اخبار بازیگرانفیلم خارجی

معرفی فیلم های جدید دیزنی در ژانر انیمیشنی و فیلمی

نیمی از سال 2022 گذشته است، اما طرفداران انیمیشن منتظر بهترین انیمیشن های 2022 هستند. در این بخش فیلم های جدید دیزنی را مرور میکنیم. فیلم های جدید دیزنی از تماشایی‌ترین آثاری هستند که می‌توانیم اوقات فراغت خود را با آنها پر کنیم. در این مقاله با چند عنوان از فیلم های جدید دیزنی والت دیزنی، در ژانر انیمیشنی و فیلمی، آشنا می‌شویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

بهترین فیلم های دیزنی 2022 که در انتظار انتشار هستند، کدام‌اند؟

فیلم پینوکیو، صعود و شعبده بازی 2 از بهترین فیلم های دیزنی 2022 هستند که قرار است بزودی منتشر شوند.

کدام پویانمایی‌ها در لیست بهترین فیلم های دیزنی و پیسکار قرار می‌گیرند؟

انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) و انیمیشن لایت‌یر (Lightyear) از بهترین فیلم های دیزنی و پیسکار هستند.

یکی از خلاق‌ترین مردان قرن بیستم والت دیزنی بود. او کاریکاتوریست، انیمیشن‌ساز، کارگردان و تهیه‌کننده‌ای بوده که تاکنون بیشترین تعداد نامزدی و جوایز اسکار را در کارنامه خود دارد. درواقع او با 22 جایزه اسکار از 59 نامزدی که داشت رکورددار کسب بیشترین جوایز اسکار است.

در سال 2017 The Walt Disney Company برترین برند رسانه‌ای دنیا شناخته شد. این شرکت بزرگ و خلاق امروزه صاحب شبکه‌های تلویزیونی‌ زیادی از جمله ای‌بی‌سی، شبکه دیزنی، ای‌اس‌پی‌ان و ای‌بی‌سی‌خانوادگی، 14 شهر بازی است.

شرکت‌های والت دیزنی پیکچرز، پیکسار، مارول اینترتینمنت، لوکاس فیلم و هیولو از زیرمجموعه مشهورترین کمپانی انیمیشن‌سازی و فیلم‌سازی جهان والت دیزنی هستند که آثار آن‌ها جزو بهترین فیلم ها و انیمیشن‌های دنیا به شمار می‌آیند.

فیلم های جدید دیزنی 2022

کمپانی دیزنی یکی از برترین کمپانی‌های فیلمسازی در سراسر دنیا است. فیلم های دیزنی تا کنون رکوردهای بی‌شماری را از آن خود کرده‌اند و اکثر اوقات جزء برترین فیلم‌های دنیا نام گرفته‌اند. دنیای فیلم‌های سینمایی والت دیزنی دنیایی گسترده و بیکران است که در آن از فیلم های بازسازی شده دیزنی همانند مولان گرفته تا فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های مختلف را شاهد هستیم. لایو اکشن فیلم های دیزنی نیز طی سال‌های اخیر حضور چشمگیری داشته‌اند و برخی از آنها، همچون لایو اکشن شیرشاه، از برترین فیلم‌های سال نام گرفته‌اند. ما تصمیم گرفتیم این مطلب را به فیلم های جدید دیزنی اختصاص دهیم. با ما همراه شوید تا با جدیدترین و بهترین فیلم های دیزنی آشنا شویم.

همه چیز در مورد حدیث میرامینی و همسرش

فیلم های جدید دیزنی 2022

بخش اول مقاله را به فیلم های دیزنی انسانی اکران‌شده اختصاص داده‌ایم.

فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

البته فیلم دکتر استرنج 2 در مولتی‌ورس دیوانگی، در اصل از محصولات جدید مارول استدیو (MCU) است. اما دیزنی نیز با آن در ساخت فیلم همکاری دارد. این فیلم جدیدترین فیلم دیزنی انسانی است که در آن حضور یک ابرقهرمان را می‌بینیم. این فیلم پس از انتشار با استقبال خوبی روبرو گشت و با فروش 885 میلیون دلاری تبدیل به یکی از پرفروش ترین فیلم های والت دیزنی در سال 2022 شد. پس از باز شدن مولتی‌ورس، دکتر استرنج با عواقب آن روبرو خواهد شد. عواقبی که اصلا خوشایند نیستند. آیا او می‌تواند از پس این چالش هم بربیاید؟

فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)
فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

فیلم نیت رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن (Better Nate Than Ever)

فیلم Better Nate Than Ever یکی از فیلمهای سینمایی 2022 والت دیزنی در ژانر موزیکال است. این عنوان به کارگردانی این فیلم تیم فدرل (Tim Federle)، پس از اکران با نظرات خوبی از سوی منتقدین و بینندگان روبرو شد. خلاصه داستان این فیلم درباره نیت فاستر پسری 13 ساله است که آرزوی خواننده شدن در برادوی را در سر می‌پروراند. پس از ناکامی‌های نیت در موسیقی، او و دوستش لیبی مخفیانه به سمت رویای خود قدم برمی‌دارند.

فیلم نیت بهتر از همیشه (Better Nate Than Ever)
فیلم نیت بهتر از همیشه (Better Nate Than Ever)

فیلم دختر ستاره‌ای هالیوود (Hollywood Stargirl)

یکی از جدیدترین فیلم‌های اکران‌شده در لیست فیلم های جدید دیزنی 2022 فیلم دختر ستاره‌ای هالیوود است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم Stargirl (2020) است که براساس رمانی به همین نام ساخته شده بود. این عنوان از فیلم های دیزنی لند 2022 تا کنون با استقبال خوبی از سوی بینندگان و منتقدین مواجه شده است. این فیلم پرنسسی دیزنی ۲۰۲۲ داستان دختر جوانی را می‌گوید که از میکا به دنیای بزرگتری از موسیقی، رویاها و امکانات سفر می‌کند.

الهام چرخنده از تغییر پوشش ناگهانی او تا طلاق و ازدواجش با یک روحانی
فیلم دختر ستاره‌ای هالیوود (Hollywood Stargirl)
فیلم دختر ستاره‌ای هالیوود (Hollywood Stargirl)

فیلم دوجینش ارزان تر است (Cheaper by the Dozen)

از جدیدترین فیلم های دیزنی می‌توان به فیلم دوجینش ارزان‌تر است، اشاره کرد. این کمدی خانگی در واقع اثری بازسازی شده از فیلمی قدیمی به همین نام است.

داستان دوجینش ارزان‌تر است، از جدیدترین فیلم های سینمایی دیزنی، درباره یک خانواده پرجمعیت 12 نفره‌ است. این زن و شوهر با داشتن 10 فرزند با چالش مشکلات مالی مواجه هستند. باید دید که چگونه می‌توانند از پس این مشکل بربیایند. متاسفانه این فیلم جدید استودیو دیزنی نتوانسته نمره خوبی کسب کند. گیل لرنر (Gail Lerner) این فیلم را کارگردانی می‌کند و داستان این اثر براساس زندگی واقعی خانواده گیلبرت (Gilbreth) است. می‌توانیم این اثر را جزء جدیدترین فیلم‌های بازسازی شده دیزنی قرار دهیم.

فیلم دوجینش ارزان تر است (Cheaper by the Dozen)
فیلم دوجینش ارزان تر است (Cheaper by the Dozen)

فیلم صعود (Rise) ؛ از فیلم های جدید دیزنی 2022

یکی دیگر از فیلم های جدید دیزنی سال 2022 که در ژانر ورزشی و بیوگرافی ساخته شده، فیلم صعود است. این عنوان از شبکه Disney + Original منتشر شده است. این فیلم سینمایی دیزنی در سال ۲۰۲۲ براساس داستانی واقعی ساخته شده؛ داستان 3 برادر نیجریه‌ای-مصری که به آمریکا مهاجرت می‌کنند و پله‌های ترقی را در بسکتبال یکی یکی بالا می‌روند.

فیلم صعود (Rise)
فیلم صعود (Rise)

ثور: عشق و صاعقه (Thor: Love And Thunder)

وقتی با نام این فیلم مواجه می‌شویم کاملا از این‌که این فیلم متعلق به کمپانی مارول استدیوز آگاه هستیم. اما دیزنی نیز در این بخش همکاری دارد. کارگردانی این اثر با تایکا وایتیتی است. فیلم Thor: Love And Thunder ادامه‌ای بر ماجرای ثور یکی از ابرقهرمانان مارول است و چالش‌هایی که پشت سر می‌گذارد را نشان خواهد داد. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این عنوان از فیلمهای سینمایی 2022 والت دیزنی را از دست ندهید.

سمانه پاکدل رو بدون آرایش دیدید؟
ثور: عشق و صاعقه (Thor: Love And Thunder)
ثور: عشق و صاعقه (Thor: Love And Thunder)

هوکس پوکس 2 (Hocus Pocus 2) ؛ از فیلم های جدید دیزنی 2022

از جدیدترین فیلم های والت دیزنی می‌توانیم به فیلم هوکس پوکس ۲ اشاره کنیم که کارگردان آن فلچر است. این فیلم دنباله همان قسمت قبلی است که در سال 1993 پخش شد. اکنون سال‌ها از قسمت قبلی گذشته و سه دختر نوجوان، ناخواسته باعث بازگشت خواهران ساندرز به شهر سیلم می‌شوند. حالا آن‌ها باید راهی برای متوقف کردن این سه جادوگر خبیث پیدا کنند.

هوکس پوکس 2 (Hocus Pocus 2)
هوکس پوکس 2 (Hocus Pocus 2)

فیلم تازه (Fresh) ؛ از فیلم های جدید دیزنی 2022

فیلم «تازه» یکی از فیلم های دیزنی انسانی 2022 است که ابتدا در ژانویه 2022 در جشنواره فیلم ساندنس اکران شد و سپس در مارس 2022 به‌طور عمومی به نمایش در آمد. این فیلم داستان دختری را روایت مي‌کند که از طریق فضای مجازی با یک شخص جدید آشنا شده. اما احتمالا این آشنایی، وحشتناک‌ترین اتفاقی است که در زندگی‌اش رخ داده.

فیلم تازه، از فیلمهای سینمایی 2022 والت دیزنی، پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی بینندگان و منتقدان مواجه شد. عمده نظرات منتقدان نسبت به این فیلم مثبت بود. پیشنهاد مي‌کنیم تماشای این عنوان از فیلمهای سینمایی 2022 والت دیزنی را از دست ندهید.

فیلم تازه (Fresh)
فیلم تازه (Fresh)

فیلم پرنسس (The Princess)‌ ؛ از فیلم های جدید دیزنی 2022

وقتی درباره بهترین فیلم پرنسسی 2022 دیزنی فکر می‌کنید، چه تصویری در ذهنتان شکل می‌گیرد؟ آیا یاد آن پرنسس‌هایی می‌افتید که یک عمر منتظر شاهزاده‌ی سوار بر اسب سفید هستند؟ قطعا این عنوان از فیلم های دیزنی پرنسسی انسانی 2022 هیچ شباهتی به چنین فیلم‌هایی ندارد. در این فیلم با یک پرنسس جوان و پر اراده همراه می‌شویم که ازدواج با یک فرد ظالم و غیراجتماعی را قبول نمی‌کند و وقتی دزدیده و در یک قلعه زندانی می‌شود، تمام تلاشش را می‌کند تا تاج و تخت پادشاهی و سرزمینش را از دست این خواستگار سمج و زیاده‌خواه نجات دهد.

«ویلای ساحلی» جدیدترین ساخته کیانوش عیاری در نخستین روز نمایش رکورد زد
فیلم پرنسس (The Princess)‌
فیلم پرنسس (The Princess)‌

فیلم پینوکیو (Pinocchio) ؛ از فیلم های جدید دیزنی 2022

از جدیدترین فیلم های بازسازی شده دیزنی، می‌توان به لایو اکشن پینوکیو اشاره کرد. پینوکیو با داشتن بازیگرانی مانند تام هنکس توجه زیادی به خود جلب کرد. کارگردان این اثر رابرت زمکیس است. داستان یکی از جدیدترین فیلم های والت دیزنی پینوکیو، پیرو همان کارتون اصلی است. پینوکیو 2022 یک فیلم لایو اکشن و ترکیبی از فیلم و انیمیشن است به‌همین‌خاطر می‌توانیم آن را جدیدترین انیمیشن والت دیزنی نیز بنامیم‌. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این عنوان از لایو اکشن های 2022 والت دیزنی را از دست ندهید.

فیلم پینوکیو (Pinocchio)
فیلم پینوکیو (Pinocchio)

مرگ بر روی نیل (Death on the Nile)

در ادامه نوشتار بهترین فیلم های دیزنی 2022 به فیلم مرگ بر روی نیل 2022 می‌رسیم. فیلمی معمایی و رازآلود به کارگردانی کنت برانا با فیلمنامه‌ای از مایکل گرین. فیلم مرگ بر روی نیل بر اساس رمانی به همین نام اثر آگاتا کریستی در سال 1937 ساخته شده است.

این فیلم توسط برانا، ریدلی اسکات، سایمون کینبرگ، جودی هافلوند، مارک گوردون و کوین جی والش تهیه شده است. فیلم مرگ بر روی نیل 2022 ادامه‌ای است بر فیلم قتل در قطار سریع‌ السیر شرق 2017.

فیلم مرگ بر روی نیل 2022 سومین اقتباس از رمان کریستی است. فیلمبرداری اصلی در سپتامبر 2019 با فیلمبرداری در استودیو Longcross در انگلستان و در لوکیشنی در مراکش آغاز شد و در دسامبر همان سال به پایان رسید.

مرگ بر روی نیل از ۹ فوریه ۲۰۲۲ توسط استودیوی قرن بیستم در ایالات متحده به اکران درآمد.

مرگ بر روی نیل (Death on the Nile)
مرگ بر روی نیل (Death on the Nile)

فیلم های جدید دیزنی 2022 در ژانر انیمیشنی

فهرست فیلم های جدید دیزنی 2022 را با آثار این کمپانی محبوب در ژانر انیمیشنی ادامه می‌دهیم.

شباهت عجیب واکین فینیکس و فرهاد مهراد

انیمیشن هیولای دریا (The Sea Beast)

معرفی کارتون های دیزنی 2022 را با هیولای دریا ادامه می‌دهیم. این انیمیشن داستان دختری را روایت می‌کند که با یک گروه شکارچی هیولاهای دریایی همراه می‌شود تا رد بلاستر، بزرگترین هیولای دریایی را شکار کند. اما این ماجراجویی متفاوت‌تر از آن چیزی است که او و اعضای این گروه در ابتدا تصور می‌کردند.

این انیمیشن پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدان و بینندگان مواجه شد. این انیمیشن 165 میلیون ساعت تماشا شد و به موفق‌ترین انیمیشن نتفلیکس تبدیل شد. پیشنهاد می‌کنیم این عنوان از جدیدترین فیلم های دیزنی ۲۰۲۲ را از دست ندهید.

انیمیشن هیولای دریا (The Sea Beast)
انیمیشن هیولای دریا (The Sea Beast)

انیمیشن چیپ و دیل: تکاوران نجات (Chip ‘n Dale: Rescue Rangers)

بیایید با یکی از انیمیشن های جدید دیزنی در سال 2022 آشنا شویم. انیمیشن ماجراجویی-کمدی چیپ و دیل: تکاوران نجات در واقع دنباله‌ای بر یک سریال تلویزیونی به همین نام است. این انیمیشن عموما نقدهای مثبتی را دریافت کرد.

داستان این عنوان، از فیلم های جدید دیزنی سال 2022 ، 30 سال پس از پایان یافتن برنامه تلویزیونی محبوب چیپ و دیل، روایت می‌شود. این سنجاب‌های دوست‌داشتنی اکنون زندگی‌های متفاوتی دارند، و با گم شدن یکی از بازیگران اصلی سریال دوباره باید باهم متحد شوند و حقیقت را کشف کنند.

انیمیشن چیپ و دیل: تکاوران نجات (Chip ‘n Dale: Rescue Rangers)
انیمیشن چیپ و دیل: تکاوران نجات (Chip ‘n Dale: Rescue Rangers)

انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) ؛ از بهترین فیلم های دیزنی و پیکسار 2022

اگر در فهرست فیلم های والت دیزنی در سال ۲۰۲۲ به دنبال یک انیمیشن جذاب و دیدنی می‌گردید، انیمیشن قرمز شدن برای شماست. این انیمشن یکی از بهترین فیلم های دیزنی 2022 است که با استقبال خوبی از سوی بینندگان و منتقدین روبرو گشت. قرمز شدن محصولی از پیکسار است که توسط کمپانی والت دیزنی منتشر شد.

نگاهی به زندگینامه و فعالیت های هنری تیموتی شالامی ستاره ی جوان هالیوود

داستان این عنوان، از بهترین فیلمهای دیزنی ۲۰۲۲ ، درباره یک دانش‌آموز 13 ساله چینی-کانادایی در تورنتو است. می تحت تاثیر یک نفرین قرار دارد و به هنگام غلیان احساسات تبدیل به یک پاندای قرمز می‌شود.

انیمیشن قرمز شدن (Turning Red)
انیمیشن قرمز شدن (Turning Red)

انیمیشن عصر یخبندان ماجراجویی باک وایلد (The Ice Age Adventures of Buck Wild)

یکی از فیلم های جدید دیزنی سال 2022 انیمشین ماجراهای عصریخبندان باک وایلد است. این انیمیشن به عنوان ششمین فیلم از فرنچایز عصر یخبندان، این بار با محوریت باک وایلد، منتشر شد. منتقدین عموما نظرات خوبی در مورد انیمیشن نداشتند و اکنون ساخت دنباله آن در دست بررسی است. داستان این انیمیشن، از جدیدترین فیلم های سینمایی دیزنی ، با محوریت باک و دو صاریغ داستان یعنی کراش و ادی روایت می‌شود. کراش و ادی تصمیم دارند مستقل شوند و در این مسیر با دایناسورهایی در دنیای گمشده روبرو می‌شوند. عصر یخبندان از بهترین انیمیشن های 2022 نیز هست.

انیمیشن عصر یخبندان ماجراجویی باک وایلد (The Ice Age Adventures of Buck Wild)
انیمیشن عصر یخبندان ماجراجویی باک وایلد (The Ice Age Adventures of Buck Wild)

انیمیشن لایت‌یر (Lightyear)

انیمیشن لایتیر یکی از جدیدترین فیلم های سینمایی دیزنی است که بسیاری منتظر اکران آن بودند. این انیمیشن اسپین‌آفی بر مجموعه داستان اسباب‌بازی است و با محوریت شخصیت محبوب باز لایت‌یر روایت می‌شود. فضانورد جوان، باز لایت‌یر، پس از فرود آمدن در سیاره‌ای متخاصم در تلاش است از طریق فضا و زمان راهی برای بازگشت به خانه بیابد. در همین مسیر باید با تهدیدی برای کیهان نیز روبرو شود. این عنوان نیز از بهترین فیلم های دیزنی 2022 در ژانر انیمیشنی محسوب می‌شود.

انیمیشن لایت‌یر (Lightyear)
انیمیشن لایت‌یر (Lightyear)

برگری باب(The Bob’s Burgers Movie)

فیلم برگری باب یک فیلم کمدی موزیکال پویانمایی آمریکایی است که بر اساس مجموعه تلویزیونی پویانمایی برگری باب ساخته شده توسط لورن بوچارد است که در اولین کارگردانی خود با برنارد دریمن نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک را بر عهده داشته‌است. صداپیشگان اصلی این مجموعه نقش‌های خود را از جمله اچ. جان بنجامین، دن مینتز، یوجین میرمن، لری مورفی، جان رابرتس، کریستن شال، زک گالیفیناکیس و کوین کلاین تکرار می‌کنند.

ماجرای کشف حجاب پانته آ بهرام چه بود؟

این فیلم پس از تاخیرهای تقریباً دو ساله به دلیل دنیاگیری کووید-۱۹ سرانجام در تاریخ ۲۷ مهٔ ۲۰۲۲ توسط استودیو قرن بیستم در ایالات متحده اکران شد. فیلم برگری باب نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و بیش از ۳۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته‌است.

برگری باب(The Bob’s Burgers Movie)
برگری باب(The Bob’s Burgers Movie)

انیمیشن ها و فیلم های سینمایی دیزنی در انتظار

در کنار بهترین فیلم های دیزنی 2022 که با آنها آشنا شدیم، بد نیست یادی از جدیدترین انیمیشن‌ها و فیلم های سینمایی دیزنی در انتظار اکران نیز بکنیم.

فیلم افسون‌نشده (Disenchanted) ؛ از فیلم های جدید دیزنی 2022

فیلم Enchanted (2007) را تماشا کرده‌اید؟ دنباله این فیلم، فیلم Disenchanted یکی از فیلم های جدید دیزنی سال 2022 است. فیلم افسون‌نشده قرار است به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه دیزنی پلاس در عید شکرگزای 2022 منتشر شود. داستان این فیلم سینمایی پرنسسی دیزنی ۲۰۲۲ پانزده سال پس از وقایع فیلم اول است. ژیسل، رابرت و مورگان زندگی خوبی دارند که با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شوند. ژیسل آرزو می‌کند ای‌کاش زندگی آنها یک افسانه عالی باشد، اما طلسم نتیجه معکوس می‌دهد.

فیلم افسون‌نشده (Disenchanted)
فیلم افسون‌نشده (Disenchanted)

انیمیشن دنیای عجیب (Strange World)

انتظار می‌رود انیمیشن دنیای عجیب نیز از انیمیشن های برتر دیزنی ۲۰۲۲ باشد. این انیمیشن که در نوامبر 2022 منتشر می‌شود، داستان خانواده‌ای ماجراجو را روایت می‌کند که به مأموریتی در سیاره‌ای ناشناخته اعزام می‌شوند. آن‌ها در این سفر می‌آموزند که برای موفقیت، باید تفاوت‌ها و اختلافاتشان را کنار بگذارند و در راستای هدف مشترکشان گام بردارند. این انیمیشن از فیلمهای سینمایی 2022 والت دیزنی است و انتظار می‌رود استقبال خوبی از آن صورت بگیرد.

الناز شاکردوست و دوستانش در یک میهمانی خفن
انیمیشن دنیای عجیب (Strange World)
انیمیشن دنیای عجیب (Strange World)

فیلم پلنگ سیاه ۲: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever)

معرفی فیلمهای سینمایی 2022 والت دیزنی را با پلنگ سیاه 2 به اتمام می‌رسانیم. این فیلم دنباله فیلم پلنگ سیاه محصول 2018 و سی‌امین فیلم دنیای سینمایی مارول است. در این فیلم می‌بینیم که رهبران واکاندا پس از مرگ شاه تچالا برای محافظت از سرزمینشان تلاش می‌کنند. این فیلم قرار است در تاریخ 20 آبان 1401 منتشر شود. فیلم پلنگ سیاه 2: واکاندا برای همیشه به‌عنوان آخرین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول منتشر خواهد شد و انتظار می‌رود از بهترین فیلم های سینمایی دیزنی ۲۰۲۲ باشد.

فیلم پلنگ سیاه ۲: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever)
فیلم پلنگ سیاه ۲: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever)

پری دریایی کوچک 2023(2023 The Little Mermaid)

پری دریایی کوچک 2023 یک فیلم موزیکال فانتزی آمریکایی به کارگردانی راب مارشال است.

یکی از فیلم های جدید دیزنی 2022 یعنی فیلم پری دریایی کوچک 2023 بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته جین گلدمن و دیوید مگی است. این محصول والت دیزنی پیکچرز است و اقتباسی لایو اکشن از انیمیشنی به همین نام محصول 1989 است.

خود آن هم بر اساس داستانی به همین نام اثر هانس کریستین اندرسن نویسنده نام آشنای دانمارکی ساخته شده است. راب مارشال، جان دلوکا، مارک پلات و لین مانوئل میراندا تهیه‌کنندگی فیلم پری دریایی کوچک 2023 را بر عهده دارند. این فیلم قرار است در 26 مه 2023 در ایالات متحده اکران شود. با نوشتار بهترین فیلم های دیزنی 2022 همراه فیگار باشید.

پری دریایی کوچک 2023(2023 The Little Mermaid)
پری دریایی کوچک 2023(2023 The Little Mermaid)

ایندیانا جونز (Indiana Jones 5)

از بهترین فیلم های 2023 دیزنی می‌توان به پنجمین فیلم بی‌نام ایندیانا جونز که یک فیلم اکشن-ماجراجویی آمریکایی به کارگردانی جیمز منگولد اشاره کرد.

سریالی معمایی و جنایی شریک جرم به خط پایان رسید

فیلم‌نامه ایندیانا جونز 5 توسط منگولد، جز باترورث و جان هنری باترورث نوشته شده است. ایندیانا جونز 5 دنباله‌ای بر Kingdom of the Crystal Skull محصول 2008 است و پنجمین قسمت از سری فیلم‌های ایندیانا جونز است.

این اولین قسمت است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی نشده است. جورج لوکاس آن را نویسندگی کرده است و در عوض اسپیلبرگ به عنوان تهیه کننده فعالیت می کند.

در ایندیانا جونز 5 هریسون فورد نقش خود را در نقش ایندیانا جونز به همراه بازیگران جدیدی از جمله فیبی والر-بریج، مدز میکلسن، توماس کرچمان، بوید هالبروک، شانت رنه ویلسون، توبی جونز، آنتونیو باندراس و اولیویه ریشترز بازی می‌کند.

این اولین فیلم از این مجموعه است که توسط استودیوی والت دیزنی موشن پیکچرز از زمان خرید لوکاس فیلم توسط دیزنی در سال 2012 توزیع می شود.

اسپیلبرگ قرار بود کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرد، اما در سال 2020 از سمت خود کنار رفت و منگولد جای او را گرفت. فیلمبرداری در ژوئن 2021 آغاز شد. مکان های فیلمبرداری در سراسر بریتانیا در انگلستان و اسکاتلند، و در ایتالیا و مراکش است.

زمان اکران ایندیانا جونز 5 برای 30 ژوئن 2023 برنامه‌ریزی شده است. در مورد زمان اکران ایندیانا جونز 5 خبرهای ضد و نقیض بسیاری منتشر می‌شود.

ایندیانا جونز (Indiana Jones 5)
ایندیانا جونز (Indiana Jones 5)

آواتار2 (2Avatar)

فیلم آواتار 2 یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی به کارگردانی جیمز کامرون و تولید شده توسط استودیو قرن بیستم است. این دومین فیلم از مجموعه آواتار کامرون پس از آواتار (2009) است.

کامرون با به همراه جان لاندو تهیه‌کنندگی فیلم آواتار 2 را برعهده دارد. بازیگرانی چون سم ورتینگتون، زویی سالدانا، استفن لانگ، جیووانی ریبیسی، جوئل دیوید مور، دیلیپ رائو، سی‌اچ پوندر، و مت جرالد همگی نقش‌های خود را از فیلم اصلی تکرار می‌کنند. آواتار 2 شاید بهترین فیلم دیزنی 2022 باشد.

پشت پرده رابطه بهاره افشاری و سردار آزمون چه بود؟

بازیگران جدید عبارتند از: کیت وینسلت، کلیف کورتیس، ادی فالکو، برندان کاول، میشل یوه، جمین کلمنت، اونا چاپلین، وین دیزل و سی جی جونز.

کامرون که در سال 2006 اعلام کرده بود در صورت موفقیت‌آمیز بودن می‌خواهد دنباله‌هایی برای آواتار بسازد پس از موفقیت گسترده فیلم اول خبر ساخت دو دنباله را در سال 2010 اعلام کرد.

تاریخ اکران فیلم آواتار 2 در حال حاضر برای  16 دسامبر 2022 برنامه ریزی شده است. دنباله‌های بعدی فیلم آواتار 2 به ترتیب در 20 دسامبر 2024، 18 دسامبر 2026 و 22 دسامبر 2028 خواهند بود.

لازم به ذکر است فیلمبرداری آواتار 2 در اواخر سپتامبر 2020 پس از بیش از سه سال فیلم‌برداری به پایان رسید.

آواتار2 (2Avatar)
آواتار2 (2Avatar)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا