اخبار دیگران

هدف از کاشت میلگرد در بتن چیست؟

بتن از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است اما برای تقویت مقاومت کششی بتن از میلگرد داخل آن استفاده می کنند. هدف از کاشت میلگرد در بتن تقویت سازه است. روش ها و ابزار و مصالح مختلفی برای اینکار وجود دارد که با توجه به هدف کاشت میلگرد از روش، ابزار و مصالح مخصوص استفاده می شود.

هدف از کاشت میلگرد در بتن

به قرار دادن میلگرد در بتن کاشت می گویند. مهمترین دلیل کاشت میلگرد در بتن تقویت سازه است. میلگرد از مهم ترین مصالح مورد استفاده صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی است. کاشت میلگرد در بتن سبب می گردد تا ساختمان در مقابل حوادث غیر مترقبه ای چون زلزله با افزایش استحکام از جان افراد محافظت کند.

میلگردها جنس، نوع، سایز و ضخامت متفاوتی داشته و هرکدام دارای مزایا و معایبی می باشند که می بایست از میلگرد مناسب در بتن مورد نظر استفاده کرد. بتن دارای مقاومت فشاری بالا است با کاشت در بتن مقاومت کششی بتن نیز افزایش یافته و استحکام ساختمان بالا می رود. لازم به ذکر است که به میلگرد تغییر شکل یافته و آماده قرارگیری داخل بتن، آرماتور می گویند.

در پروژه های عمرانی و ساختمانی گاهی به دلیل تغییرات در نقشه های اجرایی و جابجایی ستون ها می بایست عملیات کاشت صورت گیرد. مهمترین اهداف کاشت میلگرد را می توان مطابق ذیل بیان نمود:

  • اتصال المان سازه ای جدید به ستون موجود
  • قراردادن میلگرد در ستون برای اجرای شمشیری در راه پله
  • اتصال دادن تیر بتنی در ستون موجود
  • اضافه کردن کنسول به ساختمان
  • نصب تجهیزات و آویزهای تأسیساتی
جشنواره بزرگ فروش تلویزیونهای فورکی ویژه یلدا 1401

پیش از کاشت میلگرد در بتن لازم است به سطح مقطع بتن، عملکرد بتن از لحاظ باربری، بررسی ترک موجود در بتن، موقعیت کاشت و عمقی که در آن عمق میلگرد در بتن قرار می گیرد اشاره می شود.

مزایای استفاده از روش کاشت میلگرد

از مزایای استفاده از کاشت میلگرد در بتن می توان به وارد ذیل اشاره کرد:

  • با کاشت میلگرد فونداسیون های نواری و منفرد به فونداسیون گسترده تبدیل می شود.
  • با کاشت میلگرد دیواره های جدیدی احداث و ساختمان را گسترش می دهند.
  • در مراکز تجاری بزرگ می توان برخی از تأسیسات مکانیکی را از طریق کاشت میلگرد در بتن تثبیت کرد.
  • می توان با کاشت میلگرد در کف بام جانپناه یکپارچه ای را در سطح بام ایجاد کرد.
  • می توان تغییر باربری انجام داده و کاری کرد تا سازه بار بیشتری را تحمل کند.
  • دیوارهای بتنی و قدیمی را می توان با کاشت میلگرد تقویت کرد.
  • با کاشت میلگرد در سازه بتنی سبب تقویت فونداسیون می شویم.

بررسی انواع روش های کاشت میلگرد در ساختمان سازی

کاشت میلگرد در بتن یکی از جدیدترین حوزه های فعالیت های ساختمانی است. استفاده از این روش کاربردی و اقتصادی است. روش های مختلف امکان تغییر در نقشه های اجرایی، مقاوم سازی سازه و … را فراهم می آورد. برای کاشت میلگرد در بتن می توان از روش های مختلف ذیل استفاده کرد:

برای کاشت میلگرد در بتن ابتدا باید به کرگیری بتن یا مغزه گیری پرداخت و سوراخی متناسب با سایز میلگردی که قرار است در بتن قرار گیرد ایجاد نمود. سپس با استفاده از دمنده هوا هرگونه گرد و خاک و مواد دیگر را از سوراخ ایجاد شده خارج می کنند. جداره سوراخ را با فرچه تمیز می کنند.سپس چسب و نگهدارنده را به سوراخ تزریق کرده و میلگرد را نصب می کنند. لازم است به مدت زمان کافی صبر کرد تا میلگرد به طور کامل درون سوراخ قرار گیرد.

پارتیشن شیشه ای + محاسبه سریع "قیمت پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لس"

کشت بولت و فونداسیون

بولت نوعی پیچ از جنس میلگرد است که برای ایجاد اتصال بین صفحه یرستون و فونداسیون مود استفاده قرار می گیرد. برای کاشت بولت در ستن نیاز به صفحه پلیتی داریم که متناسب با ضخامت بولت، اندازه و ضخامت مناسبی داشته باشد. درون صفحه پلیت بین 4 تا 16 سوراخ تعبیه شده که هرکدام مربوط به یک بولت است. با شابلون یا صفحه پلیت جای سوراخ ها برای سوراخکاری مشخص می شود. بعد سوراخکاری و کرگیری انجام می گردد. در مرحله بعد با استفاده از گان چسب را به سوراخ ها تزریق می کنند. بعد میلگرد را وارد کرها کرده و بعد پلیت را بر روی بولت ها قرار می دهند.

کاشت آرماتور

یکی از روش های کاشت آرماتور استفاده از مواد پایه سیمانی است. با استفاده از مغزه گیر سوراخی بزرگتر از ضخامت میلگرد ایجاد می کنند و دو سوم از حفره را با ملات روان پر می کنند. پس از پر کردن آرماتور را با جک هیدرولیک با فشار وارد سوراخ می کنند. اگر از آرماتور اج دار در این روش استفاده شود، مقاومت کششی بالاتری در سطح بتن ایجاد می شود. می توان به جای استفاده از ملات روان از مواد اپوکسی استفاده کرد. اگر از چسب کاشت اپوکسی بتن استفاده شود قطر سوراخ مورد نظر کمتر خواهد بود اما مواد کاشت اپوکسی گرانتر از مواد سیمانی است.

 

 

اجاره ابزار تخریب بتن

برای تخریب بتن از ابزار هیلتی استفاده می شود. هیلتی نام یک برند است که ابزاری را برای تخریب بتن فراهم آورده است. این ابزار از چنان شهرتی در صنایع عمرانی و ساختمان سازی برخوردار است که به ان هیلتی می گویند. ابزار هیلتی اگچه برای تخریب بتن کیفیت فوق العاده ای دارد اما قیمت بالایی نیز دارد و اکثر کارفرمایان که حجم کاری محدود دارند اجاره این ابزار را بر خرید ان ترجیح می دهند.

خرید فالوور اینستاگرام واقعی ایرانی با فالوجت

کارفرمایان با اجاره ابزار تخریب بتن می توانند هزینه کمتری انجام داده و سایر بودجه خود را به استفاده از دیگر ابزار و تجهیزات تخصیص دهند. اجاره ابزار تخریب بتن چون هیلتی هزینه ای بابت تعمیرات و نگهداری پرداخت نخواهند کرد و از این بابت کارفرمایان صرفه جویی خواهند کرد. اجاره دهنده هیلتی خود مسئول تعمیر ابزار تخریب بتن در صورت ایجاد مشکل است.

تهران تخریب بزرگترین مجموعه اجاره ابزار در تهران. کافیست با شماره 09120929441 تماس بگیرید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا