دو حبس ابد دیگر به خاطر قتل جفری دامر و جسی اندرسون محکوم می شود. اسکارور بعد از این قتل ها بارها از زندانی به زندان دیگر فرستاده می شود و در نهایت به زندان کانون سیتی در کلرادو می رود. در سال ۲۰۱۵ و بیش از دو دهه بعد، اسکارور به روزنامه نیویورک پست می گوید که به دلیل نفرت شدید از دامر و به این خاطر که وی در جریان غذا خوردن دیگر زندانیان را مسخره می کرد او را کشته است و تصریح می کند که نگهبانان زندان نیز در مرگ او دست داشته اند زیرا آن ها نیز به اندازه اسکارور خواستار مردن دامر بودند. این روزها، اسکارور که ۵۳ سال دارد مشغول انتشار اشعارش در فضای آنلاین و نوشتن نامه به پسرش است.

انتشار سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story h بار دیگر موضوع جنجالی قتل او به دست اسکارور را پررنگ کرده است. بعد از قتل ها، برخی اسکارور را قهرمان می دانستند در حالی که برخی دیگر او را به خدمتی منفی متهم می کردند زیرا مانع از آن شد که دامر به خاطر جنایت هایش در زندان بپوسد. با توجه به گزارش ها و ادعاهای بسیار، هنوز نمی توان به طور قطع علت کشته شدن جفری دامر توسط اسکارور را فهمید.

سریال هیولا: داستان جفری دامر چند فصل است؟

پس از اینکه ابتدا سریال هیولا: داستان جفری دامر در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان مجموعه‌ای محدود سفارش داده شد، نتفلیکس در ۷ نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که هیولا را به‌عنوان مجموعهٔ گلچین تمدید کرده‌است و دو انتشار دیگر بر اساس زندگی «دیگر چهره‌های هیولایی» اعلام خواهند شد.

سریال هیولا: داستان جفری دامر چند قسمت است؟

تعداد قسمت های سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر 10 اپیزود است و در جدول زیر می‌توانید اطلاعات همه قسمت‌های آن را مشاهده کنید. هر 10 قسمت در تاریخ 21 سپتامبر 2022 برابر با 30 شهریور 1401 پخش شده‌اند.

شماره قسمتعنوان قسمتکارگردان
1Bad Meatکارل فرانکلین (Carl Franklin)
2Please Don’t Goکلمنت ویرگو (Clement Virgo)
3Doin’ A Dahmerکلمنت ویرگو
4The Good Boy Boxجنیفر لینچ (Jennifer Lynch)
5Blood On Their Handsجنیفر لینچ
6Silencedپاریس بارکلی (Paris Barclay)
7Cassandraجنیفر لینچ
8Lionelگرگ آراکی (Gregg Araki)
9The Bogeymanجنیفر لینچ
10God of Forgiveness, God of Vengeanceپاریس بارکلی

پوستر سریال هیولا: داستان جفری دامر

پوستر سریال دامر – هیولا: داستان جفری دامر

تیزر سریال هیولا: داستان جفری دامر

بیوگرافی بازیگران سریال هیولا: داستان جفری دامر

جالب است بدانید که موسیقی سریال هیولا: داستان جفری دامر را نیک کیو (Nick Cave) و وارن الیس (Warren Ellis) ساخته و اجرا کرده‌اند و آلبوم موسیقی آن نیز در همان روز انتشار سریال، عرضه شده است. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران سریال هیولا: داستان جفری دامر خواهیم داشت و با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

ایوان پیترز در نقش جفری دامر از بازیگران مرد سریال هیولا: داستان جفری دامر

ایوان پیترز بازیگر آمریکایی متولد 20 ژانویه 1987 برابر با 30 دی 1365 است. وی بیشتر به خاطر بازی در سریال  American Horror Story، مینی سریال Mare of Easttown، فصل اول سریال درام  Pose، سری فیلم‌های X-Men و سریال WandaVision شناخته می‌شود.

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم درام Clipping Adam محصول سال 2004، سریال Invasion، سیتکام علمی تخیلی Phil of the Future، سریال درام One Tree Hill و فیلم کمدی ابرقهرمانی Kick-Ass محصول سال 2010.

رایان مورفی خالق این سریال گفت که پیترز در چهار ماه پیش تولید و شش ماه فیلم برداری در نقش دامر فرو رفته بود. پیترز این کار را تا حدی با بستن وزنه های سربی دور بازوهایش، برای تقلید از حرکات بدنی دامر انجام می داد.

ناگفته‌های نگار فروزنده از یک شایعه در فضای مجازی!

پیترز ۳۵ ساله گفت: «دامر کمرش خیلی صاف است. وقتی راه می رود دست هایش را تکان نمی دهد، بنابراین روی بازوهایم وزنه می بستم تا ببینم چه حسی دارد. همه چیزش را تقلید می کردم، شلوار جین اش، عینک هایش، همیشه سیگار در دستم بود.»پیترز گفت که با یک مربی بیان و گویش کار کرده است تا آداب و الگوی گفتار دامر را درک کند و از آن خود کند. او گفت: «روشی که او صحبت می کرد، بسیار متمایز بود و لهجه خاصی داشت. بنابراین من هم رفتم و یک میکس صوتی ۴۵ دقیقه ای، از حرف زدنش ساختم که بسیار مفید بود.جست وجوی مفصلی کردم، تلاش می کردم تا لحظات درونی، زمان هایی که به نظر می رسید به خودش آگاه نبود را درک کنم. بنابراین می توانستم نگاهی اجمالی به رفتار او قبل از مصاحبه هایش و حضور در زندان داشته باشم.»

ایوان پیترز در نقش جفری دامر

ریچارد جنکینز در نقش لیونل دامر یکی دیگر از بازیگران مرد سریال

ریچارد جنکینز (Richard Jenkins) بازیگر و کمدین آمریکایی متولد 4 می 1947 برابر با 13 اردیبهشت 1326 است که بیشتر به خاطر بازی در سریال درام Six Feet Under شناخته می‌شود. وی کارش را با تئاتر آغاز کرد و در سال 1974 وارد سینما شد. ریچارد جنکینز از دهه 80 میلادی به صورت مداوم در صنعت سینما و تلویزیون و بیشتر در نقش‌های مکمل حضور داشته است.

برخی از آثار این هنرمند عبارتند از فیلم درام The Visitor محصول 2007، فیلم کمدی جاسوسی Burn After Reading محصول 2008، فیلم ترسناک Let Me In محصول 2010، فیلم اکشن Jack Reacher محصول 2012، فیلم ترسناک The Cabin in the Woods محصول 2012، مینی سریال Olive Kitteridge، فیلم فانتزی عاشقانه The Shape of Water محصول 2017، فیلم درام کمدی The Last Shift محصول 2020 و فیلم روانشناختی The Humans محصول 2021.

ریچارد جنکینز در نقش لیونل دامر

مالی رینگوالد در نقش شاری دامر از بازیگران زن سریال

مالی رینگوالد (Molly Ringwald) بازیگر، خواننده و نویسنده آمریکایی متولد 18 فوریه 1968 برابر با 29 بهمن 1346 است. وی اولین نقش مهمش را در سریال سیتکام The Facts of Life ایفا کرد و سپس برای بازی در نمایش Annie انتخاب شد. در سال 1982 نیز با فیلم مستقل Tempest وارد سینما شد و برای جایزه گلدن گلوب ستاره جدید سال نامزد گشت.

برخی از دیگر آثار او عبارتند از فیلم کمدی Sixteen Candles محصول 1984، فیلم درام کمدی Pretty in Pink محصول 1986، فیلم کمدی عاشقانه The Pick-up Artist محصول 1987، فیلم درام Fresh Horses محصول 1988، فیلم Something to Live for: The Alison Gertz Story محصول 1992، مینی سریال The Stand محصول 1994 و سریال Riverdale.

مالی رینگوالد در نقش شاری دامر

مایکل لرنید در نقش کاترین دامر یکی دیگر از بازیگران زن سریال

مایکل لرنید (Michael Learned) بازیگر آمریکایی متولد 9 آوریل 1939 برابر با 19 فروردین 1318 است که بیشتر به خاطر بازی در سریال درام The Waltons شناخته می‌شود. وی تا کنون 4 بار جایزه امی بهترین بازیگر اصلی در یک سریال درام را گرفته است: 3 بار برای سریال The Waltons و یک بار برای سریال درام پزشکی Nurse.

برخی از دیگر آثار او عبارتند از فیلم درام Touched by Love محصول 1980، فیلم بیوگرافی Dragon: The Bruce Lee Story محصول 1993، فیلم مستقل Loggerheads محصول 2005، فیلم An American Girl: Chrissa Stands Strong محصول 2009، سیتکام Scrubs، سریال General Hospital، سریال The Young and the Restless و مینی سریال هیولا داستان جفری دامر محصول 2022.

بازیگران و هنرمندان معروفی که در ماه فروردین به دنیا امده اند!

مایکل لرنید در نقش کاترین دامر

نیسی نش در نقش گلندا کلولند

نیسی نش (Niecy Nash) بازیگر، کمدین و مجری آمریکایی متولد 23 فوریه 1970 برابر با 4 اسفند 1348 است. وی بین سال‌های 2003 تا 2010 مجری برنامه Clean House بود. به عنوان بازیگر نیز در سریال کمدی Reno 911! بازی کرد. وی برای بازی در سریال کمدی Getting On دو بار نامزد جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال کمدی شده است.

برخی از دیگر آثار نیسی نش عبارتند از سیتکام The Soul Man، سریال کمدی اسلشر Scream Queens، سریال درام کمدی Claws، فیلم درام تاریخی Selma محصول سال 2014، مینی سریال When They See Us محصول سال 2019، مینی سریال تاریخی Mrs. America محصول سال 2020 و مینی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story محصول سال 2022.

نیسی نش در نقش گلندا کلولند

نقد و بررسی سریال هیولا: داستان جفری دامر

سریال هیولا: داستان جفری دامر در همان هفته اول پخش خود، جایگاه شماره ۱ را در میان مجموعه‌های سرویس استریم نتفلیکس کسب کرد. در هفته دوم، این سرویس اعلام کرد که سریال دامر نهمین مجموعه پربیننده انگلیسی‌زبان تاریخ بوده است؛ با توجه به اینکه ۵۶ میلیون نفر تمام قسمت‌های آن را تماشا کرده بودند. منتقدانی که این مجموعه را تماشا کرده بودند، نظرات متنوعی را برایش ثبت کردند؛ اکثر آنها هنرنمایی بازیگران را مورد تحسین قرار دادند اما نسبت به استثماری بودن آن انتقاد زیادی داشتند؛ به‌طوری که انگار سازندگان بیشتر در تلاش بودند تا از داستان، به نفع خودشان و در جهت اهدافی که داشتند، استفاده کنند.

البته در کنار این مورد، به این موضوع هم اشاره کردند که سریال هیولا، فقط صرفا یک مجموعه با کارگردانی، نویسندگی و بازیگری عالی نیست؛ بلکه تعریف یک درام جنایی خوب را بازنویسی می‌کند؛ اینکه اگر از ستایش قاتلان دست برداریم و بیشتر از هر چیزی روی شکست‌های سیستماتیک تمرکز کنیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد. در ادامه منتقد ورایتی معتقد است که این مجموعه نمی‌تواند به سطح جاه‌طلبی خود برسد؛ تبیین نابرابری‌های انسانی و اجتماعی و اینکه چطور جنایت‌های دامر از آنها بهره‌برداری می‌کند؛ اما در طی این فرآیند، سریال هم به خودی خود، نوعی استثمارگر می‌شود.

اما نقدها به همین نقطه ختم نمی‌شود. منتقد سایت هالیوود ریپورتر در نقد خود اینطور نوشته که «قسمت ششم، به راحتی عنوان بهترین قسمت مجموعه را دریافت می‌کند که به‌طرز ناخوشایندی شیرین و غم‌انگیز است و می‌توانست الگوی کل سریال باشد. در این قسمت، شخصیت سیاه پوست، ناشنوا و با گرایش جنسی متفاوت در مرکز داستان قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد که سریال به فردی صدا می‌دهد که اغلب اوقات به خاطر برجسته بودن تصاویر قاتل سریالی، نادیده گرفته می‌شود.» تیم بازیگری که حسابی منتقدان را مجذوب خودش کرده، از ایوان پیترز در نقش جفری دامر، ریچارد جنکینز، مالی رینگ‌والد، مایکل لرنید، نیسی نش و غیره تشکیل می‌شود.

سریال هیولا: داستان جفری دامر ۲۸ روز پس از پخش به دومین مجموعهٔ انگلیسی‌زبان نتفلیکس با بیشترین تماشا تبدیل شد و سومین مجموعهٔ نتفلیکس بود که در ۶۰ روز از ۱ میلیارد بازدید عبور کرد. این مجموعه در هشتادمین مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت چهار جایزه شامل بهترین مجموعه تلویزیونی کوتاه یا فیلم تلویزیونی شد.

نکته غم‌انگیز و البته دراماتیکی که درباره این ماجرا وجود دارد، این است که چقدر می‌تواند یک سیستم فاسد و پرمشکل باشد. دامر که پسری تمیز با ظاهری موجه بود، بارها و بارها توسط نیروهای پلیس و همچنین قاضی‌های مختلف، جواز آزادی دریافت می‌کرد؛ آن هم زمانی که جنایات و جرائم او کاملا واضح بود اما مسئولین پرونده مدام با او رفتار ملایمی داشتند. چیزی که باعث خشم افراد خیلی زیادی شد، این بود که چرا سریال قصد دارد این قاتل سریالی را دراماتیک و انسانی جلوه دهد. حتی این خشم تا جایی پیش رفت که خانواده قربانیان ناامیدی خود را نسبت به رایان مورفی اعلام کردند؛ زیرا «فکر می‌کردند که او باید بهتر از این حرف‌ها باشد.»

آرزوی معصومه کریمی که بعد از 26 سال محقق شد!

یکی دیگر از مواردی که باعث ناراحتی خانواده‌های قربانیان شد، این بود که آنها مجبور هستند دوباره تمام این ماجراها را تجربه کنند. پخش این سریال باعث شد تا تمام احساسات و آسیب‌هایی که آنها در آن زمان تجربه کرده بودند، دوباره به آنها تحمیل شود. طبق گفته خواهر یکی از قربانی‌ها به نام ریتا ایزبل، ظاهرا سرویس استریم نتفلیکس قبل از ساخت این مجموعه، هیچ ارتباطی با آنها برقرار نکرد و هیچ اطلاعی به آنها نداد؛ حتی به خودشان زحمت ندادند که نظر خانواده‌های قربانی را بپرسند و به‌صورت فرمالیته از آنها اجازه بگیرند.

ریتا ایزبل تنها یکی از افرادی بود که در آن زمان مورد آسیب قرار گرفت و حالا نسبت به ساخت این مجموعه انتقاد و خشم خیلی زیادی داشت. اما از آنجایی که این روزها ژانر جرائم واقعی محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده، این کاملا طبیعی است که سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، طبق معمول بخواهند موج‌سواری کنند و از همین محبوبیت به نفع خود استفاده کنند. از آنجایی که این ژانر محبوبیت خیلی زیادی دارد و این روزها توجه بینندگان خیلی زیادی به آنها جلب شده است، به طبع آثار زیادی هم با محوریت آنها ساخته می‌شود که قاتلین زنجیره‌ای مختلف را به تصویر بکشند.

نقد و بررسی سریال دامر - هیولا: داستان جفری دامر

بازخورد

بینندگان

در هفته دوم انتشار، نتفلیکس اعلام کرد که دامر نهمین نمایش تلویزیونی انگلیسی‌زبان محبوب در تاریخ این شبکه است که ۵۶ میلیون خانواده تمام ۱۰ قسمت را تماشا کرده‌اند.

منتقدان

این مجموعه در وبگاه جمع‌آوری نقد و بررسی راتن تومیتوز، بر اساس نظر ۲۱ منتقد، امتیاز تأیید ۵۲٪ با میانگین نمرهٔ ۶/۱۰ را کسب کرده‌است. اجماع منتقدان این وبگاه می‌نویسد: «در حالی که هیولا به نظر از خطر جفری دامر در حال ستایش خودآگاه است، با این حال، سبک پرخاشگر خالق رایان مورفی این داستان ترسناک را به قلمرو استثمار تهوع‌آور سوق می‌دهد. این مجموعه در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۸ منتقد امتیاز ۴۵ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «بازبینی‌های در هم ریخته یا متوسط» است.

نقد و بررسی سریال هیولا: داستان جفری دامر

Decider / کایلا کاب: 70

یک سریال با ریتم کند است که پیش فرض سازندگانش این بوده که شما با این پرونده آشنا هستید. بیشتر اضطراب قسمت اول برای من کار کرد؛ چراکه می‌دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد. اگر نمی‌دانستم، ممکن بود این ریتم آرام غم‌انگیز به جای آنکه برایم دلهره‌آور باشد، حوصله‌سربر شود.

Consequence / بنجامین روزناستاک: 67

مینی سریال هیولا داستان جفری دامر به ندرت از طنزی تلخ در نمایش رفتارهای فجیع کاراکتر اصلی‌اش استفاده می‌کند که این خوب است. اما در حالی که سوژه با جدیتی که سزاوارش است تهدید می‌شود، من در طلب لحن‌های متنوع‌تری بودم.

The Hollywood Reporter / دن فینبرگ: 50

با یک تدوین متفاوت، می‌توانست بازپرسی هوشمندانه‌ای از جنایات جفری دامر و افراد واقعی‌ای که تحت تاثیر اعمال او قرار گرفتند و عواقب آن در این سریال وجود داشته باشد. سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر اغلب مسیرش را گم می‌کند و مبهم است.

The Playlist / کایلی ترنر: 50

تناقضی میان اهداف سریال و اهداف پیترز وجود دارد. دامر اغلب می‌خواهد که فردی تسخیرشده و ترسناک باشد که فراتر از درک ماست، اما پیترز نقش او را به عنوان فردی تهی و به نوعی سبک مغز ایفا می‌کند. اگر سریال به شدت حوصله‌سربر نبود، این پارادوکس می‌توانست قانع کننده باشد؛ خصوصا در ارتباط با روشی که پلیس اساسا اجازه می‌دهد دامر به جنایاتش ادامه دهد.

بررسی آثار برتر صابر ابر؛ بازیگری که دوست ندارد کلیشه شود

New York Magazine (Vulture) / جن چینی: 40

مینی سریال هیولا داستان جفری دامر عادت دارد که اعلام کند چطور سریالی می‌خواهد باشد، به جای اینکه واقعا آن سریال باشد… فقط می‌توانم امیدوار باشم که سازندگان متوجه باشند که روشی برای روایت چنین داستان‌هایی با حساسیت و توجه بیشتر وجود دارد؛ به جای ژست‌هایی صرف برای حساسیت و توجه. تحسین‌برانگیز است که سریال می‌خواهد جان قربانیان را محترم بدارد و از هیوز به عنوان یک شخص تجلیل کند. اما این تلاش در سریالی که اصرار دارد هیوز را به قطعه‌ای گوشت تقلیل دهد نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

The Telegraph / اد پاور: 40

نتفلیکس سخت سعی دارد که با مرکز توجه قرار دادن رنج و انسانیت قربانیان، مسحور دامر نشود. این تحسین‌برانگیز است، اما به عنوان یک درام، تبدیل به کارناوالی از وحشت شده است… اگر سریال کوتاه هیولا: داستان جفری دامر یک نجات‌دهنده داشته باشد، آن بازی خوب پیترز در نقش اصلی است.

Vanity Fair / ریچارد لاوسون: 30

مینی سریال هیولا داستان جفری دامر زمانی که تمرکزش را روی گلندا و دیگران می‌گذارد، به اوج خودش می‌رسد. اما بیشتر زمان سریال روی دامر و اعمالش تمرکز دارد. سخت است که این مینی سریال را چیزی بیشتر از مجموعه‌ای شهوت انگیز ببینیم.

Variety / کارولین فریمک: 30

قسمت ششم یک استثنا است. وگرنه سریال جدید رایان مورفی و ایان برنن در نتفلیکس یک تقلای شوم است که به سختی موجودیتش را توجیه می‌کند.

سریال های مشابه سریال هیولا: داستان جفری دامر

سریال The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story

سریال ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی

  • بازیگران: ادگار رامیرز، دارن کریس و ریکی مارتین
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • ژانر: جنایی، درام و بیوگرافی

خلاصه داستان: این سریال در ۹ قسمت داستان قتل طراح مشهور یعنی جانی ورساچه به دست یک قاتل زنجیره‌ای به نام اندرو کونانان را حکایت می‌کند.

سریال ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی
سریال ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی

سریال Black Bird

سریال پرنده سیاه

  • بازیگران: تارون اجرتون، پال والتر هاوزر و سپیده معافی
  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • ژانر: جنایی، درام و اسرارآمیز

خلاصه داستان: بعد از اینکه جیمی کین به ۱۰ سال در یک زندان با حداقل موازین امنیتی بدون آزادی مشروط محکوم شد، وارد معامله با اف بی آی می‌شود. او قرار است در ازای آزادی خود، به یک زندان فوق امنیتی برود و با یک قاتل سریالی و جنایتکار مجنونی به نام لری هال دوست شود. او باید از طریق این دوستی، از هال یک اعتراف محکم بگرد تا بتواند محکومیت هال را قطعی کند. علاوه‌بر این، باید در ازای آزادی خود، محمل دفن جسد حدود ۱۸ زنِ قربانی را پیدا کند. اما سوالی که در این مورد از بهترین سریال های خارجی ۲۰۲۲ پیش می‌آید، این است که آیا هال یک قاتل سریالی است یا اعتراف کننده سریالی؟

سریال ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی
سریال ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی

سریال Mindhunter

سریال شکارچی ذهن

  • بازیگران: جاناتان گراف، هولت مک‌کالانی و هانا گراس
  • سال پخش: ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹
  • ژانر: جنایی، درام و اسرارآمیز

خلاصه داستان: این سریال، داستان تأسیس واحد علوم رفتاری در سازمان اف‌بی‌آی در اواخر دهه ۱۹۷۰ را نقل می‌کند؛ زمانی‌که جرم‌شناسی بالینی آغاز شده بود. سریال شکارچی ذهن دو تن از ماموران این واحد را نشان می‌دهد که یک پروژه تحقیقاتی را آغاز می‌کنند و در طی آن، به مصاحبه قاتلین سریالی دستگیرشده می‌پردازند؛ برای اینکه روان آن‌ها را بهتر درک کنند و بتوانند پرونده‌های در جریان را سریع‌تر به پایان برسانند.

سریال شکارچی ذهن
سریال شکارچی ذهن
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا