اخبار دیگران

نقد و بررسی سه‌گانه‌ی بتمن کریستوفر نولان

بخش دوم: شوالیه تاریکی

The Dark Knight

فیلم سینمایی بتمن آغاز می کند (Batman Begins) استانداردها را تعیین کرد، شوالیه تاریکی (The Dark Knight) سطح را بالا برد، و شوالیه تاریکی برمی خیزد (The Dark Knight Rises)، سه گانه شوالیه تاریکی، فرنچایز روانشناختی و حماسی کریستوفر نولان را تکمیل کرد.

با نگاهی به سه فیلم در سه گانه شوالیه تاریکی، به سختی می توان نتیجه گرفت که آنها بهترین فیلم های ابرقهرمانی تا به امروز نیستند. از نظر من که چیزی  به آنها نزدیک نشده است.

همه مشتاق فیلم شوالیه تاریکی بودند اما کسی برای آن آماده نبود

اگرچه تماشاگران به لطف موفقیت Batman Begins انتظار فیلم بعدی را داشتند، اما هیچ چیز نتوانست ما را برای سینمایی The Dark Knight هیجان انگیز (94٪ در Rotten Tomatoes) به حد کافی آماده کند. چرا که این فیلم در هر بخش عظیم‌تر، تاریک‌تر و بهتر بود. شوالیه تاریکی، پدرخوانده فیلم‌های ابرقهرمانی، سطح را تا اوج آسمان بالا برد و استاندارد جدیدی را برای فیلم‌های کمیک تعیین کرد.

دانلود فیلم The Dark Knight

«به من نگاه کن. منم زن داشتم. اونم مثل تو زیبا بود، به من می‌گفت که خیلی نگرانی، به من می‌گفت که باید بیشتر لبخند بزنم. قمار می‌کرد و با نزول‌خورا درگیر بود. یه روز صورتشو خط‌خطی کردن ولی ما پولی برای جراحی نداشتیم. نمی‌تونست تحمل کنه. من فقط می خواستم لبخندشو دوباره ببینم. فقط می‌خواستم بدونه که زخماش برام مهم نیست. پس… تیغو انداختم تو دهنم و این کارو کردم… با خودم. میدونی چی شد؟ اون دیگه نتونست ریخت منو تحمل کنه! ول کرد و رفت. حالا جنبه ی طنز ماجرا رو می‌بینم. حالا من همیشه لبخند رو صورتمه!»جوکر (هیث لجر)

ضرورت مدیریت حرفه ای پیج های اینستاگرام

دانلود فیلم شوالیه تاریکی

جوکر هیث لجر، یکی از محبوب‌ترین‌های تاریخ سینما

اعلام ساخت دنباله فیلم بتمن آغاز می‌کند با جنجال هایی همراه بود که بیشتر به دلیل انتخاب هیث لجر در نقش جوکر بود. اما همانطور که همه می‌دانند، لجر نه تنها ارزش خود را ثابت کرد، بلکه برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در نقش جوکر شد. متأسفانه هیث هرگز شاهد محبوبیت شخصیت خود نشد و قبل از اکران فیلم یا دریافت اسکار درگذشت. امروز میراث او به عنوان یکی از بهترین بازیگران یک فیلم کمیک همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.

در پایان Batman Begins، بتمن نظم را به شهر Gotham باز می گرداند. اما با وجود اینکه شهر دیگر توسط اوباش و سازمان های جنایتکار اداره نمی شود، دادگستری همچنان کنترل شهر را در دست ندارد. با وجود اینکه پلیس اکنون فرصت مبارزه دارد، بتمن هنوز باید به عنوان ناجی عمل کند. وقتی بروس وین از بتمن بودن خسته می شود، وکیل جوان امیدوار (شوالیه سفید گاتهام) را پیدا می کند که جاه طلبی های خود را برای عدالت و صلح در شهر گاتهام با همگان به اشتراک می گذارد.

سقوط شوالیه تاریکی

در آستانه بازسازی گاتهام، یک مجنون روان‌پریش به نام جوکر به اوباش که اکنون ناامید شده‌اند، فرصت مبارزه می‌دهد. جوکر همراه با تیمی از آدم‌های بدخواه، کل شهر را ویران می‌کند – تنها هدف واقعی او نابود کردن امید شهر و گسترش هرج و مرج است. بتمن به زودی متوجه می شود که جوکر با هر شرور دیگری که با آن برخورد کرده، متفاوت است. آلفرد به او می‌گوید: «بعضی از مردا فقط می‌خوان سوختن جهانو ببینن.» هنگامی که جوکر موفق می شود فرد منتخب شهر گاتهام را تغییر دهد؛ بتمن، با کمک کمیسر جیم گوردون و لوسیوس فاکس، وارد عمل می شود تا یک بار برای همیشه به جنون جوکر پایان دهد و سقوط کند.

آیا خرید واچ تایم یوتیوب برای مانیتایز چنل امری ایمن و طبیعیست؟

«بذار رک بگم… تو فکر می کنی که مشتریت، یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین مردای جهان، در خفا یه پارتیزانه که شباشو با کتک زدن مجرما، اونم با دست خالی سپری می‌کنه؟ تازه برنامه داری از این شخص باج‌گیری کنی؟! موفق باشی!»لوسیوس فاکس (مورگان فریمن)

درآمد 1 میلیارد دلاری سینمایی شوالیه تاریکی

فیلمنامه سینمایی دارک نایت که توسط جاناتان نولان و کریستوفر نولان نوشته شده ، با داستانی از دیوید اس. گویر دارای چندین لایه است، با داستان های فرعی و شخصیت های جدید فراوان، اما در هسته اصلی آن، قلب داستان یعنی مبارزه بین خیر و شر نهفته است. این فیلمی است که شکست‌گاه سوپرمن، مرد عنکبوتی، چهار شگفت‌انگیز، هالک و فیلم‌های قبلی بتمن، پیروز شده است؛ جایی که با بودجه 185 میلیونی و درآمد ناخالص بیش از 1 میلیارد دلار، اعلام موفقیت شوالیه تاریکی آسان است.

استیو کارل، آدرین برودی و رابین ویلیامز به بازی در نقش جوکر ابراز علاقه کرده بودند. با این حال، کریستوفر نولان همیشه هیث لجر را در ذهن داشت، حتی قبل از تکمیل فیلمنامه این نقش را به او پیشنهاد داد. وقتی از نولان دلیل این انتخاب غیرمنتظره را پرسیدند، به سادگی پاسخ داد: “زیرا او نترس است.”

علاوه بر اینها، منتقدان و طرفداران، در مورد داستان، کارگردانی، عملکرد افسانه‌ای هیث لجر و استفاده از فناوری IMAX ابراز خوشحالی کرده‌اند. نولان نه تنها مرزهای داستان را جابجا کرد، بلکه با تکیه بر تکنولوژی جدید نیز پیشگام استفاده از دوربین های آی مکس در یک فیلم بود. موسیقی هانس زیمر نیز به بخش مهمی از فیلم تبدیل و با موسیقی شگفت انگیز او روایت‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر تعریف شد.

جشنواره بزرگ فروش تلویزیونهای فورکی ویژه یلدا 1401

فیلم The Dark Knight

این سینمایی موفق تابستانی آنقدر برای فرهنگ مهم بود که حتی سیاستمداران هم سعی کردند از آن برای تبلیغات استفاده کنند. برخی حتی مبارزه بتمن علیه بی عدالتی را با جنگ جورج بوش رئیس جمهور ایالات متحده علیه تروریسم مقایسه کردند. شوالیه تاریکی بر اساس آرای 10000 بیننده، 150 کارگردان و 50 منتقد اصلی فیلم، در لیست 2008 امپایر از میان”500 فیلم برتر تمام دوران” به عنوان پانزدهمین فیلم برتر تاریخ رسید. تفسیر هیث لجر از جوکر، دلقکی که پادشاه جنایت بود هم، در فهرست 2008 امپایر از میان «100 شخصیت برتر فیلم تمام دوران» در رتبه سوم قرار گرفت.

علاقمندان به دانلود فیلم شوالیه تاریکی با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا