اخبار دیگران

جزیره اعجاب‌انگیز قشم

قشم جزیره‌ای است که به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش تقریبا در تمام اوقات سال از آب‌وهوای مناسبی برای گردش و بازدید برخوردار است. هم‌جواری این جزیره با خلیج‌فارس باعث شده است زیبایی‌های آن دوچندان شوند. در این مطلب قصد داریم به جاذبه‌های قشم زیبا بپردازیم. برای تهیه بلیط پرواز به جزیره قشم و خرید بلیط ارزان هواپیما می‌توانید به اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید.

درخت انجیر معابد قشم

از دیدنی‌های بی‌نظیر این منطقه، درخت همیشه سبز لور، معروف به انجیر معابد است. این درخت تاجی بسیار بزرگ دارد و میوه نارنجی‌رنگ و رسیده آن، خوراکی و خوش‌طعم است. یکی از زیباترین این درختان در روستای تم سنیتی در منطقه توریان رشد کرده است. در حوالی آن هم بقعه‌ای دیدنی با طرح معماری قدیمی زیبا به اسم زیارت پیر قرار دارد.

جنگل حرا قشم

بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان در تنگه خوران، جنگل دریایی حرا واقع شده که دارای تنوع زیستی بالایی است. جنگل حرا به دلیل مناسب بودن شرایط اکولوژی، برای پرندگان مهاجر از مناطق گرمسیری، زیستگاهی امن است. موجودات زیادی اعم از نرم‌تنان، سخت‌پوستان و ماهیان در اینجا زندگی می‌کنند که منبع غذایی مهمی برای دیگر ماهیان و پرندگان وحشی هستند. از انواع پرندگان جنگل حرا می‌توان به مرغان ماهی‌خوار دریایی و مرغ باران یا آبچلیک که در هنگام مهاجرت از این منطقه عبور می‌کنند، نام برد. برای دیدار از این جنگل دریایی حیرت‌انگیز می‌توانید انواع بلیط‌ها مانند بلیط‌های چارتری و بلیط لحظه آخری به مقصد قشم را از اسنپ تریپ خریداری کنید.

غار خربس قشم

از دیگر جاذبه‌های قشم می‌توان به غار خربس در فاصله 12 کیلومتری قشم در کنار جاده جنوبی اشاره کرد. غار خربس بر سینه کوهی مشرف به دریا و دشت میانکاسه واقع است. این غار از غار‌های دریایی به‌حساب می‌آید که در اثر گرداب و تخلیه ماسه‌ها، در دل صخره‌ها به وجود آمده است. اگر علاقه‌مند هستید که از آن دیدن کنید، می‌توانید از هر شهری بلیط پرواز به مقصد قشم، مانند پرواز تهران قشم را از اسنپ تریپ تهیه کنید.

معرفی قبرس شمالی؛ نکات طلایی سرمایه گذاری خارجی

جزایر ناز قشم

جزایر ناز جزیره‌های کوچکی در 22 کیلومتری سواحل شرقی قشم هستند و از ساحل حدود یک کیلومتر فاصله دارند. وسعت جزایر ناز حدود سه هکتار است. این جزایر با دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع 5 تا 10 متر احاطه شده‌اند و فاقد ساحل شنی هستند. سطح آن در هنگام جزر آب از طریق باریکه‌ای به ساحل قشم وصل می‌شود.

دره ستاره قشم

دره ستاره قشم در پنج کیلومتری از ساحل جنوبی جزیره واقع شده است. این دره نزدیک به 2 میلیون سال قدمت دارد و به دوره زمین‌شناسی سنوزوئیک مربوط است. زیبایی‌های منحصربه‌فرد دره ستاره باعث شده‌اند تا در سازمان یونسکو به ثبت برسد.

اهالی جزیره اعتقاد دارند که روزگاری ستاره‌ای از آسمان به سطح جزیره افتاده و این شکل‌ها را به وجود آورده است. در زبان محلی به این مکان “استاره افته” و گاه “ستاره افتیده” گفته می‌شود و در میان مردم، داستان‌های زیادی درباره آن، رواج دارد. برای دیدار از دره ستاره قشم می‌توانید بلیط پرواز تهران قشم و همچنین پرواز از هر شهر به مقصد قشم را از اپلیکیشن اسنپ تریپ خریداری کنید.

غار نمکی قشم

در قسمت انتهایی جنوب غربی جزیره، در کوه گنبدی شکلی به ارتفاع 237 متر از سطح دریا، غار نمک قرار دارد. رگه‌های نمک بر پیکر این کوه، منظره‌ای حیرت‌انگیز و زیبایی را از دور نمایان می‌کنند. این غار با غلظت نمک تا 99 درصد، بزرگ‌ترین غار نمکی دنیا به‌حساب می‌آید.

دهانه غار نمک حدود 2 کیلومتر از جاده هم جوار ساحل دریا، فاصله دارد. درون غار نمک به‌خصوص اعماق آن، تاریک است و برای دیدن استالاگمیت‌های بلورین نمک، نیاز به چراغ‌قوه پرنور خواهد بود. سقف غار نمک را قندیل‌های بلورین و مرمرین در شکل‌های گوناگون پوشش داده‌اند و منظره‌ای خیره‌کننده را به وجود آورده‌اند.

گناه فرشته چیست که به اعدام محکوم شد؟ / قسمت اول سریال گناه فرشته

حیات‌وحش دریایی قشم

حیات‌وحش دریایی قشم، فصل دیگری از جاذبه‌های قشم است که از متنوع‌ترین گونه‌های جانوران دریایی تشکیل شده است. به‌طورکلی یازده گونه خرچنگ از سه خانواده در این جزیره زندگی می‌کنند. همچنین در این آب‌ها لاک‌پشت سبز و دلفین نیز به‌عنوان سرآمد پستانداران این منطقه وجود دارند.

جزیره هنگام

در دو کیلومتری خط ساحلی جنوبی قشم، جزیره هنگام قرار دارد. برای دیدن دلفین‌های بازیگوش، گردشگران و مسافران زیادی به جزیره هنگام می‌آیند. تنها مزرعه تمساح کشور نیز در جزیره هنگام قرار دارد. طبیعت رؤیایی داخل جزیره و سواحل آن بسیار شگفت‌انگیز هستند.

قلعه پرتغالی‌ها در قشم

این قلعه قبل از سلطنت شاه‌عباس به‌عنوان دژ نظامی برای کنترل عبور و مرور کشتی‌ها در منطقه هرمز و خلیج‌فارس، توسط پرتغالی‌ها ساخته شده است. دیدار از قلعه پرتقالی‌های قشم را می‌توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما و همچنین بلیط لحظه آخری از اسنپ تریپ، انجام دهید.

تنگه چاه کوه قشم

یکی دیگر از جاذبه‌های قشم، تنگه چاه کوه است. در قلب جزیره قشم، شکافی برش خورده به شکل ضربدر در دل کوه، تنگه‌ای پدید آورده که زمانی مقدس شمرده می‌شده است. بدنه و سطوح داخلی این تنگه به شکل طاق‌ها، سکو‌ها و دالان‌های پر پیچ‌وخم هستند. انسان‌ها از زمان قدیم چاه‌هایی برای نگهداری آب شیرین در آن حفر کرده‌اند. چاه‌هایی که منابع مهم تأمین آب شیرین برای این بخش از جزیره بوده‌اند.

ژئوپارک قشم

اولین و تنها ژئوپارک خاور‌میانه، ژئوپارک قشم است که در سال 2006 در یونسکو ثبت شده است. در جهان 19 کشور دارای ژئوپارک هستند. ژئوپارک ایران به دلیل قرارگیری در کنار سواحل زیبای خلیج‌فارس و جنگل دریایی حرا، یکی از منحصربه‌فردترین ژئو پارک‌های جهان است. اگر علاقه‌مند به تماشای این ژئوپارک منحصربه‌فرد و سفر به قشم هستید، می‌توانید بلیط‌های چارتری، سیستمی و بلیط لحظه آخری ارزان را از اسنپ تریپ بخرید.

تینت لب چیست و چه تفاوتی با رژ لب و برق لب دارد + معرفی بهترین تینت های بازار

مراکز خرید قشم

در قشم این امکان وجود دارد تا بسیاری از اقلام مانند پوشاک، لوازم‌آرایش، لوازم‌خانگی، کیف و کفش و … را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. خرید ارزان اقلام باکیفیت برای بسیاری از مسافران و گردشگران، جذاب است. مراکز خرید زیادی در قشم وجود دارند که تقریبا به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • مرکز خرید قدیم قشم
  • مرکز خرید جدید قشم
  • مرکز خرید درگهان قشم

جمع‌بندی

جزیره قشم یک جزیره فوق‌العاده جذاب است که گویی طبیعت آن مربوط به یک سیاره دیگر است. مکان‌ها و جاذبه‌های زیادی مانند جنگل حرا، غار خربس، جزایر ناز، جزایر هنگام، ژئوپارک قشم و … در این جزیره وجود دارند که هرکدام از آن‌ها می‌تواند دلیلی بر بازدید از قشم باشد. با مراجعه به اسنپ تریپ، علاوه بر امکان استفاده از خدمات گوناگون آن، می‌توانید بلیط ارزان هواپیما و بلیط پرواز تهران قشم را تهیه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا