اخبار دیگران

انحصار وراثت چیست؟ | وکیل انحصار وراثت شبانه روزی

انحصار وراثت و  تقسیم ترکه پس از فوت یکی از اعضای خانواده و برای تعیین میزان سهم الارث هر یک از ورثه انجام می شود. پس از دریافت گواهی انحصار وراثت، میزان وراثت هر یک از اعضای خانواده مشخص می‌شود و تا زمانی که گواهی انحصار وراثت اخذ نشود، وراث نمی‌توانند حتی به صورت توافقی اقدام به فروش و تقسیم یا انتقال دارایی یا برداشت از حساب بانکی کنند.

افراد ذی صلاح برای تنظیم دادخواست

وراث متوفی و ​​ذی نفعان از جمله هر شخصی که در اموال متوفی ذینفع باشد می توانند از دادگاه تقاضای گواهی انحصار وراثت نمایند. در صورت وجود چند ورثه یا ذینفع نیازی به درخواست همه آنها نیست و اقدام یکی از این افراد برای امضا و تنظیم دادخواست کافی است.

مدارک مورد نیاز

برای اخذ گواهی انحصار وراثت مدارکی از قبیل گواهی فوت، شناسنامه متوفی و ​​وراث و شهادت الزامی است. بر اساس سوگندنامه، شهود در دفتر اسناد رسمی درباره ورثه متوفی که در تاریخ معین فوت کرده اند، شهادت می دهند.

تقدیم دادخواست به شورای حل اختلاف

گواهی حصر وراثت به موجب دادخواست تقدیمی به شورای حل اختلاف و با رعایت تشریفات مقرر در قانون آیین دادرسی مدنی صادر می شود. دادگاه پس از رسیدگی به مدارک و مستندات مربوطه، به هزینه متقاضی در روزنامه های کثیرالانتشار آگهی می دهد. و پس از گذشت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی در صورت عدم اعتراض بدون تشکیل جلسه دادرسی و دعوت از وراث گواهی انحصار وراثت صادر می کند که حاکی از مشخصات و تعداد وراث و رابطه آنها با متوفیان و سهم آنها از ثبت. صدور گواهی حصر وراثت به این معناست که ورثه متوفی محدود به اشخاصی است که نام آنها در این گواهی قید شده است.

سبزی درخت گردوی پرمحصول را با نهالستان همیشه سبز به باغ خود بیاورید

انحصار وراثت و چگونه کار می‌کند

وصیت نامه تجزیه و تحلیل و مدیریت انتقال دارایی های دارایی است که قبلاً متعلق به شخص متوفی بوده است. هنگامی که یک مالک ملک می میرد، دارایی های آنها معمولاً توسط دادگاه وثیقه بررسی می شود. این دادگاه حکم نهایی تقسیم و توزیع دارایی را بین ذینفعان صادر می کند. رسیدگی به وصیت نامه معمولاً با تجزیه و تحلیل اینکه آیا شخص متوفی وصیت نامه قانونی ارائه کرده است یا نه آغاز می شود.

در بسیاری از موارد، شخص متوفی اسنادی را تنظیم کرده است که حاوی دستورالعمل هایی در مورد نحوه توزیع دارایی های آنها پس از مرگ است. اما در مواردی از متوفی وصیت نامه ای باقی نمی ماند. شرایط خاصی وجود دارد که در هر دو موقعیتی که در زیر فهرست کرده ایم، رخ می دهد.

وصیت نامه

متوفی با وصیت به عنوان وصی شناخته می شود. هنگامی که موصی فوت می کند، وصی مسئول شروع فرآیند وصیت می باشد. مجری معمولاً یکی از اعضای خانواده است. وصیت نامه همچنین می تواند جزئیات مربوط به یک مجری مشخص را ارائه دهد.

تسلیم وصیت نامه در دادگاه بدوی بر عهده مجری است. ایالت ها می توانند قوانین متفاوتی برای بازه زمانی که وصیت نامه باید پس از مرگ تسلیم شود داشته باشند. تسلیم وصیت نامه آغازگر فرآیند صدور گواهی است. فرآیند وصیت یک دادرسی تحت نظارت دادگاه است که در آن صحت وصیت نامه به جا مانده معتبر است و به عنوان آخرین وصیت واقعی متوفی پذیرفته می شود. دادگاه رسماً وصی را که در وصیت نامه ذکر شده است تعیین می کند که به وصی قدرت قانونی می دهد که از طرف متوفی اقدام کند.

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو رستورانی، پاستا پستو با مرغ، پاستا با سس سفید و مرغ

مجری

وصیت نامه معمولاً نماینده قانونی یا مجری مورد تأیید دادگاه را تعیین می کند. این شخص مسئول مکان یابی و نظارت بر کلیه دارایی های متوفی است

  1. اکثر دارایی هایی که مشمول اداره وصیت می شوند تحت نظارت دادگاه وصیت در محلی که متوفی در هنگام مرگ زندگی می کرده است. استثنا املاک و مستغلات است. وصیت املاک ممکن است لازم باشد به هر شهرستانی که املاک در آن واقع شده است گسترش یابد.
  2. همچنین مجری باید هرگونه مالیات و بدهی متوفی را از ترکه بپردازد. بستانکاران معمولاً زمان محدودی (تقریباً یک سال) از تاریخ فوت دارند تا هر گونه ادعایی علیه دارایی بابت پول بدهکار به خود داشته باشند. ادعاهایی که توسط مجری رد می شوند را می توان به دادگاه برد که در آن قاضی انتصابی در مورد موجه بودن یا نبودن ادعا حرف آخر را خواهد زد.
  3. مجری همچنین مسئول تسلیم اظهارنامه مالیاتی بر درآمد شخصی از طرف متوفی می باشد. هر گونه مالیات دارایی که معلق است نیز می تواند ظرف یک سال از تاریخ مرگ سررسید شود. پس از ثبت موجودی دارایی، محاسبه ارزش دارایی ها و پرداخت بدهی ها، مجری از دادگاه مجوز می گیرد تا هر آنچه از دارایی باقی مانده را بین ذینفعان تقسیم کند.
  4. اگر دارایی شخص متوفی ورشکسته باشد، به این معنی که بدهی‌های او بیشتر از دارایی‌هایش است، یک مدیر احتمالاً تصمیم می‌گیرد که مشروطیت را آغاز نکند. به طور کلی، دولت‌های منفرد ممکن است احکام خاص خود را در مورد محدودیت‌های رسیدگی به وصیت نامه از طریق اعسار داشته باشند. ایالت‌ها همچنین می‌توانند آستانه‌هایی برای بایگانی وراثت داشته باشند.
آزمون تافل هوم ادیشن برای دانشگاه های استرالیا

توقیف بدون اراده

وقتی شخصی بدون وصیت می میرد، می گویند بی وصیت مرده است. ترکه غیر ارثی نیز ترکی است که وصیت نامه ارائه شده به دادگاه باطل تشخیص داده شده است. فرآیند اعسار برای یک دارایی غیر ارث شامل توزیع دارایی های متوفی طبق قوانین ایالتی است. اگر شخص متوفی دارایی نداشته باشد، ممکن است وکالت لازم نباشد.

به طور کلی، رسیدگی به دادگاه وصیت نامه معمولاً با تعیین مدیری برای نظارت بر دارایی متوفی آغاز می شود. مدیر به عنوان مجری عمل می کند و کلیه مطالبات قانونی علیه دارایی را دریافت می کند و بدهی های معوقه را پرداخت می کند.

مدیر وظیفه دارد هر ورثه قانونی متوفی، از جمله همسران، فرزندان و والدین بازمانده را بیابد. دادگاه وراثت بررسی خواهد کرد که چه دارایی هایی باید بین وراث قانونی توزیع شود و چگونه آنها را تقسیم می کند. قوانین وراثتی در اکثر ایالت ها دارایی را بین همسر و فرزندان متوفی تقسیم می کند.

انتقال دارایی به دولت به عنوان انصراف شناخته می شود. ایالت ها معمولاً یک چارچوب زمانی برای مطالبه هر دارایی توسط وارثی که ممکن است پیش قدم شود، دارند.

استفاده از وکیل انحصار وراثت برای انجام کارهای انحصار وراثت

برای سرعت بخشیدن به امور انحصار ورثه می‌توانید از وکیل انحصار وراثت استفاده کنید. گروه وکلای عدلجو با سال‌ها تجربه در زمینه وکالت، این کار را برای شما راحت تر می‌کند برای اطلاعات بیشتر به وب سایت adljou.com مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا