اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

معرفی فیلم عاشقانه ملاقات خصوصی با بازی هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار

فیلم ملاقات خصوصی اثری به کارگردانی امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان محصول سال 1400 است. این اثر در ژانر اجتماعی ، درام تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم ملاقات خصوصی و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم ملاقات خصوصی منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم ملاقات خصوصی چه کسی است؟

کارگردان فیلم ملاقات خصوصی امید شمس است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم ملاقات خصوصی چیست؟

ملاقات خصوصی داستانی عاشقانه عجیبی دارد که با بازی محوری پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا روایت می‌شود. عشق از راه دور. از ملاقات تا زندان.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم ملاقات خصوصی چیست؟

پریناز ایزدیار،هوتن شکیبا،ریما رامین فر،رویا تیموریان،سیاوش چراغی پور،نادر فلاح ،پیام احمدی نیا،حسین پارسایی،شیرین اسماعیل کاشی،شکوفه عزیزی، ایمان شمس بازیگران فیلم ملاقات خصوصی هستند.

مشخصات فیلم ملاقات خصوصی

نام فیلمملاقات خصوصی
کارگردانامید شمس
تهیه‌کنندهامیر بنان
نویسندگیامید شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ
سال تولید1400
توزیع‌کنندهشایسته فیلم
تاریخ‌های انتشار
 1401

معرفی فیلم ملاقات خصوصی

دانلود رایگان فیلم ملاقات خصوصی

ملاقات خصوصی ابتدا در بهمن سال 1400 در چهلمین جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد و در آنجا نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اول و جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای پیام احمدی نیا شد. فیلم سینمایی ملاقات خصوصی پس از یکسال در تاریخ 14 دی 1401 در سینماهای سراسر ایران اکران شد.

لیست بازیگران فیلم ملاقات خصوصی

  • پریناز ایزدیار
  • هوتن شکیبا
  • ریما رامین فر
  • رویا تیموریان
  • سیاوش چراغی پور
  • نادر فلاح
  • پیام احمدی نیا
  • حسین پارسایی
  • شیرین اسماعیل کاشی
  • شکوفه عزیزی
  • ایمان شمس

عوامل فیلم ملاقات خصوصی

  • کارگردان: امید شمس
  • تهیه‌کننده: امیر بنان
  • نویسنده: امید شمس
  • موسیقی: بامداد افشار
  • فیلم‌بردار: فرشاد محمدی
  • تدوین: بهرام دهقان
  • طراح صحنه: امیرحسین قدسی
  • طراح لباس: سارا خالدی
  • طراح گریم: عباس عباسی
  • صدابردار: مهدی ابراهیم زاده
  • مدیر تولید : اسماعیل کلبی آبادی
  • دستیار یک و برنامه ریز: علی درخشنده
  • عکاس: محمد بدرلو
  • بازنویسی فیلمنامه: امید شمس، بهمن ارک، نادره سادات سرکی

معرفی امید شمس کارگردان فیلم ملاقات خصوصی

امید شمس متولد 1369 در تهران است. او مدرک تحصیلی کارشناسی سینما دارد و فارغ التحصیل انجمن سینمای جوانان ایران است. شمس کارگردانی فیلم های کوتاه گذر، شب تولد و قرار را برعهده داشته است.

پس از ده سال طلسم سریال سرزمین مادری می‌شکند

امید شمس یک کارگردان فیلم اولی است و مانند بسیاری از همتایان خود در سال‌های اخیر با فیلم «ملاقات خصوصی» نشان می‌دهد که از آن کارگردان‌های آینده‌دار سینمای ایران خواهد بود. او در ملاقات خصوصی یک عاشقانه را به تصویر کشیده که همتای آن در سینمای ایران وجود ندارد و طوری به مقوله مواد مخدر در لا به لای داستان عاشقانه‌اش می‌پردازد که هیچ کلیشه‌ای در کار نیست. اثر او برگرفته از یک داستان واقعی است و او توانسته از دل حوادث حقیقی و یک پرونده قضایی، فیلمی خلق کند که بتوان آن را یکی از بهترین آثار چند سال اخیر سینمای ایران دانست.

امید شمس کارگردان فیلم ملاقات خصوصی

حرف‌های عوامل فیلم ملاقات خصوصی در جشنواره فجر

امید شمس کارگردان: همه شخصیت‌های این فیلم در شرایطی قرار می‌گیرند که متعلق به آن نیستند و حالا همگی در زندان با یکدیگر رو به رو می‌شوند. ما برای پروژه‌ای کاری در زندان‌ها مشغول به کار بودیم که در آن‌جا شاهد واقعیاتی بودیم که ما را به سمت نگارش این فیلمنامه سوق داد. محله‌ای که در فیلم می‌بینید محل زندگی خود من بود و چون من خودم در جنوب تهران بزرگ شدم؛ دوستان بسیاری داشتم که در زندان بودند و در زیست شخصی خودم شاهد این ماجراها بودم. به این فکر می‌کردیم که کار ما بستری عاشقانه دارد و سعی کردیم از چیزهایی که ما را از این فضا دور می‌کند اجتناب کنیم. باید بگوییم که این فیلم ماحصل کاری گروهی است.

رویا تیموریان: من با خواندن فیلمنامه متوجه می‌شوم که فیلم ارزش همکاری دارد و یا خیر. من به جوانان امید بسیاری دارم و دیواری میان خودم و آن‌ها نمی‌بینم و دوست دارم که با آنان همکاری و تعامل داشته باشم. امید شمس آینده درخشانی خواهد داشت.

هوتن شکیبا: این کاراکتر بسیار از من دور بود. برای نزدیک شدن به نقش سری به زندان زدم و به تماشای مستندهای مختلف نشستیم. چیزی که برای من نقطه عطف احساسی بود این بود که بعد از کار ما افرادی در این زندان محبوس می‌شوند که به‌لحاظ احساسی حال بد و تلخی داشتند.

پریناز ایزدیار: این فیلم شاید فقط از نظر لوکیشن به «ابد و یک روز» شبیه است اما شخصیت‌ ۲ کاراکتر بسیار از هم فاصله دارند. من با کارگردان کار با تعامل توانستیم به شخصیتی که در فیلم بود، برسیم.

طلاق نفیسه روشن و همسرش و ازدواج مجدد

عوامل فیلم ملاقات خصوصی در جشنواره فجر

معرفی فیلم ملاقات خصوصی

فیلم ملاقات خصوصی اولین تجربه کارگردانی امید شمس است که به تهیه‌کنندگی امیر بنان برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شده است. ملاقات خصوصی یکی از پربازیگرترین فیلم های جشنواره چهلم فیلم فجر است که می تواند از آثار شاخص این دوره هم به حساب بیاید. امیر بنان که با تهیه‌کنندگی فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی مطرح شد امسال به غیر از ملاقات خصوصی تهیه کنندگی فیلم محمدحسین مهدویان با نام مرد بازنده را هم دارد.

گفته می‌شود اساس فیلمنامه بر پایه یک داستان واقعی است.

داستان فیلم ملاقات خصوصی

فیلم ملاقات خصوصی ملودرامی عاشقانه است که در بطنش اشاراتی به مشکلات و معضلات اجتماعی می‌شود.

کاراکتر‌های اصلی فیلم سینمایی ملاقات خصوصی دختری به نام پروانه و پسری به نام فرهاد است که به یکدیگر علاقه مند می‌شوند، البته عشقی متفاوت. پدر پروانه زندانی است و برادرش ایمان نیز یک بدهکار فراری است. پروانه در زندگی شخصی اش با مشکلاتی بسیاری اعم از بدهی و سایر مشکلات مواجه است، او در عطاری پدرش مشغول به کار است.

به گزارش رویداد۲۴ فرهاد هم بند پدر پروانه است، او موفق شده تا در زندان یک گوشی مخفی داشته باشد و پروانه هر از گاهی با آن تماس می‌گیرد تا بتواند با پدرش صحبت کند. در چنین شرایطی و به منظور ارتباط پروانه با پدرش ناخواسته با فرهاد هم، هم کلامی کوتاهی پیدا می‌کند و بالاخره فرهاد عاشق پروانه می‌شود و از او می‌خواهد که به ملاقاتش بیاید.

فیلمنامه فیلم سینمایی ملاقات خصوصی، موقعیت پیچیده بین دو دنیای زندان و محیط بیرون را در پیوند با یک رابطه مطرح می‌کند. از یک‌سو محیط طبیعی، جهان رنگ‌ها، طبیعت و تصاویر را مشاهده می‌کنیم و در سوی دیگر جهان تنگ، پر ازدحام و ناامن زندان را. پیوند بین این دو دنیا غالبا به‌واسطه صدا و گاه تصاویر مجازی است.

فیلم ملاقات خصوصی توانسته است ارتباط میان دنیای بیرون و دنیای زندان را با تمام چالش‌های موجود در میان دو طرف تا آخر داستان حفظ کند، نکته جالب این است که این فاصله و نرسیدن در بستر یک درام عاشقانه پیش می‌رود که در آن میل به وصال و اتحاد رابطه با حدت و شدت وجود دارد.

شهرت رویا نونهالی در سریال خواب و بیدار

فیلم بین دنیای بیرون و سختی‌های زندگی و ناامنی در یک محله حاشیه‌ای با دنیای زندان در نوسان است. همانگونه که انسان‌های آزاد به راحتی و با خلافی کوچک به زندان محکوم می‌شوند، انسان‌های دربند هم به امید آزادی زنده اند، اما روایت ملاقات خصوصی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که رفتن یکی به بیرون مصادف با افتادن دیگری به داخل زندان است و آدم‌های درگیر در این داستان برای نجات خود مجبور هستند عزیزان و اطرافیان خود را درگیر ماجرا کنند. این جهان دوگانه در کنار تصاویر گاه خیره‌کننده فیلم به ملاقات خصوصی جان تازه‌ای بخشیده است.

داستان فیلم ملاقات خصوصی

میزان فروش در چهلمین جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس ، پرفروش‌ترین فیلم این دوره لقب گرفت. بررسی میزان فروش ۲۲ فیلم حاضر در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد «ملاقات خصوصی» با ۸۱۸ میلیون تومان درآمد پرفروش‌ترین فیلم این دوره بوده است.

حواشی

ملاقات خصوصی تا آخرین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر صدر نشین آرای مردمی بود اما در روز آخر جشنواره برای اولین بار این جایزه حذف شد.

امیر بنان تهیه‌کننده فیلم در اعتراض به حذف سیمرغ مردمی، از قرار گرفتن فیلم در لیست نامزدی‌ها و جوایز جلوگیری کرد

ایمان شمس برادر کارگردان فیلم امید شمس است او به عنوان بازیگر در ملاقات خصوصی به نوعی نقش خودش را در فیلم ایفا می‌کند او که در مسابقه قویترین مردان ایران جز جوانترین شرکت کننده‌ها و مقام آوران این رشته بود در نشست خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر فجر گفت بعد از این که صدا سیما پخش قویترین مردان ایران را متوقف کرد من انگیزه‌ها خودم را در زندگی از دست داده بودم و زندگیم به خلاف کشیده بود.

فروش 3 میلیاردی ملاقات خصوصی در 72 ساعت

فیلم‌سینمایی «ملاقات خصوصی» نخستین تجربه کارگردانی امید شمس بعد از کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی تاریخ سینمای ایران ، توانست در جریان اکران آنلاین‌ هم رکود دیگری از خود به جا بگذارد.

معرفی کیت بلانشت بازیگر پرافتخار هالیوود ؛ از زندگی شخصی تا مروری بر آثار هنری او

این فیلم که اکران آنلاین خود را از روز پنجشنبه 4 آبان ماه به شکل مشترک در دو پلتفرم «نماوا» و «فیلیمو» آغاز کرد طی 72 ساعت توانست 3 میلیارد تومان فروش کند. براساس اعلام «فیلیمو»، «ملاقات خصوصی» توانست با دست‌یابی به این رقم، رکورد فروش اکران آنلان را به نام خودش ثبت کند.

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» سال گذشته و در شرایطی که سینماها به دلیل شرایط خاص جامعه اوضاع مناسبی نداشتند روی پرده رفت و توانست باعث رونق دوباره سالن‌ها شود. این فیلم در جریان نمایش عمومی خود موفق شد نزدیک به 32 میلیارد تومان فروش کند.

پوستر فیلم ملاقات خصوصی

پوستر فیلم ملاقات خصوصی پوستر فیلم ملاقات خصوصی

تیزر فیلم ملاقات خصوصی

بیوگرافی بازیگران فیلم ملاقات خصوصی

ایمان شمس برادر بزرگ‌تر امید شمس، کارگردان فیلم ملاقات خصوصی نیز نقش یک خلافکار قوی‌هیکل را بازی می‌کند که با قمه‌کشی دیگران را تهدید می‌کند. ایمان شمس در گذشته عنوان قوی‌ترین مرد ایران را در اختیار داشت او درباره بازی در فیلم برادرش گفته: «قبل از این که فیلم را شروع کنم، برادر بزرگم برایم کلاس گذاشت و روی فن بیان من کار کرد. من از بچگی بازیگری را دوست داشتم. همیشه به امید می‌گفتم اگر فیلمی ساختی دوست دارم بازی کنم. در این فیلم تا حدی شخصیت خودم و دوستانم را بازی می‌کنم. از این لحاظ که در فیلم به مردان آهنین اشاره می‌شود. البته من در این سریال اهل قمه کشی هم هستم. دوستان خودم را دیده بودم که تا چند سال پیش افتخار شهر بودند، ولی الان به خاطر خلافکاری در زندان هستن»

پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار متولد 8 شهریور 1364 در بابل، فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک، هنرپیشه و صداپیشه است. فعالیت هنری را از سال 1385 با بازی در فیلم سینمایی یک مرد، یک شهر آغاز کرد. او در سال 1388 با بازی در تله فیلم ماه در سایه وارد تلویزیون شد.او پس از بازی در سریال زمانه ساختهٔ حسن فتحی به شهرت رسید.ایزدیار در سال ۱۳۹۴ برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

پریناز ایزدیار

هوتن شکیبا

هوتن شکیبا متولد ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایران است. هوتن شکیبا کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر را دارد. از کار‌های او می‌توان به بازی در فیلم‌های سینمایی طبقه حساس، شبی که ماه کامل شد، ابلق، تی تی، هلن و مجموعه تلویزیونی لیسانسه‌ها اشاره کرد.

سیر تا پیاز زندگی حسن معجونی و 25 سال فعالیت او در عرصه هنر

هوتن شکیبا صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی را در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ در مجموعه‌های کلاه قرمزی به عهده داشت.

بیوگرافی هوتن شکیبا

ریما رامین فر

ریما رامین فر متولد ۵ فروردین ۱۳۴۹ در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است، او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی نمایش و کارشناسی ارشد کارگردانی می‌باشد و دیپلم گرافیک هم دارد. ریما رامین فر از ابتدای جوانی دوست داشت در یک رشته هنری مثل تئاتر یا تلویزیون یا دانشکده صدا و سیما فعالیت کند.

ریما رامین فر درخصوص علاقه مندی به بازیگری اینگونه می‌گوید: «با حضور در کلاس‌های استاد سمندریان و توضیحات ایشان در مورد علم بازیگری، نگاهم به دنیای بازیگری تغییر کرد البته هنوز هم رگه‌هایی از خجالت در من وجود دارد».

ریما رامین فر فعالیت خود را با نوشتن نمایشنامه پس تا فردا شروع کرد و توانست در جشنواره تئاتر فجر جایزه سوم نمایشنامه نویسی را بگیرد، اولین بار در سال ۱۳۸۰ با فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ اولین تجربه حرفه‌ای خود را بدست آورد.

ریما رامین فر

رویا تیموریان

رویا تیموریان بازیگر ایرانی متولد 27 اسفند 1337 است. او برای بازی در فیلم مرد بارانی محصول سال 1378، فیلم گوشواره محصول سال 1385 و فیلم شیفتگی محصول سال 1392 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر شده است.

از دیگر آثار رویا تیموریان می‌توان به فیلم کت چرمی محصول سال 1401، سریال درام و خانوادگی بی گناه محصول سال 1401، سریال تاریخی جیران محصول سال 1400، فیلم شادروان محصول سال 1400، فیلم خداحافظ دختر شیرازی محصول سال 1397، فیلم مستند و بر اساس واقعیت من ناصر حجازی هستم… محصول سال 1394، فیلم چه خوبه که برگشتی محصول سال 1391، سریال کمدی و خانوادگی دیوار به دیوار محصول سال 1396 و 1397 و سریال شمس‌العماره محصول سال 1388 اشاره کرد.

رویا تیموریان

نظر منتقدان و تماشاگران فیلم ملاقات خصوصی

  • ملاقات خصوصی به همراه نگهبان شب به عنوان فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان ماهنامه سینمایی فیلم امروز انتخاب شده‌است.
  • ملاقات خصوصی بهترین فیلم چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر از نگاه کاربران سینما تیکت
  • ملاقات خصوصی بهترین فیلم از نگاه کاربران سلام سینما
  • ملاقات خصوصی بهترین فیلم از نگاه منتقدان و نویسندگان مجله سینمایی برش‌های کوتاه
  • ملاقات خصوصی همچنین توانست در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اصلی زن (پریناز ایزدیار)، بالاترین امتیاز را از سایت جامع منتقدان فارسی‌زبان، به دست آورد
جنگل آسفالت جدیدترین سریال نوید محمد زاده در نماوا

نظرات اولیه منتقدان درباره فیلم ملاقات خصوصی

کمال پورکاوه

امید شمس برای پیشبرد درام اولین فیلمش فیلم ملاقات خصوصی بیش از هر چیز بر روی حماقت و آی کیو پایین کاراکتر اصلی‌اش حساب باز کرده است. در جایی که انگیزه شخصیت‌ها برای کنش‌ها و انتخابهایشان چندان روشن به نظر نمی‌رسد، نوعی از سادگی که به حماقت نیز پهلو می‌زند، تنها نکته‌ای است که به فکر فیلمنامه‌نویسان اثر رسیده تا با یادگاری‌هایی که از فیلمفارسی در ذهن خود دارند، دست به شخصیت‌پردازی کاراکترهایشان بزنند.

ملاقات خصوصی، چه در نمایش عشق (با آن ایده‌های دم دستی و دیالوگهایی که فقط می‌تواند دختران نوجوان دوازده‌ساله را تحت تاثیر قرار دهد) و چه در شخصیت‌پردازی همان مسیری را طی می‌کند که فیلمفارسی‌های دهه سی با آن مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دادند.

فیلم درست از همان نقطه‌ای ضربه می‌خورد که می‌کوشد با تکرار چند دیالوگ از زبان دختر، آن را رفع و رجوع کند: «آخه من چرا باید به ملاقات عاشقانه پسری در زندان بروم که تا به حال او را ندیده‌ام و اصلا او را نمی‌شناسم؟» امید شمس و همکاران فیلمنامه نویسش، پاسخ مناسبی برای این پرسش اساسی ندارند و با حساب باز کردن بر روی حماقت یک دختر بالغ، رفتاری را به او نسبت می‌دهند که تنها می‌تواند از یک دختر هیجان زده دوازده‌ساله سر بزند. مضحک‌تر از همه اینکه دختری که به ظاهر ساده اما سخت به نظر می‌رسد (فرهاد در جایی اشاره می‌کند که دختر سختی است)، حماقت را به اوج رسانده و با جازدن خودش بعنوان خواهر زندانی از طریق اخذ شناسنامه‌اش، خودش را به سالن ملاقات زندان برای اولین دیدار عاشقانه‌اش می‌رساند!

عکس رضا رویگری قبل از انقلاب

اینکه چطور یک دختر ساده به سرعت متحول شده و پا به پای خواسته‌های همسرش، تبدیل به یکی از حرفه‌ای‌ترین خلافکارهای این روزها می‌شود، یکی از همان نکاتی است که جاذبه حیرت‌انگیز فیلمفارسی را در ذهن کارگردان عیان می‌سازد. بگذریم از پدر و مادری که حکم روح و شبح را در زندگی فرزندانشان بازی می‌کنند و معلوم نیست بر اساس کدام منطق و انگیزه‌ای اقدام به موافقت با ازدواج دخترشان می‌کنند و حتی تا اتمام طول مدت بازداشت داماد هم صبر نمی‌کنند! اینجا است که حضور پسر بزن بهادر خانواده هم لازم می‌شود تا با لات‌گرافی مرسوم این روزها، تماشاگر را هم از صحنه‌های قمه کشی و دعوا و خونریزی بی‌نصیب نگذارد.

ملاقات خصوصی نشان می‌دهد، عناصر فیلمفارسی همچنان با قدرت تمام در سینمای ما جولان می‌دهند حتی اگر در پشت یک فیلم، نام کارگردان متفاوتی چون بهمن ارک هم بعنوان مشاور به چشم بیاید.

۳ برگزیده از فیلم ملاقات خصوصی

  • ایده نوشته روی ماشین و دشت سرسبز پشت خانه دختر، کارکرد عاشقانه خوبی در انت‌ها پیدا می‌کنند
  • فیلمبرداری و نورپردازی خوب فرشاد محمدی
  • کارگردانی خوب سکانس‌های زندان

رضا صائمی

امید شمس از فیلم کوتاه آغاز کرد و حاصل تجربه اندوزی او تولید فیلم قابل قبولی در نخستین تجربه فیلم بلندش شد. «ملاقات‌های خصوصی» را هم می‌توان ملودرام خانوادگی دانست و هم ژانر زندان. البته نه به معنای متعارف ژانری آن. زندانی که در محیط محبوس خود تصویری از جامعه آشفته و آسیب‌پذیر بیرون را بازنمایی می‌کند. تصویری از فقر و اعتیاد و قاچاق و دزدی که همه در ذیل حس حقارت و حسرت‌های ناشی از آرزوهای از دست رفته آدم‌ها صورت‌بندی می‌شود. اما در دل این همه تلخی و تباهی‌ها رد و رنگی از عشق پیدا می‌شود تا زندگی را شیرین کند. اما این عاشقانه در حبس، خود عشق را هم محبوس می‌کند تا مصداقی از این سخن حافظ شود: که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها. در جایی پروانه (پریناز ایزدیار) به فرهاد (هوتن شکیبا) می‌گوید: «این چه دوست داشتنیه که برای رسیدن به هم باید خلاف کنیم.» قصه فیلم روایت همین غصه است. اینکه چگونه شرایط و محیط نابسمان و جبر اجتماعی می‌تواند رابطه عاشقانه را زخمی جرم و خلاف کند. فیلم از ریتم و تعلیق آفرینی درستی برخوردار است با بازی‌های خوب و دیالوگ‌های تاثیرگذار اما اضافاتی دارد که زمان قصه را کش می‌دهد و با چند پایان مواجه می‌کند. «ملاقات خصوصی» را باید به لیست کم فیلم‌های خوب جشنواره اضافه کرد.

مروری بر آثار اصغر فرهادی پرافتخارترین کارگردان ایرانی در عرصه بین المللی

۳ برگزیده از فیلم ملاقات خصوصی

  • کاربرد زیبایی‌شناسی و دراماتیک رنگ در فیلم
  • تصویری متفاوت از محیط و مناسبات زندان
  • بازی خوب پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا

سید آریا قریشی

ملاقات خصوصی به ما نشان می‌دهد که می‌توان در دل الگوهای ظاهراً تکراری، مسیرهای نسبتاً تازه‌ای را پیدا کرد. اولین فیلم بلند امید شمس، می‌توانست یکی از همان فیلم‌هایی باشد که از «دغدغه‌های اجتماعی» فقط دفرمه کردن همه‌چیز، آزار دادن چشم تماشاگر با نمایش انواع عناصر بدریخت و کریه، و نمایش شخصیت‌های منفعل و کرخت را یاد گرفته‌اند. اما ملاقات خصوصی در مسیری دیگر حرکت می‌کند. امید شمس در اولین ساخته‌اش تلاش کرده تا یک رابطۀ عاشقانه را از دل تمام تباهی‌ها بیرون بکشد و در این امر تا حد زیادی موفق عمل کرده است. عشق دو شخصیت اصلی باورپذیر از کار درآمده و اکثر تصمیمات آن‌ها (حتی رادیکال‌ترین‌شان) از انگیزه‌هایی قابل‌درک برخوردار است. شاید بتوان مشکل فیلم را در یکدست نبودن ریتم کلی فیلم دانست. داستان فیلم دیر راه می‌افتد و به نظر می‌رسد که شاید می‌شد برخی از موقعیت‌ها را کمی فشرده‌تر کرد. با این وجود، ملاقات شرعی یکی از آثار قابل‌قبول جشنوارۀ امسال است که می‌تواند یکی از مدعیان کسب سیمرغ بلورین در چند رشته باشد.

۳ برگزیده از فیلم ملاقات خصوصی

  • تصویرپردازی و چهره‌آرایی شخصیت‌های اصلی به‌شکلی متفاوت با آن‌چه در اکثر درام‌های اجتماعی سال‌های اخیر شاهد بودیم.
  • بازی خوب پریناز ایزدیار در نقش اصلی
  • جملۀ تأثیرگذار شخصیت اصلی: «این چه دوست‌داشتنیه که اگه خلاف نکنیم به هم نمی‌رسیم؟»

مرجان فاطمی

فرار از زندان در عصر تکنولوژی‌های ارتباطی جدید. سوژه‌ی جالبی که «ملاقات خصوصی» را با وجود خام‌دستی‌هایی که دارد به یک اثر دلچسب تبدیل می‌کند. همه چیز از یک عکس پروفایل شروع می‌شود. مردی تنها و در انزوا از آنسوی میله‌های زندان پیامی عاشقانه مخابره می‌کند و تعریف و تمجیدش از عکس پروفایل یک دختر، شروعی درجه یک را برای یک رابطه‌ عاشقانه و البته یک فیلم سینمایی رقم می‌زند. این شروع قدرتمند اما با کند شدن ریتم فیلم به ملالی مقطعی می‌انجامد؛ تا جایی که مخاطب احساس می‌کند قرار نیست شاهد ماجرای مهم دیگری باشد و می‌رود تا ارتباطش را قطع کند، اما بالاخره به جریان می‌افتد؛ دیر اما به بهترین شکل ممکن.

بیوگرافی تام هاردی پسر بد سینما و حقایقی جالب از او

«ملاقات خصوصی» در میان داستان‌های نخ‌نما و تکراری اخیر که فقط پرداختی جدید دارند، مخاطبانش را به لحاظ ایده شگفت‌زده می‌کند و از عملیات ویژه‌ای در زندان پرده برمی‌دارد. باندی متشکل از زندانی‌هایی که پشت میله‌ها با کمترین امکانات، معاملات پیچیده‌ای شکل می‌دهند و صاحب ثروت‌های کلان می‌شوند. با گره خوردن فعالیت‌های این باند با زندگی دختری ساده و عاشق‌پیشه از طبقه‌ فرودست، داستان به جاهای جذابتری کشیده می‌شود. با ای میانه‌ حساب‌شده، همه چیز مهیاست برای اینکه پایانی درخشان رقم بخورد اما فیلم درست در همین نقطه آسیب می‌بیند. تلاش کارگردان برای خلق یک پایان خوش، به ضررش تمام می‌شود و ابهت فیلم را تقلیل می‌دهد. نهایتا این حسرت را در مخاطب ایجاد می‌کند که ای کاش فیلم را در همان نقطه اوج رها کرده بود.

۳ برگزیده از فیلم ملاقات خصوصی

  • فیلم شروع درجه یکی دارد و با ایده‌ جذابش مخاطب را غافلگیر می‌کند.
  • مقدمه‌چینی طولانی برای رسیدن به ماجرای اصلی یکی از مهمترین نقاط ضعف فیلم است.
  • کارگردان با انتخاب این پایان برای فیلمش، ابهت آن را تقلیل داده است.

سیداحسان عمادی

یک عاشقانه ناآرام. اسم فیلم البته جدا از این‌که چندان جذاب نیست و ذهن را برای تماشایش وسوسه نمی‌کند، آدرس غلطی هم به درباره حال و هوایش به مخاطب می‌دهد. با این حال به وقتش می‌فهمیم که کارگردان چه عنوان بامسمایی برای اولین اثر بلندش انتخاب کرده است. تنش و خشونت و آدم‌های پایین‌شهری و سلول‌ها و راهروهای زندان و فضای مملو از خلاف و تبه کاریِ «ملاقات خصوصی» هم در دقایقی ما را به یاد آثاری مثل «متری شیش و نیم» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» یا «شنای پروانه» می‌اندازد، اما نخستین فیلم امید شمس در جشنواره فجر، قصه‌ای به کلی متفاوت از آن فیلم‌ها را تعریف می‌کند.

زندگینامه بهنوش بختیاری بازیگر چپ دست ایران

نقطه قوت اصلی فیلم‌ساز، موفقیتش در ساختن شیمی عاشقانه بین دو شخصیت اصلی و به‌خصوص تصویر کردن این اتمسفر در دو سه سکانس درخشان در زندان است. آن هم با وجود تمام محدودیت‌های فلج‌کننده‌ای که برای نمایش عشق در سینمایمان سراغ داریم. به‌جز این تصویرهای پراحساس و تأثیرگذار، منطق علاقه عاشق و معشوق و نزدیک شدن روحیات‌شان به هم‌دیگر نیز در طول فیلم باورپذیر از کار درآمده، آن‌قدر که انتخاب هر پایانی جز پایان‌بندی فعلی اشتباهی مهلک به حساب می‌آمد. به‌ویژه معرفی و پرداخت شخصیت پیچیده فرهاد، گلوگاهی حساس بوده که فیلم به سلامت از آن عبور کرده است. مجموعه بازیگران فیلم -که تعدادشان هم کم نیست- همگی بازی‌های قابل قبول و حتی به یادماندنی‌ای از خود به نمایش گذاشته‌اند. از این میان می‌توان زیر بازی پریناز ایزدیار و نادر فلاح خط پررنگ‌تری کشید. کارگردانی ملاقات خصوصی هم شُسته‌رُفته و‌تر و تمیز به نظر می‌رسد، آن هم با وجود سکانس‌های شلوغ و پرهنرور در بعضی لحظات فیلم.

پیدا کردن ایراد مهم و اثرگذاری در فیلمنامه یا کارگردانی ملاقات خصوصی آسان نیست. شاید فقط بعضی نقص‌ها در مقدمه‌ی شخصیت‌پردازی‌ها؛ مثلاً این‌که انگیزه فرهاد برای تصمیمی که منجر به گرفتاری‌اش شده، سست است و به شخصیت معلمی‌اش نمی‌چسبد، یا قابل قبول نیست که پروانه این‌قدر ساده و بی‌تحقیق درباره شرایط فرهاد با پیشنهادش همراه شود. با این حال همه چیز در ملاقات خصوصی همان‌طور که انتظار داریم پیش می‌رود؛ چه در خط کلی داستان، چه در پرداخت جزئیات روایت و موقعیت‌ها و شخصیت‌ها، و چه در کارگردانی و اجرای (بیشتر) سکانس‌ها. ساده‌تر بگوییم، ملاقات خصوصی نکته غیرقابل پیش‌بینی یا غافل‌گیرکننده‌ای ندارد که تماشاگرش را سر ذوق یا به وجد بیاورد. هرچند درنهایت چنان هست که مطمئن‌مان کند در آینده حتما بیشتر از این‌ها از امید شمس خواهیم شنید.

نقد و بررسی فیلم ملاقات خصوصی

جوایز و افتخارات فیلم ملاقات خصوصی

هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر

 
قسمتنامزدنتیجه
بهترین فیلمنامهامید شمس ، بهمن ارک و علی سرآهنگنامزدشده
بهترین کارگردانیامید شمسنامزدشده
بهترین بازیگر نقش اول مردهوتن شکیبانامزدشده
بهترین بازیگر نقش اول زنپریناز ایزدیارنامزدشده
بهترین فیلمامیر بنانبرنده
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا