اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

ناگفته های زندگی شخصی و هنری داکوتا جانسون بازیگر معروف هالیوود

در این بخش بیوگرافی داکوتا جانسون از بازیگران زن معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی داکوتا جانسون دختر ملانی گریفیث و نوه تیپی هدرن که بیشتر او را با فیلم 50 طیف خاکستری میشناسند ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی داکوتا جانسون آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

داکوتا جانسون زاده ۴ اکتبر ۱۹۸۹ ‏است و ۳۳ سال سن دارد.

داکوتا جانسون فعالیت خود را از سال 1999 آغاز کرد.

داکوتا جانسون با پیجی به نام @dakotajohnson در اینستاگرام فعالیت میکند.

قد داکوتا جانسون 171 سانتیمتر است.

خلاصه بیوگرافی داکوتا جانسون

نام اصلیداکوتا مایی جانسون
نام هنریداکوتا جانسون
تاریخ تولد۴ اکتبر ۱۹۸۹ ‏(۳۳ سال)
محل تولدآستین، تگزاس، آمریکا
پیشهبازیگر، مدل
سالهای فعالیت۱۹۹۹–اکنون
شریک زندگیکریس مارتین
(۲۰۱۷–تاکنون)
قد171 سانتی متر

بیوگرافی داکوتا جانسون

بیوگرافی داکوتا جانسون

در بیوگرافی داکوتا جانسون با نام کامل داکوتا مایی جانسون (انگلیسی: Dakota Mayi Johnson؛ زادهٔ ۴ اکتبر ۱۹۸۹) بازیگر و مدل آمریکایی است که به دلیل اجرا در فیلم های پرفروشی مانند “کیت و بن” (Ben and Kate) و “پنجاه طیف خاکستری” (Fifty Shades of Grey) به شهرت رسید. وی از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

بازیگر نسل سوم هالیوود، داکوتا جانسون، به مدرسه اسپن در کولورادو رفت. بعداً برای سال اول دبیرستان به مدرسه سانتا کاتالینا در کالیفرنیا رفت تا اینکه به مدرسه نیورودز در کالیفرنیا منتقل شد. در سن خیلی کم، داکوتا تشخیص اختلال بیش‌فعالی گرفت و مجبور شد هفت‌بار مدرسه اش را عوض کند. او در کودکی به رقص علاقه‌مند بود. در ۱۲ سالگی بعد از حضور در مجله مد نوجوانان به مدلینگ علاقه‌مند شد.

مصاحبه با لاله اسکندری در رابطه با چپ دستی

در بیوگرافی داکوتا جانسون جالب است بدانید بعد از اتمام دبیرستان داکوتا برای ثبت‌ نام در کالج جولیارد اقدام کرد که پذیرفته نشد.

بیوگرافی خانواده داکوتا جانسون

بیوگرافی داکوتا جانسون به هالیوود مرتبط است. جانسون در آستین، تگزاس در خانواده ای هنرمند و بازیگر به دنیا آمد.

در بیوگرافی داکوتا جانسون بهتر است بدانید او یک بازیگر نسل سوم است که در اکتبر سال ۱۹۸۹ در خانواده بازیگران معروف سینما، ملانی گریفیث و دان جانسون، کاراگاه معروف پل نش، به دنیا آمد.زمان به دنیا اومدن داکوتا پدرش درحال فیلم برداری فیلم Hot Spot بود.

مادربزرگش تیپی هدرن هم یک بازیگر معروف بود و یکی از الهه های آلفرد هیچکاک و مدل محسوب می شد. بازیگری که رابطه جنجالی اش با آلفرد هیچکاک خبرساز شده بود. پدربزرگش پیتر گریفیث هم یک بازیگر معروف بود. داکوتا از نژاد نروژی، انگلیسی، سوئدی و آلمانی است.

تیپی هدرن و ملانی گریفیث مادر و مادربزرگ داکوتا جانسون
تیپی هدرن و ملانی گریفیث مادر و مادربزرگ داکوتا جانسون
داکوتا جانسون به همراه مادر و مادربزرگش
داکوتا جانسون به همراه مادر و مادربزرگش

در ادامه بیوگرافی داکوتا جانسون میخوانیم در سال ۱۹۹۶، پس از طلاق والدین و ازدواج سوم مادرش، ناپدری اش آنتونیو باندراس آموزش او را به عهده گرفت. او به داکوتا نزدیک بود و حامی او محسوب می شد. او در این خانواده برادری به نام الکساندر و خواهری به نام استلا دارد.

عکس داکوتا جانسون با ناپدری اش آنتونیو باندراس
عکس داکوتا جانسون با ناپدری اش آنتونیو باندراس
عکس داکوتا جانسون در کنار پدر و مادرش
عکس داکوتا جانسون در کنار پدر و مادرش

ازدواج و وضعیت تاهل داکوتا جانسون

بیشترین جستجوها در بیوگرافی داکوتا جانسون درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

این ستاره هالیوودی در سال ۲۰۱۰ با نوا گرش گیتاریست رابطه داشت. این زوج دیدنی چهار سال در کنار هم بودند. داکوتا در میان دوستان و خانواده به فردی که به روابط طولانی متعقد است، شناخته می شود.

در سال ۲۰۱۴ با جردن ماسترسون بازیگر رابطه داشت. این زوج مشکلاتی داشتند و گفته می شود جردن از اجرای او در صحنه های برهنه راضی نبود. او به کلیسای ساینتولوژی می رفت و به اخلاقیات پایبند بود. این زوج هم از هم جدا شدند.

معرفی مهدی حسینی‌ نیا بازیگر نقش بهرام در سریال رهایم کن
داکوتا جانسون و جردن ماسترسون
داکوتا جانسون و جردن ماسترسون

اما این ستاره زیبا به مدت طولانی تنها نماند. سپس با خواننده اصلی گروه راک Drowners، متیو هیت دوست شد. اما شایعات پس از فیلم پنجاه طیف رابطه او را خراب کرد. هیت نمی توانست چنین شایعاتی درباره دوست دخترش را تحمل کند. بنابراین این دو از هم جدا شدند.

داکوتا جانسون و متیو هیت
داکوتا جانسون و متیو هیت

اما روزنامه نگاران مجددا ان دو را کنار هم نشان دادند. گویا جدایی شان حقیقی نبود. گفته می شود که درباره رابطه او و درنان شایعاتی ایجاد شده بود و تهیه کنندگان از جانسون خواسته بودند رابطه اش با هیت را خاموش نگه دارد تا مردم تصور کنند او با درنان رابطه داشت.

اما اخبار دیگری هم وجود دارد، گویی هیت دوست دخترش را رها کرد. او نمی توانست بپذیرد که دوست دخترش قرار است در دو سری دیگر این فیلم که در سال ۲۰۱۷ اکران شد، بازی کند.

در سال ۲۰۱۵ و پس از جدایی او از هیت، جانسون دوباره در صدر اخبار قرار گرفت. پاپاراتزی ها از او و کارا دلوین که اخیرا دوجنسه گرایی خود را اعلام کرده بود، منتشر کردند. آن دو به مهمانی کارل لاجرفیلد رفته بودند. اما آن دو در این باره چیزی نگفتند و دیگر با هم دیده نشدند.

داکوتا جانسون و کارا دلوین
داکوتا جانسون و کارا دلوین

امروز این بازیگر مجرد است. گویی فیلم های پنجاه طیف برای زندگی شخصی او مثمرثمر نبودند. شاید سری های جدید بهتر عمل کنند.

علایق و حقایقی درباره داکوتا جانسون

در ادامه بیوگرافی داکوتا جانسون مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

  • حساب فیسبوکش را به دلیل عدم علاقه به این شبکه اجتماعی حذف کرد. با اینحال در فیلم « شبکه اجتماعی » حضور پیدا کرد که درباره خالق فیسبوک بود.
  • مادبزرگش را ” مورمور ” صدا می کند. این کلمه در زبان سوئدی به معنای مادربزرگ می باشد.
  • فعال حقوق حیوانات است.
  • به همراه 20 بازیگر دیگر تست داد تا توانست در فیلم « پنجاه سایه خاکستری » بازی کند.
  • کتاب محبوبش « لولیتا » می باشد.
معرفی فیلم آواتار ۲؛ راه آب | بازگشت دوباره پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما

شروع فعالیت هنری داکوتا جانسون

در این بخش از بیوگرافی داکوتا جانسون به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

سبک زندگی و حرفه مدلینگش مانع ورود او به دنیای بازیگری نشد. او مهارت بازیگری، اجرا و کاریزمای صحنه را از اجدادش که بزرگان هالیوود بودند ارث گرفته بود.

در سال 1999 یعنی در سن 10 سالگی اولین نقش آفرینی خودش را با فیلم دیوانه در آلاباما شروع کرد. در این فیلم او و خواهر ناتنیش، استلا باندراس، نقش دختران مادر واقعیشان، ملانی گریفیث را بازی کردند. کارگردان این فیلم، پدرخوانده اش، آنتونیو باندراس بود.این فیلم با استقبال مخاطبین و منتقدین سینما مواجه شد. اما داکوتا پس از اکران آن چندان مشهور نشد.

داکوتا مهارت بازیگری، اجرا و کاریزمای صحنه را از اجدادش که بزرگان هالیوود بودند، ارث گرفته بود. داکوتا در سال 2006 به عنوان بانوی گلدن گلاب انتخاب شد و اولین بانوی نسل دومی گلدن گلاب شد همانطور که مادر او ،ملانی گریفیث، نیز در سال 1975 همین عنوان را به خود اختصاص داد.

او معتقد است که هالیوود نسبت به ستاره هایش بی رحم است. او در یکی از مصاحبه های خود به این اشاره کرد که مادرش می توانست حتی یک کارگردان خوب باشد: «او یک هنرپیشه باورنکردنی است! و چرا مادربزرگ من این همه مدت فیلم نگرفته است؟ این صنعت بی رحم و بی رحم است. هر چقدر هم که بازیگر خوبی باشید، لحظه‌ای فرا می‌رسد که دیگر مطلوب نیستید.» داکوتا جانسون شاید تنها بازیگر جوانی باشد که چنین وضوحی در این مورد دارد و این به هاله او می افزاید. این چیزی است که نگاه آبی نافذ او را آزار می دهد. علیرغم زیبایی، طراوت و تمام تصمیماتی که هنوز نگرفته است، مرگ و میر به طور جدایی ناپذیری با حرفه او مرتبط است که اغلب رویاهای بازیگران را در برابر آن حروف سفید معروف در کنار تپه تکه تکه می بیند که می خوانند: هالیوود.

اختلاف شدید مدیر شبکه با مریم سلطانی تا کنار گذاشتن بازیگری!

داکوتا جانسون ناچار شد برای اتمام تحصیلاتش چندین سال از حرفه بازیگری فاصله بگیرد و سپس به صورت حرفه ای در سال 2010 با فیلم موفق “شبکه اجتماعی” به کارگردانی دیوید فینچر بار دیگر به سینما بازگشت، که این فیلم نامزد دریافت 8 جایزه اسکار شد. وی در این فیلم در کنار جاستین تیمبرلیک به خوبی درخشید. شبکه اجتماعی فیلمی بیوگرافیک درباره ایجاد فیس بوک است که مارک زاکربرگ و دوستش ادواردو یک شبکه اجتماعی ایجاد می‌کنند. در حالی که از موفقیت لذت می‌برد، همه چیز تغییر؛ زیرا زاکربرگ شروع به قطع رابطه با افراد اطراف خود می‌کند.داکوتا جانسون نقش کوچکی با عنوان آملیا ریتر دارد که با شان پارکر، بنیانگذار Napster، یک شب گفتگو می‌کند. علیرغم زمان محدودی که به تصویر کشیده می‌شود، او می‌تواند تیر خلاص را در حوزه بازیگری بزند و بیننده تحت تاثیر قرار بگیرد.

داکوتا جانسون در فیلم شبکه اجتماعی
داکوتا جانسون در فیلم شبکه اجتماعی

در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در نقش‌های کوچکی در فیلم‌های حیوان صفت، برای الن، بزها، به کارگردانی کریستوفر نیل، پنج سال نامزدی از نیکلاس استولر و فیلم موفق خیابان جامپ شماره ۲۱ ظاهر شد.

در مارس ۲۰۱۲، جانسون در سریال کمدی شبکه فاکس، بن و کیت، نقش کیت را گرفت و اولین حضور تلویزیونی خود را ایفا کرد. این برنامه در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۳، بعد از یک فصل کنسل شد.

داکوتا جانسون در فیلم کیت و بن
داکوتا جانسون در فیلم کیت و بن

این بازیگر پس از این سریال در فیلم مستند “اداره” (The Office) که به زندگی کارمندان نگاه طنز دارد حضور یافت. این فیلم با جوایزی از قبیل گلدن گلوب و امی مواجه شد.

او به‌سرعت به سینما بازگشت و در سال ۲۰۱۴ در جنون سرعت بازی کرد. همین‌طور در فیلم قرار و تغییر، نقش اول زن بود. هم چنین در فیلم مدرن و اقتباسی از ویلیام شکسپیر، با نام سیمبلین، محصول سال ۲۰۱۵ در نقش ایموجین ظاهر شد، او در همین سال در مقابل جانی دپ در فیلم عشاء ربانی سیاه، و در کنار بازیگرانی چون تیلدا سوینتن، ماتیاس اسخونارتس و رالف فاینز، در فیلم شیرجه، کاری از لوکا گوادانینو

بیوگرافی بورجو بیریجیک بازیگر معروف ترک از بازیگری تا مدلینگ

اما نقشی که شهرت او را به همراه آورد در انتظار او بود. این ستاره در سال ۲۰۱۳ به عنوان نقش اصلی فیلم اقتباسی “پنجاه طیف خاکستری” که از رمان ای.ال.جیمز انتخاب شد و در تست برای اجرای نقش آناستازیا استیل قبول شد.

با این حال این موضوع شایعه نبود و طرفداران این رمان انتخاب او به عنوان نقش اصلی را شایسته نمی دانستند زیرا معتقد بودند داکوتا برای این نقش جذاب نبود و برای نقش آناستازیا بیش از حد جوان بود. آن ها حتی اعلامیه ای نوشتند و درخواست کردند تا برای این نقش تست های بیشتری انجام شود. بیست هزار نفر این اعلامیه را امضا کردند.

در هر صورت داکوتا نقش آناستازیا استیل را ایفا کرد و یک شبه معروف شد. پس از اکران فیلم منتقدین خاموش شدند زیرا اجرای او بی نقص بود. در این فیلم جیمی درنان بازیگر مقابل او بود.

به گفته خود جانسون برهنه شدن برای صحنه های اروتیک مشکل نبود زیرا کارگردان و تهیه کننده این را می خواستند و او هم باید اطاعت می کرد.

داکوتا جانسون در فیلم پنجاه طیف خاکستری
داکوتا جانسون در فیلم پنجاه طیف خاکستری

جیمی درنان و داکوتا جانسون پس از اکران فیلم “پنجاه طیف خاکستری” به اوج رسیدند. آن دو برای مدتی بحث برانگیزترین بازیگران هالیوود بودند. در همان سال های فیلم دیگری با حضور داکوتا جانسون اکران شد. گرچه این فیلم ها در مقایسه با پنجاه طیف چندان محبوب نبودند اما موفق شدند. کلوئه و تیو (Chloe and Theo)، شیرجه (A Bigger Splash) و عشا ربانی سیاه (Black Mass) این فیلم ها بودند.

داکوتا جانسون و جیمی درنان
داکوتا جانسون و جیمی درنان

او در فیلم‌های پنجاه طیف تاریک‌تر و پنجاه طیف آزاد شده دوباره در این نقش ظاهر شد.

ماجرای ورود شیوا خسرومهر از 5 سالگی به عرصه بازیگری

فیلمبرداری پنجاه طیف تاریک‌تر و دنبالهٔ آن پنجاه طیف آزادی از ۹ فوریه ۲۰۱۸ در پاریس و ونکوور انجام شد. پنجاه طیف تاریک‌تر توسط یونیورسال استودیوز در ۱۰ فوریه ۲۰۱۷ در ایالات متحده اکران شد و عموماً برای فیلم‌نامه، روایت و ایفای نقش‌ها (به ویژه جیمی درنان) مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم با ۳۹ نقد در وبگاه متاکریتیک، امتیاز ۳۳ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داده‌است.

آناستازیا استیل که از رازهای تاریک کریستین‌گری جوان و جذاب ترسیده‌است، تصمیم به جدایی می‌گیرد. او در یک مؤسسه انتشاراتی در سیاتل مشغول به کار می‌شود، اما هنوز در فکر کریستین است؛ بنابراین زمانی که کریستین با شرایط جدیدی از او می‌خواهد برگردد، آنا مقاومت نمی‌کند. آن‌ها رابطه سوزان و حساس خود را از سر می‌گیرند. در حالی که کریستین با شیاطین گذشته‌اش می‌جنگد، متوجه می‌شود که در واقع عاشق آناستازیا شده‌است. آنا باید با خشم و حسادت زنانی مواجه شود که قبل از او با کریستین بوده‌اند و باید مهم‌ترین تصمیم زندگیش را بگیرد.

داکوتا جانسون در فیلم پنجاه طیف تاریک‌تر
داکوتا جانسون در فیلم پنجاه طیف تاریک‌تر
داکوتا جانسون در فیلم پنجاه طیف آزاد شده
داکوتا جانسون در فیلم پنجاه طیف آزاد شده

چگونه مجرد باشیم فیلم بعدی وی بود که در سال 2016 اکران شد. چگونه مجرد باشیم یک فیلم رمانتیک کمدی آمریکایی به کارگردانی کریستین دیتر و نویسندگی ابی کان و مارک سیلوراشتاین است. این فیلم بر پایه رمانی با همین نام نوشته لیز توکیلو می‌باشد. از بازیگران این فیلم می‌توان به داکوتا جانسون، ربل ویلسون، الیسون بری و لزلی من اشاره کرد. چگونه مجرد باشیم توسط وارنر برادرز در ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ به نمایش درآمد.

داکوتا جانسون در فیلم چگونه مجرد باشیم
داکوتا جانسون در فیلم چگونه مجرد باشیم

اوقات بد در ال‌رویال اثر بعدی او، یک فیلم در ژانر نئو-نوآر دلهره‌آور، محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا و به نویسندگی و کارگردانی درو گادرد است. جف بریجز، سینتیا اریوو، داکوتا جانسون، جان هم، کایلی اسپینی، نیک آفرمن و کریس همسورث از جمله بازیگران فیلم هستند. اوقات بد در ال‌رویال در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ اکران شد. علی‌رغم شکست در گیشه با فروش ۳۱ میلیون دلار، فیلم به‌طور کلی با نظرات مثبت منتقدان همراه شد و در زمینه تیم بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی ستایش شد. همچنین بعضی از منتقدان، زمان طولانی فیلم و ریتم کند آن را از جمله نقاط ضعف فیلم دانستند.

گریه هواداران محمدرضا گلزار برای نداشتنش
داکوتا جانسون در فیلم اوقات بد در ال‌رویال
داکوتا جانسون در فیلم اوقات بد در ال‌رویال

داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ رخ می‌دهد و ماجرای هفت غریبه را دنبال می‌کند که هرکدام برای یک شب در هتلی مرموز و عجیب به نام ال‌رویال که درست در وسط مرز نوادا-کالیفرنیا قرار دارد، اتاق رزور می‌کنند و این در حالی است که هرکدام از این افراد برای هدف مشخصی به این هتل آمده‌اند.

او در سال 2018 در فیلم دیگری به نام سوسپیریا که یک فیلم ترسناک به کارگردانی لوکا گوادانینو و نویسندگی دیوید کاجگانیچ است و به عنوان نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام و به کارگردانی داریو آرجنتو محصول سال ۱۹۷۷ به‌شمار می‌رود بازی کرد. از بازیگران آن می‌توان به داکوتا جانسون، کلویی گریس مورتس، میا گاث و تیلدا سوئینتن اشاره کرد. جسیکا هارپر هنرپیشه نسخه اصلی فیلم نیز در نقش شخصیتی متفاوت ظاهر شد.

فیلم سینمایی «سوسپیریا» (Suspiria) با بازی داکوتا جانسون
فیلم سینمایی «سوسپیریا» (Suspiria) با بازی داکوتا جانسون

شاهین کره بادام زمینی اثر بعدی او یک فیلم در ژانر درام به کارگردانی مایکل شوارتز است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.این فیلم داستانی ماجراجویانه از یک مرد جوان به نام زک را روایت می‌کند که مبتلا به سندروم داون است. او در یکی از مراکز نگهداری از معلولان زندگی می‌کند و همواره آرزو دارد به کشتی‌گیری حرفه ای تبدیل شود و به مدرسه کشتی مورد علاقه اش بپیوندد. طولی نمی‌کشد که زک از آسایشگاه فرار می‌کند تا رویاهای خود را محقق کند. در ادامه و تحت شرایطی که کنترل آن فراتر از توانایی‌های زک است، یک یاغی خرده‌پا به نام تایلر به دوست و مربی زک تبدیل می‌شود. به این ترتیب، این دو ماجراجویی بزرگی را شروع می‌کنند و در طول مسیر از دستگیر شدن فرار می‌کنند، به ماهیگیری می‌پردازند، خدا را می‌یابند و در نهایت کارمند مهربان یک آسایشگاه به نام النور را متقاعد می‌کنند که آن‌ها را در طول سفرشان همراهی کند.

بیوگرافی و فیلم شناسی سر آنتونی هاپکینز، برنده اسکار ۲۰۲۱
داکوتا جانسون در فیلم شاهین کره بادام زمینی 
داکوتا جانسون در فیلم شاهین کره بادام زمینی

جدیدترین اثر هنری او فیلمی به نام ترغیب محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی کری کرانل است که بر اساس فیلمنامه‌ای از رانالد بس و آلیس ویکتوریا وینسلو ساخته شده‌است. فیلم‌نامهٔ این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ جین آستن ساخته شده و داکوتا جانسون، کوسمو جارویس، نیکی آموکا-برد، میا مک کنا-بروس، ریچارد ئی. گرانت و هنری گلدینگ بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم در ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲ از طریق نتفلیکس منتشر شد.

داکوتا جانسون در فیلم ترغیب
داکوتا جانسون در فیلم ترغیب

مدلینگ

داکوتا جانسون علاوه بر بازیگری در حرفه مدلینگ نیز فعالیت دارد. وی یکی از مدل های برندهای مطرح IMG و Mango بود. در سال 2011 نیز برای شرکت استرالیایی “Wish” مدل شد. این ستاره هالیوودی هر آنچه برای مدلینگ نیاز بود را داشت: ظاهر زیبا و جذاب، فرم بدنی لاغر، سلیقه و سبک خاص. همین ویژگی ها او را در دنیای مد موفق کرد.

لیست آثار هنری داکوتا جانسون

در ادامه بیوگرافی داکوتا جانسون باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم

سینما
سالعنواننقش
۱۹۹۹دیوانه در آلاباماساندرا
۲۰۱۰شبکه اجتماعیآملیا ریتر
۲۰۱۱حیوان صفتاسلون هگن
۲۰۱۲برای النسیندی تیلور
بزهامینی
خیابان جامپ شماره ۲۱فوگیزی
پنج سال نامزدیائودری
۲۰۱۴قرار و تغییرام
جنون سرعتآنیتا
۲۰۱۵سیمبلینایموجن
پنجاه طیف گریآناستازیا استیل
کلویی و تیئوکلویی
عشاء ربانی سیاهلیندسی سیر
شیرجهپنلوپه
۲۰۱۶چگونه مجرد باشیمآلیس
۲۰۱۷پنجاه طیف تاریک‌ترآناستازیا استیل
۲۰۱۸پنجاه طیف آزادیآناستازیا استیل
سوسپیریاسوزی بنیون
اوقات بد در ال‌رویالامیلی سامرسپرینگ
۲۰۱۹زخم‌هاکری
شاهین کره بادام زمینیاِلنور
دوست مانیکول تیگ
۲۰۲۰مهمان‌خانه هیچ‌کجاداکوتا
یادداشت عالیمگی شروود
۲۰۲۱دختر گمشدهنینا
۲۰۲۲Am I OK?لوسی
Cha Cha Real Smoothدومینو
ترغیبان الیوت
۲۰۲۳مادام وب Films that have not yet been releasedمادام وب
معرفی سریال وظیفه هیئت منصفه (Jury Duty) ؛ واقعیتی جعلی در دل دادگاه لس آنجلس!

تلویزیون

تلویزیون
سالعنواننقشنکته
۲۰۱۲–۲۰۱۳بن و کیتکیت فاکسبازیگر اصلی، ۱۶ قسمت
۲۰۱۳ادارهداکوتاقسمت پایانی
۲۰۱۵پخش زنده شنبه شبخودش (میزبان)اپیزود: “داکوتا جانسون/آلاباما شیکس”

جوایز و افتخارات داکوتا جانسون

سالمراسمموضوعکارنتیجه
۲۰۱۰جوایز فیلم هالیوودجایزه گروهی سال (همراه با بقیه بازیگران)شبکه اجتماعیبرنده
۲۰۱۰انجمن منتقدان فیلم سن دیگوبهترین اجرای گروهیشبکه اجتماعینامزدشده
۲۰۱۰انجمن منتقدان . فیلم حوزه واشینگتن دی.سیبهترین بازی گروهیشبکه اجتماعینامزدشده
۲۰۱۱جشنواره فیلم بین‌المللی پالم اسپرینگزجایزه گروهی بازیگراانشبکه اجتماعیبرنده
۲۰۱۳جایزه شبکه‌ای تصویر زنانبهترین بازیگر زن در یک سریال کمدیبن و کیتنامزدشده
۲۰۱۴جایزه جوان هالیوودبازیگر زن نوظهورن/منامزدشده
۲۰۱۵جایزه اسپاتلایت کالوین کلینزنان ال در هالیوودن/مبرنده
۲۰۱۶جایزه برگزیده مردمبازیگر زن موردعلاقه برای فیلم درامپنجاه طیف گریبرنده
۲۰۱۶جوایز فیلم بفتاجایزه ستاره ناگهانیپنجاه طیف گری و عشای ربانی سیاهنامزدشده
۲۰۱۶جایزه تمشک طلاییبدترین بازیگر زنپنجاه طیف گریبرنده
بدترین ترکیب نمایشی (همراه با جیمی درنان)برنده
۲۰۱۶جایزه سینمایی ام تی ویبهترین اجرای ناگهانیپنجاه طیف گرینامزدشده
بهترین بوسه (همراه با جیمی درنان)نامزدشده

صفحه اینستاگرام داکوتا جانسون

داکوتا جانسون ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 9 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی داکوتا جانسون و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی داکوتا جانسون و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی داکوتا جانسون ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام داکوتا جانسون @dakotajohnson میباشد و بیش از 5 میلیون و 100 هزار دنبال کننده دارد.

چرا نجمه جودکی از تلویزیون خداحافظی کرد؟
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا