اخبار بازیگرانبازیگران ایرانی

کدام بازیگران ایرانی مقیم خارج از کشور هستند؟

در این مطلب از بازیگرنیوز برخی بازیگران ایرانی مقیم خارج معرفی می شوند؛که یک وطن در تهران برای کار و دیگری خارج از کشور برای زندگی را دارند.

الناز شاکردوست در کجا ساکن است؟

الناز شاکردوست ساکن لندن است.

وطن دوم شبنم قلی خانی کجاست؟

شبنم قلی خانی مدتی برای ادامه تحصیل در استرالیا ساکن بود.

گوهر خیراندیش ساکن کجاست؟

گوهر خیراندیش در آمریکا ساکن است.

فلور نظری در کجا ساکن است؟

فلور نظری در کشور آلمان ساکن است.

دنیای بازیگران سینما دنیای خاصی است. خیلی از آنها بعد از چندین سال که سری در سرها در می آورند، به سراغ کسب تجربه های جدید می روند. یکی از آپشن های اصلی این مدل تجربیات هم رفتن به خارج از کشور است.

البته این رفتن ها معمولا به برگشت منجر می شود، فقط زمان آن ممکن است متغیر باشد. برای بعضی ها چندماه است و برای عده ای چند دهه! این لیست جمع و جور تعدادی از چهره های شناخته شده سینما و تئاتر است که در دوره ای مهاجرت کرده اند، برگشته اند یا در انتظار بازگشت شان هستیم.

البته بازیگرانی هستند که مدام در سفر تفریحی بیرون از تهران یا خارج از کشور هستند. اما این مجال فقط به آنهایی پرداخته که به طور موقت یا برای همیشه از پایتخت بیرون رفته و فقط برای بازی و گاه گاهی در تهران دیده می شوند و البته در فهرست چند هزار بازیگر، هنرپیشه های بسیاری چونان دیگر قشرها در سال های گذشته دارای دو وطن شده اند و هر روز هم افزوده می شوند، در این نگاه گذرا فقط به برخی از نامدارترین ها اشاره می شود …

اسامی بازیگران ایرانی مقیم خارج کشور

اقامت مهدی فقیه در فرانسه

مهدی فقیه متولد 1324 در شیراز، بازیگر است.پدر دوست داشتنی سینما به ویژه فیلم «هور در آتش» پس از تحصیل در تئاتر در ایران در سال ۱۳۴۷ برای ادامه تحصیل با کیب بورسیه تحصیلی روانه کشور فرانسه شد تا در رشته بازیگری و نمایش ادامه تحصیل بدهد. وی سال 1357 به ایران بازگشت. وی در اصل شیرازی است و از ابتدا در همان شیراز زندگی کرده و فقط برای بازی به تهران می آید.

اولین نقش جدی خود را در نمایش رستم و سهراب در تئاتر زادگاهش ایفا شیراز ایفا کرد.
از آن پس به اجرای نمایش‌های عروسکی روی آورد و برخی از تیپ‌های معروف تئاتر عروسکی از جمله گرگین و خوب چهر، بستور، جیجی بیجی، پهلوان کچکلک و…. را به روی صحنه برد

او در شهر خودش به نجاری مشغول است.

خود من سال‌ها در خارج از کشور درس خوانده ام و هیچ وقت هم نخواستم آنجا بمانم، نانجیب‌هایی بازیگران مهاجرت کرده را گول زده‌اند، وعده‌های دروغین داده‌اند، مطمئن باشید پشیمان خواهند شد. ‌انقلاب که شد حتی کارگردان و بازیگر سوپراستار قبل انقلاب هم رفتند ولی موفق نبودند، حالا اینها که جای خود دارند. مهدی فقیه

 

زندگینامه کتایون ریاحی از ازدواج اول و دوم تا ماجرای خودسوزی

مهدی فقیه با لباس رسمی در یک مراسم رسمی

اقامت بهرام رادان در کشور کانادا

هم به واسطه سوپر استاری در سینما، کافه داری و مدلینگ، همواره جایگاه اجتماعی خوبی در ایران داشته است. وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است مدتی است که روزگار او در کشور کانادا هم می گذرد اما تصویر او بر تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه های ایران دیده می شود.

وی فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

تیپ رسمی بهرام رادان

اقامت فریبرز عرب نیا در کشور آمریکا

فقط در فصل تابستان برای بازیگری در ایران فرصت دارد و بیشتر زندگی اش را در کنار فرزندش در آمریکا می گذراند که در حال تحصیل است.

او گفته که قصد اقامت دائمی ندارد و تنها می خواهد مثل رفیق در کنار پسرش باشد.

فریبرز عرب نیا (زاده 25 فروردین 1343، تهران) بازیگر ایرانی است که شهرت وی به خاطر ایفای نقش مختار ثقفی در سریال تلویزیونی مختارنامه است.

فریبرز عرب نیا با کافشن چرم

اقامت الناز شاکردوست در لندن

الناز شاکردوست در 7 تیرماه سال 1363 در محله پاسداران تهران متولدشد. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران می باشد و علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی و طراحی صحنه و لباس فعالیت دارد.

در دوران دانشجویی اش در دانشکده هنر و معماری بیشتر مشغول بازی در سینما بود،وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است چند سالی است برای افزودن دانش هنری خود در لندن اقامت دارد و پس ار پایان دوران آموزشی اش به ایران باز می گردد.

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال 1383، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در 4 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال 1383 است.او در سال (1383) با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد به سینما وارد شد.

تیپ النلز شاکردوست با لباس مشکی در جشنواره فجر

اقامت شبنم قلی خانی در کشور استرالیا

شبنم قلی خانی در 19 آبان 1356 در تهران متولد شد. با مجموعه «مریم مقدس» در هجده ساله گی در عالم بازیگری مطرح شد و در سال های گذشته همراه همسر و دختر خردسالش ساکن استرالیا بودند.

او علت سفر به استرالیا را به دست آوردن دانش هنری، و تحصیل در حرفه کارگردانی اعلام کرده است. وی چند ماه گذشته به ایران آمده و قصد ماندن دارد.

فیلم می دسامبر داستان یک رسوایی با هنرنمایی ناتالی پورتمن و جولین مور!

شبنم قلی خانی با مانتو سبز و روسری طرح دار

اقامت گرفتن کمند امیر سلیمانی در کشور دوبی

را همه با نقش «آذر» در سریال «پدر سالار» می شناسند.

وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج بود چند سالی به دلیل شغل همسرش با زندگی در دبی خودش را از سینما دور کرد و در یکی دو سال گذشته دوباره در فضاهای هنری پررنگ شده است.

او شش سال با زندگی در دوبی سینما را از دور زندگی کرد، گرچه مدام در رفت و آمد بود و با همین روند تجربه هایی را در فیلم ها و سریال ها داشته است. او به عنوان کسی که سال ها با زندگی در خارج از کشور آن هم کشوری که فقط دو ساعت با هواپیما از ایران فاصله دارد، درباره تجربه تلخش از مهاجرت می گوید و معتقد است هیچ جایی نمی تواند رنگ و بوی زادگاه آدمی را داشته باشد. او به عنوان یک شاهد عینی نمونه خوبی بود تا درباره اقامت در یک سرزمین دیگر سخن بگوید.

کمند امیرسلیمانی (زاده 1352) بازیگر ایرانی، متولد شهر تهران و فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1376 می باشد.
او همچنین دختر سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیرسلیمانی از بازیگران سینما است.

تیپ زرد وآبی کمند امیر سلیمانی

اقامت گرفتن گوهر خیراندیش در کشور آمریکا

گوهر خیراندیش در اول شهریور ماه سال 1333 در شیراز متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا میباشد.

وی کمتر بازی ضعیفی در کارنامه دارد و همواره بازیگر پرطرفداری در ایران بوده است. خیراندیش برای تحصیل فرزند و همچنین برای تدریس و زندگی در رفت و آمد به آمریکا است.

او یکی از اساتید ثابت کانون سینماگران جوان است و همچنین سابقه برگزاری کارگاه آموزشی در چند دانشگاه معتبر آمریکا را دارد.

تیپ مشکی گوهر خیر اندیش

اقامت گرفتن میترا حجار در کشور آمریکا

میترا حجار در 15 بهمن 1355 در شهر مشهد بدنیا آمد. مادر او مهری جاهد و پدرش محمد حجار می باشد. وی دارای یک خواهر به نام مریم حجار و یک برادر به نام مجتبی حجار می باشد. حدود یک دهه پیش در اوج شهرت از ایران رفت.

حجار در سال 84 ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود، او پس از حضور 3 ساله در محافل فرهنگی خارج از کشور توانست در یک قسمت از سریال تلویزیونی آمریکایی به نام اسمیت بازی کند.

همچنین در زمینه موسیقی نیز در حال فعالیت است.

اما سرانجام به ایران بازگشت و دوباره بازی را از سر گرفت اما این بار نه در نقش های سوپراستاری.

ماجرای ازدواج فلورا سام و تصاویر دیدنی او در لباس عروس!

تیپ میترا حجار در یک مراسم

اقامت گلوریا هاردی در فرانسه

پدری فرانسوی و مادری ایرانی دارد و در پاریس زاده و بزرگ شده است.

هر چند که پیش تر نیز تجربه هایی در بازیگری داشته است اما سریال «کیمیا» او را معرفی کرد و ازدواجش با ساعد سهیلی به سرعت خبر ساز شد و توجه عموممی را به خود گرفت.

او در فرانسه به کلاس بازیگری می رفت و هاردی سه سال است که به ایران آمده است و در حال حاضر وطن او اینجاست و حرفه اصلی خود را موسیقی می داند نه بازیگری.وی از مادری ایرانی و پدر فرانسوی است، در پاریس و سوئیس بزرگ شده است، فارغ التحصیل مدرسه عالی خصوصی در رشته موسیقی، سینما و هنر است از فرانسه میباشد.

تیپ زیبا گلوریا هاردی با لباس طوسی

اقامت گرفتن حسام نواب صفوی در کشور  بلژیک

آقای سفید و مشکی پوش که افزون بر بازیگری به نوازنده گی و وکالت هم مشغول است، در تهران زاده شده و دوران کودکی اش را در آمریکا سپری کرده و گردشگری در دنیا را تا امروز تجربه کرده است.

از سه برادر او، دو برادر در آمریکا و یک برادر هم در آفریقای جنوبی زندگی می کنند.

وی چند ماه گذشته در کشور بلژیک بود که به دلیل بمب گذاری داعش به ایران آمد و در رسانه های مجازی از سپاه ایران خواست تا امنیت اروپا را نیز به دست بگیرند و برای اظهار نظرهایش مورد نقد بسیاری قرار گرفت.

تیپ اسپرت حسام نواب صفوی با کافشن چرم

اقامت اکبر عبدی در ترکیه

ستاره آذری بی همتای سینمای کمدی در سال گذشته با خبر مهاجرت به آلانیا ترکیه رسانه ای شد اما خبر مهاجرت را رد کرد و خبر خرید خانه در این کشور همسایه را به علت هم زبانی،استراحت، آب و هوا و بیماری اش تایید کرد.

اکبر عبدی(زاده 4 شهریور 1339، تهران) از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر می باشد. وی بیشتر در نقش های کمدی بازی می کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم شدید و ساختن چهره های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می دهد.

اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است.

اکبر عبدی با کت کرمی و لباس اسپرت

اقامت فلور نظری در آلمان

در عکس های اینستاگرامی از آن سوی آب ها فعال است.

وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است در طول سال ها بین ایران و آلمان سفر می کند و به معنای واقعی دو وطن دارد. در آلمان و تهران زندگی می کند و در ایران بازی دارد.

وی علاوه برداشتن مدرک کارشناسی مدیریت و مدرک بازیگری از دانشگاه سوره، دوره های آموزش بازیگری را زیر نظر اساتیدی چون محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور گذرانده است. وی متأهل و دارای یک فرزند پسر به نام شروین می باشد.

ماجرای تصادف باران کوثری در فیلم هفت ماهگی چه بود؟

تیپ مشکی فلور نظری

اقامت پیمان معادی در نیویورک

وی زاده نیویورک است. همین طور سرگرم بازی در سریال«جنایت» برای شبکه «HBO»است. بازی معادی در فیلم «کمپ ایکس ری» تشویق رسانه های آمریکایی را همزمان با اکران عمومی داشته است تا جایی که سایت رسمی «راجر ایبرت» درباره او نوشته است:«پیمان معادی می تواند پسرخاله داستین هافمن در خاورمیانه باشد.»

پیمان مَعادی (زاده 1349 در نیویورک) کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر است.

او برای نقش آفرینی در فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «دربارهٔ الی» به عنوان بازیگر صاحب سبک، شناخته شد.

او خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم برلین 2011 را به همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

پیمان معادی با کت وشلوار

اقامت امید آهنگر در کشور هلند

بازیگر «علی کوچولو» دهه 60 را همه می شناسند. او این روزها در هلند مشغول تحصیل و فیلم سازی است وی از فضای هنری ایران فاصله گرفته چرا که معتقد است دست اندر کاران هنری کشور، با تصمیم های نه چندان درست باعث می شوند که بسیاری مجبور به ادامه فعالیت در خارج از وطن باشند.

و … روز به روز بر بیکاری بازیگران در شهر خودشان افزوده می شود و البته بر حمایت کشور های دیگر از رزومه فرهنگی هنرمندان ما افزوده می شود. همان بس که از مهمترین راه های مهاجرت، داشتن رزومه هنری است که ابتدا موجب مهاجرت فصلی و سپس مهاجرت همیشه گی هنرمندان به شهر یا دیار دیگری است. گویی این ماجرا، ناخوشایندی متولیان فرهنگی را به دنبال ندارد. این حکایت ادامه دارد تا آن روز که امنیت شغلی و حرفی ای و نفس کشیدن در هوای آلوده تهران شوخی باشد …

امید آهنگر (زاده 1357 در تهران)، بازیگر سینما و تلویزیون است. او بازیگری را از سال 1361 آغاز کرد و سال بعد برای بازی در سریال علی کوچولو دعوت شد. آهنگر فارغ التحصیل از هنرستان صدا و سیما و فارغ التحصیل رشته کارشناسی ادبیات دراماتیک از دانشگاه آزاد است . نخستین تجربه سینمایی آهنگر فیلم «تحفه ها» در سال 1366 بود.

تیپ امید آهنگر با پیراهن مشکی

اقامت پارسا پیروزفر در کشور آمریکا

پارسا پیروزفر بازیگر ایرانی و کارگردان تئاتر در ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. وی نقش اول را در فیلم به یادماندنی در چشم باد بازی کرده است.

پارسا پیروزفر که اقامت آمریکا را دارد پارسا پیروزفر در شهرهای سان دیگو و لس آنجلس ایالات متحده امریکا نیز کارگاه های آموزشی بازیگری نیز برپا میکند.

امیرمهدی ژوله پرسپولیسی یا استقلالی ؟

پارسا پیروزفر در سال ۱۳۹۴ نمایش «ماتریوشکا» براساس ۶ داستان کوتاه از آنتوان چخوف را در لس‌آنجلس آمریکا و شهرهای تورنتو و مونترال کانادا به روی صحنه برد.

پارسا پیروزفر که در فیلم‌های سینمایی چون «مهمان مامان» ساخته داریوش مهرجویی و «اشک سرما» ساخته عزیزالله حمیدنژاد بازی‌های ماندگاری را از خود بجای گذاشته بود، بدنبال بازی در سریال «در چشم باد» دوران کم‌کاری را در چند سال اخیر در سینما پشت سر گذاشته بود.

پارسا پیروزفر با پیراهن سفید

اقامت مرحومه ماه چهره خلیلی در کشور انگلیس

ماه چهره خلیلی متولد 1355 تهران است. وي داراي مدرك فوق ليسانس معماری از دانشگاه اكسفورد انگلستان می باشد.

ماه چهره خلیلی وقتی تنها 5 سال داشت به همراه خانواده خود به انگلیس مهاجرت کردند او در آنجا علاوه بر معماری دوره ی بازیگری را در method school در لندن گذراند و در سال 1382 برای اولین فعالیت سینمایی خود جهت بازی در فیلم چشمان سیاه بعد از 22 سال به ایران آمد و دوره دیگری از بازیگری و کارگردانی را در مؤسسه سمعی و بصری استاد سمندریان در سال 84 پشت سر گذاشت.

چشمان سیاه فیلمی به کارگردانی ایرج قادری و نویسندگی محمدهادی کریمی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته محصول سال 1381 میباشد.

عکسی از مرحوم ماه چهره خلیلی

اقامت مهتاب نصیرپور در کشور کانادا

مهتاب نصیرپور در 29 آذر ماه سال سال 1344 در تهران متولد شد. مهتاب نصیرپور مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکدهٔ هنرهای زیبا در سال 1371 بدست آورد.همسر او محمد رحمانیان، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون می باشد.

وی در روزهای اوج بازیگری‌اش و با داشتن جوایز متعدد بازیگری یکباره از تئاتر کشور دور شد و بدون هیچ توضیحی از رفتن به صحنه و بازی در فیلم در ایران منع شد. دو نمایش «هامون‌بازها» و «روز حسین» در آستانه اجرا متوقف شدند و آنچنان که خودش می‌گوید بعد از بازی متفاوتی که در فیلم «فرزند خاک» داشت و سیمرغ بلورین و تندیس خانه سینما را برایش به ارمغان آورد پیشنهاد سینمایی نداشت.

همین‌ها باعث شد تا او به همراه محمد رحمانیان همسرش به ونکوور برود. در آنجا بود که با دانشجویان جوانی که به کلاس‌های بازیگری او و رحمانیان می‌آمدند گروه تئاتر ونک را تشکیل دادند و در چهار نمایش و فیلم «کنسل» بازی کرد. مهتاب نصیرپور بعد از سه سال دوری از صحنه با «هفت‌ترانه قدیمی» و «سلطان» به تئاتر بازگشت.

اصلا قصد نداشتم طوری کار کنم که برگشت برایم سخت شود. از همان ابتدا می‌خواستم با همان موازینی که اینجا کار می‌کردم فعالیت کنم به همین دلیل هیچ تلاشی نکردم برای اینکه جذب گروه‌های تئاتری آنجا شوم. من در سن و سالی هستم که خیلی نمی‌توانم ریسک کنم و می‌خواستم که برگردم. شاید هم جاه‌طلبی اینکه بخواهم با گروه‌های خارجی کار کنم و مطرح شوم در من نیست. من و آقای رحمانیان می‌خواستیم برای گروه ایرانی کار تولید کنیم و از خودمان بگوییم. الان هم درصدد این هستیم که نمایش‌هایی را که اینجا و در کانادا کار کردیم با امکان ترجمه به زبان انگلیسی اجرا کنیم. البته به دنبال این نیستیم که کار را حتما به شکلی که آنها علاقه دارند انجام دهیم. آخرین کاری که آنجا به روی صحنه بردیم یعنی آرش، بالانویس انگلیسی داشت و تماشاگران کانادایی یا ایرانی‌هایی که آنجا بزرگ شده بودند از این امکان استفاده کردند و ارتباط برقرار کردند. ظاهرا هم از این قضیه استقبال شده و در فکر ادامه این کار هستیم. مهتاب نصیرپور

دغدغه‌های مهتاب نصیرپور در مهاجرت و در ونکوور کانادا از جنس دیگری‌است: « مشکلاتی از قبیل فقدان شرایط مناسب برای تهیه و تولید تئاتر، مشکلات اقتصادی گروه‌های تئاتری، نبودِ مراکز فرهنگی ایرانی مناسب برای تمرین و اجرای تئاتر، کمیاب یا نایاب بودن بازیگران کارآزموده، ناآشنایی قشر اعظم تماشاگران ایرانی با تئاتر روز جهان و تمایل آنان به تماشای نمایش‌هایی صرفاً سرگرم‌کننده، عدم امکان اجراهایی در شب‌های متوالی و… مشتی از خروار مشکلاتی هستند که مسیر ما را برای رسیدن به جوهر تئاتر سخت و سنگلاخی کرده‌اند.»

همه چیز درباره سریال اسکویید گیم ؛ بُردن یا مردن؟

مهتاب نصیرپور با روسری ترکمن

اقامت نسرین مقانلو  و خانواده اش در آمریکا

نسرین مقانلو متولد یکم تیرماه ۱۳۴۷ در شهر تهران است. فرزند اول خانواده است و یک خواهر و یک برادر دارد. خانواده نسرین مقانلو ( همسر و پسرانش ) در امریکا زندگی می کنند. برای دیدار با خانوادش یا او به امریکا می رود یا خانواده اش به ایران می آیند. دو پسر دارد به نام های ارشیا و آرین که در امریکا به دنیا آمده اند و همانجا بزرگ شده اند.

وی که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است میگوید با همسرم که ازدواج کردم و به آمریکا رفتیم.

بعد از ازدواج با همسرم به آمریکا رفتیم. البته سالی یک بار به ایران می آمدم و به صورت ناپیوسته کارهایی انجام می دادم، مثل کار «نابخشوده» مرحوم «ایرج قادری» که هنگام بارداری پسر بزرگم اتفاق افتاد یا «بن بست» اصغر نعیمی که با «فرهاد اصلانی» و «دکتر عزیزی» بازی کردم. ازدواج، فرصتی برای امتحان کردن خودم با ازدواج، عاشق شدم و با خودم فکر کردم این بهترین فرصت برای امتحان کردن خودم است که آیا می توانم مدتی از آنچه دوست دارم، دور باشم یا نه! آن 10 سال خیلی بر من سخت گذشت؛ بسیار دلتنگ بودم، خیلی شب ها می نشستم برنامه «چشم انداز» را می دیدم، همکارانم را نگاه می کردم، گریه می کردم.

بازگشت نسرین مقانلو به ایران:
10 سال پیش بالاخره تصمیم گرفتم با همسرم صحبت کنم و میزان دلتنگی و علاقه ام به کارم را به او گفتم، خوشبختانه او هم قبول کرد به همراه بچه ها به ایران برگردیم تا بتوانم بدون دغدغه و استرس به کارم برسم.

بیوگرافی سروش صحت و ماجرای ازدواج دوم او با ساناز طاری!

نسرین مقانلو با لباس مشکی و شال قرمز

اقامت مسعود رایگان در سوئد

مسعود رایگان در 1 بهمن ماه سال 1333در خرم آباد متولد شد. او دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

رویا تیموریان بازیگر سینما و تلویزیون همسر مسعود رایگان میباشد. رویا(دل آرا) تیموریان متولد 27 اسفند 1338 در تهران است ،دو دختر به نامهای درنا و دنیا دارد ، لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر در سال 1366 میباشد.

رایگان هنرپیشگی را از کودکی و با پرده خوانی در کارهای پدرش آغاز کرده است، بعدها در سال های 1351 و 1352 در فیلمی از مرتضی جزایری بازی کرد در سال های 1359 و 1361 با چند برنامه تلویزیونی همکاری کرد و سپس به سوئد رفت.

وی علاوه بر تحصیل در مدرسه فیلم سوئد با مراکز اینترنشنال کالجر، فرهنگ ملل و تئاتر شهر، تئاتر ملی، تئاتر اوروبرد، تئاتر القبر همکاری کرد و برنامه ای تحت عنوان دست های روشن برای شبکه 2 تلویزیون سوئد کارگردانی کرد، همچنین در فیلمی از سوزان اوستن کارگردان برادران آمادتوس، تحت عنوان زندگی خطرناک بازی کرد و همچنین در چهار مجموعه تلویزیونی در سوئد نقش آفرینی کرد.

وی در سال ۱۳۸۰ به کشور ایران برگشت.

مسعود رایگان با لباس زرشکی

اقامت همایون ارشادی در ایتالیا

همایون ارشادی، بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 5 فروردین سال ۱۳۲۶ در اصفهان است.همایون ارشادی از بازیگران سینما و تلویزیون ایرانی است که کارنامه هنری درخشانی با بازی در فیلم‌‌های ایرانی و خارجی دارد.

همایون ارشادی در سال 1344 بعد از گذاراندن مقطع دیپلم در آبادان، برای ادامه تحصیل در رشته معماری عازم ایتالیا می شود و پس از یازده سال به ایران باز می‌گردد. پس از بازگشت به ایران در یک شرکت ساختمانی در اهواز مشغول به کار می شود و یک سال بعد از انقلاب به کانادا می رود و تا سال 1370 آنجا می ماند.

همایون ارشادی در سال ۲۰۰۷ در بادبادک باز ساخته مارک فورستر ایفای نقش کرد. بادبادک باز اولین تجربه بین‌المللی و هالیوودی ارشادی بود که تجربه موفقی برای وی به حساب آمد و نقش آفرینی او نیز مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت.

ارشادی در سال ۲۰۰۹ با نقش آسپاسیوس در فیلم “آگورا” به کارگردانی آلخاندرو آمنابار حضور یافت و بیش از پیش به اعتبار خود افزود. وی در فیلم “سی دقیقه پس از نیمه شب ۲۰۱۲” ساخته کاترین بیگلو حضور کوتاهی داشت.

حسین مهری با شیرجه به جشنواره‌های داخلی و خارجی می‌رود

ارشادی در سال ۲۰۱۴ به پروژه “تحت تعقیب‌ترین مرد” به کارگردانی آنتون کوربن پیوست و در کنار فیلیپ سیمور هافمن، ریچل مک‌آدامز و ویلم دفو در کارکتر دکتر عبدالله به ایفای نقش پرداخت. ارشادی همچنین در سال ۲۰۱۶ در فیلمی عاشقانه به نام “علی و نینو” ساخت کشور انگلیس نقش آفرینی کرده‌است.

من سال ها خارج از ایران زندگی کرده و درس خوانده ام. مادرم یکی از دلایل بازگشت من به ایران بود، حتی وقتی در ایتالیا درسم تمام شد، به مادرم گفتم می خواهم به ایران برگردم و پیشنهاد داد مدتی انگلیس بمانم و زبان بخوانم؛ اما من ایران را دوست داشتم و برگشتم. از دو سال پیش که مادرم را از دست داد ه ام و همسرم نیز پدر و مادرش را از دست داده است، انگیزه بودن در ایران برایم کمتر شده است؛ چراکه فرزندان و نوه هایم همگی خارج از ایران زندگی می کنند. ایران را دوست دارم، اما هیچ چیز پیش بینی پذیر نیست؛ شاید روزی خارج از ایران را برای زندگی انتخاب کنم تا پیش بچه ها و نوه هایم باشم. همیشه از بودن در کنار هم وطنانم لذت می برم، حتی چندین بار منیجرم پیشنهاد کرد اگر خارج از کشور زندگی کنم، موقعیت های کاری بهتری برایم فراهم میشود، اما نپذیرفتم. فکر می کنم اگر تا امروز خارج از ایران زندگی می کردم بسیاری از خطوط قرمزی را که به واسطه حضورم در ایران و بازی در سینمای ایران در کارم اعمال می کنم، نداشتم. به هرحال من بازی در هر کاری را که در خارج از کشور به من پیشنهاد می شود، به دلیل پایبندی به همین چارچوب ها نمی پذیرم و دوست دارم با این قوانین کار کنم. در هر صورت تصمیمی برای رفتن از ایران ندارم. همایون ارشادی

تیپ اسپرت همایون ارشادی با کافشن سبز

اقامت ایرج طهماسب در کانادا

ایرج طهماسب متولد 1338 در تهران ، مجری تلویزیون ، بازیگر ، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی است. طهماسب فارغ التحصیل رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

طهماسب که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است دائم بین ایران و کانادا در رفت و آمد است بعد از هر پروژه ای که در ایران می سازد، بار و بنه را می بندد و به کانادا می رود، دفتری در این کشور دارد و کارهایی را که در ایران و کانادا انجام می دهد از همان جا هندل می کند.

تیپ مشکی ایرج طهماسب

اقامت نیکا و سارا فرقانی اصل و خانواده اش در کشور سوئد

سارا و نیکا فرقانی اصل متولد 8 مرداد 1383 که از بازیگران ایرانی مقیم خارج است در تهران و ساکن سوئد هستند. این دو خواهر بازیگر هنوز یکسال نشده بود که وارد عرصه هنر شدند و با سریال پایتخت به شهرت رسیدند، در حال حاضر در سوئد زندگی میکنند، نیکا یک دقیقه از سارا بزرگتر است.

چرا الهام چرخنده چادری شد؟

اولین تجربه حضور هنری سارا و نیکا به سریال دوباره زندگی به کارگردانی نادر مقدس در سال 1384 بر میگردد که 9 ماه بودند و در آن سریال نقش دو خواهر را ایفا می کردند که در کودکی از یکدیگر جدا شده بودند و یکی در خانواده ای ثروتمند و دیگری در خانواده مذهبی بود.

پدر سارا و نیکا فوتبالیست بود و در لیگ جوانان درتیم های عقاب و راه آهن 15 سال توپ میزد و بخاطر حادثه ای که در فوتبال برایشان پیش آمد دیگر نتوانستند فوتبال را ادامه بدهند و بعد از مدتی پس از فصل دو پایتخت از سال 1392 خانواده فرقانی برای ادام تحصیل دختران دوقلو عازم کشور سوئد شدند تا دخترانشان در این کشور به تحصیلات خود ادامه می دهند.

نیکا و سارا فرقانی اصل با لباس مشکی و طوسی در کنار هم

اقامت محمد مطیع در سوئد

محمد مطیع زاده 20 دی 1322 در مشهد ، درگذشته 29 اسفند 1397در گوتنبرگ ، سوئد بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون ایرانی است.

بازی در تئاتر را از سال 1346 و بازی در سینما را از سال 1351 با «رضا هفت خط» به کارگردانی «حسین ترابی» شروع کرد.

این بازیگر که بعد از بازی در فیلم «وکیل اول» در سال 65 به سوئد مهاجرت کرده بود در دهه های 50 و 60 در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله آنها می توان به نمایش های «صیادان» ، «پیش پرده» ، «بازرس» و «سیرک باشکوه جهانی» ، مجموعه های «هزاردستان» ، «سلطان و شبان» ، «امیرکبیر» و «کوچک جنگلی» و فیلم های «کلاغ» ، «دایره مینا» ، «بازداشتگاه» ، «آوار» ، «گردباد» و «روزهای انتظار» اشاره کرد.

وی پس از سالها از سوئد به ایران بازگشت و دوباره به ایفای نقش در تلویزیون و سینما پرداخت.

محمد مطیع با پیراهن سفید

اقامت نیکی کریمی در کشور آمریکا

نیکی کریمی (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. کریمی با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی یکی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده است. وی همچنین تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است.

در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد. در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و او برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

هادی حجازی فر و همسرش و ماجرای انتخاب او برای نقش احمد متوسلیان

نیکی کریمی که اعضای خانواده‌اش در انگلستان زندگی می‌کنند بین تهران و لندن در رفت‌وآمد است.

تیپ مشکی نیکی کریمی در فرش قرمز

اقامت آهو خرمند در  کشور آمریکا و کانادا

آهو خردمند سال 1329 در تهران بدنیا آمد. وی خواهر کوچکتر نیکو خردمند بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون و فارغ التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد. خردمند فعالیت هنری خود را از سال 1347 با حضور در صحنه در نمایش های «خسرو و شیرین» ، «افول» و «لبخند باشکوه آقای گیل» و فعالیت خود در تلویزیون را از سال 1351 با مجموعه «آدم و حوا» آغاز کرد.

خردمند در سال 1363 ایران را ترک کرد و نزدیک به دو دهه در آمریکا و کانادا اقامت داشت . او در این سال ها در چند نمایش و مجموعه تلویزیونی حضور یافت. وی در سال 1381 به ایران بازگشت و فعالیت هنری اش را پی گرفت.

در سال 1353 با یک کارگردان تئاتر به نام دیوید بری در انجمن ایران و امریکا آشنا شدم که مدرس تئاتر در رویال آکادمی لندن بود و من او تشویق کرد که در کلاسهای تابستانی که خودش هم تدریس می‌کرد شرکت کنم. پس به لندن رفتم و در کلاسهای تابستانی رویال آکادمی، یکی از کالج های معتبری که در آن زبان شکسپیرین اموزش داده می‌شود شرکت کردم. من به مدت سه سال در این دوره های تابستانی حضور داشتم و برایم خیلی اهمیت داشت که آنجا کار کنم. در ان دوره مجید میر فخرایی طراح صحنه معروف نیز آنجا درس می‌خواند. وقتی آخرین بار به ایران برگشتم در یک نمایش به نام «موضوع جدی نیست» نوشته پیراندلو و به کارگردانی ایرج انور در انجمن ایران و امریکا بازی کردم .در همان زمان ها بود که سر و صدای انقلاب کم کم به گوش رسید. من به لندن رفتم تا در مجموعه ای به نام «مهاجر» به کارگردانی مسعود اسداللهی برای تلویزیون ایران کار کنم. کار به دلیل بحران به وجود آمده در ایران نیمه کاره ماند و من هم در لندن ماندگار شدم .در واقع در دوران شلوغی انقلاب در ایران نبودم. اما اواخر 1358 به ایران برگشتم. آهو خردمند

تیپ مشکی آهو خرمند در جشنواره فجر

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا