اخبار دیگران

هزینه ترخیص کالا چگونه محاسبه میشود؟

به طور کلی می‌توان گفت بازرگانی، تجارت و فعالیت در زمینه صادرات و واردات کالا شامل هزینه‌ های متعدد گمرکی می‌شود که با عنوان هزینه ترخیص کالا شناخته می‌شود و در هر مرحله از انجام امورات بازرگانی و تجاری مانند فرایندهای تشریفات ترخیص کالا از گمرک بایستی محاسبه و پرداخت گردد. در نتیجه شناخت هزینه ترخیص کالا و نحوه محاسبه هزینه ترخیص کالا که شامل عوارض گمرکی، تعرفه‌ های گمرکی، هزینه انبارداری و موارد مشابه می‌گردد قبل از آغاز فعالیت بخش بسیار مهمی از فعالیت تاجران و بازرگانان در نظر گرفته می‌شود.  بنابراین جهت جلوگیری از متوقف شدن کالا در گمرک و کاهش هزینه‌ های اضافی، در این مقاله از سوی شرکت ترخیص کالا با عنوان ایران ترخیص جهت آشنایی بیشتر با نحوه محاسبه و انواع هزینه‌ ترخیص کالا گمرک همراه ما باشید.

لیست هزینه های ترخیص کالا

هزینه ترخیص کالا از گمرک عمدتا شامل مبالغ متعددی می‌گردد که در فرایند عملیات گمرکی اخذ و دریافات می‌شود. در نتیجه از مهمترین هزینه های گمرکی و هزینه ترخیص کالا می‌توان به هزینه باربری کالا ، هزینه انبارداری، هزینه تخلیه، هزینه صفافی، هزینه تعرفه های آزمایشگاهی، هزینه کارشناسی و ارزیابی کالا و موارد مشابه اشاره کرد که بایستی به عنوان هزینه ترخیص کالا جهت هر کالا توسط صاحب کالا پرداخت گردد. در نتیجه هزینه های حمل بار هوایی از چین و هزینه گمرکی و ترخیص کالا ذکر شده به شکل مستقل و مجزا از حقوق ورودی دریافت خواهند شد. لازم است بدانید هزینه ترخیص کالا شامل هزینه های متعددی است که اطلاع از آنها در بسیاری از مواقع حائز اهمیت و مهم می‌باشد. گاهی اوقات به علت هزینه های بالای ترخیص کالا از گمرک ، تاجران و بازرگانان مجبور خواهند شد، کالاهای خود را برای مدت زمان طولانی در انبارهای گمرک نگه دارند که این امر باعث افزایش هر چه بیشتر هزینه ترخیص کالا از گمرک خواهد شد.

معرفی سه کسب و کار موفق در ایران با درآمد بالا

در نتیجه لازم است که قبل از ورود به عرصه واردات و صادرات کالا و انجام هر گونه اقدامی از هزینه های لازم با استفاده از یک شرکت ترخیص کالا از گمرک مطلع گردید. همچنین از دیگر موارد در هزینه ترخیص کالا می‌توان به مورد زیر اشاره نمود.

  • انبارداری و هزینهانجام عملیات ترخیص از گمرک

لازم است تا به این توجه داشته باشید که اگر هنگام انجام هماهنگی های مورد نیاز برای حمل و نقل، هزینه انبارداری را لحاظ نکرده باشید، باید این هزینه را قبل از  ترخیص کالا از بندر پرداخت کنید. همچنین این هزینه متناسب با حجم و مقدار  بار شما متفاوت خواهد بود.

از دیگر هزینه ترخیص کالا هزینه دموراژ وجود دارد که در صورت عدم ترخیص کالای شما پیش از یک تاریخ معین بایستی پرداخت شود. در نتیجه وارد کنندگان و تاجران بایستی جهت ترخیص کالا از گمرک اظهارنامه را کامل کنند که در اظهار نامه ذکر شده ، شماره تعرفه محموله که در واقع همان کدینگ کالا می‌باشد ذکر می‌شود. همچنین در صورتی که تعرفه کالا صحیح درج نگردد،وارد کننده کالا جریمه خواهد شد.

  • حقوق و تعرفه گمرکی

این هزینه به عنوان هزینه های تقریبی خدمات گمرک در نظر گرفته می‌شود. لازم به ذکر است هزینه ترخیص گمرکی که بعضی از آن ها ذکر شد به شکل مستقل از حقوق ورودی اخذ می‌گردد. همچنین حقوق ورودی برای ترخیص کالا از گمرک شامل سود بازرگانی و نیز 4 درصد ارزش گمرکی می‌شود. همچنین پرداخت هزینه ترخیص کالا از گمرک جهت روند قطعی واردات کالا است که این هزینه ها توسط شرکت ترخیص کالا تعیین می‌گردد. لازم به ذکر است که حقوق و عوارض ورودی گمرکی تنها در گمرکات ایران دریافت نخواهد شد ، بلکه در سایر کشور های دنیا از تجار این عوارض دریافت می‌شود و در حقیقت می‌توان گفت که تعرفه گمرکی یک اصطلاح بین المللی است که حقوق گمرکی و مالیات و عوارض ورود کالا را شامل می‌گردد.

همه چیز درباره لمینت دندان

هزینه ترخیص کالای وارداتی شما چگونه محاسبه میشود؟

به طور کلی می‌توان گفت تمام مبالغی که طی فرایند و پروسه گمرکی پرداخت می‌گردد به عنوان بخشی از هزینه ترخیص کالا محسوب می‌گردد. هزینه انبارداری، هزینه باربری کالا ، هزینه تعرفه‌های آزمایشگاهی و موارد مشابه از جمله هزیته هایی هستند که بایستی به عنوان هزینه‌ های ترخیص از گمرک و صدور اجازه تحویل و ترخیص کالا از گمرک پرداخت شود. شناخت و اطلاع از هزینه‌های مختلف گمرکی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در نتیجه بایستی جهت اطلاع از نحوه پرداخت این هزینه ها از یک شرکت ترخیص کالا کمک بگیرید تا بتوانید به طور اساسی با نحوه محاسبه هزینه ترخیص کالا آشنایی پیدا کنید.

در ادامه می‌توان گفت از مهمترین عواملی که بایستی هنگام محاسبه هزینه ترخیص کالا از گمرک به آن توجه داشته باشید وزن کالا و حجم کالا می‌باشد که هنگام محاسبه هزینه ترخیص کالا این دو فاکتور به عنوان دو عامل مهم جهت ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته می‌شود. شما عزیزان می‌توانید جهت محاسبه هزینه ترخیص کالا با مشاوران مجرب ما در شرکت ترخیص کالا ایران ترخیص مشورت نمایید .

عوامل موثر در افزایش یا کاهش هزینه های ترخیص کالا

هنگامی که  شما قصد جابه جا و یا ترانزیت کالاهایتان را دارید بایستی از روش حمل بار هوایی که توسط شرکت حمل و ترخیص کالا ارائه می‌شود استفاده نمایید. در این هنگام که لازم است تا در مورد  آن اطلاعات کافی و جامعی در اختیار داشته باشید تا بتوانید به درستی هزینه ترخیص کالا را مدیریت نموده و در نهایت ترخیص کالا از گمرک صورت بگیرد.

آزمون تافل هوم ادیشن برای دانشگاه های استرالیا

شما بازرگانان و تاجران عزیز و فعال در حوزه تجارت بین المللی بایستی این نکته را به خاطر داشته باشید که علاوه بر توجه به هزینه ترخیص کالا از گمرک ،مزایا و معایب هر روش حمل و نقل ، نسبت به سایر عوامل موثر در افزایش یا کاهش هزینه های حمل و نقل  نیز بایستی اطلاعات کافی و دقیقی داشته باشید. در این حین موارد و عوامل متعددی در نظر گرفته می شود که می توانند بر انجام روند حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی شما مشکلی ایجاد نمایند. این موارد عبارتنداز؛

  • تعیین نمودن نظام تعرفه ای صحیح و درست

لازم است بدانید بعضی از کشورها از نظام های تعرفه ای متعدد و گوناگونی استفاده می‌کنند. به بیان دیگر می‌توان گفت اخذ و دریافت حقوق ورودی برای یک کالای واحد از مبادی گوناگون یکسان نخواهد بود. در نتیجه  با توجه به نظام تعرفه ای صحیح و درست بایستی ماخذ حقوق ورودی کالا تعیین گردد. به عنوان مثال می‌توان گفت تعرفه کالای وارد شده به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سایر کشورها که عضو آن اتحادیه میباشد، برابر با تعرفه واردات از کشورهای غیر عضو اتحادیه نخواهد بود.

  • تعیین ارزش درست برای حقوق گمرکی

ارزش محصول و کالا ها جهت محاسبه حقوق دقیق واردات و مالیات بایستی به گمرک اعلام گردد. در واقع می‌توان گفت گمرک در کشورهای گوناگون مقررات و روش های یکسان و مشابهی را جهت تعیین ارزش کالا دارند که این ارزش نیز توسط شرکت ترخیص کالا نیز می‌تواند اعلام گردد. همچنین می‌توان گفت واقعیت این است که ارزش استنباطی مبنای محاسبه حقوق ورودی و هزینه ترخیص کالا همیشه با فاکتوری که وارد کننده به گمرک ارائه داده است، یکسان نیست. ارزش بعضی از محصولات ممکن است گاه به گاه در محاسبات گمرکی دچار تغییر شود. همچنین ارزش به روز شده محصول بایستی توسط کارگزار گمرک و وارد کننده کالا جهت ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته تحلیل شود. همچنین اگر مأموران گمرک ارزش اعلام شده کالا را تأیید نکنند ، ممکن است علاوه بر افزایش حقوق گمرکی ، جریمه و مجازاتی را نیز به همراه خود داشته باشد.

  • انتخاب درست کارگزار گمرکی مطمئن
هنر پیشه های پر طرفداری که مدل شده اند

کارگزاران فعال در شرکت ترخیص کالا از هزینه ترخیص کالا از گمرک به شکل مستقیم و غیرمستقیم اطلاع دارند. هزینه کارگزاری که هزینه مستقیم می‌باشد و احتمالاً مهمترین ملاک جعت انتخاب کارگزار گمرک برای تجارت خواهد بود.

  • کاهش هزینه های کارگزاری گمرک

هزینه ترخیص کالا مربوط به کارگزاری گمرک براساس توافق نامه و عقدنامه های بین کارگزار و وارد کننده در نظر گرفته می‌شود. این هزینه معمولاً بر حسب تعداد قلم کالاها ، ماهیت کالا و تعداد کانتینر در یک اظهارنامه مشخص می‌گردد. همچنین شما می‌توانید با کارگزاران گمرک چانه بزنید و در نهایت هزینه های کمتری بپردازید. علاوه بر این موارد واردکننده حق دارد جهت کل مجموعه خدمات ترخیص کالا از گمرک یک هزینه کل مشخص داشته را دارا باشد . بنابراین ، از کارگزار خواسته می‌گردد تا قیمت مناسب تری را را ذکر کند و هزینه هر مورد را به شکل مجزا پیشنهاد بدهد. همچنین بسیار مهم می‌باشد که وارد کننده کالا ابتدا کل هزینه بسته ترخیص را مقایسه نماید.

جمع بندی

محاسبه هزینه‌ ترخیص کالا از گمرک به ویژه حقوق و عوارض ورودی اغلب اوقات برای بسیاری از تاجران و بازرگانان وقت گیر و دشوار می‌باشد. در نتیجه از آنجا که انجام چنین محاسباتی نیاز به اطلاعات کافی و محاسبات دقیق دارد، لازم می‌باشد تا علاوه بر آشنایی با فرمول های محاسبه آن ها با قوانین و مقررات گمرکی موجود که توسط شرکت ترخیص کالا نیز ارائه می‌شود آگاهی کاملی داشته باشید، چرا که نداشتن برنامه ریزی اقتصادی مناسب و یا نبود سرمایه کافی جمله مواردی است که موجب افزایش مشکلات مالی و هزینه های احتمالی در هر مرحله از پروسه ترخیص کالا از گمرک خواهد شد، در نتیجه به همین منظور بهتر است با کمک کارشناسان و متخصصان اقدام به پرداخت هزینه‌ ترخیص کالا نماید .

معرفی بهترین هدفون ها و هدست های 2021

همچنین شرکت ترخیص کالا ایران ترخیص با ارائه خدماتی متنوع در زمینه واردات و صادرات کالا مانند خدمات مشاوره ای ، ترانزیت و ترانشیپ کالا و … می‌تواند یاری رسان شما عزیزان باشد . همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس ما به نشانیirtarkhis.com مراجعه نماید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا