اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

کاترین لانگفورد بازیگر نقش هانا بیکر در سریال ۱۳ دلیل برای اینکه کیست؟

در این بخش بیوگرافی کاترین لانگفورد از بازیگران زن معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی کاترین لانگفورد که بیشتر برای بازی در نقش هانا بیکر در فیلم ۱۳ دلیل برای اینکه… که بر اساس رمانی منتشر شده در سال ۲۰۰۷ به همین نام ساخته شده‌است، شناخته می‌شود، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی کاترین لانگفورد آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

کاترین لانگفورد چند سال سن دارد؟

کاترین لانگفورد زاده ۲۹ آوریل ۱۹۹۶ ‏است و ۲۶ سال سن دارد.

کاترین لانگفورد مجرد است یا متاهل؟

کاترین لانگفورد در حال حاضر مجرد است.

کاترین لانگفورد فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

کاترین لانگفورد از سال 2015 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی کاترین لانگفورد

نام اصلیکاترین لانگفورد
تاریخ تولد۲۹ آوریل ۱۹۹۶ ‏(۲۶ سال)
محل تولدپرت، استرالیای غربی
محل زندگیآمریکا
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۲۰۱۵ تاکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد166 سانتی متر
بیوگرافی کاترین لانگفورد
بیوگرافی کاترین لانگفورد

بیوگرافی کاترین لانگفورد

در بیوگرافی کاترین لانگفورد Katherine Langford آمده است: وی در ۲۹ آوریل ۱۹۹۶ در مرکز استرالیای غربی به دنیا آمد، اما در شبه‌جزیره‌ی اپل کراس که در حومه‌ی پرت بود بزرگ شد.

معرفی کاترین لانگفورد

در ادامه ی بیوگرافی کاترین لانگفورد آمده است: در سال 2005 نُه ساله بود که آموزش صدا را با هایدی لیک آغاز کرد. او در دوران ابتدایی، در کالج Penrhos تحصیل کرد و برای تحصیلات دبیرستان خود وارد کالج  St. Hilda شد.کاترین برای تحصیلات ارشد دبیرستانی خود، رشته ی موسیقی و درام کالج Perth Modern را انتخاب کرد. او خیلی به شنا علاقه داشت و به خوبی آن را فرا گرفت و بسیار به تمرین شنا می‌پرداخت و در این زمینه رتبه ملی داشت و کاپیتان ورزش نیز بود و در کنار همه‌ی این‌ها به پزشکی و سیاست نیز علاقه‌مند بود و دوست داشت کار والدینش را دنبال کند.

معرفی کامل سریال کره ای انتقام ازدواج کامل (Perfect Marriage Revenge)

لانگفورد در آخرین سالش در این دبیرستان، شنا را رها کرد و تمرکزش را بر موسیقی کلاسیک و جاز و اجرای نمایش‌های موزیکال گذاشت و در همین راستا در شماری از مسابقات موسیقی و نمایشنامه شرکت فعال و موفقی داشت.

در سال ۲۰۱۲، کاترین پس از شرکت در کنسرت لیدی گاگا، کنجکاو شد تا نواختن گیتار را یاد بگیرد. در نتیجه، وی مجبور شد تا برای تمرکز بر روی موسیقی و اجرا، شنا را کنار بگذارد. لانگفورد در درس های خود موفق بود و توانست در سال ۲۰۱۴ فارغ التحصیل شود.

او پس از فارغ التحصیلی دوست داشت بازیگر شود اما به دلیل سن پایین و تجربه کم، هیچ یک از مدارس بازیگری با درخواست او موافقت نمی کردند.

به دنبال تلاش های زیاد کاترین در این زمینه، وی در حالی که سه کار نیمه وقت انجام می داد، در کلاس های بازیگری و کارگاه های آموزشی شرکت کرد تا اینکه برای خود یک آژانس بازیگری پیدا کرد.

کاترین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ در آکادمی Principal Academy of Dance & Theatre Arts به تحصیل پرداخت.

تیپ کاترین لانگفورد

آهنگ های کاترین لانگفورد

جوان و احمق و 3 کلمه از ویدئو ها و آهنگ های مهم او هستند که از خود منتشر کرده است.”جوان و احمق” یک آهنگ ضد خودکشی است که او در سال 2013 پس از کشته شدن سه نوجوان در پرت نوشت.

اولین اجرای رسمی کاترین لانگفورد در تئاتر

در سال ۲۰۱۵ بیست و پنج ساله بود که در آکادمی بازیگری نمایش نیکلسون آموزش دید و نقش معشوقه خوان پرون را در نمایش موزیکال «اویتا» (Evita) بازی کرد.

از شایعه تا واقعیت جدایی ترانه علیدوستی و همسرش

بعلاوه، لنگفورد در آکادمی برنامه نویسی استرالیای غربی جایگاهی را دریافت کرد.

بیوگرافی خانواده کاترین لانگفورد

در بیوگرافی کاترین لانگفورد درباره ی خانواده اش آمده است: کاترین فرزند الیزابت و استفن لانگفورد است. مادرش الیزابت لانگفورد(با نام خانوادگی گرین) متخصص اطفال و پدرش استیون کارمند خدمات پزشکی پروازی سلطنتی استرالیا هستند.. خواهر کوچک او به نام جوزفین لانگفورد نیز همچون خود کاترین بازیگر است.

کاترین و خواهرش جوزفین لانگفورد
کاترین و خواهرش جوزفین لانگفورد

ازدواج و وضعیت تاهل کاترین لانگفورد

بیشترین جستجوها در بیوگرافی کاترین لانگفورد درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

کاترین لانگفورد مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است.

مدتی شایعاتی درباره ی رابطه ی کاترین لانگفورد و دیلان مینت همبازی اش در سریال 13 دلیل برای اینکه به گوش می رسید که هر دوی آن ها این شایعات را رد کرده اند.

کاترین لانگرفورد و دیلان مینت
کاترین لانگرفورد و دیلان مینت

علایق و حقایقی درباره کاترین لانگفورد

در ادامه بیوگرافی کاترین لانگفورد مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

سیگار نمی کشد اما گاهی مشروبات الکلی مصرف می کند.

به داستان های تاریخی و فیلم های علمی – تخیلی علاقه ی زیادی دارد.

لیدی گاگا خواننده مورد علاقه ی او در هالیوود است.

آنجلینا جولی و ویل اسمیت از بازیگران مورد علاقه اش می باشند.

پیانو می نوازد.

علاوه بر بازیگری نویسندگی و رقص را آموزش دیده است.

به پزشکی و سیاست علاقه ی زیادی دارد.

چشم ها خاکستری و موهایش قهوه ای رنگ هستند.

عاشق خرید و سفر کردن است.

ثروت او حدود 3.7 میلیون دلار تخمین زده می شود.

عاشق غذاهای ایتالیایی بوده و شهر مورد علاقه اش لندن می باشد.

نگاهی به سریال سنجر خان قصه قهرمان کُرد

کاترین لانگفورد؛ در فیلم انتقام جویان با نقش بزرگسالی مورگان (دختر تونی استارک) بازی کرد اما به دلیل لو رفتن صحنه‌هایی که درباره این نقش توسط برادران روسو اتفاق افتاد؛ برای جلوگیری از پیچیده شدن داستان از فیلم حذف شده‌ است.

شروع فعالیت هنری کاترین لانگفورد

کاترین لانگفورد فعالیت بازیگری خود را به صورت حرفه ای از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد.

در همان سال، او در آکادمی بازیگری سینمای نیکلسون آموزش دید و نقش معشوقه خوان پرون را در محصول سال 2015 اویتا به تصویر کشید.

در آن سال که کاترین تنها ۱۹ سال داشت، در چند فیلم کوتاه از جمله داستان خانم اکسیژن (2015)، یک چهارمِ ناکافی (2016) و دختر (2016)بازی کرد.فیلم هایی که البته هیچ گاه در سطح جهان دیده نشدند و اگرچه هیچ یک از این فیلم ها آثار شاخصی برای او به حساب نمی آمدند، اما سطح بازی خوب او باعث شد تا تهیه کنندگان و کارگردان های زیادی او را زیر نظر بگیرند.

او در فیلم دختر نقش اصلی فیلم را به تصویر کشید که در جشنواره فیلم کن 2016 برای اولین بار به نمایش درآمد.همچنین او که در فیلم کوتاه یک چهارمِ ناکافی نقش شخصیتی به نام «رابی» را بازی می کرد توانست بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارد، اما در نهایت باز هم به دلیل دیده نشدن این فیلم در سطح جهان نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند.

در سال 2016، پس از رد پیشنهاد آکادمی هنرهای نمایشی استرالیای غربی، لنگفورد برای سریال تلویزیونی Will که محوریت اوایل زندگی ویلیام شکسپیر بود، تست داد،اما پذیرفته نشد.هنگامی که او این نقش را دریافت کرد، تنها 10 روز فرصت داشت تا ویزای O-1 را دریافت کند زیرا قبلاً در ایالات متحده کار نکرده بود.

ماجرای بی حجاب شدن بهارک صالح نیا

این استعداد جوان پس از آن که توانست خودش را تا حدودی در دنیای بازیگری به دیگران بشناساند، پیشنهاداتی را از سوی وماس مک کارتی، کارگردان و تهیه کننده ی آمریکایی دریافت کرد. در این بین کاترین پیشهاد بازی در سریال «۱۳ دلیل برای این که» را پذیرفت، به این خاطر که موقعیت آن را نسبت به سایر پیشنهادات کاری برای خویش بهتر می دانست. بازی در نقش دختری به نام هانا بیکر که داستان خودکشی خود را در چند نوار صوتی ضبط کرده است و ما داستان زندگی ناراحت کننده ی وی را در طول قسمت های سریال خواهیم دید، به منزله سکوی پرتاب کاترین لانگفورد بود.

هنگامی که کاترین نقش هانا بیکر را قبول کرد، تنها 10 روز فرصت داشت تا ویزای O-1 را دریافت کند زیرا قبلاً در ایالات متحده کار نکرده بود.کاترین درباره نقش دلخراش و دشوار هانا بیکر بسیار تحقیق کرد و حتی با نماینده‌ی کمپین «آگاهی از تجاوز جنسی» و روانپزشکی که در متخصص نوجوانان بود برای بازی دراین نقش مشورت کرد.

بازی کاترین در سریال با واکنش‌های بسیار مثبت منتقدان و تماشاگران همراه بود؛ پیش از آن که کاترین لانگفورد در این نقش بازی کند، باید همچون سایر بازیگران مشهور حاضر در سینما و تلویزیون آمریکا در تست هایی شرکت می کرد و در این مجموعه تست ها به قدری درخشان بود، که توماس مک کارتی تصمیم گرفت او را بدون هیچ درنگی برای نقش اول سریال انتخاب کند.

او جوایز و نامزدهای مختلفی را از جمله نامزدی برای جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن – سریال تلویزیونی درام برای این نقش به دست آورد.

داستان غمگین زندگی علی اوجی از فوت پدر تا سرطان مادر و غرق شدن برادرش

در دسامبر 2016 با آژانس ویلیام موریس اندیور قرارداد امضا کرد و طبق این قرارداد در سال ۲۰۱۸ در اولین فیلم بلند خود، «گمراهان» (The Misguided) که یک کمدی-درام مستقل از شانون الکساندر بود ظاهر شد.

در سال ۲۰۱۸ در سریال استاپ موشن کمدی آمریکایی «مرغ ربات» (Robot Chicken) به جای کاراکترهای استفی، همسر و عروس صداپیشگی کرد.

او همچنین در همین سال در نقش لیا برک، یکی از بهترین دوستان سایمون، در فیلم «عشق، سایمون» (Love, Simon) بازی کرد.

کاترین لانگفورد در فیلم با عشق سایمون
کاترین لانگفورد در فیلم با عشق سایمون

در سال 2019 لانگفورد در فیلمی آمریکایی و معمایی درباره قتل به نام «چاقوکشی» (Knives Out) که به نام «چاقوهای بی‌غلاف» شناخته می‌شود، به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ریان جانسن بازی کرد. او دراین فیلم، در نقش فرعی مگان «مگ» ترومبی (نوه هارلن)، دختر جانی و نیل که در دانشکده معتبر هنرهای لیبرال تحصیل می‌کند بازی کرده است.فیلم، داستان اعضای یک خانواده عجیب را دنبال می‌کند که بعد از قتل وحشیانه پدر خود در یک خانه جمع شده و یک کارآگاه پلیس سعی در حل معما دارد. دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جیمی لی کرتیس، تونی کولت، دان جانسون، مایکل شنون، کیت استنفیلد، جیدن مارتل و کریستوفر پلامر دیگر ستارگان فیلم هستند.

کاترین لانگفورد در فیلم چاقوکشی
کاترین لانگفورد در فیلم چاقوکشی

در سال 2020، او در فیلم خودجوش که یک فیلم علمی تخیلی عاشقانه کمدی سیاه ترسناک است بازی کرد.در این فیلم چارلی پلامر، پایپر پرابو و راب هیوبل به ایفای نقش می‌پردازند.

کاترین لانگفورد در فیلم خودجوش
کاترین لانگفورد در فیلم خودجوش

در 12 سپتامبر 2018، اعلام شد که لنگفورد در سریال اینترنتی نفرین شده Cursed انتخاب شده است.کاترین لانگفورد در این سریال در نقش بانوی دریاچه ظاهر شده‌است که قدرت کنترل شمشمیر جادویی، اکس‌کالیبور را به دست می‌آورد. شمشیری که طبق افسانه‌ها، می‌تواند به پادشاه حقیقی اعلام وفاداری کند. گوستاو اسکاشگورد، پیتر مولان، دنیل شارمن و سباستین ارمستو، دیگر ستارگان سریال هستند. نفرین شده در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ از طریق نتفلیکس پخش شد. سریال با واکنش مثبت منتقدان همراه بود.

سیر تا پیاز زندگی مریم سرمدی و علت پشیمانی او از ایفای نقش در عرق سرد
کاترین لانگفورد در سریال اینترنتی نفرین شده
کاترین لانگفورد در سریال اینترنتی نفرین شده

این بازیگر جوان استرالیایی در مراحل اولیه از حرفه ی کاری خود می باشد و هنوز راه بسیار زیادی را برای تبدیل شدن به یک ستاره در پیش دارد. راهی که با توجه به نامزدی او در جشنواره گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول زن، چندان هم بعید به نظر نمی رسد. از سوی دیگر شایعاتی درباره ی حضور دوباره وی در فصل جدید سریال «۱۳ دلیل برای این که» به گوش می رسد.

شایعاتی که البته با توجه به نوع پایان سریال تا حدود زیادی عجیب به نظر می رسد، اما حضور احتمالی او در این سریال می تواند بار دیگر نام وی را بر سر زبان ها بیندازد و در نتیجه نظرات تهیه کنندگان هالیوود را درباره حضور وی در فیلم های مهم جلب کند.

لیست آثار هنری کاترین لانگفورد

در ادامه بیوگرافی کاترین لانگفورد باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های کاترین لانگفورد

سال ساختنام فیلمنقش
2016یک چهارمِ ناکافیRuby
2018عشق، سیمونLeah Burke
2018گمراهانVesna
2019گلس آنین: یک چاقوکشی اسرارآمیزMeg Thrombey
2020
خودجوش
Mara Carlyle

سریال های کاترین لانگفورد

سال ساختنام سریالنقشتوضیحات
2017–201813 دلیل برای اینکه…Hannah Bakerنقش اصلی (فصل 1-2)
2018مرغ رباتSteffy, Wife, Bride (voices)قسمت: “نه صبر کن، او عصا دارد”
2020نفرین شدهNimueنقش اصلی
2022رودخانه وحشیMiki Andersonنقش اصلی

جوایز و افتخارات کاترین لانگفورد

سالجایزهدستهاثر نامزدشدهنتیجه
2018جایزهٔ گلدن گلوببهترین بازیگر زن سریال تلویزیونی13 دلیل برای اینکه…نامزد شده
2018جایزهٔ سینمایی ام‌تی‌ویبهترین بازیگر در یک نمایش13 دلیل برای اینکه…نامزد شده
2018جایزهٔ برگزیدهٔ مردمستاره تلویزیونی درام 201713 دلیل برای اینکه…نامزد شده
2018جایزه ستلایتبهترین بازیگر زن – سریال تلویزیونی درام13 دلیل برای اینکه…نامزد شده
2019هیئت ملی بازبینی فیلمبهترین بازیگرگلس آنین: یک چاقوکشی اسرارآمیزبرنده شده
2020جایزه سینمایی انتخاب منتقدانبهترین گروه بازیگریگلس آنین: یک چاقوکشی اسرارآمیزنامزد شده
2020جایزه گولد دربیبهترین گروه بازیگریگلس آنین: یک چاقوکشی اسرارآمیزنامزد شده
2020
جایزه ستلایت
بهترین بازیگران – فیلم سینماییگلس آنین: یک چاقوکشی اسرارآمیزبرنده شده
2021جایزه برتر گزینش منتقدانبهترین بازیگر زن در یک فیلم علمی تخیلی/فانتزیخودجوشنامزد شده
فلامک جنیدی را بهتر بشناسید ؛ از ازدواج و تولد دوقلوهایش تا مهاجرت به انگلیس

صفحه اینستاگرام کاترین لانگفورد

کاترین لانگفورد ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 88 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی کاترین لانگفورد و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی کاترین لانگفورد و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی کاترین لانگفورد ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام کاترین لانگفورد @katherinelangford میباشد و بیش از 30 میلیون و 700 هزار دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا