اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردبازیگران هالیوودسریال خارجی

معرفی سریال 1923 پیش‌درآمد Yellowstone

سریال 1923 ، اسپین‌آف جدید سریال یلو استون است که پخش آن از دسامبر 2022 آغاز شده. این سریال که یک سریال در ژانر درام و وسترن است، توسط تیلور شریدان (Taylor Sheridan) ساخته شده است. اینجا خبرهای مربوط به سریال 1923 و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال 1923 منتشر شده می‌خوانید.

خالق سریال 1923 چه کسی است؟

سریال 1923 توسط تیلور شریدان (Taylor Sheridan) ساخته شده است.

سریال 1923 چند فصل دارد؟

دو فصل از این سریال منتشر شده است و فصل سوم آن نیز در حال پخش است.

برای تماشای سریال 1923 باید سریال Yellowstone را دیده باشیم؟

خیر. از آنجاییکه سریال 1923 پیش‌درآمد سریال یلو استون است و ماجراهایش قبل از آن رخ می‌دهد، می‌توانید بدون اینکه این سریال را دیده باشید، از تماشای سریال ۱۹۲۳ لذت ببرید.

قبل از دیدن سریال هزارو نهصد و بیست و سه باید سریال 1883 را ببینیم؟

قبل تماشای سریال 1883 نیز می‌توانید سریال 1923 را ببینید و الزامی در رعایت ترتیب زمانی آن‌ها وجود ندارد. اما پیشنهاد ما این است که پیش از تماشای سریال 1923 و حتی پیش از تماشای سریال Yellowstone، سریال 1883 را ببینید تا به خوبی با پیشینه خاندان داتن، داستان این سریال‌ها و فضای آن‌ها آشنا شوید.

مشخصات سریال 1923

نام سریال1923
سازندهتیلور شریدان (Taylor Sheridan)
کارگردانبن ریچاردسون
کشور سازندهایالات متحده آمریکا
زبان اصلیانگلیسی
ژانردرام و وسترن
تعداد فصل ها2 فصل
توزیع‌کنندهسرویس آنلاین پارامونت پلاس
تاریخ انتشار اولیه۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۲
رده سنیمناسب برای بالای 18 سال
نیوشا ضیغمی از ازدواج با تاجر نقره تا جنجال بر سر عمل زیبایی!

معرفی سریال 1923

دانلود رایگان سریال 1923

پخش سریال «۱۹۲۳» از تاریخ ۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱) روی سرویس آنلاین پارامونت پلاس شروع شد. بنابر گفته‌ها، این سریال شامل دو فصل است که هر کدام از آن‌ها هشت قسمت خواهند داشت و قسمت‌های فصل اول به صورت هفتگی پخش خواهند شد.

دانلود رایگان سریال 1923

لیست بازیگران سریال 1923

  • هلن میرن در نقش کارا داتون، همسر جیکوب داتون و همسر خانواده.
  • هریسون فورد در نقش جیکوب داتون، پدرسالار مزرعه یلواستون، شوهر کارا داتون و برادر جیمز داتون.
  • سباستین روشه در نقش پدر رنو، مدیر مدرسه سرخپوستان آمریکا.
  • دارن مان در نقش جک داتون، پسر جان داتون پدر و برادرزاده جیکوب داتون. او یک دامدار فداکار است که عمیقاً به خانواده خود وفادار است.
  • میشل راندولف در نقش الیزابت استرافورد، یک زن جوان خوش ذوق و توانا که قرار است با پسر خانواده داتون‌ها ازدواج کند.
  • جیمز بج دیل در نقش جان داتون پدر، پیرترین برادرزاده و دست راست جیکوب داتون.
  • مارلی شلتون در نقش اما داتون، همسر وظیفه‌شناس جان داتون پدر و مادر جک داتون.
  • برایان گراتی در نقش زین، سرکارگر وفادار مزرعه.
  • آمینه نیوز در نقش تئونا رین واتر، زن جوانی در یک مدرسه شبانه‌روزی مسکونی دولتی.
  • جولیا شلپفر در نقش الکساندرا، یک زن بریتانیایی که با یکی از داتون‌ها در خارج از کشور آشنا می‌شود.
  • براندون اسکلنار در نقش اسپنسر داتون، برادرزاده جیکوب داتون، و برادر جان داتون پدر، که شاهد وحشت جنگ جهانی اول بوده‌است.
  • رابرت پاتریک در نقش کلانتر ویلیام مک داول، دوست خانواده داتون.
  • جروم فلین در نقش بنر کریتون
  • جنیفر ایلی در نقش خواهر مری، یک راهبه ایرلندی که در مدرسه سرخ پوستان آمریکا در مونتانا تدریس می‌کند.
  • تیموتی دالتون در نقش دونالد ویتفیلد، مردی قدرتمند و با اعتماد به نفس و ثروتمند است. او ترسناک و بدجنس است و عادت دارد به آنچه می‌خواهد برسد.
  • ژاک شمبری در نقش مافیوزو، یک مافیوز بی بند و بار از بیرمنگام که یک بسته سیگار را برای یادآوری پدر محبوبش همیشه همراه خود دارد.
معرفی فیلم آسمان غرب روایتی از زندگی شهید شیرودی با حضور میلاد کی‌مرام

لیست بازیگران سریال 1923

عوامل سریال 1923

  • کارگردان: بن ریچاردسون
  • نویسنده: تیلور شریدان
  • تهیه‌کننده: ران برکل
  • تهیه‌کننده‌های اجرایی:تیلور شریدان،جان لینسون،آرت لینسون،دیوید سی گلسر،رون بورکل،باب یاری،بن ریچاردسون
  • تدوین گر: چد گالستر
  • طراح چهره‌پردازی: استیسی لاکهارت

معرفی کارگردان و نویسنده سریال 1923

کارگردانی توسط بن ریچاردسون انجام شده که تجربه بسیار خوبی در ساخت سریال های محبوب و پربیننده دارد . او دوبار توانسته کاندید دریافت جایزه مهم پرایم تایم امی شود و سه جایزه دیگر بدست بیاورد و پانزده بار هم کاندید دریافت جایزه از جشنواره های جهانی شود . او برای شبکه پارامونت که این سریال را پخش خواهد کرد ، سریال پادشاه تولسا 2022 که سیلوستر استالونه در آن بازی میکند را ساخته و سریال 1883 و شهردار کینگزتاون هم کارگردانی کرده و همچنین چند قسمت هم کارگردانی سریال یلواستون را انجام داده و در نتیجه اطلاعات بسیار خوبی از این مجموعه سریال ها دارد .

نویسندگی فیلمنامه هم توسط تیلور شریدان انجام شده که دومین همکاری او با ریچاردسون است . او نویسندگی سریال Tulsa King 2022 هم انجام داده و موفق شده برای فیلم Hell or High Water 2016 نامزد جایزه اسکار شود و بیست و چهار جایزه بدست بیاورد و پنجاه و هفت بار هم نامزد دریافت جوایز دیگر از جشنواره های دیگر بشود . او همچنین نویسنده سریال Yellowstone و سریال Mayor of Kingstown هم بوده .

معرفی سریال 1923

سریال یلواستون (Yellowstone) برای اولین بار بیننده‌ها را با خانواده داتون آشنا کرد و از آن زمان نیز این سریال ساخته تیلور شریدان (Taylor Sheridan) توانسته توجه بیننده‌های بسیار زیادی را به خودش جلب کند. حالا سریال 1923 قرار است داستان نسلی دیگر از این خانواده را به تصویر بکشد.

معرفی فیلم 52هرتز ؛ صدایی که در جشنواره فیلم فجر شنیده نشد!

سریال «یلواستون» چندین بار رد شده بود و کمپانی‌های مختلف ساخت این اثر را قبول نکردند تا اینکه در نهایت شبکه پارامونت تصمیم به ساخت آن گرفت. همین نیز سبب شد تا این سریال به یکی از بهترین سریال‌های وسترن مدرن تبدیل شود و پربیننده‌ترین سریال شبکه و سرویس آنلاین پارامونت پلاس لقب بگیرد.

به دنبال موفقیت بسیار زیاد سریال «یلواستون»، پیش‌درآمدی برای این اثر تحت عنوان 1883 ساخته و در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی پخش شد و داستان دست یافتن خانواده داتون به مزرعه یلواستون را به تصویر کشید. حالا سریال ۱۹۲۳ پیش‌درآمد دیگری برای سریال «یلواستون» به شمار می‌رود که نسل دیگری از این خانواده را به تصویر خواهد کشید. این در حالی است که به تازگی پخش فصل پنجم سریال «یلواستون» نیز آغاز شده است و توانسته در این مدت بیننده‌های بسیار زیادی را به خودش جلب کند. در جولای 2022 کار تولید و تصویربرداری در شهر بات ایالت مونتانا آغاز شد و بخشی از فیلمبرداری در کشور آفریقای جنوبی و اروپا ادامه پیدا کرد

ماجراهای این سریال -همانطور که از نامش پیداست- در سال 1923 رخ می‌دهد و درباره نسلی از خانواده داتن است.

در فوریه 2022 اعلام شد که سریال پیش‌درآمد دیگری برای سریال Yellowstone ساخته خواهد شد. این سریال 1932 نام داشت و دنباله‌ی سریال 1883 بود. اما در ماه ژوئن همین سال، نام سریال به 1923 تغییر پیدا کرد. در ماه مه هریسون فورد و هلن میرن به‌عنوان ستاره‌های اصلی این سریال انتخاب شدند و در سپتامبر نیز سایر بازیگران به سریال پیوستند.

فیلم تصور با بازی لیلا حاتمی به سینماها می آید

معرفی سریال 1923

داستان سریال 1923

در سریال «۱۸۸۳» نشان داده شده بود که در آن زمان، جیمز و مارگارت داتون برای اولین بار مزرعه خانوادگی خودشان را در مونتانا بنا کردند. با این حال، حدود ده سال پس از آن یعنی در سال ۱۸۹۳ میلادی، جیمز به هنگام تعقیب سارقان اسب جانش را از دست می‌دهد و حالا برادرش به نام جیکوب با بازی هریسون فورد (Harrison Ford) به همراه همسرش کارا با بازی هلن میرن (Helen Mirren)، برادرزاده‌اش به نام جان داتون با بازی جیمز بج دیل (James Badge Dale) و همچنین پسر جان به نام جک این مزرعه را اداره می‌کنند.

همانند سریال «یلواستون»، این سریال تازه نیز داستان خانواده داتون را به تصویر می‌کشد که سعی دارند از زمین خودشان و همچنین قدرت درون خانواده‌شان محافظت کنند. علاوه بر این، این سریال مشکلاتی که آمریکایی‌ها در آن دوران با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد که شامل پایان دوران ممنوعیت الکل، رکود بزرگ و همچنین افزایش دزدی گاو است.

سریال «۱۹۲۳» قرار است به برخی از رویدادهای تاریخی مربوط به دوران خودش نیز بپردازد که از جمله آن‌ها می‌توان به وقوع یک بیماری همه‌گیر که احتمالا آنفلونزای اسپانیایی است و همچنین تاثیرات پایان جنگ جهانی دوم اشاره کرد. با اینکه جزییات داستانی این سریال نامشخص است اما در کل می‌توان پیش‌بینی کرد که این اثر بیشتر درباره کارا و جیکوب داتون و نحوه اداره مزرعه یلواستون توسط آن‌ها را به تصویر خواهد کشید.

داستان سریال 1923

سریال 1923 چند فصل است؟

در پاسخ به سوال سریال ۱۹۲۳ چند فصل است؟ باید بگوییم که قرار بر این است که این سریال در 2 فصل منتشر شود. اما فعلا فصل اول آن در حال پخش است.

معرفی فیلم آبی روشن محصول تازه سازمان هنری اوج

سریال 1923 چند فصل است؟

سریال 1923 چند قسمت است؟

در پاسخ به سوال سریال 1923 چند قسمت است؟ نیز باید بگوییم که این سریال در هر فصل 8 قسمت خواهد داشت. در جدول پایین می‌توانید برخی اطلاعات مربوط به قسمت‌های منتشر شده از این سریال را مشاهده کنید.

شماره قسمتنام قسمتکارگردانتاریخ انتشار
11923بن ریچاردسون (Ben Richardson)18 دسامبر 2022 (27 آذر 1401)
2Nature’s Empty Throneبن ریچاردسون25 دسامبر 2022 (4 دی 1401)
3The War Has Come Homeبن ریچاردسون1 ژانویه 2023 (11 دی 1401)
4War and the Turquoise Tide8 ژانویه 2023 (18 دی 1401)

سریال 1923 چند قسمت است؟

زمان پخش سریال 1923

در حال حاضر چهار قسمت از آن منتشر شده است. قسمت‌های جدید آن نیز یکشنبه‌ی هر هفته توسط شبکه Paramount+ منتشر می‌شوند.

زمان پخش سریال 1923

ژانر سریال 1923

ژانر سریال هزارو نهصد و بیست و سه درام و وسترن است.

ژانر سریال 1923

پوستر سریال 1923

پوستر سریال 1923

تیزر سریال 1923

بیوگرافی بازیگران سریال 1923

هلن میرن در نقش کارا داتن از بازیگران زن سریال 1923

هلن میرن بازیگر انگلیسی متولد 26 ژوئیه 1945 برابر با 4 مرداد 1324 است. او تا کنون جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده و تنها بازیگری است که تاج سه‌گانه‌ی بازیگری را هم در آمریکا و هم در بریتانیا به دست آورده؛ او جایزه اسکار و جایزه آکادمی فیلم بریتانیا، جایزه تونی و جایزه لورنس اولیویه و همچنین سه جایزه بفتا و چهار جایزه پرایم تایم امی را از آن خود کرده است.

برخی از آثار هلن میرن عبارتند از فیلم بیوگرافی تاریخی The Madness of King George محصول 1994، فیلم طنز Gosford Park محصول 2001، فیلم درام بیوگرافی The Queen محصول 2006، فیلم درام بیوگرافی The Last Station محصول 2009، فیلم درام عاشقانه و زندگینامه‌ای Hitchcock محصول 2012، فیلم Trumbo محصول 2015، فیلم The Leisure Seeker محصول 2018 و فیلم The Good Liar محصول 2019.

دلواپسی های سمیرا حسن پور برای ورزش زنان
هلن میرن در نقش کارا داتن
هلن میرن در نقش کارا داتن

هریسون فورد در نقش جیکوب داتن از بازیگران مرد سریال 1923

هریسون فورد بازیگر آمریکایی متولد 13 ژوئیه 1942 برابر با 22 تیر 1321 است. فورد تا کنون نامزد دریافت یک جایزه اسکار و چهار جایزه گلد گلوب شده است. هریسون فورد در ژانرهای مختلفی به ایفای نقش پرداخته است و امروزه یک چهره مهم در فرهنگ آمریکا محسوب می‌شود. او هفتمین بازیگر پردرآمد آمریکای شمالی است و آثارش مجموعا بیش از 9.3 میلیارد دلار فروخته‌اند.

برخی از آثار هریسون فورد عبارتند از فیلم تریلر جنایی Witness محصول 1985، فیلم تریلر سیاسی و اکشن Air Force One محصول 1997، فیلم ترسناک ماورایی What Lies Beneath محصول 2001، فیلم اکشن ماجراجویی Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull محصول 2008 و فیلم علمی تخیلی Star Wars: The Force Awakens محصول 2016.

هریسون فورد در نقش جیکوب داتن
هریسون فورد در نقش جیکوب داتن

برندون اسکلنار در نقش اسپنسر داتن

برندون اسکلنار (Brandon Sklenar) بازیگر آمریکایی سریال 1923 است. او بازیگری را از سال 2011 آغاز کرده است اما بیشتر به‌خاطر ایفای نقش در فیلم جنگی Midway محصول 2019، فیلم درام بیوگرافی Mapplethorpe محصول 2018 و فیلم بیوگرافی طنز تلخ Vice محصول 2018 شناخته می‌شود.

برندون اسکلنار در نقش اسپنسر داتن
برندون اسکلنار در نقش اسپنسر داتن

جروم فلین در نقش بنر کریتون

جروم فلین (Jerome Flynn) بازیگر و خواننده انگلیسی متولد 16 مارس 1963 برابر با 25 اسفند 1341 است. فلین تا کنون یک بار نامزد دریافت جایزه بفتا و دو بار نیز نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران شده است. او بیشتر برای ایفای نقش در سریال درام Soldier Soldier، سریال فانتزی Game of Thrones و سریال معمایی Ripper Street شناخته می‌شود.

جروم فلین در نقش بنر کریتون

نقد و بررسی سریال 1923

سریال هزارو نهصد و بیست و سه از آن سریال‌هایی است که در جلب نظر منتقدان و بینندگان موفق بوده و توانسته امتیازات خوبی از آن‌ها دریافت کند. در سایت راتن تومیتوز، 91 درصد آراء 34 منتقد نسبت به این سریال، مثبت ارزیابی شده است. این سریال در IMDb نمره 8.5 از 10 را دریافت کرده است و 88 درصد کاربران گوگل نیز آن را پسندیده‌اند. سریال هزارو نهصد و بیست و سه همچنین در متاکریتیک مورد نقد و بررسی 15 منتقد قرار گرفته و امتیاز 67 از 100 را دریافت کرده است؛ 8 مورد از نظرات منتقدان نسبت به این سریال مثبت و 7 مورد نیز متوسط بودند. در ادامه می‌توانید نقد سریال هزارو نهصد و بیست و سه توسط منتقدین را مطالعه کنید.

ماجرای تغییر جنسیت شهره لرستانی و تغییر اسم او به مازیار

نقد و بررسی سریال 1923

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 88

با وجود زوج هنری مثال‌زدنی‌ای چون فورد و هلن میلر (که پس از بازی در The Mosquito Coast در سال 1986 دوباره به هم پیوسته‌اند) که گروه بازیگری قابل تحسینی را رهبری می‌کنند و با وجود جلوه‌های تصویری با کیفیت سینمایی، دکورهای گسترده و تعداد بی‌شماری داستان‌های خوب، قسمت اول سریال 1923 نویدبخش پروژه‌ی جذاب و اعتیاد‌آور دیگری از شریدان است.

Pittsburgh Tribune-Review / راب اوون: 80

شبکه پارامونت+ تنها قسمت اول را برای بررسی در دسترس قرار داده است. این قسمت، ساعتی فشرده از درام با لحظات شاد اندک و نابجا است که حاصل طعنه‌های ملایم مخصوص فورد است.

نقد و بررسی سریال 1923

The Telegraph / آنیتا سینگ: 80

اگر آن را با معیارهای خودش بسنجید، محصول درجه یکی است… فورد و میرن شیمی راحتی به‌عنوان زن و شوهر با یکدیگر دارند.

The A.V. Club / مکس گو: 75

تنها از روی قسمت اول مشخص نیست که چگونه تمام خطوط داستانی به‌طور اجتناب‌ناپذیری با یکدیگر تلاقی می‌کنند، یا اینکه آیا تمام خطوط داستانی از همان اول خوب هستند یا نه. اما اگر سریال پیش‌درآمد شریدان به خوبی ساخته شود، می‌تواند نقش مهمی در ستاره شدن گروه بازیگران گسترده‌ی آن داشته باشد.

نقد و بررسی سریال 1923

San Francisco Chronicle / کریس واگنار: 75

بر اساس یک قسمتی که در اختیار منتقدان قرار داده شده، به سختی می‌توان گفت سریال 1923 چطور دنیایی را خلق می‌کند. اما سطح جاه‌طلبی‌اش مشخص است. اگر سریال 1923 بتواند داستان‌های شخصی و بخش‌های اکشن و تاریخی خود را همزمان و به خوبی مدیریت کند، می‌تواند به خوبی سریال یلو استون باشد.

The Playlist / رودریگو پرز: 60

سریال ۱۹۲۳ مثل سریال یلواستون به یک تابلو فرش می‌ماند و شریدان نیز قصد ندارد سبک نوشتن خود را برای دو بازیگر درجه یک بزرگ تغییر دهد. واقعا وقتی آن‌ها در صحنه حضور ندارند، سریال به مشکل می‌خورد. اما با این حال باید سازنده این سریال را تحسین کنیم که بدون توجه به این حرف‌ها کار خودش را می‌کند.

حقایقی جالب از زندگی هانده ارچل Hande Erçel بازیگر جذاب ترک

Decider / جوئل کلر: 50

تماشایش کنید، حتی اگر شده تنها به خاطر حضور فورد و میرن و این واقعیت که ثابت شده سریال‌های شریدان هرچه جلوتر می‌روند، بهتر می‌شوند. اما قسمت اول سریال 1923، حق حضور چنین ستارگانی را ادا نمی‌کند، داستان‌های از هم گسیخته دارد و بسیار کند است.

The Hollywood Reporter / دن فلنبرگ: 50

شاید در نهایت تکه‌های سریال ۱۹۲۳ به هم متصل شوند و شاید در زمان کوتاهی این اتفاق رخ دهد-باز هم می‌گویم که من فقط یک قسمت را دیده‌ام- اما در کوتاه‌مدت، بعید است که مخاطبان اصلی شریدان که به دقت آموزش دیده‌اند، اهمیتی بدهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا