اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردفیلم خارجی

معرفی کامل و نقد فیلم پرستاره بابیلون (Babylon )

فیلم بابیلون اثری آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل محصول دسامبر ۲۰۲۲ . این اثر در ژانر حماسی کمدی-درام تاریخی تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم بابیلون و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم بابیلون منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم بابیلون چه کسی است؟

کارگردان فیلم بابیلون دیمین شزل است.

فیلم بابیلون کی میاد؟

23 دسامبر 2022 برابر با 2دی 1401

موضوع فیلم بابیلون چیست؟

فیلم بابیلون در اواخر دهه 1920 و اوایل دهه 1930، در عصر طلایی هالیوود، روایت می‌شود و گذر از فیلم‌های صامت را نشان می‌دهد. در این فیلم ستاره‌هایی را می‌بینیم که به اوج شهرت می‌رسند و سپس درخششان را از دست می‌دهند.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم بابیلون چیست؟

برد پیت، مارگو رابی، دیگو کالوا، جین اسمارت، جوان آدپو، و لی جون لی و… بازیگران فیلم بابیلون هستند.

مشخصات فیلم بابیلون

نام فیلمبابیلون
کارگرداندیمین شزل
تهیه‌کنندهمارک پلت
متیو پلاف
اولیویا همیلتون
نویسندهدیمین شزل
موسیقیجاستین هورویتز
شرکت تولیدمتریال پیکچرز
مارک پلت پروداکشنز
ژانرحماسی کمدی-درام تاریخی
توزیع‌کنندهپارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ (لس آنجلس)
۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۸۹ دقیقه
هزینهٔ فیلم
۷۸–۸۰ میلیون دلار
فروش گیشه
۵٫۳ میلیون دلار

فیلم بابیلون

دانلود فیلم بابیلون

این عنوان در تاریخ بیست و سوم دسامبر سال 2022 میلادی که در تاریخ ما برابر است با 2 دی ماه 1401 شمسی در کشور آمریکا و سراسر جهان در سینماها اکران شد . در واقع برای اولین بار در چهاردهم نوامبر سال 2022 در تئاتر ساموئل گلدوین در لس آنجلس و روز بعد در شهر نیویورک برای منتقدان نمایش داده شد . در ابتدا قرار بود در 25 دسامبر سال 2021 نمایش داده شود ولی بدلیل همه گیری بیماری کووید 19 با یکسال تاخیر منتشر شد و قرار است اکران گسترده خود را در ششم ژانویه سال 2023 داشته باشد .

همه چیز در مورد سپند امیرسلیمانی چپ دست

لیست بازیگران فیلم بابیلون

  • برد پیت در نقش جک کنراد
  • مارگو رابی در نقش نلی لاروی
  • توبی مگوایر در نقش جیمز مک‌کی
  • لی جان لی در نقش لیدی فی ژو
  • جوان آدپو(Jovan Adepo) در نقش سیدنی پالمر؛ نوازنده ترومپت جاز
  • دیگو کالوا در نقش مانوئل تورز (مانی)
  • کاترین واترستون(Katherine Waterston) در نقش استل کنراد؛ بازیگر تئاتر و همسر سوم جک
  • مکس مینگلا (Max Minghella) در نقش اروین تالبرگ
  • فلی (Flea) در نقش باب لواین
  • سامارا ویوینگ(Samara Weaving) در نقش کانستنس مور؛ بازیگری که رقیب نلی است
  • لوکاس هاس(Lukas Haas) در نقش جورج مون؛ یک تهیه‌کننده و دوست جک
  • روری اسکاول(Rory Scovel) در نقش کنت
  • اریک رابرتس(Eric Roberts) در نقش رابرت لاروی
  • پی. جی. برن(J. Byrne) در نقش مکس
  • اولیویا وایلد(Olivia Wilde) در نقش اینا کنراد؛ همسر سابق جک
  • اسپایک جونز(Spike Jonze) در نقش یک کارگردان آلمانی
  • فیبی تانکین(Phoebe Tonkin) در نقش جین تورنتون
  • جین اسمارت(Jean Smart) در نقش الینور سنت جان؛ یک خبرنگار
  • کلوئه فاینمن(Chloe Fineman) در نقش ماریون دیویس
  • جف گارلین(Jeff Garlin) در نقش دان والاش
  • تروی متکالف(Troy Metcalf) در نقش اورویل پیک‌ویک
  • اولیویا همیلتون(Olivia Hamilton) در نقش روث ادلر
  • شان اوبرایان
  • دیمون گوپتون

بازیگران فیلم بابیلون

عوامل فیلم بابیلون

  • نویسنده: دیمین شزل
  • کارگردان: دیمین شزل
  • تهیه کنندگان: مارک پلت،متیو پلاف،اولیویا همیلتون
  • فیلم بردار: لینوس ساندگرن
  • تدوین گر: تام کراس
  • موسیقی: جاستین هورویتز

معرفی دیمین شزل کارگردان فیلم بابیلون

کارگردانی و ساخت این اثر را دیمین شزل پر افتخار انجام داده ، او برنده یک جایزه اسکار برای فیلم تحسین شده و پرطرفدار La La Land شده که با سن 32 سال و 38 روز ، جوان ترین کارگردان دریافت کننده این جایزه است . او همچنین موفق شده هفتاد و هشت بار برنده جوایز مختلف از فستیوال های مهم بین المللی شود و صد و سی و هفت بار هم کاندید دریافت جایزه از جشنواره های مختلف جهانی بشود . او همچنین نویسنده و کارگردان فیلم Whiplash هم بوده .

همه چیز در مورد مانیا علیجانی

معرفی فیلم بابیلون

پنجمین اثر شزل برای دوستداران سینما فیلم کنجکاوی‌برانگیزی است.گاین فیلم آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل (Damien Chazelle) محصول مشترک دو کمپانی Marc Platt Production و C2 Motion Picture Group است.کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) مسئول توزیع این درام تاریخی است که امتیاز پخش آن را در سال 2019 به دست آورد.

معرفی فیلم بابیلون

توسعه

در ژوئیه ۲۰۱۹ اعلام شد که دیمین شزل پروژه بعدی خود را، یک درام تاریخی در سینمای کلاسیک هالیوود تنظیم کرده‌است. لاینزگیت پیشتاز به دست آوردن این پروژه بود، با اما استون و برد پیت در ترکیب برای ستاره.

فیلمبرداری

فیلمبرداری قرار بود در کالیفرنیا در اواسط سال ۲۰۲۰ پس از تضمین اعتبار مالیاتی ایالتی انجام شود. اما به دلیل دنیاگیری کوید-۱۹ به تعویق افتاد و در عوض در ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ فیلمبرداری آغاز شد. فیلمبرداری در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ به پایان رسید.

انتشار

بابیلون برای اولین بار در ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲ در تئاتر ساموئل گلدوین لس آنجلس و روز بعد در شهر نیویورک برای منتقدان و صنعت به نمایش درآمد. این فیلم در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ اکران شد.این فیلم ابتدا برای اکران محدود در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ و اکران گسترده در ۷ ژانویه ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود،اما بعداً یک سال تمام به دلیل دنیاگیری کووید-۱۹ به تعویق افتاد و انتشار محدود در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ و انتشار گسترده در ۶ ژانویه ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شد.در اکتبر، این فیلم دو روز زودتر به تاریخ فعلی منتقل شد و در عوض برای اکران صرفاً گسترده در نظر گرفته شد.

هزینه تولید فیلم بابیلون Babylon 2022

بنا بر اظهارات سازندگان و تهیه کنندگان ، با توجه به حضور بازیگران مطرح و پرطرفدار و تم اثر که مربوط به دهه 1900 میلادی است و تولید این نوع کارها هزینه بر بوده و بودجه زیادی نیاز دارد ، هزینه تولید این ساخته مبلغی بالغ بر هفتاد و هشت میلیون دلار اعلام شده که جزو ساخته های بسیار پرخرج و گران هالیوود محسوب میشود .

ماجرای ازدواج بهاره افشاری از شایعه تا حقیقت

خلاصه داستان فیلم بابیلون

همانطور که پیش از این اشاره شد، ژانر فیلم سینمایی بابیلون 2022 کمدی-درام تاریخی حماسی است و داستان آن در عصر طلایی هالیوود روایت می‌شود.  مدت زمان فیلم بابیلون ۲۰۲۲ نیز 189 دقیقه است. داستان فیلم در دهه 1920 و دوره‌ای روایت می‌شود که سینما در حال گذر از سینمای صامت به سوی فیلم‌های مصوت بود. در چنین شرایطی با چندین شخصیت مختلف و ظهور و سقوط آن‌ها در آسمان پرستاره‌ی سینما همراه خواهیم بود.

داستان آن یک بازیگر جوان به نام «منی تورس» را روایت می کند که در دهه ۱۹۲۰ در هالیوود به دنبال شغل است و کارش را به عنوان دستیار شروع می کند.

خلاصه داستان فیلم بابیلون

جوایز دریافتی فیلم بابیلون

فیلم بابیلون پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده 9 جایزه از جمله جایزه بهترین طراحی تولید، بهترین کارگردانی هنری، بهترین موسیقی متن، بهترین امتیاز و جایزه 10 فیلم برتر سال شده و نامزد دریافت 51 جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه بهترین طراحی لباس، بهترین بازیگر نقش اول زن با بازی مارگو رابی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین امتیاز، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین فیلم و بهترین طراحی تولید اشاره کرد.همچنین این فیلم در مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت پنج جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی شد.

فروش گیشه

در ایالات متحده و کانادا، بابیلون در کنار ویتنی هیوستون: می‌خواهم با کسی برقصم اکران شد و در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که از ۳٫۳۴۲ سینما در آخر هفته افتتاحیهٔ چهار روزهٔ خود ۱۲ تا ۱۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم در روز اول اکران ۱٫۵ میلیون دلار (شامل پیش‌نمایش‌های پنج‌شنبه‌شب) فروش داشت و در آخر هفته افتتاحیه تنها ۳٫۵ میلیون دلار (و در مجموع ۵٫۳ میلیون دلار در چهار روز) به دست آورد و در گیشه چهارم شد. ددلاین کاهش علاقه عموم مردم به فیلم‌های پرستیژ، خطرگسترش شیوع کووید-۱۹ و آنفولانزا، و تأثیر طوفان زمستانی آمریکای شمالی را به‌عنوان دلایلی برای حضور کمتر از حد انتظار در سینما ذکر کرد.این وبگاه همچنین اعلام کرد که با این عملکرد، فیلم به نقطه سربه‌سر ۲۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان نمی‌رسد و به بمب گیشه تبدیل می‌شود.

زندگینامه رویا میرعلمی و ماجرای جالب ازدواج او

پوستر فیلم بابیلون

پوستر فیلم بابیلون

تیزر فیلم بابیلون

بیوگرافی بازیگران فیلم بابیلون

در ابتدا اعلام شد که برد پیت و اما استون نقش‌های اصلی فیلم سینمایی بابیلون را برعهده دارند. برد پیت اوایل سال 2020 این خبر را تائید کرد، ولی اما استون در آخرین ماه سال 2020، به علت مشکل برنامه‌ریزی، این نقش را رها کرد. مارگو رابی جایگزین وی شد. در ادامه مروری بر بیوگرافی چند نفر از بازیگران این فیلم داریم و سپس با بقیه بازیگران نیز آشنا می‌شویم.

مارگو رابی در نقش نلی لاروی

بازیگر اولی که میخواهیم معرفی کنیم مارگارو رابی است ، او در این فیلم نقش نلی لاروی را بازی میکند . او متولد سال 1990 در کوئینزلند کشور استرالیاست و جزو پرطرفدار ترین بازیگران زن سینمای جهان محسوب میشود . او دو بار کاندید جایزه اسکار شده و بیست و سه بار برنده جایزه و صد و بیست بار کاندید دریافت جایزه از جشنواره های مختلف شده . به تازگی فیلم Amsterdam 2022 از او منتشر شده . همچنین در مجموعه فیلم های جوخه انتحار که در سال 2016 و سال 2021 منتشر شده بود هم حضور داشته و همچنین بازی بسیار خوبی در فیلم بامشل داشته .

مارگو رابی در نقش نلی لاروی

برد پیت در نقش جک کنراد

هنرمند بعدی برد پیت است که نقش جک کونارد را بازی میکند . او یکی از پرطرفدارین ترین بازیگران مرد این روزهای سینما است و توانسته دو بار برنده جایزه مهم اسکار شود که یکبار آن برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود بود که در آن فیلم همبازی مارگارت رابی که او هم در این ساخته حضور دارد ، ولی همبازی لئوناردو دی‌کاپریو بود و جزو فیلم های بسیار موفق بوده . او چندین فیلم هم با همسر سابقش آنجلینا جولی بازی کرده که آن ها جزو فیلم های خوب و پرمخاطب بودند . به تازگی هم فیلم Bullet Train 2022 که اثری زیبا ، اکشن و پربیننده بود از او منتشر شده .

علت بچه دار نشدن افسانه چهره آزاد و شاهرخ فروتنیان چیست؟
برد پیت در نقش جک کنراد

دیه‌گو کالوا در نقش مانوئل تورز (مانی)

دیه‌گو کالوا (Diego Calva) از دیگر بازیگران فیلم بابیلون 2022 است. این بازیگر مکزیکی متولد 16 مارس 1992 برابر با 26 اسفند 1370 است و بیشتر برای بازی در سریال‌های جنایی مانند نارکوها: مکزیک (2021) شناخته می‌شود. اولین نقش‌افرینی او در سینما با فیلم درام مکزیکی I Promise You Anarchy در سال 2015 صورت گرفت. بازی کالوا در فیلم بابیلون ۲۰۲۲ مورد توجه منتقدان بسیاری قرار گرفته است. او برای ایفای این نقش نامزد دریافت جوایز متعددی چون گلدن گلوب شده است.

کالوا در این فیلم نقش مانوئل تورز (Manuel Torres) معروف به مانی را ایفا می‌کند. او یک دستیار کارگردان آمریکایی-مکزیکی است که آرزو دارد کارهای مهمتری در صنعت فیلمسازی انجام دهد.

دیه‌گو کالوا در نقش مانوئل تورز (مانی)

توبی مگوایر در نقش جیمز مک‌کی

توبیاس وینسنت مگوایر، که با نام توبی مگوایر (Tobey Maguire) شناخته می‌شود، یکی از بازیگران و تهیه‌کنندگان آمریکایی است. وی متولد 27 ژوئن 1975، برابر با 6 تیر 1354، در ایالت کالیفرنیا است. توبی بازیگری را از سال 1989 آغاز کرد و با سه‌گانه مردعنکبوتی سم ریمی (2002-2007) به شهرت رسید. او این نقش را در فیلم Spider-Man: No Way Home (2021) نیز تکرار کرد که سبب شد رکورددار گینس برای “طولانی‌ترین حرفه به عنوان یک شخصیت مارول” را از آن خود کند. از مهمترین کارهای او می‌توانیم فیلم Brothers (2009) و فیلم The Great Gatsby (2013) را نام ببریم.

توبی مگوایر در فیلم سینمایی بابیلون نقش جیمز مک‌کی (James McKay)، یک رئیس مافیا، را ایفا می‌کند.

توبی مگوایر در نقش جیمز مک‌کی

لی جون لی در نقش لیدی فی ژو

لی جون لی (Li Jun Li) بازیگر آمریکایی، متولد شانگ‌های چین است. وقتی لی 6 ساله بود همراه خانواده‌اش به بوگوتا در کلمبیا مهاجرت کردند. 3 سال بعد نیز با یک نقل مکان دیگر، در نیویورک ساکن شدند. او بازیگری را از سال 2008 آغاز کرد. امروزه لی را با نقش ایریس چانگ در سریال Quantico (2015-2018)، نقش رز کوپر در سریال The Exorcist (2016-2017) و نقش جنی وا در سریال Wu Assassins (2019) می‌شناسند.

نگاهی به فیلم آبجی که به تازگی در پردیس نماوا اکران شده است

لیدی فی ژو (Lady Fay Zhu) یک رقصنده آمریکایی-چینی است که نویسنده متن‌های میانی فیلم‌های صامت نیز هست.

لی جون لی در نقش لیدی فی ژو

نقد و نمرات فیلم بابیلون ۲۰۲۲

تا اینجای مقاله با خلاصه ی فیلم بابیلون ۲۰۲۲ و بازیگران این فیلم آشنا شدیم و از زمان اکران آن آگاه شدیم. این فیلم پس از انتشار با نظرات مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد. آن‌ها سینماتوگرافی، موسیقی متن و بازی بازیگران فیلم بابیلون ۲۰۲۲ (به‌خصوص هنرنمایی مارگو رابی) را تحسین کردند اما فیلمنامه، کارگردانی شزل، صحنه‌های بیش از حد گرافیک و مدت زمان طولانی آن را نپسندیدند.

فیلم بابیلون 2022 در سایت راتن تومیتوز توسط 211 منتقد بررسی و با رأی 55 درصدی آن‌ها مواجه شد. این فیلم در IMDb نمره 7.5 از 10 را دریافت کرد. فیلم بابیلون ۲۰۲۲  در سایت متا کریتیک توسط 49 منتقد بررسی شده و امتیاز 59 از 100 را دریافت کرده است. 25 مورد از نظرات منتقدان نسبت به این فیلم مثبت، 19 مورد متوسط و 5 مورد نیز منفی است. در ادامه این بخش می‌توانید نقد فیلم babylon 2022 توسط برخی از این منتقدان را مطالعه کنید.

نقد و نمرات فیلم بابیلون ۲۰۲۲

The Independent / کلاریس لوگری: 100

دیدگاه فیلم از دهه بیست ممکن است تا مرز باورناپذیری پیش برود اما به ندرت غیرموثق است. این فیلم، نتیجه‌ی یک تخیل براساس مطالعه است.

The Telegraph / رابی کالین: 100

این فیلم آنقدر به‌طرز هیجان‌انگیزی بی‌پرواست که آدم واقعا از اتفاقاتی که قرار است رخ بدهند، می‌ترسد.

BBC / کارین جیمز: 80

در بهترین حالت، فیلم شزل یک شگفتی سینمایی است، دلیلی محکم برای اثبات جادویی بودن فیلم‌ها، چراکه ما را به دنیای زیبا و وحشتناکی که حتی حالا نیز به‌عنوان هالیوود می‌شناسیم، می‌برد.

بازیگران سریال ملکه گدایان و معرفی ستاره های سینما تا چهره های جوان

New York Post / جانی اوکسینسکی: 75

این فیلم 40 دقیقه طولانی‌تر از چیزی است که باید باشد، و مدتی قبل از اینکه فیلم به پایان برسد، حرکتش متوقف می‌شود. با این حال وقتی مهمانی کارگردان به اوج می‌رسد، آرزو می‌کنید که کاش شما هم دعوت شده بودید.

RogerEbert.com / برایان تالریکو: 63

موسیقی متن عالی، گروه بازیگری با استعداد و سینماتوگرافی ماهرانه همه‌ در اینجا غیرقابل انکار هستند. با این حال برخی عناصر روایی فیلم بابیلون ۲۰۲۲ از همان اول پوچ و توخالی به‌نظر می‌رسند و به‌خصوص وقتی شزل سعی می‌کند درس‌هایی فریبکارانه را در صحنه‌های آخر بچپاند، بیشتر نیز می‌شوند.

ScreenCrush / مت سینگر: 50

شزل چنان شیفته‌ی بازسازی خود از این دنیای فراموش شده است که از آدم‌هایی که در آن حضور دارند، غافل شده است.

Screen Rant / می عبدالباقی: 40

سینماتوگرافی و لباس‌های زیبا نمی‌توانند پوچی این فیلم را جبران کنند- پوچی هم در آنچه سعی می‌کند بیان کند و هم در روشش برای بیان آن.

The Washington Post / آن هورنادی: 37

مانند بسیاری از فیلم‌های اخیر – «روزی روزگاری در هالیوود»، «بلفاست»، «فابلمن‌ها»، «امپراطوری نور»- بابیلون می‌خواهد به رسانه‌ای که ما را در تاریکی دور هم جمع می‌کند ادای احترام کند. اما همچنین هیچ فرصتی برای آزردن مخاطبان را از دست نمی‌دهد.

بررسی فیلم بابیلون ۲۰۲۲

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا