اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردسریال ایرانی

آخرین اخبار از ساخت سریال سلمان فارسی و معرفی بازیگرانش

سریال سلمان فارسی نام سریالی است در حال ساخت در ژانر درام تاریخی به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری که تصویربرداری آن از ١١ دی ماه ۱۳۹۸ آغاز شده‌ است. اینجا خبرهای مربوط به سریال سلمان فارسی و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال سلمان فارسی منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال سلمان فارسی چه کسی است؟

این سریال توسط داوود میرباقری کارگردانی شده است.

خلاصه داستان و موضوع سریال سلمان فارسی چیست؟

این مجموعه تاریخی به دوران زندگی، زمانه و مهاجرت سلمان فارسی از تولد تا صدر اسلام می‌پردازد. مجموعهٔ سلمان فارسی در دو مقطع ایران دورهٔ ساسانی و حجاز صدر اسلام به زندگی سلمان فارسی، صحابهٔ ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد. داستان این مجموعه از تولد روزبه (سلمان) تا درگذشت وی روایت شود.

اسامی بازیگران سریال سلمان فارسی در نقش های اصلی چیست؟

فرهاد اصلانی،علیرضا شجاع نوری،داریوش فرهنگ،علی دهکردی،محمدرضا هدایتی و…از بازیگران نقش های اصلی سریال سلمان فارسی هستند.

مشخصات سریال سلمان فارسی

نام سریالسریال سلمان فارسی
کارگردانداوود میرباقری
نویسندگانداوود میرباقری
امرالله احمدجو
ژانرتاریخی
شبکه اصلیشبکهٔ یک
تعداد قسمت ها60 قسمت در قالب 3 فصل

معرفی سریال سلمان فارسی

لیست بازیگران سریال سلمان فارسی

  • علیرضا شجاع نوری در نقش کهنسالی سلمان فارسی؛ صحابه ایرانی پیامبر
  • امیر رضایی در جوانی سلمان فارسی (روزبه)
  • فرهاد اصلانی در نقش آبنوس؛ تاجر ایرانی
  • داریوش فرهنگ نقش ناخدای کشتی هانیبال
  • جعفر دهقان
  • علی دهکردی
  • محمدرضا هدایتی در نقش تاجر هندی
  • مجید مظفری
  • محمد فیلی
  • حسن میرباقری
  • هشام رستم در نقش راهب کلیسای بیزانس
  • چنگیز جلیلوند در نقش اسقف رومی
  • رامونا شاه
  • علیرضا مهران
  • انوش معظمی
  • مصطفی طاری
  • توماج دانش بهزادی در نقش زبولون جادوگر یهودی
  • علی باقری
  • محمد جواد جعفرپور
  • تورج نصر در طارق؛ خادم فضول
  • مهدی صبایی
  • سیروس اسنقی
  • شکرخدا گودرزی در نفش کلبی؛ تاجر یهودی از اورشلیم
  • رحیم ملکی
  • سید مهدی میرقاسمی در نقش سردار رومی
شیلا خداداد کیست؟ بیوگرافی کامل شیلا خداداد و ماجرای ازدواج او با جراح بینی اش
تورج نصر و علیرضا شجاع‌نوری در سریال «سلمان فارسی»
تورج نصر و علیرضا شجاع‌نوری در سریال «سلمان فارسی»

بازیگران سریال سلمان فارسی

نام بسیاری به‌عنوان بازیگران سریال «سلمان فارسی» مطرح می‌شود. بارها امرالله احمدجو و برخی دیگر از عوامل این سریال اعلام کرده‌اند که نزدیک به هر فصل و بخش، بازیگر مرتبط به آن انتخاب می‌شود و جلوی دوربین قرار می‌گیرد.

حسین طاهری تهیه‌کننده سریال درباره فرآیند انتخاب بازیگران گفته بود: از سراسر ایران گروه فرستاده شده‌اند تا بچه‌ها استان به استان برنامه‌ریزی و نگاه کردند برای اینکه یک مقداری عمومی‌تر و جامع‌تر در انتخاب بازیگران داخل کشور باشد.

همان اوایل شروع تولید نام شهاب حسینی به‌عنوان بازیگر «سلمان فارسی» به میان آمد، شایعه‌ای که خیلی زود پاسخ داده شد؛ مدیر تولید سریال گفت: هنوز در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما مطمئناً در گزینه‌های این نقش، شهاب حسینی قرار ندارد. خیلی زود نام دیگری مطرح شد؛ مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون. این نحوه گمانه‌زنی انتخاب بازیگران هم توسط گروه «سلمان فارسی» رد شد و سرانجام نام علیرضا شجاع‌نوری را به‌عنوان بازیگر اصلی سریال «سلمان فارسی» که تا میانسالی ایفای این نقش را به‌عهده دارد.

یکی از گمانه‌هایی که صحت و سقم آن مورد بررسی قرار گرفت نامِ رضا کیانیان بود که به‌عنوان بازیگر سریال مطرح شد. او به‌عنوان مدرس یکی از کارگاه‌های جشنواره فیلم کوتاه حاضر شد و در حاشیه این حضور به این گمانه‌زنی پاسخ داد. او گفت فعلاً صحبتی با او نشده است و معلوم نیست که در این سریال حضور پیدا کند یا خیر، فرآیند انتخاب بازیگر به این صورت نیست، هر موقع قطعی شد حتماً همه رسانه‌ها باخبر می‌شوند و نقش هم مشخص می‌شود.

او در جریان صحبت‌هایش با فیلمسازان فیلم کوتاه درباره بازی در سریال «مختارنامه» هم این نکته را مطرح کرد: “من اصلاً از سریال تاریخی خوشم نمی‌آید چون به‌نظرم همه چیز چنین کارهایی مصنوعی است و من لذت نمی‌برم ولی وقتی فیلمنامه را خواندم دیدم بر اساس فانتزی‌ای که دارم این نقش خوراک من است، مدتی که از فیلمبرداری گذشت از آقای میرباقری پرسیدم “این نقش به چه‌چیزی علاقه داشته است”، او گفت “به نماز خواندن و غذا خوردن، که این از زندگی شخصی آن کاراکتر بود پس توصیه من به شما این است که اگر می‌خواهید نقشی به دل تماشاگر بنشیند زندگی شخصی کاراکتر را به تماشاگر نشان بدهید.”

علت ازدواج نکردن فریبا کوثری چیست؟

در آستانه شروع فصل ایران سریال «سلمان فارسی»، بحث حضور بازیگران «مختارنامه» در این پروژه داغ شده است. نام رضا کیانیان، محمدرضا شریفی‌نیا، حسن پورشیرازی، مهدی فخیم‌زاده، عنایت شفیعی، محمد فیلی، فریبا کوثری، جعفر دهقان، بهرام شاه‌محمدلو، ویشکا آسایش، شهرام حقیقت‌دوست، شهرام عبدلی و محمد صادقی به چشم می‌خورد، حتی خود مرحوم سیامک اطلسی قبل از ابتلا به کرونا و در جریان بازی در سریال شبکه سه سیما،گفته بود قرار است در این سریال ایفای نقش کند.

معرفی بازیگران سریال سلمان فارسی

عوامل سریال سلمان فارسی

  • نویسنده : سید داوود میرباقری و امرالله احمدجو
  • کارگردان: داوود میرباقری
  • فیلمبرداری : رضا غفاری
  • تدوین : مهدی حسینی وند
  • طراح چهره پردازی : عبدالله اسکندری
  • مدیر طراحی : محسن شاه ابراهیمی
  • طراح لباس : منصوره یزدان جو
  • طراح جلوه های بصری : سید هادی اسلامی

عوامل سریال سلمان فارسی

معرفی داوود میرباقری کارگردان سریال سلمان فارسی

داوود میرباقری متولد ۱۳۳۷ شاهرود، فارغ التحصیل مهندسی معدن از دانشگاه پلی تکنیک تهران است. وی پس از گذراندن یک دوره سه ساله هنرآموزی تئاتر در «تئاتر شهر» فعالیتش را آغاز کرد. او سینما را با نویسندگی و کارگردانی فیلم «آدم برفی» تجربه کرد.

او اولین بار سینما را با نویسندگی و کارگردانی فیلم «آدم‌ برفی» تجربه کرد. فیلمی که تا مدت‌ ها توقیف بود و پس از رفع توقیف اکران شد. از مهمترین سریال‌ های تلویزیونی وی سریال امام علی است. این سریال محصول سال ۱۳۷۵–۱۳۷۰ است. حدود ۸ سال از زندگی میرباقری صرف ساخت سریال مختارنامه شده است.

معرفی سریال سلمان فارسی

سلمان فارسی یک مجموعهٔ تلویزیونی در حال ساخت در ژانر درام تاریخی به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری است که تصویربرداری آن از ١١ دی ماه ۱۳۹۸ آغاز شده‌ است.

نگاهی به فیلم منطقه مورد علاقه؛ بهترین فیلم ۲۰۲۳

۲۴ سال قبل نگارش اولیه سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری کلید خودرو اما پس از گذشت این مدت هنوز ۳۳ درصد از سریال تولید شده است.

این سریال داستان سلمان فارسی، صحابه ایرانی پیامبر اسلام را به تصویر می‌کشد. به گفته کارگردان این مجموعه ساخت این اثر حدود ۵ سال زمان می‌برد و پس از آن از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

تصویربرداری «سلمان فارسی» از زمستان سال 1398 در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شد و بارها به‌دلیل شرایط کرونا متوقف شد و تاکنون در لوکیشن‌های مختلفی مانند شاهرود، شهرک غزالی، سمنان (شاهرود)، جلفا، شهرک سینمایی نور قم، سواحل مازندران، جزیره قشم و… فرآیند تولید سریال انجام شده است.

میرباقری با اعلام ساخته شدن حدود ۳۳ درصد سریال که شامل فصل میانی آن یعنی فصل بیزانس است، گفت: در این فصل بازیگران مختلفی از یونان، ارمنستان، مراکش و تونس در کنار بازیگران ایرانی جلوی دوربین رفته‌اند که در زمان پخش سریال می‌توانند نقش چشمگیری در دیده شدن جهانی آن داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های رسانه ملی، ساخت بخش‌های پایانی فصل بیزانس به زودی پایان یافته و تصویربرداری فصل ایران و سپس حجاز انجام شود.

پیش‌بینی شده است در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام(ص) روایت شود و تا 1405 آماده پخش شود.

گفته می‌شود که ماجرای غدیرخم هم در سریال “سلمان فارسی” روایت خواهد شد، البته هنوز مشخص نیست که تمهیدات “میرباقری” برای روایت داستان‌های سلمان فارسی در قسمت‌های پیش‌بینی‌شده به کجا خواهد رسید؛ آیا سریال در ماجرای غدیر به پایان می‌رسد و یا تا رحلت پیامبر اکرم(ص) ادامه پیدا خواهد کرد؟

سرنوشت پردیس افکاری از بازیگری در ایران تا پیوستن به جم تی وی

حتی شاید در صورت لازم، فصل دومی هم برای ساخت داستان‌های دیگر زندگی و احوالات “سلمان فارسی” درنظر گرفته شود؛ آیا سریال تا رحلت پیامبر اکرم(ص) پیش خواهد رفت یا در ماجرای غدیر به پایان برسد؟ باید دید که “داود میرباقری” در روایت خود، احوالات این صحابه پیامبر را از کجا به کجا می‌رساند.

معرفی سریال سلمان فارسی

خلاصهٔ داستان سریال سلمان فارسی

این مجموعه تاریخی به دوران زندگی، زمانه و مهاجرت سلمان فارسی از تولد تا صدر اسلام می‌پردازد. مجموعهٔ سلمان فارسی در دو مقطع ایران دورهٔ ساسانی و حجاز صدر اسلام به زندگی سلمان فارسی، صحابهٔ ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد. داستان این مجموعه از تولد روزبه (سلمان) تا درگذشت وی روایت شود.

سریالی که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌پردازد از سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراطوری بیزانس و حجاز صدر اسلام برخوردار است و به‌جهت آماده بودن فضای کار، کارگردان روایت «سلمان فارسی» را از بیزانس، آغاز کرد. سریال در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است.

سریال سلمان فارسی چند قسمت است؟

این مجموعه قرار است در ۶۰ قسمت ساخته شود.

تولید سریال سلمان فارسی

مناطق فیلمبرداری سریال سلمان فارسی

پروژه «سلمان فارسی» که نگارش اولیه آن در ۱۳۷۸ به پایان رسیده بود، پس از وقفه ۲۰ ساله در دی‌ماه ۱۳۹۸ در کرمان کلید خورد.فیلم‌برداری این مجموعه در تاریخ ١١ دی ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شد. البته همهٔ فیلم‌برداری این سریال در کرمان انجام نخواهد شد و مناطق دیگری، چون جزیرهٔ قشم نیز محل فیلم‌برداری مجموعه خواهد بود. فیلمبرداری مجموعهٔ سلمان فارسی تا اسفند ماه ۱۳۹۸ در ایران انجام می‌شود، البته به دلیل تعداد لوکیشن‌های تاریخی، کشور ترکیه هم یکی از مناطق عوامل این مجموعه برای فیلم‌برداری بوده‌است. اما به دلیل شیوع کرونا لوکیشن‌های داخلی مانند شهرک غزالی و نور جایگزین لوکیشن‌های خارجی شد.

نیکی مظفری دُردانه ی مجید مظفری را بیشتر بشناسید

مجموعهٔ تاریخی- مذهبی سلمان فارسی که جزء کارهای الف ویژهٔ تلویزیون محسوب می‌شود تا ۵ سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید. در خارج و داخل از ایران فیلمبرداری می‌شود و بعد از کرمان، گروه به قشم می‌روند. بازیگران و عوامل سریال سلمان فارسی همچنین به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری می‌کنند. بعد از تصویربرداری در یک کلیسا، به داخل شهرک غزالی می‌روند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت. قرار است از شهرک سینمایی نور برای ساخت این مجموعه استفاده کنند. تمام فضای صد هکتاری شهرک سینمایی نور در این مدت به‌طور کامل و اختصاصی در اختیار پروژهٔ ساخت مجموعهٔ سلمان فارسی قرار گرفته و انجام می‌شود.

بر پایهٔ آنچه در رسانه‌ها منتشر شده‌است، تهیه‌کنندهٔ این مجموعه در مورد بازیگران به رسانه‌ها گفته بود که ۲۰ هزار بازیگر از سراسر کشور شناسایی شده و ۱٬۵۰۰ شخصیت در سریال حاضرند، داود میرباقری کارگردان سریال سلمان فارسی از بازیگران خارجی هم استفاده می‌کند. در این مجموعه از تعداد زیادی از بازیگران جوان تئاتر در سطح کشور برای ایفای نقش بهره گرفته شده‌است.

مراحل تولید سریال سلمان فارسی

طراحی صحنه و لباس سریال سلمان فارسی

طراحی صحنه و لباس این سریال برعهده محسن شاه‌ابراهیمی است. تقریباً ۱۲ هزار دست لباس برای تولید این مجموعه طراحی و تولید شده‌است. با توجه به تاریخی بودن سریال از طراحی خاص صحنه، ابزارآلات و لباس‌ها برای نشان دادن اصالت تاریخی اثر استفاده گردیده‌است. لوکیشن‌های تیسفون، و حجاز در قالب ۳۰ کارگاه دکورسازی از طراحی کشتی گرفته تا تمامی ظرافت‌های هنری دوران ساسانی، بیزانس و ابتدای ظهور اسلام ساخته می‌شوند.

پشت صحنه سریال سلمان فارسی

بیوگرافی بازیگران سریال سلمان فارسی

علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی

علیرضا شجاع نوری متولد ۱۳۳۴ شیراز، فارغ التحصیل زیست شناسی از دانشگاه شهید بهشتی، هنرهای دراماتیک از دانشگاه UDC و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است. وی فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم «بی بی چلچله» به کارگردانی کیومرث پوراحمد آغاز کرد.

بیوگرافی تام هاردی پسر بد سینما و حقایقی جالب از او

از دیگر فعالیت های او می توان به مدیریت بخش بین الملل بنیاد سینمایی فارابی (۱۳۶۲-۱۳۷۴)، مدیریت جشنواره بین المللی سیما فیلم (۱۳۷۴-۱۳۷۹)، مدیریت جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان به مدت هفت سال اشاره کرد. شجاع نوری همچنین تهیه کنندگی بسیاری از فیلم های سینمایی ایران و بازیگری در برخی از آن ها را برعهده داشته است.

در سریال سلمان فارسی الف ویژه بناست ۳ فصل از زندگی سلمان فارسی به تصویر کشیده شود که هنوز مشخص نیست همه این ۳ فصل با حضور یک بازیگر ساخته خواهد شد یا شجاع‌نوری در همه فصل‌های این سریال حضور خواهد داشت.

علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی

مهدی فقیه از بازیگران سریال سلمان فارسی

مهدی فقیه در سال ۱۳۲۴ در شهر شیراز متولد شد. وی که این روزها در پروژه “جشن سربرون” مجتبی راعی هم به ایفای نقش می‌پردازد و قبلاً هم در سریال‌های تاریخی مثل “ملک سلیمان” از او نقش‌های شگرفی دیده‌ایم حالا در مقابل دوربین داود میرباقری هم در نقش “جذامی” ظاهر شده است.

مهدی فقیه از بازیگران سریال سلمان فارسی

هشام رستُم بازیگر تونسی سریال سلمان فارسی

هشام رستم (انگلیسی: Hichem Rostom؛ زادهٔ ۲۶ مهٔ ۱۹۴۷ _ درگذشتهٔ ٢٨ ژوئن ۲۰٢٢) هنرپیشه ترک‌تبار اهل تونس بود.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به بیمار انگلیسی، طلای سیاه ، پاپاراتزی و سریال سلمان فارسی اشاره کرد.

«هشام رستُم» بازیگر تونسی سریال «سلمان فارسی» گفت: ایفای نقش در سریال مذکور و همکاری با داود میرباقری، یکی از افتخارات هنری‌اش به شمار می‌ رود. وی از بازیگران سریال سلمان فارسی می باشد.

او بازیگری را از ۴۰ سالگی و با حضور در یک تله‌ فیلم ایتالیایی آغاز کرد. رستم تا کنون در بیش از ۶۰ فیلم و سریال ایفای نقش کرده است که از مشهورترین آن‌ ها می‌توان به فیلم‌های «بیمار انگلیسی»، «کنت مونت کریستو» و «طلای سیاه» اشاره کرد. او امسال علاوه بر حضور در سریال «سلمان فارسی»، در سریال تونسی «۲۷» هم ایفای نقش کرده است.

زندگی نسرین نکیسا ؛ از شهرت در آژانس شیشه ای تا بازی دیدنی او جیران

هشام رستم در گفتگویی عنوان کرده : حضور و ایفای نقش در سریال مذکور و همکاری با داود میرباقری به عنوان یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران، یکی از افتخارات هنری من به شمار می‌ رود و امیدوارم این گونه همکاری‌ های هنری با کارگردان‌ های ایرانی برای سایر بازیگران تونسی نیز فراهم شده و در خلال این نوع همکاری‌ های بتوانیم تجربیات هنری بین هنرمندان دو کشور را منتقل و برنامه‌ های مشترک سینمایی را تولید کنیم.

هشام رستُم بازیگر تونسی سریال سلمان فارسی

چنگیز جلیلوند در سلمان فارسی

چنگیز جلیلوند (۶ آبان ۱۳۱۴ – ۲ آذر ۱۳۹۹) دوبلور، مدیر دوبلاژ، و هنرپیشه اهل ایران بود.جلیلوند از سال ۱۳۳۶ مشغول به فعالیت بود و در تاریخ ۲ آذر ماه ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

سازندگان سریال «سلمان فارسی» که مرحوم چنگیز جلیلوند سال گذشته نقشی کوتاه را در این سریال بازی کرده بود، در پی درگذشت این هنرمند دلنوشته ای را منتشر کردند.

«پاییز پارسال بود که استاد چنگیز جلیلوند به کاروان تازه به حرکت درآمده سریال سلمان فارسی پیوست. آن زمان وقتی چنگیز جلیلوند در قامت اسقفی رومی جلوی دوربین قرار گرفت و صدای سحرانگیز استاد در جزیره سحرانگیز قشم طنین افکند، همگان مبهوت بازی درخشان او شدند.

استاد چنگیز جلیلوند با اینکه ۸۰ سال سن داشت اما در دقایقی که برای سریال سلمان فارسی، بازی کرد، نقشی مقتدر و ماندگار ایفا کرد. آن زمان، در باورمان نمی‌ گنجید که دست تقدیر به یک سال نکشید، او را از ما خواهد گرفت.

روزهای همراهی چنگیز جلیلوند با پروژه سریال «سلمان فارسی» در جزیره قشم، روزهایی فراموش نشدنی و آموزنده بود. حال، یک سال بعد از آن روزهای خوش، ناخوش از رفتن اوئیم و رفتن مردی را که نشانه صدایی خوش و خوش دلی بود را به خانواده وی، دوستان و نزدیکان و اهالی هنر تسلیت می‌ گوییم.»

ناگفته های زندگی شخصی ایرج نوذری تا تسلط او به 7 زبان زنده دنیا!

چنگیز جلیلوند ـ صدای ماندگار دوبله که در میان دوبلورها به مرد حنجره طلایی معروف بود ـ روز ـ یکشنبه ـ دوم آذر ماه ۹۹ـ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

نمایی از سریال «سلمان فارسی» و بازی مرحوم چنگیز جلیلوند
نمایی از سریال «سلمان فارسی» و بازی مرحوم چنگیز جلیلوند

مرحوم چنگیز جلیلوند در سریال سلمان فارسی

فرهاد اصلانی در سریال سلمان فارسی

فرهاد اصلانی در سال ۱۳۴۵ در بیجار متولد شد. وی فارغ التحصیل دوره دو ساله کارگردانی است و بازیگری را در زمینه تئاتر از فرهنگسرای نیاوران در سال ۱۳۷۰ گذراند.

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۷ همزمان با تحصیل خود و همچنین بازی در نمایش های رادیویی را در سال ۱۳۷۱ تجربه کرد. او در سال ۱۳۷۳ با فیلم «روسری آبی» کاری از «رخشان بنی اعتماد» بازیگری سینما را آغاز کرد. فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می‌ کند.

فرهاد اصلانی در نمایی از سریال «سلمان فارسی»
فرهاد اصلانی در نمایی از سریال «سلمان فارسی»

محمدرضا هدایتی در سریال سلمان فارسی

محمدرضا هدایتی متولد ۱۳۵۲ در چابهار است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۷ با فیلم مردی از جنس بلور آغاز کرد. تصویر زیر مربوط به محمدرضا هدایتی مربوط به بازی در یکی از سکانس‌ هایی است که سال گذشته در قشم تصویربرداری شده است.

نمایی از سریال «سلمان فارسی» و بازی محمدرضا هدایتی
نمایی از سریال «سلمان فارسی» و بازی محمدرضا هدایتی

نمایی از سریال «سلمان فارسی» و بازی محمدرضا هدایتی

داریوش فرهنگ در سریال سلمان فارسی

داریوش فرهنگ درخشانی (زادهٔ ۶ آذر ۱۳۲۶) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر ایرانی است.

داریوش فرهنگ در خانواده‌ای متوسط در آبادان به‌دنیا آمد. او پس از درگذشت پدرش در ۸ سالگی به‌همراه خانواده به شهر جوپار از توابع کرمان (زادگاه مادرش) مهاجرت کرد. مادر وی خانم فاطمه شهیدی زندی از طائفه سرشناس میرمحمدی جوپار بود. دوران دبستان و دبیرستان را در کرمان گذراند و پس از آن که در دانشگاه پذیرفته شد به تهران رفت. او فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ گروه تئاتر پیاده را بنیان گذاشت. نخستین فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم کوتاه سلندر (واروژ کریم‌مسیحی) در سال ۱۳۵۹ بود. پس از آن با فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی فیلم ۶۵ دقیقه‌ای رسول پسر ابوالقاسم، فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما آغاز کرد. نخستین ساخته تلویزیونی او، مجموعه افسانه سلطان و شبان نام داشت که پخش آن در سال‌های آغازین دهه ۶۰ خورشیدی با استقبال زیادی روبرو شد. سوسن تسلیمی، بازیگر سینما و تئاتر، همسر پیشین او بود. فرهنگ در بخش‌های دیگر صنعت سینما همچون طراحی صحنه و لباس، طراحی تیتراژ، تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته‌ است. او در چندین کار مشترک با مهدی هاشمی فعالیت داشته است .

پشت پرده طلاق سحر قریشی از همسرش چه بود؟

داریوش فرهنگ در دومین همکاری‌اش با داود میرباقری در سریال «سلمان فارسی» در نقش کاپیتان کشتی هانیبال ظاهر شده است.

پیش از این داریوش فرهنگ در سریال «معصومیت از دست رفته»، در کاراکتر شخصیت عبیدالله بن زیاد به ایفای نقش پرداخته بود.

داریوش فرهنگ از باطیگران سریال سلمان فارسی

سید احمد مجیدی در سریال سلمان فارسی

سید احمد مجیدی، بازیگر ۲۴ ساله و دانشجوی رشته بازیگری و یکی از بازیگران مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی است.

سید احمد مجیدی میگوید: بنده در این سریال به عنوان محافظین آبنوس ایفای نقش می کنم. آبنوس یک بازرگانان ایرانی است که از سمت اصفهان به سمت دمشق در حرکت است و روزبه (سلمان) نیز به همراه آبنوس می باشد که نقش آبنوس را که نقش مهمی است آقای فرهاد اصلانی ایفای نقش می کند.

مجیدی گفت: جذابیت و زیبایی سکانس های مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی به حدی است کسانی که به عنوان بازیگر با آن حجم زیاد تعداد بازیگران در این فیلم ایفای نقش می کنند، هرگز خسته نمی شوند و یقین داریم این اثر تاریخی و ارزشمند یکی از جذاب‌ترین آثار تاریخی داوود میرباقری بعد سریال مختارنامه خواهد شد.

وی تصریح کرد: آثار تاریخی باید از جذابیت ها و ارزش بالایی برخوردار باشد تا مخاطب های بیشتری جذب این آثار شوند و مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی نیز با حجم گسترده کاری که وجود دارد، اما از مجموعه سریال های جذاب در رسانه ملی خواهد شد، برای من به شخصاً افتخار بزرگی است که در این سریال با توجه به اینکه دانشجوی بازیگری هستم، تجربیات بزرگی را کسب خواهم کرد و امیدواریم مردم عزیز کشورمان پس از پخش این سریال به مانند مختارنامه از این سریال نیز لذت کافی را ببرند.

معرفی فیلم تاریخی بهشت تبهکاران اثر جدیدی از کارگردان سریال در چشم باد

سید احمد مجیدی از بازیگران سریال سلمان فارسی

شکرخدا گودرزی در نقش تاجری که “سلمان فارسی” را می‌ فروشد

شکرالله گودرزی (زاده ١٣٣٩ در بروجرد) بازیگر، مدرس، کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما و تئاتر است که در شهر بروجرد متولد شده‌است. وی بازیگر نقش سید روح الله خمینی در سریال معمای شاه بوده‌است.

شکرخدا گودرزی در نقش امام خمینی(ره) مورد توجه قرار گرفت؛ نقش یکی از متولیان امامزاده صالح را در سریال “صبح آخرین روز” ایفا می‌کند که فیلمبرداری این نقش به پایان رسیده است.

سریالی که این روزها در تهران فیلمبرداری می‌شود و او به تازگی به گروه پیوسته است. او همچنین ضمن تأکید بر سریال “صبح آخرین روز” که مجموعه‌ای درباره زندگی شهید شهریاری است به حضورش در سریال جدید داود میرباقری اشاره کرد.

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از حضورش در سریال “سلمان فارسی” داود میرباقری خبر داد و گفت: قرار بود امسال جلوی دوربین بروم اما هنوز به قصه نقش کلبی نرسیده است و احتمال دارد در اوایل سال ۱۴۰۰ این اتفاق بیفتد و جلوی دوربین داود میرباقری ظاهر شوم.

او با اشاره به نقش کلبی در سریال “سلمان فارسی” گفت: قرار است نقش کلبی را بازی کنم؛ تاجری که از اورشلیم، “سلمان فارسی” را تا حجاز می‌آورد و وسط راه، او را به یک یهودی می‌فروشد.

شکرخدا گودرزی البته این روزها در اثر جدید مسعود کیمیایی به نام “خائن‌کشی” هم حضور دارد.

شکرخدا گودرزی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا