اخبار دیگران

کدام زبان‌ها بیشتر در اروپا صحبت می‌شوند؟

اروپا دومین قاره کوچک جهان (پس از استرالیا) است. مساحت آن تقریبا 10 میلیون کیلومتر مربع است و بیش از 746 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. در قاره اروپا، به زبان‌های مختلفی صحبت می‌شود. البته به دلیل سکونت مهاجران به این قاره، تنوع زبانی اروپا نسبت به گذشته افزایش یافته است. شایان ذکر است که بیشتر زبان‌های رایج در اروپا به خانواده هند و اروپایی تعلق دارند.

اگر قصد تحصیل، سفر یا تجارت به کشورهای اروپایی را دارید، مهم است که درباره زبان‌های این قاره اطلاعاتی داشته باشید. مثلا اگر شرکت شما باید با کشوری اروپایی مذاکره کند، یافتن یک مترجم برای ترجمه تخصصی قرادادها و اسناد شما ضروری است.

اطلاع از زبان‌های کشور مقصد فقط برای برنامه‌ریزی برای ترجمه مهم نیست. بلکه مثلا اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر هر کشوری را دارید، باید ترجمه مدارک تحصیلی خود به زبان رسمی آن کشور را تهیه کنید. هم‌چنین این امر در آموزش زبان و انتخاب زبان مناسب برای یادگیری نیز تاثیر دارد.

 برای مثال اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مد هستید، احتمالا زبان‌های فرانسوی و ایتالیایی کاربرد زیادی برای شما دارند. برای تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی، تسلط به زبان‌های انگلیسی و آلمانی به شما در اطلاع از جدیدترین اخبار و فناوری‌های تازه کمک می‌کند.

اگر درباره رایج‌ترین زبان‌های اروپایی کنجکاوید و به دنبال اطلاعات بیشتری از این زبان‌ها هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چه زبان‌هایی در اروپا رایج هستند؟

در اروپا به چند زبان برخورد خواهید کرد؟ در قاره اروپا به حدود 200 زبان مختلف صحبت می‌شود. به طور رسمی، این قاره خانه 24 زبان رسمی و بیش از 60 زبان محلی یا یا گویشور کم است. در مقایسه با سایر قاره‌ها مانند آفریقا، تعداد زبان‌های این قاره عدد قابل توجهی به نظر نمی‌رسد. در ادامه به محبوب‌ترین زبان‌های قاره اروپا که تعداد بالایی گویشور دارند، می‌پردازیم.

راهنمای جامع بروکر لایت فارکس (LightForex)

زبان روسی

زبان روسی مقام اول از نظر تعداد گویشوران را به خود اختصاص می‌دهد. حدود 120 میلیون نفر در اروپا به این زبان صحبت می‌کنند. هم‌چنین این زبان از جنبه‌های دیگری نیز متمایز و منحصر به فرد است.

برای مثال بر خلاف سایر زبان‌های اروپایی، در نوشتار روسی به جای لاتین از سیریلیک می‌شود. روسی زبان رسمی بلاروس و روسیه است.

علاوه بر این، در سایر کشورهای اروپای شرقی نیز به طور گسترده استفاده می‌شود.

زبان آلمانی

آلمانی در این لیست مقام دوم را دارد و حدود 100 میلیون نفر در اروپا به این زبان صحبت می‌کنند. آلمانی زبان رسمی آلمان، اتریش، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، بلژیک و سوئیس است. آلمانی زبانی است که برای بخش بزرگی از اروپا قابل درک است.

شاید برای شما هم جالب باشد که آلمانی از خانواده زبان‌های لاتین نیست و مانند انگلیسی به زبان‌های ژرمنی برمی‌گردد. زبان آلمانی به تلفظ سخت و دشوارش نیز معروف است. این زبان به عنوان یکی از رایج‌ترین زبان‌ها برای یادگیری، به ویژه در دانمارک، سوئد، اسلوونی و لهستان انتخاب شده است.

زبان فرانسوی

فرانسوی زبانی خوش‌آهنگ است که به زبان عشق و ادبیات نیز معروف است. حدود 80 میلیون اروپایی به این زبان صحبت می‌کنند. فرانسوی زبان رسمی کدام کشور اروپایی است؟ مسلما فرانسه. علاوه بر این، این زبان در 30 کشور جهان از جمله بلژیک، سوئیس و لوکزامبورگ نیز زبانی رسمی است.

با توجه به سابقه استعماری فرانسه، این زبان یکی از زبان‌های رایج در قاره آفریقا نیز است. زبان فرانسه یک زبان بسیار محبوب برای یادگیری است. بعضی منابع می‌گویند که حدود پنجاه درصد کلمات انگلیسی ریشه‌ای فرانسوی دارند البته معنای این کلمات در گذر زمان تغییر پیدا کرده است.

راهنمای جامع خرید وسایل شهربازی

کلمات بسیاری مانند آباژور، آبونمان، آپارتمان، آدرس، آرشیو، آژانس، آسانسور و … از زبان فرانسوی به فارسی راه یافته‌اند. هم‌چنین ترجمه کتاب از فرانسوی به فارسی نیز در ایران، سابقه تاریخی خاصی دارد. ترجمه آثار و نوشته‌های فرانسوی تقریبا از مدتی قبل از مشروطه در ایران اهمیت یافت.

زبان ایتالیایی

ایتالیایی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد. تقریباً 69 میلیون نفر در اروپا به این زبان صحبت می‌کنند. جای تعجب نیست که ایتالیایی در ایتالیا به عنوان زبانی رسمی شناخته شود. هم‌چنین ایتالیایی یکی از زبان‌های رسمی سن مارینو، سوئیس و واتیکان است. ایتالیایی بسیار نزدیک به لاتین، زبان روم باستان است.

ایتالیایی را معمولا به عنوان زبان هنر، معماری و آشپزی به خاطر می‌آورند. این امر تعجب‌آور نیست زیرا هنرمندان و ادیبان معروفی مانند لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، دانته و … به زبان ایتالیایی صحبت می‌کردند.

زبان انگلیسی

آخرین جایگاه در لیست محبوب‌ترین زبان‌های رایج در اروپا، انگلیسی است. از نظر قابلیت استفاده، این زبان پرکاربردترین زبان نه تنها در اروپا، بلکه در جهان است.

این زبان محبوبیت خود را مدیون این واقعیت است که به عنوان یک درس مدرسه در بسیاری از کشورها تدریس می‌شود. کشورهایی که بالاترین سطح تحصیلات انگلیسی را دارند، عبارتند از چک، هلند، سوئد و لیختن اشتاین. با توجه به نقش زبان انگلیسی، ترجمه از این زبان مخصوصا ترجمه مقالات انگلیسی، ترجمه وب‌سایت‌های انگلیسی و ترجمه اسناد و قرارداده‌ها به این زبان کاربرد بسیاری دارد.

در اروپا زبان‌های دیگری مانند نروژی، لهستانی، مجاری، هلندی و … نیز وجود دارد که تعداد گویشوران کمتری دارند. ممکن است که شما نیز زمانی به خدمات زبانی مختلف مانند ترجمه از این زبان‌ها نیاز پیدا کنید.

بیوگرافی و تصاویر رامبد جوان از گذشته تا امروز + حواشی اخیر

در این مواقع بهتر است که به یک موسسه ارائه خدمات زبانی مراجعه کنید.

یکی از موسساتی که به ارائه خدمات زبانی آنلاین به سراسر ایران و جهان می‌پردازد، سایت ترجمه ترجمیک است.

ترجمه، ویرایش و تولید محتوا در سایت ترجمه ترجمیک

سایت ترجمه ترجمیک انواع مختلف خدمات زبانی مانند ترجمه تخصصی، ترجمه مقاله و کتاب، ترجمه رسمی، ویرایش و تولید محتوا را ارائه می‌دهد. خدمات این موسسه محدود به زبان انگلیسی و فارسی نیست و از ۳۰ زبان زنده در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند.

ترجمیک با بیش از ۱۸ هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا همکاری می‌کند. هم‌چنین موسسات و نهادهای بسیاری از خدمات ترجمیک استفاده کرده‌اند و از کیفیت ارائه خدمات این سایت ترجمه راضی بوده‌اند. به همین دلیل می‌توان به این موسسه اعتماد کرد.

یکی از نقاط قوت ترجمیک، پشتیبانی ۲۴ساعته و پاسخ‌گوی این مجموعه است. ثبت سفارش در این سایت ترجمه این‌گونه نیست که همه کارها برعهده خودتان باشد! ترجمیک در تمامی مراحل چه قبل از سفارش و چه پس از اتمام سفارش همراه شماست. هر زمان که به راهنمایی نیاز داشتید، کافی است که با ترجمیک تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تمامی خدمات این موسسه آنلاین دارای تضمین کیفیت و زمان تحویل هستند. بنابراین در هنگام ثبت سفارش در این موسسه، لازم نیست که بابت زمان تحویل یا کیفیت نگران باشید. هم‌چنین تمامی پروژه‌ها از ترجمه و ویرایش تا تولید محتوا، توسط تیم پایش کیفی ترجمیک بررسی می‌شوند تا کیفیت مناسبی داشته باشند.

در هنگام ثبت سفارش در این سایت ترجمه، گزینه‌های متعددی پیش روی شما است. بسته به زمان تحویل، هزینه، مدت زمان زمان گارانتی و … امکان انتخاب سطوح مختلفی مانند برنزی، نقره‌ای، طلایی و طلایی بازخوانی را دارید. در کل این موسسه امکانات متنوعی را فراهم کرده است تا کاربران آسوده خاطر باشند. با خیالی آسوده، پروژه‌های ترجمه، ویرایش و تولید محتوا خود را به سایت ترجمه ترجمیک بسپارید.

آشنایی با جدیدترین روش های کاشت مو مخصوص بازیگران
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا