اخبار دیگران

حاشیه ی سلبریتی های ساکن آلمان

امروزه بیش از 9 میلیون خارجی در کشور آلمان زندگی می‌کنند و آلمان پس از ایالات‌متحده، دومین مقصد محبوب مهاجرتی در جهان است. هر ساله هزاران مهاجر خارجی برای زندگی بهتر به آلمان می‌روند. مردم با ملیت‌ها، مذاهب، تحصیلات و حرفه‌های مختلف، آلمان را به یک موزاییک فرهنگی تبدیل کرده‌اند. این کشور در حال حاضر پذیرای تعداد قابل توجهی از هنرمندان، ورزشکاران و سلبریتی‌های ایرانی هم هست. بسیاری از این افراد سرشناس برای پیشرفت هر چه بیشتر و زندگی راحت‌تر، به آلمان مهاجرت کرده‌اند. در این مطلب به معرفی چهره‌های شناخته شده ایرانی و سلبریتی های ساکن آلمان می‌پردازیم.

چرا مهاجرت به آلمان؟

کشور آلمان به دلیل سیستم جامع رفاهی خود شهرت دارد و در قانون اساسی این کشور به اصل نظام رفاهی اشاره شده است. به این ترتیب، آلمان متعهد شده است که علاوه بر آزادی، از پایه‌های اقتصادی شهروندان خود نیز محافظت کند. بنابراین اگر شخصی نتواند از خود مراقبت کند، دولت این کار را برای او انجام می‌دهد.
نرخ بیکاری آلمان همیشه پایین بوده است. این کشور به مشاغلی مانند پزشکی، فناوری اطلاعات و مهندسی عمومی بیش از بقیه نیاز دارد. البته افراد دیگری نظیر لوله‌کش، برق‌کار، صنعتگر و سایر متخصصان تاسیسات هم در صورت داشتن مدرک تحصیلی، در آلمان بازار کار دارند. شرکت‌های چندملیتی مستقر در آلمان، مانند BMW، زیمنس، آدیداس و فولکس‌واگن، سالانه هزاران نفر را استخدام می‌کنند.
آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجران ایرانی برای زندگی و کار و تحصیل در آلمان هم محسوب می‌شود و تاکنون افراد زیادی به آنجا مهاجرت کرده‌اند. برخی از سلبریتی‌ها هم در کنار مردم عادی، برای اقامت و زندگی بهتر به این کشور مهاجرپذیر رفته‌اند. هر کدام از این سلبریتی های ساکن آلمان به دلایل مختلفی تصمیم به این کار می‌گیرند. همچنین برخی از آن‌ها به صورت موقت و برخی هم به صورت دائمی برای زندگی در کشور آلمان به شهرهای این کشور مهاجرت می‌کنند. در ادامه مطلب به معرفی شاخص‌ترین این چهره‌ها خواهیم پرداخت.

دانلود جدیدترین فیلم ایرانی

معرفی سلبریتی های ساکن آلمان

خواننده‌های رپ ایرانی را باید از زمره پرتعدادترین سلبریتی‌های ساکن در کشور آلمان دانست. از جمله این رپرها می‌توان به شاهین نجفی، سوگند و زخمی اشاره کرد. همچنین خوانندگانی نظیر آرش و ابی هم مدتی قبل برای اجرای برنامه پرشین گات تلنت به صورت موقتی راهی کشور آلمان شدند. اشکان دژاگه و احسان حاجی صفی هم از زمره فوتبالیست‌هایی هستند که دوران حرفه‌ای فوتبال و زندگی خود را در کشور آلمان سپری می‌کنند. بازیگران مشهوری مثل مهناز افشار و فلور‌ نظری هم از سلبریتی های ساکن آلمان هستند.
در ادامه به معرفی شاخص‌ترین چهره‌های ایرانی می‌پردازیم که در سال‌های اخیر به صورت موقت یا دائمی ساکن آلمان بوده‌اند.
1. سوگند
سوگند سهیلی یکی از خواننده‌های رپ ایرانی و اصالتا اهل شهر اصفهان است. سوگند در پنج‌سالگی به همراه خانواده‌اش از ایران به آلمان مهاجرت کرد. او دوران کودکی و نوجوانی خود را در کشور آلمان سپری کرد. سوگند مدتی می‌باشد که به انگلستان نقل‌مکان کرده است و هم‌اکنون به همراه همسرش زخمی و فرزندش میراث در لندن زندگی می‌کند.
2. شاهین نجفی
مرتضی نجفی پور مقدم معروف به شاهین نجفی یکی از رپرهای پرحاشیه ایرانی است که در خارج سکونت دارد. این رپر ایرانی فعالیت رسمی خود را از سال 1379 در سبک‌های راک و پاپ آغاز نمود و در سال 1384 نیز به کشور آلمان مهاجرت کرد. شاهین نجفی را باید از پرحاشیه ترین سلبریتی های ساکن آلمان به حساب آورد.
3. رامین جوادی
رامین جوادی یکی از سلبریتی های دورگه ایرانی آلمانی است که پس از سریال بازی تاج‌وتخت در نزد ایرانیان به شهرت رسید. پدر این آهنگساز، ایرانی و مادرش آلمانی است و بنابراین، تابعیت ایرانی آلمانی دارد. البته این آهنگساز در کشور آلمان به دنیا آمده است و رابطه زیادی با کشور ایران ندارد. آهنگ فیلم‌های معروفی چون حاشیه اقیانوس آرام، آنچارتد، مرد آهنی و بلید و سریال فرار از زندان از کارهای این آهنگساز مشهور ایرانی آلمانی است.


4. فلور نظری
فلور نظری از بازیگران قدیمی و محبوب ایرانی است که مدتی قبل، اقامت کشور آلمان را دریافت کرد. البته فلور نظری همچنان برای بازیگری یا کارهای دیگر به ایران سفر می‌کند. اما اگر کاری در ایران نداشته باشد، زندگی در کشور پیشرفته آلمان را ترجیح می‌دهد.
5. مهناز افشار
مهناز افشار از دیگر بازیگران مطرح ساکن آلمان می‌باشد که اخیرا به ایران ممنوع‌الورود شده است. این بازیگر محبوب در کشور آلمان مشغول به کار می‌باشد و به عنوان یکی از داوران برنامه پرشین گات تلنت فعالیت می‌نماید. او به همراه دخترش در کشور آلمان زندگی می‌کند و از همسرش جدا شده است. مهناز افشار را باید در صدر فهرست پرحاشیه‌ترین سلبریتی های ساکن آلمان قرار داد.

تعمیر تخصصی و فروش مستقیم لوازم و قطعات یدکی ولوو سواری

6. اشکان دژاگه
اشکان دژاگه که از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های تیم ملی ایران بود هم دوباره به کشور آلمان بازگشته است. او مدتی را در ایران زندگی کرد و برای تیم تراکتورسازی تبریز توپ زد، اما دوباره به آلمان برگشت. اشکان دژاگه تابعیت ایرانی آلمانی دارد، زیرا همسر او اهل کشور آلمان است. همچنین سه فرزند اشکان نیز در کشور آلمان به دنیا آمده‌اند. او تجربه بازی در تیم‌های موفقی در لیگ‌های آلمان، روسیه و تیم ملی ایران را داشته است و هم‌اکنون در آلمان سکونت دارد.
7. زخمی
زخمی هم به ‌نوعی از سلبریتی های ساکن آلمان محسوب می‌شود. زخمی همسر رپر معروف، سوگند است و این دو در کنار هم در آلمان زندگی می‌کردند. سبک خوانندگی زخمی هم در حوزه رپ می‌باشد و او توانسته است هواداران زیادی را به خود جذب کند.
8. احسان حاج صفی
احسان حاج صفی از مشهورترین و برترین فوتبالیست‌های ایرانی است که مدتی را در تیم کی اف سی فرانکفورت گذراند. بنابراین مدتی را همراه با خانواده خود در کشور آلمان ساکن بود.
9. کیمیا علیزاده
کیمیا علیزاده برای تمامی مردم ایران شناخته شده است. او از ستاره‌های ورزش تکواندو ایران بود که تصمیم گرفت از ایران خارج شود. او هم‌اکنون به همراه همسرش در کشور آلمان مشغول به زندگی است و در حوزه تکواندو فعالیت می‌کند.

ورزشکاران ایرانی مقیم آلمان

امروزه چهره‌های ورزشی ایرانی بسیار زیادی در کشور مرفه و پیشرفته آلمان زندگی می‌کنند. این ورزشکاران می‌توانند از درآمد بالا و محیط امن سیاسی و اقتصادی آلمان بیشترین بهره را ببرند. از این جهت، بسیاری از ورزشکاران ایرانی هنگام ترک کشور ایران به سوی آلمان و فرصت‌های بی‌نظیر آن جذب می‌شوند. لیگ فوتبال آلمان موسوم به بوندسلیگا نیز همیشه یکی از بهترین مقصدهای اروپایی برای فوتبالیست‌های ایرانی بوده است. علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی، علی کریمی، وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا تنها بخشی از فوتبالیست‌های ایرانی هستند که در آلمان توپ زده‌اند. این بازیکنان همیشه از دوره فعالیت و زندگی خود در آلمان به عنوان بهترین دوران ورزشی خود یاد می‌کنند.
همان‌طور که اشاره شد، کیمیا علیزاده یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ورزشکاران ایرانی است که برای ادامه فعالیت ورزشی خود راهی آلمان شد. ورزشکاران ایرانی زیادی هم به صورت کاملا قانونی برای مهاجرت به آلمان اقدام کرده‌اند و در این کشور سکونت گزیده‌اند. از چهره‌های ورزشی سلبریتی های ساکن آلمان می‌توان به افرادی نظیر وحید سرلک، اشکان دژآگه، سردار آزمون، کسری مور مهدی نژاد، سامان بلاغی، انوش جعفری و مینا علیزاده اشاره کرد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی ایمپلنت

خوانندگان ایرانی مقیم آلمان

خوانندگان از دیگر سلبریتی های ایرانی هستند که کشور آلمان را برای سکونت خود انتخاب می‌کنند. این کشور از جذابیت بالایی برای فعالیت آزادانه خوانندگان ایرانی برخوردار است. بنابراین در حال حاضر خوانندگان ایرانی بسیاری در آلمان ساکن هستند. از خوانندگان و سلبریتی های ساکن آلمان می‌توان به زخمی، سوگند و یاسمین طباطبائیان اشاره کرد. بابک جهانبخش نیز یکی از خوانندگان شناخته شده سبک پاپ ایرانی است که تابعیت آلمانی دارد و می‌تواند در این کشور اقامت دائم داشته باشد.
علاوه بر خوانندگان، شاعرهای به‌نام و مشهور ایرانی زیادی هم در آلمان زندگی می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان از زنده‌یاد هوشنگ ابتهاج نام برد. هوشنگ ابتهاج یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین شاعران ایرانی مقیم آلمان بود که اخیرا از دنیا رفته است.
بازیگران ایرانی مقیم آلمان
امروزه با مهاجرت روزافزون بازیگران ایرانی به کشورهای پیشرفته دنیا مانند آلمان مواجه هستیم. کشور آلمان به عنوان یک کشور آزاد شناخته می‌شود که به حقوق اساسی افراد احترام می‌گذارد. بنابراین می‌تواند مقصدی بسیار جذاب برای سلبریتی‌ها و به‌خصوص بازیگران باشد.
زندگی سلبریتی‌های بازیگر معمولا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و طرفداران درباره زندگی شخصی آن‌ها بسیار کنجکاو هستند. مهناز افشار را باید شناخته‌شده‌ترین بازیگر ایرانی دانست که تابعیت آلمانی دارد. پس از او باید به فلور نظری اشاره کرد. وی از بازیگران ساکن آلمان است که برای برخی فعالیت‌های کاری و شخصی، گاهی به ایران باز می‌گردد.
جمع‌بندی
امروزه 272.000 نفر ایرانی در کشور آلمان زندگی می‌کنند. اصطلاحاتی مشابه Iranisch Deutsch و Persisches Deutsch به‌وفور در رسانه‌های این کشور یافت می‌شوند. سلبریتی‌های ایرانی نیز روز به روز بیشتر به این کشور جذب می‌گردند. زیادتر شدن سلبریتی های ساکن آلمان نشان‌دهنده رفاه بالای این کشور و پذیرایی خوب این کشور از مهاجران خارجی است. به نظر می‌رسد با ادامه روند کنونی، شاهد مهاجرت سلبریتی‌های بیشتری از ایران و سایر نقاط جهان به مقصد آلمان باشیم.

بروکر فارکس واسطه بازارهای مالی
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا