اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی هیث لجر از نقش معروف جوکر تا مرگ مشکوک او

در این بخش بیوگرافی هیث لجر بازیگر نقش جوکر را مرور میکنیم. بیوگرافی هیث لجر از بازیگران مرد خوب و توانمند که نقش جوکر او یکی از شخصیت‌های بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی در تاریخ سینما است ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش و و علت مرگ هیث لجر را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی هیث لجر آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

چرا بازیگر جوکر خودکشی کرد؟

هیث لجر، بازیگر نقش جوکر خودکشی نکرد. طبق گزار‌ش‌های پلیس علت مرگ او تداخل و مسمومیت دارویی اعلام شد.

همسر هیث لجر چه کسی بود؟

هیث لجر و میشل ویلیامز، بازیگر آمریکایی، در سال 2004 ازدواج کردند. این زوج در سال 2007، در حالی که دختری به نام ماتیلدا رز داشتند، از یکدیگر طلاق گرفتند.

هیث لجر فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

هیث لجر فعالیت خود را از سال 1992 آغاز کرد و آخرین فیلمش را در سال 2008 بازی کرد.

خلاصه بیوگرافی هیث لجر

نام اصلیهیث اَندرو لِجِر Heath Andrew Ledger
نام هنریهیث لجر
تاریخ تولد۴ آوریل ۱۹۷۹
محل تولدپرت، استرالیای غربی، استرالیا
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۹۹۲–۲۰۰۸
همسرمیشل ویلیامز (۲۰۰۴–۲۰۰۷)
فرزندیک دختر به نام ماتیلدا رز
قد185 سانتی متر
فوت۲۲ ژانویهٔ ۲۰۰۸ (۲۸ سال)
نیویورک، ایالات متحده
علت فوتمسمومیت بر اثر مصرف داروهای ترکیبی
آرامگاهگورستان کاراکاتا

بیوگرافی هیث لجر

بیوگرافی هیث لجر

هیث لجر با نام کامل هیث اَندرو لِجر Heath Andrew Ledger را می‌توان به عنوان تاریخی‌ترین و اصلی‌ترین جوکر دنیای هزار رنگ مدیا معرفی کرد.

عکس کودکی هیث لجر

در بیوگرافی هیث لجر آمده است: در چهارم آوریل سال 1979 (15 فروردین 1358) در شهری به نام پرث (Perth) در غرب استرالیا به دنیا آمد. او یک بازیگر و کارگردان موزیک ویدئو استرالیایی بسیار مشهور بود که در بین تمامی دوستداران دنیای سینما محبوب است.

عکس کودکی هیث لجر
عکس کودکی هیث لجر

در بیوگرافی هیث لجر جالب است بدانید بازیگر جوکر در شوالیه تاریکی از همان کودکی به بازیگری علاقه‌مند شد و حتی اولین تجربه بازیگری‌اش را در 10 سالگی‌اش کسب کرد. او در جوانی به یک ستاره فوق‌العاده مشهور هالیوود تبدیل شد و حتی موفق به کسب جایزه اسکار و بسیاری از جوایز دیگر شد؛ اگرچه بخت با او یار نبود تا برخی از این جوایز را با دستان خودش دریافت کند.

مرگ هیث لجر جوان در بیست و دوم ژانویه سال 2008 (2 بهمن 1386)، درست در اوج موفقیت و شهرت اش اتفاق افتاد. اگر یک‌سال زودتر از دنیا رفته بود، می‌شد او را هم یکی از اعضای کلوپ مشهور «۲۷ ساله‌ها» محسوب کرد. همان کلوپی که با مرگ چند موزیسین مشهور به دلیل سوء‌مصرف مواد مخدر و الکل در ۲۷ سالگی‌شان تاسیس شد و اعضای مهمی نظیر جیم موریسون، جنیس جاپلین، جیمی هندریکس و کرت کوبین داشت.لجر اما در ۲۸ سالگی رفت، در حالی‌که در بدنش کلکسیونی از داروهای آرام‌بخش قوی پیدا کرده بودند اما نام و یاد او حتی پس از مرگ هم ذره‌ای از خاطره‌ها نرفت. بازیگر جوکر در شوالیه تاریکی پس از مرگش، برای آن بازی شگفت‌انگیز، برنده جایزه اسکار و بسیاری از جوایز دیگر شد.

ماجرای بی حجاب شدن بهارک صالح نیا

بیوگرافی خانواده هیث لجر

در بیوگرافی هیث لجر درباره ی خانواده اش آمده است: مادر هیث، سالی لجر(رامشو)، معلم فرانسه و پدرش، کیم لجر، راننده ماشین‌های مسابقه‌ای و مهندس معدن بود. آن‌ها زمانی که هیث تنها یازده ساله بود، از هم جدا شدند. پس از آن هیث و خواهرش، کیت که نامشان را از روی نام شخصیت‌های اصلی کتاب بلندی‌های بادگیر اثر امیلی برونته برداشته بودند، صاحب دو خواهر ناتنی دیگر با نام‌های اشلی بل (فرزند مادرشان) و اولیویا لجر (فرزند پدرشان) از ازدواج‌های بعدی والدینشان شدند. در این بین هیث نزدیک‌ترین رابطه خانوادگی را با خواهرش کیت داشت.

رمان «بلندی های بادگیر»
رمان «بلندی های بادگیر»

ازدواج و وضعیت تاهل هیث لجر

بیشترین جستجوها در بیوگرافی هیث لجر درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

بازیگر نقش جوکر روابط کوتاه و متعددی را در زندگی تجربه کرده بود. اما عمیق ترین رابطه او با بازیگر فیلم کوهستان بروکبک میشل ویلیامز شکل گرفت و آن‌ها در سال 2005 صاحب فرزندی شدند. دختر هیث لجر ماتیلدا رز نام دارد و اکنون 16 ساله است. دو سال پیش از به دنیا آمدن ماتیلدا رز هیث لجر طی وصیتی تمام اموال خود را به خانواده اش بخشید. اکنون 14 سال پس از مرگ این بازیگر بزرگ خانواده اش قصد دارند تمام اموال را به دختر او تحویل دهند.

عکس هیث لجر و میشل ویلیامز
عکس هیث لجر و میشل ویلیامز
عکس هیث لجر و دخترش ماتیلدا
عکس هیث لجر و دخترش ماتیلدا
عکس هیث لجر و همسر و دخترش
عکس هیث لجر و همسر و دخترش
عکس هیث لجر و دخترش
عکس هیث لجر و دخترش

علایق و حقایقی درباره هیث لجر

در ادامه بیوگرافی هیث لجر مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

علاقه به شطرنج و مقام قهرمانی

در بیوگرافی هیث لجر جالب است بدانید او به بازی شطرنج علاقه زیادی داشت و حتی در سن 10 سالگی موفق شد در مسابقات شطرنج شرق استرالیا، مقام قهرمانی را کسب کند.

هیث لجر در مسابقات شطرنج
هیث لجر در مسابقات شطرنج

برترین بازیگر استرالیا

در بیوگرافی هیث لجر بهتر است بدانید لجر در سال 2003 به انتخاب فصل نامه مردان استرالیایی GQ Australia به عنوان یکی از برترین بازیگران سال استرالیا انتخاب شد.

اعتیاد

ویدئویی از بازیگر نقش جوکر منتشر شد که در آن به اعتیاد خود اعتراف می‌کند. دو برنامه مشهور تلویزیونی آمریکا این ویدئو را به قیمت گزاف خریدند، ولی بعدها اعلام کردند به احترام هیث لجر این ویدئو را منتشر نخواهند کرد. گفته میشود بازیگرانی چون اسکارلت جوهانسون، ناتالی پورتمن و جاش برولین از نفود خود برای عدم انتشار ویدئو استفاده کرده‌اند.

آخرین مصاحبه

آخرین مصاحبه با هیث لجر را Chuck the Movieguy انجام داد. بازیگر نقش جوکر چند هفته پس از این مصاحبه فوت کرد.

ترند گوگل

در بیوگرافی هیث لجر لازم به ذکر است نام او یک روز پس از مرگش دومین سرچ پرطرفدار گوگل بود.

حواشی سحر زکریا و مشکلات او با مهران مدیری تا ماجرای خودکشی او

خبرنگارها

هیث رابطهٔ پرتنشی با خبرنگارها و عکاس‌های مزاحم -پاپاراتزیها- داشت. آن‌ها مدعی بودند که هیث در سال ۲۰۰۴ در سیدنی به یکی از آن‌ها تف و بعد هم حمله کرده بوده، که هیث این ادعا را تکذیب می‌کرد.در ژانویهٔ ۲۰۰۶ و در جریان مراسم افتتاحیهٔ کوهستان بروکبک، پاپاراتزی‌ها به عنوان انتقام، با تفنگ‌های آب‌پاش به هیث و میشل ویلیامز حمله کردند که این اتفاق باعث شد لجر خانه‌اش در سیدنی را به قیمت ۷ میلیون‌دلار استرالیایی بفروشد.

رسانه‌ها در مورد دیگری نیز با هیث مشکل داشتند. در جریان مراسم اهدای جوایز سالانهٔ بازیگران (S.A.G)، هنگامی که لجر به همراهی جیک جیلنهال بر روی صحنه رفت تا کلیپی از کوهستان بروکبک را معرفی کند، با خنده، طوری متن معرفی را خواند که بعداً این رفتارش از سوی لس‌آنجلس تایمز، به نوعی تمسخر همجنس‌گراها تعبیر شد. لجر بعداً اعلام کرد که این رفتارش صرفاً به علت اضطراب موجود در صحنه بوده، چون تنها چند دقیقه قبل از مراسم به او اعلام کرده بودند که او باید جوایز را اهدا کند و خطاب به روزنامه گفته بود: «من متاسفم و به‌خاطر مضطرب بودنم عذرخواهی می‌کنم!»

لجر یک بار دیگر زمانی از سوی خبرگزاری‌ها مورد سرزنش قرار گرفت که در مصاحبه‌ای گفته بود که کوهستان بروکبک در ویرجینیای غربی توقیف شده‌است، در حالی‌که حقیقت این‌طور نبود و فقط یک سینما چنین کاری کرده بود. همچنین او گفته بود که در ویرجینیای غربی تا دههٔ ۸۰، اعدام بدون محاکمه وجود داشته‌است. بنا بر ادعای مورخان، چنین چیزی صحیح نبوده و آخرین اعدام‌های از این دست در آمریکا به ۱۹۳۱ برمی‌گردند.

حقایقی درباره هیث لجر

  • قبل از مرگش اعلام کرده بود بهترین نقشش جوکر بوده است.
  • دخترش در سن 18 سالگی می تواند جایزه اسکار پدرش را داشته باشد، تا آن زمان این جایزه نزد پدر و مادر هیث لجر خواهد بود.
  • بازی جانی دپ را تحسین می کرد.
  • دومین بازیگری است که جایزه اسکارش را بعد از مرگ دریافت کرده، بازیگر اول پیتر فینچ بوده است.
  • برای بازی در نقش پیتر پارکر در مرد عنکبوتی (2002) انتخاب شد اما آن را رد کرد.
  • مربی بازیگری اش مل گیبسون بود.
  • با خواهران اولسن دوست بود.
  • ابتدا برای نقش بروس وین / بتمن در فیلم بتمن برمی خیزد (2005) با کریستوفر نولان ملاقات کرد اما نقش را نپذیرفت. بعد از دیدن فیلم از تصمیمش پشیمان شد و برای بازی در نقش جوکر در شوالیه تاریکی قرارداد بست.
  • در دوران نوجوانی، هیث لجر علاقه ی فراوانی به چاک نوریس داشت.

شروع فعالیت هنری هیث لجر

در ادامه بیوگرافی هیث لجر مروری میکنیم بر فعالیت های هنری او. هیث لجر برای اولین بار در سن 10 سالگی بازیگری را تجربه کرد و به عنوان ستاره نمایشنامه پیتر پن ظاهر شد.

هیث لجر در سن ۱۰ سالگی
هیث لجر در سن ۱۰ سالگی

در ادامه بیوگرافی هیث لجر میخوانیم: او خیلی زود، در سن 16 سالگی فارغ‌التحصیل شد و پس از آن، ترک تحصیل کرد و همراه با بهترین دوستش، ترور دی کارلو Trevor Dicarlo به شهر سیدنی رفت تا فعالیت‌های بازیگری‌اش را در آنجا جدی‌تر پی بگیرد. اما پس از مدتی، به خاطر پیشنهاد ایفای نقش در در بخش اول سریال تلویزیونی Clowning Around و همچنین کار در سریال عرق‌کردن Sweat، دوباره به زادگاهش، شهر پرث بازگشت.در سریال Sweat لجر نقش یک دوچرخه سوار همجنسگرا را بر عهده داشت.

عکس هایی از الهام حمیدی با چادر در سینمای ایران
هیث لجر در سریال «عرق» (Sweat)
هیث لجر در سریال «عرق» (Sweat)

همچنین از سال ۹۳ تا ۹۷ لجر در چند قسمت از سریال تلویزیونی Ship to shore ایفای نقش کرد. همچنین او در برنامهٔ کوتاه زندهٔ شبکه رسانه‌ای فاکس، فیلم درام – تخیلیRoar، فیلم تلویزیونی خانه و دوری که یکی از موفق‌ترین نمایش‌های تلویزیونی استرالیایی بود و فیلم Black Rock ایفای نقش کرد و توانست چهرهٔ بازیگری خود را به‌طور رسمی به نمایش بگذارد.

او پس از تمام این فعالیت‌های ریز و درشت در تلویزیون استرالیا در دهه 1990، بالاخره در سال 1998 به ایالات متحده رفت تا بتواند در دنیای بیکران هالیوود، در حرفه خود پیشرفت بیشتری داشته باشد. پایان دهه نود برای هیث لجر جوان، سال بسیار خوبی بود. او با بازی در فیلم کمدی «10 چیز درباره تو که از آن‌ها متنفرم» و همینطور یک فیلم استرالیایی به نام دو دست Two hands به کارگردانی گرگور جوردن نیمی از راه ستاره شدن را طی کرد و مورد استقبال مردم و منتقدین قرار گرفت.

هیث لجر در فیلم 10 چیز درباره تو که از آن‌ها متنفرم
هیث لجر در فیلم 10 چیز درباره تو که از آن‌ها متنفرم

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ لجر به علت بازی در نقش گبریل مارتین فرزند ارشد بنجامین مارتین (با بازی مل گیبسون) در فیلم میهن‌پرست و بازی نقش سونی گروتسکی پسر هانک گروتسکی (با بازی بیلی باب تورنتون) در فیلم مهمانی هیولا و بازی‌های برجسته اش در فیلم هایThe Order , چهار پر، داستان یک شوالیه، ند کلی، کازانووا ،برادران گریم و Lords of Dogtown به ستاره‌ای مشهور تبدیل شد.

فیلم مهمانی هیولا در سال 2001 از آن فیلم‌هایی است که فیلم بازیگران است؛ هال بری به‌خاطر حضور موثرش در فیلم اسکار گرفت و بازی بیلی باب تورنتون هم مورد تحسین همگانی واقع شد. هیث لجر در فیلم نقش پسر تورنتون را بازی می‌کند.

پسر یک زندان‌بان که عاطفه چندانی ندارد و همین بی‌عاطفگی باعث آسیب‌پذیری روحی پسر شده است.

در بین ۴ فیلم لجر که در پرکارترین سال کاری زندگی‌اش اکران شد، فیلم تری گیلیام درباره زندگی برادران قصه‌نویس گریم (یاکوب و ویلهلم) مجلل‌ترین بود.

برادران گریم در جمع‌آوری و تبدیل قصه‌های فولکلور به کتاب چیره‌دست بودند و شماری از مهم‌ترین قصه‌های کودکانه جهان مثل راپونزل، سفیدبرفی، سیندرلا، شنل قرمزی، هانسل و گرتل و شاهزاده خانم و قورباغه حاصل جست‌وجو و نبوغ آن‌هاست.

هیث لجر در این فیلم برعکس همیشه در نقش برادر ساکت‌تر و درون‌گراتر ظاهر شده و نقش برادر کاریزماتیک‌تر را مت دیمون ایفا می‌کند.

هیث لجر در فیلم کوهستان بروکبک

در سال ۲۰۰۵ لجر برای بازی در فیلم کوهستان بروکبک جایزهٔ بهترین بازیگر مرد را از حلقه منتقدان فیلم نیویورک و حلقه منتقدان فیلم سان‌فرانسیسکو دریافت کرد. در آن فیلم او نقش” انیس دل مار”، یک کارگر مزرعه را بر عهده داشت که عاشق گاوچرانی به نام جیک توئیست (با بازی جیک جیلنهال)می‌شود. او همچنین برای ایفای نقش در این فیلم نامزد جایزهٔ بهترین بازیگر مرد در ژانر درام گلدن گلوب و جایزهٔ بهترین بازیگر مرد آکادمی اسکار شد. فیلم کوهستان بروکبک باعث شد لجر در رتبهٔ نهم جوان‌ترین نامزدان جایزهٔ اسکار قرار بگیرد.

زوج موفق سام درخشانی و پژمان جمشیدی با تگزاس 3 می آیند!

در بخش نقد فیلم روزنامهٔ نیویورک تایمز، منتقدی به نام استیون هولدن دربارهٔ این فیلم چنین نوشت: ” آقای لجر و آقای جیلنهال هر دو داستان این عشق دردآلود را به طرز ملموسی نمایش دادند. این نمایش یک ایفای نقش فوق العاده به خوبی مارلون برندو و سین پن است. ” در نقد دیگری نیز پیتر تراورز چنین اظهار کرد: ” ایفای نقش خیره‌کنندهٔ لجر معجزه‌ای در بازیگری است. به نظر می‌رسد او واقعاً از اعماق وجودش اشک می‌ریزد. لجر با انیس تنها حرکت نمی‌کند، سخن نمی‌گوید و نمی‌شنود او با انیس نفس می‌کشد. دیدن استنشاق کردن بوی لباس‌های آویزان در کمد معیاری است برای سنجش درد عشق گم شدهٔ او.

فیلم کوهستان بروکبک برای هیث لجر شروع خیلی چیز‌ها بود. او پس از بازی در این فیلم، رابطه عاشقانه‌ای را با میشل ویلیامز شروع کرد. هر دوی آن‌ها برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.همچنین جالب است بدانید هیث لجر و جیک جیلنهال که در فیلم کوهستان بروکبک همبازی بودند، دوستان خیلی خوبی برای هم بودند؛ تا آنجا که جیک جیلنهال پدر خوانده ماتیلدا، دختر لجر است.گفته می‌شود بازی هیث لجر در فیلم کوهستان بروکبک به قدری طبیعی بود که در یکی از صحنه‌ها نزدیک بود بینی جیک جیلنهال را بشکند.

بعد از فیلم کوهستان بروکبک لجر به همراه هم وطنش آبیه کرنیش در فیلمی استرالیایی به نام آب‌نبات مشغول به بازی شد. فیلم نامهٔ آب‌نبات بر اساس رمانی نوشته شده در سال ۱۹۹۸ به نام: “آبنبات: روایتی از عشق و اعتیاد” بود. لجر و کرنیش در این فیلم نقش جوانانی عاشق و معتاد به هروئین را برعهده داشتند که به خاطر عشق شان سعی در ترک اعتیاد داشتند. جفری راش نیز در این فیلم نقش مشاور درمانی آن‌ها را بازی می‌کرد. لجر برای بازی در این فیلم نامزد سه جایزهٔ بهترین بازیگر مرد شد که یکی از آن‌ها جایزهٔ انجمن منتقدین استرالیا بود که کرنیش و راش پیش از او برنده این جایزه شده بودند.

هیث لجر در فیلم کوهستان بروکبک
هیث لجر در فیلم کوهستان بروکبک

یکی دیگر از فیلم های هیث لجر بازی در فیلم من آنجا نیستم است. فیلمی بسیار عجیب در مورد یکی از منحصربه‌فردترین موزیسین‌های تاریخ: باب دیلن. فیلم پر از ستاره است و در آن ۶ شخصیت مختلف از دیلن به نمایش گذاشته می‌شود و ۶ بازیگر مجزا این شش شخصیت را بازی می‌کنند.

فیلم لامینور ؛ اثر نه چندان موفق داریوش مهرجویی

در این فیلم هیث لجر، مارکوس کارل فرانکلین، بن ویشاو، کریستین بیل، ریچارد گر و کیت بلانشت نقش دیلن را بازی می‌کنند و جالب این‌جاست که در فیلم نامی از دیلن برده نمی‌شود! هیث لجر برداشتی بسیار ملایم و ظریف از شخصیت این خواننده اسطوره‌ای به مخاطب نشان می‌دهد.

مدت کوتاهی پس از اکران فیلم آب‌نبات لجر به “آکادمی علوم و هنرهای سینمایی” دعوت به عضویت شد. لجر به عنوان یکی از شش بازیگری که جنبه‌های مختلف زندگی باب دیلن را در فیلم من آنجا نیستم به کارگردانی تاد هینز به نمایش گذاشته بودند، برندهٔ جایزه‌ای برای بازی در نقش Robbie، که مسئول به ترسیم کشیدن زندگی عاشقانهٔ دیلن بود، شد.

هیث لجر در فیلم من آنجا نیستم
هیث لجر در فیلم من آنجا نیستم

بسیاری از منتقدان در وصف بازی او در نقش‌هایش از عبارت «معجزه بازیگری» استفاده کرده‌اند و کسی چه می‌داند اگر هیث لجر در جوانی از دنیا نمی‌رفت، شاهد چه نقش‌های فوق‌العاده و درخشان دیگری از او می‌بودیم.

هیث لجر در نقش جوکر

در سال ۲۰۰۸، لجر نقش هیولای معروف داستان‌های کمیک، «جوکر» در فیلم شوالیه تاریکی (دنباله‌ای بر فیلم بتمن آغاز می‌کند) را بازی کرد. در این فیلم او در مقابل کریستین بیل، هم‌بازی‌اش در فیلم من آنجا نیستم نقش‌آفرینی کرده‌است.

امان از وقتی که بازیگر‌ها دیوانه نقش‌شان شوند! فکرش را بکنید وقتی یک بازیگر، دیوانه نقشی پر از دیوانگی شود، چه اتفاق‌هایی می‌تواند رخ دهد؟

هیث لجر برای نقش آفرینی در نقش جوکر، دیوانگی کرد. او جوکر را زندگی کرد و برایش شخصیت، تیک‌های عصبی مخصوص، خصلت، تکه کلام، خلق و خو و حتی گاهی دیالوگ ساخت.برخی حرکات او مانند چرخاندن زبان و دیگر حرکات عجیب در واقع از زندگی و عادات شخصی خود لجر الهام گرفته شده بودند.

عادات شخصی هیث لجر در فیلم جوکر

جوکر هیث لجر در انزوای کامل خلق شد. او برای ساخت و پرداخت این نقش، یک ماه خود را در یک اتاق در هتلی حبس و این شخصیت شگفت‌انگیز را خلق کرد. خنده‌های مخصوص جوکر، نحوه صحبت کردن او و بسیاری از تکه کلام‌هایش، محصول این انزوای هیث لجر بودند.  بازیگر نقش جوکر در این مدت دفترچه یادداشتی به همراه داشت که ذهنیات و احساسات درونی شخصیت جوکر را در آن یادداشت می‌کرد. گویی این جوکر بوده که یک ماه را در آن اتاق حبس بوده و در دفتر یادداشتش از افکار خود می‌نوشته است.

جوکر هیث لجر، هارلی کوئینی نداشت تا قسمتی از بار دیوانگی فیلم را با هم قسمت کنند. او باید به تنهایی برای شوالیه تاریکی نولان، دیوانگی خلق می‌کرد و با همه این‌ها به جرأت می‌توان گفت که او جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین جوکر تاریخ هالیوود را به نمایش گذاشت که هیچ وقت از یاد‌ها نخواهد رفت. بسیاری مرگ او را خودکشی و ادعا دارند که به‌ خاطر افسردگی ناشی از این نقش بازیگر جوکر خودکشی کرد.

گریم هیث لجر در شوالیه تاریکی را خود لجر طراحی و اجرا می‌کرد. او برای این کار از لوازم آرایشی بسیار ارزان استفاده می‌کرد.در صحنه‌های مربوط به انفجار بیمارستان در فیلم شوالیه تاریکی نولان، بازیگر نقش جوکر یک لباس پرستاری زنانه می‌پوشد که بر روی آن اسم ماتیلدا (نام دختر هیث لجر) درج شده است.

ماجرای زندانی شدن مهتاب نصیرپور در اوین چه بود؟

هیث لجر در فیلم شوالیه تاریکی

هیث لجر جوان‌ترین بازیگر نقش جوکر در تاریخ سینما بود و بسیاری، او را از پذیرفتن این نقش منع کرده بودند. جک نیکلسون که خود تجربه بازی در نقش جوکر را داشته نیز طی مصاحبه ای اعلام کرد که در رابطه با بازی در نقش جوکر به هیث لجر هشدار داده بود. اما او این کار را پذیرفت و این نقش، هنوز هم آنقدر زنده و مهم است که از تصاویر آن و حتی از بسیاری از تکه کلام‌های او، استفاده‌های تجاری می‌شود. بازیگر نقش جوکر پس از پایان فیلمبرداری فیلم شوالیه تاریکی، ساخته کریستوفر نولان درگذشت. گویا رسالت او در این بود که به دنیا بیاید، شخصیت‌های جذاب و بی‌نظیر خلق کند و از دنیا برود. لجر پس از مرگش برای بازی در نقش جوکر، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

زخم های روی صورت شخصیت جوکر به «لبخند گلاسکو» مشهور هستند.

شما در حال مطالعه بیوگرافی هیث لجر در بازیگرآنلاین هستید. برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

لبخند گلاسکو

بازیگر نقش جوکر پس از پایان فیلمبرداری فیلم شوالیه تاریکی، وقتی که کاری با نام تصورات دکتر پارناسوس را شروع کرده بود از دنیا رفت. اگرچه اغلب، جوکر را به عنوان آخرین نقش لجر می‌شناسند، اما شخصیت تونی در این فیلم، آخرین کار او بود. البته فیلمبرداری این فیلم هنوز به اتمام نرسیده بود و عوامل آن کاملا به مشکل برخوردند. آن‌ها برای اینکه هم روند داستان تغییر نکند و هم لجر کاملا از فیلم حذف نشود، تدابیر جالبی اندیشیدند که می‌توانید با تماشای فیلم، کاملا متوجه آن شوید. تونی جود لاو، جانی دپ و کولین فرل، در ادامه کار این فیلم، نقش او را بر عهده گرفتند.

کارگردانی

در بیوگرافی هیث لجر بهتر است بدانید وی اشتیاق زیادی به کارگردانی فیلم داشت. او چند موزیک ویدئو نیز ساخته بود که پس از مرگش در ۲۳ فوریه ۲۰۰۸ برندهٔ جایزهٔ ISP Robert Altman شد. تاد هینز کارگردان فیلم من آنجا نیستم او را به این خاطر بسیار تحسین کرده‌است. پس از مرگ لجر موزیک ویدئوی سگ سیاه چشم در اینترنت به نمایش گذاشته شد و از طریق YouTube و به عنوان کلیپ برگزیده انتخاب شد. لجر با Scottish (فیلم نامه نویس) و Allan Scott (تهیه‌کننده) در فیلمی بر اساس رمان «حرکت اول ملکه» نوشتهٔ والتر تویس در سال ۱۹۸۳ مشغول به کار بود. او در این فیلم به‌طور هم‌زمان بازیگر و کارگردان بودو قرار بود این فیلم اولین کار لجر در لباس کارگردانی باشد. آخرین کارهای کارگردانی او در موزیک ویدئوهایی به نام‌های شاه خائن(King Rat) و شن روان (Quicksand) بود که هر دو اولین بار در ۴ اوت ۲۰۰۹ به نمایش گذاشته شد.

مهریه های جالب بازیگران زن ایرانی بر اساس ادعای خودشان
کارگردانی هیث لجر
کارگردانی هیث لجر
عکس جوانی هیث لجر
عکس جوانی هیث لجر

موسیقی

لجر یک کمپانی ضبط و تهیهٔ موسیقی را با بن هارپر شریک بود. ویدئویی که برای هارپر ساخت نیز بخشی از این شراکت او در کمپانی بود. سال ۲۰۰۶ لجر موزیک ویدئوهایی برای هنرمند هیپ هاپ استرالیایی N’fa و آهنگ “Seduction Is Evil (she’s hot)” ساخت. در اواخر آن سال لجر از یک موزیک ویدئو دیگر به خوانندگی بن هارپر پرده برداری کرد و همچنین موزیک ویدئوی دیگری برای آهنگ صبح آرزو (Morning Yearning) اثر هارپر ساخت. در کنفرانس مطبوعاتی جشنواره فیم ونیز، لجر در مورد آرزویش برای ساخت یک فیلم مستند از زندگی نیک دریک صحبت کرد. نیک دریک خواننده و آهنگسازی بریتانیایی بود که در سال ۱۹۷۹ و در ۲۶ سالگی به علت اوردوز با قرص‌های ضد افسردگی فوت کرد. لجر موزیک ویدئویی دربارهٔ نیک ساخت و خود در آن نقش نیک را در زمان خواندن آهنگ “سگ سیاه چشم” برعهده گرفت. سگ سیاه چشم آهنگی در توصیف افسردگی شخصی دریک بود.

مرگ هیث لجر

اوضاع سلامتی هیث لجر نه عالی و نه بغرنج بود. لجر با مشکلات اضطراب و بی‌خوابی مواجه بود. او مدام برای خوابیدن و رفع استرس از قرص‌های آرامبخش و خواب‌آور استفاده می‌کرد. گفته می‌شود که او از نوعی بیماری تنفسی هم رنج می‌برد و برای آن دارو مصرف می‌کرد. او با مصرف دارو با این مشکلات خود مقابله می‌کرد تا اینکه حوالی ساعت 3 عصر بیست و دوم ژانویه سال 2008، جسد هیث لجر در تخت خواب خانه‌اش، توسط خدمتکار و ماساژورش پیدا شد. اما هیث لجر چگونه مرد؟ آیا بازیگر فیلم جوکر که خودکشی کرد؟

مرگ هیث لجر همواره با هاله ای از ابهام رو به رو بوده. پلیس اعلام کرد دایانا ولوزین (ماساژور هیث) طبق قرار قبلی، ساعت 3 عصر برای ماساژ به خانه او رفته و منتظر آمدن لجر می‌ماند؛ اما وقتی می‌بیند خبری از لجر نیست، با دوست صمیمی او مری کیت اولسن تماس گرفته و موضوع را با او در میان می‌گذارد. اولسن که در کالیفرنیا بود، با نگهبان امنیتی تماس می‌گیرد تا سری به خانه لجر بزند. در همین حین، ولوزین هم که وارد خانه شده و با بدن بی‌جان لجر مواجه شده بود، با اورژانس تماس می‌گیرد و شرایط لجر را توضیح می‌دهد. اپراتور اورژانس که متوجه می‌شود لجر نفس نمی‌کشد، ولوزین را راهنمایی می‌کند تا بتواند لجر را احیاء کند. در همین حین پزشکان اورژانس سر می‌رسند، اما آن‌ها هم قادر به احیای هیث لجر نبودند. هیث لجر جوان درست در ساعت 3:36 بعدازظهر از دنیا رفت.

مرگ هیث لجر
مرگ هیث لجر

آیا هیث لجر خودکشی کرد؟

دلیل مرگ هیث لجر تا مدتی در پرده ابهام بود. پس از مرگ هیث لجر بسیاری از رسانه‌ها اعلام کردند که هیث لجر خودکشی کرده و یا بر اثر سوء مصرف مواد مخدر درگذشته است. خودکشی بازیگر جوکر اولین فرضیه‌ای بود که رسانه‌ها بدان پرداختند. اما گزارش‌های کالبد شکافی این فرضیه را تایید نمی‌کند. طبق گزارش کالبد شکافی و در پی آن گزارش تجزیه و تحلیل کامل سم‌شناسی، علت مرگ هیث لجر، کاملا تصادفی و ناشی از سوء‌مصرف دارو‌های تجویز شده اعلام شد. لجر به دلیل مسمومیت حاد با اثرات ترکیبی از دارو‌ها مانند اکسیکودون، هیدروکودون، دیازپام، تمازپام، آلپرازولام و داکسی الامین درگذشت. او این دارو‌ها را برای درمان بی‌خوابی، اضطراب، درد و یا علائم سرماخوردگی مصرف می‌کرد؛ اما مصرف این دارو‌ها با هم خطرناک است و اغلب پزشکان آن‌ها را با هم تجویز نمی‌کنند.

ناگفته های زندگی شخصی و هنری حسین یاری و تصاویر دیدنی او

خاکسپاری هیث لجر

خوشبختانه فرضیه خودکشی هیث لجر خیلی زود توسط گزارش‌های کالبدشکافی رد شد. بازیگر نقش جوکر روز چهارشنبه، 12 دی 1386، فوت کرد و مراسم خاکسپاری او روز شنبه در زدگاهش، شهر پرث در استرالیا، برگزار شد. ویدئویی با عنوان فیلم مرگ هیث لجر و یا عکس‌هایی با عناوینی چون عکس جسد هیث لجر منتشر نشد، که نشانه احترام به این بازیگر فوق‌العاده است.

پیامدهای مرگ

خانوادهٔ لجر، همان روز در جلوی منزل مادر هیث در شهر پرث، نامه‌ای را در حضور خبرنگاران خواندند:

«ما، خانوادهٔ هیث، مرگ دردناک و زودهنگام فرزند و برادر عزیزمان و پدر ماتیلدا را تأیید می‌کنیم. او در خوابی آرام در ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر در اتاقش توسط خدمتکار منزلش پیدا شده‌است. ما از همهٔ دوستان و مردم در همه‌جای دنیا تشکر می‌کنیم. هیث در طول زندگی کوتاهش بر مردم بسیاری تأثیر گذاشته‌است، ولی عدهٔ کمی بودند که او را واقعاً بشناسند. او مهربان و عاشق زندگی بود. در حال حاضر هم درخواست می‌کنیم که وضعیت ما را درک کنید و اجازه بدهید که در خلوت خودمان بتوانیم با این اتفاق کنار بیاییم.»

در واکنش به مرگ هیث، میشل ویلیامز اعلام کرد که شنیدن این خبر برایش بسیار ناگوار بوده و هواپیمایی برای بازگشت از سوئد به آمریکا گرفته‌است. گفته شده که ویلیامز با شنیدن خبر مرگ هیث، شروع به گریه و فریاد کرده و این اتفاق تأثیر شدیدی بر او گذاشته. همچنین کوین راد، نخست‌وزیر استرالیا در واکنش به این خبر گفت «بسیار دردناک است که ما یکی از بهترین بازیگران کشورمان را در اوائل زندگی‌اش از دست دادیم»، نیکول کیدمن مرگ هیث را یک تراژدی نامید و با خانوادهٔ هیث ابراز همدردی کرد، و الن هورن، مدیر و رئیس کمپانی برادران وارنر گفت «جامعهٔ هنر استعداد بسیار بزرگی را از دست داد. هیث بازیگری بزرگ و انسانی استثنایی بود.»

همکاران جیک جیلنهال سر صحنهٔ فیلم برادران در نیومکزیکو گفته‌اند که او پس از شنیدن خبر مرگ هیث، تا مدتی گیج بوده و بعد هم بلافاصله برگشته و فقط مدتی بعد برای گرفتن یکی از صحنه‌ها دوباره به نیومکزیکو رفته‌است. جیلنهال مدتی قبل در جریان فیلم‌برداری یکی از صحنه‌های همین فیلم که در زندان می‌گذشته، مثل زندانیانی که عکس عزیزانشان را به دیوار سلول می‌زنند، به عنوان شوخی عکس لجر را به دیوار زده بوده.

شرح زندگی ویشکا آسایش از کودکی تا امروز + ماجرای خاستگاری از همسرش و فتح قله دماوند

هشت روز پس از مرگ لجر، ویدئویی از او در اینترنت پخش شد که لجر را در حال استفاده از مواد مخدر نشان می‌دهد و لجر در این ویدئو می‌گوید که او بیست سال است که روزی پنج نخ حشیش مصرف می‌کند. در پی انتشار این ویدئو، دو برنامهٔ مشهور تلویزیونی در آمریکا این ویدئو را به قیمت ۲۰۰٬۰۰۰ دلار برای پخش خریدند؛ ولی بعداً اعلام کردند که در حمایت از هیث لجر و برای احترام به خانوادهٔ او، این ویدئو را در برنامهٔ خود پخش نخواهند کرد. گفته شده که سه بازیگر هم نسل لجر، یعنی اسکارلت جوهانسون، ناتالی پورتمن و جاش برولین در این تصمیم‌گیری نقش داشته‌اند و از نفوذ خود برای جلوگیری از پخش این ویدئو استفاده کرده‌اند.

گفته شده که میشل و هیث درگیری شدیدی بر سر مصرف هرویین، کوکایین و قرص با یکدیگر داشته‌اند و ویلیامز چندین بار لجر را به مراکز ترک اعتیاد برده بوده.

تری گیلیام کارگردان آخرین فیلم لجر به نام دکتر پارناسوس، مردی که به شیطان رو دست زد، برای این که قسمت‌های فیلمبرداری شده از هیث در فیلم باقی بماند و مجبور به حذف آن‌ها نشود، تصمیم گرفت که باقی‌ماندهٔ بازی‌های نقش او را به سه قسمت تقسیم کند و به سه بازیگر، یعنی جانی دپ، جود لاو و کالین فارل بسپارد. به این ترتیب هیث به علاوهٔ این سه بازیگر، در این فیلم مکمل نقش یکدیگر خواهند بود.

بنا بر وصیت‌نامهٔ هیث، همهٔ اموال او به دخترش ماتیلدا رز رسید، با این حال هنوز وضعیت بعضی از اموالی که در وصیت‌نامه نبوده‌اند، معلوم نیست.

قرار بود او در فیلم تد صداپیشگی تد را بر عهده بگیرد، اما به دلیل مرگش این کار را کارگردان فیلم ست مک فارلن برعهده گرفت.

همچنین قرار بود نقش مکس روکاتانسکی را در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم بازی کند که به دلیل مرگش تام هاردی ایفای این نقش را برعهده گرفت.

همچنین از لجر می‌توان به عنوان اولین فردی یاد کرد که بخاطر فیلم‌های ابر قهرمانی برنده جایزه اسکار شد آن هم بعد از مرگش.

لیست آثار هنری هیث لجر

در ادامه بیوگرافی هیث لجر باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم

#سالعنواننقشتوضیحاتفروش
۱.
۱۹۹۷
پنجه‌هااُبرون£۱٬۷۷۸٬۳۹۱
۲.سنگ‌سیاهتوبیدلار استرالیا$۱٬۱۰۰٬۰۰۰
۳.
۱۹۹۹
۱۰ چیز درباره تو که ازشان متنفرمپاتریک ورونا$۳۸٬۱۷۶٬۱۰۸
۴.دو دستجیمینامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد AFI
۵.
۲۰۰۰
میهن‌پرستگابریل مارتین$۱۱۳٬۳۳۰٬۳۴۲
۶.
۲۰۰۱
مهمانی هیولاسانی گروتوسکی$۳۱٬۲۵۲٬۹۶۴
۷.داستان یک شوالیهسر ویلیام تاچر/ سر الریش فون لیختن‌اشتاین جلدرلند$۵۶٬۰۸۳٬۹۶۶
۸.
۲۰۰۲
چهار پرهری فیورشام$۱۸٬۳۰۶٬۱۶۶
۹.
۲۰۰۳
فرمانالکس برنیر$۷٬۶۵۹٬۷۴۷
۱۰.ند کلیند کلینامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد AFI$۷۴٬۸۶۴
۱۱.
۲۰۰۵
کازانوواجاکومو کازانووا$۱۱٬۲۹۴٬۸۳۲
۱۲.کوهستان بروکبکانیس دل مارنامزد اسکار (بهترین بازیگر نقش اول مرد)
نامزد گلدن گلوب (بهترین بازیگر نقش اول مرد – درام)
نامزد بفتا (بهترین بازیگر نقش اول مرد)
نامزد SAG (بهترین بازیگر مرد، بهترین گروه بازیگران)
نامزد جایزهٔ AFI برای بهترین بازیگر مرد نقش اول
$۸۳٬۰۲۵٬۸۵۳
۱۳.برادران گریمیاکوب گریم$۳۷٬۸۹۹٬۶۳۸
۱۴.لردهای داگ‌تاوناسکیپ انگبلوم$۱۱٬۰۰۸٬۴۳۲
۱۵.
۲۰۰۶
آب‌نباتدننامزد جایزه اکتا (بهترین بازیگر نقش اول مرد)
نامزد Inside Film Awards (بهترین بازیگر مرد)
نامزد Film Critics Circle of Australia (بهترین بازیگر مرد)
$۴۴٬۷۲۰
۱۶.
۲۰۰۷
من آنجا نیستمباب دیلن$۳٬۴۳۶٬۳۰۱
۱۷.سگ چشم سیاهشخصیت بی‌نامفیلم کوتاهی به کارگردانی و با حضور هیث، بر اساس آهنگی از نیک دریک.
۱۸.
۲۰۰۸
شوالیهٔ تاریکیجوکربرنده چندین جایزهٔ مختلف از جمله جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد$۱٬۰۰۵٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۹.
۲۰۰۹
دکتر پارناسوس، مردی که به شیطان رو دست زدتونیهیث در جریان فیلم‌برداری این فیلم درگذشت.
خاطره جالب محمود پاک نیت با خسرو شکیبایی و درسی که از او گرفت!

تلویزیون

سالعنواننقش
۱۹۹۳کشتی به ساحلدوچرخه سوار
۱۹۹۶شیریناسنویی بولز
۱۹۹۷خانه و دوریاسکات آروین
۱۹۹۷غرشکنر
۲۰۰۷طوفان هاوکستالون سیکلونیایی

جوایز و افتخارات هیث لجر

  • اسکار
    • ۲۰۰۸ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – شوالیه تاریکی (برنده)
    • ۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، کوهستان بروکبک (نامزد)
  • جایزه اکتا
    • ۱۹۹۹ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، دو دست (نامزد)
    • ۲۰۰۳ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، ند کلی (نامزد)
    • ۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، آب‌نبات (نامزد)
  • بفتا
    • ۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، کوهستان بروکبک (نامزد)
    • ۲۰۰۹ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، شوالیه تاریکی (برنده)
  • جوایز گلدن گلوب
    • ۲۰۰۹ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – شوالیه تاریکی (برنده)
    • ۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد – کوهستان بروکبک (نامزد)
  • جایزه ایندیپندنت اسپیریت
    • ۲۰۰۸ – جایزهٔ ویژهٔ رابرت آلتمن، من آنجا نیستم (برنده)
    • ۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، کوهستان بروکبک (نامزد)
  • جوایز سینمایی ام تی وی
    • ۲۰۰۶ – بهترین بوسهٔ سال، کوهستان بروکبک (برنده) *به همراهی جیک جیلنهال
    • ۲۰۰۲ – بهترین بوسهٔ سال، داستان یک شوالیه (نامزد) *به همراهی شانین سوسامون
    • ۲۰۰۲ – بهترین صحنهٔ موزیکال، داستان یک شوالیه (نامزد) *به همراهی شانین سوسامون
    • ۲۰۰۰ – بهترین صحنهٔ موزیکال، ۱۰ چیز درباره تو که ازشان متنفرم (نامزد)
  • جایزه انجمن بازیگران فیلم
    • ۲۰۰۶ – بهترین گروه بازیگران، کوهستان بروکبک (نامزد)
    • ۲۰۰۶ – بهترین بازیگر نقش اول مرد، کوهستان بروکبک (نامزد)
    • ۲۰۰۸ – بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، شوالیه تاریکی (برنده)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا