اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی و فیلم شناسی سر آنتونی هاپکینز، برنده اسکار ۲۰۲۱

در این بخش بیوگرافی آنتونی هاپکینز بازیگر معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی آنتونی هاپکینز از بازیگران مرد پر افتخار و برنده ی اسکار 2021 که بیشتر او را با نقش هانیبال لکتر در فیلم سکوت بره‌ها به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی آنتونی هاپکینز آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

آنتونی هاپکینز چند سال سن دارد؟

آنتونی هاپکینز زاده ۲۲ آوریل ۱۹۳۷ و ۸۵ سال سن دارد.

آنتونی هاپکینز فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

آنتونی هاپکینز فعالیت خود را از سال 1951 آغاز کرد.

آنتونی هاپکینز چند فرزند دارد؟

آنتونی هاپکینز در مجموع 6 فرزند دارد.

خلاصه بیوگرافی آنتونی هاپکینز

نام اصلیفیلیپ آنتونی هاپکینز
نام هنریآنتونی هاپکینز
تاریخ تولد۳۱ دسامبر ۱۹۳۷ ‏(۸۴ سال)
محل تولدپورت تالبوت، گلامورگن، ولز
شهروندی
  • پادشاهی متحده
  • ایالات متحده
تحصیلاتآکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک
پیشه
  • بازیگر
  • کارگردان
  • تهیه‌کننده
سالهای فعالیت۱۹۶۰–اکنون
وضعیت تاهلپترونلا بارکر (ا. ۱۹۶۶–۱۹۷۲)
جنیفر لینتون (ا. ۱۹۷۳–۲۰۰۲)
استلا آرویاو (ا. ۲۰۰۳)
فرزندان1 فرزند
قد 175 سانتی متر

بیوگرافی آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز" class="index-title">

بیوگرافی آنتونی هاپکینز

بیوگرافی آنتونی هاپکینز را این گونه شروع می‌کنیم:

آنتونی هاپکینز با نام کامل سِر فیلیپ آنتونی هاپکینز (انگلیسی: Sir Philip Anthony Hopkins؛ زادهٔ ۳۱ دسامبر ۱۹۳۷) بازیگر اهل ولز است.وی از ۱۲ آوریل ۲۰۰۰ شهروندی دوگانهٔ بریتانیا و آمریکا را داراست. او در طول شش دهه فعالیت حرفه‌ای خود افتخارات گوناگونی از جمله دو جایزهٔ اسکار، چهار جایزهٔ بفتا، دو جایزهٔ امی و جایزهٔ سیسیل بی دمیل و بفتا فلوشیپ را دریافت کرده‌است. هاپکینز در سال ۱۹۹۳ از طرف الیزابت دوم لقب شوالیه را کسب کرد و در سال ۲۰۰۳ ستاره‌ای با نامش در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود نصب شد.هاپکینز به دلیل بازی‌های به‌یادماندنی و همچنین گویندگی با صدای زیبایش شهرت دارد.

در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی آنتونی هاپکینز داشته باشیم.

عکس کودکی آنتونی هاپکینز 

تحصیلات آنتونی هاپکینز

دوران مدرسهٔ او ثمره‌ای در برنداشت؛ او ترجیح می‌داد که در هنر غوطه‌ور بشود و کارهایی مثل رنگ آمیزی و نقاشی یا نواختن پیانو را انجام دهد تا اینکه درس بیاموزد.

در ۱۹۴۹ والدین او برای اینکه انضباط و نظم را یاد بگیرد، هاپکینز را به اصرار در مدرسه‌ای در پونتیپول ثبت نام کردند. پس از پنج ترم در آنجا به مدرسه‌ای دیگر در ویل آو گلامورگن به تحصیل پرداخت. هاپکینز در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۲ اظهار کرد «من دانش آموز ضعیفی بودم که باعث شد بقیه من را مورد تمسخر خود قرار بدهند و عقده حقارت داشتم. وقتی که بزرگ شدم کاملاً معتقد بودم که من یک احمقم». در کمال ناامیدی، والدینش او را به مدرسه‌ای شبانه‌روزی بردند که مدیر مدرسه آنجا به او «ناامید» می‌گفت. او در سن ۱۷ سالگی توسط گروه YMCA به عرصه بازیگری وارد شد.

امیررضا دلاوری و عشق او به دخترش دیار
آنتونی هاپکینز در گذر زمان
آنتونی هاپکینز در گذر زمان

هاپکینز از هموطن ولزی خود ریچارد برتون الهام می‌گرفت و از طرف او نیز تشویق می‌شد، هاپکینز در سن ۱۵ سالگی با او ملاقات داشت. هاپکینز بی درنگ خود را در دانشکده درام و موسیقی رویال ولز واقع در کاردیف ثبت نام کرد که در سال ۱۹۵۷ از آن فارغ‌التحصیل شد.

پس از اینکه در سال ۱۹۵۷ از کالج فارغ‌التحصیل شد، برای دو سال به ارتش انگلستان پیوست؛ سپس به لندن رفته و این بار در آکادمی سلطنتی هنرهای درماتیک ثبت نام کرده و تحصیلات خود را ادامه داد. پس از چندین سال کار و آموزش، فرصتی دیگر برای او فراهم شد تا این بار بازیگر افسانه‌ای سر لارنس اولیویه (Sir Laurence Olivier) او را زیر بال و پر بگیرد. بدین ترتیب اولیویه در سال ۱۹۶۵ از آنتونی جوان دعوت کرد تا عضور تئاتر ملی سلطنتی شده و زیر نظر او آموزش ببیند.

لارنس اولیویه حتی در خاطرات خود به آنتونی هاپکینز اشاره کرده و او را دانش‌آموزی با استعداد معرفی می‌کند. او هاپکینز را گربه‌ای با موشی در دهان می‌داند؛ یعنی به صورت تلویحی هاپکینز را بازیگری مستعد و باهوش معرفی می‌کند که قرار است به عنوان دانش آموز تحت نظارت او آموزش ببیند. خیلی زود مشخص شد لارنس اولیویه دراین مورد اشتباه نکرده است؛ چراکه وقتی او در حین تولید فیلم رقص مرگ (Dance of Death) محصول سال ۱۹۶۹ به دلیل آپاندیس دچار مشکل شد، هاپکینز جوان به سرعت وارد عمل شده و بااجرای شگفت‌انگیز خود تحسین همگان را برانگیخت.

هاپکینز که به دلیل این استعداد ذاتی به عنوان وارث تاج و تخت بازیگری بریتانیا و به ویژه وارث میراث درخشان اولیویه شناخته می‌شد، به اندازه‌ای مستعد و باهوش بود که خیلی زود صحنه تئاتر را به مقصد پرده نقره‌ای سینما ترک کند؛ چیزی که اتفاقا تحققش آرزوی قلبی خودش هم بود.

عکس آنتونی هاپکینز در جوانی

بیوگرافی خانواده آنتونی هاپکینز

هاپکینز در شب سال نو ۱۹۳۷ در مارگام واقع در حومه شهر پورت تالبوت، گلامورگن متولد شد. مادرش انی موریل و پدرش ریچارد آرتور هاپکینز یک نانوا بود.

او دربارهٔ طبقهٔ کارگر بودن پدرش می‌گوید «هرگاه احساس می‌کنم ممکن است من خاص یا متفاوت باشم، به یاد پدرم می‌افتم ودست‌هایش را به یاد می‌آورم؛ آن دست‌های سخت و شکسته شده».

ازدواج و وضعیت تاهل آنتونی هاپکینز

بیشترین جستجوها در بیوگرافی آنتونی هاپکینز درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

آنتونی هاپکینز در طول زندگی خود، سه بار ازدواج کرد.

اولین ازدواج هاپکینز سال 1966 در 29 سالگی و با بازیگر نروژی به نام «پترونلا بارکر» بود ، این زوج صاحب یک فرزند دختر شدند اما 5 سال بعد از هم جدا شدند.

بهترین سریال‌ های اسپانیایی که میخکوبتان می کنند !

دختر هاپکینز ابیگل نام دارد که هم اکنون مشغول حرفه بازیگری و خوانندگی میباشد.

عکس آنتونی هاپکینز و همسر اول
عکس آنتونی هاپکینز و همسر اولش
عکس آنتونی هاپکینز و تنها دخترش
عکس آنتونی هاپکینز و تنها دخترش

هاپکینز یکسال بعد از طلاق در سال 1973 با دستیارش «جنیفر لینتون» ازدواج کرد که این زوج پس از یکبار جدایی سرانجام رسما در سال 2002 بعد از 29 سال زندگی مشترک ، بدون داشتن هیچ فرزندی از هم طلاق گرفتند

همسر دوم آنتونی هاپکینز
همسر دوم آنتونی هاپکینز

در سال 2003 او همسر بعدی خود بنام استلا اری یاوا (بازیگر) را در یک مرکز ترک الکل ملاقات کرد و در سال 2003 با هم ازدواج کردند و هم اکنون در کالیفرنیا زندگی میکنند

آنتونی هاپکینز و همسرش (سوم)

هاپکینز در ملیبو، کالیفرنیا سکونت می‌کند. او قبل از اواخر دهه ۱۹۷۰ یکبار به آمریکا نقل مکان کرد تا حرفهٔ بازیگریش را دنبال کند، اما در اواخر دهه ۱۹۸۰ به لندن برگشت. هرچند در دهه ۱۹۹۰ او تصمیم گرفت برای به دست آوردن موفقیت در بازیگری به آمریکا بازگردد. با حفظ شهروندی بریتانیایی، او در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۰۰ به عنوان یک شهروند آمریکایی نیز تبدیل شد.

علایق و حقایقی درباره آنتونی هاپکینز

در ادامه بیوگرافی آنتونی هاپکینز مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

  • ثروت آنتونی هاپکینز حدود 160 میلیون دلار برآورد شده است.
  • پدر و مادرش هر دو از تبار ولز و انگلیسی بوده اند.
  • مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه ولز دریافت کرده است.
  • در لیست “بهترین بازیگران کل تاریخ” مجله امپایر رتبه 57 را کسب کرده است.
  • سال 1975 اعتیادش به الکل را درمان کرد.
  • پیانو می نوازد.
  • یکی از لذت هایش در سال های اخیر جهانگردی کشورهای مختلف آمریکا با ماشین بوده است.
  • سال 1993 به دلیل خدمات ارزنده اش در زمینه هنر عنوان “شوالیه” را از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد.
  • هنگام بازی در فیلم لبه (1997) در آلبرتای کانادا داخل رودخانه افتاد و به بیمارستان منتقل شد و برای هیپوترمی (سرمازدگی) تحت درمان قرار گرفت.
  • سال 2003 ستاره ای در پیاده روی مشاهیر هالیوود به نام او حک شد.
  • در دوران کودکی به پدربزرگ مادری اش بسیار نزدیک بود، پدربزرگش به دلایلی او را “جورج” صدا می زد.
  • در اینورکارگیل نیوزیلند یک مدرسه بازیگری به نام او نامگذاری شده است.
  • دوست دارد که تونی صدایش کنند.
  • به خاطر بازی اش در فیلم های سکوت بره ها، برهان و بازمانده روز به خود می بالد.
  • بازی اش در سکوت بره ها رتبه 70 در لیست “100 اجرای برتر کل تاریخ” مجله پریمایر در سال 2006 را به دست آورد.
  • بازی در نقش آلفرد پنی ورث در فیلم بتمن آغاز می کند (2005) را رد کرد.
  • قبل از پذیرفتن هر نقش 250 بار فیلمنامه را می خواند.
  • برای بهبود حافظه هر هفته یک شعر حفظ می کند.
  • برای بازی در نقش Jor-El در فیلم بازگشت سوپرمن (2006) انتخاب شده بود اما وقتی برت راتنر کارگردان، پروژه را ترک کرد هاپکینز نیز از بازی در فیلم منصرف شد.
  • برای بازی در نقش مستر فریز در فیلم بتمن و رابین (1997) انتخاب شد اما از آن جا که مستر فریز باید فرد ورزیده ای می بود کارگردان آرنولد شوارتزنگر را انتخاب کرد.
  • فیلم مورد علاقه اش بچه رزماری (1968) است.
  • سر صحنه فیلمبرداری فیلم آمیستاد با یک نگاه به متن هفت صفحه ای، کل آن را حفظ کرد و این باعث تعجب استیون اسپیلبرگ کارگردان و سایر عوامل فیلم شد به طوری که اسپیلبرگ در طول فیلمبرداری اصرار داشت به جای “تونی” او را “سرآنتونی” صدا بزند.
  • قبل از بازیگری قصد داشت پیانیست کنسرت شود.
  • شاید برایتان جالب باشد که این چهره روزی به شدت به سیگار معتاد بوده است تا جاییکه سیگاری را با سیگار قبلی اش روشن می کرد. اما امروز با کمک متد آلن کار سیگار کشیدن را ترک کرده است.
  • این چهره سرشناس دنیای سینما، این روزها به سندورم آسپرگر مبتلا شده است.
ماه‌چهره خلیلی؛ از مادر شدن در ایران تا حضور در "مختارنامه" و فوت در لندن

آنتونی هاپکینز

فعالیت های خیرخواهانه آنتونی هاپکینز

هاپکینز در سال 1988 مبلغ 1 میلیون پوند برای حفاظت از پارک ملی Snowdonia اهدا کرد و آن را جواهری نامید که باید از آن محافظت شود

او به دلیل کمک هایش برای حفظ این پارک ملی در سال 2004 در لیست 100 قهرمان ولزی قرار گرفت

این بازیگر همچنین به مراکز مربوط به حمایت از زنان آسیب دیده ، مدارس و تئاترها، سازمان های حفاظت از محیط زیست و حیوانات کمک می کند

سبک بازیگری آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز وی به طور شگفت آوری می تواند نقش های خود را هضم کند. به عنوان مثال در یکی از پروژه هایش او بیش از ۲۰۰ خط از دیالوگ های نقش خود را خیلی کمتر از زمان واقعی به خاطر سپرد و آن را به طور شگفت آوری با زبان عامیانه و واقعی آمیخت که این عمل وی تحسین همگان را بر انگیخت؛کاری که کمتر کسی قادر به انجام آن است. این کار وی گاه به گاه توانسته است سبک جدیدی را برای کارهای او به ارمغان آورد. توجه بیش از اندازه هاپکینز به متن فیلمنامه و سبک گفتاری و نقشی وی در مواردی به ایجاد مشکل میان وی و کارگردان منجر شده است و بعلاوه زمان برداشت سکانس ها را به طور چشمگیری افزایش داده است.

آنتونی هاپکینز و دریافت جایزه اسکار

یکی از کوتاهترین اجراهای منجر به دریافت جایزه اسکار متعلق به فیلم “سکوت بره ها” می باشد، زیرا هاپکینز توانست با بازی در حدود ۱۶ دقیقه این جایزه را نسیب خود کند که از این حیث رکورد دار اسکار نیز می باشد و این خود گویای توانمندی حیرت آور بازیگری چون آنتونی هاپکینز می باشد. آنتونی هاپکینز او نقش خود به عنوان هانیبال را دو بار دیگر در فیلم های ” اژدها سرخ” و ” هانیبال” تکرار کرد

ماجرای طلاق آرام جعفری و همسرش

که آنها نتوانست جوایزی را برای او کسب کند. هاپکینز پس از چند سال زندگی در هالیوود به لندن بازگشت و در اولین اظهار نظرش با بیان جمله ” خب این قسمت از زندگی من هم تموم شد!! ” تصورات بسیاری را در ذهن علاقه مندان وی ایجاد کرد.

دیگر فعالیت های آنتونی هاپکینز

در سال ۲۰۰۷ هاپکینز در مصاحبه ای اعلام کرد به منظور سفر به دور دنیا به طور موقت فعالیت هنری خود را قطع می کند. او همچنان برای سالن های کنسرت نت های موسیقی می نویسد و تا کنون با بسیاری از ارکستر های مشهور همانند استفان بارتون همکاری داشته است. در سال ۲۰۰۸ وی همراه با برترین موسیقی دانان در ارکست سمفونی آمریکا حضور داشت. هاپکینز از طرفداران دو آتشه برنامه های طنز تلویزیون بی بی سی است.

در یکی از مصاحبه های خود به صراحت اعلام کرد که برای برنامه ” احمق ها و اسب ها ” این تلویزیون ایده های جذابی در سر دارد. همین امر موجب شد تا جان سالیوان نویسنده این برنامه با آنتونی در مورد این برنامه تلویزیونی صحبت کند و قرار شد شخصیت جدیدی در این مجموعه وارد شود که متاسفانه فیلمبرداری آن با فیلمبرداری فیلم ” سکوت بره ها” تداخل پیدا کرد و همین امر موجب شد تا شخص دیگری بازیگری در کارکتر جدید این مجموعه را بر عهده بگیرد.

شروع فعالیت هنری آنتونی هاپکینز

در این بخش از بیوگرافی آنتونی هاپکینز به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

او با دریافت دیپلم بازیگری حرفه‌ای درام، در تئاتر کوچک لندن حضور یافت و از سال ۱۹۶۵ هم به روی صحنه تئاتر تئاتر ملی رویال رفت. او در اینجا تحت نظر بازیگر معروف، لارنس الویر تعلیم دید.

او در سال ۱۹۶۷ با حضور در محصولی از شبکه BBC به نام «یک کک در گوش او» (A Flea in Her Ear) فعالیت هنری خود را به صورت رسمی آغاز کرد. او خیلی زود روی پرده سینما درخشید؛ به طوری که در سال ۱۹۶۸ در فیلم شیر در زمستان حاضر شده و در کنار ستارگان برجسته‌ای همچون پیتر اتول (Peter O’Toole) و کاترین هپبورن (Katharine Hepburn) بازی کرد.

هاپکینز تا سال ۱۹۷۰ با گروه لارنس الویر فعالیت کرد و مشهورترین نمایشی که در آن شرکت کرد، “رقص مرگ” (The Dance to Death) بود که توسط آگوست استرینبرگ تولید شد.

مهاجرت آنتونی هاپکینز به کشور آمریکا

در طول دهه‌ی ۱۹۷۰، هاپکینز به کار خود چه روی صحنه تئاتر و چه در دنیای سینما ادامه داده و با توجه به نمایش چشمگیر خود در هر دو جبهه، نظر منتقدان را به خود جلب کرد.  آنتونی هاپکینز، مدتی قبل از سال 1970 میلادی، به آمریکا مهاجرت کرد و بر اساس چیزی که پیش تر به آن اشاره کردیم، در سال 1974 توانست که در یک تئاتر در کشور آمریکا، نقش آفرینی کند و در فیلم جنایی “زمانی که هشتمین زنگ نواخته شد” (When Eight Bells Toll) نقش اصلی را برعهده گرفت.

دلیل خودکشی اولین مک هیل چه بود؟

در سال ۱۹۷۴ او در محصولی از برادوی به کارگردانی پیتر شفر با عنوان «Equus» بازی کرد؛ درحالی‌که همچنان سعی داشت استعداد بازیگری خود در عرصه‌های دیگری همچون سینما و تلویزیون را تقویت کرده و به نمایش بگذارد.

او در سریال تلویزیونی “جنگ و صلح” (War and peace) نقش پیری بزوخوف را بازی کرد و برای آن جایزه بفتا را دریافت کرد.

پس از نقش آفرینی آنتونی هاپکینز در این تئاتر، او به مدت حدودا 10 سال در کشور آمریکا ماند، و در این دوره، بسیار دیده شد و توانست در بسیاری از فیلم های آمریکایی و فیلم های تلوزیونی، نقش ایفا کند و روز به روز بر محبوبیت خود بیفزاید.

البته گفتنی است که در سال 1980، آنتونی هاپکینز به لندن بازگشت و تصمیم گرفت که زندگی خودش را در بریتانیا ادامه دهد؛ اما مدتی نگذشت که تصمیم گرفت دوباره به آمریکا برگردد. او توانست با حفظ نمودن شهروندی بریتانیایی خود، در تاریخ دوازدهم آوریل سال 2000 وارد خاک آمریکا شود. در این مدت، او به عنوان یک شهروند آمریکایی نیز پذیرفته شد.

آنتونی هاپکینز از جایز بفتا تا آمریکا

سال 1972 هاپکینز در سریال «جنگ و صلح» بازی کرد که برای آن برنده جایزه بفتا شد سپس از سال 1974 برای نمایشی راهی آمریکا شد و آنجا فعالیت اش را ادامه داد

آنتونی هاپکینز برای بازی در فیلم شعبده بازی در سال 1978 توانست برای اولین بار نامزدی دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره گلدن گلوب و بفتا را تجربه کند. این فیلم روایت شعبده‌باز جوانی به نام کورکی ویترز (با بازی آنتونی هاپکینز) است که در ابتدای دوران موفقیتش و ورود به تلویزیون قرار دارد. او برای امضای قرارداد نمایش تلویزیونی‌اش باید در تست پزشکی شرکت کند اما او به دلیل مشکلات روحی شدیدی که دارد نمی‌خواهد در این تست شرکت کند.

آنتونی هاپکینز در فیلم شعبده‌بازی
آنتونی هاپکینز در فیلم شعبده‌بازی

فیلم‌های دیگر او عبارت‌اند از: خانه عروسک (A Doll’s House)، تریلر رز آدری (Audrey Rose)، درام غروب (The Dawning)، تریلر رازآلود جادو (Magic)، درام مرد فیل نما (The Elephant Man)، تریلر ساعت‌های نگرانی (Desperate Hours)، درام پدر خوب (The Good Father) و ملودرام Charing Cross Road ۸۴. بازی در فیلم‌های زندگی نامه‌ای “پرونده آدم ربایی لیندبرگ” (The Lindbergh Kidnapping Case) و “پناهگاه” (the Bunker) باعث شد دو جایزه‌امی دریافت کند.

در سال ۱۹۸۹، هاپکینز با محصول درام موسیقی «ام. باترفلای» (M. Butterfly) به صحنه تئاتر بازگشت.

ماجرای لال شدن لیندا کیانی در کودکی چه بود ؟

شهرت آنتونی هاپکینز و اولین اسکار

اوج شکوه او در سال ۱۹۹۱ بود، زمانی که هاپکینز به سن پنجاه سالگی رسیده و سرانجام جایگاه خود به عنوان یک فوق ستاره محبوب را دراین عرصه تثبیت کرد. بازی فراموش نشدنی و هفده دقیقه‌ای در نقش دکتر هانیبال لکتر بدنام در فیلم سکوت بره‌ها به جرأت باعث وحشت طرفداران و منتقدان شده و برمحبوبیت او افزود. درزمانی بازی در این نقش او درحال فکر کردن به دوران بازنشستگی، کنار گذاشتن بازی در فیلم‌ها و بازگشت به لندن برای بازیگری حرفه‌ای در صحنه نمایش و تئاتر بود. اما این نقش سکوی پرتاب خوبی برای او شد و درنهایت جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد. درعین حال هانیبال لکتر به عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین شخصیت‌های شرور در تمام دوران‌ها شناخته شده و جایگاهی ممتاز در بین مخاطب عام پیدا کرد.

البته در آن سال این فیلم علاوه بر جایزه بازیگر نقش اول مرد، توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن (جودی فاستر)، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را نیز از آن خود کند. سکوت بره‌ها روایت یک مأمور اف بی آی است که مأموریت می‌یابد با هانیبال لکتر (با بازی آنتونی هاپکینز) که یک روانشناس و قاتل زنجیره‌ای است، گفتگو کند تا اف بی آی بتواند سرنخی از قاتل زنجیره‌ای که به دنبالش است را پیدا کند.

آنتونی هاپکینز در فیلم سکوت بره‌ها
آنتونی هاپکینز در فیلم سکوت بره‌ها

دریافت مقام شوالیه آنتونی هاپکینز

او با بازی های درخشانش در فیلم های مشهوری مانند «با جو بلک آشنا شوید» ، «هیچکاک»، «شکست» و «تسکین» در سال 1993 لقب «شوالیه» را از الیزابت دوم ، ملکه سلطنتی بریتانیا دریافت کرد و به پیشوند نامش «سِر» اضافه شد

سرزمین آواره‌ها یکی دیگر از شاهکارهای بازیگری آنتونی هاپکینز در همان سال 1993 به‌حساب می‌آید که درخشش هاپکینز در نقش فیلسوف و متفکری به نام لوئیس در این فیلم بدون شک قابل‌ستایش است. سرزمین سایه‌ها روایت دلدادگی مردی به نام سی اس لوئیس است که در یک ملاقات کاری با زنی زیبا و جوان آشنا می‌شود. این ملاقات سبب به وجود آمدن کششی عاشقانه بین آن دو شده و آن‌ها پس از مدتی باهم ازدواج می‌کنند؛ اما پس از چند سال با ابتلای زن به بیماری سرطان شوک بزرگی به زندگی آن‌ها وارد می‌شود.

آنتونی هاپکینز در فیلم سرزمین سایه‌ها
آنتونی هاپکینز در فیلم سرزمین سایه‌ها

در سال 1993 آنتونی هاپکینز برای بازی در فیلم بازمانده ی روز توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول بتفا را کسب کند. بازی در جیمز استیونز در فیلم بازمانده روز همچنین برای او نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز به همراه داشت. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از کازوئو ایشی‌گورو ساخته‌شده است. این فیلم روایت پیشخدمت وفاداری است که تمام عمرش را صرف خدمت صادقانه به اربابش کرده و تمام دنياي او در مسؤوليت‌هاي كه اربابش بر عهده‌اش گذاشته خلاصه مي‌شود.

واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر را بیشتر بشناسید
آنتونی هاپکینز در فیلم بازمانده‌ی روز
آنتونی هاپکینز در فیلم بازمانده‌ی روز

هاپکینز در سال 1995 برای بازی در نقش رئیس‌جمهور آمریکا در فیلم نیکسون برای سومین بار نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد نقش اول از جشنواره‌ی اسکار و همچنین جشنواره گلدن گلوب شد. بدون شک ایفای نقش هاپکینز در نیکسون باعث شد یکی از ماندگارترین بازی‌های سینمایی در تاریخ هنر هفتم ثبت شود. این فیلم زندگی رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده یعنی ریچارد نیکسون (با بازی آنتونی هاپکینز) را از دورانی که یک پسر جوان بود تا دورانی که ریاست جمهوری‌اش با شرمساری به پایان می‌رسد، روایت می‌کند.

آنتونی هاپکینز در فیلم نیکسون
آنتونی هاپکینز در فیلم نیکسون

آنتونی هاپکینز در سال 1997 در فیلم آمیستاد که بر اساس داستان واقعی رخداد پیش‌آمده برای کشتی لا آمیستاد توسط استیون اسپیلبرگ ساخته شد، نقش جان کوئینسی آدامز، ششمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده‌ی آمریکا را ایفا کرده است. این دومین بار است که هاپکینز نقش رئیس‌جمهور آمریکا را در فیلم‌های سینمایی ایفا می‌کند. یکی از اتفاقات جالب دریکی از سکانس‌های این فیلم، اجرای ۷ صفحه از دیالوگ‌های فیلم در یک برداشت توسط هاپکینز است که تمام عوامل فیلم را حیرت‌زده نمود. این فیلم روایت آفریقایی‌های به زنجیر کشیده شده در کشتی آمیستاد است که دست به شورش می‌زنند و اکثر خدمه کشتی را می‌کشند.

آنتونی هاپکینز در فیلم آمیستاد
آنتونی هاپکینز در فیلم آمیستاد

شما در حال مطالعه بیوگرافی آنتونی هاپکینز در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آنتونی هاپکینز و برد پیت در درام رازآلود “با جو بلک آشنا شوید” (Meet Joe Black) محصول سال ۱۹۹۸ که درباره مرگ و زندگی است نقش‌های اصلی را برعهده داشتند، در این فیلم تمثیلی مرگ به شکل یک مرد جوان نشان داده می‌شود.

همچنین پس از اکران فیلم مشهور “سکوت بره‌ها”، دو سری دیگر آن تولید شدند – “هانیبال” در سال ۲۰۰۱ و “اژدهای سرخ” در سال ۲۰۰۲.او همچنین در سال ۲۰۰۱ در فیلم “تشریفات مذهبی” (The Rite) که درباره جن گیری است نقش آفرینی کرد.

آنتونی هاپکینز در فیلم «اژدهای سرخ»
آنتونی هاپکینز در فیلم «اژدهای سرخ»

سال 2003 هم در پیاده روی مشاهیر هالیوود ، ستاره اش را دریافت کرد و در سال 2008 جایزه بفتا برای دستاورد طولانی مدت در عرصه بازیگری به وی اعطا شد

شکست محصول سال 2007 یکی دیگر از فیلم‌هایی است که آنتونی هاپکینز در آن به نوان نقش اول مرد خوش درخشیده است. این فیلم روایت یک مهندس هوافضای ایرلندی الاصل به نام تد کرافورد (با بازی آنتونی هاپکینز) است که در لس‌آنجلس کالیفرنیا با همسرش زندگی می‌کند. او متوجه می‌شود که همسرش با یک کارآگاه بخش جنایی پلیس رابطه دارد. کرافورد در همان شب که متوجه این رابطه می‌شود، به همسرش شلیک می‌کند. بعد از دستگیری او پلیس به دنبال یافتن اسلحه است تا بتواند او را محکوم کند اما هیچ مدرکی پیدا نمی‌شود.

آنتونی هاپکینز در فیلم شکست
آنتونی هاپکینز در فیلم شکست

یکی دیگر از ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های آنتونی هاپکینز مربوط به فیلم هیچکاک ساخته ساشا گرواسی در سال 2012 است. در این فیلم هاپکینز استادانه خود آلفرد هیچکاک را بدون اندکی تظاهر و ادا درآوردن خلق کرده است. این فیلم به زندگی شخصی و کاری آلفرد هیچکاک درزمانی که به ساخت فیلم روانی مشغول است، می‌پردازد.

فیلم تصور با بازی لیلا حاتمی به سینماها می آید
آنتونی هاپکینز در فیلم هیچکاک
آنتونی هاپکینز در فیلم هیچکاک

هاپکینز در سال ۲۰۱۴ در تریلر کارآگاهی “تسکین” (Solace) نقش اصلی را برعهده داشت، این فیلم درباره رویارویی یک دیوانه با کارآگاهی که قدرت‌های ماورایی دارد، بوده و این بازیگر تولیدکننده این فیلم هم بود.

تریلر جدید “سو رفتار” (Misconduct) در ۶ فوریه ۲۰۱۶ اکران شد و هاپکینز نقش اصلی آن را برعهده داشت. در سپتامبر ۲۰۱۶ فیلم بریتانیایی-آلمانی “تصادم” (Collide) در فستیوال فیلم آمریکا در داگویل اکران شد. آنتونی هاپکینز در این فیلم هم حضور داشت.

آنتونی هاپکینز در فیلم “تصادم”
آنتونی هاپکینز در فیلم “تصادم”

هاپکینز در سال ۲۰۱۶ در سریال علمی تخیلی آمریکایی “دنیای غرب” (Westworld) نقش اصلی را برعهده داشت. این سریال بازسازی فیلم “دنیای غرب” مایکل کرایتون در سال ۱۹۷۳ است.

داستان این فیلم دریک پارک تفریحی در آینده روی می‌دهد که اندرویدها زندگی شهروندان دنیای غرب قرن ۱۹ را بازسازی کرده‌اند. اندرویدها از انسان‌ها قابل تمایز هستند زیرا سریع حرف زده و حرکت می‌کنند، اما به کسی آزار نمی‌رسانند و برای یک روز رفتارهای خاصی دارند که نمی‌توانند آن‌ها را تغییر دهند. این شرایط باعث می‌شود مردم ظلم و بی اخلاقی خود را نشان دهند که توسط جامعه مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

بنابراین، این فیلم مشکلات اجتماعی و روانی انسان‌ها را نشان می‌دهد.

نتونی هاپکینز نقش خالق و هدایت کننده این پارک را برعهده دارد. نقش‌های اصلی اندرویدها را ایوان ریچل وود و تاندی نیوتون برعهده دارند.

این فیلم به سرعت با استقبال تماشاگران مواجه شد و فصل دوم آن هم تولید شده است.

چندگانه علمی تخیلی ” تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه” (Transformers: The Last Knight) در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۷ اکران شد. هاپکینز نقش سر ادموند برتون را برعهده دارد، یکی از اعضای ناجیان که جهان را نجات می‌دهد.

آنتونی هاپکینز در سال ۲۰۱۷ به شخصیت اودین در فیلم پرفروش ” ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok) در دنیای سینمایی مارول بازگشت. او در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون کریس همسورث، تسا تامسون، ادریس البا، کیت بلانشت و مارک روفالو نقش آفرینی کرد.

آنتونی هاپکینز در کنار کریس همسورث در فیلم «ثور» (Thor)
آنتونی هاپکینز در کنار کریس همسورث در فیلم «ثور» (Thor)

در دنیای تلویزیون هم موارد متعددی از نقش آفرینی‌های جالب توجه هاپکینز قابل مشاهده است؛ به عنوان مثال در تریلر علمی تخیلی وست ورلد یا غرب وحشی که او را در نقش رابرت فورد، مغز متفکر و خالق هوش مصنوعی ملاقات می‌کنیم. این مجموعه محصول HBO پس از اولین نمایش خود در سال ۲۰۱۶، به سرعت به یکی از پر بیننده‌ترین درام‌های اصلی این شبکه تبدیل شده و چندین جایزه امی هم به دست آورد.

آنتونی هاپکینز در سال 2019 به‌عنوان پاپ جلوی دوربین سینما نقش‌آفرینی کرده است. فیلم دو پاپ روایت انتخاب پاپ جدید پس از مرگ پاپ ژان پل دوم، طبق روال شورای کاردینال‌ها است. این شورا درنهایت یوزف راتسینگر آلمانی (با بازی آنتونی هاپکینز) را به‌عنوان پاپ جدید انتخاب و او نام بندیکت شانزدهم را برای خود برگزید. بندیک شانزدهم علیه همجنسگرایان، مسلمانان، بی‌دینان و حکومت‌های غیر مسیحی رویه تندی می‌گیرد اما پس از چند سال به نازی بودن متهم می‌شود و محبوبیتش را از دست می‌دهد.

سریال آمستردام عاشقانه ای متفاوت
آنتونی هاپکینز در فیلم دو پاپ
آنتونی هاپکینز در فیلم دو پاپ

فیلم پدر و دومین اسکار آنتونی هاپکینز

بازی هاپکینز در فیلم «پدر» سال 2020 در نقش یک مرد مبتلا به آلزایمر کسب دومین جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او رقم زد

پدر، ساخته فلوریان زلر با تکیه‌بر موضوع مهم و اساسی آلزایمر و فراموشی در دوران میان‌سالی و همچنین تغییر پویایی عملکرد فرزندان در هنگام مراقبت از پدر و مادر تبدیل به درامی دلخراش شده است. بدون شک در مهم‌ترین علت موفقیت فیلم، بازی استادانه آنتونی هاپکینز در نقش اصلی و محوری این درام دلخراش است. این فیلم روایت مردی است که دوره پیری و تنهایی خود را می‌گذراند. او در این سال‌ها کم‌کم دچار زوال عقل شده، به همه‌چیز شک می‌کند.

او با دریافت این جایزه در 83 سالگی تبدیل به مسن ترین شخصی شد که اسکار گرفته است

آنتونی هاپکینز در فیلم پدر
آنتونی هاپکینز در فیلم پدر

لیست آثار هنری آنتونی هاپکینز

در ادامه بیوگرافی آنتونی هاپکینز باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم‌های آنتونی هاپکینز

 
سالنام فیلمنقشتوضیحات
۱۹۶۷اتوبوس سفید
۱۹۶۸شیر در زمستانریچارد
۱۹۶۹هملتکلادیوس
۱۹۷۰به دنبال جنگ شیشه‌ای
۱۹۷۱هنگامی که هشت زنگ به صدا در می‌آیند
۱۹۷۲وینستون جوانفیلیپ کالورت
۱۹۷۳خانه عروسکتوروالد هلمر
۱۹۷۴دختری از پترووکا
۱۹۷۴نیروی عظیم
۱۹۷۷پلی در دوردسشتسرهنگ جان فراست
۱۹۷۷آدری رزالیوت هوور
۱۹۷۸ولوت بین‌المللی
۱۹۷۸شعبده بازیکورکی ویترز
۱۹۸۰مرد فیل نمادکتر فردریک تریوز
۱۹۸۰تغییر فصل
۱۹۸۱پناهگاهآدولف هیتلر
۱۹۸۴باونتیستوان ویلیام بلای
۱۹۸۵پدر خوب
۱۹۸۷تقاطع خیابان ۸۴
۱۹۸۸سپیده‌دم
۱۹۸۹گروه کر عدم تأیید
۱۹۹۰ساعات ناامیدی
۱۹۹۱سکوت بره‌هادکتر هانیبال لکتر
۱۹۹۲فریجکیان مک کندلس
اسپاتسوودارول والاس
هواردز اندهنری جی ویلکاکس
دراکولای برام استوکرپروفسور آبراهام ون هلسینگ
چاپلینجورج هیدن
۱۹۹۳محاکمهکشیش
بازمانده روزجیمز استیونز
سرزمین سایه‌هاسی. اس. لوئیس
۱۹۹۴افسانه‌های خزانسرهنگ ویلیام لادلو
۱۹۹۴جاده‌ای به ولویل
۱۹۹۵نیکسونریچارد نیکسون
۱۹۹۶اوتایوان دیویسهمچنین کارگردان
۱۹۹۶نجات پیکاسو
۱۹۹۷لبهچارلز مورس
آمیستادجان کوئینسی آدامز
۱۹۹۸نقاب زوروزورو
با جو بلک آشنا شویدویلیام پریش
۱۹۹۹غریزهدکتر ایتان پاول
تیتوستیتوس آندرونیکوس
۲۰۰۰مأموریت: غیرممکن ۲فرمانده عملیاتتک جلوه
چگونه گرینچ کریسمس را دزدیدراویصدا
۲۰۰۱هانیبالدکتر هانیبال لکتر
۲۰۰۱قلب‌ها در آتلانتیس
۲۰۰۲گروه ناجورافسر اوکس
اژدهای سرخدکتر هانیبال لکتر
۲۰۰۳ننگ بشریکولمن سیلک
۲۰۰۴اسکندربطلمیوس یکم سوتر
۲۰۰۵برهانرابرت
سریعترین ایندین جهانبرت مونرو
۲۰۰۶همه مردان پادشاهقاضی اروین
۲۰۰۷شکستتئودور کرافورد
بئوولفروثگر
جریان پس‌رو
۲۰۱۰مرد گرگ نمامرد گرگ نما
غریبه‌ای دراز و سیاه را ملاقات خواهی کردآلفی شپریج
۲۰۰۹شهر شما مقصد نهایی
۲۰۱۱تشریفات مذهبیپدر لوکاس
ثوراودین
۳۶۰جان
۲۰۱۲هیچکاکآلفرد هیچکاک
۲۰۱۳رد ۲ادوارد بیلی
ثور: دنیای تاریکاودین
۲۰۱۴نوحمتوشالح
۲۰۱۶سوءرفتاردنینگ
تصادمهاگن کال
۲۰۱۷تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیهسر ادموند برتون
ثور: رگنراکاودین
۲۰۱۹دو پاپپاپ بندیکیت
۲۰۲۰پدرآنتونی
۲۰۲۰الیزهدکتر فیلیپ لویس
۲۰۲۱هنرمند درجه یک
۲۰۲۱تماس صفر
۲۰۲۲زمان آرماگدونآرون گراف
پسرانتونی
TBAماه سرکشجیمی
سیر تا پیاز زندگی محمدعلی کشاورز و ناگفته های زندگی شخصی او و دخترش نِلی

فعالیت آنتونی هاپکینز در زمینه موسیقی

آنتونی هاپکینز در سال ۱۹۶۴ قطعه‌ای والتز (رقص محلی) را خلق و نگارش کرد، اما هرگز اطمینان آن را نیافت که دست به انتشار آن بزند. سال‌ها بعد و در سال ۲۰۱۱ همسر او این قطعه را برای آندره ریو فرستاد و این موزیسین مشهور این قطعه را پسندید و در یکی از آلبوم‌هایش در همان سال منتشر کرد. آندره ریو در کنسرتی در شهر وین به صورت زنده و هنگامی‌که خود آنتونی هاپکینز هم حضور داشت این قطعه را اجرا کرد.

جوایز و افتخارات آنتونی هاپکینز

علاوه بر دریافت جایزه اسکار برای فیلم سکوت بره ها، هاپکینز در ۴ فیلم دیگر ” بقایای روز” محصول سال ۱۹۹۳، ” نیکسون” محصول سال ۱۹۹۵ و “آمیستاد” محصول سال ۱۹۹۷ نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. در سال ۱۹۹۳ او توانست برای عملکرد خوب خود در نقش “پیر بزوکاو” در مستند “جنگ و صلح” شبکه بی بی سی جایزه بفتا را از آن خود کند

بعلاوه او توانست بار دیگر این جایزه را برای بازی در فیلم “سکوت بره ها” و “سرزمین سایه ها” همراه خود به خانه ببرد. او همچنین تا کنون در بخش های مختلف از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و … توانسته است نامزد جایزه اسکار شود. هاپکینز توانست جایزه امی را برای بازی در فیلم “آدم ربایی حقوقی” بدست آورد و همچنین او نامزد دریافت این جایزه به خاطر بازی در فیلم “گوژپشت ناتردام” شد که نتوانست آن را از آن خود کند. او همچنین توانسته است عنوان بهترین بازیگر و کارگردان را برای فیلم ” فشار هوا” محصول سال ۲۰۰۷ از جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو بدست آورد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا