اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

معرفی کوین اسپیسی، ستاره‌‌ای که منزوی شد

در این بخش بیوگرافی کوین اسپیسی از بازیگران مرد معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی کوین اسپیسی که یکی از بازیگران مشهور و تحسین‌شده سینمای آمریکا است که در سال ۲۰۱۷ به آزار جنسی متهم شد و پیش از برگزاری دادگاه به سرعت از نظر حرفه‌ای نابود شد، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی کوین اسپیسی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

کوین اسپیسی چند سال سن دارد؟

کوین اسپیسی زاده ۲۶ ژوئیهٔ ۱۹۵۹ ‏است و ۶۳ سال سن دارد.

کوین اسپیسی مجرد است یا متاهل؟

کوین اسپیسی در حال حاضر مجرد است.

کوین اسپیسی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

کوین اسپیسی از سال 1981 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی کوین اسپیسی

نام اصلیکِوین اِسپِیسی فاولِر Kevin Spacey Fowler
نام هنریکوین اسپیسی
تاریخ تولد۲۶ ژوئیهٔ ۱۹۵۹ ‏(۶۳ سال)
محل تولداورنج جنوبی، نیوجرسی، ایالات متحده
تحصیلاتمدرسه جولیارد
پیشه
  • بازیگر
  • تهیه‌کننده
  • خواننده
سالهای فعالیت۱۹۸۱–اکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد178 سانتی متر

بیوگرافی کوین اسپیسی

بیوگرافی کوین اسپیسی

بیوگرافی کوین اسپیسی را این گونه شروع می‌کنیم:
کِوین اِسپِیسی فاولِر (انگلیسی: Kevin Spacey Fowler؛ زادهٔ ۲۶ ژوئیهٔ ۱۹۵۹)یکی از بازیگران مشهور و تحسین‌شده سینمای آمریکا است که در سال ۲۰۱۷ به آزار جنسی متهم شد و پیش از برگزاری دادگاه به سرعت از نظر حرفه‌ای نابود شد. اولین اتهام که با شتاب بسیار اسپیسی را از عرش به فرش رساند در مصاحبه‌ی آنتونی رپ هنرپیشه و خواننده آمریکایی علیه اسپیسی مطرح‌ شد. انتشار این مصاحبه باعث شد کسان دیگری نیز اتهامات جدیدی علیه این بازیگر مطرح کنند.

از میان اتهاماتی که متوجه اسپیسی شد یک نمونه از نظر قانونی جدی‌تر از باقی بود و پای او را به دادگاه باز کرد. او هم‌زمان که درگیر فرایندهایی قضایی شده بود از پروژه‌ها و آثار سینمایی هم کنار گذاشته می‌شد. اسپیسی را از سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) حذف کردند تا کلر آندروود جای فرانک آندروود را بگیرد و ریدلی اسکات مجبور شد تصاویر اسپیسی را از فیلم «تمام پول‌های جهان» (All the Money in the World) خارج کند و با بازیگر دیگری صحنه‌ها را دوباره ضبط کند‌.

کوین اسپیسی عاقبت در تابستان سال گذشته از اتهامات تبرئه شد اما از آن زمان تا کنون در پروژه جدیدی حضور نداشته و به انتشار چند ویدیوی تبریک سال نو بسنده کرده است؛ ویدیوهایی که البته هر بار بسیار پرمخاطب و البته جنجال‌برانگیز بوده‌اند.

در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی کوین اسپیسی داشته باشیم.

عکس جوانی کوین اسپیسی
عکس جوانی کوین اسپیسی

در ادامه بیوگرافی کوین اسپیسی آمده است : اسپیسی در کلاس‌های دهم و یازدهم در آکادمی نظامی نورتریج، دبیرستان کانوگا پارک تحصیل کرد. او در سال ۱۹۷۷ از دبیرستان چتس‌ورث، لس آنجلس ، کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد.

اسپیسی در چتس‌ورث در صدای موسیقی، یک تولید ارشد مدرسه‌اش ایفای نقش کرد و نقش کاپیتان گئورگ فون تراپ را همراه با وینینگهام در نقش ماریا فون تراپ بازی کرد.در جوانی اسپنسر تریسی ستاره محبوب او بود. در نتیجه او با ترکیب نام و فامیل اسپنسر تریسی نام فامیل اسپیسی را برای خود برگزید.

اسپیسی قبل از حضور در مدرسه جولیارد در شهر نیویورک، به عنوان عضوی از گروه ۱۲، چندین سال تلاش کرده بود که به عنوان کمدین موفق شود، جایی که بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ با معلم ماریان سلدس درام را مطالعه کرد. در این دورهٔ زمانی در مسابقات استعدادیابی سالن بولینگ به اجرای استندآپ کمدی پرداخت.

بیوگرافی خانواده کوین اسپیسی

در بیوگرافی کوین اسپیسی درباره ی خانواده اش آمده است: در اورنج جنوبی، نیوجرسی، از کاتلین آن (با نام خانوادگی کناتسون)، منشی، و توماس جفری فاولر، نویسنده فنی و مشاور داده به دنیا آمد.

اسپیسی یک برادر بزرگتر به نام رندی فاولر دارد که یک راننده لیموزین و شبیه‌ساز راد استوارت در بویز، آیداهو است و یک خواهر به نام جولی آن فاولر کایر، که یک کارمند اداری است.

خانواده اش به دلیل شغل غیر عادی پدرش مدام در حال نقل مکان از جایی به جای دیگر بودند و سرانجام زمانی که کوین 4 ساله بود در کالیفرنیای جنوبی ساکن شدند.

رندی فاولر (که اسپیسی از او جدا شده‌است) اظهار کرده‌است که پدرشان، که او وی را یک نژادپرست و «حامی نازیسم» توصیف می‌کرد، آنها را مورد آزار جنسی و جسمی قرار می‌داد و اسپیسی از نظر عاطفی خاموش‌شده و برای جلوگیری از کتک خوردن «بسیار حیله‌گر و باهوش» شده بود.

کوین اسپیسی و مادرش
کوین اسپیسی و مادرش

ازدواج و وضعیت تاهل کوین اسپیسی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی کوین اسپیسی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

او تا به حال ازدواج نکرده و فرزندی ندارد.

در مقاله‌ای در مجله ساندی تایمز در سال ۱۹۹۹ نوشته شد: «عشق اسپیسی به بازیگری و عدم وجود شریک ظاهری در زندگی یک مرد جذاب ۴۰ ساله، باعث شده‌است که مجله اسکوایر دو سال پیش ادعا کند که او احتمالاً همجنسگرا است.» اسپیسی در پاسخ به این شایعات به پلی‌بوی و سایر مصاحبه‌کنندگان گفت که همجنس‌گرا نیست و به لسلی وایت از ساندی تایمز گفت:

من برای مدت طولانی به دلیل نحوهٔ پرسیدن این سؤالات تصمیم گرفتم به آنها پاسخ ندهم؛ به دلیل اینکه هرگز با هیچ فرد مورد اعتمادی در مورد آن صحبت نکردم: پس چرا باید الان صحبت کنم؟ اخیراً تصمیم گرفتم شرکت کنم زیرا برای افرادی که دوستشان دارم کمی سخت است.

در سال ۱۹۹۹، گزارش‌ها حاکی از آن بود که اسپیسی با یک منشی صحنه به نام دایان درایر قرار می‌گذاشت که احتمالاً رابطهٔ آنها به سال ۱۹۹۲ بازمی‌گردد. در سال ۲۰۰۰، اسپیسی درایر را به جوایز اسکار آورد. در هنگام سخنرانی برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد، اسپیسی اظهار داشت: «دایان، از اینکه به من یاد دادی که به چیزهای درست اهمیت بدهم، متشکرم و من تو را دوست دارم.»

بیوگرافی کامل پارسا قراخانلو

در سال ۲۰۰۷، مجله گاتهام به نقل از اسپیسی گفت:

من هرگز اعتقاد نداشتم که زندگی شخصی‌ام را برای تبلیغات تبلیغ کنم. اگرچه ممکن است علاقه‌مند به انجام آن باشم، هرگز آن را انجام نخواهم داد. مردم می‌توانند هر چه می‌خواهند غیبت کنند. آنها می‌توانند هر چه می‌خواهند حدس و گمان کنند. من اتفاقاً معتقدم که بین زندگی عمومی و زندگی خصوصی جدایی وجود دارد. هرکسی بدون توجه به شغلش حق زندگی خصوصی دارد.

حقایقی درباره کوین اسپیسی

در ادامه بیوگرافی کوین اسپیسی مروری میکنیم بر حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

در بیوگرافی کوین اسپیسی جالب است بدانید:

  • اغلب در نقش شخصیت های زیرک و بی رحم ظاهر می شود.
  • طرفدار پر و پا قرص اسپنسر تریسی، هنری فوندا، جیمز استوارت، جک لمون و آل پاچینو است.
  • طرفدار کشتی حرفه ای است.
  • برای تامین هزینه های زندگی، مدتی در دفتر مدیر مدرسه جولیارد کار کرده است.
  • پس از خارج شدن از جولیارد مدتی به عنوان فروشنده کفش کار کرده است.
  • دو تن از شرورترین شخصیت های سینمایی تاریخ سینما توسط وی بازی شده اند: جان دو در فیلم هفت و وربال كینت در مظنونین همیشگی.
  • کوین در دهه 90، توسط مجلهپره میر به عنوان بازیگر برتر انتخاب شد.
  • اسپیسی به هنگام دریافت اسكار بهترین بازیگر مرد، جایزه اش را به جك لمون تقدیم كرد.
  • درفهرست صد بازیگر برترتاریخ سینما، اسپیسی در سال 1997 در رده پنجاه و ششم قرار گرفت.
  • اسپیسی در تقلید از بازیگران و هنرمندان مختلف بسیار چیره دست است. در سال 2002 در یك برنامه تلویزیونی، توانست صدای جك لمون، جودی ذپح، كاترین هیپبورن، ال پاچینو، پیتر اوتول و جیمز استوارت را تقلید كند.

تابعیت بریتانیایی کوین اسپیسی

در سپتامبر ۲۰۰۶، اسپیسی گفت که قصد دارد تابعیت بریتانیا را زمانی که به او پیشنهاد شود، دریافت کند. هنگامی که در سال ۲۰۱۶ در مورد همه‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا از او پرسیده شد، اسپیسی پاسخ داد: «از اینکه این سؤال را از من پرسیدید متشکرم، اما من شهروند بریتانیا نیستم، من ساکن بریتانیا هستم. من در دوازده سال زندگی خود هرگز درگیر سیاست در بریتانیای کبیر نشدم. فکر می‌کنم برای من به عنوان یک مهمان در بریتانیا نامناسب است، بنابراین آن را به مردم آن واگذار می‌کنم.»

دیدگاه‌های سیاسی و کنشگری کوین اسپیسی

در بیوگرافی کوین اسپیسی دیدگاه‌های سیاسی او به‌عنوان گرایش به چپ توصیف شده‌است و منعکس‌کننده برخی از دیدگاه‌هایی است که توسط شخصیت داستانی او در سریال خانه پوشالی اظهار شده‌است. او یک دموکرات و از دوستان رئیس‌جمهور بیل کلینتون است که قبل از شروع ریاست جمهوری کلینتون با او ملاقات کرده بود. اسپیسی زمانی کلینتون را «یکی از نورهای درخشان» در روند سیاسی توصیف کرده بود. او به‌علاوه در فیلم کوتاه پرزیدنت کلینتون: روزهای آخر، یک طنز سیاسی که توسط دولت کلینتون برای شام خبرنگاران کاخ سفید در سال ۲۰۰۰ تهیه شده بود، ظاهر شد.

کوین اسپیسی و بیل کلینتون
کوین اسپیسی و بیل کلینتون

در بیوگرافی کوین اسپیسی جالب است بدانید اسپیسی در سپتامبر ۲۰۰۷ با هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا ملاقات کرد اما هرگز در مورد ملاقات آنها با مطبوعات صحبت نکرد. در طول این سفر، او به استودیوی فیلم ونزوئلای «ویلا دل سینه» کمک مالی کرد. در مارس ۲۰۱۱، پس از سرکوب جنبش دموکراسی بلاروس توسط الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، اسپیسی در تظاهرات خیابانی در لندن علیه رژیم لوکاشنکو به جود لا پیوست.

اسپیسی فعالیت‌هایی را در حوزه ایدز انجام داده‌است. در سال ۲۰۰۲، او و کریس تاکر، بازیگر دیگر، بیل کلینتون را در سفری به چندین کشور آفریقایی همراهی کردند تا آگاهی در مورد ایدز را در این قاره ارتقا دهند. او همچنین در چندین گردآوری کمک مالی برای مراقبت‌های بهداشتی ایدز، از جمله سینمای آمفار علیه ایدز در سال ۲۰۱۶ و بیست و پنجمین جشن سالانه «جایزه اسکار بنیاد ایدز التون جان» در سال ۲۰۱۷، شرکت کرد.

در اکتبر ۲۰۰۸، اسپیسی بنیاد کوین اسپیسی را در بریتانیا برای تشویق مشارکت جوانان در هنر راه اندازی کرد. مقر اصلی آن در انگلستان و ولز بود، هدف آن ارائه کمک‌های مالی به افراد و سازمان‌ها برای کمک به جوانان برای مطالعه هنر، به ویژه تئاتر بود. این مؤسسه خیریه در فوریه ۲۰۱۸ به دنبال اتهامات سوء رفتار جنسی علیه اسپیسی تعطیل شد.

اتهامات سوءرفتار جنسی کوین اسپیسی

آنتونی رپ در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۷ ادعا کرد که در سال ۱۹۸۶ هنگامی که او ۱۴ ساله بوده، اسپیسی ۲۶ ساله در حالت مستی قصد نزدیکی جنسی به او را داشته‌است. رپ همچنین این داستان را در سال ۲۰۰۱ در مصاحبه‌ای با ادوکیت به اشتراک گذاشته بود، اما نام اسپیسی از انتشار حذف شد تا از اختلافات قانونی و آشکارسازی عمومی جلوگیری شود. اسپیسی از طریق توئیتر اظهار داشت که این برخورد را به خاطر نمی‌آورد، اما اگر این واقعاً درست باشد «صادقانه‌ترین عذرخواهی را به خاطر رفتاری که در مستی عمیقاً نامناسب بود» را به رپ مدیون است.

سپس پانزده نفر دیگر با ادعاهای سوءاستفاده مشابه پیش آمدند، از جمله هدر اونرو، یک مجری زن از بوستون، که ادعا کرد اسپیسی قصد پیشروی جنسی به پسرش را داشته‌است؛ فیلمساز تونی مونتانا؛ بازیگر روبرتو کاوازوس؛ هری پسر ریچارد درایفس و هشت نفر که روی خانه پوشالی کار می‌کردند.«تعدادی از افراد» با گاردین تماس گرفتند و ادعا کردند که اسپیسی به عنوان مدیر هنری اولد ویک «رفتار نامناسبی با مردان جوان» داشته‌است.

با توجه به اتهامات مطرح شده، شبکه نت‌فلیکس ساخت ادامه مجموعهٔ تلویزیونی خانه پوشالی را متوقف کرد. فصل ششم به‌عنوان آخرین فصل این مجموعه اعلام و پخش آن در سال ۲۰۱۸ پایان یافت. هرچند که در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹ از اتهامات وارده تبرئه شد اما هشت تن از دست‌اندرکاران این مجموعه نیز اسپیسی را به سوءرفتار جنسی متهم کردند. در نوامبر سال ۲۰۲۱ در جریان یک میانجی‌گری میان او و استودیو تهیه سریال خانه پوشالی، مقرر شد این بازیگر مبلغ ۳۱ میلیون دلار غرامت به استودیو تهیه‌کننده مجموعه خانه پوشالی، تولید نتفلیکس، به عنوان ضرر و زیان پرداخت کند؛ زیرا پس از علنی شدن اتهامات آزارجنسی او در محیط کار، از این پروژه اخراج شد.

«عشق کوفی» سریال محرمی شبکه سه شد | پخش از ۲۹ تیرماه
اتهامات سوءرفتار جنسی کوین اسپیسی
اتهامات سوءرفتار جنسی کوین اسپیسی

جنجال‌های آشکارسازی

در همان روزی که آنتونی رپ اتهاماتی را علیه او مطرح کرده بود، اسپیسی هنگام عذرخواهی از وی به عنوان همجنسگرا ظاهر شد. او گفت: «من با زن و مرد رابطه داشته‌ام و در طول زندگیم عاشق مردان بوده‌ام و با آنها برخوردهای عاشقانه داشته‌ام و اکنون انتخاب می‌کنم که به عنوان یک همجنس‌گرا زندگی کنم.»تصمیم او برای آشکارسازی از طریق بیانیه‌اش توسط همجنس‌گرایان برجسته، از جمله بیلی ایکنر، جرج تاکی، لنس بس و واندا سایکس، به عنوان تلاشی برای تغییر موضوع و تغییر تمرکز از اتهامات رپ، به دلیل استفاده از مستی خود به عنوان بهانه‌ای مورد انتقاد قرار گرفت.

واکنش و پیامدها

در میان این اتهامات، فیلمبرداری ششمین و آخرین فصل سریال خانه پوشالی به حالت تعلیق درآمد. شرکت سازنده سریال «خط تلفن ناشناس برای شکایت، مشاوران بحران، و مشاوران حقوقی آزار جنسی برای خدمه» را اجرا کرده بود و اظهار داشت که در سال ۲۰۱۲، «شخصی از خدمه سریال شکایتی دربارهٔ اظهارات و ژست خاصی از کوین اسپیسی به اشتراک گذاشت. پس از بررسی از وضعیت، اقدامی فوری انجام شد و ما مطمئن هستیم که این موضوع به سرعت حل شد تا همه دست‌اندرکاران راضی یوده باشند.» به گفته شرکت سازنده، اسپیسی «با کمال میل در یک فرایند آموزشی شرکت کرد و از آن زمان تا کنون هیچ شکایت دیگری در مورد او مطلع نشده‌است.» این نمایش قرار بود در سال ۲۰۱۸ به پایان برسد. این فصل از ۱۳ قسمت به ۸ قسمت کاهش یافت و اسپیسی از بازیگران و نقش او به عنوان تهیه‌کننده اجرایی حذف شد.

یک فیلم بیوگرافی با نام گور در مورد گور ویدال با بازی اسپیسی، که قرار بود توسط نتفلیکس توزیع شود، لغو شد، و نتفلیکس تمام روابط خود را با او قطع کرد. او قرار بود در فیلم تمام پولهای دنیا در نقش صنعتگر جی. پال گتی ظاهر شود. با این حال، صحنه‌های او قطع شد و کریستوفر پلامر جایگزین او به عنوان گتی در فیلمبرداری مجدد شد. پلامر در مصاحبه ای با ورایتی گفت: «این واقعاً جایگزینی با [اسپیسی] نیست. همه چیز از نو شروع می‌شود.» پلامر توضیح داد: «فکر می‌کنم اتفاقی که برای او افتاد بسیار ناراحت‌کننده است… کوین بازیگر با استعداد و فوق‌العاده‌ای است و این بسیار غم‌انگیز است. خیلی شرم آور است و این تنها چیزی است که می‌توانم در این مورد بگویم.»

آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای تلویزیونی تصمیم خود مبنی بر تقدیر از اسپیسی را با جایزه بین‌المللی مؤسس امی در سال ۲۰۱۷ لغو کرد. در ۲ نوامبر ۲۰۱۷، ورایتی گزارش داد که استیسی وولف و آژانس هنرمندان خلاق در حال پایان دادن به روابط خود با او هستند.

شما در حال مطالعه بیوگرافی کوین اسپیسی در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویدیوهای یوتیوب شب کریسمس کوین اسپیسی

از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، اسپیسی یک ویدیوی سالانه را در کانال یوتیوب خود در شب کریسمس ارسال می‌کرد.

در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۸، اسپیسی ویدیویی با عنوان «بگذار فرانک باشم» را بارگذاری کرد که در آن او – در حالی که شخصیت فرانک آندروود از خانه پوشالی را داشت – به نظر می‌رسید اتهامات واقعی علیه خود را رد می‌کند. این ویدئو به عنوان «عجیب و غریب» توصیف شده‌است.از اوت ۲۰۲۰، این ویدیو بیش از ۱۳ میلیون بازدید داشته‌است.

یک سال بعد، در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹، اسپیسی ویدئوی دیگری را با عنوان «KTWK» (اصطلاح به معنی «با پنبه سربریدن») در کانال یوتیوب خود منتشر کرد که بار دیگر در نقش آندروود ظاهر شد.او سومین ویدیوی شب کریسمس را در سال ۲۰۲۰، با عنوان «1-800 XMAS» منتشر کرد که در آن قبل از شکستن شخصیت و صحبت با صدای طبیعی با لهجه آندروود صحبت کرد. او سپس با مردمی که در میان دنیاگیری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند ابراز همدردی کرد و دو خط تلفن خودکشی و سوء مصرف مواد را تبلیغ کرد. اریک هگدوس از نیویورک پست این ویدئوهای سالانه را با توجه به اتهامات علیه او به عنوان «بی‌ملاحظه» توصیف کرده‌است.

اسپیسی در شب کریسمس سال ۲۰۲۱ ویدئوی جدیدی منتشر نکرد.

مشکلات حقوقی کوین اسپیسی

دفتر دادستان منطقهٔ لس آنجلس در آوریل ۲۰۱۸ اعلام کرد که این ادعا را بررسی خواهد کرد که آیا اسپیسی در سال ۱۹۹۲ به یک مرد بالغ تجاوز جنسی کرده‌است یا خیر. در ژوئیه ۲۰۱۸ سه مورد دیگر در مورد تجاوز جنسی علیه اسپیسی توسط اسکاتلندیارد فاش شد که تعداد کل تحقیقات باز در بریتانیا را به ۶ مورد رساند. شکایتی در دادگاه عالی لس آنجلس در سپتامبر ۲۰۱۸ ارائه شد که ادعا کرد اسپیسی در اکتبر ۲۰۱۶ به یک ماساژور ناشناس در خانه‌ای در مالیبو، کالیفرنیا، تجاوز جنسی کرده باشد.

هدر اونرو، یک روزنامه‌نگار زن نیز همچنین اسپیسی را در دسامبر ۲۰۱۸ متهم به سوءرفتار جنسی نسبت به پسر ۱۸ ساله‌اش در ژوئیه ۲۰۱۶ در نانتاکت، ماساچوست کرد. اسپیسی در ۷ ژانویه ۲۰۱۹ نسبت به این اتهام اعتراف کرد که کاملاً بی‌گناه است.پسر اونرو به پلیس گفت که در طول این ماجرای ادعایی «دست‌مالیدن» به دوست دخترش پیامک فرستاده‌است. وکلای مدافع اسپیسی ماه‌ها تلاش کردند تا نسخه‌هایی از متن و خود تلفن را به دست آورند. در اواسط ماه مه ۲۰۱۹ وکیل شخصی پسر اونرو به دادگاه اطلاع داد که تلفن همراه مورد نظر «مفقود» است.در ۴ ژوئن ۲۰۱۹ دفاع متوجه شد که وقتی اونرو در سال ۲۰۱۷ تلفن همراه پسرش را به پلیس داده بود، اعتراف کرده بود که برخی از پیام‌های متنی را حذف کرده‌است. در اواخر همان ماه، پسرش شکایتی علیه اسپیسی تنظیم کرد و مدعی خسارت روحی شد. او در ۵ ژوئیه ۲۰۱۹ داوطلبانه این ادعاها را با پیشداوری رد کرد.

بیوگرافی نسرین بابایی بازیگر گیلانی

اتهام حمله جنایی علیه اسپیسی توسط دادستان دماغه کاد در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹ لغو شد.هنگامی که ماساژور ناشناس که او را متهم کرده بود درگذشت، آخرین پروندهٔ جنایی باقی‌مانده علیه اسپیسی بسته شد.

آنتونی رپ در ۹ سپتامبر ۲۰۲۰ از اسپیسی به دلیل تجاوز جنسی، حملهٔ جنسی و ایجاد ناراحتی عمدی تحت قانون قربانیان کودک شکایت کرد، که قانون مرور زمان نیویورک برای دعاوی مدنی مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان را تمدید می‌کرد. در محاکمه علیه اسپیسی، مردی حضور داشت که خواست نامش فاش نشود و اسپیسی را به آزار جنسی در سال ۱۹۸۳، زمانی که او ۱۴ و اسپیسی ۲۴ ساله بوده‌اند، متهم کرده بود. مدعی ناشناس در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱ به دلیل امتناع از معرفی علنی خود از پرونده اخراج شد.

ام. پرافیت پروداکشنز و تریگر استریت پروداکشنز، شرکت‌های تولید اسپیسی، در سال ۲۰۲۰ به دلیل نقض خط‌مشی آزار جنسی محکوم شدند که ۳۱ میلیون دلار به ام‌آرسی، استودیوی سازندهٔ خانه پوشالی بپردازند.

در ۲۶ مهٔ ۲۰۲۲ اسپیسی توسط سرویس دادستانی سلطنتی به چهار مورد تعرض جنسی علیه سه شاکی متهم شد که ادعا کردند جرائمی بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ در لندن و گلاسترشر رخ داده باشد. به گفته سرویس دادستانی سلطنتی، اسپیسی تنها در صورت ورود به انگلیس یا ولز می‌تواند به‌طور رسمی متهم شود. اسپیسی در ۳۱ مهٔ ۲۰۲۲ در بیانیه‌ای در صبح بخیر آمریکا در مقابل این اتهامات واکنش نشان داد: «از بیانیهٔ دادستانی سلطنتی بسیار قدردانی می‌کنم که در آن با دقت به رسانه‌ها و مردم یادآوری کردند که من مستحق یک محاکمهٔ عادلانه هستم و تا زمانی که خلاف آن ثابت نشود بی‌گناه هستم. با اینکه که از تصمیم آن‌ها برای حرکت به پیش نااُمید هستم، داوطلبانه در اسرع وقت در بریتانیا حضور خواهم داشت تا از خودم در برابر این اتهامات دفاع کنم، که یقین دارم بی‌گناهی مرا ثابت خواهد کرد.» او در ۱۶ ژوئن داوطلبانه در مقابل دادگاه وست مینستر در لندن حاضر شد و به شدت تمام اتهامات مربوط به جرایم جنسی را رد کرد.

شروع فعالیت هنری کوین اسپیسی

در ادامه بیوگرافی کوین اسپیسی میرسیم به مروری بر فعالیت هنری او.با ما همراه باشید.

۱۹۸۱–۱۹۸۶: شروع کار کوین اسپیسی در تئاتر

به گفته خودش از سنین پایین به بازیگری علاقمند شده، زمانی که پنهانی برنامه های آخر شب تلویزیون را تماشا می کرده است.

اولین حضور حرفه‌ای اسپیسی روی صحنه به عنوان یک نیزه‌دار در اجرای قسمت اول هنری ششم در جشنواره شکسپیر نیویورک در سال ۱۹۸۱ بود. سال بعد، او اولین حضور خود را در برادوی، در نقش اسوالد در اشباح اثری از هنریک ایبسن، با بازی لیو اولمان و کارگردان جان نویل که در تئاتر آیزنهاور در مرکز کندی واشینگتن افتتاح شده بود، انجام داد. سپس او فیلینته را در فیلم مردم‌گریز اثر مولیر به تصویر کشید. در سال ۱۹۸۴، اسپیسی در تولید فیلم هرلی برلی دیوید راب ظاهر شد، که در آن او در هر یک از قسمت‌های مردانه چرخید (او بعداً در نسخه سینمایی نقش میکی را بازی کرد). پس از آن در مرغ دریایی از آنتون چخوف در کنار دیوید استراثیرن و کالین دیوهورست ظاهر شد. در سال ۱۹۸۶، اسپیسی در یک نمایش از اسلویت در یک تئاتر شام در نیوجرسی ظاهر شد.

۱۹۸۶–۱۹۹۱: موفقیت کوین اسپیسی در برادوی و برنده شدن تونی

شهرت اسپیسی به عنوان یک بازیگر صحنه در سال ۱۹۸۶ آغاز شد، زمانی که او در مقابل جک لمون، پیتر گالاگر و بتل لزلی در نقش جیمی، پسر ارشد تایرون، در تولید تحسین‌برانگیز جاناتان میلر از یوجین اونیل در سفر دراز روز در شب انتخاب شد. لمون به‌طور خاص مربی اسپیسی شد و به همراه معلم درام دبیرستان اسپیسی دعوت شد تا زمانی که اسپیسی ستاره خود را در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در سال ۱۹۹۹ دریافت کرد، حضور داشته باشد.

اسپیسی همچنان فعالانه در جامعه تئاتر زنده مشارکت داشت. در سال ۱۹۹۱، او جایزه تونی را برای بازی در نقش عمو لویی در فیلم آهنگ برادوی گمشده در یانکرز نیل سایمون دریافت کرد. پدر اسپیسی متقاعد نشده بود که اسپیسی می‌تواند برای خود به عنوان یک بازیگر حرفه ای بسازد و تا زمانی که اسپیسی به خوبی شناخته شد نظر خود را تغییر نداد. در سال ۱۹۹۹، اسپیسی برنده جایزه لارنس اولیویه برای بهترین بازیگر مرد شد و نامزد دیگری برای جایزه تونی در سال ۱۹۹۹ برای مرد یخین می‌آید کسب کرد.

۲۰۰۳–۲۰۱۵: کوین اسپیسی مدیر هنری اولد ویک

در فوریه ۲۰۰۳، اسپیسی اعلام کرد که به لندن بازمی‌گردد تا مدیر هنری اولد ویک، یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای شهر شود. اسپیسی با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی با جودی دنچ و التون جان، قول داد هم روی صحنه حاضر شود و هم استعدادهای بزرگی را وارد صحنه کند. او متعهد شد که ده سال کامل در این سمت بماند. گروه تئاتر اولد ویک هشت ماه از سال نمایش‌هایی را روی صحنه می‌برد. اولین فصل اسپیسی در سپتامبر ۲۰۰۴ آغاز شد و با نمایشنامه کلوآکا اثر ماریا گوس به کارگردانی اسپیسی در بریتانیا آغاز شد که با نظرات متفاوتی روبرو شد.در فصل ۲۰۰۵، اسپیسی اولین بازی شکسپیر خود را در بریتانیا، در نقش اصلی ریچارد دوم، به کارگردانی ترور نون، انجام داد.

ناگفته های زندگی مریلا زارعی از بازیگری تا سیمرغ ها + ماجرای نجات او از مرگ حتمی

در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶، اسپیسی به دلیل خدماتش به تئاتر نشان افتخاری شوالیه را دریافت کرد. نشان افتخار، شوالیه فرمانده امپراتوری بریتانیا، در خانه کلارنس توسط شاهزاده چارلز به او اعطا شد. با اینکه اسپیسی مجاز است حروف پس اسمی KBE را به نام خود اضافه کند، اما به عنوان یک شهروند غیر مشترک المنافع، این یک جایزهٔ افتخاری است و او نمی‌تواند خود را به عنوان «سر کوین» بسازد. اسپیسی قبلاً به دلیل خدمات به نمایشنامه در سال ۲۰۱۰ درجهٔ کمتر نشان فرماندهٔ افتخاری امپراتوری بریتانیا را دریافت کرده بود.

اسپیسی حامی جشنواره مدارس شکسپیر بود، یک مؤسسه خیریه که به کودکان مدرسه‌ای در سراسر بریتانیا امکان می‌دهد تا شکسپیر را در تئاترهای حرفه‌ای اجرا کنند. او همچنین در هیئت مدیره صندوق فیلم و تلویزیون حضور دارد.

او در اواسط سال ۲۰۰۶ گفت که در حال گذراندن لحظات زندگی خود در اولد ویک است. او گفت که در آن مقطع از زندگی حرفه‌ای خود، «در حال حاضر سعی می‌کرد کارهایی را انجام دهد که بسیار بزرگتر و خارج از [من] هستند». اسپیسی در تولید سرودهای ملی توسط دنیس مک اینتایر و داستان فیلادلفیا اثر فیلیپ بری اجرا کرد که در آن نقش سی‌کی دکستر هیون، نقش کری گرانت را در نسخه سینمایی بازی کرد. منتقدان اسپیسی را برای مدیریت یک تئاتر تحسین کردند، اما خاطرنشان کردند که اگرچه بازیگری او چشمگیر بود، اما مهارت‌ها و قضاوت او به عنوان تهیه‌کننده/مدیر هنوز پیشرفت نکرده بود.

در فصل ۲۰۰۶، اسپیسی با ساخت فیلم رستاخیز بلوز اثر آرتور میلر به کارگردانی رابرت آلتمن دچار شکست بزرگی شد. علیرغم حضور بازیگران تمام ستاره (از جمله متیو مودین و نو کمبل، همبازی آینده در خانه پوشالی) و شجره نامه فیلمنامه میلر، تصمیم اسپیسی برای جذب آلتمن به صحنه فاجعه آمیز بود: پس از یک دوره تمرین پرتنش، نمایشنامه به روی صحنه رفت و تنها پس از چند هفته بسته شد. بعداً در همان سال، اسپیسی در فیلم ماه برای بدزادگان اثر یوجین اونیل به همراه کالم مینی و ایو بست بازی کرد. این نمایشنامه نقدهای بسیار خوبی برای اسپیسی و بست دریافت کرد و در سال ۲۰۰۷ به برادوی منتقل شد. در قسمت بهار فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۷، جف گلدبلوم و لورا میشل کلی به عنوان سه شخصیت در نمایشنامه سرعت شخم زدن اثر دیوید مامت در سال ۱۹۸۸ به اسپیسی پیوستند.

در سال ۲۰۰۹، او اولین نمایش فیلم همدست از جو ساتن را با ریچارد درایفس، دیوید سوشی و الیزابت مک‌گاورن کارگردانی کرد. بعداً در همان سال، تروور نون کارگردانی اسپیسی در احیای فیلم وارث باد را بر عهده گرفت. اسپیسی نقش وکیل مدافع هنری دراموند را بازی کرد، نقشی که توسط اسپنسر تریسی در فیلمی به همین نام در سال ۱۹۶۰ به شهرت رسید. سم مندس اسپیسی را در ریچارد سوم از شکسپیر کارگردانی کرد. اسپیسی نقش ریچارد سوم را بازی کرد. این نمایش در ژوئن ۲۰۱۱ آغاز شد و یک تور جهانی را آغاز کرد که در اوایل سال ۲۰۱۲ در نیویورک به اوج خود رسید. در مارس ۲۰۱۴، اعلام شد که اسپیسی در یک نمایش انفرادی در اولد ویک بازی خواهد کرد تا ده سالگی خود را به عنوان مدیر هنری جشن بگیرد. او در این نمایشنامه نقش کلارنس دارو را بر عهده گرفت.

فیلم های کوین اسپیسی

۱۹۸۶–۱۹۹۴: نقش‌های اولیه و پیشرفت کوین اسپیسی

در بیوگرافی کوین اسپیسی آمده است: در سال ۱۹۸۶، اسپیسی اولین حضور سینمایی خود را در فیلم دل‌سوختگی (Heartburn‎) از مایک نیکولز با بازی مریل استریپ و جک نیکلسون انجام داد. اسپیسی نقش کوچکی را ایفا می‌کند که به عنوان یک دزد مترو شناخته می‌شود.

در سال ۱۹۸۸ اسپیسی همچنین برای مدت کوتاهی در یکی دیگر از فیلم‌های نیکولز به نام دختر شاغل، در نقش تاجری بدجنس به نام باب اسپک ظاهر شد.

از برخی دیگر نقش‌های اولیه اسپیسی می‌توان به نقش میلیونر بیوه و عجیب و غریب در قانون لس آنجلس، در مینی سریال تلویزیونی قتل مری فاگان (۱۹۸۸)، در مقابل لمون و کمدی شر نبین، شر نشنو (۱۹۸۹) اشاره کرد.

اما اولین نقش مهم این بازیگر برمی‌گردد به فیلم «بزرگسالان راضی» (Consenting Adults‎) در سال ۱۹۹۲؛ اسپیسی در این اثر نقش ادی اوتیس را بازی کرد و در آن نقش درخشید. از این تاریخ تا یک دهه بعد روند حرکت اسپیسی رو به رشد بود و مجموعه‌ای از آثار مطرح که او ظرف این یک دهه در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت نامش را در میان ستاره‌های بزرگ هالیوود تثبیت کرد.

اسپیسی به سرعت به عنوان یک بازیگر شخصیت شهرت پیدا کرد و برای نقش‌های بزرگ‌تری، از جمله در مجموعه فیلم گلن‌گری گلن راس (۱۹۹۲) در نقش مدیر دفتر بدخواه در اقتباسی از دیوید ممت، با بازی آل پاچینو و همچنین در فیلم کمدی سیاه کریسمس رف (۱۹۹۴) در کنار جودی دیویس، و در فیلم طنز شنا با کوسه‌ها (۱۹۹۵) در نقش یک رئیس استودیوی بدخواه هالیوود در کنار جودی دیویس و در نقش یک زوج مشاجره کننده کنتیکت انتخاب شد که مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

فیلم «گلن‌گری گلن راس» را جیمز فولی ساخت و دیوید ممت فیلم‌نامه آن را به رشته تحریر درآورد؛ فیلم براساس نمایشنامه‌ای به همین نام ساخته شد که توسط خود ممت نوشته شده و جایزه پولیتزر گرفته بود.

داستان فیلم روایت دو روز از زندگی چهار مشاور املاک است؛ گویا طبق تصمیمی که از طرف شرکت مرکزی اتخاذ شده قرار است در پایان هفته کاری دو مشاور از میان چهار مشاور اخراج شوند. دو مشاوری که باقی می‌مانند باید از نظر میزان فروش در صدر جدول هفتگی قرار بگیرند و در عین حال برنده یک کادیلاک و یک ست چاقو می‌شوند.

دانلود سریال بی گناه ، سریال جدید مهران احمدی با تیم سریال هم گناه

فروشندگان بر اساس شماره‌هایی که دارند سعی می‌کنند مشتریانی پیدا کنند اما مسیر دشواری پیش رو دارند. یکی از آن‌ها برنامه‌ای برای سرقت از دفتر، دزدیدن شماره‌های مشتریان خاص و فروختن آن به رقبا دارد.

یکی از نکات قوت مسلم فیلم سینمایی گلن‌گری گلن راس بازیگران درجه یکی است که به کار گرفته. مجموعه‌ای از چهره‌های برجسته شامل آل پاچینو، جک لمون و البته کوین اسپیسی. لمون نقش فروشنده‌ای را دارد که گذشته‌ی درخشانی داشته اما حالا کاملا بی‌اعتبار و ناتوان شده، آل پاچینو بهترین فروشنده مجموعه است و اسپیسی نقش ویلیامسون سرپرست دفتر را بازی می‌کند.

نقش کوین اسپیسی به شکلی است که تا حدودی باید در مخاطبان احساس منفی ایجاد کند و او به‌خوبی از عهده ایفای آن برآمده. فیلم طنز تلخی دارد و البته دیالوگ‌هایی بسیار هوشمندانه و ماندگار که در ذهن مخاطبان جا خوش می‌کنند. ترکیب بازی‌ها هم درخشان و فراموش‌نشدنی است.

کوین اسپیسی در فیلم گلن‌گری گلن راس (Glengarry Glen Ross)
کوین اسپیسی در فیلم گلن‌گری گلن راس (Glengarry Glen Ross)

«شنا با کوسه‌ها» یک درام روان‌شناختی است درباره یک نویسنده جوان و یک تهیه‌کننده بزرگ و قدرتمند که این نویسنده نوپا را به‌عنوان دستیار استخدام می‌کند. فرانک ویلی در نقش گای جوانی است که به تازگی از دانشکده فارغ‌التحصیل شده و وقتی توسط بادی آکرمن (با بازی کوین اسپیسی) استخدام می‌شود این اتفاق را به‌عنوان فرصتی طلایی در نظر می‌گیرد.

اما ماجرا با آنچه گای در ابتدا می‌اندیشید کاملا متفاوت است؛ کار کردن با بادی آکرمن یعنی تحقیر روزمره، سواستفاده‌های کلامی دائمی و در عمل تبدیل‌شدن به یک برده. با این حال گای این شرایط اسفناک را به خیال روزی که ارتقای کاری را تجربه کند تحمل می‎‌کند اما پی‌بردن به یک موضوع باعث می‌شود گای کاملا تحمل خود را از دست بدهد.

بازی کوین اسپیسی در شنا با کوسه‌ها درخشان است؛ تقریبا هر صحنه از فیلم تحت سیطره‌ و تأثیر او قرار می‌گیرد. اسپیسی به شکلی ماهرانه تصویر مردی خودخواه و بدذات را روی پرده برده و نقشی به‌یادماندنی را خلق کرده است. اسپیسی سال‌ها بعد در فیلم «رییس‌های وحشتناک» (Horrible Bosses) که یک کمدی سیاه است دست به آفرینش نقشی شبیه به همین نقش زد و رییسی بی‌رحم و رذل را آفرید.

فیلم سینمایی شنا با کوسه‌ها در مجموع توانست رضایت منتقدان را جلب کند؛ در نقدهای مربوط به فیلم هم به توان بازیگری اسپیسی و آفرینش نقش یک مرد پرنفوذ و بی‌رحم رسانه‌ای توسط او توجهی ویژه شد؛ نقشی که به باور منتقدان توانست هجویه‌ی ارزشمندی علیه هالیوود باشد.

کوین اسپیسی در فیلم شنا با کوسه‌ها (Swimming with Sharks‎)
کوین اسپیسی در فیلم شنا با کوسه‌ها (Swimming with Sharks‎)

برای او گرفتن نقش های اول تلاشی نداشت و بیشتر سعی میکرد در نقش های عجیب و غریب ایفای نقش کند و همیشه با دقت فراوان و وسواس نقش های خود را انتخاب میکرد. همین امر باعث شد به بازیگر خاصی تبدیل شود.

۱۹۹۰–۱۹۹۹: ستاره‌شدن و موفقیت کوین اسپیسی در جوایز

«رف» با بازی کوین اسپیسی در سال 1994  یک کمدی سیاه است و در واقع به یک کمدی کالت کریسمسی تبدیل شده که در طول زمان محبوب بسیاری از مخاطبان بوده است. فیلم به خاطر شوخی‌های خاص، متفاوت و زیرکانه‌اش در کنار بازی‌های تأثیرگذاری که از بازیگران اصلیش گرفته جلب توجه کرده است.

مجموعه بازیگران فیلم، شیمی فوق‌العاده‌ای دارند به‌ویژه زوج دیوس و اسپیسی که در خلق تصویر یک زوج پرمشاجره و مشکل‌دار حقیقتا خیره‌کننده عمل کرده‌اند. در عین حال بازی نیش‌دار و طعنه‌آمیز اسپیسی با شوخ‌طبعی پرخشونت و نامتعارف دنیس لری ترکیبی تماشایی ایجاد کرده.

کوین اسپیسی در فیلم رف (The Ref‎)
کوین اسپیسی در فیلم رف (The Ref‎)

بازی اسپیسی در نقش وربال کینت جنایتکار مرموز در فیلم نئو نوآر مظنونین همیشگی از برایان سینگر در سال ۱۹۹۵ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای به ارمغان آورد. داستان فیلم راجع به بازداشت مردی است که یکی از عاملان آتش سوزی و قتل عام در بندر لس آنجلس می باشد همچنین درباره اتفاق هایی که او و همدستانش به کشتی رساندند. انگشتان دست چپ او به هنگام ایفای نقش در«مظنونین همیشگی» با چسب به هم چسبیده شد تا معلول بودن دست او واقعی تر باشد.

کوین اسپیسی در فیلم مظنونین همیشگی
کوین اسپیسی در فیلم مظنونین همیشگی

در سال ۱۹۹۵، اسپیسی همچنین در فیلم تریلر پلیسی هفت از دیوید فینچر ظاهر شد و در اواخر فیلم در نقش قاتل زنجیره ای جان دو پس از بی‌اعتبار ماندن و نام بردن از آن در تبلیغات و تیتراژ ابتدایی فیلم، وارد فیلم شد. کار او در فیلم هفت, مظنونین همیشگی و شیوع افتخارات بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در جوایز انجمن منتقدان فیلم تگزاس در سال ۱۹۹۵ به ارمغان آورد.

کوین اسپیسی در فیلم seven
کوین اسپیسی در فیلم seven

اسپیسی در زمانی برای کشتن (۱۹۹۶) نقش یک دادستان ناحیه‌ای خودشیدایی را بازی کرد و در سال ۱۹۹۷ شرکت تریگر استریت پروداکشنز را با هدف تولید و توسعه سرگرمی در رسانه‌های مختلف تأسیس کرد.

در بیوگرافی کوین اسپیسی بهتر است بدانید اسپیسی اولین کارگردانی خود را با فیلم تمساح آلبینو (۱۹۹۶) انجام داد. این فیلم یک بمب باکس آفیس بود و با بودجه ۶ میلیون دلاری فقط حدود ۳۴۰ هزار دلار فروخت، اما منتقدان کارگردانی اسپیسی را تحسین کردند.

فیلم سینمایی محرمانه لس آنجلس به کارگردانی کرتیس هنسن بر اساس رمانی به همین نام نوشته جیمز الروی ساخته شده است. این اثر نئونوآر و جنایی جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را در سال ۱۹۹۷ از آن خود کرد.

در محرمانه لس‌آنجلس علاوه بر کوین اسپیسی، بازیگرانی چون گای پیرس، راسل کرو، کیم بیسینگر و دنی دویتو به ایفای نقش می‌پردازند و در مجموع با اثری پربازیگر مواجه می‌شویم. محرمانه لس آنجلس از آن دست فیلم‌های کارآگاهی است که نه لزوما از زاویه دید یک کارآگاه یا یک قهرمان بلکه از دیدگاه چندین نیروی پلیس داستان را پیش می‎‌برد و غافلگیری‌های تکان‌دهنده‌ای را در بخش‌های پایانی تدارک می‌بیند.

محرمانه لس‌آنجلس به شکل قابل توجهی با تحسین منتقدین و تماشاگران مواجه شد. منتقدین فیلم را «محله چینی‌ها»ی دهه ۱۹۹۰ نامیدند و فیلم در هفته‌های اول اکران موفقیت تجاری خود را هم تثبیت کرد.

رازهای خودکشی مریلین مونرو به همراه یادداشت های او

کوین اسپیسی در این اثر سینمایی نقش جک وینسنس را بازی می‌کند؛ شخصیتی زیرک، خونسرد، متفاوت با تیپ‌های پلیسی همیشگی که در ذهن مخاطب همچون یک شخصیت چندبعدی و تأثیرگذار نقش می‌بندد. جیمز الروی خالق کتاب محرمانه لس آنجلس بازی کوین اسپیسی را چنین وصف می‌کند: «یکی از بهترین شخصیت‌های ازخودبیزار که تا به حال در سینما دیده‌ام.»

کوین اسپیسی در فیلم محرمانه لس آنجلس (L.A. Confidential)
کوین اسپیسی در فیلم محرمانه لس آنجلس (L.A. Confidential)

در سال 1998 او در فیلم مذاکره‌کننده بازی کرد.دنی رومن (با بازی ساموئل ال. جکسون) یک مذاکره‌کننده پلیس است که خود به جرم قتل متهم می‌شود. دنی که احساس می‌کند هیچ راه و گزینه‌ای برای اثبات بی‌گناهی ندارد در یک ساختمان تعداد زیادی از شهروندان را گروگان می‌گیرد.

دنی همه قوانین و تکنیک‌های مذاکره با گروگان‌گیران را می‌داند و چون خود بر زیر و بم امور مسلط است از پلیس می‌خواهد تنها مذاکره‌کننده‌ای که به او اعتماد دارد یعنی کریس سیبین را برای مذاکره بفرستد. کوین اسپیسی در فیلم مذاکره‌کننده نقش سیبین را ایفا می‌کند. سیبین مذاکره با رومن را آغاز می‌کند، درمی‌یابد که او بی‌گناه است و چون می‌خواهد برای رومن زمان بخرد وارد ساختمان شده و به نوعی همکار و شریک عملیات او می‌شود.

گرچه فیلم سینمایی «مذاکره‌کننده» مثل بسیاری دیگر از آثار اکشن و جنایی از بعضی کلیشه‌ها و قواعد آشنا استفاده کرده اما فیلم از چندین و چند زاویه نیز نو و متفاوت است. برای مثال فیلم‌نامه نسبت به آثار مشابه تا حدودی هوشمندانه‌تر تنظیم شده و بازی‌های خیره‌کننده زوج ساموئل ال. جکسون و کوین اسپیسی هم به فیلم قدرت بیشتری داده است. در عین حال دیالوگ‌های اثر هوشمندانه و گیرا نوشته شده‌اند و وقتی با بازی‌های همراه می‌شوند از فیلم اثر جذابی می‌سازند که تماشایش مخاطب را پشیمان نمی‌کند.

مذاکره‌کننده در مجموع با رضایت منتقدان همراه بود؛ امانوئل لوی منتقد آمریکایی نشریه ورایتی درباره فیلم و بازی‌های اسپیسی و جکسون در آن نوشت: «کوین اسپیسی و ساموئل ال. جکسون برای اولین‌بار در این فیلم در نقش‌هایی کاملا متناسب، یک زوج سینمایی را تشکیل داده‌اند؛ دو چهره‌ای که احتمالا بتوان آن‌ها را بهترین بازیگران نسل خود نامید.»

اما فیلم از نظر تجاری نتوانست چندان موفق ظاهر شود. مذاکره‌کننده که با بودجه‌ی ۴۳٫۵ میلیون دلار تولید شده بود و حدود ۴۰ میلیون دلار نیز هزینه تبلیغات داشت در نهایت در سراسر جهان ۸۸ میلیون دلار فروخت. با توجه به سایر هزینه‌هایی که استودیوی برادران وارنر برای تولید و توزیع فیلم متحمل شده بود در نهایت کلیت کار حدود ۱۳ میلیون دلار ضرر روی دست استودیو گذاشت.

کوین اسپیسی در فیلم مذاکره‌کننده (The Negotiator)
کوین اسپیسی در فیلم مذاکره‌کننده (The Negotiator)

او همچنین در انیمیشن زندگی یک حشره (۱۹۹۸) صداپیشگی هاپر را بر عهده داشت.

در بیوگرافی کوین اسپیسی بهتر است بدانید اسپیسی در طول دوران حرفه‌ای خود به خاطر بازی در نقش شخصیت‌های شرور به خوبی شناخته شده‌است. او در سال ۲۰۱۳ اظهار داشت: «من فکر می‌کنم مردم به دلایلی من را دوست دارند. آنها همیشه می‌خواهند که من فرد شرور و عوضی در فیلم باشم.»

در سال ۱۹۹۹، اسپیسی در کنار آنت بنینگ در فیلم زیبایی آمریکایی از سام مندز ظاهر کرد. او در این فیلم نقش لستر برنهام، پدر افسرده حومه شهر و مدیر تبلیغاتی را بازی کرد که به دنبال بهترین دوست دختر نوجوانش است. برای این نقش، اسپیسی دومین جایزه اسکار خود را این بار برای بهترین بازیگر نقش اول مرددریافت کرد. او در سخنرانی پذیرش خود، اسکار خود را به جک لمون تقدیم کرد و از او به عنوان تأثیرگذار، مربی و شخصیت پدری تمجید کرد. او همچنین اظهار داشت: «اجرای [لمون] در فیلم آپارتمان یکی از بهترین اجراهایی است که تا به حال داشته‌ایم.» هزینه های ساخت این فیلم حدود 15 میلیون دلار بود ولی فروشش 356 هزار دلار شد.

کوین اسپیسی در فیلم زیبایی امریکایی
کوین اسپیسی در فیلم زیبایی امریکایی

در همان سال، او با یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود مفتخر شد.

۲۰۰۰–۲۰۰۹: ادامه کار کوین اسپیسی

اسپیسی در فیلم به دیگری نیکی کن (۲۰۰۰) در نقش یک معلم مدرسه که از نظر جسمی و عاطفی زخمی شده بود، در کی-پکس (۲۰۰۱) در نقش یک بیمار در یک مؤسسه روانی و در نقش خواننده بابی دارین در فراسوی دریا Beyond the Sea‎ (۲۰۰۴) ظاهر شد. دومی یک پروژه رؤیایی مادام‌العمر اسپیسی بود که نویسندگی، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازیگری را در بیوگرافی/موزیکال دربارهٔ زندگی، حرفه و رابطه دارین با بازیگر ساندرا دی به عهده گرفت. اسپیسی که با علاقه کمی برای حمایت در ایالات متحده مواجه بود، برای تأمین مالی به بریتانیا و آلمان رفت. تقریباً تمام فیلم در برلین ساخته شده‌است. اسپیسی آواز خود را در موسیقی متن فیلم تهیه کرد و در چندین کنسرت بزرگداشت در زمان اکران آن ظاهر شد. اسپیسی بیشتر نقدهای مثبتی را برای آواز خود دریافت کرد و همچنین برای اجرای خود نامزد دریافت گلدن گلوب شد. با این حال، منتقدان اختلاف سنی بین اسپیسی و دارین را مورد بحث قرار دادند و خاطرنشان کردند که اسپیسی برای به تصویر کشیدن قانع کننده دارین، به ویژه در مراحل اولیه زندگی خواننده که در فیلم به تصویر کشیده شده‌است، پیرتر از آن بود.

کوین اسپیسی در فیلم کی-پکس (K-PAX‎)
کوین اسپیسی در فیلم کی-پکس (K-PAX‎)

بازی اسپیسی در فیلم فراسوی دریا از نقاط قوت این اثر سینمایی است. فراسوی دریا یک درام موزیکال زندگی‌نامه‌ای است که بر اساس زندگی بابی دارین ساخته شده.

این موسیقی‌دان برجسته، جاه‌طلب و البته بی‌قرار با وجود همه محدودیت‌ها و نقاط ضعف اثر به بهترین شکل توسط اسپیسی آفریده شده و شخصیت مردی کمال‌گرا که می‌خواهد از هر لحظه به بهترین نحو استفاده کند را تصویر می‌کند. دارین به‌تدریج راه خود به سوی شهرت و ستاره‌شدن را باز می‌کند اما به سرعت درگیر ایجاد توازن میان کار، سلامتی، ازدواج و زندگی خانوادگیش می‌شود.

یکی از نقدهای وارد به فیلم این موضوع بود که اسپیسی برای ایفای این نقش بسیار پیر است و نمی‌تواند نقش یک ستاره موسیقی جوان را بازی کند در حالی که خود ۴۵ سال سن دارد. اما اتفاقا هنر اسپیسی همین جا بود که توانست چنان بازی قدرتمندی ارایه دهد که این نقد نسبتا موجه را هم بی‌اثر کند و مخاطب با تماشای فیلم این موضوع را کاملا از یاد می‌برد.

چرا متین ستوده به لر بودنش افتخار میکند؟

از نقاط قوت دیگر بازی اسپیسی در فیلم فراسوی دریا لحظاتی است که او خود آواز خوانده است؛ تمام آوازهای شخصیت توسط خود اسپیسی اجرا شده و در لحظاتی شباهت صدای او به صدای بابی دارین بسیار شگفت‌انگیز و تأثیرگذار به نظر می‌رسد.

هنگامی که از کوین اسپیسی پرسیده شد به چه دلیل خواست نقش باب دارین را بازی کند این بازیگر پاسخ داد: «وقتی شنیدم در حال ساخت فیلم هستند یا در استودیوی برادران وارنر قصد ساخت فیلم را دارند با خود گفتم این نقش برای من است، من متولد شده‌ام تا این نقش را بازی کنم؛ باید این نقش را بازی کنم.»

کوین اسپیسی در فیلم فراسوی دریا (Beyond the Sea‎)
کوین اسپیسی در فیلم فراسوی دریا (Beyond the Sea‎)

در سال ۲۰۰۶، اسپیسی در فیلم ابرقهرمانی برایان سینگر، بازگشت سوپرمن با بازی برندان روث، نقش لکس لوتر را بازی کرد. او قرار بود برای دنباله آن در سال ۲۰۰۹ بازگردد، اما سری فیلم در عوض با فیلم مرد پولادین در سال ۲۰۱۳ راه اندازی مجدد شد. اسپیسی همچنین در ادیسون ظاهر شد که در سال ۲۰۰۶ به صورت فیلم ویدئویی منتشر شد.

در سال ۲۰۰۸، اسپیسی در فیلم ۲۱ نقش یک مدرس دانشگاه MIT را بازی کرد. این فیلم بر اساس کتاب پرفروش بن مزریچ به نام پایین آوردن خانه: داستان درونی شش دانش‌آموز ام‌آی‌تی که میلیون‌ها دلار در وگاس بردند ساخته شده‌است. در اوایل سال ۲۰۱۰، اسپیسی برای بازی در فیلم کمدی سیاه جدا نشدنی به کارگردانی دایان انگ به چین رفت و اولین بازیگر هالیوودی شد که در یک فیلم کاملاً با بودجه چین بازی کرده‌است.

۲۰۱۱–۲۰۱۶: فیلم‌های مستقل و کمدی کوین اسپیسی

در سال ۲۰۱۱، اسپیسی در فیلم هیجان انگیز مالی جی. سی. چاندور در کنار پل بتانی ، جرمی آیرونز، زکری کینتو، دمی مور و استنلی توچی بازی کرد. داستان به‌طور کلی در یک دوره ۲۴ ساعته در یک بانک سرمایه‌گذاری بزرگ وال استریت در مراحل اولیه بحران مالی ۲۰۰۸–۲۰۰۷ رخ می‌دهد. این فیلم که بر اقدامات گروهی از کارمندان در خلال سقوط مالی متعاقب آن تمرکز دارد، اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم ساندنس با تحسین منتقدان انجام داد. اسپیسی به همراه دیگر بازیگران جایزه ایندیپندنت اسپیریت رابرت آلتمن را دریافت کرد. در همان سال، اسپیسی در فیلم کمدی سیاه رئیس‌های وحشتناک همبازی شد که بیش از ۲۰۹٫۶ میلیون دلار در گیشه فروخت. در سال ۲۰۱۳ او فیلم مهیج زندگینامه ای کاپیتان فیلیپس را تولید کرد که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

او در نقش رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون در کمدی-درام الویس و نیکسون (۲۰۱۶) بازی کرد، که بر اساس ملاقاتی است که بین نیکسون و الویس پرسلی خواننده (مایکل شنون) در دسامبر ۱۹۷۰ اتفاق افتاد که در آن پریسلی از نیکسون درخواست کرد که او را به عنوان مأمور مخفی در اداره مواد مخدر خطرناک سوگند دهد. او سپس در فیلم کمدی نه جان در نقش مردی که در بدن یک گربه گیر افتاده بود، بازی کرد. این فیلم در ۵ اوت منتشر شد.

کوین اسپیسی در الویس و نیکسون
کوین اسپیسی در الویس و نیکسون

در ژانویه ۲۰۱۶ اعلام شد که رلتیویتی مدیا، که به تازگی از ورشکستگی فصل ۱۱ بیرون آمده بود، شرکت تریگر استریت پروداکشنز را تصاحب کرده بود و اسپیسی رئیس هیئت مدیره استودیو رلتیویتی و دانا برونتی رئیس آن استودیو خواهد شد. اسپیسی این حرکت را «فرصتی باورنکردنی برای ایجاد سرگرمی‌های عالی» خواند و گفت که آن را «تحول بعدی در حرفه او» خواهد بود. با این حال، زمانی که مدارک استودیو برای دادگاه ثبت شد، مشخص شد که اسپیسی از ریاست استودیو منصرف شده بود، و در پایان سال ۲۰۱۶ برونتی نیز رلتیویتی را ترک کرد، در حالی که هر دو به عنوان تهیه‌کننده اجرایی خانه پوشالی و تعقیب باقی ماندند.

۲۰۱۷–اکنون: جنجال شغلی کوین اسپیسی

در مارس ۲۰۱۷، اعلام شد که اسپیسی نقش جی. پال گتی را در فیلم تمام پول‌های جهان ساخته ریدلی اسکات بازی خواهد کرد. او نقش خود را در این فیلم در ده روز در تابستان ۲۰۱۷ فیلمبرداری کرد. با این حال، به دلیل اتهامات تعرض جنسی علیه اسپیسی، در ۸ نوامبر ۲۰۱۷ اعلام شد که تمام فیلم‌های او برداشته می‌شود و کریستوفر پلامر جایگزین اسپیسی در نقش گتی در فیلم‌برداری‌های مجدد خواهد شد. با وجود برنامه بسیار فشرده، ترای‌استار پیکچرز نسخهٔ جدید فیلم را به موقع برای اکران در ۲۵ دسامبر تکمیل کرد.

اسپیسی در فیلم باشگاه پسران بیلیونر ظاهر شد که در ۱۷ اوت ۲۰۱۸ اکران محدودی داشت. ورتیکال انترتینمنت اعلام کرد که هیچ اقدامی برای حذف اسپیسی از فیلم انجام نخواهد داد، زیرا این فیلم در اواخر سال ۲۰۱۶ و قبل از ادعاهای مطرح شده در اکتبر ۲۰۱۷ تکمیل شده بود.

در ماه مه ۲۰۲۱، اعلام شد که اسپیسی برای نقش مکمل به عنوان کارآگاه پلیس در فیلم جنایی مردی که خدا را ترسیم کرد، به کارگردانی و با بازی فرانکو نرو ، انتخاب شده‌است که دربارهٔ یک هنرمند نابینا است که به اشتباه به اتهام جنسی و سوء استفاده از کودک متهم شده‌است. اسپیسی در مورد این نقش اظهار نظری نکرده‌است. در اوت ۲۰۲۱، گزارش شد که اسپیسی در حال فیلمبرداری در کالیفرنیا برای تولید کوچکی با عنوان پیتر پنج هشت به کارگردانی مایکل زایکو هال است.

کوین اسپیسی در تلویزیون

۱۹۸۷–۱۹۹۴: اولین حضور تلویزیونی و نقش‌های اولیه کوین اسپیسی

در بیوگرافی کوین اسپیسی میخوانیم: در سال ۱۹۸۷، اسپیسی اولین حضور تلویزیونی مهم خود را در اولین نمایش فصل دوم سریال داستان جنایی با نقش یک سناتور آمریکایی انجام داد. در همان سال او در سریال مهیج جاسوسی ایکوالایزر نقش کارآگاه گروهبان کول ظاهر شد. او پس از بازی در سریال تلویزیونی مرد زیرک (۱۹۸۸) در مل پروفیت نقش دلال جنایتکار اسلحه، طرفداران زیادی پیدا کرد.

از پخش شدن فیلم عروسی زیبا بروفه تا حواشی زایمان او و علت کم کاری اش

۲۰۰۳–۲۰۱۲: پروژه‌های آچ‌بی‌او و کارهای دیگر کوین اسپیسی

اسپیسی دو بار میزبانی پخش زنده شنبه شب را بر عهده داشت: اولین بار در سال ۱۹۹۷ با مهمان موزیکال بک هانسن و مهمانان ویژه مایکل پیلین و جان کلیز از سیرک پرنده مانتی پایتان و بار دیگر در مهٔ ۲۰۰۶ با مهمان موزیکال نلی فورتادو.

در سال ۲۰۰۸ اسپیسی در نقش ران کلین در فیلم درام سیاسی اصلی اچ‌بی‌او بازی کرد که حول بازشماری آرای فلوریدا در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۰۰ بین جورج دبلیو بوش و ال گور می‌چرخید. این فیلم توسط دنی استرانگ نوشته شده و جی روچ و با کارگردانی بازیگرانی چون باب بالابان، لورا درن، جان هرت، دنیس لری و تام ویلکینسون در آن بازی کردند. این فیلم تلویزیونی برندهٔ سه جایزهٔ امی ساعات پربیننده از جمله فیلم تلویزیونی برجسته شد. اسپیسی برای بازی در این فیلم نامزد جایزه امی پرایم‌تایم برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال یا فیلم محدود و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی شد. در همان سال اسپیسی فیلم تلویزیونی برنارد و دوریس را تولید کرد، که روایتی نیمه-خیالی دربارهٔ رابطه‌ای بین دوریس دوک و پیشخدمت ویرانگر ایرلندی‌اش در اواخر عمرش، برنارد لافرتی، را به نمایش می‌گذاشت. این فیلم با بازی ریف فاینز و سوزان ساراندون به کارگردانی باب بالابان ساخته شد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم همپتونز با تحسین منتقدان روبرو شد و اسپیسی نامزد دریافت جایزه امی ساعات پربیننده فیلم تلویزیونی برجسته شد.

اسپیسی به خاطر تاثیراتش در هالیوود شناخته شده‌است. او زمانی که در درون اکتورز استودیو ظاهر شد، از جک لمون، جیمز استوارت، جانی کارسون، کاترین هپبورن، کلینت ایستوود، جان گیلگد، مارلون براندو، کریستوفر واکن و آل پاچینو (به درخواست جیمز لیپتون میزبان) تقلید کرد. در برنامه امشب با اجرای جیمی فلن، اسپیسی اعتراف کرد که از مهارت‌های آوازی خود به عنوان یک بازیگر جوان در شهر نیویورک برای تظاهر به پسر کارسون برای دریافت بلیط تئاتر رایگان و ورود به استودیو ۵۴ استفاده کرده‌است. آلبوم کپیتال رکوردز / ئی‌ام‌آی اسپیسی برای همیشه خونسرد (۲۰۰۷) دارای دو دونوازی با اسپیسی و ضبط قبلی از دین مارتین است. اسپیسی در دسامبر ۲۰۰۷ به همراه اوما تورمن میزبان کنسرت جایزه صلح نوبل بود.

در بیوگرافی کوین اسپیسی یکی از نقاط اوج کارنامه بازیگری او همین‌جاست. بازی در فیلمی درباره ماجراهای هیجان‌انگیز حباب وال‌استریت که قبل از سال ۲۰۰۸ رخ داد. ماجرای فیلم در ۲۴ ساعت اتفاق می‌افتد و موزاییکی از شخصیت‌ها داستان را پیش می‌برند که نقش اسپیسی به عنوان مردی زخم‌خورده عالی است؛ مردی که سال‌ها خود را تسلیم کسب‌وکاری کرده که بر رفتارهای غیرقانونی متکی بوده است.

کوین اسپیسی در مارجین کال
کوین اسپیسی در مارجین کال

۲۰۱۳–۲۰۱۷: کوین اسپیسی در خانه پوشالی و تحسین منتقدان

در ۱۸ مارس ۲۰۱۱، اعلام شد که اسپیسی در نقش فرانک آندروود در سریال خانه پوشالی از نتفلیکس، اقتباسی از یک درام سیاسی بی‌بی‌سی در سال ۱۹۹۰ به همین نام، انتخاب شد. او در شصت و پنجمین جوایز ساعات پربیننده امی در سال ۲۰۱۳ نامزد دریافت جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی درام شد و اولین بازیگر اصلی شد که از یک سریال تلویزیون اینترنتی نامزد دریافت جایزه پرایم‌تایم شده‌است. اسپیسی برای فصل دوم خانه پوشالی دو جایزهٔ بهترین بازیگر مرد برجسته در سریال تلویزیونی درام را در هفتاد و دومین مراسم گلدن گلوب و از سوی انجمن بازیگران سینما در بیست و یکمین دورهٔ جوایز انجمن بازیگران سینما دریافت کرد.

کوین اسپیسی در سریال خانه پوشالی
کوین اسپیسی در سریال خانه پوشالی

بازی‌های ویدئویی کوین اسپیسی

اسپیسی در نقش جاناتان آیرونز، آنتاگونیست بازی ویدئویی ندای وظیفه: جنگاوری پیشرفته در سال ۲۰۱۴ که از طریق فیلم‌برداری حرکتی به تصویر کشیده‌است، ظاهر می‌شود.

لیست آثار هنری کوین اسپیسی

در ادامه بیوگرافی کوین اسپیسی باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

کلید
فیلم‌هایی را مشخص می‌کند که در حال حاضر منتشر نشده‌اندفیلم‌هایی را مشخص می‌کند که در حال حاضر منتشر نشده‌اند
سالعنواننقشیادداشت
۱۹۸۶دل‌سوختگیدزد متروحضور کوتاه
۱۹۸۸موشک جبل طارقدوان هانسون
۱۹۸۸دختر شاغلباب اسپک
۱۹۸۹شر نبین، شر نشنوکِرگو
۱۹۸۹باباماریو
۱۹۹۰یک نمایش قدرتفرنک کورتین
۱۹۹۰هنری و جونریچارد آزبورن
۱۹۹۲گلن‌گری گلن راسجان ویلیامسون
۱۹۹۲بزرگسالان راضیادی اوتیس
۱۹۹۴عزم راسخهری کینگزلی
۱۹۹۴رفلوید چَسر
۱۹۹۴شنا با کوسه‌هابادی اکِرمنهمچنین تهیه‌کننده
۱۹۹۵مظنونین همیشگیراجر “وِربال” کینت
۱۹۹۵شیوعکیسی شولر
۱۹۹۵هفتجان دو
۱۹۹۶به دنبال ریچاردخودش / هنری استافورد، دوک دوم باکینگهام
۱۹۹۶زمانی برای کشتنروفوس باکلی
۱۹۹۷تمساح آلبینون/مکارگردان
۱۹۹۷محرمانه لس‌آنجلسجک وینسنس
۱۹۹۷نیمه‌شب در باغ خوب و بدجیم ویلیامز
۱۹۹۸مذاکره‌کنندهکریس سِیبیِن
۱۹۹۸جارو جنجالمیکی
۱۹۹۸زندگی یک حشرههاپرصدا
۱۹۹۹زیبایی آمریکاییلستر برنهام
۱۹۹۹کاهونای بزرگلری منهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۰مجرم نجیب عادیمایکل لینچهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۰به دیگری نیکی کنیوجین سایمونت
۲۰۰۱کی-پکسرابرت پورتر
۲۰۰۱اخبار کشتیرانیکوْایل
۲۰۰۲آستین پاورز: در عضو طلاییدکتر ایولحضور کوتاه
۲۰۰۳ایالات متحده لیلاندالبرت فیتزجرالدهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۳زندگی دیوید گیلدیوید گِیل
۲۰۰۴فراتر از دریابابی دارینهمچنین کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده
۲۰۰۵ادیسونلِوون والِسفیلم ویدئویی
۲۰۰۶بازجویی از لیو و لیسابازپرسفیلم کوتاه
۲۰۰۶بازگشت سوپرمنلکس لوتر
۲۰۰۷فرد کلاوسکلاید نورثکات
۲۰۰۸۲۱مایکی رزا
۲۰۰۸تل استار: داستان جو میکویلفرد بنکس
۲۰۰۹روانپزشکهنری کارتر
۲۰۰۹ماهگرتیصدا
۲۰۰۹مردانی که به بزها خیره می‌شوندلری هوپر
۲۰۱۰پدر اختراعرابرت اکسل
۲۰۱۰کازینو جکجک ابراموف
۲۰۱۰شبکه اجتماعین/متهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۱مارجین کالسم راجرز
۲۰۱۱رئیس‌های وحشتناکدیوید هارکن
۲۰۱۱جدا نشدنیچاک
۲۰۱۲پاکت نامهاوگنی پتروففیلم کوتاه
۲۰۱۲روح دندان مصنوعیدکتر رابرت میدلینگفیلم کوتاه
۲۰۱۲نمایشگر عروسکینمایشگر عروسکفیلم کوتاه
۲۰۱۳کاپیتان فیلیپسن/متهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۴رئیس‌های وحشتناک ۲دیوید هارکن
۲۰۱۶الویس و نیکسونریچارد نیکسون
۲۰۱۶۹ جانتام برند
۲۰۱۷یاغی دشتویت برنتدنی استرانگ
بیبی رانندهدکترادگار رایت
تمام پول‌های جهانجی. پل گتیریدلی اسکات
۲۰۱۸باشگاه پسران بیلیونرران لوینجیمز کاکس
TBAمردی که خدا را ترسیم کردکاراگاه پلیسفرانکو نرو
پیتر پنج هشتپیترمایکل زایکو هال
معرفی سریال سوران با موضوع مبارزات مردم کُرد

آثار تلویزیونی کوین اسپیسی

سالعنواننقشیادداشت
۱۹۸۷ایکوالایزرکارآگاه کلقسمت: “انفرادی”
۱۹۸۷سفر دراز روز در شبجیمز تایرون جونیورفیلم تلویزیونی
۱۹۸۷داستان جناییسناتور رواکقسمت: “سناتور، ستاره فیلم و اوباش”
۱۹۸۸قتل مری فگنوس برنتمینی‌سریال
۱۹۸۸مرد عاقلمل پرافیت۷ قسمت
۱۹۸۹متهم ناشناختهبنتونقسمت: “تخته سنگ پاک”
۱۹۹۰وقتی مرا به یادآوریویدفیلم تلویزیونی
۱۹۹۰زوال شوکتجیم بکرفیلم تلویزیونی
۱۹۹۲قانون ال.ایجایلز کیننقسمت: “حدس بزن چه کسی قاتل است”
۱۹۹۳ترایبکاکریس بودن۱ قسمت
۱۹۹۴اسلحه رستاخیزجیم پرایسفیلم تلویزیونی
۱۹۹۷، ۲۰۰۶پخش زنده شنبه شبخودش (مجری)۲ قسمت
۲۰۰۸بازشماریران کلینفیلم تلویزیونی
۲۰۱۳–۲۰۱۷خانه پوشالیفرنک آندروودهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۴گزارش کلبرفرنک آندروودقسمت: “۱۳۹۴”

کوین اسپیسی در تئاتر

سالعنواننقش
۱۹۸۱هنری چهارم قسمت اولپیک
۱۹۸۲ارواحاسوالد الوینگ
۱۹۸۲بربرهاپاول
۱۹۸۲تله موش
۱۹۸۳همان‌طور که دوست داری
۱۹۸۳انسان گریزفیلینت
۱۹۸۴جارو جنجالمیکی
۱۹۸۵مرغ دریاییکنستانتین
۱۹۸۶سیر طولانی روز به سوی شبجیمز تایرون
۱۹۸۸درست پشت پرچمبرنی
۱۹۸۸سرودهای ملیبن کوک
۱۹۹۱گمشده در یانکرزلویی
۱۹۹۳زمین بازیگیدیون له رو
۱۹۹۷مرد یخین می‌آیدثیودور “هیکی” هیکمن
۲۰۰۵سرودهای ملیبن کوک
۲۰۰۵داستان فیلادلفیادکستر هِیوِن
۲۰۰۵ریچارد دومریچارد دوم
۲۰۰۶یک ماه برای ناحقجیم تایرون
۲۰۰۸سرعت را زیاد کنچارلی فاکس
۲۰۰۹به ارث می‌برند بادهنری درومند
۲۰۱۱ریچارد سومریچارد سوم
۲۰۱۵کلارنس داروکلارنس دَرو

بازی های ویدئویی کوین اسپیسی

سالعنواننقش
۲۰۰۶بازگشت سوپرمنلکس لوتر
۲۰۱۴ندای وظیفه: جنگاوری پیشرفتهجاناتان آیِرنز

آلبوم‌شناسی کوین اسپیسی

آلبوم کوین اسپیسی

  • فراتر از دریا: موسیقی فیلم (۲۰۰۴)

تک‌آهنگ کوین اسپیسی

  • آن جادوی سیاه قدیمی (۱۹۹۷) از موسیقی فیلم نیمه‌شب در باغ خوب و بد

اجراهای زنده کوین اسپیسی

  • «بازی‌های فکری» – با هم شوید: شبی برای کلمات و موسیقی جان لنون – ۲ اکتبر ۲۰۰۱، تالار موسیقی رادیو سیتی

جوایز و افتخارات کوین اسپیسی

انجمن‌های بزرگ کوین اسپیسی

جوایز اسکار کوین اسپیسی

سالردهکار نامزد شدهنتیجه
۱۹۹۶جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مردمظنونین همیشگیبرنده
۲۰۰۰جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مردزیبایی آمریکاییبرنده

جوایز امی ساعات پربیننده

سالردهکار نامزد شدهنتیجه
جوایز امی ساعات پربیننده
۲۰۰۸بهترین بازیگر نقش اول در یک مینی‌سریال یا فیلمبازشمارینامزدشده
جایزه امی ساعات پربیننده فیلم تلویزیونی برجستهبرنارد و دوریسنامزدشده
۲۰۱۳سریال درام برجستهخانه پوشالینامزدشده
جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی درامنامزدشده
۲۰۱۴سریال درام برجستهنامزدشده
جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی درامنامزدشده
۲۰۱۵سریال درام برجستهنامزدشده
جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی درامنامزدشده
۲۰۱۶سریال درام برجستهنامزدشده
جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی درامنامزدشده
۲۰۱۷سریال درام برجستهنامزدشده
جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی درامنامزدشده

جایزه گرمی

سالردهکار نامزد شدهنتیجه
۲۰۰۶بهترین موسیقی متن تلفیقی برای رسانه‌های تصویریفراسوی دریانامزدشده

جوایز تونی

سالردهکار نامزد شدهنتیجه
۱۹۹۱بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک نمایشنامهگمشده در یانکرزبرنده
۱۹۹۹بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک نمایشنامهمرد یخین می‌آیدنامزدشده

جوایز فیلم بفتا

سالردهکار نامزد شدهنتیجه
جوایز فیلم بفتا
۱۹۹۸جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مردمحرمانه لس آنجلسنامزدشده
۲۰۰۰زیبایی آمریکاییبرنده
۲۰۰۲اخبار کشتیرانینامزدشده
جوایز تلویزیونی آکادمی بریتانیا
۲۰۱۴بهترین برنامه بین‌المللی (به عنوان تولیدکننده)خانه پوشالینامزدشده
۲۰۱۵نامزدشده

جوایز صنعت فیلم

جوایز فیلم به انتخاب منتقدان

سالردهکار نامزد شدهنتیجه
جوایز فیلم به انتخاب منتقدان
۱۹۹۶جایزه سینمایی انتخاب منتقدان برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردهفت, مظنونین همیشگی, شیوع, شنا با کوسه‌هابرنده
جایزه تلویزیونی به انتخاب منتقدان
۲۰۱۳بهترین بازیگر مرد در سریال درامخانه پوشالینامزدشده
۲۰۱۶نامزدشده

جوایز گلدن گلوب

سالردهکار نامزد شدهنتیجه
۱۹۹۶جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مردمظنونین همیشگینامزدشده
۲۰۰۰جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درامزیبایی آمریکایینامزدشده
۲۰۰۲اخبار کشتیرانینامزدشده
۲۰۰۵جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیفراسوی دریانامزدشده
۲۰۰۹جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونیبازشمارینامزدشده
۲۰۱۱جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدیکازینو جکنامزدشده
۲۰۱۴بهترین بازیگر مرد در یک سریال تلویزیونی – درامخانه پوشالینامزدشده
۲۰۱۵برنده

جوایز انجمن بازیگران فیلم

سالردهکار نامزد شدهنتیجه
۱۹۹۶جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بازیگر نقش مکمل مرد برجستهمظنونین همیشگینامزدشده
۱۹۹۸جایزه انجمن بازیگران فیلم برای گروه بازیگران برجسته در یک فیلم سینماییمحرمانه لس آنجلسنامزدشده
۲۰۰۰جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بازیگر نقش اول مرد برجستهزیبایی آمریکاییبرنده
جایزه انجمن بازیگران فیلم برای گروه بازیگران برجسته در یک فیلم سینماییبرنده
۲۰۰۹بازیگر برجسته در یک فیلم تلویزیونی یا مینی‌سریالبازشمارینامزدشده
۲۰۱۴بازیگر برجسته در یک سریال درامخانه پوشالینامزدشده
۲۰۱۵برنده
جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین اجرای گروه بازیگران در مجموعه درامنامزدشده
۲۰۱۶بازیگر برجسته در یک سریال درامبرنده
جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین اجرای گروه بازیگران در مجموعه درامنامزدشده
۲۰۱۷بازیگر برجسته در یک سریال درامنامزدشده
آیا بهنوش بختیاری هوادارانش را تهدید کرده ؟

جوایز لارنس الیویه

سالردهکار نامزد شدهنتیجه
۱۹۹۹بهترین بازیگر مردمرد یخین می‌آیدبرنده
۲۰۱۵جایزه ویژه انجمن تئاتر لندنن/مبرنده

جوایز دیگر

جایزه دراما دسک

سالکار نامزد شدهردهنتیجه
۱۹۹۱گمشده در یانکرزبازیگر برجسته در یک نمایشنامهبرنده
۲۰۰۷ماه برای بدزادگانبازیگر برجسته در یک نمایشنامهنامزدشده
۲۰۱۲ریچارد سومنامزدشده

جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی

سالکار نامزد شدهردهنتیجه
۱۹۹۶هفتجایزه سینمایی ام‌تی‌وی بهترین نقش منفیبرنده

جایزه حلقه منتقدان بیرونی

سالکار نامزد شدهردهنتیجه
۱۹۹۹مرد یخین می‌آیدبازیگر برجسته در یک نمایشنامهبرنده

جوایز برگزیده مردم

سالکار نامزد شدهردهنتیجه
۲۰۱۷خانه پوشالیجوایز برگزیده مردمنامزدشده

جوایز ساترن

سالکار نامزد شدهردهنتیجه
۱۹۹۳بزرگسالان راضیبهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۰۲کی-پکسبهترین بازیگر مردنامزدشده

انجمن‌های منتقدان

سالکار نامزد شدهردهنتیجه
۱۹۹۲گلن‌گری گلن راسسمینسی برای بهترین بازیگر مردبرنده
۱۹۹۵مظنونین همیشگیجایزه انجمن مدار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
جایزه انجمن منتقدان فیلم بوستون برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
جایزه سینمایی انتخاب منتقدان برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
جایزه هیئت ملی بازبینی بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
جشنواره بین‌المللی فیلم سیاتلبرنده
جایزه انجمن منتقدان فیلم تگزاس برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
۱۹۹۶جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
جایزه انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورث برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
۱۹۹۷محرمانه لس آنجلسجایزه انجمن منتقدان فیلم بوستون برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
جایزه انجمن منتقدان فیلم تگزاس برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
۱۹۹۸جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
جایزه امپایر برای بهترین بازیگر مردبرنده
۱۹۹۹زیبایی آمریکاییجایزه انجمن مدار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
جایزه انجمن مدار کانزاس سیتی برای بهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
جایزه انجمن منتقدان فیلم سن دیگو برای بهترین بازیگر مردبرنده
جایزه انجمن منتقدان فیلم تورنتو برای بهترین بازیگر مردبرنده
۲۰۰۰جایزه کمدی آمریکا برای خنده‌دارترین بازیگر مرد در یک فیلم سینمایینامزدشده
جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو برای بهترین بازیگر مردبرنده
جایزه انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورث برای بهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
جایزه حلقه منتقدان فیلم فلوریدا برای بهترین بازیگر مردبرنده
جایزه جوپیتربرنده
جایزه انجمن منتقدان فیلم لاس وگاس برای بهترین بازیگر مردبرنده
جایزه حلقه منتقدان فیلم لندن برای بازیگر سالبرنده
جایزه انجمن آنلاین فیلم و تلویزیون برای بهترین بازیگر مردبرنده
جایزه انجمن منتقدان فیلم آنلاین برای بهترین بازیگر مردبرنده
انجمن منتقدان فیلم روسیهبرنده
جایزه ستلایت برای بهترین بازیگر مرد – فیلم درامنامزدشده
جایزه انجمن منتقدان فیلم جنوب شرقی برای بهترین بازیگر مردبرنده
۲۰۰۱جایزه امپایر برای بهترین بازیگر مردنامزدشده
ن/مجوایز سیب طلایی برای ستاره سالبرنده
۲۰۰۵ن/مجشنواره بین‌المللی فیلم پام اسپرینگز برای جایزه ویژنر سانی بونوبرنده

افتخارات کوین اسپیسی

  • در سال ۱۹۹۹، اسپیسی یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد.
  • در نوامبر ۲۰۰۵ به اسپیسی دکترای افتخاری دکتری عالی ادبیات از دانشگاه بانک جنوبی لندن داده شد.
  • او در ژوئن ۲۰۰۸ به عنوان استاد تئاتر معاصر در کالج سنت کاترین، آکسفورد منصوب شد و جانشین پاتریک استوارت در این سمت شد. او در ۱۳ اکتبر ۲۰۰۸ به‌طور رسمی مورد استقبال قرار گرفت.
  • در جوایز آکادمی ملی بازبینان تجارت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۱۴، اسپیسی به خاطر بازی در ندای وظیفه: جنگاوری پیشرفته، برندهٔ نقش اصلی در یک درام شد.
  • در سال ۲۰۱۵، اسپیسی به دلیل خدماتش به فرهنگ و تئاتر بریتانیا پس از پایان دوره ۱۰ ساله کارگردانی هنری در تئاتر اولد ویک لندن، نشان شوالیه افتخاری را دریافت کرد.
  • در ۱۲ آوریل ۲۰۱۵، او جایزهٔ ویژه اولیویه را برای قدردانی از سهم او در تئاتر بریتانیا در طول یازده سال تصدی خود به عنوان مدیر هنری اولد ویک دریافت کرد.
  • آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای تلویزیونی تصمیم گرفت که به دلیل اتهامات جنسی مطرح شده توسط آنتونی رپ، از تصمیم خود برای قدردانی از اسپیسی با جایزهٔ بین‌المللی امی ۲۰۱۷ صرفنظر کند

صفحه اینستاگرام کوین اسپیسی

کوین اسپیسی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 46 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی کوین اسپیسی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی کوین اسپیسی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی کوین اسپیسی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام کوین اسپیسی @kevinspacey میباشد و بیش از 589 هزار دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا