اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی داستین هافمن بازیگر مطرح و جاودانه هالیوود

در این بخش بیوگرافی داستین هافمن بازیگر معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی داستین هافمن از مؤثرترین و مهم‌ترین بازیگران مرد تاریخ سینما که در ۲ ژانر کمدی و درام هنرنمایی میکند و همانند بازیگران ممتاز هم نسل خود مثل آل پاچینو، رابرت دنیرو و مارلون براندو همیشه جاودانه است. در ادامه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی داستین هافمن آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

داستین هافمن چند سال سن دارد؟

داستین هافمن زاده ۸ اوت ۱۹۳۷ است و ۸۵ سال سن دارد.

داستین هافمن مجرد است یا متاهل؟

داستین هافمن متاهل است و همسر او لیزا هافمن نام دارد.

داستین هافمن فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

داستین هافمن فعالیت خود را از سال 1960 آغاز کرد.

داستین هافمن چند فرزند دارد؟

داستین هافمن در مجموع 6 فرزند دارد.

خلاصه بیوگرافی داستین هافمن

نام اصلیداستین لی هافمن
نام هنریداستین هافمن
تاریخ تولد۸ اوت ۱۹۳۷ ‏(۸۵ سال)
محل تولدلس آنجلس، کالیفرنیا
پیشههنرپیشه
سالهای فعالیت1960 تا کنون
همسران برن (۱۹۸۰–۱۹۶۹)
لیزا هافمن (۱۹۸۰–اکنون)
فرزندانکارینا، جنا (از همسر اول) در مجموع ۶ فرزند از جمله جیک هافمن
قد167 سانتی متر

بیوگرافی داستین هافمن

داستین هافمن" class="index-title">

بیوگرافی داستین هافمن

ظهور داستین هافمن در دهه ۶۰ خبر از ورود ستاره‌ای جدید به دنیای هالیوود می‌داد. شخصیت بی‌تکلف و سخت کوشش خیلی زود او را در میان معروف‌ترین و ممتازترین بازیگران نسل خویش قرار داد.هافمن اغلب با کلیشه شدن در نقش‌هایی که از اویک ضد قهرمان (انسانی زجر کشیده و شخصیتی تراژیک که به ندرت به پایان خوش می‌انجامد) می‌ساخت در ستیز بود…به طور عمده او زمینه جدیدی را برای همه بازیگران، نه فقط بازیگرانی که کمتر به قهرمانی و بیشتر به توصیف حقیقت زندگی محدود می‌شوند، ایجاد کرد.در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی داستین هافمن داشته باشیم.

داستین هافمن با نام کامل داستین لی هافمن (به انگلیسی: Dustin Lee Hoffman) (زادهٔ ۸ اوت ۱۹۳۷) هنرپیشه آمریکایی برندهٔ جایزه اسکار است.

بهترین فیلم های ایتالیایی که از دیدن آنها لذت خواهید برد
عکس جوانی داستین هافمن
عکس جوانی داستین هافمن

تحصیلات داستین هافمن

در بیوگرافی داستین هافمن آمده است: درس داستین چندان خوب نبود. در ابتدا این کودک همانند عقب مانده‌ها بود. زیرا در سن ۳ سالگی هنوز نمی‌توانست حرف بزند. در مدرسه درسش اصلاً خوب نبود، پس از بزرگ شدن همیشه یک پسر خجالتی بود و بچه‌های دیگر مسخره‌اش می‌کردند. حتی یکی از این شوخی‌ها باعث شد که داستین در کلاس هفتم از مدرسه اخراج شود.

این نوجوان در تئاتر مدرسه نقش کوتاهی داشت و دانش آموزان دبیرستانی او را تشویق کردند که در پایان نمایش بر سر صحنه رفته و بگوید “امیدواریم خدا محافظمان باشد، لعنتی”. یکی از بچه‌ها از او خواست چنین چیزی بگوید، او پذیرفت و یک رسوایی به بار آمد.

با این حال باربرا استرایساند همکلاسی این بازیگر آینده بود.

هافمن در ابتدا برای پزشکی درس خواند اما پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به شغل‌های مختلفی مثل دستیاری روان‌پزشکی، پیش‌خدمتی، ظرف‌شوری، تایپیستی و روزنامه‌فروشی پرداخت تا اینکه به هنرستان موسیقی و هنر لس‌آنجلس آمریکا راه یافت.

یکی از سرگرمی‌های داستین در مدرسه موسیقی بود. او نواختن پیانو را فرا گرفت و پس از فارغ التحصیلی به کالج سنتا مانیکا و دانشکده هنر وارد شد. اما از آنجاییکه این کالج بیشتر زمان را به بازیگری اختصاص می‌داد نه موسیقی از آنجا بیرون آمد. سپس به کالج موسیقی لس آنجلس رفت اما به دلیل کمبود کلاس‌های بازیگری از آنجا هم خارج شد.

این ستاره آینده در مدرسه بازیگری پازادنا تحصیل کرد و در صحنه‌های نمایش نیویورک حضور یافت. سپس متوجه شد که مهارت‌های اولیه بازیگری را دارا نیست. او دوباره تحصیل کرد. این بار در آموزشگاه فیلم و تاتر لی استرازبرگ که مریلین مونرو، مارلون براندو و شخصیت‌های معروف دیگر در آن تحصیل کرده بودند.

این مرد جوان در کنار بازیگری باید سخت کار می‌کرد. او در یک بیمارستان روانی دستیار پزشک بود و زمانی که متوجه شد این کار برایش خوب نیست بیمارستان را ترک کرد و در یک شرکت چاپ مطلب تایپ می‌کرد. او همچنین در یک رستوران ظرف شور بود. اما به دلیل اشتهای زیاد و علاقه به غذا اخراج شد.

ببینید احمد مهرانفر چه تولد لاکچریی برای پسرش گرفته

او سپس در یک سوپرمارکت اسباب بازی می فروخت. پس از اینکه به یک بازیگر واجد شرایط تبدیل شد در نمایش‌های برادوی شرکت می‌کرد و اغلب نقش افراد غیرعادی به او سپرده می‌شد.

عکس جوانی داستین هافمن
عکس جوانی داستین هافمن

ژانر هنری داستین هافمن در بازیگری

در بیوگرافی داستین هافمن بهتر است بدانید او بیش‌تر به خاطر ایفای نقش‌های ناقهرمان و شخصیت‌های آسیب‌پذیر در دنیای سینما شناخته می‌شود.

عکس قدیمی داستین هافمن
عکس قدیمی داستین هافمن

بیوگرافی خانواده داستین هافمن

در بیوگرافی داستین هافمن درباره ی خانواده اش میخوانیم: هافمن در لس آنجلس به دنیا آمد. وی پسر دوم لیلیان و هری هافمن است. پدرش یهودی روسی الاصل بود که علاوه بر طراحی مبلمان به عنوان خیاط در کلمبیا پیکچرز کار می‌کرد و مادرش هنرپیشه آماتور تئاتر بود. برادر بزرگترش رونالد وکیل و اقتصاددان است. خانواده هافمن نام داستین را از روی نام داستین فارنوم بازیگر فیلم مرد زن صفت ساخته سیسیل بی. دمیل برای فرزند خود برگزیدند.

داستین هافمن در کودکی به همراه مادرش
داستین هافمن در کودکی به همراه مادرش

ازدواج و وضعیت تاهل داستین هافمن

بیشترین جستجوها در بیوگرافی داستین هافمن درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

داستین هافمن در سال‌های جوانی چندان موردعلاقه زنان نبود. تنها پس از حضور در فیلم‌ها بود که توجه زنان به او جلب شد. این بازیگر مدتی با مدل آلمانی ورا ون لندروف که تبار روسی داشت و خواننده آمریکایی بتی کلی رابطه داشت.

هافمن در سال ۱۹۶۹ با آن بیرن بالرین ازدواج کرد و فرزند آن از ازدواج قبلی‌اش را به سرپرستی گرفت، دختری به نام کارینا. این زوج دختر دیگری به نام جنا نیز به دنیا آوردند. پس از شش سال آن تصمیم گرفت به صحنه رقص بازگردد و داستین که مجبور بود از بچه‌ها نگهداری کند فیلم نامه‌های بسیار خوبی را رد کرد. در نتیجه بین آن‌ها مشکلاتی به وجود آمد و در سال ۱۹۸۰ از هم جدا شدند.

داستین هافمن و آن بیرن
داستین هافمن و آن بیرن

در ادامه بیوگرافی داستین هافمن آمده است: داستین در اکتبر 1980 با لیزا هافمن ازدواج کرد، حاصل این ازدواج 4 فرزند به نام های جیکوب ادوارد متولد سال 1981، ربکا لیلیان متولد سال 1983، ماکسول جفری متولد سال 1884 و الکساندرا لیدیا متولد سال 1987 می باشند. هافمن همچنین دارای دو نوه است.

علت حذف شیوا خنیاگر از سریال ستایش چه بود؟
داستین هافمن و همسرش لیزا هافمن
داستین هافمن و همسرش لیزا هافمن

جیکوب هافمن پسر بزرگ او بازیگر، نویسنده و کارگردان هالیوودی است.

داستین هافمن و پسرانش
داستین هافمن و پسرانش
داستین هافمن به همراه خانواده اش
داستین هافمن به همراه خانواده اش

علایق و حقایقی درباره داستین هافمن

در ادامه بیوگرافی داستین هافمن مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

  • مدتی با جین هاکمن بازیگر مطرح هالیوودی هم اتاق بوده است، این دو از دوستان صمیمی هم محسوب می شوند.
  • در سال 2013 به بیماری سرطان مبتلا شد اما توانست با عمل جراحی بر این بیماری غلبه کند.
  • مارلون براندو بازیگر مرد مورد علاقه ی او در هالیوود می باشد.
  • هافمن یک لاک پشت خانگی دارد که فرزندانش به او هدیه داده اند.
  • به گفته ی خودش تا سن 31 سالگی زیر خط فقر زندگی می کرده است.
  • ثروت او حدود 50 میلیون دلار تخمین زده می شود.
  • هافمن برای بازی در فیلم بزرگ مرد کوچک توانست نام خود را در کتاب رکورد های گینس به عنوان تنها بازیگری که شخصیتی را از 17 سالگی تا 121 سالگی به تصویر کشیده، ثبت کند.
  • در آوریل ۲۰۱۲ داستین جان یک وکیل جوان به نام سم دمپستر را نجات داد. این جوان در پارک می‌دوید و هافمن هم در آن لحظه در آنجا قدم می‌زد. ناگهان آن مرد به حمله قلبی دچار شد، هافمن با پزشک تماس گرفت و آن‌ها سم را به بیمارستن بردند. دمپستر بعدها جانش را مدیون هافمن بود که به موقع کمکش کرده است و از او متشکر بود.
  • داستین هافمن در این سن به شبکه‌های اجتماعی بسیار علاقه دارد. با این حال طرفداران او صفحات مختلفی از او ساخته و تصاویر مختلف کاری و زندگی شخصی او را به اشتراک می‌گذارند.

رسوایی جنسی داستین هافمن

در سال 2017 داستین هافمن یکی از بازیگرانی بود که متهم به آزار جنسی شد، کاترین روزستر مدعی شده که داستین در سال 1983 او را مورد آزار جنسی قرار داده است، پس از او آنا گراهام هانتر هم ادعا کرد که زمانی که 17 ساله بوده توسط داستین هافمن مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

پس از این ادعاها داستین هافمن این اتهامات را رد کرد و گفته که چنین چیزی را به خاطر نمی آورد.

معرفی بازیگران در نقش قاتل در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی

شروع فعالیت هنری داستین هافمن

در این بخش از بیوگرافی داستین هافمن به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.
داستین هافمن در آغاز فعالیت های هنری به دلیل علاقه به موسیقی در یک مدرسه موسیقی ثبت نام کرد ولی دیری نپایید که از آنجا بیرون آمد و به سمت بازیگری گرایش پیدا کرد.

او قبل از رفتن به نیویورک، وارد کالج شهر سانتا مونیکا شده بود. در همان ایام در چند نقش ساده روی صحنه رفت و بعد از عدم موفقیت، مدتی بازیگری را رها کرد و در سال 1960، اولین نقش روی صحنه‌اش را در محصولی از گراتراد استین با نام بلی گفتن برای مرد جوان ایفا کرد.

پس از آشپز برای آقای جنرال او به تلاش‌هایش ادامه داد و چندین سال روی صحنه ظاهر نشد که در این خلال به تحصیل و فعالیت در استودیوی بازیگران لی‌استراسبرگ می‌پرداخت تا به بازیگری دارای متد تبدیل شود و بالاخره در سال ۱۹۶۴ در چند تئاتر مثل «در انتظار گودو» و «پیشخدمت زبان بسته» بازی کرد و دو سال بعد او جایزه «اوبی» را برای بازی‌اش در «سفر پنجمین سواره» بدست آورد.

وقتی در اواخر دهه 60 وارد سینما شد کمتر کسی فکر می‌کرد که او با این جثه نحیف و دماغ دراز ممکن است بتواند به یکی از بازیگران صاحب سبک سینمای آمریکا تبدیل شود.

زمانی که او وارد سینما شد، کلینت ایستوود با وسترن‌های اسپاگتی غوغا می‌کرد، رابرت دنیرو و آل پاچینو هر یک با نقش‌های بزرگی که ایفا کردند، استعداد فوق‌العاده خود را به رخ کشیدند و هافمن تازه فهمید که شاید در حساس‌ترین موقعیت تاریخی وارد سینما شده.

داستین هافمن هرگز شمایل یک قهرمان هالیوودی را نداشته است. قد کوتاه او و تند تند حرف زدن و بالا و پایین پریدنش هیچ ربطی به وقار و آقامنشی بازیگران طلایی سینمای آمریکا ندارد.

داستین هافمن در دههٔ ۶۰ میلادی

در بیوگرافی داستین هافمن آمده است: در سال ۱۹۶۷ هافمن اولین فیلمش را با نقش کوچکی در «پلنگ بیرون می‌رود» بازی کرد و کمی بعدتر در فیلم طنز و تحسین شده‌ «چی؟» تغییر روش داد. در این زمان بود که او اولین بار توسط کارگردانی بنام «مایک نیکولز»‌کشف شد،

همه چیز درباره زندگی شخصی سپیده خداوردی و ماجرای طلاقش + عکس های دیدنی

مایک نیکولز کارگردان خوش فکر و جوان آن روزهای هالیوود که با ساخت اولین فیلمش در سال 1966 با نام چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ ترسد به موفقیت‌های بسیاری رسیده بود، برای نقش اصلی فیلم دومش فارغ التحصیل (1967) داستین هافمن گمنام را انتخاب کرد.هافمن در سال ۱۹۶۷ به لطف بازی در فیلم «فارغ‌التحصیل» به کارگردانی مایک نیکولز که از آن به عنوان یکی از فیلم‌های نمادین سینمای آمریکا یاد می‌شود، یک شبه به مقام یک ستاره رسید و برای اولین بار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. فارغ‌التحصیل به کارگردانی مایک نیکولز عنوان فیلمی پیش رو و تأثیرگذار بود که داستین هافمن ۳۰ ساله در آن نقش جوانی احساساتی و سر به هوا به نام بن برادوک را بازی می‌کرد که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به اصرار خانواده متمول و اعیانش مجبور به ازدواج می‌شود. تصمیمی که در نهایت به اتفاقی مضحک و خنده دار اما جسورانه و موفقیت‌آمیز ختم می‌شود. فارغ‌التحصیل در آن سال، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کرد و امروزه به عنوان بیست و یکمین فیلم پرفروش تاریخ سینما بر حسب نرخ تورم شناخته می‌شود.

داستین هافمن در فارغ التحصیل
داستین هافمن در فارغ التحصیل

سال ۱۹۶۹ هافمن در فیلم «کابوی نیمه‌شب» ساخته تحسین‌برانگیز جان شلزینجر ایفای نقش کرد. این فیلم داستان زندگی دو جوان دست از پا درازتر را روایت می‌کند که یکی از شهرستان به شهر آمده و دیگری مفلسی است که در همان شهر زندگی می‌کند. نقشی که هافمن در این فیلم بازی کرد همین مفلس کارتن خواب به نام راتسو ریتسو بود. او در این فیلم نیز بسیار خوش درخشید و بار دیگر کاندیدای دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

داستین هافمن در کابوی نیمه شب
داستین هافمن در کابوی نیمه شب

پس از دو فیلم موفق فارغ‌التحصیل و کابوی نیمه‌شب، هافمن در فیلم جان و ماری ساخته پیتر ییتس حضور یافت.

داستین هافمن در دههٔ ۷۰ میلادی

در بیوگرافی داستین هافمن شروع دهه هفتاد برای او بسیار طلایی بود و او این روند را در تمام این دهه با موفقیت ادامه داد. او که با سه سال سابقه حضور در سینما به تمامی خواسته‌هایش غیر از جایزه اسکار رسیده بود. در سال ۱۹۷۰ در فیلم «بزرگ‌مرد کوچک» ساختهٔ آرتور پن، نقش جک کراب را با مهارت ایفا نمود،تصویر فوق‌العاده‌ای از یک جنگجوی هندی و نقشی که مستلزم این بود که به فردی صد ساله تبدیل شود. فیلم عنوان هفتمین فیلم پرفروش سال را از آن خود نمود.

زندگی خصوصی لیلا برخورداری بازیگر نقش کبری در خواب و بیدار + عکس های دیدنی او
داستین هافمن در فیلم بزرگ مرد کوچک
داستین هافمن در فیلم بزرگ مرد کوچک

بازی در «هوی کلدمن کیست؟» با کارگردانی دوست همیشگی‌اش «یولاگاسبارد» (Ulu Gasburd) اولین شکست هافمن در بازی‌هایش محسوب می‌شود. او بعد از این فیلم در سال سال ۱۹۷۱ در درام غم‌انگیز «سگهای پوشالی» ساختهٔ کارگردان برجسته سینمای آمریکا سم پکینپا (Som Peckinpa) ظاهر شد که انتقادات تندی را در پی نمایشش در پس داشت.

هافمن در فیلم سگ های پوشالی
هافمن در فیلم سگ های پوشالی

فیلم بعدی وی با نام‌ آلفردو، آلفردو کارهای ناموفقی در پرونده کاری هافمن محسوب می‌شوند.

در بیوگرافی داستین هافمن فیلمی که با آن نام هافمن برای همیشه در یادها ماندگار شد «پاپیون» در سال ۱۹۷۳ بود که در کنار «اتیسو مک کوین» (Steve McQeen) عالی ظاهر شد. او نقش لوئیس دگا زندانی بینوایی را بازی می‌کند که برخلاف دوست خود پاپیون که به فکر فرار از زندان و تغییر وضعیت فعلی است، وی بسیار محافظه کار و خطر ناپذیر است؛ و در پایان نیز با نگاهی پر معنا، آزادی دوست و یار دیرین خود را نظاره می‌کند.

داستین هافمن در فیلم پاپیون
داستین هافمن در فیلم پاپیون

در سال ۱۹۷۴ برای سومین بار در فیلم «لنی» ساختهٔ باب فاسی نامزد اسکار نقش اول مرد شد.

داستین هافمن در فیلم لنی
داستین هافمن در فیلم لنی

در بیوگرافی داستین هافمن بهتر است بدانید سال ۱۹۷۶ وی با حضور در دو فیلم موفق «همه مردان رئیس‌جمهور» و «ماراتن من»توانست موفقیت‌های سینمایی خود را تداوم بخشد. هافمن در فیلم همه مردان رئیس‌جمهور، نقش کارل برنستین گزارشگر جوان روزنامه واشینگتن پست را ایفا نمود. این فیلم که بعدها به یکی از مهم‌ترین فیلم‌های سیاسی تاریخ سینما بدل گردید، داستان تقلب انتخاباتی در زمان ریچارد نیکسون که به رسوایی واترگیت مشهور شد، را روایت می‌کند. کارل برنستین با بازی هافمن در کنار شخصیت باب وودوارد با بازی رابرت ردفورد در این فیلم از محبوب‌ترین قهرمان‌های تاریخ سینما به‌شمار می‌آیند.

نگاهی به فیلم دختر میلر؛ هنرنمایی دیگری از جنا اورتگا
داستین هافمن در فیلم مرد ماراتن
داستین هافمن در فیلم مرد ماراتن

سال ۱۹۷۹ داستین هافمن با حضور در فیلم کریمر علیه کریمر توانست اولین جایزه اسکار بازیگری خود را بدست آورد. فیلم نیز جوایز مهمی چون جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را تصاحب کرد.

داستین هافمن در فیلم کریمر علیه کریمر
داستین هافمن در فیلم کریمر علیه کریمر

داستین هافمن در دههٔ ۸۰ میلادی

در بیوگرافی داستین هافمن بهتر است بدانید دههٔ ۸۰ برای او سرشار از موفقیت‌های سینمایی بود. وی در سال ۱۹۸۲ در فیلم بسیار پرفروش «توتسی» حضوری خاطره انگیز داشت و توانست در کنار نامزدی نقش اول جایزه اسکار، دو جایزه معتبر گلدن گلوب و بفتا را از آن خود کند. فروش فوق‌العاده توتسی در کنار نقدهای مثبت فیلم، هافمن را به عنوان یکی از معدود فاتحان گیشه که محبوب منتقدان سینما نیز بود تثبیت کرد.

داستین هافمن در فیلم توتسی
داستین هافمن در فیلم توتسی

«مرد بارانی» ساختهٔ بری لوینسون دیگر فیلم مطرح داستین هافمن در این دهه است که اکثر جوایز معتبر سینمایی از جمله اسکار نقش اول مرد را برای وی به ارمغان آورد. این فیلم نیز همچون فارغ‌التحصیل و کریمر علیه کریمر لقب پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کرد.

داستین هافمن در مرد بارانی
داستین هافمن در مرد بارانی

داستین هافمن در دههٔ ۹۰ میلادی

دهه ۹۰ آغاز میان‌سالی او و به هرحال کمتر شدن حضور وی در فیلم‌های شاخص هم بود. با این همه حضور او در فیلم «سگ را بجنبان» محصول ۱۹۹۷ در کنار رابرت دنیرو چشم‌گیر بود؛ و توانست برای هفتمین بار نامزد جایزه اسکار نقش اول مرد شود.

داستین هافمن در سگ را بجنبان
داستین هافمن در سگ را بجنبان

فیلم‌های دیک تریسی، هوک، قهرمان، شیوع، خفتگان، شهر دیوانه، بوفالوی آمریکایی و پیام‌آور: داستان ژان دارک دیگر کارهای وی در دههٔ ۹۰ می‌باشند.

داستین هافمن در فیلم شیوع
داستین هافمن در فیلم شیوع
داستین هافمن در فیلم خفتگان
داستین هافمن در فیلم خفتگان
داستین هافمن در شهر دیوانه
داستین هافمن در شهر دیوانه

هافمن در سال ۱۹۹۷ جایزه افتخاری گلدن گلاب و در سال ۱۹۹۹ جایزه یک عمر دستاورد بنیاد فیلم آمریکا را از آن خود کرد.

داستین هافمن در دههٔ ۲۰۰۰ میلادی

او در دههٔ جدید بر خلاف دهه‌های پیشین در کارهای‌های شاخصی حضور نیافت؛ و فیلم‌های هیئت منصفه فراری، در جستجوی ناکجاآباد، سرگذشت ناگوار، ملاقات با فوکرها، شهر گمشده، آخرین شانس هاروی ،فوکرهای کوچک و صداپیشگی در فیلم‌های پاندای کونگ‌فوکار مهم‌ترین کارهای وی در هزاره جدید میلادی می‌باشند.

داستین هافمن در ملاقات با فوکرها
داستین هافمن در ملاقات با فوکرها
داستین هافمن در فیلم آخرین شانس هاروی
داستین هافمن در فیلم آخرین شانس هاروی

وی در مقام کارگردانی نیز اولین فیلم خود را با نام کوارتت در سال ۲۰۱۲ ساخت؛ که توانست به فروش قابل توجه ۵۹$ دست یابد.

سریال آمستردام عاشقانه ای متفاوت

امروزه داستین هافمن، در کنار رابرت دنیرو، جک نیکلسون و آل پاچینو به عنوان بزرگان بازیگری در سینمای مدرن شناخته می‌شوند.

در مه ۲۰۱۷ فیلم “داستان‌های مایروویتز” (The Meyerowitz Stories) اکران شد که داستین یکی از نقش‌های اصلی را برعهده داشت. او در سریال “مدیچی ها: بزرگان فلورانس” (Medici: Masters of Florence) نقش جیوانی دمدیچی، پدر کوزیمو و لورنزو را برعهده داشت.

لیست آثار هنری داستین هافمن

فیلم های داستین هافمن

در ادامه بیوگرافی داستین هافمن باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

 
عنوانسالنقشکارگردان(ها)توضیحات
ببر موفق می‌شود۱۹۶۷Hapآرتور هیلر
فارغ‌التحصیلبنیامین “بن” برادوکمایک نیکولز
Madigan’s Millions۱۹۶۸Jason FisterStanley Prager
کابوی نیمه‌شب۱۹۶۹انریکو سالواتوره “راتسو” ریتسوجان شلزینجر
جان و ماریJohnپیتر ییتس
بزرگ‌مرد کوچک۱۹۷۰جک کرابآرتور پن
هری کلرمن کیست و چرا این حرف‌های وحشتناک را درباره‌ام می‌زند؟۱۹۷۱Georgie Solowayاولو گروسبارد
سگ‌های پوشالیDavid Sumnerسام پکینپا
آلفردو، آلفردو۱۹۷۲Alfredo Sbisàپیترو جرمی
پاپیون۱۹۷۳لوئیس دگافرانکلین جی. شافنر
لنی۱۹۷۴لنی بروسباب فاسی
همه مردان رئیس‌جمهور۱۹۷۶کارل برنستینآلن جی پاکولا
ماراتن منThomas Babington “Babe” Levyجان شلزینجر
ساعات کار۱۹۷۸Max Demboاولو گروسباردهمچنین تهیه کننده
آگاتا۱۹۷۹Wally Stantonمایکل اپتد
کریمر علیه کریمرTed Kramerرابرت بنتون
توتسی۱۹۸۲Michael Dorsey / Dorothy Michaelsسیدنی پولاک
ایشتار۱۹۸۷Chuck Clarkeالین می
مرد بارانی۱۹۸۸Raymond “Ray” Babbittبری لوینسون
پیوندهای مشترک: داستان‌هایی از لحاف چهل‌تکه۱۹۸۹راویراب اپستاین & جفری فریدمنمستند
کسب‌وکار خانوادگیVito McMullenسیدنی لومت
دیک تریسی۱۹۹۰Mumblesوارن بیتی
بیلی باتگیت۱۹۹۱Dutch Schultzرابرت بنتون
هوکCaptain James Hookاستیون اسپیلبرگ
قهرمان۱۹۹۲Bernard “Bernie” Laplanteاستیون فریرز
شیوع۱۹۹۵Colonel Sam Danielsولفگانگ پترسن
خفتگان۱۹۹۶Danny Snyderبری لوینسون
بوفالوی آمریکاییWalt “Teach” TeacherMichael Corrente
شهر دیوانه۱۹۹۷Max Brackettکوستا گاوراس
سگ را بجنبانStanley Motssبری لوینسون
کره۱۹۹۸Dr. Norman Goodmanبری لوینسون
پیام‌آور: داستان ژان دارک۱۹۹۹The Conscienceلوک بسون
مسیر مهتابی۲۰۰۲Ben Flossبرد سیلبرلینگ
اعتماد۲۰۰۳Winston Kingجیمز فولی
هیئت منصفه فراریWendell Rohrگری فلدر
در جستجوی ناکجاآباد۲۰۰۴Charles Frohmanمارک فورستر
قلب من هاکبیBernard Jaffeدیوید او. راسل
ملاقات با فاکرهاBernie Fockerجی روچ
سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکتThe Criticبرد سیلبرلینگتک جلوه
راه‌های مسابقه۲۰۰۵Tuckerفردریک دو شوصدا
شهر گمشدهMeyer Lanskyاندی گارسیا
عطر: قصه یک آدمکش۲۰۰۶Giuseppe Baldiniتام تیکور
عجیب‌تر از داستانProfessor Jules Hilbertمارک فورستر
تعطیلاتخودشنانسی مایرزتک جلوه
فروشگاه عجیب آقای مگوریوم۲۰۰۷Mr. Edward Magoriumزک هلم
پاندای کونگ‌فوکار۲۰۰۸استاد شیفوجان استیونسن & مارک آزبرنصدا
رازهای پنج جنگجوریمن هوییصدا
فیلم کوتاه
آخرین شانس هارویHarvey ShineJoel Hopkins
افسانه دسپروRoscuroSam Fell & Robert Stevenhagenصدا
نسخه بارنی۲۰۱۰Israel “Izzy” PanofskyRichard J. Lewis
Jews and Baseball: An American Love StoryراویPeter Millerصدا
مستند
فاکرهای کوچکBernie Fockerپال وایتز
پاندای کونگ‌فوکار ۲۲۰۱۱استاد شیفوجنیفر یو نلسونصدا
پاندای کونگ‌فوکار: اسرار استادانتونی لئوندیسصدا
فیلم کوتاه
کوارتت۲۰۱۲ن/مخودشاولین کارگردانی
آشپز۲۰۱۴Rivaجان فاورو
بویکوایرCarvelleفرانسوا جرارد
پینه‌دوزAbraham Simkinتوماس مک‌کارتی
طرح۲۰۱۵Bob Hammanاستیون فریرز
Kung Fu Panda: Secrets of the Scroll۲۰۱۶استاد شیفو و جنگجوRodolphe Guenodenصدا
فیلم کوتاه
پاندای کونگ‌فوکار ۳استاد شیفوجنیفر یو نلسونصدا
داستان‌های مایروویتز۲۰۱۷Harold Meyerowitzنوآ بامباک
L’uomo del labirinto۲۰۱۹Doctor Greenدوناتو کریسی
As Sick as They Made Us۲۰۲۰Eugeneماییم بیالیک
معرفی بهترین سریال های تاریخی و مذهبی ایرانی
داستین هافمن در فیلم قلب من هاکبی
داستین هافمن در فیلم قلب من هاکبی
داستین هافمن در فیلم مسیر مهتابی
داستین هافمن در فیلم مسیر مهتابی
داستین هافمن در فروشگاه عجیب آقای مگوریوم
داستین هافمن در فروشگاه عجیب آقای مگوریوم
داستین هافمن در فیلم عجیب تر از داستان
داستین هافمن در فیلم عجیب تر از داستان

آثار تلویزیونی داستین هافمن

 
عنوانسالنقشکارگردان(ها)توضیحات
Naked City۱۹۶۱، ۱۹۶۳Finney / Lester Stentonن/م۲ قسمت
The Defenders۱۹۶۲، ۱۹۶۵Buddy / Robert Burkeن/م۲ قسمت
The Nurses۱۹۶۵LarsonDavid Pressmanقسمت: “The Civil”
The Journey of the Fifth Horse۱۹۶۶ZoditchLarry Arrick & Earl Dawsonتله‌فیلم
The Star-Wagon۱۹۶۶Hanus WicksKarl Genusتله‌فیلم
ABC Stage 67۱۹۶۷J.J. Semmonsپال بوگارتقسمت: “The Trap Old Man”
Premiere۱۹۶۸Arthur Greeneپال بوگارتقسمت: “Higher and Higher, Attorneys at Law”
The Point!۱۹۷۱Narrator / Fatherفرد وولفصدا
تله‌فیلم
مرگ فروشنده۱۹۸۵William “Willy” Lomanفولکر شلوندورفتله‌فیلم
سیمپسون‌ها۱۹۹۱Mr. Bergstromریچ مورصدا
قسمت: “Lisa’s Substitute”
Credited as Sam Etic
A Wish for Wings That Work۱۹۹۱Milquetoast the Cross-Dressing CockroachSkip Jonesصدا
ویژه تلویزیون
Liberty’s Kids۲۰۰۲–۲۰۰۳Benedict Arnold (صدا)ن/مصدا
۴ قسمت
زیاد ذوق‌زده نشو۲۰۰۵Larry’s Guide #1لری چارلزقسمت: “The End”
تعطیلات پاندای کونگ‌فوکار۲۰۱۰Master Shifuتیم جانسونصدا
ویژه تلویزیون
Luck۲۰۱۱–۲۰۱۲Chester BernsteinVarious۹ قسمت; همچنین تهیه کننده
Roald Dahl’s Esio Trot۲۰۱۵Mr Henry Hoppyدرولا والشتله‌فیلم
مدیچی۲۰۱۶Giovanni de’ MediciSergio Mimica-Gezzan۵ قسمت
The Curse of Molly McGee۲۰۲۰ScratchSteve Loterصدا
داستین هافمن در تله فیلم مرگ فروشنده
داستین هافمن در تله فیلم مرگ فروشنده

داستین هافمن در تئاتر

 
عنوانسالنقشنمایشنامه نویس(ها)سالنتوضیحات
A Cook for Mr. General۱۹۶۱RidzinskiSteven Gethersتئاتر پلی‌هاوس
The Subject Was Roses۱۹۶۴Timmy ClearlyFrank D. Gilroyتئاتر بلاسکومدیر صحنه و آماده به کار
Jimmy Shine۱۹۶۸Jimmy ShineMurray Schisgalتئاتر بروکز اتکینسن
All Over Town۱۹۷۴Murray Schisgalتئاتر بوثکارگردان
مرگ فروشنده۱۹۸۴Willy Lomanآرتور میلرتئاتر برودهرست
تاجر ونیزی۱۹۸۹شایلاکویلیام شکسپیرتئاتر ریچارد راجرز
عکسی از بازیگر مشهور سینمای ایران در خانه سالمندان

نماهنگ داستین هافمن

سالعنوانهنرمند(ها)
۲۰۰۶“Follow My Lead”فیفتی سنت هنرمند مهمان رابین تیک

جوایز و افتخارات داستین هافمن

گلدن گلوب

بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی (۱۹۸۲)

جوایز اسکار داستین هافمن

سالفیلمردهنتیجه
۱۹۸۹مرد بارانیبهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
۱۹۸۰کریمر علیه کریمربهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
۱۹۸۳توتسیبهترین بازیگر نقش اول مردنامزد
۱۹۷۵لنیبهترین بازیگر نقش اول مردنامزد
۱۹۷۰کابوی نیمه‌شببهترین بازیگر نقش اول مردنامزد
۱۹۶۸فارغ‌التحصیلبهترین بازیگر نقش اول مردنامزد

جوایز داستین هافمن

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا