اخبار دیگران

مقایسه نهال بادام خوشه ای و دیرگل؛ کدام یک پرسودتر است؟

خرید نهال بادام از ارقام متنوع امروزه می تواند تحول خوبی در کسب و کارهای باغداری در هر شهر ایجاد کند. می دانید که درختان بادام پس از 5 تا 7 سال به بلوغ می رسند و این یعنی باردهی عالی برای باغ بادام و سود خوب برای باغداران؛ حال این موضوع وجود دارد که از بین ده ها نهال بادام، کدام یک محصول دهی بیشتری دارد و می تواند درآمد خوبی را ایجاد کند!

ما به عنوان یک تیم حرفه ای در نهالستان پالیز، بر اساس سال های تجربه و تخصص که در این زمینه داشته ایم می خواهیم نکات مهمی را در رابطه با خرید بهترین نهال بادام اشاره کنیم. این نکات به عنوان راهنمای خرید و کسب درآمد از باغ بادام می تواند به همه باغداران کمک کند.

نهال بادام خوشه ای

به این ترتیب، اگر شما یک باغدار هستید که تا کنون به روش های سنتی، بادام تولید می کردید، بهتر است نگرش جدیدی نسبت به این کار داشته باشید. باغداران همیشه به سود و زیان خود فکر می کنند و هر ساله، سرمایه معینی را برای خرید نهال های جدید بادام اختصاص می دهند. این برنامه زمانی نتایج مثبت خواهد داشت که بهترین ارقام نهال را انتخاب کنید و مطمئن باشید که نهال ها با شرایط باغ تان سازگاری دارند.

صحبت های زیادی داریم که با شما درباره خرید نهال بادام پربازده و پرسود در میان بگذاریم. ابتدا لازم می دانیم که به مزایای توسعه باغ بادام با خرید نهال های جدید اشاره کنیم. در ادامه تصمیم داریم 2 تا از بهترین ارقام نهال بادام را با هم مقایسه کنیم. پس تصمیم گیری برای خرید، قطعاً برایتان راحت تر خواهد بود.

به صرفه ترین روش برای لوکس کردن خانه و ویلا ؛ پله گرد فلزی، گزینه ای مدرن، مقاوم، ماندگار

چرا باید برای باغ بادام نهال های جدید بخریم؟

خرید نهال بادام جدید و کاشت آن در باغ می تواند شرایطی را فرآهم کند که رشد درختان قدیمی تر، تقویت شود و فرآیند گرده افشانی نیز بهتر انجام می گیرد. گفته شده است که می توانید بر حسب نیاز یا استراتژی باغ بادام، از انواع نهال های میوه نیز در لا به لای نهال های بادام استفاده کنید.

از مهم ترین مزایای خرید نهال جدید برای باغ بادام این است که محصول دهی باغ را دو یا حتی 5 برابر افزایش خواهید داد. دلیل این ادعا هم این است که نهال های جدید، از نسل نهال های پیوندی و اصلاح شده هستند و در بسیاری از ویژگی ها، برتری دارند. از طرفی دیگر، نهال های جدیدتر، مقرون به صرفه هستند و بازدهی اقتصادی آنها در چندین سال، بسیار قابل توجه است.

در ادامه به دو تا از همین بهترین نهال های بادام اشاره می کنیم.

نهال های بادام خوب چه ویژگی هایی دارند؟

قیمت نهال بادام اصلاح شده

نهال های باکیفیت بادام دارای یک سری ویژگی ها هستند که بهتر است قبل از خرید با آنها آشنا شوید. ابتدا اینکه نهال های خوب، سالم و شاداب هستند؛ یعنی تازگی خود را حفظ کرده اند. نهال های باکیفیت، نهال هایی شناسنامه دار و مجوزدار هستند، پس می بینید که وقتی می خواهید نهال بادام بخرید، به این نکات لازم است توجه کنید.

بهترین نهال های بادام در برابر سرمای هوا و خشکی و کم آبی مقاومت خوبی دارند. بهترین ارقام نهال بادام را می توانید در شرایط اقلیمی مختلف بکارید. به علاوه، نهال های بادام باکیفیت، هیچ آثار بیماری یا آفت زدگی روی خود ندارند. قبل از خرید نهال، با مشاوران نهالستان معتبر صحبت کنید تا اطلاعات مناسب را به شما بدهند.

معرفی قبرس شمالی؛ نکات طلایی سرمایه گذاری خارجی

جهت بررسی و مشاهده انواع ارقام نهال بادام به لینک ذیل مراجعه فرمایید.

https://paliznahal.ir/product/%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85/

چه موقع باید نهال های بادام را بخریم؟

بهترین زمان برای خرید نهال بادام، فصل پاییز و زمستان است. در این فصل ها، نهال های جوان در خواب زمستانی به سر می برند و اگر آنها را منتقل کنید، کمتری آسیب را می بینند. البته لازم است قبل از کاشت نهال، مراقب ریشه های نازک و حساس نهال ها باشید. از له شدگی یا وارد شدن ضربه به ساقه ها و ریشه های نهال جلوگیری کنید. اگر نهال های بادام را از نهالستان معتبر بخرید، روش های استاندارد حمل و نقل برای آنها استفاده می شوند، پس خیالتان راحت باشد.

تا از بهترین نهال های بادام که شما را به ثروت می رسانند!

باغ بادام

با تمام صحبت های فوق، ایده بدی نیست که درباره بهترین و پربازده ترین نهال های بادام تحقیق کنید. ما به نوبه خودمان در این قسمت، 2 تا از نهال های پرفروش و پرطرفدار برای توسعه باغ های بادام را معرفی می کنیم. این بررسی در قالب یک مقایسه بین نهال های بادام ارائه می شود و می تواند مسیر درست تصمیم گیری را به شما نشان دهد.

این دو نهال بادام پربازده عبارتند از: نهال بادام خوشه ای و نهال بادام دیرگل. هر یک از این نهال ها دارای یک سری ویژگی ها هستند. در ادامه این دو را مقایسه می کنیم:

مقایسه نهال بادام خوشه ای و نهال بادام دیرگل:

  • مقایسه از نظر ارقام نهال:

تعداد ارقام نهال بادام خوشه ای، کمتر از تنوع ارقام نهال بادام دیرگل است. برای نهال خوشه ای بادام این دسته بندی ها عنوان شده است: نهال بادام آذر، نهال بادام سوپرنوا، نهال بادام مامایی، نهال بادام فرانیس، نهال بادام تونو. این نهال ها همان طور که ملاحظه می کنید، 5 نوع متفاوت هستند.

آزمون تافل هوم ادیشن برای دانشگاه های استرالیا

برای نهال بادام دیرگل، تعداد 10 رقم متنوع موجود است که عبارتند از: نهال بادام آذر، نهال بادام سوپرنوا، نهال بادام مامایی، نهال بادام فرانیس، نهال بادام تونو، نهال بادام نون پاریل، نهال بادام یلدا، نهال بادام اسپانیایی، نهال بادام منقا، نهال بادام شکوفه.

این مقایسه به ما نشان می دهد که هرچه تعداد ارقام نهال بادام، بیشتر باشد، انتخاب متنوع تری برای باغداران وجود دارد. این یعنی کاشت نهال برای هر یک از شهرهای ایران با اقلیم متفاوت میسر است. این شاید همان دلیلی باشد که باغداران مناطق سردسیر را به خرید نهال بادام دیرگل تشویق می کند.

  • مقایسه از نظر میزان محصول دهی:

درخت بادام

در بررسی محصول دهی هر یک از انواع نهال های بادام خوشه ای و دیرگل، نتایجی که از مقایسه این اعداد و ارقام به دست آورده ایم حاکی از این هستند که تمامی نهال های بادام خوشه ای، باردهی تقریباً مشابهی دارند. میزان محصول به دست آمده از هر هکتار نهال بادام خوشه ای، بین 4 تا 5 تن می باشد.

این رقم برای هر کدام از نهال های بادام دیرگل، کمی متفاوت است. لازم به ذکر است که برخی از نهال های بادام دیرگل، از نوع خوشه ای هستند و در همان گروه طبقه بندی می شوند، پس باردهی آنها به شرطی که تمامی مراقبت های درست را اجرا کرده باشید، 4 تا 5 تن در هر هکتار است.

و اما می رویم به سراغ نهال های دیرگل که باردهی آنها از نوع قبلی کمی متفاوت است. در این باره به نتایج زیر دقت داشته باشید:

از نهال بادام شکوفه از ارقام دیرگل، در هر هکتار می توانید 10 تن میوه مرغوب برداشت کنید؛ محصول دهی نهال بادام منقا، 3 تن در هر هکتار است؛ این عدد برای نهال بادام اسپانیایی، 6 تن در هر هکتار و برای نهال بادام نون پاریل، 4 تن در هر هکتار است.

انحصار وراثت چیست؟ | وکیل انحصار وراثت شبانه روزی

با یک مرور ساده می توانید بفهمید که اگر شرایط سردسیر بر باغ شما حاکم است، خرید نهال بادام شکوفه از ارقام دیرگل، سود و منفعت بیشتری دارد. برای شرایط معمولی، خرید نهال بادام خوشه ای پیشنهاد می شود. نهال های خوشه ای در بهترین حالت می توانند تا 5 تن میوه خوب تولید کنند و اگر این کار مستمر باشد، باغدار می تواند سود خوبی در هر سال به دست بیاورد.

لازم به ذکر است که هر کدام از نهال های فوق از نظر الگوی کاشت و شرایط مراقبت، نیاز آبی، نیاز سرمایی، میزان کوددهی و ارتفاع کاشت از سطح دریا اندکی با هم فرق دارند؛ به طور کلی، تمامی ویژگی های نهال های خوشه ای به هم شباهت دارند.

ارائه بهترین ارقام نهال بادام شناسنامه دار مورد تایید جهادکشاورزی

اینجا انتهای این مطلب ما است و بدون شک انتظار داریم که شما توانسته باشید در مورد خرید نهال بادام، تصمیم گیری نمایید. بهترین نهال های بادام خوشه ای و دیرگل از طریق پالیز نهال، مرکز معتبر فروش نهال میوه ارائه می شوند. شما می توانید برای مشاوره خرید نهال بادام، نهال گردو و انواع دیگر نهال میوه همین حالا با ما تماس بگیرید.

نهال های بادام در سلامت کامل به باغداران ارائه می شوند. در هر شهر ایران که باشید، ما در پالیز نهال در کنار شما هستیم تا باغی پرسود را داشته باشید. سفارش خرید عمده نهال بادام دیرگل، خرید عمده نهال بادام خوشه ای، نهال بادام اصلاح شده، خرید نهال بادام پربازده و نهال های مورد نظرتان را می توانید با کارشناسان این نهالستان با شماره تماس های 09144501007 و 09144501008 مطرح نمایید.

کمپ ترک اعتیاد نگین

برای بررسی انواع نهال های بادام و اطلاع از ویژگی ها و مشخصات هر یک، کافیست سری به وبسایت ما به آدرس paliznahal.ir بزنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا