اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

معرفی فیلم طنز انفرادی با بازی رضا عطاران

فیلم انفرادی اثری به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی در تابستان ۱۳۹۸ تهیه و تولید شده‌است. سپس در ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سینماهای سراسر کشور اکران شد. انفرادی پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. این اثر در ژانر کمدی-اکشن تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم انفرادی و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم انفرادی منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم انفرادی چه کسی است؟

کارگردان فیلم انفرادی مسعود اطیابی است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم انفرادی چیست؟

در خلاصه داستان فیلم انفرادی آمده است:فیلم انفرادی روایتگر مردی بخت برگشته با بدهی سنگین به یکسری آدم شرور و پر نفوذ می باشد.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم انفرادی چیست؟

مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند و شقایق دهقان از بازیگران نقش اصلی فیلم انفرادی هستند.

مشخصات فیلم انفرادی

نام فیلمانفرادی
کارگردانمسعود اطیابی
تهیه‌کنندهابراهیم عامریان
نویسندگیحمزه صالحی
سال تولید1398
ژانرکمدی-اکشن
توزیع‌کنندهخانه فیلم
تاریخ‌های انتشار
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
هزینهٔ فیلم
۸ میلیارد تومان
فروش گیشه
75٬166٬242٬750 میلیارد تومان

معرفی فیلم انفرادی

دانلود رایگان فیلم انفرادی

فیلم انفرادی در حال حاضر در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

با وجود اینکه کارگردان فیلم «انفرادی» مدتی پیش از پایان اکران آن خبر داده بود اما فیلم کماکان روی پرده است. او درباره ادامه پیدا کردن اکران فیلم «انفرادی» بعد از 9 ماه از شروع اکران هم توضیح داده: « انفرادی درحال حاضر پرفروش‌ است و اکران این فیلم بر روی پرده سینما ادامه دارد. تا وقتی مردم استقبال می‌کنند؛ صاحبان سینما هم اکران آن فیلم را ادامه می‌دهند.»

علت پیری و سفیدی موهای پانته آ پناهی ها چیست؟

فیلم «انفرادی» در اکران نوروز 1401 روی پرده رفت و درحال حاضر پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است.

لیست بازیگران فیلم انفرادی

ردیفبازیگرنقش
۱مهدی هاشمیامیر
۲رضا عطارانجواد
۳احمد مهرانفربهرام
۴برزو ارجمندکرامت
۵شقایق دهقانالهام
۶سیروس همتیسیروس
٧امید روحانیدکتر
٨مهدی فقیهروحانی
٩شکیب شجرهجمشید
١٠مهسا طهماسبیصفورا

بازیگران فیلم انفرادی

عوامل فیلم انفرادی

  • کارگردان : مسعود اطیابی
  • تهیه کننده : سیدابراهیم عامریان
  • نویسنده : حمزه صالحی
  • مدیر فیلمبرداری : امیر کریمی
  • طراح چهره پردازی : عبدالله اسکندری
  • تدوین : حسن ایوبی
  • طراحی و ترکیب صدا : علیرضا علویان
  • موسیقی : امیر توسلی
  • مجری طرح : مریم رحیمی
  • مدیر تولید : سید حمیدرضا اطیابی
  • طراح صحنه : سعید هنرمند
  • طراح لباس : زهره رحمانی
  • مدیر صدابرداری : سعید بجنوردی
  • مدیر برنامه ریزی و دستیار یک کارگردان : امیر علیازی
  • جلوه های ویژه میدانی : آرش آقابیک
  • جلوه های ویژه بصری : حسن نجفی
  • جانشین تولید : آرش نجفی
  • مدیر تدارکات : پژمان داستان
  • عکس : سید حسام الدین اطیابی
  • مشاور رسانه ای : آیدا اورنگ

معرفی مسعود اطیابی کارگردان فیلم انفرادی

سید مسعود اطیابی متولد ۱ مهر ۱۳۴۳ در گلپایگان، کارگردان و تهیه‌کننده و فارغ‌التحصیل دوره مدیریت تولید از مؤسسه آموزش عالی سوره است. وی فعالیت سینمایی خویش را از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. فیلم کمدی «دینامیت» (1400) به کارگردانی او، پرفروش ترین فیلم ایرانی است. این فیلم حدود ۱۰ میلیارد بیشتر از «گشت ارشاد ۳» فروخت و پرفروش‌ترین فیلم ۱۴۰۰ سینماهای ایرانی و پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود و رکورد فروش فیلم «مطرب» را شکست.

علاوه بر «انفرادی» و «دینامیت»، از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «تگزاس 2» (۱۳۹۷)، «تگزاس 1» (۱۳۹۶)، «ماه‌گرفتگی» (۱۳۹۵)، «برج آرام» (۱۳۹۱)، «خاک و مرجان» (۱۳۹۱)، «ریسمانی نزدیک‌تر از رگ» (۱۳۹۰)، «اخلاقتو خوب کن» (۱۳۸۹)، «شرط اول» (۱۳۸۸)، «صبح روز هفتم» (۱۳۸۷)، «خروس‌جنگی» (۱۳۸۶) و «مصائب دوشیزه» (۱۳۸۵) اشاره کرد.

کدام سلبریتی های مشهور بلند قد هستند؟

 دو مجموعه «سهمی برای دوست» (۱۳۹۱) و «کامیون» (۱۳۹۹) از سریال‌هایی است که اطیابی برای تلویزیون کارگردانی کرده است.

مسعود اطیابی کارگردان فیلم انفرادی

معرفی فیلم انفرادی

عطاران و اطیابی تا پیش از این هم سابقه همکاری با هم را داشته اند و اولین همکاری آنها به فیلم خروس جنگی بازمیگردد که هنوز هم یکی از فیلم های کمدی محبوب به حساب می آید که در سال 1386 آن فیلم اکران گردید باید در همکاری جدید این دو چه نتیجه ای به وقوع خواهد پیوست بازهم اطیابی و عطاران میتوانند یک کمدی خوب و جذاب را برای تماشاگر رقم بزنند یا خیر!

فیلم انفرادی فیلمبرداری آن نزدیک به 90 روز به طول انجامیده که بیشتر سکانس های آن در لواسان فیلمبرداری شده و سکانس های پایانی آن در شهر تهران ضبط شده است.

بازیگران نقش اصلی فیلم انفرادی

داستان و نقد فیلم انفرادی

یک شرکت مالی و اعتباری که رئیسش اسدالله کرامت (برزو ارجمند) نام دارد به گفته مسئولان شرکت ورشکست شده است. کسانی که پول‌های خود را در این مؤسسه گذاشته‌اند در جلوی این موسسه شروع به اعتراض می کنند. این اتفاقات باعث می‌شود که سه نفر از همین بدهکاران به نام‌های امیر (مهدی هاشمی)، بهرام (احمد مهران فر) و جواد (رضا عطاران) که همهٔ شان بی خانمان هستند با هم هم مسیر شوند که آنها را وارد اتفاقاتی می‌کند.

شبه‌کمدی‌هایی همچون «انفرادی» فاقد روایت و ویژگی‌های کمدی، تحت قواعد ژانر هستند، لذا در ساختن چنین آثاری بازیگران بداهه محور از عناصر اصلی ساخت محسوب می‌شوند.

به صورت معمول شبه‌کمدی‌های نظیر «انفرادی»، «گشت ارشاد»، «دینامیت» آثاری هستند که بازیگر محورند و بر اساس ویژگی و موقعیت‌های فردی بازیگران لحظات شبه کمدی را خلق می‌کنند و اتکایی به یک خط داستانی مدون ندارند.

تینا آخوندتبار پرسپولیسی با استقلالی ؟

شاید یک دهه قبل حضور چهره‌ای نظیر «رضا عطاران» برای فروش یک «شبه‌کمدی» به تنهایی کافی بود، اما این بازیگر دیگر به تنهایی تضمین کننده فروش نیست و با افزایش تعداد بازیگرانی که بازی‌های او را تقلید می‌کنند، موقعیت عطاران دیگر خاص و ویژه نیست. تقسیم بندی موقعیت عطارانیسم و کپی کردن حرکات بداهه این بازیگر توسط چهره‌هایی نظیر همچون مهدی هاشمی و احمد مهرانفر  در این فیلم تکرار می‌شود تا تعداد عطاران‌های فیلم  انفرادی افزایش پیدا کند.

مهدی هاشمی در سری‌دوزی‌هایی از این دست مثل تگزاس و انفرادی همواره یک نقش ثابت را ارائه می‌دهد و احمد مهرانفر برای تیپ‌سازی دست به دامان کلیشه جواد رضویان در شبه‌ کمدی‌هایی می‌شود که این بازیگر در آن ایفای نقش کرده  یا به تبع شیوه بازی‌اش در پایتخت همچنان متکی به داشتن یه لهجه است. در این فیلم مهرانفر عملا هیچ نقش مهمی در فیلم ندارد به غیر از اینکه خلاء گفت‌وگوی بی‌هدف را با ادای لهجه پرکند.

ادا و اطوار ثابت بازیگران از جمله احمد مهران‌فر در همکاری با سازنده در دینامیت، مهدی هاشمی در فیلم تگزاس عموما شکل ثابتی دارد و کمدی‌نگاری «انفرادی» را شبه تلویزیونی جلوه می‌دهد. این کمدی نگاری بیشتر یادآور آیتم‌های بی‌مزه خنده‌بازار است.

خلاصه داستان فیلم انفرادی

عطاران در مسیر حامد آهنگی شدن

کاراکتر جواد(رضا عطاران) فروشنده مکمل‌های بدنسازی، بشدت تقلیدی از تیپ‌های اخیر «حامد آهنگی» است. مکمل‌های بدنسازی فروخته شده توسط کاراکتر جواد، تاثیرات منفی هورمونی روی خریداران داشته است و برچسب‌های تفکیک جنسیتی روی اجناس اشتباه درج شده است و مشتریان عضلانی مرد، صدایی زنانه و بدنسازان زن صاحب صدایی مردانه شده‌اند و همگی آنان جواد را مقصر این ماجرا می‌دانند. پس از مدتی خریداران به شکل مضحکی اعتراض خود را با جواد در میان می‌گذارند و صحبت کردن عطاران با چانگ پخش کننده چینی تقلید دست چندم ادا و رفتارهای حامد آهنگی است.

علت کم کاری آناهیتا همتی و خداحافظی او با تلویزیون چیست؟

با این ترفندها و بهره‌برداری از کلیشه سایر بازیگران کمدی، تعداد موقعیت‌های شبه طنز فیلم  افزایش پیدا می‌کند و گرنه هویت انفرادی این بازیگران شبیه آیتم‌های طنز تولید شده در پلت‌فرم اینستاگرام است. شوخی‌های اینستاگرامی با روحانی صاحب خودرو در صحنه سرقت، رد و بدل شدن شوخی‌هایی با فضای جوانانه آب‌بازی و تلاش برای دستگیر شدن و به زندان رفتن بسیار سطحی و زرد و اجراها فاقد تشخص سینمایی است. لودگی جمعی این سه کاراکتر در موقعیت های هدر رفته کارکردی ندارد و وجوه شبه انتقادی فیلم به موسسات مالی اعتباری با میزانسن و موسیقی خالتور میزانسن‌ها به هویت شبه‌طنز فیلم دامن می‌زند.

رضا عطاران در فیلم انفرادی

لوده بازی سیاسی، ادابازی مکس دیوانه

حضور سه کله‌پوک در میان  گروه‌های منتقدی که قصد اشغال آتش زدن سفارت «لیبوتی» (یک کشور فرضی) را دارند هیچ ارتباطی با متن قصه اصلی ندارد. این بخش از فیلم  نه تنها فاقد جنبه انتقادی است بلکه در مسیر اصلی داستان تعریف نشده است. شخصیت‌ها میل به دستگیر شدن دارند و شعار دادن در مقابل سفارت لیبوتی اهرمی برای دستگیر شدن نمی‌تواند باشد.

 فیلم چون فاقد ایده مرکزی برای گسترش داستان است، به جای پیش گرفتن یک خط مدون اقدام به جمع آوری شوخی از فضای مجازی می‌کند و هر زمانی فیلم از شوخی تهی می‌شود، یک شوخی دوپهلوی اروتیک در فیلم بارگذاری می‌شود.

حتی در پایان‌بندی صحنه‌های تعقیب و گریز و خودرویی که روی آن یک مسلسل بزرگ نصب شده بیشتر یادآور صحنه‌های فیلم مکس دیوانه است که با آماتوری‌ترین شیوه اجرا می‌شود.

«انفرادی» برآمده از جریان سطحی پسند روز است و به فروش‌های میلیاردی دست پیدا می‌کنداما  این سیکل کمدی ‌های لوده و بداهه محور موریانه‌های مهم سینمای ایران هستند که اجازه نمی‌دهند سلیقه دیگری بر سینما حاکم شود.

رضا کریمی عزادار پدر و مادرش شد

بازیگران فیلم انفرادی

اخبار فیلم انفرادی

  • فیلم سینمایی انفرادی در شرایطی که نقص فنی و نرسیدن نسخه مانع از اکران آن در شهرستان‌ها در روز چهارشنبه و پنج شنبه شده بود، طی دو روز اکران فقط در تهران یک میلیارد فروش داشت.
  • فیلم انفرادی در ده روز ده میلیاردی شد
  • استقبال بسیار عالی مردم از فیلم انفرادی
  • فیلم سینمایی انفرادی به کارگردانی سید مسعود اطیابی دومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای ایران با فروش ۴۴ میلیارد تومان، بعد از فیلم سینمایی «دینامیت» شد. بدین ترتیب رتبه اول و دوم از لحاظ فروش را دو فیلم از همکاری مشترک اطیابی- عامریان از آن خود کردند.
  • توقف موقت اکران فیلم انفرادی به خاطر محرم صورت گرفت که در هفته اخر فروش سه میلیاردی داشت.

پوستر فیلم انفرادی

پوستر فیلم انفرادی

تیزر فیلم انفرادی

بیوگرافی بازیگران فیلم انفرادی

مهدی هاشمی

مهدی هاشمی با نام اصلی میرمهدی هاشمی قرمزی بازیگر، کارگردان و فیلم نامه نویس تلویزیون، سینما و تئاتر ایران است. او همسر گلاب آدینه بازیگر و برادر ناصر هاشمی کارگردان سینما است. او بارها به خاطر نقش آفرینی هایش در سینما و تلویزیون تحسین شده و در آثار کارگردانان بزرگ سینمای ایران چون بهرام بیضایی و رخشان بنی اعتماد و کیانوش عیاری نقش آفرینی کرده است.وی اولین بازی سینمایی اش را در فیلم «زنده باد …» ساخته خسرو سینایی تجربه کرد. اما بازی او در مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان بود که نامش را سر زبان ها انداخت و او را به شهرت رساند. بازی او در فیلم دو فیلم با یک بلیط، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره نهم فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد. مهدی هاشمی در دهه هفتاد باز هم در فیلم های همسر، بگذار زندگی کنم، الو الو من جوجو ام و معجزه خنده درخشید.

اکران فیلم عروسی مردم با هنرنمایی نازنین بیاتی و شکیب شجره

مهدی هاشمی

رضا عطاران

رضا عطاران بازیگر، کارگردان ،فیلم‌نامه‌نویس ، تدوین‌گر و خواننده است. او سال 1349 در مشهد به دنیا آمد. در دوران دبیرستان رشته اقتصاد را دنبال کرد و دیپلم گرفت. سپس برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت اما درس را نیمه کاره رها کرد و وارد عرصه هنر شد. بازیگری را در تئاتر حسن حامد در دهه 60 آغاز کرد. سال 1369 با مجموعه بیداران وارد تلویزیون شد. با بازی در مجموعه های پرواز ۵۷ و ساعت خوش شناخته شد و به شهرت رسید. برنامه سیب خنده نخستین تجربه کارگردانی او بود. سال 1373 با فریده فرامرزی ازدواج کرد. عطاران سال 1376 با فیلم کلید ازدواج وارد عرصه سینما شد. او در سال 1393 با بازی در سه فیلم و سودآوری ۱٬۶ میلیارد تومانی، سودآورترین بازیگر سینمای ایران نام گرفت. او در فیلم های پرفروشی همچون هزارپا، نهنگ عنبر ۲: سلکشن رؤیا، مصادره و من سالوادور نیستم حضور داشته است. عطاران در امور خیریه نیز فعال است و مالک یک آتلیه عکاسی در تهران است. او در سال 1397 پولسازترین بازیگر ایران شد.

رضا عطاران

احمد مهرانفر

احمد مهران فر بازیگر ایرانی است. او بیشتر به خاطر بازی در نقش ارسطو در سریال پایتخت شناخته شده است.مهران فر از سال ۱۳۷۸ اجرای حرفه ای تئاتر را آغاز و در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، پانته آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی اجرای نقش های تئاتری را تجربه کرده است.او در فیلم های سینمایی بسیاری همچون نان، عشق و موتور ۱۰۰۰، اقلیما، دربارهٔ الی…، آتش بس، ماجرای نیمروز و بی خود و بی جهت نیز حضور داشته است.

سختی های نقش شمر سریال مختارنامه از زبان بازیگرش

احمد مهرانفر

برزو ارجمند

برزو ارجمند، پسر انوشیروان ارجمند بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون است. وی مدرک کارشناسی خود از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در زمینه بازیگری و کارگردانی دریافت کرد. او پدرش را یگانه استاد خود می داند. خواهرش بهار ارجمند از بازیگران تئاتر است. همسرش پارمیس زند طراح چهره پردازی سینماست. او برای بازی در سریال های مشق عشق و یک وجب خاک جایزه بهترین بازیگری را از شبکه های جام جم و سه دریافت کرد. همچنین برای بازی در سریال قهوه تلخ کاندید بهترین بازیگری از جشن دنیای تصویر شد. وی برای بازی در فیلم چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت ساخته وحید جلیلوند نیز کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره شهر و جشن منتقدان سینمای ایران شد.

برزو ارجمند

شقایق دهقان

شقایق دهقان متولد 4 اسفند 1357 در گیسن (آلمان)، هنرپیشه و نویسنده است. با شرکت در کلاس های عروسک گردانی در سال 1374 عروسک گردانی را فرا گرفت و دو سال بعد در یک تئاتر عروسکی حضور پیدا کرد. سپس به گلچهره سجادیه معرفی شد و در یک تئاتر جدی به سرپرستی او ایفای نقش کرد. نویسندگی برای برنامه های کودک باعث شد تا پیشنهاد بازی در یک سریال کودک و نوجوان را بپذیرد و به عنوان بازیگر سریال آغاز به کار کرد

دهقان سال ۱۳۹۴ در برنامهٔ خندوانه، به اجرای استند آپ کمدی پرداخت و در سال ۱۳۹۶ به همراه مهراب قاسم خانی به عنوان داوران بخش استند آپ کمدی جشنوارهٔ هنری پارسی زبانان اروپا انتخاب شدند.

شقایق دهقان

مهسا طهماسبی

مهسا طهماسبی متولد آبان ۱۳۷۲ در کرج و بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون است. مهسا طهماسبی برادر زاده مائده طهماسبی بازیگر شناخته شده تلویزیون است.اولین تجربه بازیگری او در سریال دیوار به دیوار بوده است.

علت خداحافظی آفرین عبیسی از سینما پس از ازدواجش چه بود؟

مهسا طهماسبی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا