اخبار دیگران

فاصله پاتایا تا بانکوک چقدر است؟

پاتایا و بانکوک دو شهر توریستی کشور تایلند هستند و اغلب مسافران به تایلند از این دو شهر دیدن می نمایند. اغلب تورهای مسافرتی، به صورت ترکیبی هستند و شما با تهیه بلیط تور برنامه بازدید از چند شهر را در برنامه خود خواهید داشت. تورهای مسافرتی تایلند نیز به صورت ترکیبی شامل چند شهر دیدنی از جمله پاتایا و بانکوک می شوند. اگر تا به حال به تایلند سفر کرده باشید حتماً می دانید فاصله پاتایا تا بانکوک چقدر است؟ این دو شهر دیدنی فاصله چندانی با هم ندارند. مسافران از طریق فرودگاه بین المللی پاتایا یا وسایل حمل و نقل عمومی می توانند خود را از پاتایا به بانکوک برسانند.

در ادامه این متن بیشتر در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی و چگونگی رفت و آمد بین این دو شهر مطالبی بیان می نماییم.

خرید تور تایلند با تضمین کمترین قیمت موجود در بازار از لحظه آخر

انواع روش های حمل و نقل از پاتایا به بانکوک

آیا می دانید فاصله پاتایا تا بانکوک چقدر است؟ این دو شهر توریستی 147 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. قبل از افتتاح فرودگاه «سوارنابومی» در پاتایا مسافران از فرودگاه «دون موانگ» جهت رفتن به بانکوک استفاده می کردند. فرودگاه قدیمی در پاتایا، به دلیل ازدحام مسافران همیشه پُر ترافیک و شلوغ می گردید. پس از افتتاح فرودگاه جدید پاتایا، مسافران با پروازهای این فرودگاه خود را به بانکوک می رسانند. غیر از راه های هوایی، گردشگران با کمک اتوبوس، تاکسی، ون و قطار نیز می توانند خود را به بانکوک برسانند. در ادامه هر کدام از وسایل حمل و نقل را با یکدیگر مرور می نماییم.

راهنمای خرید انواع تجهیزات آرایشگاهی از تولید کننده

اتوبوس

در سفر با تور پاتایا پس از رسیدن به فرودگاه پاتایا و گذشتن از قسمت چک پاسپورت و دریافت چمدان هایتان به طبقه پایین فرودگاه بروید و بلیط اتوبوس تهیه نمایید. ترمینال اتوبوسرانی شرقی پاتایا در نزدیکی ایستگاه قطارهای درون شهری قرار دارد. این اتوبوس ها از ساعت 30/5 صبح تا 20/11 شب هر نیم ساعت به سمت بانکوک حرکت می کنند. هزینه سفر با اتوبوس برای هر نفر 117 بات است، هر اتوبوس چند دقیقه ای توقف دارد و بعد از تکمیل ظرفیت به سمت بانکوک حرکت می کند.

 این اتوبوس ها از مناطق اصلی و مرکزی شهر عبور می نماید و شما همینطور که از مناظر زیبا لذت می برید به سمت جنوب شهر و ساحل جامتین حرکت می کنید. این اتوبوس ها بارها را در قسمت زیر اتوبوس قرار می دهند، لذا مراقب باشید دیگر مسافران بار شما را به اشتباه با خود نبرند.

تاکسی

تاکسی یکی دیگر از وسایل حمل و نقلی است که شما می توانید با آن خود را به بانکوک برسانید. این تاکسی ها در فرودگاه مستقر هستند، هزینه این وسیله از اتوبوس کمی بیشتر است اما شما را تا محل دلخواهتان در شهر بانکوک می رساند. کرایه تاکسی در این مسیر برای هر نفر غیر از عوارض جاده ای 1500 بات برآورد می شود.

 ون

این وسیله حمل و نقل گزینه مناسبی برای مسافرانی است که با دوستان یا خانواده به تایلند سفر می کنند. تعداد شما اگر از 4 نفر بیشتر باشد می توانید یک ون کرایه کنید و به بانکوک سفر نمایید. ون ها از تاکسی و اتوبوس هزینه کمتری برای شما خواهند داشت. هزینه رسیدن به بانکوک با ون برای هر نفر 400 بات است و می تواند شما را تا محل مورد نظر برساند.

سیر تا پیاز انواع روغن صنعتی و هرآنچه در مورد روغن صنعتی باید بدانید!!

قطار

یکی دیگر از گزینه های سفر از پاتایا به بانکوک قطار محسوب می شود. قطارها برای یک سفر بین شهری بسیار راحت و مجهز هستند اما به دلیل داشتن شرایطی خاص به مسافران ایرانی پیشنهاد نمی شود از آن ها استفاده کنند. هزینه بلیط قطارها برای هر نفر 31 بات است و بعد از 3 ساعت از پاتایا به بانکوک می رسد.

اتوبوس های شاتل

در فرودگاه پاتایا اتوبوس هایی مستقر شده اند که به اتوبوس های شاتل معروف هستند. این اتوبوس ها در عرض 2 ساعت مسافران را از پاتایا به بانکوک می رسانند و قیمت بلیط آن ها برای هر مسافر 1400 بات می شود. این اتوبوس ها امکانات رفاهی و تجهیزات مناسبی دارند به همین علت گزینه مناسبی برای مسافران محسوب می شوند.

کلام آخر

در سفر به تایلند بهترین گزینه استفاده از تورهای گردشگری (تور بانکوک لحظه آخر) به شمار می آید. با گرفتن بلیط از این تورها مشکلی از بابت رفت و آمدهای بین شهری و سفر از پاتایا به بانکوک نخواهید داشت. لیدرها در تور با یک برنامه ریزی مشخص و منظم تا انتهای سفر شما را همراهی خواهند کرد. در این مطلب در خصوص سؤال فاصله پاتایا تا بانکوک چقدر است؟ صحبت کردیم. بهترین وسیله برای این سفر، اتوبوس محسوب می شود، حرکت اتوبوس از جاده بین شهری مناظر زیبایی را  پیش روی شما به نمایش می گذارد. اتوبوس ها از طریق دو اتوبان 3 و اتوبان 7 خود را از پاتایا به بانکوک می رسانند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا