اخبار دیگران

پنج راه کاهش درد در دوران بارداری بدون مصرف دارو

همان‌طور که می‌دانید شما پس از بارداری، تغییراتی را در بدن و هورمون‌های خود احساس می‌کنید. این تغییرات بسته به بدن افراد متفاوت است؛ گاهی تغییرات پس از بارداری بسیار چشم‌گیر بوده و تحمل آن به قدری سخت می‌شود که نیاز به ویزیت‌های پی در پی است اما در برخی از مواقع این تغییرات و دردها قابل تحمل بوده و نیاز به درمان خاصی ندارند. توجه به این نکته در دوران بارداری، قبل از بارداری و بعد از آن بسیار مهم و ضروری است که شما باید به درک و شناخت کاملی و کافی از شرایط خود برسید. در دوران بارداری با توجه به تغییرات هورمونی که ایجاد می‌شود، احتمال این موضوع بسیار زیاد است که شما دردهای پی در پی را تجربه کنید. در این شرایط پیشنهاد می‌شود که حتما مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان را جدی بگیرید تا عوارض بارداری برای شما به حداقل برسد.

جالب است که بدانید مراقبت‌های دوران بارداری، حدودا سه ماه قبل از اقدام به بارداری شروع می‌شود. در حقیقت شما به عنوان یک مادر آگاه باید قبل از اقدامات مرتبط با بارداری، ویزیت و آزمایشات لازم را انجام دهید و با توجه به توصیه‌های پزشک اقدام به بارداری کنید. در این دوران پزشک با توجه به بیماری‌ها یا کمبود ویتامین‌های احتمالی شما، مکمل‌های دارویی متناسبی تجویز خواهد کرد. شما می‌توانید جهت خرید مکمل‌های دوران بارداری از داروخانه آنلاین به این سایت سر بزنید. در واقع شما نباید در مصرف مکمل‌های دارویی خود سهل‌انگاری کنید تا دردهای دوران بارداری شما به حداقل برسد.

13 گام آموزش تعویض بلبرینگ الکتروموتور و دینام سه فاز

در این مقاله به برخی از مراقبت‌های دوران بارداری و عادات سالمی که می‌توانند درد شما را کاهش دهند، اشاره می‌کنیم. توجه به این موارد باعث خواهد شد که دوران بارداری راحت‌تری داشته باشید.

پنج راه کاهش درد در دوران بارداری بدون مصرف دارو

مراقبت‌های دوران بارداری اگر اصولی و استاندارد انجام شوند، می‌توانند درد و بیماری‌های احتمالی دوران بارداری شما را کاهش دهند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حدود سه ماه قبل از اقدام به بارداری به پزشک متخصص مراجعه کنید و مراقبت‌های درمانی مشخصی را دریافت کنید.

توجه به عادات سالم زیر قبل از اقدام به بارداری، به جلوگیری از بروز درد دوران بارداری کمک می‌کند:

  • مشورت با پزشک در مورد شرایط پزشکی، مکمل‌های غذایی و بیماری‌ها
  • ترک سیگار و نوشیدنی‌های الکلی
  • مصرف روزانه مکمل‌های اسید فولیک
  • اجتناب از هرگونه تماس با مواد سمی و مواد شیمیایی در خانه یا محل کار

پس از توجه به نکات ذکر شده بالا که برای دوران قبل از بارداری در نظر گرفته شده است، بهتر است اقدامات مهم دوران بارداری را نیز جدی بگیرید. توجه به این نکات شرایط بارداری شما را ساده‌تر خواهد کرد و احتمال بروز بیماری‌ها و دردهای احتمالی دوران بارداری را کاهش می‌دهد.

توجه به برنامه‌های منظم ویزیت پزشکی:

  • هر ماه در شش ماه اول بارداری
  • هر دو هفته در ماه‌های هفتم و هشتم بارداری
  • هر هفته در ماه نهم بارداری

در طول ملاقات‌های شما، پزشک شرایط و بیماری‌های احتمالی شما و جنین را بررسی خواهد کرد و در صورت بروز هر گونه بیماری یا درد، درمان‌های لازم را به شما پیشنهاد می‌کند. ویزیت‌های متوالی و با برنامه احتمال پرخطر شدن بارداری شما را به حداقل می‌رساند.

پارتیشن شیشه ای | مهمترین نکات انتخاب "پارتیشن شیشه ای" قبل از خرید

در ملاقات‌های پزشکی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بررسی فشار خون شما
  • بررسی رشد و ضربان قلب کودک
  • اندازه‌گیری افزایش وزن شما
  • آزمایشات و غربالگری‌ها مانند آزمایش خون برای بررسی کم خونی، HIV و …
  • پیشنهاد ورزش‌های مناسب وضعیت شما
  • توصیه‌های پزشکی در مورد رژیم غذایی خاص

پس از بررسی و اندازه‌گیری موارد بالا، توصیه‌های پزشکی مهم برای شما انجام خواهد گرفت و سلامتی شما و جنین در اولویت این فعالیت‌ها قرار خواهد گرفت. در ادامه به شما پیشنهاد می‌شود که در کلاس‌های دوران بارداری شرکت کنید.

در کلاس‌های بارداری در مورد موضوعات زیر صحبت کنید:

  • در مورد آنچه در دوران بارداری انتظار دارید، صحبت خواهید کرد
  • ورزش‌های مناسب شرایط شما در نظر گرفته خواهد شد
  • برای زایمان آماده خواهید شد
  • مهارت مراقبت از نوزاد به شما آموزش داده خواهد شد

توجه و اهمیت مراقبت‌های پس از زایمان

بیشتر اوقات، مراقبت‌های قبل از بارداری و حین بارداری اولویت پیدا می‌کنند اما یکی از مهم‌ترین اقداماتی که به شما کمک می‌کند دردها و تغییرات پس از زایمان به حداقل برسد، توجه به موارد زیر است:

  • زمانی که کودک شما می‌خوابد، شما نیز بخوابید
  • استراحت کافی داشته باشید
  • درست غذا بخورید
  • از واژن خود مراقبت کنید

توجه به موضوعات بالا احتمال بروز ناراحتی‌ها و دردهای پس از بارداری را به حداقل می‌رساند. در این دوران صرفا نباید به نوزاد خود توجه کنید بلکه در نظر گرفتن شرایط جسمی و روحی شما می‌تواند در رشد و سلامت نوزاد تاثیر ویژه‌ای داشته باشد. به منظور بررسی عوارض پس از بارداری و دریافت درمان مناسب، ویزیت‌های خود را در حدود شش هفته پس از زایمان برنامه ریزی کنید. همچنین بهتر است چهار تا شش هفته پس از زایمان از رابطه جنسی خودداری کنید تا سلامت جسمی شما به حالت مطلوب برگردد. دقت کنید که اهمیت دادن به موارد بالا می‌تواند درد و بیماری‌های دوران بارداری شما را بدون مصرف دارو کاهش دهد.

توضیحاتی راجب رسانه آنلاین و پایگاه خبری تحلیلی خبر آرتیست

کلام پایانی

همان‌طور که در متن مقاله خوانده‌اید، توجه به مراقبت‌های قبل از بارداری، بارداری و پس از آن می‌تواند سلامت مادر و جنین را تضمین کند. همچنین در دوران بارداری و پس از آن، شرایط جسمی و هورمونی شما تغییر خواهد کرد؛ در صورتی که در این دوران به مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشکی توجه کنید، احتمال بروز بیماری‌ها و دردهای دوران بارداری کاهش خواهد یافت. حتما قبل از اقدام به بارداری به پزشک خود مراجعه کنید و در صورت نیاز مکمل‌های دارویی خود را دریافت کنید. مصرف مکمل‌های تجویز شده، قبل از بارداری و در حین بارداری، دردهای احتمالی شما را کاهش خواهد داد و احتمال بروز بیماری‌های مادر و نوزاد را به حداقل می‌رساند. از تمام ملاقات‌ها و ویزیت‌های خود آگاه باشید و دستورالعمل‌های پزشک را برای تمرکز بر روی سلامتی و ایمنی خود و نوزادتان دنبال کنید. همچنین قبل از اقدام به بارداری، آزمایشات شما توسط پزشک بررسی خواهد شد و با توجه به آزمایشات و معاینه بدنی، توصیه‌های پزشکی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا