اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

معرفی فیلم عامه پسند و زمان اکران آن بعد از 4 سال

فیلم عامه پسند اثری به کارگردانی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی سهیل بیرقی محصول سال 1398 است که در جشنواره فجر سی‌وهشتم به نمایش درآمده بود اما در این چهار سال مجوز نمایش آن صادر نشده بود. این اثر در ژانر اجتماعی تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم عامه پسند و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم عامه پسند منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم عامه پسند چه کسی است؟

کارگردان فیلم عامه پسند سهیل بیرقی است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم عامه پسند چیست؟

در فیلم عامه پسند با بازی فاطمه معتمدآریا در نقش زنی میانسال روبه‌رو هستیم که سالیان سال با همسرش زندگی کرده و تازه می‌فهمد به او خیانت می‌کند. او از خانه بیرون می‌زند تا مستقل زندگی برای خودش بسازد اما با مشکلاتی مواجه می‌شود که راهش را می‌بندد. اجاره ندادن خانه به زنی تنها، ناتوانی در پیدا کردن شغل یا گرفتن جواز کسب، عدم توانایی مدیریت کافه و … در عین حال سادگی بیش از حدش وضعیت نابهنجاری را برایش ایجاد می‌کند.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم عامه پسند چیست؟

فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری از بازیگران نقش اصلی فیلم عامه پسند هستند.

مشخصات فیلم عامه پسند

نام فیلمعامه پسند
کارگردان و نویسنده و تهیه کنندهسهیل بیرقی
ژانر اجتماعی
سال تولید1398
موسیقیکریستف رضاعی
تاریخ‌های انتشار
چهارشنبه۱۷ آبان

معرفی فیلم عامه پسند

دانلود رایگان فیلم عامه پسند

«عامه پسند» با فاطمه معتمدآریا و باران کوثری بعد از 4 سال مجوز اکران گرفت.

نکته قابل توجه اینجاست که «عامه‌پسند» درحالی مجوز اکران گرفته که دو بازیگر اصلی‌اش این اواخر با حواشی مختلفی روبه‌رو بوده‌اند. فاطمه معتمدآریا به نصب تصویرش در بیل‌بورد میدان ولیعصر اعتراض داشت و حالا هم که نام باران کوثری در فهرست پنج بازیگری قرار گرفته که به دادسرا احضار شده‌اند. باید دید وضعیت اکران فیلم به کجا می‌رسد.

معرفی رابین ویلیامز بازیگر و کمدین از کودکی تا معروفیت و ماجرای خودکشی

تاریخ اکران عمومی فیلم عامه پسند چهارشنبه۱۷ آبان است. پس هنوز دانلود فیلم عامه پسند امکان پذیر نیست و باید منتظر عرضه فیلم در سینمای خانگی بمانیم.

لیست بازیگران فیلم عامه پسند

  • فاطمه معتمدآریا در نقش فهیمه میربد
  • هوتن شکیبا در نقش میلاد بداغی
  • باران کوثری در نقش افسانه شیرخدایی

بازیگران فیلم عامه پسند

عوامل فیلم عامه پسند

  • نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: سهیل بیرقی
  • مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان
  • موسیقی: کریستف رضاعی
  • تدوین: هایده صفی‌یاری
  • طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی رکسانا نیک پور
  • طراحی و ترکیب صدا: انسیه ملکی
  • دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امید شیرانگیز
  • طراح صحنه: عبدالوهاب یحیی زاده
  • مجری طرح: مجید کریمی

معرفی سهیل بیرقی کارگردان فیلم عامه پسند

سهیل بیرقی متولد شهرضا و فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع صنعتی است، اما با گرایشی که به هنر و سینما داشته است فعالیت های هنری خود را با دستیاری در کنار عبدالرضا کاهانی در پروژه سینمایی آدم آغاز کرد. وی سال بعد در کنار رسول صدرعاملی به ادامه فعالیت های خود در سینما مشغول شد و در فیلم های شب واقعه و تردید نیز حضور داشت.او در قامت دستیار اول کارگردان و برنامه ریز در ده فیلم سینمایی حضور داشته و سپس با نگارش فیلم نامه ای با عنوان من و به یمن حضور بازیگرانی محبوب و شناخته شده، نقش آفرینی تحسین برانگیز لیلا حاتمی و موفقیتی که این فیلم در گیشه به دست آورد توانست نخستین تجربه کارگردانی خود را پشت سر بگذارد.

فیلم «من» یکی از پدیده‌های جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر بود؛ فیلم اول فیلم‌ساز جوانی که پیش‌تر تجربه دستیاری کارگردان در فیلم‌های عبدالرضا کاهانی را در کارنامه داشت، اما در اولین تجربه‌ی کارگردانی خود، یک ایده بلندپروازانه را برای روایت انتخاب کرد.

همه چیز در مورد انوشیروان ارجمند و پسرش

او در دومین تجربه خود یعنی «عرق سرد» بازهم سراغ یک کاراکتر زن رفت، اما نتوانست موفقیت فیلم اول را تکرار کند و فضای شعارزده فیلم دوم بر امتیازات روایی و ساختاری آن سایه انداخت.

حالا فیلم‌نامه «عامه پسند» را هم بیرقی همچون دو اثر قبلی خودش نوشته است و می‌گوید فضای آن نسبت به فیلم‌های «من» و «عرق سرد» متفاوت است.

سهیل بیرقی کارگردان فیلم عامه پسند

معرفی فیلم عامه پسند

بیرقی دربارهٔ نام فیلم گفته که برعکس نامش، کارکردی در نقد این جریان دارد. نام انگلیسی فیلم هم بر همین اساس Unpopular است.

این فیلم، تکمیل سه‌گانه سهیل بیرقی دربارهٔ زنان جامعه است که در شهرضا ساخته شده‌است. شخصیت‌های محوری دو فیلم قبلی این فیلمساز را لیلا حاتمی و باران کوثری بازی می‌کردند که به ترتیب نماینده‌ای از زنان دهه پنجاه و شصت بودند، حالا شخصیت اصلی فیلم «عامه‌پسند»، نمایندهٔ زنی از دهه چهل است که فاطمه معتمدآریا نقش او را به عهده دارد

خود بیرقی عمدی بودن این موضوع را رد کرده‌است. او گفته هیچگاه تصمیم به ساخت سه‌گانهٔ زنانه نداشته و سه‌گانه به نظر رسیدن آثارش، ناخودآگاه و بر اساس شرایط است و حتی در فیلمنامه و کارگردانی برعکس آثار قبلی‌اش است، چون فیلمنامه‌های قبلی بر اساس الگوهای کلاسیک و با فراز و فرود نوشته شده، اما این فیلم بر اساس خرده پیرنگ و ضد داستان پیش می‌رود و ساختار زمانی جابه‌جا می‌شود.

داستان فیلم عامه پسند و نقد آن

این بار بیرقی روی مرزی بین سینمای داستان‌گو و سینمایی شخصیت‌محور حرکت می‌کند. فیلم در دو سطح گسترش می‌یابد. یک سطح داستان زنی است که در پنجاه و هفت سالگی از همسرش جدا شده و به شهر پدری شهرضا برمی‌گردد و در تلاش است خودش را پیدا کند و کار و باری دست و پا کند. در سطح دوم عامه پسند فیلمی است درباره فشارهایی که در جامعه و به خصوص در بخش سنتی آن روی زنان وارد می‌شود. فشارهایی که رسما به قوانین هم منتقل شده. قوانین از طرف کسانی وضع شده که از دل همین فرهنگ سنتی که در شهرهای کوچکی مثل شهرضا هنوز دست‌نخورده‌تر از جاهایی مثل کلانشهرها باقی مانده‌ برآمده‌اند.

معرفی بانیپال شومون بازیگر مسیحی سینمای ایران

در اینجا فرقی بین عرف جامعه سنتی با قانون نیست. خاستگاه هردو یکسان است و از فرهنگی برخاسته که زن را فقط با مردهای زندگیش می‌شناسد و به خودی خود برای زن ارزش قائل نیست.
فیلم عامه پسند سه کاراکتر اصلی دارد. فهیمه میربُد، با بازی فاطمه معتمدآریا، زنی است که در همین شهرضا بزرگ شده ولی بعد از ازدواج به تهران رفته و سال‌ها خانه‌دار بوده و حالا در آستانه حرکت از میانسالی به پیری متوجه شده همسرش با زن جوانی در ارتباط است و ترجیح داده عزتش را حفظ کند و از این زندگی خارج شود. در شخصیت‌پردازی و طراحی لباس او ظرافت‌هایی رعایت شده. فهیمه زن روشنفکری نیست. آدمی است بسیار عامی. پست‌های انگیزشی در «اینِستا» می‌نویسد، دوست ندارد کانال‌های سیاسی و تلخ در ماهواره داشته باشد و کمی زودباور است. اهمیت این نکته در آن است که بعدا اشتباهات زیادی از فهیمه در فیلم دیده می‌شود. رنگ روشن مانتوهای او (اغلب صورتی) از زنان آن شهر کوچک حسابی متمایزش می‌کند و در عین حال کفش‌های کتانی سفید و بزرگش تیپی از زنان دل‌زنده‌ی بالاشهری به او می‌دهد. آدم دیگر، افسانه شیرخدایی دختر صمیمی‌ترین دوست درگذشته‌ی اوست که یاور اصلی‌اش در پیش بردن کارهاست.

افسانه (با بازی باران کوثری) در شهر نفوذ زیادی دارد و این نفوذ هم احتمالاً به خاطر موقعیت خانوادگی اوست (چیزی که در شهرهای کوچک ارزشی بیش از موفقیت شخصی دارد و فهیمه هم چند باری از آن متنفع می‌شود) و هم به خاطر موقعیتش به عنوان یک زن قدرتمند و بلد و موفق در کسب و کار. در واقع موفقیت افسانه در شهرنشان‌مان می‌دهد که در این جامعه سنتی هم قدرت گرفتن زن غیرممکن نیست اما اگر زنی باشی از جنس افسانه، زبانِ کنار آمدن با مردها و زن‌های شهر را بلد باشی، خط قرمزها را درک کنی و در یک کلام از جنس همین جامعه سنتی باشی. باران کوثری در اجرای این نقش یک بار دیگر سراغ تیپ‌سازی رفته که قبلاً هم نشان داده در اجرای زن‌های عامی یا جنوب شهری خوب بلد است این تیپ را با کمک گریم و اغراق بسازد. شخصیت سوم عامه پسند میلاد بداغی است که هوتن شکیبا این نقش را بازی می‌کند. پسری که یوگا کار می‌کند، حساسیت‌های هنری دارد و دائما با لفظ خوش‌سلیقه او را توصیف می‌کنند، خیلی زیاد از خودش تعریف می‌کند و مردم شهر با رفتار او و یوگایی که به دختر و پسرها به صورت مختلط آموزش می‌دهد مشکل دارند.

ناگفته های زندگی شخصی دانیال حکیمی و فرزندان هنرمندش

رابطه‌ی فهیمه با خانواده‌اش صرفا از طریق تلفن برقرار می‌شود. پسر او هیچ‌وقت به شهرستان نمی‌آید و تنها از همان راه دور برای آخر و عاقبت کسب و کاری که مادرش به راه انداخته ابراز نگرانی می‌کند. ما هیچ‌وقت پسر یا شوهر او را نمی‌بینیم. رابطه فهیمه و افسانه هم جزئیات خوبی دارد و خوب ساخته و پرداخته شده و هم سیر تدریجی آن از تحویل گرفتن خاله در برگشت به شهر زادگاه تا مرحله‌ی نگرانی و بعد تیره شدن روابط به خوبی طراحی شده است. اشکال عامه پسند اما در ضلع سوم روابط یعنی رابطه‌ی بین فهیمه و میلاد است. کدهای متعددی که برای گرایش جنسی میلاد طرح شده مشخص نیست قرار است چه کمکی به درام کند. اگر میلاد همجنسگراست (که این مساله در جامعه سنتی هم بیشتر توی چشم می‌زند و هم حساسیت‌زاست) چرا مردم شهر به رابطه او و فهیمه حساسند و به اصطلاح حرف درمی‌آورند؟ آیا او از این نزدیکی قصدی برای سواستفاده مالی دارد؟ فهیمه که چیزی جز قرض ندارد. آیا به این خاطر فرار کرده و راه بلاک را انتخاب کرده که متوجه حس عاطفی فهیمه نسبت به خودش شده و به خاطر گرایش جنسی‌اش نگران شده؟ نمی‌توان هم این رابطه را یک رابطه صرفا کاری دانست چون کدهای زیادی از نزدیکی بین این دو داده می‌شود.

تکلیف کاراکتر میلاد روشن نیست و با توجه به نقش تاثیرگذاری که او در پرده‌های دوم و سوم درام دارد این مساله به عامه پسند ضربه اساسی زده.
به فهیمه خانه نمی‌دهند چون مالک با خانه اجاره دادن به زنی تنها بدون هیچ کدام از مردان زندگیش مشکل دارد. مشکلی که تنها با پادرمیانی و نفوذ دختر دوستش حل می‌شود. بیست و هشت سال بیمه‌ی او با این طلاق به هیچ تبدیل شده. در ادارات موقعیتی متزلزل دارد. مشکلش برای جواز کسب ربط مستقیم به جنسیتش دارد و اینکه تا حالا زنی در این شهر کافه باز نکرده. شراکت با یک پسر جوان برای مردم شهر مساله‌ساز است. افسانه از او می‌خواهد حالا که مردم روی او حساسند و طلاق گرفته، لااقل یک کسب آبرومند در پیش بگیرد و… اما شکست خوردن در کار کافه‌داری به خاطر عدم توانایی او در ارزیابی مشکلات کاسبی و سرمایه‌ی لازم برای این کار و از همه مهم‌تر نشناختن جامعه‌ی هدفش است. کاری که افسانه به خوبی انجام می‌دهد و مدلی سنتی‌تر و کمی چیپ برای آن خانه‌ی سنتی بازسازی شده راه می‌اندازد و کافه را تبدیل به سفره‌خانه و کاپوچینو را تبدیل به قلیان می‌کند. اما همین نادانی و کم‌هوشی فهیمه هم ناشی از دورماندنش از فضای بیرون است. این زن عامی بیست وهشت سال در خانه مانده و خانه‌داری کرده که ارزش آن در قوانین فقط سالی یک میلیون تومان برآورد می‌شود. این زودباوری و شکست هم ناشی از فرصتی است که از او سال‌ها دریغ شده بود. بنابراین در یک سطح عمیق‌تر، شکست او در تجارت و نشناختن قواعد کار هم باز ناشی از عرف و سنتی است که او را سال‌ها داخل خانه و بیرون از محیط جامعه نگه داشته و ناتوان باقی گذاشته است. سهیل بیرقی در عامه پسند هم مثل «عرق سرد» فیلمی معترض نسبت به تضییع حقوق زنان ساخته است.

زندگینامه اکرم محمدی چپ دست

باران کوثری و هوتن شکیبا در فیلم عامه پسند

پوستر فیلم عامه پسند

پوستر فیلم عامه پسند

تیزر فیلم عامه پسند

بیوگرافی بازیگران فیلم عامه پسند

فاطمه معتمدآریا در نقش فهیمه میربد

فاطمه (سیمین) معتمدآریا یکی از بازیگران سینمای ایران است. او در فیلم های کارگردانان بزرگ سینمای ایران چون بهرام بیضایی، محسن مخملباف، رخشان بنی اعتماد و بهمن فرمان آرا بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و تحسین قرار گرفته است.شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک گردانی مجموعهٔ مدرسه موش ها در سال ۱۳۶۰ بود. متعاقب آن در سال ۱۳۶۲ به ضبط سریال «محله برو بیا» پرداخت و سرانجام با فیلم جدال در ۱۳۶۴ وارد سینمای حرفه ای شد.وی اولین زن عضو هیئت مدیره خانه سینما است.از نقش آفرینی های محبوب معتمدآریا باید به بازی هایش در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی اشاره کرد. این سه نفر با همکاری در چندین فیلم از جمله کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و سروناز، دختر شیرینی فروش و یکی بود و یکی نبود و زیر درخت هلو یکی از موفق ترین گروه های هنری در سینمای ایران هستند.

فاطمه معتمدآریا در نقش فهیمه میربد در فیلم عامه پسند

هوتن شکیبا در نقش میلاد بداغی

هوتن شکیبا صداپیشه و هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است. او برای به تصویر کشیدن عبدالحمید ریگی در شبی که ماه کامل شد (۱۳۹۷) جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.از کارهای معروف او می توان به بازی در فیلم های سینمایی طبقه هساث، هلن و مجموعهٔ تلویزیونی لیسانسه ها اشاره کرد. وی همچنین صداپیشگی عروسک «دیبی» را در مجموعه های کلاه قرمزی ۹۳ و کلاه قرمزی ۹۴ به عهده داشته است.شکیبا در فیلم های سینمایی حق سکوت و شب بیرون نیز نقش آفرینی داشته است.

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

هوتن شکیبا در نقش میلاد بداغی در فیلم عامه پسند

باران کوثری در نقش افسانه شیرخدایی

باران کوثری متولد 25 مهر 1364 در تهران، بازیگر ،طراح صحنه، طراح لباس، منشی صحنه، فارغ التحصیل رشته نمایش از هنرستان سوره و دانشجوی جامعه شناسی است. او فرزند جهانگیر کوثری و رخشان بنی اعتماد است. باران کوثری سال 1370 با حضور در فیلم سینمایی بهترین بابای دنیا وارد دنیای بازیگری شد. سال 1376 با بازی در نمایش آن سوی آینه (به کارگردانی آزیتا حاجیان) تئاتر را تجربه کرد. سال 1381 در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان به عنوان داور حضور داشت. او در بهمن سال 1385 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای دو فیلم خون‌بازی و روز سوم و دیپلم افتخار بخش بین‌الملل برای فیلم خون بازی را بدست آورد. کتابی تحت عنوان باران کوثری در سینمای ایران (به قلم حسین عالمگیر، انتشارات شایسته) چاپ شده است. او همچنین به عنوان سفیر انجمن خیریه یاری سوئد در ایران معرفی شده، که یک سازمان مستقل غیرانتفاعی مردمی است. باران کوثری سال 1394 هنگام فیلمبرداری فیلم هفت ماهگی دچار سانحه شد و به شدت آسیب دید.

باران کوثری در نقش افسانه شیرخدایی در فیلم عامه پسند

جوایز فیلم عامه پسند

سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر

بخشنامزدنتیجه
بهترین بازیگر نقش مکمل زنباران کوثرینامزدشده

حواشی فیلم عامه پسند

لغو اکران مشهد

در ۱۵ بهمن ۱۳۹۸، سهیل بیرقی با انتشار یادداشتی در اینستاگرام از لغو اکران فیلم در مشهد خبر داد و گفت که هنوز دلیل مشخصی برای لغو آن ارائه نشده‌است.

او در بخشی از این یادداشت گفت:

در مشهد جلوی نمایش «عامه‌پسند» را گرفتند! به همه زنگ زدم همه می‌گویند “از بالاً گفته‌اند!! کجاست این “بالا”؟! کاش می‌شد با این بالا حرف زد! باید جواب دهد چگونه فیلمی که هنوز ندیده‌است را تصمیم می‌گیرد که دیگران هم نبینند و حذفش می‌کند. چرا خودش را نشان نمی‌دهد این بالا؟!

زندگینامه ریحانه پارسا | از ازدواج سفید و کشف حجاب تا عریانی!
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا